Επισκευή GT Arrowhead

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
pallisi
Απών/απούσα

Μετά από χρόνια αποφάσισα να επισκευάσω το παλιό μου ποδήλατο. Χρόνια παρατημένο σε μια αποθήκη στο χωρίο το είδα και αποφάσισα να το βάλω πάλι σε λειτουργία. Σκεφτόμενος όχι μόνο την ίδια τη χαρά της ποδηλασίας αλλά και την ενασχόληση με τα μηχανικά μέρη του ποδηλάτου που μου αρέσουν πολύ.

Το ποδήλατο αυτό αγοράστηκε το 1998, αν θυμάμαι καλά από τον gatsoulis στην θηβών. Μικρός και άμαθος τότε εγώ ήταν το πρώτο σοβαρό ποδήλατο που είχα ποτέ. Μετά το 2003 σχεδόν εγκαταλείφθηκε. Χτες για πρώτη φορά το έβγαλα από την αποθήκη.

Διαβάζοντας μέσα στο forum για διάφορες αναπαλαιώσεις ακολούθησα κάποιες συμβουλές. Έβγαλα τα λάστιχα και αφού τα φωτογράφισα τα πέταξα γιατί ήταν ακατάλληλα. Όπως επίσης και τα χερούλια, αφού είχαν λιώσει. Έβγαλα όλες τις ντίζες γιατί ήταν σκουριασμένες. Πετρελαίωσα διάφορα μέρη και βίδες. Έβγαλα τη σέλα, που ήταν και αυτή φθαρμένη και καθάρισα το παλούκι. Κάποιες μικρές σκουριές υπήρχαν μόνο σε κάποιες βίδες. Ξεβίδωσα τις μανέτες, δεν τις καθάρισα όμως γιατί μου φαίνονται πολύ ταλαιπωρημένες και σκέφτομαι να τις αλλάξω.

Οι τροχοί κάνουν λίγο σαν φίδια ίσως χρειάζονται ίσιωμα. Για την ανάρτηση δεν έχω εικόνα. Στην πορεία θα την δω.
Το σύστημα μετάδοσης μου φαίνεται σε κακή κατάσταση. Το είχα ταλαιπωρήσει όταν ήμουν μικρός. όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες που θα επισυνάψω, νομίζω ότι τα μπροστά γρανάζια, ειδικά το μεγάλο είναι κάπως φθαρμένο. Τα πίσω είναι σε καλύτερη κατάσταση. Ο μπροστά εκτρoχιαστής έχει τα κακά του τα χάλια. Ο δε πίσω επίσης. Νομίζω ότι αυτό το ποδήλατο φορούσε κάπως μέτρια ποιοτικώς εξαρτήματα.

Το θέμα είναι πως προχωράμε από εδώ και εμπρός. Γιατί πρέπει να γίνουν κάποιες αγορές. Τα κριτήρια που βάζω είναι τα εξής: 1. Το ποδήλατο να επανέλθει σύντομα σε λειτουργική κατάσταση. 2. Κυριώς θα χρησιμοποιηθεί στο δρόμο και όχι σε χωμάτινες διαδρομές. 3. Δε θέλω να δώσω μια περιουσία για τα διάφορα εξαρτήματα. Θέλω να βάλω ποιότητα μεν για κοινούς θνητούς δε από άποψη τσέπης.

Από που να ξεκινήσω;

1. Λάστιχα και σαμπρέλες. Φορούσε κάποια Maxxis. Τι να προτιμήσω; Θέλω κάποια καλά ώστε να έχω κρατήματα και καλό φρένο. Είμαι και 90 κιλά άνθρωπος. Εδώ δε τα τσιγκουνεύομαι γιατί νομίζω ότι είναι το άλφα και ωμέγα.
Ίσως χρειαστεί να ισιώσω τη στεφάνη. Γι' αυτό θα απευθυνθώ σε κάποιο ποδηλατά. Υπάρχει κάποιος αξιόπιστος στην Πάτρα;
2. Σύστημα μετάδοσης. Εδώ θέλω τα φώτα σας. Να τα πετάξω όλα και να βάλω καινούργια; Ή να μπω στην διαδικασία να δω τι δουλεύει και τι όχι; Νομίζω ότι το πρώτο είναι καλύτερο. Ποιό σύστημα της shimano ή άλλης εταιρίας να προτιμήσω (με βάση και το οικονομικό κριτήριο που έθεσα προηγουμένως).
3. Πιρούνι. Δε ξέρω σε τι κατάσταση είναι αλλά σίγουρα δε πρόκειται να ξοδευτώ για αυτό άμεσα. Παρόλα αυτά δώστε μου κάποιες ιδέες για να μαζεύω λεφτά. Είπαμε για λίγο θα μπαίνει στο δρόμο.
4. Φρένα. Αυτά που έχει είναι της προκοπής ή να τα πετάξω και αυτά; Έχουμε καμία πρόταση για τακάκια;
Νομίζω ότι δεν άφησα κάτι απέξω. Σίγουρα θα βρω και άλλα στην πορεία αλλά προς στιγμή νομίζω ότι αυτά είναι τα στοιχειώδη. Θα ήθελα επίσης να μου προτείνεται μαγαζιά είτε στην Πάτρα είτε εγχώρια ή ξένα ηλεκτρονικά που θεωρείτε αξιόπιστα (ειδικά για τα ελαστικά). Ευχαριστώ πολύ.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
hidefnick
Εικόνα hidefnick
Απών/απούσα

