Γειά σε όλους! Συλληπητήρια σε όλα που έγιναν στην Αθήνα αυτές τις μέρες...
Στενοχωριέμαι εδώ και κάποιες μέρες για το μέλλον της αγαπημένης μου πόλης της Αθήνας! Τα γερμανικά μέσα επικοινωνίας αρκούνται να μας δείχνουν εικόνες καταστροφής και λένε πως δεν είναι σαν τις επαναστάσεις τότε στο Παρίσι. Παντού υπάρχουν ομάδες που ζητάν καυγά, όπως φαίνεται, μήν το συζητάμε ;-)
Θα ήθελα να τονίσω ότι οι αρχαίοι Έλληνες εφεύβρισαν τη δημοκρατία, όπως μας λέει ο Θουκυδίδης. Αρκετοί κράτη σήμερα τη θεορούν σαν την καλύτερη δομή πολιτικής συμβίωσης. Μα τώρα αναρωτιέμαι στο ποια μέσα τη βοηθούν, και που είναι το όριο με την τρομοκρατική δράση; Τι να γίνει με τα θυματα τέτοιας δράσης που πάντα μπλέκονται και μή θέλοντες;
Τελευταία να σας γράψω πως την Ελλάδα την αγαπώ πάρα πολύ, ιδιαίτερα την Αθήνα. Σας εύχομαι καλό κουράγειο σε όλους!
Αντίο σας
η κωστάνζα
1) Πολή που καιγεταί λουλούδι που ανθίζει
2) όλες οι σκηνές βίας μου έρχονται σαν ξαναζεσταμένη σούπα
όσα και να κάψουν δεν θα κάνουνε το "τζιρο" του Βατοπεδίου
θα μου πεις μα ο αλέξης κτλ κτλ κτλ
ναι συμφωνώ αλλά δεν είναι το μόνο θύμα τις καπιταλιστικής κοινωνίας μας
εγώ θα προτιμούσα να τα κάψουμε όλα για σοβαρά θέματα και όχι για μεμονομένα περιστατικά
π.χ. για το ότι τα καταντήσαμε όλλοι να θέλουμε μια θέση στο δημόσιο
στο ότι δεν έχουμε δουλιές
θέματα για φώτιες υπάρχουν πολλά
και να σου πω
εγώ δεν μπορώ να πιστέψω πως η αστυνομία δεν μπορεί να αποτρέψει τις καταστροφές
και αυτοί που καταστρέφουν δεν έχουν σκοπό να κάνουν κάτι ουσιαστικό
οπότε καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ειναι απλά μια ξαναζεσταμένη σούπα για να ασχολιόμαστε με 100 καμένα μαγαζιά
άσχετα αν καθημερινά κλείνουν περισσότερα γιατί δεν υπάρχει μερίμνα
και αυτά που μένουν ανοιχτά αναγκάζονται να παίρνουν δάνεια για να ανταπεξελθουν στα καθημερινά τους έξοδα
σκέψου λίγο
Συμφωνώ με πλάνετ.
δεν ήθελα να καταδικάσω κανέναν! Αντίθετα, βρισκόμουν σε απορία και γι'αυτό έγραψα τις ερωτήσεις μου. Ειλικρινά, εκτός από τα παλούκια που ανέφερα δεν έχω ιδέα στο τι έγινε και για ποιούς λόγους. Φοβάμαι και πως τα ελληνικά μου φτωχαίνουν συνεχώς διότι μου λείπει η καθημερινή κουβέντα...με συγχωρείς;
Συμφωνώ πως ο καπιταλισμός σα θηρίο καταβροχθίζει τ'αμέτρητά του θύματα χωρίς ν'αφήσει ούτε κοκκαλάκι πίσω.
Ως αφορά την αστυνομία, μήπως θέλει βασική εκπαίδευση στο πως να καθυχάζει κόσμου χωρίς να τον διώξει με δακρύγονο αέριο; Άν τους αστυνομικούς τους υποχρεώση η κυβέρνηση να συμμετέχουν σε μαθήματα μεθόδων αντικλιμάκωσης;
Όλα τα καλά
η κωστάνζα
η αστυνομία είναι μια πονεμένη κατάσταση στην Ελλάδα
είναι μια συζήτηση που θα καταλήξει σε καταστάσεις συνωμοσίας και δεν θα βγει άκρη :D
το'χω ξανακούσει...άν και τέτοιες συζητήσεις μου αρέσουν ;)
βία ως μέσο διατήρησης δημοκρατικής δράσης
και βία ως μέσο ανατροπής αυτής.
