RALEIGHS & PHILLIPS

33 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

Που θα μπορούσα να μάθω την ιστορία κ' άλλες πληροφορίες γι αυτά τα ποδήλατα(κάλλιο αργά παρά ποτέ).
Γιατί υπάρχουν μοντέλα μονοτάχυτα κ' όχι 3τάχυτα,αφού στα τεχνικά χαρακτηριστικά τους φαίνονται να έχουν στον στάνταρ εξοπλισμό τους πίσω κλειστό σασμάν(SPORTS,MANHATTAN κλπ);

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Την Ιστορία τους θα τη μάθεις στους πάνω ορόφους-νήματα.

Διάβασε,ως το μεδούλι!

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

αλλά θα ήθελα περισσότερες λεπτομέρειες.Ανακάλυψα λίγο...μεγάλος τον θαυμαστό κόσμο των κλασσικών ποδηλάτων αλλά ποτέ δεν είναι αργά,νομίζω δηλαδή.
Διαπιστώνω διαφορές όσον αφορά τον εξοπλισμό τους και αναφέρομαι συγκεκριμένα στα Raleigh Sports & Phillips Manhattan.
Γιατί μερικά είναι μονοτάχυτα κ' άλλα είναι 3τάχυτα με κέντρο δυναμό ας πούμε...

Boreios1924
Εικόνα Boreios1924
Απών/απούσα

Πονεμενες ιστοριες Ακακιε με τα περιφερειακα και τον εξοπλισμο των ποδηλατων.Υπαρχουν στο φορουμ ολες οι απαντησεις απλα ψαξε και θα τις βρεις.

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

akakios wrote:
αλλά θα ήθελα περισσότερες λεπτομέρειες.Ανακάλυψα λίγο...μεγάλος τον θαυμαστό κόσμο των κλασσικών ποδηλάτων αλλά ποτέ δεν είναι αργά,νομίζω δηλαδή.
Διαπιστώνω διαφορές όσον αφορά τον εξοπλισμό τους και αναφέρομαι συγκεκριμένα στα Raleigh Sports & Phillips Manhattan.
Γιατί μερικά είναι μονοτάχυτα κ' άλλα είναι 3τάχυτα με κέντρο δυναμό ας πούμε...

Άργησα...σειρά αλλά, δε θα σε αφήσω ανημέρωτο.

Διάβασε το pοst No 208

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

...είναι πολύ πονεμενη ιστορια όπως λεει κι ο βορειος ,βεβαια τοτε δεν υπηρχε το νετ ώστε να μπει ο άλλος και να συγκρινει τι κυκλοφορουσε εξω και τι εδώ ,το χειροτερο είναι παντως ότι καποιοι επιτηδιοι προσπαθουν να πασαρουν τις διαφορες ελληνικες μαιμουδιες και πατεντες ως συλλεκτικες...

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

christopanagia wrote:
το χειροτερο είναι παντως ότι καποιοι επιτηδιοι προσπαθουν να πασαρουν τις διαφορες ελληνικες μαιμουδιες και πατεντες ως συλλεκτικες...

Και ακόμα αυτό προσπαθούν(κάποιοι) να κάνουν φίλε μου...

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

akakios wrote:
christopanagia wrote:
το χειροτερο είναι παντως ότι καποιοι επιτηδιοι προσπαθουν να πασαρουν τις διαφορες ελληνικες μαιμουδιες και πατεντες ως συλλεκτικες...

Και ακόμα αυτό προσπαθούν(κάποιοι) να κάνουν φίλε μου...


Συγνωμη βρε παιδιά αλλα μήπως υπερβάλετε......δηλαδή ενα Bismarck με τιμόνι και κέντρα Phillips, και ζάντες Dunlop..... που ολόκληρο τον κόσμο να ψάξετε δεν θα το βρείτε παρά μονο στην Ελλάδα δεν ειναι για εσάς συλλεκτικό?