Κατ αρχήν δεν πετάμε ΤΙΠΟΤΑ. (εκτός απο λάστιχα και αναλώσιμα)

Αν θέλεις βάλε μερικές φωτό απο το ποδήλατο και τη μετάδοσή του, για να δούμε τι φοράει.

pallisi
Απών/απούσα

hidefnick wrote:
Κατ αρχήν δεν πετάμε ΤΙΠΟΤΑ. (εκτός απο λάστιχα και αναλώσιμα)

Αν θέλεις βάλε μερικές φωτό απο το ποδήλατο και τη μετάδοσή του, για να δούμε τι φοράει.

Σκελετός

Πίσω Ντεραγιε 1
Πίσω Ντεραγιέ 2

Μενέτα

Κασέτα

Ανάρτηση-Φρένα

Μπροστά Γρανάζι

Πως το βλέπετε; Νομίζω ότι δε θα σωθούν πολλά.

kastellopower
Απών/απούσα

αφού το θες για απλή μετακίνηση.

- Σασμάν. Δες αν δεν είναι άσχημα χτυπημένα και αν έχει επαναφορά το ελατήριό τους.

- Οι μανέτες και οι δαγκάνες εντάξει δείχνουν, οι αλλαγές δεν ξέρω τί λένε μέσα, αλλάζουν ή έχει σπάσει / καεί τίποτα; Αλλιώς θα χρειαστείς απλά της shimano για v-brakes και 7ταχύτητες (ή και acera). Ευτυχώς έχεις ήδη v-brakes.

- Ανάρτηση. Καλύτερα να πάρεις ένα ξερό πιρούνι αλλά θα πρέπει να συμφωνεί με τη διάμετρο του λαιμού. Μοιάζει 1 ίντσας και ίσως θέλει λίγο ψάξιμο.

- Τροχοί. Προτιμότερο καινούργιοι με δίπατες ζάντες. Τα κέντρα ζουν; Πρέπει να δεις κέντρο για 7/8 κασέτα (altus, κάτι τέτοιο).

- Λάστιχα προσανατολίζεσαι σε σλικ πόλης.

- Τριβές μεσαία και λαιμού. Θα πρέπει να ανοιχτούν να φανεί η κατάστασή τους, αλλαγή μπίλιες και γράσο.

pallisi
Απών/απούσα

Στη φωτογραφία του μπροστινού μεγάλου γραναζιού φαίνεται τα δόντια να είναι φαγωμένα. Δε μπορώ να θυμηθώ αν είναι έτσι από τη μάνα τους ή όχι. Κάποιος πιο έμπειρος ίσως να βοηθήσει σε αυτό.

Οι δαγκάνες είναι εντάξει, ίσως θέλουν λίγο καθάρισμα θα το φτιάξω.

Οι μανέτες δυστυχώς δε είναι και σε πολύ καλή κατάσταση, Δεν αλλάζουν, ίσως έχει σπάσει το ελατηριάκι. Η acera είναι καλή επιλογή;

Για το πιρούνι δε θα κάνω κάτι ακόμη, μέχρι να δοκιμάσω το υπάρχον.

Τα κέντρα είναι σε καλή κατάσταση, τα άνοιξα. Θα τους ρίξω μια ματιά ακόμη. Για ζάντες έχουμε καμία καλή πρόταση για δίπατες; Όπως επίσης και για τα λάστιχα, θα ήθελα και εδώ προτάσεις (και κάποιο αξιόπιστο μαγαζί για να μην τα πάρω μπαγιάτικα).

Τριβές θα τις ανοίξω μέσα στην άλλη βδομάδα για να τις δώ.

hidefnick
Εικόνα hidefnick
Απών/απούσα

Στο retrobike έχει μπόλικα. Πάρε ένα για αρχή: http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?f=21&t=47918

Ο δισκοβραχίωνας μια χαρά φαίνεται. Δεν έχουν φθορά τα δόντια, Μόνο λίγη σκουριά που θα φύγει με λαδωμα και πετάλι.