οτι όταν ο μπάτσος σκοτώνει εμένα εσένα το γιό σου χωρίς λόγο μόνο κ μόνο γιατί δεν του άρεσε η μάπα του εκείνη τη στιγμή καταλύεται το σύνταγμα κ αυτόματα όλο το "κρατος δικαίου" και το έως τώρα "αγαθό της κοινωνικής ασφάλειας" που μπορέι να αισθάνονταν κάποιοι βαθειά νυχτωμένοι. Το σύνταγμα λέει:
H τήρηση τoυ Συντάγµατoς επαφίεται στoν
πατριωτισµό των Eλλήνων, πoυ δικαιoύνται και
υπoχρεoύνται να αντιστέκoνται µε κάθε µέσo ενα-
ντίoν oπoιoυδήπoτε επιχειρεί να τo καταλύσει µε
τη βία.
το ερώτημα είναι ποιός κατέλυσε το σύνταγμα; Δέν είναι η συμμωρία των μπάτσων που ακόμα πουλάνε παραμύθια για τη σφάιρα που ήταν λέει full metal jacket και εξωστρακίστηκε στο γάμο του καραγκιόζη;
Αναρρωτηθείτε εσέις όλοι αν ήσασταν αστυνομικοί και σας έστελναν οι ανώτεροι να βαράτε ηλικιωμένους συνταξιούχους εργάτες παιδιά, τα παιδιά σας πως θα κοιμόσασταν το βράδυ;
Φανταστήκατε ποτέ οτι όλοι αυτοί οι τραμπούκοι έχουν στύση όταν σπάνε το κεφαλι του διπλανού σας;
Δέν είναι άνθρωποι δεν εχουν ίχνος ανθρωπιάς πάνω τους δεν θέλει κ πολύ για να το εμπεδώσουμε όλοι μας αυτό απλά κοιτάξτε γύρω σας να δείτε πώς συμπεριφέρονται όλοι αυτοί οι τραμπούκοι.Τόσες μέρες έχουμε γίνει κόλαση κ δεν έχουμε δεί ούτε μία πράξη μεταμέλειας βρε αδερφέ απο κανέναν απο δαύτους, όχι στα λόγια αλλά έμπρακτα και σ' αντιδιαστολή συνεχίζουν να έχουν ψηλά το κεφάλι (αντί να το βάλλουν εκεί που ξέρουν) και πουλάνε και τσαμπουκά απο πάνω οι τζάμπα μάγκες. Άς αναλογιστούν τι εκπροσωπούν και τι προστατεύουν:
«Τα ΜΑΤ (και τα ΜΕΑ) είναι το επίλεκτο σώμα, το καμάρι της αστυνομίας. Με ειδική εκπαίδευση, ειδικούς μισθούς, πριμ, επιδόματα. Το επάγγελμα τους, η νοοτροπία τους, η ζωή τους είναι εξάσκηση της ένοπλης αντιλαϊκής βίας. Δεν κάνουν τίποτε άλλο, παρά να τρομοκρατούν και να ξυλοφορτώνουν τον εργαζόμενο λαό. Παράσιτα της κοινωνίας δεν δουλεύουν και ζουν από τα χρήματα του ελλ. λαού. Δεν έχουν ούτε καν το πρόσχημα των άλλων αστυνομικών ότι ασχολούνται με τα τροχαία και τους ποινικούς. Έβγαλαν τελείους τις μάσκες και έδειξαν ολοκάθαρα το πρόσωπο τους, την πραγματική τους φύση: ένοπλη γκαγκστερική συμμορία στην υπηρεσία των Μποδοσάκηδων, των Λάτσηδων, των Σκαλιστήρηδων, των μονοπωλίων, του ιμπεριαλισμού, των αφεντικών ενάντια στον εργαζόμενο λαό. Απαραίτητη ένοπλη δύναμη για την αναπαραγωγή των κοινωνικών και πολιτικών συνθηκών εκμετάλλευσης των εργαζομένων απ' το μεγάλο ξένο και ντόπιο κεφάλαιο και τον ιμπεριαλισμό». Ε.Ο. 17Ν
Συμπέρασμα όλοι όσοι για διάφορους λόγους καθόμαστε στον καναπέ και βλέπουμε να ανοίγουν το κεφάλι του συνέλληνά μας ας περιθωριοποιήσουμε όλους αυτούς απο την κοινωνία μας, ας εισπράξουν τη χλέβη μας a priori, ούτε καλημέρα κ εσύ φούρναρη περιπτερά με δημοκρατική συνείδηση μην του πουλάτε ούτε τσιγάρα αποξενώστε τους απο τον κοινωνικό ιστό είναι το ελάχιστο που μπορέιτε να κάνετε απο την βόλεψη του καναπέ σας μέχρι να αλλάξουν μυαλά.
Ε δε θα καρκινιάσουμε κιόλας!!!
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΦΑΙΡΕΣ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
Το κείμενο της 17Ν που παραθέτεις τι ημερομηνία έχει και σε ποιά περίπτωση και πού κυκλοφόρησε;
Και για ποιό λόγο μας το παραθέτεις εδώ;
το κείμενο προέρχεται απο την προκήρυξη της 17Ν μετά το θάνατο του 15χρονου Καλτεζά το 1985 το οποίο περιγράφει την ελληνική πραγματικότητα λές και γράφτηκε σήμερα τίποτα δεν άλλαξε 23 χρόνια μετά μια απο τα ίδια.Παρακαλώ όμως να μήν μείνετε στην υπογραφή του κειμένου αλλά στο περιεχόμενο το οτι τότε έγινε ενα χτύπημα κ πέθανε ένας άνθρωπος για "απονομή δικαιοσύνης" υπο μορφή εκδίκησης το αφήνω ασχολίαστο.
Η υπογραφή έχει τεράστια σημασία κι αυτό γιατί τα έργα δικαιώνουν το σκοπό! Και η οργάνωση αυτή υιοθέτησε συγκεκριμένα έργα!
Απ'τη στιγμή που παραθέτεις το κείμενο με την υπογραφή δεν μπορείς να ζητάς μη σχολιασμό του όλου (κειμένου+υπογραφής).
Θα δεχόμουνα την προσωπική σου θέση πάνω στο θέμα, αντί για τη προκύρηξη μιας οργάνωσης, που δεν έκανε τίποτα σημαντικό, για να οδηγηθεί η ελληνική κοινωνία σε καλύτερο δρόμο. Αντίθετα έδρασε στο περιθώριο με αυταρχισμό και βία, αποκομμένη απ'τις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Επικαλούμενη και κρυβόμενη στην τρέχουσα κάθε φορά 'επαναστατική' φρασεολογία. Τέτοιου είδους δράση στέκεται ακριβώς στον αντίποδα της κρατικής βίας. Σαν στάση και δράση δεν τους θεωρώ καλύτερους απ'τα κάθε είδους υποχείρια της οποιασδήποτε αντιλαϊκής εξουσίας. Και τα λόγια της προκύρηξης με τίποτα δεν νομιμοποιούν τις πράξεις που υιοθέτησε αυτή η ομάδα.
Δεν έχω καν καταλάβει, γιατί μας το παρέθεσες, σ'ένα ποδηλατικό site, όπου γίνονται συζητήσεις, φυσικά χωρίς φραγμούς, αλλά κανείς ανάμεσά μας, που είναι μέλος κάποιας οργάνωσης δεν έβγαλε την παντιέρα του έτσι απροκάλυπτα.
Ας μήν εφτελίζουμε την ουσία.Είπα και ξαναπαρακαλώ σας να μήν μείνουμε στην υπογραφή. Είμαι σίγουρος πως αν δεν έβαζα την υπογραφή απο κάτω δεν θα έιχατε καμία αντίρρηση, επέλεξα να βάλω την υπογραφή και το κέιμενο ως ένδειξη για το τότε κ το τώρα και για να μήν δουλεύω κανένα, αντικειμενικός προσπάθησα να είμαι κ όχι να χειραγωγήσω Συνειδήσεις.Δεν έχουμε να φοβηθούμε καμία 17Ν η οποία βρίσκεται στον κορυδαλό μήν το ξεχνάμε αυτό.Η δράση της 17Ν είναι γνωστή , γνωστά και τα αποτελέσματά της.Αν θέλετε να το πάμε ενα βήμα παραπέρα αν και δεν μου αρέσει που μπαίνω στο trip να απολογούμαι και να εξηγώ τα αυτονόητα: όπως είπα και στο παραπάνω Post τίποτα απολύτως δεν έχει αλλάξει 23 χρόνια μετά οι παρακρατικοί και οι τραμπούκοι δρούν ζούν και βασιλεύουν αυτό και μόνο αποδεικνύει πως η ένοπλη πάλη ως δράση της 17Ν απέτυχε κ δεν χρειάζεται να το συζητάμε.Το θέμα μας τώρα είναι πως αν έπρεπε ή όχι να δολοφονηθεί ο Αλέξης - ο Θεός να τον αναπαύσει - ΘΑ ΤΟ ΚΡΙΝΕΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ!!! και εσύ Royaloak κόλλησες στην υπογραφή λυπάμαι και στενοχωριέμαι.
Υ.Γ. Ας μήν κλέινουμε τα μάτια ας ξύσουμε λίγο την γκράνα μας ας επικεντρώσουμε στην ουσία κ μην προβοκάρουμε
Είναι αλήθεια ότι το μόνο κοινό που έχουμε μεταξύ μας είναι ότι κάνουμε ποδήλατο.
Αυτό, όμως, που αρέσει εμένα στο ποδήλατο είναι ότι είναι ένα ειρηνικό εργαλείο: ούτε ρυπαίνει, ούτε θόρυβο κάνει, ούτε πεζούς πατάει.
Όταν είναι κανείς πεζός ή ποδηλάτης στην Αθήνα υφίσταται το νταηλίκι και τον τσαμπουκά του οδηγού ΙΧ ή του μοτοσυκλεττιστή που οδηγεί επικίνδυνα (για τους άλλους), μπαίνει κόντρα στο μονόδρομο, ανεβαίνει σε πεζοδρόμια, τρέχει κανονικά στον πεζόδρομο - και όλα αυτά επειδή έτσι τον βολεύει.
Για αυτό, παρότι συμμερίζομαι απολύτως την αγανάκτηση για την (όπως φαίνεται) εν ψυχρώ δολοφονία του πιτσιρικά, θεωρώ την τυφλή βία των διαδηλώσεων γλίστρημα στη βαρβαρότητα.
Το "όραμα" που δείχνουν να έχουν στο κεφάλι τους οι μπαχαλάκηδες μου φαίνεται εντελώς εφιαλτικό.
Εγώ θέλω έναν κόσμο όπου ο αστυνομικός σέβεται τον πολίτη, η κυβέρνηση σέβεται την κοινή γνώμη (από την οποία αναδείχθηκε) και ο πολίτης σέβεται τους άλλους πολίτες, ιδίως όταν έχουν διαφορετική γνώμη από τον ίδιον. Α ναι, και όπου τα αυτοκίνητα σέβονται τις μοτοσυκλέττες, οι μοτοσυκλέττες τα ποδήλατα, και όλοι μαζί τους πεζούς.
Διαφορετικά, θα ζούμε σε μια ζούγκλα όπου θα επικρατεί όχι το δίκαιο, αλλά το "δίκαιο" του ισχυροτέρου.
"τυφλή βία των διαδηλώσεων"
δεν ε'ινια τυφλή βία
έχει πολύ συγκεκριμένους λόγους
και συγκεκεριμένους στόχους
ξέρουμε πολύ καλά ποιοι είναι οι φυσικοί
και οι ηθικοί αυτουργοί
ξέρουμε τις αιτίες
και η βία αυτή δεν είνια μόνο
για τη δολοφονία του 15χρονου μαθητή
η οποία θα συνεχίσει για πάντα να σκορπά θλίψη και οργή
και δεν πρόκεται ποτέ να ξεχαστεί
ΥΓ Royalcloack, εδώ είσαι, και είχα αρχίσει να ανυσηχήσει ότι κατι σου συνέβει
τις καλησπέρες μου αν και με κάποιες ώρες καθυστέρηση
Είμαι όρθια από χτές και σ'ευχαριστώ...
Γειά σε όλους, θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι πρακτικό: τι θα γίνει με τα μικρά παιδιά που δεν καταλαβαίνουν γιατί η γειτονιά των μοιάζει μεταπολεμική; Τι άγχος θα νιώθουν καθημερινά αφού αρκετές των περιστάσης ζωής για περίπλοκους λόγους που δεν βρίσκουν άκρη;
Κατά την γνώμη μου, μ'αυτά τα δεδωμένα υπάρχει η δυνατότητα να εξελιχθούν ταραχές μετά ψυχικά τραύματα. Ως »τραύμα« ορίζεται ένα γεγονός που ανακατεύει όλες ή τις πιο σημαντικές της ζωής του ατόμου, ώσστε να χάσει τα θεμέλεια και τον προσανατολισμό. Γι' αυτό η/ο τραυματισμένη/ος να σταθεροποιθεί μέσω κουβέντας »πρώτης ψυχικής βοήθειας« για να εκφράσει τις εμπειρίες που την/τον τραυμάτισαν προφορικά/ζωγραφίζοντας. Ιδιαίτερα τα μικρά δυσκολεύονται στο να πούν τι έπαθαν. Τέλος πάντων, θέλουν να τα δείχνουμε ότι τα αγαπάμε έτσι κι αλλιώς...
Όποια/όποιος ενδιαφέρεται: η Judith Lewis Herman, μια ψυχόλογος στη Νέα Γιόρκη, έγραψε ένα καλό βιβλίο: Trauma and recovery. The Aftermath of Violence --- from Domestic Abuse to Political Terror. New York 2002.
εξαρτάτε πως το παρουσιάζεις στο παιδί
αν το παρουσιάσεις σαν κάτι κακό
θα γίνει τραύμα
αν το παρουσιάσεις σαν κάτι ιδεώδες θα το έχει σαν ίνδαλμα :D
να σου δώσω ένα παράδειγμα για να καταλάβεις
αν πάρεις ένα πιτσιρίκι στην τούμπα
δεν θα του δημιουργήσεις τραύματα μάλλον παοκσή θα τον κάνεις
δες εδώ ένα video
http://www.youtube.com/watch?v=Ck0GVL56Mqk&eurl=http://troktiko.blogspot...
παρόλα αυτά πολλά που γίνονται στα γήπεδα είναι απαράδεκτα :D
Η βία δεν μπορεί να είναι μέσο δημοκρατικής δράσης. Όταν βιαιπραγείς ενάντια σε κάποιον άλλον, τότε εξ ορισμού του στερείς το δικαίωμα να αποφασίζει ή να πράττει για τον εαυτό του. Η βία δεν είναι μόνο υλική, σε δέρνω, τα σπάω κτλ. Η βία είναι και ψυχολογική αλλά και πνευματική και αυτή κατά την γνώμη μου είναι η χειρότερη μορφή βίας.
Γιατί στερεί την δυνατότητα για ελεύθερη σκέψη και για διαμόρφωση προσωπικής άποψης που είναι και το ζητούμενο.
Ο στόχος μας θα έπρεπε να είναι ο πολιτισμός. Και ο πολιτισμός δεν διδάσκεται στο σχολείο αλλά διδάσκεται μέσα στο σπίτι, από το πρωταρχικό μας περιβάλλον που είναι η οικογένεια μας.
Οι γονείς δίνουν το παράδειγμα στα παιδιά. Αν οι ίδιοι δεν πράττουν σύμφωνα με αυτά που λένε, τότε τα παιδιά αδιαφορούν για αυτά που τους λένε οι γονείς αφού δεν βιώνουν το απτό παράδειγμα.
Τι νόημα έχει να πεις στο παιδί σου να είναι ευγενικό αν εσύ εκφράζεις σε κάθε ευκαιρία την καφρίλα σου;
Τι νόημα έχει να διδάξεις στο παιδί σου να είναι μελετηρό και να αναζητά γνώσεις όταν εσύ το μόνο που διαβάζεις στο σπίτι σου είναι το tabloid και το playboy.
Bλέπω εδώ πως παραπονιόμαστε ότι ορισμένοι οδηγοί είναι αγενείς στους ποδηλάτες. Γιατί να μην είναι; Τους είπε ποτέ κανείς ότι οφείλουν, για τον εαυτό τους καταρχάς να είναι ευγενικοί; Και από που να πάρουν παράδειγμα όταν στο σύνολο η κοινωνία μας είναι αγενής;
Το κράτος μας, ή ότι λέμε κράτος αυτή την στιγμή, δεν έκανε ποτέ μία καμπάνια πολιτισμού. Καμπάνια για τον πόλεμο, για τον "κίνδυνο" που αποτελούν για μας οι γείτονες μας, Τούρκοι, Βούλγαροι, Αλβανοί, κάνει και την κάνει μέσα από το σχολείο. Από τα μικράτα μας μας έχουν κάνει πλύση εγκεφάλου για να φοβόμαστε και να μισούμε τους "κακούς άλλους" είτε αυτοί είναι οι της δίπλα χώρας είτε αυτοί είναι οι του δίπλα διαμερίσματος. Δεν μας έχουν κάνει πλύση εγκεφάλου για να σκεφτόμαστε μόνοι μας και να καταλαβαίνουμε ότι αφού είμαστε τόσοι που είμαστε σε αυτόν τον πλανήτη, το όφελος μας είναι να συμβιώνουμε αρμονικά και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον.
Τι είναι το γήπεδο αν όχι ένα test drive αντιπαλότητας;
Πήγε κανείς στο γήπεδο ποτέ για να δει το παιχνίδι ή μήπως όλοι πάνε για να βγάλουν τα απωθημένα όλης της εβδομάδας, ( βρισίματος και ανταγωνισμού), να ξεχαρμανιάσουν εκεί για να γυρίσουν ξεκαυλωμένοι να παλουκωθούν στον καναπέ και να δουν σκουπίδια στην τηλεόραση τους;
Ο πολιτισμός υπάρχει μόνο όταν υπάρχει ελεύθερη σκέψη και όταν ο καθένας ατομικά πράττει ότι είναι όμορφο για τον εαυτό του και για τους γύρω του. Και αυτό είναι δημοκρατία γιατί αφήνει τα περιθώρια και στους υπόλοιπους να πράξουν το ίδιο.
Η βία είναι η λογική του ατομιστή ανθρώπου που πιστεύει ότι ο δυνατότερος και ο πιο τσαμπουκάς θα επιβάλει την δική του λογική και την δική του οπτική.
Αυτό δεν είναι δημοκρατία και δεν είναι πολιτισμός.
Όλα σε αυτή την ζωή είναι θέμα προτεραιοτήτων. Μην κοιτάτε τι κάνουν οι άλλοι, κοιτάξτε τι κάνετε εσείς για τους άλλους. Όταν τα σπάτε και τα καίτε, όσοι το κάνετε αυτό, σκεφτείτε ότι στην πραγματικότητα στερείτε και από κάποιους άλλους την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν και ενδεχομένως να χαρούν αυτά που σπάσατε και κάψατε, χωρίς στην τελική να έχετε αλλάξει τίποτα ως προς την μορφή του πολιτεύματος αλλά και του υπάρχοντος συστήματος.
Δεν μπορείς να μιλάς για κάτι χωρίς έστω μια προπσάθεια για ορισμό: τι εννοούμε "βία". Κατά τον Ηράκλειτο όλα γίνονται με τη σύγκρουση και με την ανάγκη (κατ΄ έριν και χρεών). Όμως αυτά προϋποθέτουν κάποια βία. Υπάρχει θεμιτή βία όπως και αθέμιτη βία, και χρειάζεται διάκριση και εδώ όπως σε όλα. Ακόμα και ο έρωτας δεν έχει μέσα του βία; Ακόμα και το ποδήλατο δεν έχει μέσα του βία; Πιο εύκολο θα ήταν να πάρεις το αμάξι και να πας τη βόλτα σου, όμως επιλέγοντας το ποδήλατο βιάζεις το σώμα σου. Γιατί το κάνεις αυτό; Γιατί έχεις τη διάκριση να επιλέξεις τη βία όταν αυτή η βία συμφέρει - γιατί κάνει καλό. Έτσι και στη δημοκρατία. Και η δημοκρατία δεν έχει μέσα της βία; Αυτός που κλέβει ή σκοτώνει (π.χ. ο κύριος με τα τρία παιδιά που πυροβόλησε τον Αλέξη) να μην πάει φυλακή; Και με τη βία βέβαια, να τον αφήσουμε να επιλέξει αν θέλει να μπει φυλακή; Να μην ασκήσουμε βία, να τον αφήσουμε ελεύθερο να το ξανακάνει; Μεσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο μια ώριμης διάκρισης η βία είναι απαραίτητη: δυστυχώς πράγμα σπάνιο αυτή η ωριμότητα, με τα μμε να αποβλακώνουν τη μάζα εκμεταλλευόμενοι τα πάθη (οργή απωθημένα κλπ.) και όχι καλλιεργώντας τη σκέψη και τον πολιτικό πολιτισμό.
Δεν μπορείς να μιλάς για κάτι χωρίς έστω μια προπσάθεια για ορισμό: τι εννοούμε "βία". Κατά τον Ηράκλειτο όλα γίνονται με τη σύγκρουση και με την ανάγκη (κατ΄ έριν και χρεών). Όμως αυτά προϋποθέτουν κάποια βία. Υπάρχει θεμιτή βία όπως και αθέμιτη βία, και χρειάζεται διάκριση και εδώ όπως σε όλα. Ακόμα και ο έρωτας δεν έχει μέσα του βία; Ακόμα και το ποδήλατο δεν έχει μέσα του βία; Πιο εύκολο θα ήταν να πάρεις το αμάξι και να πας τη βόλτα σου, όμως επιλέγοντας το ποδήλατο βιάζεις το σώμα σου. Γιατί το κάνεις αυτό; Γιατί έχεις τη διάκριση να επιλέξεις τη βία όταν αυτή η βία συμφέρει - γιατί κάνει καλό. Έτσι και στη δημοκρατία. Και η δημοκρατία δεν έχει μέσα της βία; Αυτός που κλέβει ή σκοτώνει (π.χ. ο κύριος με τα τρία παιδιά που πυροβόλησε τον Αλέξη) να μην πάει φυλακή; Και με τη βία βέβαια, να τον αφήσουμε να επιλέξει αν θέλει να μπει φυλακή; Να μην ασκήσουμε βία, να τον αφήσουμε ελεύθερο να το ξανακάνει; Μεσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο μια ώριμης διάκρισης η βία είναι απαραίτητη: δυστυχώς πράγμα σπάνιο αυτή η ωριμότητα, με τα μμε να αποβλακώνουν τη μάζα εκμεταλλευόμενοι τα πάθη (οργή απωθημένα κλπ.) και όχι καλλιεργώντας τη σκέψη και τον πολιτικό πολιτισμό.
Δεν υπάρχει καμία θεμιτή ή αθέμιτη βία. Η βία είναι μία και δεν διαφοροποιείται παρά μόνο ως προς τους τρόπους με τους οποίους εκφράζεται, που όπως σου είπα και πιο πάνω μπορεί να είναι σωματικοί, ή ψυχολογικοί ( ή ότι άλλο σκεφτείς).