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

...προς Θεού,δεν είπαμε κάτι τέτοιο,ούτε θέλει κανείς μας να ξεκινήσει θέμα ή να έρθει σε αντιπαράθεση.
Αλλά είναι κοινό μυστικό ότι κάποιοι θέλουν να πλασάρουν αμφιβόλου προέλευσης κ' ποιότητας χρέπια για "συλλεκτικά".
Άλλωστε αυτό που εγώ,ας πούμε,θεωρώ συλλεκτικό κ' πολύτιμο για μένα δεν σημαίνει ότι ισχύει και για κάποιον άλλον.Μπορεί να είναι συναισθηματικοί οι λόγοι,πχ βρήκα ένα όχημα σαν αυτό που οδηγούσε ο παππούς ή ο πατέρας μου,οδηγούσα κάτι τέτοιο όταν ήμουν 16 χρονών ή είναι όντως οικονομικώς ακριβό και σπάνιο και ούτω καθ'εξής.Όλα είναι σχετικά σε αυτήν τη ζωή,το ίδιο συμβαίνει και για τα ποδήλατα.

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

...για να θεωρηθεί συλλεκτικο ένα ποδηλατο πρεπει να φερει τα δικα του περιφεριακα ,όπως εβγαινε από το εργοστασιο ,δεν γνωριζω επακριβως τους λογους που όλα τα διπλοσκελετα στην ελλαδα φορουσαν περιφεριακα της "φιλλιπς" ( ισως επειδή η "φιλλιπς" ηταν ο μαγος του καλου και φτηνου ),δε νομιζω ότι θα πληρωνε καποιος για να αποκτησει ένα τετοιο ποδηλατο ,θεωρω ότι ένα "μπισμαρκ" φερ ειπιν θα μπορουσε να πιασει καλλυτερη τιμη αν φορουσε τα δικα του πραγματα ,αλλα δυστυχως στην ελλεδα που ειμαστε πρωτοι σε αρνητικα ρεκόρ ,δεν θα μπορουσαν να είναι διαφορετικα τα πραγματα οσον αφορα τα ποδήλατα...

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

....... άρα άλλο οι μαϊμούδες και τα χρεπια και άλλο οι διάφορες που μπορούμε να βρούμε στις προδιαγραφές ενός ποδηλάτου που συνήθως καθορίζονται απο τις ανάγκες της εκάστοτε αγοράς και πελατείας.

´
´
Θα γράψω μερικά παραδείγματα και ιςτοριες που μου έρχονται πρόχειρα στο μυαλό.....
Θυμάμαι μια φορά που είχα βγάλει βόλτα ενα διπλόσκελετο BSA και το είδε ένας Άγγλος ο οποίος είχε έρθει στο Ναύπλιο για διακοπές.... δεν πίστευε αυτό που έβλεπε και δεν θυμάμαι πόσες φωτογραφίες το τράβηξε γιατι παρόλο που είχε και ο ίδιος BSA - όπως μου είπε - και πίστευε πως γνώριζε πολυ καλα αυτά τα ποδηλατα δεν γνώριζε την ύπαρξη τέτοιου μοντέλου.
Άλλη μια περίπτωση ενός ποδηλάτου που θυμάμαι ειναι τότε που είδα ενα διπλόσκελετο που είχε βρει ένας φίλος συλλέκτης οπου το πίσω φρένο του είχε αντικατασταθεί με έναν εξαιρετικό μηχανισμό ποδοφρενου..... παρόλο που φυσικα δεν ηταν τοποθετημένο εργοστασιακά, ηταν άψογα λειτουργικό και απόλυτος αποδεκτό αισθητικά και σας πληροφορώ πως το συγκεκριμένο ποδήλατο δύσκολα θα του το πάρετε καθώς το θεωρεί βασικό κομμάτι της συλλογής του.
Και τέλος μιας και η κουβέντα ξεκίνησε με τα μονοταχητα Raleigh και Phillips της Ελλάδας να πούμε πως και στην Αμερική είχαν τα θέματα τους με τα... εισαγόμενα τριταχυτα λόγο τελωνείων και τα ελάχιστα που εισήχθησαν ηταν μονοταχητα σαν τα δικα μας..... Εκει βέβαια λόγο του όγκου και της οικονομικής βαρύτητας που εχει η αμερικανική αγορά έφτιαξαν επιτόπου εργοστάσιο οι Άγγλοι και ξεπέρασαν το πρόβλημα.
Με αλλα λόγια.... σε πολλες περιπτώσεις οι ιδιαιτερότητες μιας αγοράς μπορει να καθιστούν ιδιαίτερο και μοναδικό και το ίδιο το προϊόν σε σχέση με της προδιαγραφές του και δεν πρέπει να το προσπερνάμε ετσι εύκολα.
.
.
Με καθε εκτίμηση και σεβασμό και χωρίς ίχνος αντιπαράθεσης.