Οι ζάντες έχουν κάποιο πρόβλημα? ΑΝ όχι κράτα τες αφού γρασάρεις τα κέντρα. (καμία ακτινολόγηση ίσως θέλει)

Τα acera είναι πολύ φτηνά οπότε τσιμπάς ένα σετάκι και είσαι οκ.(κανένα 25άρι και οι 2 λεβιεδομανέτες)

Αλλαξε λάστιχα και ντίζες και δες πως πάει. Μετά βλέπεις για τυχόν βελτιώσεις. Λάστιχα βάλε kenta Κ193 ή Κ154 αν θέλεις μόνο άσφαλτο. Κανένα 10άρικο το καθένα.

Το σκληρό πιρούνι είναι μονόδρομος αν το θέλεις για άσφαλτο. Βρίσκεις φτηνά στο γερμανικό ebay. Ο λαιμός είναι 1 1/8btw.

kastellopower
Απών/απούσα

Δυστυχώς δεν γνωρίζω καταστήματα εκεί ούτε ποιες μάρκες φέρνουν.

Acera σειρά φοράει γι΄αυτό το πρότεινα, σε καλύπτει, επειδή θες μέχρι 7 ταχ. αν και η σύγχρονη acera είναι λίγο κατώτερη από την παλιά. Πιο ποιοτικά μπορείς να πας και alivio.

Ζάντες 26'' δίπατες για v-brakes με 36 τρύπες δεν έχουν μεγάλες διαφορές από μάρκα σε μάρκα, αν είναι επώνυμες κι αν είναι δυνατόν με "μάτι" στις ακτινότρυπες. Ουσιαστικές διαφορές ξεκινούν από 32 τρύπες και δισκόφρενα. Όμως θα χρειαστείς άλλου μήκους ακτίνες (inox).

Λάστιχα και τα maxxis detonator, και swalbe, kenda... αρκεί να είναι για άσφαλτο και όχι πολύ πλατιά, 26'' 1.50 ως 1.75 περ.

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

Φίλε hidefnick για το λαιμό, μη παίρνεις και όρκο.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...του λαιμου του τιμονιου απο οτι φαινεται στη φωτογραφια, ειναι 1 1/8", αλλα βιδωτα, οχι Ahead.
Ειναι αυτο το μεσοβεζικο και μεταβατικο συστημα, μετα τα βιδωτα 1", και πριν τα 1 1/8" Ahead.
Εξ'αλλου, η ηλικια του ποδηλατου, το δικαιολογει.
Οποτε, αν χρειαστει να τοποθετηθει ξερο πηρουνι, θα πρεπει να βρεθει σετ ποτηριων 1 1/8" ahead, και φυσικα πηρουνι με λαιμο 1 1/8", και οχι μιας ιντσας (1").
Οσον αφορα παντως το δισκοβραχιονα, οπως προειπαν κι αλλοι, μια χαρα φαινεται.
Καινουριος μπορει να μην ειναι, αλλα μια χαρα δουλευει, και δεν ειναι φθορες τα "περιεργα" δοντια που εχει σε καποια σημεια του. Τα κοντα αυτα δοντια, συμβαλλουν στη γρηγοροτερη και πιο αμεση μεταφορα της αλυσιδας απο το ενα γραναζι του δισκοβραχιονα στο αλλο.
Οσο για την κασσετα, ειναι κι αυτη σε παρομοια κατασταση με το δισκοβραχιονα, οπως επισης και το ντεραγιε που φαινεται στη φωτογραφια. Με λιγα λογια, τα εξαρτηματα του ποδηλατου φαινεται να ειναι λειτουργικα (τουλαχιστον αυτα που φαινονται στις φωτογραφιες), κι αν εξαιρεσει κανεις τα λεβιεδακια των ταχυτητων, που ισως ειναι κολλημενα (και τα οποια με λιγη δουλεια πιθανον να μπορεσουν να ξαναλειτουργησουν), δεν χρειαζεται και πολλα πραγματα για να ξαναλειτουργησει αξιοπρεπεστατα στο δρομο.
Οι ζαντες ισως θελουν αλλαγη (κι αυτο ειναι που θα κοστισει περισσοτερο στην ολη ιστορια), αλλα αν η τιμη αλλαγης στεφανιων πλησιαζει τα 70-80 ευρω, τοτε ειναι σαφως ασυμφορη, γιατι με 100 περιπου ευρω, βρισκεις σε on-line shops ζευγαρι τροχων ετοιμων, πολυ καλης ποιοτητας, σαφως ανωτερους απο αυτους που φοραει τωρα το ποδηλατο.
Οσο για τα V-brakes (pro max) που φοραει το ποδηλατο, δεν ειναι εντελως για πεταμα, αλλα σιγουρα δεν προκειται να διακριθουν και στην αποδοση.
Εκτος απο τα συρματοσχοινα, ενα καλυτερο σετ φρενων, θα βελτιωνε σιγουρα την ασφαλεια του ποδηλατου.
Τελος παντων, οτι ειναι λειτουργικο, δεν χρειαζεται να αλλαχτει σε πρωτη φαση. Κανε ενα service στα κομματια που το χρειαζονται (κεντρα τροχων, ρουλεμαν τιμονιου ισως και μεσ.τριβη, λαδωματα, γρασσαρισματα κλπ). Κυκλοφορησε το ποδηλατο πρωτα, και μετα θα δεις τι ακριβως θελεις να βελτιωσεις, και ποιο θα ειναι το κοστος της βελτιωσης.

