Καλησπέρα σε όλους!
Εδώ και καιρό εχω βρεί στο υπόγειο μου, ενα Velosolex Mistral γεννημένο κάπου στις αρχές του 80. Εχω κάνει ήδη μια ερευνα στο διαδίκτυο και φυσικά στο forum για να βρώ τις ρίζες του ποδηλάτου καθώς και ιδέες για την ανακατασκευή του, αλλά παρότι μηχανολόγος μηχανικός οι τεχνικές μου γνώσεις φτάνουν μέχρι ενα σημείο.
Εχω ήδη ενα ποδήλατο mtb (Kona Lanai 2012)το οποίο με πάει παντού, αλλα θα ήθελα στις βόλτες μου και στις τοπικές μου μετακινήσεις το κουρσάκι τούτο. Συν του οτι απο προσωπικό ενδιαφέρον θέλω να το ξαναφτιαξω.Το ποδήλατο δεν είναι κακομεταχειρισμένο. Ισα ισα ο προηγούμενος ιδιοκτήτςης το πρόσεχε και πολύ μαλλον όπως θα δείτε στις φώτο.
Εκανα το αρχικό λύσιμο, βγήκαν όλα ευκολότατα (το τιμόνι ήταν το πιο έυκολο μπορώ να πω) εκτός απο την σέλα που εχει κολλήσει μια βίδα και την μεσαία τριβή όπου δεν εχω προσπαθήσει καν.
Εχουμε και λέμε :
- Σκελετός: Velosolex Mistral
- Τιμόνι: Motobecane αυθεντικό με ραμμένο δέρμα.+
- Φρένα: Motobecane αυθεντικά
- Ζάντες: Rigida Super Chromix 27x1 1/4 με νίκελ ακτίνες
- Εκτροχιαστές μπρόστα - πίσω: Huret
- Δισκοβραχίονας: Shimano Selecta B1
- Σέλα: δυστηχώς μη επισκευασιμη
Πρώτη σκέψη που κάνω είναι να αφήσω τα πάντα οπως είναι μετά το καθάρισμα (και αλλαγή ρουλεμάν) και εφόσων δουλέυουν!
Θα πάω σε ενα φίλο που κατι σκαμπάζει παραπάνω να μου πεί τι σώζεται με καθάρισμα (πετρελαιο και ατσαλόσυρμα) ή αν εχω θέμα με κάτι. Το πιο βασικό νομίζω είναι οι τροχοί.ΑΝ ειναι οκ οι τροχοί τότε σκεφτομαι να αφήσω το συστημα μετάδοσης κλπ όπως είναι και το μόνο που θα πειράξω είανι το χρώμα, τακακία, λαστιχα κλπ.
Ηδη εχω βρεί τον Πέττα στον Πειραια οπου θα παει για αμμοβολή και βάψιμο.
Θα ήθελα την γνώμη σας και τις συμβούλες σας.
Ευχαριστώ!
Αν δεν είναι στο νούμερό σου τότε άστο να πάει.
Αν το θες απλά για καθημερινό χαβαλέ τότε μην
το πας στον Πέττα, απλά καθάρισμα και τρίψιμο
τοπικά στις σκουριές και ένα βερνίκι για τε-
λείωμα.
Δες αν βρίσκεις λάστιχα σε αυτές τις διαστάσεις.
Δες γενικά αν με τα 100-150 ευρώ βρίσκεις κάποιο
έτοιμο αντίστοιχο στο ebay.
Το ποδήλατο είναι στο νούμερο μου.
Γιατί το λές αυτό?? Δεν αξίζει καθόλου??
Μου είπε ενας γνωστός οτι μέτραγαν αυτά το ποδήλατα κάποτε...
Συμφωνώ με τον eaglos σε ότι αφορά το νούμερο, αλλά κυρίως σε ότι αφορά το χρώμα του. Είναι πλλύ κρίμα να βαφτεί πρόχειρα με ηλεκτροστατική και να μη μείνουν τα ωραία αυτοκόλλητα και το αυθεντικό του χρώμα. Πλύνε το με βετέξ και σαπουνάδα να δεις πως θα αναδειχτεί η ταυτότητά του!
Στην τελική, το λύνεις τελείως και το περνάς ένα ωρσίο λαμπερό βερνίκι.