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

gpiter wrote:

Με αλλα λόγια.... σε πολλες περιπτώσεις οι ιδιαιτερότητες μιας αγοράς μπορει να καθιστούν ιδιαίτερο και μοναδικό και το ίδιο το προϊόν σε σχέση με της προδιαγραφές του και δεν πρέπει να το προσπερνάμε ετσι εύκολα.
.

Θα συμφωνήσω με τον συνποδηλάτη gpiter.

Θα μου επιτρέψετε να ρωτήσω κάτι άσχετο,τεχνικής φύσεως για να μην ανοίξω άλλο topic:πως μπορούμε να διαπιστώσουμε εάν ένα κέντρο Sturmey Archer είναι λειτουργικό;Κάπου "έπιασε" το μάτι μου ένα τέτοιο κέντρο,χωρίς άλλα παρελκόμενα δυστυχώς,αλυσιδάκι-ντίζα,κλπ.
Εάν και εφ'όσον λειτουργεί,θα μπορέσω να βρω τα υπόλοιπα κομμάτια του παζλ;

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Σε αυτή την περίπτωση εμπιστεύεσαι τον πωλητή και το ότι ειναι αρκετα αξιόπιστοι μηχανισμοί.
Μια καλη πηγή για ανταλλακτικά και παρελκομενα ειναι το εγγλεζικο ebay.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Ενας βασικος ελεγχος που μπορει να γινει σε ενα Sturmey τριταχυτο (και το οποιο μπορει να βρισκεται κι εκτος ποδηλατου), ειναι να γυρισει κανεις δεξιοστροφα το γραναζι της αλυσιδας (η το φορεα του γραναζιου αν δεν υπαρχει γραναζι) κρατωντας ταυτοχρονα τον αξονα του κεντρου σταθερο/ακινητο, και να δει αν ολοκληρο το κεντρο περιστρεφεται κι αυτο δεξιοστροφα, αλλα περισσοτερο απο το γραναζι.
Αυτο στην περιπτωση που δεν υπαρχει αλυσιδακι, οποτε στο κεντρο μπαινει αυτοματα η 3η ταχυτητα.
Περιστρεφοντας αριστεροστροφα το γραναζι, θα πρεπει να ακουγεται το χαρακτηριστικο κρρρρρρρ της καστάνιας, και το ιδιο το κεντρο να παραμενει ακινητο, η να περιστρεφεται λιγακι, οσο δηλαδη μπορει να "παρασυρθει" απο το μηχανισμο του ελευθερου (το κεντρο μπορει σ'αυτην την περιπτωση να ακινητοποιηθει πληρως και μονο με το αγγιγμα του χεριου).
Αν υπαρχει αλυσιδακι, δοκιμαζει κανεις να τραβηξει το αλυσιδακι προς τα εξω (πρεπει να τραβιεται παρουσιαζοντας μια καποια αντισταση).
Εχοντας ξεβιδωσει κι αφαιρεσει (αν υπαρχει) το δεξι εξωτερικο 15αρι παξιμαδι(ιντσας ειναι, αλλα τελος παντων) μεσα απο το οποιο περναει το αλυσιδακι, φερνει κανεις "προσωπο" την ακρη του αξονα που ειναι στερεωμενο το αλυσιδακι, με την ακρη του αξονα του κεντρου, μεσα στον οποιο μπαινοβγαινει το αλυσιδακι.
Στη θεση αυτη, που αντιστοιχει στη 2α ταχυτητα (και οπου η σχεση μεταδοσης ειναι 1:1), θα πρεπει οταν κανεις περιστρεψει δεξιοστροφα το γραναζι της αλυσιδας, να περιστρεφεται και το κεντρο ολοκληρο δεξιοστροφα με ακριβως ιδιες στροφες με το γραναζι (σαν να ειναι δηλαδη το γραναζι της αλυσιδας και το κεντρο ενα σωμα).
