Δύο προβληματάκια αντιμετωπίζω τον τελευταίο καιρό.
1) Ο πίσω τροχός μου θέλει αρκετά συχνά ακτινολόγηση. Δυο με τρεις φόρες το χρόνο. Δεν ξεφεύγει πολύ, ελάχιστα θα έλεγα, αλλά τόσο ώστε να μην μπορώ να ρυθμίσω τα φρένα (v-brakes) όπως θα έπρεπε με αποτέλεσμα να αφήνω αρκετά ανοικτές τις δαγκάνες για να μην βρίσκουν στον τροχό. Η ερώτησή μου είναι, πόσο συχνά χρειάζεται ακτινολόγηση ένας τροχός; Η χρήση που κάνω είναι μόνο σε άσφαλτο, και η ζάντα μου είναι μια MAVIC δίπατη αλλά περίπου δεκαετίας. Μήπως δεν γίνεται σωστή ακτινολόγηση από το ποδηλατάδικό, μήπως είναι πολύ παλιά η ζάντα ή είναι φυσιολογικό να συμβαίνει αυτό;
2) Δεύτερο πρόβλημα είναι ότι τον τελευταίο χρόνο, σταδιακά τα διάφορα αξεσουάρ ξεκολλάνε από τις βάσεις τους και πέφτουν στο δρόμο. Πρώτο έχασα το κοντεράκι του Τζάμπο, το πάτησε αυτοκίνητο. Μετά το πέταλο, αυτό το ξαναμάζεψα. Μετά τα φωτάκια. Πρώτα το μπροστά (και αυτό το πάτησε αυτοκίνητο), αργότερα το πίσω (αυτό διαλύθηκε από την πτώση.) Τα φωτάκια ήταν αυτά τα Smart που υποτίθεται είναι και καλά. Τώρα πήρα κάτι κινέζικα με 4 ευρώ και λέω να τα κολλήσω με ταινία.
Εμμ... δέκα χρόνια έχεις τον τροχό.. Και είναι και πίσω και κάθεσαι ουσιαστικά πάνω του και τρώει κραδασμούς και νερά και λακούβες .. δηλαδή τι περιμένεις; να μην χάνει την ακτινολόγηση του δύο φορές τρεις τον χρόνο; Κοντά στον νου και η γνώση φίλε μου..
Όσο για τα εξαρτήματα που έχουν τάσεις να δραπετεύουν, το λες και μόνος σου..Κινεζιές. Δεν ξέρω και αν αφήνεις το ποδήλατο στον ήλιο που τα "καίει" τα πλαστικά..
Βασικα ο,τι ειπε η wicca. Αν και γυναικα, εχει δικιο. Δε το περιμενα. :p
σε τρωει να τα ακουσεις!!!
e καμια τρολλα να αναψουνε λιγο τα αιματα
Από τα δέκα χρόνια μόνο τα μισά το έχω κυκλοφορήσει. Δηλαδή μιλάμε για αλλοίωση υλικού λόγω παλαιότητας; Να κοιτάξω για καινούριο τροχό, ή μήπως μια πιο προσεκτική ακτινολόγηση με σωστές τάσεις στις ακτίνες θα έλυνε το πρόβλημα; Όσο για τα αξεσουάρ, όντως κινεζιές. Αυτό που με στεναχωρεί είναι ότι τα φωτάκια smart τα πλήρωσα 25€. Καλύτερα να έπαιρνα κατευθείαν cateye, γιατί τελικά με τα πολύ φτηνά στο τέλος φτάνεις να έχεις πληρώσει περισσότερα λεφτά από το να έπαιρνες κατευθείαν κάτι επώνυμο.
Συμβουλές λοιπών για τροχό και φωτάκια; Τι θα προτείνατε;
Υ.Γ. ¨οχι ότι τα 25€ είναι λίγα, αλλά πριν από τα smart είχα πάλι φωτάκια του τζαμπο, και τώρα πήρα πάλι τζάμπο. Αν προσθέσεις το κόστος που προέκυψε θα ήταν καλύτερα να έπαιρνα κάτι επώνυμο έστω και πιο ακριβό, άλλά θα είχα το κεφάλι μου ήσυχο.