pallisi
Απών/απούσα

Τι κρατάω:

1. Μπροστά βραχίονας. Καθαρίζω, λιπαίνω και ρίχνω έναν έλεγχο για τον αν έχει στραβώσει κάτι (μου δίνει αυτή την εντύπωση όταν γυρνάει, ίσως είναι κάποια άλλο τεχνικό πρόβλημα).

2. Πίσω κασέτα. Καθάρισμα, λίπανση.

3. Φρένα. Έχουμε κάποια πρόταση για καλά τακάκια;

4.Πιρούνι για αρχή. Αν δω ότι κάνει νερά θα πάω για σκέτο. Ή θα αλλαχθεί αργότερα.

Τι αλλάζω:

1. Τροχούς. Είναι φθαρμένοι και παρατήρησα μια μικρή ρωγμή στη στεφάνη και στράβωμα. Για σιγουριά και ασφάλεια λέω να πάρω καινούργια. Αυτοί οι έτοιμοι από το rosebike, που ανέφερε ο φίλος πιο πάνω μου φαίνεται συμφέρουσα αγορά. Απορία: τα 100 ευρώ είναι και για τους δύο τροχούς;

2. Μπροστά ντεραγιέ. Δυστυχώς έχει η σπάσει η βάση και ένα πλαστικό. Ίσως ανεβάσω φωτογραφία αργότερα.

3.Μεσαία τριβή. Εδώ έχω απορία: πως θα καταλάβω ότι δεν είναι σε καλή κατάσταση; Ποια είναι τα σημάδια της φθοράς της;

4. Μανέτες. Κάποια φθηνή σειρά (Acera) που είναι και όμορφη!

5. Λάστιχα. Δρόμου με βάση και αυτά που αναφέρθηκαν πιο πάνω.

6. Σέλα. Θα ήθελα κάποια πρόταση εδώ, κάτι αναπαυτικό!

7. Πετάλια. Τα πλαστικά που έχει επάνω είναι φθαρμένα. Θα πάρω κάτι πιο ποιοτικό.

8. Συρματόσχοινα φρένων και σασμάν.

Τι ελέγχω ακόμη:

1. Ρουλεμάν τιμονιού. Μετά τις πρώτες βόλτες θα καταλάβω αν κάτι δε πάει καλά. Για αρχή να το βγάλω και να το λιπάνω;

Υπάρχει κάποιο άλλο Θέμα μέσα στο φόρουμ για προτάσεις ιντερνετικών ή μη μαγαζιών για αγορά όλων των παραπάνω; Το rosebike είναι αξιόπιστο μαγαζί; Ευχαριστώ πολύ.

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

http://www.thebest.gr/guide/index/profile/11431
http://www.vrisko.gr/details/bi6f24dc015ddgbac11e405c27b3_c16
τον χάρη τον έχω για τον πιο σχετικό με το αντικείμενο
στο σέρβισ είχε τον άλεξ που απλά δεν παιζόταν ο τύπος
αλλά δεν τον είχα δει εκεί την τελευταία φορά
επίσης έχει μετακομίσει παπαφλέσσα μετά την ευμήλου

hidefnick
Εικόνα hidefnick
Απών/απούσα

steliosp wrote:
Φίλε hidefnick για το λαιμό, μη παίρνεις και όρκο.

Το έψαξα στο google και στο retrobike. Δεν θα έγραφα κάτι έτσι.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

"... Αυτοί οι έτοιμοι από το rosebike, που ανέφερε ο φίλος πιο πάνω μου φαίνεται συμφέρουσα αγορά. Απορία: τα 100 ευρώ είναι και για τους δύο τροχούς;..."

Η τιμη ειναι για ενα ζευγαρι τροχων. Δηλαδη ενος μπροστινου κι ενος πισω τροχου, ετοιμων πλεγμενων.