Κι επισης οταν περιστραφει το γραναζι της αλυσιδας προς τα αριστερα, θα πρεπει να ακουγεται το χαρακτηριστικο κρρρρρρρρ του μηχανισμου της καστανιας του ελευθερου, σημαδι οτι ολα ειναι ενταξει.
Κι επειδη τα παραπανω ειναι λιγακι δυσκολο να γινουν με δυο χερια, στις παραπανω δοκιμες, η παρουσια και η βοηθεια ενος φιλου (και των χεριων του βεβαιως-βεβαιως), θα ηταν εξαιρετικα χρησιμη.
Παντως, ασχετα με την κατασταση που βρισκεται το hub, ακομη και καινουριο να ειναι, θα χρειαστει ενα λυσιμο -για ελεγχο για φθορες, αν ειναι μεταχειρισμενο ενδεχομενως-, αλλα κυριως για να καθαριστει απο τα παλια λαδια και γρασσα, τα οποια μετα απο τοσα χρονια θα εχουν ξεραθει και θα ειναι αχρηστα, και στη συνεχεια να ξαναλιπανθει και να ρυθμιστει, προκειμενου να λειτουργησει σωστα και αξιοπιστα ξανα.
Υ.Γ.: Οπως και να εχει, ενα τριταχυτο (και οχι μονο) κεντρο Sturmey, επισκευαζεται ευκολα, με ανταλλακτικα που μπορουν να βρεθουν στο ebay και σε ειδικευμενα ιντερνετικα καταστηματα χωρις πολλη δυσκολια, δεδομενου οτι ακομη και σημερα κατασκευαζονται τριταχυτα κεντρα με μηχανισμους παρομοιους με τους παλιους, απο την Ταϊβανεζικη Sun Race η οποια εχει αγορασει τα δικαιωματα χρησης, τα σχεδια, τα μηχανηματα και τις πατεντες της Sturmey, και σημερα συνεχιζει να παραγει και να εξελισσει ολοκληρη τη γκαμα παραγωγης της παλιας Sturmey Archer.
Αυτα τα ολιγα, καλη συνεχεια.

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

.... τελικά το columbus σε αδικεί έπρεπε Κύρος Γρανάζης να λέγεσαι, τουλάχιστον άψογος αν και στα γρήγορα.

Boreios1924
Εικόνα Boreios1924
Απών/απούσα

Κινητη εγκυκλοπαιδεια οπως παντα ο κυριος γραναζης,εεε Χρισταρας ηθελα να πω.........

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα
fotis kats
Απών/απούσα

Καλες βολτες!! Να υποθεσω οτι θα κινηθεις προς αναπαλαιωση;

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

Σε ευχαριστώ Φώτη.Δεν έχω αποφασίσει ακόμη.Δεν είναι κ' σε τόσο τραγική κατάσταση.Θα το συμμαζέψω αρχικά,λύσιμο-γρασσάρισμα όπου χρειάζεται,λαστιχάκια φρένα,ξέρεις τα βασικά.Μακροπρόθεσμα βλέπουμε...

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Συγχαρητήρια για το νέο σου απόκτημα Ακάκιε!

Σου εύχομαι πάντα όρθιος στις ρόδες σου

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

Ευχαριστώ πολύ Σωτήρη.Νά'σαι καλά.