Για δες εδώ και πες μου αν πραγματικά αξίζει να του αλλάξεις χρώμα... http://www.podilates.gr/node/31211
Τι ύψος έχεις και τι οριζόντιο και κάθετο έχει το ποδήλατο (κέντρο-κέντρο);;
Αν δεν σου λέει κάτι σαν μάρκα και σαν ποδήλατο τότε
δεν έχει νόημα να πετάξεις λεφτά για βαψίματα μια και
φαίνεται σε καλή κατάσταση.
Αν σου λεει κάτι σαν μάρκα τότε δεν το βάψεις στον Χ
μάστορα αλλά σε κάποιον που θα στο επαναφέρει όσο κα-
λύτερα γίνεται στην αρχική του μορφή.
Έχε υπόψιν ότι τα πατήματά του θα είναι βαρυά για το
καθημερινό πέρα δώθε και θα σε ζορίσουν αν δεν του
βάζεις καθημερινά χιλιόμετρα. Επίσης τα φρένα μπο-
ρεί να μην σε ικανοποιήσουν. Δες και για λάστιχα
αν βρίσκεις σε αυτή τη διάσταση. Διαφορετικά θα
πρέπει να πας σε 700c τροχούς που σημαίνει νέα
φρένα με μακρύτερα μπρατσα για να φτάνουν τα
στεφάνια.
Ευχαριστώ παιδια μεχρι στιγμής για τις απαντήσεις.
Οσον αφορα τις διαστάσεις θα τις μετρήσω και θα τις γράψω γιατί δεν τις θυμάμαι.
Το βάψιμο πήγαινει πιο πολύ λόγω τις σκουρίας που υπάρχει σε κάποια σημεία.
Αυτα δεν νομίζω οτι θα φύγουν με τριψιμο με απλή σαπουνάδα αλλα θα το δοκιμάσω.
Οσον αφορά τα πατήματα, το καταλαβαίνω οτι το ποδήλατο είναι δεκαετίες πίσω σε σχεδιασμό, υλικά και περιφεριακά. Απλά νομίζω ότι για αυτό που το θέλω (max καθημερινές αποστάσεις σε πολη 4 χλμ - αντί του MTB) θα είναι μια χαρά.
Αυτό για τα φρένα που αναφέρεις το σκεφτομαι και εγώ, θα τα δοκιμάσω πρώτα και αν δεν μου δίνουν την απαραίτητη αισθηση ασφάλειας τότε....Το ίδιο ισχύει και για τα λάστιχα...γιατι αν χρειαστούμε αλλες ζάντες λαστιχα φρένα πάμε σε αρκετά χρήματα οπου δεν θέλω να διαθέσω.
Να εχει μεγαλητερους τροχους απο 700C ειναι δυσκολο, αν εχει μικροτερους (πχ 27" ή 26.5") και παει σε 700C, τοτε δεν θελει μακρυτερα φρενα, θελει ΚΟΝΤΙΤΕΡΑ.
Αλλα υπαρχει η περιπτωση και τα υπαρχον φρενα να κανουν αφου ολα τα φρενα εχουν ενα ενα περιθοριο 1.5 με 2 cm για ρυθμιση.
Ειναι πολυ πιθανο να εχει 27αρηδες τροχους, αν το ποδηλατο ειναι κατασκευασμενο πριν το '85 περιπου.
Και οι 27αρηδες τροχοι, ειναι μεγαλυτερης διαμετρου απο τους 28αρηδες, κι ας λεγονται 27αρηδες.
Για την ακριβεια, οι 28αρηδες εχουν ονομαστικη διαμετρο 622 χιλιοστα, ενω οι 27αρηδες 630 χιλ.
Κι επειδη η διαφορα ειναι μικρη, (ερχεται 4 χιλιοστα πιο κατω η ζαντα με την αλλαγη απο 27 σε 28), ΙΣΩΣ να μη χρειαστει καινουριες δαγκανες φρενων, αν οι υπαρχουσες εχουν το περιθωριο να τοποθετηθουν 4 χιλιοστα πιο κατω τα τακακια.
Διαφορετικα, σε αυτη την περιπτωση, θα χρειαστουν φρενα με μακρυτερα μπρατσα.
O 700c τροχός είναι 622χιλ σε διάμετρο.
Ο 27 x οτιδήποτε είναι 630χιλ σε διάμετρο.
Kαμία σχέση με το σημερινό 27.5'' που λαν-
σάρουν οι εταιρίες.
Επομένως θα χρειαστεί long reach φρένα σε
περίπτωση που βάλει 700c τροχό για να κα-
λύψει τη διαφορά.
Εdit: Με πρόλαβε και ο Columbus
Καλημέρα σε όλους.