Τι πάει να πει ότι το έχεις κυκλοφορήσει τα μισά χρόνια. Εξαρτάται τι έκανες με το ποδήλατο αυτά τα μισά χρόνια.
Θα μπορούσες να τον ξαναπλέξεις αλλά .. το πίσω κέντρο σε τι κατάσταση είναι; Το γράσσαρες ποτέ;;
Το στεφάνι σε τι κατάσταση είναι; Πόσες λακκούβες-τάφους έχει βουλώσει στον δρόμο;;
Αν πας για ακτινολόγηση και απλή αντικατάσταση ακτίνων και το κέντρο σου είναι μαντάρα π.χ δεν ξέρω αν θα αξίζει τον κόπο.
Οπότε πάρε τον τροχό και πήγαινε τον κάπου να σου πουν τι έχει, πήγαινε τον στον Αλτιπαρμάκη π.χ να τον δει και να σου πει τι μπορεί να γίνει.
Υπάρχουν και φθηνά φωτάκια που είναι καλύτερης ποιότητας από τα smart. Αυτά είχαν πάντα και το πρόβλημα πως επειδή έχουν ένα καπάκι που βιδώνει, παίρνουν μέσα νερό, ( άμα βγάλεις το ποδήλατο στην βροχή ) και τα παίζουν.
Εγώ έχω τα knog εδώ και τρία χρόνια και δεν έχουν χαμπαριάσει τίποτα.. ( τι τρία.. ψέματα σου λέω.. πάω για τα τέσσερα χρόνια). Έχουν λαστιχένιο περίβλημα και δεν κουνιούνται από την θέση τους.
Και το κυριότερο έχουν led που κάνει δουλειά, γιατί δεν έχει νόημα να έχεις ένα φωτάκι και να μην σε βλέπουν στον δρόμο. Αν είναι να διαθέσεις κάποια χρήματα για φώτα, ε πάρε και κάτι που να κάνει δουλειά. Να σε βλέπουν στο δρόμο.
Μη παίζεις με την ασφάλειά σου. :)
Υ.Γ Άσχετο.. είσαι σίγουρος ότι έδωσες 25 ευρώ για φωτάκια smart. Πολλά μου φαίνονται.
φωτάκια σμαρτ, με 25€, μάλλον τα μικρά θα πήρε..
http://www.chainreactioncycles.com/gr/en/smart-lunar-35-lux-lightset/rp-...
και εγώ έχω αγοράσει ένα σετ σμαρτ, μπρος πίσω, άψογα. Δε μου έχουν πέσει, αλλά το πίσω, το έχω δεμένο και με ένα tire-up προληπτικά, γιατί διάβασα σε κάποια φόρουμ ότι ξεκουμπώνει σχετικά εύκολα άμα σκάσεις σε λακούβα-τάφο που λες και εσυ και το χάνεις...
( έξι δάχτυλα ώς γνωστόν!) = με τις πανσελήνους παίρνει τα βουνά(και καλά κάνει! είναι διαπιστωμένη η έλξη μυελικών, εγκεφαλικών και λοιπών υγρών, όπου και να βρίσκονται, βλέπε άμπωτη-πλημυρίδα και ούτω καθ΄ εξής!)
άσσος λένε στις ακτινολογήσεις, άν τον πετύχεις.
Ο Βασίλης ο Καλλιώρας, (κέντρο Πατησίων) παίρνει σύνταξη σε κανα δίμηνο, πάντα με το χαμόγελο(τουλάχιστον σε εμένα!), πρωτοπόρος εδώ και δεκαετίες σε μπουαγιό, κούρσες και λοιπά.Μάλλον το μαγαζί θα πουληθεί.
Άμα βρώ καναν ..."ακτινολογά" θα κάτσω απο πάνω του με ένα μαστίγιο!
Αυτό που είπε η αγαπητή Wicca, οτι είναι στεγνά απο γράσσα, είναι μεγάλη αλήθεια! για τα μάτια μόνο, γράσσο φτηνιάρικο! Και βέβαια κατα τη παράδοση, όταν αγοράζουμε καινούριο ποδήλατο, τα μάτια μας δεκατέσσερα! καλό είναι να πάμε με ...μύστη! (άν δέν είμαστε σίγουροι!)
κατ΄αρχήν ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Τα κέντρα μου είναι σε καλή κατάσταση τα ανοίγω κατά διαστήματα καθαρίζω, γρασάρω, ρυθμίζω
Μάλλον θα ψάξω τον Αλτιπαρμάκη για τη ρόδα.
Για φωτάκια καμία πρόταση; Το πίσω με ενδιαφέρει περισσότερο. Για να φαίνομαι.
Wicca έχεις κανένα λίνκ για τα δικά σου να δώ ποια είναι;
http://www.knog.com.au/
Μόνο που τα μοντέλα έχουν αλλάξει ( τα έχω καιρό όπως σου είπα) και έτσι δεν έχει ακριβώς τα ίδια με αυτά που έχω εγώ. Εμένα το πίσω είναι με 4 led και το μπροστά με ένα, αυτά που έχουν την θήκη από σιλικόνη.
Το πίσω φωτάκι είναι όλα τα λεφτά και το εμπιστεύομαι πάρα πολύ. Εκτός ότι δεν ξετινάζει την μπαταρία του, με βλέπουν, εξακριβωμένο αυτό, τουλάχιστον από 600 μέτρα μακριά. Το ξέρω γιατί βλέπω πως αλλάζουν λωρίδα από μακριά αν έρχονται πίσω μου, γιατί το βάζω στο strobe και τυφλώνονται και εξαφανίζονται λέμε. :)
http://www.knog.com.au/gear-lights/skink.phps
Αυτά έχω..
Σε αυτά όταν αλλάζω μπαταρία τον χειμώνα, βάζω εκεί που ενώνεται η θήκη από σιλικόνη με το πλαστικό του λίγη βαζελίνη. Παρόλο που έχει μία κάποια πατούρα αν βάλεις κάτι λιπαρο, κολλάει εντελώς εκέι στην ένωση και έτσι δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να πάρει νερό μέσα. Το έχω δοκιμάσει και με βροχή και με χαλάζι, ( φέτος που έριξε μια φορά μια φοβερή καταιγίδα και με έπιασε στον δρόμο) και είχα φως στο ποδήλατο την στιγμή που είχαν πέσει και όλες οι γραμμές της δεη στον δρόμο και όλα ήταν θεοσκότεινα.
Πολύ καλα φώτα.. δεν τους κάνω διαφήμιση αλλά άμα κάτι είναι καλό και δουλεύει σωστά να το λέμε δηλαδή.
Μακροπρόθεσμα, γρασσάρισμα θέλουν απο μέσα τα ελατήρια των φρένων, και στη σέλλα επίσης απο μέσα, για να αποφύγουμε μελλοντικά και ...διαχρονικά σκουξίματα! ένα γραμμάριο πρόληψης (γράσσου)είναι ένα κιλό θεραπεία!
Για τους μερακλήδες μέσα στο κουτάκι των ταχυτήτων με λεβιεδοκαστάνια(αναστολέας), έχει πάλι ένα ψιλό ψιλό ελατηριάκι...εκεί που ακουμπάει στο κουτί θέλει ψιλό λαδάκι, όπως και η ίδια η καστάνια για να γλυκάνει και να συντηρηθεί, να "γεράσει" αργότερα.
όχι πολύ λάδι, θα τραβάει χώμα και βρώμα!
