Καλημέρα,
Εδώ και καιρό σκέφτομαι να ανοίξω και να καθαρίσω τα χειριστήρια μου shimano 105 5500. Δεν παρουσιάζουν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα αλλά να, από τη μία το κολλημένο γράσσο από την άλλη που με τρώει ο κ@&*ς μου...Όσο να'ναι μετά από τόσα χρόνια πιστεύω με έναν λεπτομερή καθαρισμό θα βελτιωθεί η αίσθηση.
Έψαξα αλλά δε βρήκα αναλυτικές οδηγίες, το έχει κάνει κανείς, είναι εύκολο; (Πιάνουν τα χέρια μου)
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
προχώρα το ! βγάλε και φωτό να φτιαξεις ενα οδηγό να υπάρχει .
λογικά δεν θα είναι κ καμία πυρηνική φυσική
για βοήθεια κοίτα εδω http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponen...
http://techdocs.shimano.com/techdocs/blevel.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=25...
σιγούρεψε το μοντέλο , τα αποτελ. ήρθαν απο αναζήτηση "shimano 105 5500 service manual"
επειδή μιλάμε για δύο ακριβά κομμάτια μιας αξιόλογης κουρσο-σειράς, που κρίμα είναι να τα αχρηστεύσεις....
επειδή έχει ένα σωρό σκατουλάκια, συρματάκια, ροδελάκια, ελατηριάκια κλπ κλπ
θα σου πρότεινα να καθαρίσεις "όσα βλέπει η πεθερά".
Δηλαδή (αν έχεις την λεβιεδομανέτα στο χέρι, εκτός τιμονιού, ακόμα καλύτερα):
- πάρε ένα αντισκουρικό σπρέι ή τον ατμοκαθαριστή (μαμά / σύζυγος / κλπ) και ψέκασε ελεύθερα στο εσωτερικό, να κάνει μπάνιο ο μηχανισμός.
- πάρε μπατονέτες για αυτιά, καλαμάκια με τυλιγμένο μπαμπάκι / πανάκι / χαρτί κουζίνας και προσπάθησε να χώσεις στις πιο απομακρυσμένες γωνιές της λεβιεδομανέτας. Θα δεις μαυρίλα.... που δεν θα πιστεύεις (ευτυχώς "μαλακή μαυρίλα", αφαιρείται εύκολα).
- προσπάθησε να μην αφήσεις κομμάτια χαρτιού / μπαμπακιού μέσα....
- τίναξε να φύγουν υπολείματα του σπρέι.
- πάρε λίγο λεπτόρευστο λαδάκι σε σπρέι, ή με σύριγγα και ρίξε. ΛΙΓΟ. Με φειδώ. Ίσα να στάξει μέσα, στα σημεία που κινούνται μηχανισμοί / ελατήρια / λεβιέδες κλπ.
Κάνε το ίδιο στα καλώδια ταχυτήτων και φρένων. Στην αρχή μπόλικο αντισκουρικό για να φύγουν βρωμιές. Τίναγμα. Μετά ελάχιστο λαδάκι. 2-3 σταγόνες στο ένα άκρο, το κρατάς όρθιο να τρέξει προς την άλλη μεριά.
Τα συρματόσχοινα, βρεγμένο πανάκι με αντισκουρικό σπρέι. Περνάς σφικτά το συρματόσχοινα από μέσα. Να δεις την μαυρίλα να φεύγει.... Να γυαλίζουν μετά.
Λαδάκι θα πάρουν καθώς θα τα εισάγεις στο καλώδια - ότι έχει μείνει μέσα....
Εγώ προσωπικά αυτό κάνω.

Μια φορά τον χρόνο.....
Και είμαι τζετ.
διαβάζοντας των κουρσα-γιατρό απο πάνω μου τελικά μπορεί να είναι πυρηνική φυσική
(αν δούμε και το τεμάχισμα έχει διάφορα ωραία μέσα του )
Πυρηνική Φυσική ΔΕΝ είναι.
Αλλά έχει ένα σωρό σκατουλάκια μέσα και έλασματα και ροδελίτσες μια σταλιά κλπ κλπ ... θέλουν όλα πολύ ηρεμία και αυτοσυγκέντρωση και υπομονή και ότι άλλο (που δεν διαθέτω...) για να κάτσουν σωστά και να λειτουργούν μετά.
Αν κάτι έχει σπάσει, ή έχει σκουριάσει και είναι στα πρόθυρα της καταστροφής, ΟΚ, να γίνει η λεβιεδομανέτα σε τεύχη και να επιδιορθωθεί.

Αλλά, έτσι στα καλά του καθουμένου, χωρίς ιδιαίτερο λόγο... το βλέπω πολύ παιδεμό και μεγάλο μπελά. Γιαυτό έγραψα τα παραπάνω.
.
.
.
.
πριν 2-3 χρόνια μου διαλύθηκε το δεξί χειριστήριο (τύπου ΜΤΒ), ξεβιδώθηκε, φύγαν τα ελατήρια. Προσπάθησα... με την λιγοστή υπομονή που διαθέτω όταν καταπιάνομαι με λεπτοδουλειές... δεν τα κατάφερα. Προτίμησα να συνδέσω το αριστερό χειριστήριο στην δεξιά ντίζα (!!!!) και να έχω 3 σχέσεις (με βήμα αλλαγής 800%, από 1η πήγαινε σε 5η και μετά με το ζόρι στην 9η...χαχαχαχα) μέχρι να έρθει το νέο... παρά να χαλάσω τα νεύρα μου πάνω από τα ελατηριάκια και τα σκατουλάκια του χαλασμένου χειριστηρίου...
.
.
.
είμαι της "γκαζοτανάλιας". Αν μου δώσεις τσιμπιδάκι μάλλον θα κάνω χαρακίρι.......
σίγουρα είναι στον άνθρωπο , προσωπικά ανάλογα με τον άνεμο είμαι τις υπομονής ή του σπασίματος.
Αν δεν θελουμε να λυσουμε τελειως τον μηχανισμο
ενα προιον που μπορει να βοηθησει πολυ ειναι το καθαριστικο φρενων για αυτοκινητα, ψεκαζουμε τον μηχανισμο κρατωντας τον ορθιο και βλεπουμε ολη την βρωμια να τρεχει,
ειναι πολυ πιο αποτελεσματικο απο αντισκωριακα γιατι δεν περιεχει λαδι και δεν αφηνει καταλοιπα, εναλακτικα μπορουμε να χρησιμοποιησουμε απολιπαντικο σε σπρευ,
και μετα να λαδωσουμε οπου χρειαστει.
ost
teo μην τα ανοιξεις. Κανε μονο αυτα που λεει ο rocka. Τα STI χειριστηρια (τετοια ειναι και τα flightdeck) δεν ειναι σαν των MTB (που αυτα rocka φτιαχνονται εαν εχεις υπομονη) και το πιο πιθανο ειναι να μην ξαναδουλεψουν εαν λυθουν. Επισης λαβε υποψιν σου οτι δεν υπαρχουν και ανταλλακτικα.
απλά είδα κάποιον που το εκανε σε campagnolo στο δίπλα forum και ζήλεψα...
Thanks για τις απαντήσεις και αν ποτέ χαλάσουν και καταφέρω να τις επαναφέρω θα επανέλθω με οδηγό.Αν κάποιος φίλος στο forum έχει χαλασμένες-ξεγραμμένες προσφέρομαι για πειραματισμούς.
Rocka καθαρίζοντας εξωτερικά και διώχνωντας ότι υπόλειμα λιπαντικού υπάρχει μέσα στο μηχανισμό, μήπως μετά το λάδι δεν είναι αρκετό για να σταθεί και θέλει γράσσο;
Μην μπλεκεις campa με shimano. Τα campa ειναι πληρως επισκευασιμα, τα shimano οχι.
Εδω εχει ανεβασει ενας τυπος που αποσυναρολογησε τον δικο του http://www.flickr.com/photos/mrjoeball/sets/72157631921008792/
Φαινεται αρκετα μπελαλιδικο! Αφου δεν εχεις προβλημα και δικια μου γνωμη ειναι να μην τα ανοιξεις.