Τελικά μέτρησα κανονικά το ποδήλατο και μάλλον δεν ειναι καλά τα νέα...
Το μήκος του σωλήνα απο τον δισκοβραχίονα μεχρι την σέλα είναι 54 cm.
Του οριζόντιου απο σέλα μέχρι το "τιμόνι" είναι 64 cm.
Το υψος μου είναι 1.80cm. Νομίζω ότι τελικά θα μου είναι μικρό.
Κάτι δε μετράς καλά στον οριζόντιο...
Δες εδώ τι πρέπει ακριβώς να μετρήσεις...
Εχεις δίκιο,
κατι είπα λάθος...
C-T : 53 cm
Tα 63 που είπα είναι αυτα που ενώνουν την μεσαία τριβή με το τιμόνι.....
ΑΝ θυμάμαι καλα το C-C είναι 57 cm.
Πρόσεξε, αυτά που θα μετρήσεις θα είναι...
1. Seat Tube Length C-C (C-C σημαίνει κέντρο-κέντρο)
2. Top Tube Length C-C
Για να μετρήσεις κέντρο-κέντρο, θα υπολογίσεις στη μέση κάθε σωλήνα αντίστοιχα.
Δεν υπάρχει περίπτωση να έχει 54 κάθετο και 64 οριζόντιο.
Αν υπάρχει τέτοια περίπτωση τότε δεν θα σου ήταν μικρό
αλλά μακρύ.
Λογικά ο οριζόντιος θα είναι ίδιος ή σχεδόν ίδιος με τον
κάθετο και σαν μέγεθος σου είναι ΟΚ.
Οχι παιδια να το κάνω λιγο πιο ξεκάθαρο γιατί ετσι όπως το είπα στην αρχή σας μπέρδεψα.
Το καθετο είναι 53-54 cm και το οριζόντιο αν θυμάμαι καλα 56cm.
To 63cm που εγραψα πάει στον διαγώνιο αξόνα ο οποίος δεν χρειάζεται κάπου απ οτι κατάλαβα.
Αρα το ευχαριστώ είναι ότι λογικά μου κάνει.
Προχωράμε τότε στο τρίξιμο και καθάρισμα του σκελετού!!!
Παλι για 1.80 μικρο σου ειναι.
Κανονικα θες τουλαχιστον 56 με 58 cm στο καθετο γι αυτο το ηψος.
αλλά από μήκος είναι οκ, ίσως και μεγάλο αν
δεν έχει ευλυγισία. Η σέλα θα του βγει λο-
γικά πιο ψηλά από το τιμόνι οπότε ενδεχομε-
νως να χρειαστεί ένα ψηλό λαιμό για να μη
σκύβει πολύ.
Τις καλησπέρες μου σε όλους!
Πήγα χθές σε ενα φίλο μου οπου σκαμπάζει κάτι παραπάνω για τα μηχανικά μέρη του ποδηλάτου.
Τα νέα σούπερ, αν εξαιρέσουμε το καταπληκτικό καθαρισμα που θα γίνει,και την ακτινολόγηση στην πίσω ζάντα όλα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά καθώς είναι σε παρα πολυ καλή κατάσταση.
Το θέμα είναι οτι χρειάζεται βάψιμο.Στις κολλήσεις ειδικά πίσω καθώς και σε αρκετά σημεία εχει δημιουργηθεί σκουρία και σε ακρετά σημεία εχει σκάσει η μπογία και ξεφλουδίζει και με το χέρι. Οπότε η λύση καθάρισμα και τριξιμο με σαπουνάδα δεν μου κάνει δυστηχώς.
Εχει κάποιος να μου πρότείνει που να πάω για αμμοβολή και ηλεκτροστατική??
Απο τηλέφωνο που εχω πάρει εχω διαπιστώσει το εξής : Το ποδηλατο θέλει αμμοβολή, πέρασμα με primer (ασταρι) και μετά βάψιμο κλπ απο την στιγμή που είναι σιδερένιο. Ισχύει αυτο ή θέλει μονο αμμοβολή και βάψιμο?
Τον πέττα τον απόρριψα καθώς ακουσα πολλά αρνητικά απο πολύ κόσμο.
Καλά τα νέα λοιπόν!
Προσπάθησε να αποφύγεις την ηλεκτροστατική, καλύτερα να το βάψεις με τον παραδοσιακό τρόπο και θα δεις πόσο θα το χαρείς
Περιληπτικά: Αποχρωματισμός, τρίψιμο, αστάρι, βάψιμο, βερνίκι
Καλημέρα και πάλι σε όλους!