Boreios1924
Εικόνα Boreios1924
Απών/απούσα

Μπραβο Ακακιε αργησες αλλα το πετυχες το φιλλιπσακι,ειναι μια χαρα μη το βαψεις μονο μια καλη συντηρηση χρειαζεται .

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

kougioum77
Εικόνα kougioum77
Απών/απούσα

akakios wrote:
Σε ευχαριστώ Φώτη.Δεν έχω αποφασίσει ακόμη.Δεν είναι κ' σε τόσο τραγική κατάσταση.Θα το συμμαζέψω αρχικά,λύσιμο-γρασσάρισμα όπου χρειάζεται,λαστιχάκια φρένα,ξέρεις τα βασικά.Μακροπρόθεσμα βλέπουμε...

Ακακιε εδω εισαι,το ποδηλατακι ειναι αστερακι,καλες βολτες.

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

Ευχαριστώ

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

...το πετυχες τελικα ,και δειχνει διατηρημενο παρα τα χρονια του ,απλα πεταξε αυτή την παλιοσελα και βαλτου μια "μπρουκς" ,βρες και το καλωδιο των ταχυτήτων που λειπει ,καντου και ένα φρεσκάρισμα , λυσιμο ,καθαρισμα ,γρασσο στα σημεια και εφυγες ,απ ότι βλεπω εχει και κλειδαρια στο πηρουνι που δεν την εχω ξαναδει σε "φιλλιπς" ,καλοβολτο...

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια,το εκτιμώ,από όλους σας.Brooks δεν θα μπορέσω να βάλω άμεσα λόγω "στενότητος",εύχομαι παροδικής!Η συντήρηση που ανέφερες θα γίνει αμέσως.Δυστυχώς Sturmey δεν "φοράει"(κανένας εθελοντής βρε παιδιά,κάνα σετάκι;),
αλλά κι έτσι όπως είναι μ'αρέσει!Θα προσπαθήσω να "βγάλω" κλειδάκι,προφανώς είναι από Raleigh το πιρούνι.
Ναι,είμαι ιδιαιτέρως ευτυχής για την απόκτησή του!

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Καλορίζικο.... δεν είναι μόνο το πιρούνι ''ειδικό'' με ενσωματωμένη κλειδωνιά αλλά και ο λαιμός του ποδηλάτου είναι διαφορετικός αφού στο κάτω μέρος έχει την βάση που κουμπώνει το γλωσσίδι της κλειδωνιάς.
Μετά από ένα σημείο έγιναν τόσο ίδια τα ποδήλατα του ομίλου που δεν ξεχωρίζεις εύκολα ένα raleigh από ένα phillips αν δεν έχει τα σήματα του και τα λογότυπα του. Το καλό βέβαια είναι πως σε κάθε περίπτωση έχεις ένα ποδήλατο με άριστη ποιότητα κύλισης και διαχρονική ομορφιά.
Καλές βόλτες και να το προσέχεις.

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

Ευχαριστώ Γιώργο για τα καλά σου λόγια.
Επίτρεψέ μου μία ερώτηση τεχνικής φύσεως,μιας και ειδικεύεσαι:πώς αφαιρείται η κλειδαριά από το πιρούνι μήπως καταφέρω να κατασκευάσω κλειδί;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

akakios wrote:
Ευχαριστώ Γιώργο για τα καλά σου λόγια.
Επίτρεψέ μου μία ερώτηση τεχνικής φύσεως,μιας και ειδικεύεσαι:πώς αφαιρείται η κλειδαριά από το πιρούνι μήπως καταφέρω να κατασκευάσω κλειδί;

...αλλα ξερω οτι υπαρχουν κλειδαραδες που ειδικευονται σε επισκευες κλειδαριων αυτοκινητων. Αυτοι μπορουν να φτιαξουν κλειδι για την κλειδαρια σου, (η δουλεια τους ειναι) και καλο θα ηταν να αποτανθεις σε καποιον τετοιο. Απλα θα πρεπει να του πας το ποδηλατο.

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα