Καλημερα σε ολα τα μελη του forum!
Πριν απο λιγες μερες επεσε στα χερια μου ενα πανεμορφο vintage κουρσακι daccordi.
Σιγα σιγα ξεκινοντας την προσπαθεια ανακατασκευης του (μιας και το θελω για main ποδηλατο) ηρθα αντιμετοπος με καποια προβληματα και χρειαζομαι την βοηθεια σας!
Αρχικα να πουμε οτι το ποδηλατο ειναι λειτουργικο και ρολαρει ΑΨΟΓΑ!!!
Ομως ειναι κολλημενο το παλουκοσελο...εδω και 5μερες του ριχνω συνεχεια wd40 και το χτυπαω αλλα τιποτα...
Καμια ιδεα για το τι μπορω να κανω..;;;
Το επομενο προβλημα που αντιμετοπησα ειναι ενα σπασμενο γραναζι στην εξαπλετα του...
Ξερει κανεις που μπορω να βρω εξαπλετα 12-23, γιατι ψαχνοντας στο νετ δεν εχω βρει κατι.
Το τελευταιο πραγμα που θελω βοηθεια ειναι να μου πει καποιος εαν ξερει τι μοντελο ειναι και ποιας χρονολογιας!!!
Σας ευχαριστω για το χρονο σας!
Στο link απο κατω παραθετω φωτο του ποδηλατου...
http://postimg.org/image/72zpdxmdl/(link is external)
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Ρίξε μια ματιά σε αυτό για χρονολογία. 86' λέει, αλλά έχω δει και λίγο παλαιότερα με αυτά τα γραφικά.
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?p=1246129(link is external)
Για το παλουκόσελο, κάνε μια αναζήτηση στο φόρουμ για κολλημένους λαιμούς και οπλίσου με υπομονή μεγάλη. Διάβασε επίσης αυτό.
http://sheldonbrown.com/stuck-seatposts.html(link is external)
Για εξαπλέτα τώρα. Θα βρείς σε κάθε παλιό ποδηλατάδικο που σέβεται τον εαυτό του, αρκεί να είσαι λίγο "ελαστικός" με τα δόντια.
Άντε. Κοίτα να κάνεις καλή δουλειά, για να του δώσεις την αίγλη που του ταιριάζει.
Ευχαριστω πολυ για την βοηθεια!!!
Δεν θελω να κανω προχειροδουλειες γι αυτο οτι δεν ξερω η δεν μπορω να κανω το ρωταω...;-)
Ελπιζω να προχωρησουν γρηγορα οι εργασιες και να εχουν ενα ομορφο αποτελεσμα!
Μετά από 5 μέρες εργασιών και χτυπήματος το αποτέλεσμα ήταν αυτό: 0...
δυστυχώς ούτε το link του steliosp βοήθησε (το μόνο που δεν δοκίμασα είναι να το παγώσω μιας και δεν έχω πρόσβαση σε τέτοιο εξοπλισμό) οπότε το παλουκοσελο είναι ακόμα ΑΚΡΙΒΩΣ στη ΙΔΙΑ θέση που ήταν...
ούτε το χτύπημα ένιωσε ούτε το ζέσταμα ένιωσε ούτε τίποτα...
σκέφτομαι λοιπόν μήπως του ανοίξω μια μικρή τρυπούλα και το γεμίζω από εκεί με κάποιο ζουμί μπας και σπάσουν ποτέ τα άλατα...
υπάρχει καμιά πιθανότητα να είναι το παλουκοσελο μασίφ???
εάν κάνω κάτι τέτοιο τι λέτε έχω ελπίδες να ξεκολλήσει????
Το παλουκόσελο δεν είναι μασίφ, αλλά και τρύπα να του κάνεις δεν νομίζω να κάνεις δουλειά. Δες αν το ''βαρελάκι'' του σκελετού, της μεσαίας τριβής, έχει τρύπα - τρύπες από κάτω. Αν έχει λύσε την μεσαία τριβή και ρίξε ζουμί από εκεί.
...κι απο τις σφυριες το παλουκοσελλο πια δεν βλεπεται, τοτε μαλλον θα πρεπει να αναζητησεις πιο δραστικες λυσεις.
Κι επειδη το παλουκοσελλο δεν ειναι μασιφ -οπως λεει κι ο christako- ,μπορεις να αρπαξεις το ωραιο σου σιδεροπριονο, και να σφαξεις το κακο παλουκοσελλο που δεν βγαινει.
Το σφαζεις περιπου εναν ποντο πανω απο εκει που τελειωνει o καθετος(seat tube), και μετα παιρνεις μια λεπτη (οχι πλατια) σκετη λαμα σιδεροπριονου, κι αφου τη βαλεις μεσα στο κομμενο παλουκοσελο που ειναι σφηνωμενο ακομη στο σκελετο, το κοβεις κατα μηκος, προσεχοντας να μην κοψεις και το μεταλλο του σκελετου. Ειναι λιγο ταλαιπωρια, αλλα καποια στιγμη γινεται.
Αφου το κοψεις σε μια πλευρα κατα μηκος, κατοπιν το κοβεις και αντιδιαμετρικα στην κοψια που εχεις ηδη κανει, ετσι ωστε οταν τελειωσεις και το δευτερο κοψιμο, με λιγη προσπαθεια, να αφαιρεσεις το σωληνα του παλουκοσελλου, σε δυο μισα κομματια, σαν δυο "κεραμιδια", ας πουμε.
Αυτος ειναι και ο λογος που αφηνεις ενα περιθωριο 1-1,5 ποντου απο το παλουκοσελλο να εξεχει απο τον καθετο σωληνα του σκελετου οταν το κοβεις:
Να μπορεις να πιασεις απο καπου τα δυο μισα κομματια, και να τα τραβηξεις εξω.
Αυτα τα ολιγα, καλη δυναμη (και υπομονη)!
Κατω απο τη μεσαια τριβη εχει τρυπες και καθε βραδυ του ριχνω απο εκει wd ... Οποτε μαλλον παμε στη δραστικη λυση που προτεινε ο columbus...
Σας ευχαριστω για τη βοηθεια!
Οταν προχωρισουν οι εργασιες θα εχετε μπολικο φωτογραφικο υλικο...
;-)
Έχω μια ιδέα δεν ξέρω εαν σου δουλέψει,αρκετά ψιλά στο παλουκοσελο το κάνεις πλατύ με κάποια μέγκενη και το πιάνεις με ένα κάβουρα και προσπαθείς να το περιστρέψεις, εαν είναι μεγάλος ο κάβουρας και έχεις μεγάλο μοχληκο, αποκλείεται να αντισταθεί,έτσι λίγο λίγο αριστερά δεξιά,ίσως μπορέσεις να το αφαιρέσεις,εάν δεν πιάσει και αυτό,το κόβεις και κάνεις την άλλη λύση.
Ε ναι λοιπον στην προσπαθεια να κοπει για να βγει επιτελους η ανακαλυψη ηταν συναρπαστικη!!!!
Το παλουκοσελο που φοραει ειναι μασιφ!!!!
Σας παραθετω φωτογραφια!
Οποτε τωρα η μοναδικη λυση φανταζει αυτη του μοχλου...
http://postimg.org/image/4k68vfd6x/(link is external)
Τα χτυπηματα που φαινονται ειναι απο τις προηγουμενες ημερες...
Δεν μπηκα πιο μεσα στο κοψιμο για να ειναι λειτουργικο μεχρι να βγει!
Δεν είναι μασίφ απλά είναι χοντρό το αλουμίνιο του παλουκόσελου. Συνέχισε το κόψιμο αλλά πρώτα λύσε την βίδα που το κρατάει στον κάθετο. Πρώτα βγάζουμε την βίδα και μετά ξεκινάμε το κοπάνημα.
Το να είναι μασίφ μου φαίνεται λίγο δύσκολο,εαν είναι μασίφ το ποδήλατο θα ζυγιζει 20 κιλά και βάλε,μόνο το παλουκοσελο θα είναι 4-5 κιλά...από το κόψιμο που είδα στη φωτο,είσαι στο σημείο που έχει περισσότερο σίδερο,γιατί βλέπω ενδιάμεσα έχει αβλακοσεις,αρα θα πρέπει το κόψιμο να περάσει της αβλακοσεις...δοκίμασε με τη περιστροφή και εάν δεν πιάσει κοψτο...δεν μπορεί να είναι μασίφ.
+1 Κόψε. Έχεις λίγο ακόμα, μέχρι να βρεις τον "αέρα".
γκαζάκι-φλόγιστρο (προσεκτικά) και κοπάνημα.
ξεχνας δια ροπαλου τα γκαζακια και τα κοπανηματα
δεν ειναι χταποδι να το τρελανεις στο κοπανημα και μετα να το ριξεις στην πυρα (ειδικα τωρα ..)
ποσο μαλον που εχεις αλουμινενιο στεμ
τωρα σε ειδα φιλος ...και με ολο το θαρος μιας και εκτος απο φανατικος daccordiστας ειμαι και κατοχος ..
για ελα σε επαφη γιατι εναι κριμα να παει χαμενο
σου στελνω και πμ
φιλικα
Κοπάνα κοπάνα θα χαλάσει ο λαιμός και θα έχεις θέματα μετά. Με "λάδι και υπομονή" και στριφογύρισμα σιγά σιγά, θα βγει. Εγώ πάντως, σε Motobecane Mirage 20ετίας (αποθήκη και αυλή -με χιόνια και βροχές), όλα βγήκαν χαλαρά.
μιά λύση την οποία κάπως την πιάνει ο μετά Σέλντον, είναι ο εξολκέας παλουκόσελλου:
βγάζουμε δισκοβραχίωνα και μεσαία τριβή, ωστε η τίζα με τις βόλτες φτάνει μέχρι κάτω κάτω. Ανάλογα με την διάμετρο του seat post
περνάμε τρεις τέσσερις ροδέλες, βιδώνουμε και ένα παξιμάδι, και να η πρώτη φέτα του σάντουϊτς!
Η πάνω, θα λειτουργήσει βάσει της αρχής του εξωλκέα, δηλαδή με κόντρα το πάνω μέρος του seat post, σιγά σιγά βιδώνοντας
...το παλουκόσελλο μοιραία θα βγεί σαν ...έμβρυο! βλέπε και εμβρυουλκός! καμία σχέση! χα χαχαααα!
πλάκα πλάκα, μεγάλη μορφή ο Αρχιμήδης! Γενικά, ανάλογα και το πλαίσιο, πρέπει να κατανέμουμε τις πιέσεις, να μην την ακούσουν στερεοφωνικά και φονικά τα μέταλλα. Ειδικότερα, με βάση την αρχή του εξωλκέα, κάπως σαν δράση αντίδραση, αν εφαρμόσουμε στο (ισχυρό)
πάνω μέρος του seat post, την ίση και αντίθετη δύναμη του εξερχόμενου σιγά σιγά παλουκόσελλου, έχουμε πολλές ελπίδες να το δούμε να βγαίνει. Εκτός πιά και αν είναι βυθισμένο
Πηγές :
http://www.seatpostextractor.com/store/p1/Seatpost_E...(link is external)
http://bikesfornoreason.blogspot.com/2015/01/the-sea...(link is external)