Ξέφυγα λίγο! αλλα είμαι λίγο ψείρας! όπου υπάρχουν μεταλλικές ή και πλαστικές βάσεις που ακουμπάνε σκελετό, μπορούμε να τον καλύψουμε με μονωτική για να αποφύγουμε γδαρσιματάκια.Έχω δεί να βάζουνε απο ..κοματάκια σαμπρέλας, φακαρόλες, κατσαρόλες, οτιδήποτε για να μήν έρθει σε επαφή το μέταλλο του σκελετού και αφήσει σημάδι.Το αγαπάμε το ρημάδι το ποδήλατο!
Petaliari σου έχω πει ότι είσαι λίγο ψίρας;
Ψείρας είναι αλλά έχει και δίκιο. Που να δείτε τους τροχούς που γράσαρα πρόσφατα, τι διαφορά απέκτησαν στην κύλιση τους στον δρόμο. Βέβαια δεν είναι τίποτα τροχοί με κεραμικά κέντρα, αλλά η διαφορά ήταν αισθητή όπως και να το κάνουμε.
Είδατε και το θέμα που άνοιξε ο columbus για τα πετάλια.
Μία στοιχειώδης ρύθμιση και κάποιες λεπτομέρειες μπορεί τελικά να κάνουν μεγάλη διαφορά και να επιμηκύνουν την διάρκεια ζωής ενός εξαρτήματος. Είναι πραγματικά κρίμα να έχουμε πράγματα που μπορούν να δουλέψουν καλά και δεν τους κάνουμε πολύ βασικές ρυθμίσεις για να συμβεί αυτο και είναι και κρίμα να πετάμε εξαρτήματα, που χάλασαν επειδή εμείς δεν τα προσέξαμε και όχι γιατί ήταν φτιαγμένα για να χαλάσουν.
Με κάλυψε η αγαπητή!
και σήμερα τα λεφτά για αγορά ποδηλάτου,σερβίτσια, service και λοιπά δύσκολα βγαίνουν...Θυμάμαι μιά κλασσική ταινία του Βέγγου με τους υπολογισμούς του ώς τσιγκούνης, η οποία αντιπροσωπεύει κάπως τα ανταλλακτικά του ποδηλάτου! (στο 0:10:55 ).
Δέ λαδώνεις π.χ. το πίσω ντεραγιέ για πέντε χρόνια= 40 ευρώ το ντεραγιέ + πενήντα ευρώ η αλυσίδα= νά τα τα 90 ευρώπουλα, το τίμημα της αδιαφορίας μας!
Δέ θέλεις (ή δέ ξέρεις) να ασχοληθείς με τα κέντρα των τροχών; πάρε στο κεφάλι κανα κατοστάρικο! Ευτυχώς μερικές "ζημιές" δέν επεκτείνονται!
Θέλω δημόσια να ευχαριστήσω το forum για όλα όσα μαθαίνω, και ειδικότερα το φίλο kktsol που τρέχει σάν άλλος ένας Βέγγος να μας εισάγει στα μυστικά της ποδηλασίας.
Άν είπα ή έγραψα κάτι υπερβολικό, δέ μειώνει σε τίποτα την αξία των σεμιναρίων του και βέβαια το πάθος του για τη ποδηλασία.
Φίλε μου, το φθινόπωρο περιμένουμε σεμινάρια, ωστε όσα μας μαθαίνεις κι΄ εμείς να τα μεταδώσουμε.
τελικά πιστεύω ότι το υλικό της ζάντας μου έχει αλλοιωθεί λόγω παλαιότητας.
Σήμερα έπαθα λάστιχο. Το σκάσιμο (σκίσιμο) ήταν δίπλα στη βαλβίδα στην εσωτερική πλευρά της σαμπρέλας. Εξετάζοντας τη ζάντα παρατήρησα ότι η τρύπα από όπου περνάει η βαλβίδα δεν είναι λεία αλλά έχει μεταλλικές μυτίτσες λεπτές σαν καρφίτσες. Φακαρόλα είναι καινούρια. Επίσης η επιφάνεια της ζάντας εξωτερικά δεν είναι απόλυτα λεία αλλά ελαφρά κυματιστή. Σε ένα σημείο έχει και μια λακουβίτσα. Από τη εσωτερική πλευρά υπάρχουν σημεία που είναι τραχιά και άγρια. Όλα αυτά με κάνουν να πιστεύω ότι ο τροχός τα έχει φάει τα ψωμάκια του.
Το θέμα είναι. με συμφέρει να αγοράσω νέα ζάντα και να πάω να μου την πλέξουν χρησιμοποιώντας το παλαιό επίσης δεκαετίας κέντρο (shimano stx-rc) ή θα ήταν προτιμότερο να αγοράσω κατευθείαν καινούριο τροχό κομπλέ.
Έχω δει αυτόν στα 60€+20€ έξοδα αποστολής. http://www.bike-components.de/products/info/p31162_Deore---XM317---DT-Fa...
άν δέν είναι η επήρεια της πανσελήνου, μήπως τρέχεις υπερβολικά στις κατηφόρες;! Aυτό το (ύπουλο)σκίσιμο για κακή μου τύχη και εγώ σήμερα το διαπίστωσα, το θέμα είναι όμως πότε ακριβώς έγινε, γιατι στις ψηλές πιέσεις υποτίθεται "κρατάει" αλλα δέ παίρνει εύκολα παραπάνω πίεση...
Τί τα θές, τμήση και διάτμηση, σελίδα 3 προς 4!
άραγε αυτές οι μεταλλικές μυτίτσες, μπορεί να λειανθούν μαζί με όλο το εσωτερικό με ντουκόχαρτο;
φώτα: μπροστά έχω αυτό http://www.podilates.gr/node/12498?page=7#comment-248035 και πίσω http://www.tsirikosbikes.gr/bike-accessories/front-rear-helmet-light/lig...
Ακριβά θα μου πεις, ναι, αλλά αξίζουν
Κοίτα να δεις, καμιά φορά δεν σκέφτεται κανείς τα πιο απλά πράγματα. οπότε πάμε για επεξεργασία και λείανση με ντουκόχαρτο μετά για σωστή ακτινολόγιση και βλέπουμε στη συνέχεια.
Γενικά όχι δεν τρέχω. Μόνο όταν κατεβαίνω την Πειραιώς από Ομόνοια προς Ταύρο πιάνω τα 40km/h αλλά αυτό δεν ξέρω αν είναι τόσο υπερβολική ταχύτητα ώστε να ταλαιπωρείται το υλικό τόσο πολύ. Βέβαια εκεί είναι και το σημείο όπου συνήθως μου πέφτουν τα αξεσουάρ από το ποδήλατο.
Και πάλι ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
όλοι οι μεγάλοι αμερικανογιατροί, αναβάλουν τα χειρουργεία για μετά τη πανσέληνο!
Σε φυλακές και τράπεζες διπλασιάζονται οι φρουρές και λοιπά!
Μετά από συμβουλή συμποδηλάτη, μάλλον πάω για καινούριους τροχούς.
Το επιχείρημα ήταν ότι το αλουμίνιο έχει μνήμη και κάθε χτύπημα προστίθεται στο παλαιό. Αν υπολογίσω και τη χρήση που έκανα όταν αγόρασα το ποδήλατο καινούριο (bunny hopps με κουμπωτά παπούτσια, καταβάσεις από σκάλες και άλλα τέτοια) τότε ίσως να τους αλλάξω πρίν με αφήσουν αυτοί.
Προτάσεις λοιπών για νέους τροχούς ΜΤΒ που να παίρνουν λάστιχο 26χ1,35;
έχω δει αυτούς
https://www.bike-components.de/products/info/p26100_Crossride-UB-Laufrad...
και αυτούς
http://www.bike-components.de/products/info/p31162_Deore---XM317---DT-Fa...
40χλμ δεν είναι πολλά, 75 έχω πιάσει.
Μάβικ και ξεμπερδεύεις. κλειστά ρουλεμάν στα κέντρα, και ούτε συντηρήσεις, ούτε ρυθμίσεις ούτε τίποτα :)
βέβαια και τα δύο μοντέλα αναφέρουν ότι το μικρότερο συνιστώμενο φάρδος ελαστικού είναι 26χ1,5. Εγώ έχω ελαστικά 26χ1,35. Να αγνοήσω τι συνιστά ο κατασκευαστής;
http://www.rosebikes.com/article/mtb-wheel-set-26-mavic-xm-317--shimano-...
Απο αυτη την τιμη, και με 9 ευρω μεταφορικα, δεν θα βρεις ευκολα καλυτερη.
Η αν θελεις κατι ακριβοτερο σε κεντρα, δες κι αυτους:
http://www.rosebikes.com/article/mtb-wheel-set-26-mavic-xm-317--shimano-...
Οι συνδυασμοι αυτοι ζαντας και κεντρων, ειναι πολλα χρονια τωρα δοκιμασμενοι σε δρομους και βουνα, με ολες τις δυνατες συνθηκες, κι εχουν αποδειξει την αξια τους.
Και βεβαια, μπορεις να βαλεις ελαστικα απο 1.1", εως 2.1" ιντσες.
Πληροφοριακα, σε τετοια ζαντα, φορουσα για χρονια λαστιχο slick 1" (μια ιντσα), χωρις κανενα απολυτως προβλημα.
Οσο για την κατασταση των τροχων που εχεις τωρα, πολλα μπορει να υποθεσει κανεις (και να πει), αλλα χωρις αυτοψια, οτι και να πουμε, μονο υποθετικο μπορει να ειναι.
Για το σκισιμο της σαμπρελλας στη βαλβιδα, μπορει να φταιει οντως η ζαντα, αλλα καλλιστα μπορει να φταιει και η χαμηλη πιεση του λαστιχου (εχεις "ιστορικο" με λαστιχα σκισμενα στη βαση της σαμπρελλας;)
Για τις συνεχεις ακτινολογησεις, μπορει να φταιει η (κακη;) κατασταση της ζαντας (που οδηγει σε ανομοιες κι ανεπαρκεις τασεις ακτινων, προκειμενου ο τροχος να ειναι ισιος), η η κακη ακτινολογηση.
Αλλα ειπαμε, χωρις να δει τους τροχους καποιος που ξερει, μονο υποθετικο μπορει να ειναι.
@coloumbus
στα δύο λινκς που έβαλες, σωστά διακρίνω ότι τα κέντρα deore LX είναι κλειστού τύπου και συνεπώς δεν θέλουν συντήρηση, ενώ τα ΧΤ ανοιχτού με μπίλιες;
Shimano Και κλειστού τύπου δεν πάνε στην ίδια πρόταση.
Κλασικές χύμα μπίλιες έχουν μέσα, όπως και τα XT. Και
σκετα Deore να βρεις το ίδιο πράγμα είναι.
Νομίζω ότι η shimano δεν έχει βγάλει κάτι σε κλειστού τύπου (δηλαδή με τυπικά ρουλεμάν).
Όλα πρέπει να είναι με κώνους και μπίλιες.
δεν θα με πολυ-προβλημάτιζε το γεγονός αυτό.
Μια χαρά κάνουν την δουλειά τους και αυτά, και βρίσκεις άνετα και ανταλλακτικά και είναι και πάμφθηνα.
Από την άλλη, θεωρητικά, πετάς τα παλιά ρουλεμάν, βάζεις καινούργια και είναι σαν να έχεις καινούργιους τροχούς.... (θεωρητικά).
γράφαμε μαζί με τον Άρη....
ευχαριστώ παιδιά. Πάω για αγορά ολόκληρων τροχών, μια και στον πίσω εντόπισα και τις πρώτες μικρές ρωγμές στη ζάντα γύρω από μια ακτίνα. Θα πάρω αυτούς με τα κέντρα deore lx μια και πιστεύω ότι για τη χρήση που θα κάνω η διαφορά με την χτ θα είναι μηδενική. Περισσότερο σημασία έχει νομίζω η συντήρηση παρά η σειρά τις shimano. http://www.rosebikes.com/article/mtb-wheel-set-26-mavic-xm-317--shimano-...