Το σώμα σου δεν το βιάζεις όταν παίρνεις το ποδήλατο σου. Το χρησιμοποιείς έτσι όπως φτιάχτηκε να χρησιμοποιείται από την φύση του. Στην πραγματικότητα με το αυτοκίνητο και με το συνεχές καθισιό βιάζεις το σώμα σου, γιατί το χρησιμοποιείς ενάντια στην φύση του. Αν η φύση του σώματος μας ήταν να κάθεται στατικό συνέχεια δεν θα είχαμε πόδια. Θα τα είχε απορρίψει η φύση στην διαδικασία εξέλιξης.
Αν όπως αναφέρεις υπάρχει τρόπος βιαιοπραγίας που συμφέρει και κάνει καλό, θα ήθελα να μου πεις ποιους συμφέρει και σύμφωνα με πιο κώδικα εθιμικό ή νομικό κρίνεται το καλό που κάνει;
Προσωπικά θέλω να αποφασίζω για τον εαυτό μου. Οπότε για μένα ο κάθε εθιμικός ή νομικός κώδικας είναι άκυρος a priori. Για μένα υπάρχει ένας κώδικας και αυτός είναι ο ηθικός, που όμως διαμορφώνεται πάντα με ελεύθερη βούληση και άποψη. Αν υπάρχει βία όμως δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα για ελευθερία και για διαμόρφωση άποψης.
Αυτός που έκλεψε και σκότωσε και αυτός ακόμα ο τύπος με τα τρία παιδιά που σκότωσε τον Αλέξη, με το υπάρχον νομικό και εθιμικό δίκαιο οφείλει, και καλά, να πάει φυλακή. Αυτό όμως δεν θα του αλλάξει τον τρόπο που σκέφτεται, ούτε θα τον αναμορφώσει, γιατί δεν ξέρω αν παρατήρησες ότι ο τύπος σύμφωνα με αυτά που έχει δηλώσει μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται καν να έχει αντιληφθεί τι έκανε. Αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει στο μέλλον, ότι και να του κάνει το υπάρχον σύστημα, γιατί δεν πρόκειται να αποκτήσει αυτό που θα έπρεπε να έχει ήδη, δηλαδή σκέψη και δεν πρόκειται να αποκτήσει και κανενός είδους δική του ηθική.
Αν ίσχυε ηθικό δίκαιο, το συγκεκριμένο άτομο δεν θα έκανε καν αυτή την πράξη, οπότε δεν θα υπήρχε και θέμα τιμωρίας, δικαίου, αδίκου αναμόρφωσης και βίας σαν αντίδραση της βία.
Η πράξη της άσκησης βίας, είναι μία καθαρά βαρβαρική πράξη. Αυτές όμως τις πράξεις τις βλέπουμε κάθε μέρα στο περιβάλλον μας, είτε άμεσα είτε έμμεσα από την ενημέρωση που παίρνουμε από τα ΜΜΕ, από τις ταινίες, από τα βιβλία, γενικότερα ο πολιτισμός μας γαλουχεί κόσμο που θεωρεί την βία λύση. Από την άλλη βέβαια αφήνει και το υπονοούμενο ότι μόνον τα ζώα τρώγονται μεταξύ τους γιατί έτσι επιτάσσει η φύση τους, αλλά δεν βλέπω την δεδομένη στιγμή τι μας διαφοροποιεί από αυτά. Και δεν το βλέπω γιατί ανεξάρτητα με τον τρόπο που γίνεται πάλι ο ένας σκοτώνει τον άλλο και μάλιστα ούτε καν για λόγους επιβίωσης.
Αν το θες, θα ήταν πιο ηθικό να σκοτώσεις κάποιον για να τον φας όταν δεν θα μπορείς να κάνεις διαφορετικά παρά αυτό που γίνεται τώρα, όπου σκοτωνόμαστε μεταξύ μας για να επιβάλουμε, και καλά, τις θέσεις μας, τις απόψεις μας, την κυριαρχία μας και την εξουσία μας στους άλλους. Αλλά ακόμα και αυτό που σου λέω άκυρο είναι, γιατί κανένα ζώο δεν τρώει το είδος του. ( και σου φέρνω εδώ ένα ακραίο παράδειγμα για να καταλάβεις τι εννοώ).
Η πλάκα είναι ότι όλα αυτά που σου λέω, ισχύουν σε ένα κόσμο που ισχυρίζεται ότι είναι πολιτισμένος, σκεπτόμενος, κάτοχος τεχνολογίας και ανώτερων μορφών γνώσης κτλ κτλ κτλ.