Παιδιά ερωτήσεων συνέχεια...θα ποστάρω και φωτογραφίες απο την εξέλιξη των εργασιών...
Αφου ελυσα βίδες λεβιεδάκια και φρένα και τα εβαλα σε πετρέλαιο μια μέρα, τα ετριψα με το ατσαλόμαλλο ΑΛΛΑ κάποια καθάρισαν και κάποια οχι...Το περίεργο είναι οτι στο ιδιο κομμάτι μέταλλο, το μισό γυαλίζει και το αλλο μισό εχει βρώμα(?) και μαυρίζει που οσο και να τρίψω δεν βγαίνει. Είπα να τα αφήσω όλα 3-4 μέρες μπας και μαλακόσουν εντελώς και φύγει με το ατσαλόμαλλο.
Δεν θέλω να βάλω βούρτσες κλπ για να μην τα γδάρω. Εχετε καμία πρόταση??
AAA! Επίσης, εβαλα τα μπροστά και το πίσω ντεραγίε και αυτό στο πετρέλαιο γιατι ειχαν τα μάυρα τους τα χάλια...φοβάμαι οτι αν τα λύσω...δεν θα μπορώ να τα δέσω...
Καλημέρα σε όλους!
Ολα μεχρι στιγμής, εχουν γίνει βίδες...
Ολα ειναι καθαρα και περιμένουν συναρμολόγηση.
Καθαριζω σκελετό και τον πάω για βάψιμο.
Το μονο κακό που σκέφτομαι, και σας παρακαλώ δώστε μου ελπίδα, είναι οι ακτίνες.
Δενκαθαρίζουν με τίποτα...Εχω απελπιστει, τριψιμο με λεπτο γυαλοχαρτο και νερό και δεν καθαρίζουν. Σκεφτομαι ξύδι με αλάτι και αλουμινόχαρτο μπαςκαι.
Μήπως κανω τσάμπα κόπο και ξανασκουριάσουν??? Μήπως να ψάξω για ενα σετ καινουργιους τροχους να τελειωνω??
Εχω σκισει γαντια, χερια κλπ κλπ....
Πήγαινε τους τροχούς σε έναν ποδηλατά να σου αλλάξει ακτίνες, έτσι θα ηρεμήσεις κι εσύ από το καθάρισμα, θα είναι και πιο γερός ο τροχός.
Στο δικό μου http://www.podilates.gr/node/32208 άλλαξα μόνο τις ακτίνες, με τη καθοδήγηση του ποδηλατά μου, έπλεξα τον ένα τροχό εγώ.
γεια σου φιλε
εχω το ιδιο μοντελο 1984 και εγινε κουκλι
δες το εδω http://www.podilates.gr/node/18318
τις ζαντες/ακτινες τις καθαρισα με πετρελαιο και ατσαλομαλλο.
αν δεν τα καταφερεις, μπορεις να ταιριαξεις ζαντες αλουμινιου 2πατες 700c με κανα 15-20€ η μια (gatsoulis)οποτε μην τρελλαινεσαι.
οσο για οσους ισχυριζονται οτι το ποδηλατακι "δεν λεει", ας τους να τραγουδανε. το 1984 αγοραστηκε το δικο μου 70.000δρχ οταν ενα 1400cc αυτοκινητο εκανε 700.000δρχ (το 1/10 δηλαδη). αναλογια σημερινων τιμων 1500€.
Δύσκολα τα νέα.....
Πίσω ζάντα είναι χτυπήμενη, δεν το πρόσεξε κανένας...
Αρα μαλλον πάω για αλλαγή τροχών, γιατι οτιδήποτε αλλο δεν αξίζει....και αντε μετά να δούμε τι θα κάνουμε...
Κοστολογικά εννοώ..
Γιατί αλλιως αρχίσαμε και αλλιως συνεχίζουμε..
Δλδ, αν μου πάει το ποδήλατο 250 δεν ξέρω αν εχει και νόημα, να παρω ενα καινούργιο...
Παντως γνωστός ποδηλατάς στο Πολυτεχνειο το είδε, και μου ειπε οτι αξίζει να το φτιάξω, μετράει πολύ σαν σκελετός.
Οπότε κρατάς κέντρα και ψάχνεις για στεφάνια
ίδιας διαμέτρου και έναν μάστορα να σου πλέ-
ξει τις ρόδες. Ευκαιρία να πας και σε καλύ-
τερη ακτίνα διπλής διατομής να ελαφρύνει
αρκετά η ρόδα.