εννοώ δεν είδες ΠΟΙΟΙ το έκαναν, ή δεν ξέρεις τι είναι αυτοί που το έκαναν.
Και επιπλέον, άλλο campy, άλλο shimano.
Αν καίγεσαι να το κάνεις οπωσδήποτε, πήγαινε και εσύ σε αυτούς τους δυο στο απέναντι φόρουμ, θα ξέρουν να το κάνουν και θα ξέρουν να σου δείξουν.

Αν οι λεβιεδομανέτες έχουν δει πολλά πολλά χλμ, έχουν ζήσει αρκετές βροχές (5500... υποθέτω είναι 5ετίας και βάλε.... ε?) μάλον δεν έχει μείνει και πολύ γράσσο μέσα, περισσότερη βρωμιά θα βρεις παρά γράσσο.
Θεωρώ ότι καλύτερο θα είναι να αφαιρέσεις βρωμιές και να ρίξεις λαδάκι, παρά να αφήσεις την μαυρίλα μέσα.
Τώρα που το σκέφτομαι, ίσως σε τέτοια μέρη να μπορείς να ρίξεις πιο παχύρευστο λάδι. Αν και μετά η μαυρίλα ίσως να είναι πιο δύσκολο να αφαιρεθεί...
σωστός, επειδή όντως έχουν φάει αρκετή βροχή και είναι 7ετίας (αγορασμένο μεταχειρισμένο από χύμα τύπο) θα καθαρίσω εξωτερικά και θα ρίξω παχύρευστο λάδι για να σταθεί...
Θα σου πρότεινα να το καθαρίσεις απ'έξω όσο μπορείς και μετά να ρίξεις σπρέι ή λαδάκι σιλικόνης (το σπρέι το βρίσκεις και στο σουπερμάρκρετ). Καλύτερα μην χρησιμοποιήσεις καθαριστικό φρένων γιατί βλάπτει τα πλαστικά και στα καθαρίζει ΟΛΑ, θα στο κάνει τελείως ξερό.
Καλυτερα να δινουμε συμβουλες μονο οταν ειμαστε σιγουροι για κατι,
τα καθαριστικα φρενων δεν επηρεαζουν τα πλαστικα σε καμια περιπτωση
απλα σου παραθετω το πρωτο που βρηκα
http://www.autosmart.gr/templates/main/main.php?sid=429
δεν ειναι παρα ενα απολιπαντικο σε πιεση που κανει πολυ καλη δουλεια αν δεν θελουμε να λυσουμε μηχανισμους, δοκιμασμενο εδω και χρονια τοσο στο συγκεκριμενο ανταλλακτικο οσο και στα ντεραγιε,
οσο για μετα προτεινα λιπανση, οπως ειναι και το σωστο.
Σε καμια περιπτωση παχυρευστο λαδι, το μονο που θα πετυχεις ειναι να κολλαει πανω του ευκολα η σκονη, υπαρχουν λιπαντικα σπρευ με τεφλον και αν δεν βρεις βαλε καποιο με σιλικονη, οι λεπτοι και πολυπλοκοι μηχανισμοι δεν θελουν χοντρα λαδια γιατι δεν μπορουν να εισχωρησουν στα σημεια που χρειαζομαστε πραγματικα την λιπανση.
Κάνεις λάθος, γιατί δεν είναι όλα τα καθαριστικά ίδια. Εγώ χρησιμοποιώ ένα Brake Cleaner της Wurth και στις οδηγίες γράφει ξακάθαρα πριν τη χρήση βεβαιωθείτε για την αντοχή στα πλαστικά και ελαστικά μέρη ενώ κάποια άλλα δεν γράφουν τίποτα.
Θέλει προσοχή με τα καθαριστικά φρένων καθώς επίσης και με τα γράσα.
Θα διαβάσω τις οδηγίες του καθαριστικού που θα αγοράσω και αναλόγως...Όταν το επιχειρήσω (του χρόνου που θα αλλάξω συρματόσχοινα) θα επανέλθω με report.
Σας ευχαριστώ όλους!