Αυτά θα έπρεπε τουλάχιστον να έχουν επηρεάσει κατά κάποιον τρόπο την συμπεριφορά μας. Όμως δεν συμβαίνει αυτό, γιατί ακόμα προσπαθούμε να εντοπίσουμε λύσεις αφενός, με γνώμονα το ατομικό συμφέρον και κέρδος και αφετέρου, αρνούμενοι ότι αυτό το συμφέρον και κέρδος θα προέλθει μόνον αν αλλάξουμε συμπεριφορά ατομικά και με ευθύνη ο καθένας για τον εαυτό του, και όχι δια μέσου νόμων και κανόνων, που πάλι βία είναι.
Χαίρομαι και γω να συζητώ... χωρίς βία. (Όπως την εννοείς εσύ.) Και να ακούω τεκμηριωμένες θέσεις.
α) Από πού προκύπτει ότι το σώμα μας φτιάχτηκε για να κάνει ποδήλατο;
β) Δέχεσαι την φύση ρυθμιστή του σώματος κλπ.; Η φύση είναι... μη-βίαιη;
γ) Από τη στιγμή που λες "προσωπικά θέλω να αποφασίζω για τον εαυτό μου" δέχεσαι ήδη την ύπαρξη του καλού ως υποκειμενική. Άρα, πώς από την άλλη μιλάς για κώδικες εθιμικούς ηθικούς κλπ.;
δ) "Αν ίσχυε ηθικό δίκαιο, το συγκεκριμένο άτομο δεν θα έκανε καν αυτή την πράξη, οπότε δεν θα υπήρχε και θέμα τιμωρίας, δικαίου, αδίκου αναμόρφωσης και βίας σαν αντίδραση της βία": κλασικό σφάλμα σύγχισης αιτίας-αποτελέσματος: μπορεί ένα δίκαιο να είναι ηθικό; Αν ήταν ηθικό θα ήταν περιττό: εκτός αν τώρα δεν θες να αποφασίζεις για τον εαυτό σου... ;-)
Με εκτίμηση
α/Δεν είπα ότι το σώμα μας φτιάχτηκε για να κάνει ποδήλατο. Είπα ότι το σώμα μας φτιάχτηκε για να μην είναι στατικό.
β/ Η φύση έφτιαξε το σώμα μας και ως εκ τούτου είναι ο ρυθμιστής του. Η φύση δεν είναι βίαιη . Η φύση είναι ουδέτερη ως προς τα έμβια όντα. Και αυτά προσπαθούν να επιβιώσουν.
γ/ Η ύπαρξη του καλού είναι υποκειμενική γιατί στον καθένα υπάρχει και το καλό και το κακό. Από εκεί και πέρα είναι θέμα προσωπικής οπτικής για το τι θα προτιμήσουμε. Αυτό λέγεται ηθική. Η καλύτερη ηθική είναι εκείνη που διαμορφώνεται χωρίς εξωτερικές παρεμβάσεις, δηλαδή δημιουργείται ως αποτέλεσμα της δικής μας βούλησης και σκέψης.
Θα έχεις παρατηρήσει ότι για κάποιο παράξενο λόγο όμως, τα μωρά δεν έχουν επιθετικές ή βίαιες διαθέσεις, ούτε καν είναι ανταγωνιστικά. Έτσι γίνονται μέσα στο περιβάλλον τους, που διαμορφώνει την προσωπικότητα τους μέσα από κώδικες εθιμικούς, νομικούς, κοινωνικούς κτλ. Για μένα ο μόνος αποδεκτός κώδικας είναι ο ηθικός. Δεν δέχομαι κανένα άλλο κώδικα και νομίζω ότι αυτό το ξεκαθάρισα πιο πάνω.
δ/Ναι ένα δίκαιο μπορεί να είναι ηθικό, δηλαδή να αφορά την ηθική, δηλαδή την επιλογή του ανθρώπου αν θα κάνει το καλό ή το κακό. Καλό και κακό υπάρχει αφού μοιραία κάποιες πράξεις δεν μπορούν να ξεφύγουν από την κατηγοριοποίηση. Σε γενικές γραμμές καλό είναι ότι προάγει την ζωή και την δημιουργία και κακό είναι ότι προάγει την καταστροφή και το τέλος της ζωής.
Μου φαίνεται ότι εδώ παίζεις με τις λέξεις ενώ καταλαβαίνεις πολύ καλά τι είναι αυτό που σου λέω. Ωραία είναι τα παιχνίδια με τις λέξεις, αν σου αρέσουν πάρα πολύ... παίζω και scrabble. :)
Ίσως μια μέρα παίξουμε μια πατρίδα scrabble, τώρα επειδή κατάλαβα τι λες όπως λες θα μιμηθώ τη φύση στην ουδετερότητά της και θα σού ευχηθώ καλό βράδυ. :-)