Λογικά ψάχνεις για 27 1/4 ρόδα
Αφου γύρισε ολος ο κόσμος ανάποδα, ειπα να το κάνω single speed (εδω και μια εβδομαδα δοκιμάζω ενα ενος φίλου).
Και εχω φτάσει στο θέμα τρόχοι.
Αφου εψαξα απο εδώ και απο εκεί, κατέληξα στο γνωστό ebay....
Είμαι ανάμεσα σε δύο σετ τροχών :
1. Mavic CXP 22
2. Velocity Deep V.
Επειδή οι δρόμου εχουν λακούβες, και ανεβοκατεβαίνω πεζοδρόμιο απο ράμπες μόνο, σκέφτομαι τους πιο δυνατούς.
Τι γνώμη εχετε ρε παιδιά????
Με αυτές τις τιμές πλέκεις και στην Ελλάδα τροχούς,
με τα ίδια και ίσως καλύτερα στο θέμα ακτίνας. Κα-
νά 60άρι στεφάνια + 30-40 πλέξιμο + 20-30 ακτίνες
διπλής διατομή και όχι απλές όπως αυτές που έχουν
οι πρώτοι τροχοί. Οι δεύτεροι τροχοί που έβαλες
έφυγαν ήδη.
Αν πας σε βαρύ στεφάνι τότε μπορείς να ρίξεις τον
αριθμό των ακτίνων. Αν πας σε βαρυά ακτίνα όπως
Sapim Strong τότε μπορείς να ρίξεις τον αριθμό
των ακτίνων και το βάρος του στεφανιού. Αν πας
σε ελαφρύ στεφάνι τότε ίσως να πρέπει να κρατή-
σεις τις ακτίνες ψηλά.
Σιγουρέψου ότι το κέντρο που θα πάρεις χωρά στα
ψαλίδια σου.
Καλημέρα σε όλους!
Μετά απο αρκετό καιρό και αφου ξεπεράστηκαν τα προβλήματα που βρήκα το ποδήλατο έτοιμο.
Το ποδήλατο όπως είχα πεί ηθελα να το ξεσκονίσω απλά...αλλα ετσι όπως πήγαν τα πράγματα...τελικά εγίνε ολική αλλαγή!
Αλλάχτηκαν τα εξής :
1.Ζάντες Velocity Deep V, με ακτίνες DT Swiss ανοξείδωτες και κλειστά κέντρα origin8 formula απο ebay.
2. Λάστιχα φακαρολες κλπ προφανώς.
3.Συρματα για φρένα, αλυσιδα, πίσω ελευθερο γρανάζι4. Τακάκια
5. Παλουκοσελο - σέλα.
Ο σκελετός βάφτηκε σε φούρνο και εχει καταπληκτική υφή και ποιότητα βαψίματος.
Τα φρένα είναι τα ίδια, και ΝΑΙ, οταν δεν βρέχει σταματανε.
Μεσαια τριβή,δισκοβραχίονας Shimano Selecta, ρουλεμαν ποτηρία πιρουνι, τιμόνι με το αυθεντικό δέρμα, χειριστηρια τιμονιόυ, κλπ ολα τα ιδια!! Δεν ειχαν κανένα απολυτως πρόβλημα, με λίγο γρασσάκι είναι σαν καινούργια!
Αποφάσισα να το κάνω μονοτάχυτο για να μην αυξήθει και αλλο το κόστος αλλα και για θέμα συντήρησης και απλότητας. Κρατώντας το μπροστά μεσαίο γρανάζι (40αρι) και βαζοντας πίσω ενα 16αρι είμαι μια χαρά στις καθημερινές μου μετακινήσεις (που περιλαμβάνουν και αρκετή ανηφόρα μεσης κλίσης).
Πάντως το ασχημο που μου έμεινε, είναι πως μπορούν να σε εκμεταλλευτούν ολοι οι γνώστες ποδηλατάδες. Οτι τιμές θέλει ο καθένας, χώρις να κάτσει να σου πεί τί και πώς. Αν δεν είχα στρώθει να διαβάσω και να το ψάξω λίγο μόνος, θα έδινα τα ίδια λεφτά με το μισό αποτέλεσμα. Κρίμα....
Τρεις φωτό και ούτε μια από τη σωστή μερια :)
Καλοτάξιδο :)
Ευχαριστώ πολύ!
Σωστή μερία εννοείς??
Ηταν με το κινήτο, θα βγούν και αλλές...
Από τη δεξιά, τη μεριά του δισκοβραχίωνα :)