Ποδηλατα στα πεζοδρομια

48 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
DonP
Απών/απούσα

marlene wrote:

Ας σκεφτούμε λοιπόν τώρα τα περί παρανομίας ενός ποδηλάτη που τσουλάει με τα χέρια το ποδήλατο του σε ένα πεζοδρόμιο

Για να μην γίνονται παρανοήσεις: το να το τσουλάς με τα χέρια στο πεζοδρόμιο/διάβαση είναι μια χαρά νόμιμο.

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Ευτυχώς υπάρχουν σωστοί οδηγοί αυτοκινήτων, δυστυχώς υπάρχουν και κάγκουρες οδηγοί αυτοκινήτων.
Ευτυχώς υπάρχουν σωστοί αναβάτες μοτοσυκλετών, δυστυχώς υπάρχουν και κάγκουρες αναβάτες μοτοσυκλετών.
...
...
...
Ευτυχώς υπάρχουν σωστοί αναβάτες ποδηλάτων, δυστυχώς υπάρχουν και κάγκουρες αναβάτες ποδηλάτων.
:-(

rasomon
Εικόνα rasomon
Απών/απούσα

εδώ σου βγάζω κόκκινη κάρτα γι'αυτή σου την πρακτική.
Απολύτως παράνομη και "νεοελληνική".
Υποθέτω όταν πριν πάρεις αυτοκίνητο δε σκέφτηκες που θα
το παρκάρεις....
Δε χρειάζεται να σου πω οτι δίνω "στεγνά" όσους βλέπω να κάνουν
κάτι τέτοιο ή παρόμοιο....
Και να μην πω οτι όταν βλέπω καρέκλες, κουβάδες κτλ να "φυλάνε"
μέρος του δρόμου για πάρκινγκ, πάω και παρκάρω ακριβώς εκεί..
Αδεια πάρκινγκ βγάζεις όταν βγαίνουν τα σχέδια της κατασκευής στην
πολεοδομία, πληρώνεις εφάπαξ ένα ποσό, και τελειώνει η ιστορία εκεί,
έχουμε 2 θέσεις παρκινγκ στο σπίτι μας.
Marlene σε έπιασα αδιάβαστή..!

df
Απών/απούσα

Τα παραδείγματα που αναφέρει ο knimo είναι χαρακτηριστικά για το πόσο επικίνδυνο είναι να οδηγείς σε πεζοδρόμιο και μάλιστα στο κέντο.
Έχω χρησιμοποιήσει πεζοδρόμια για τις μετακινήσεις μου γιατί θεωρούσα ότι είναι πιο ασφαλές, όπου γρήγορα κατάλαβα ότι είναι λάθος και μάλιστα μεγάλο.
Αν τώρα κάποιος, από εμάς, πιστεύει ότι πρέπει να χρησιμοποιεί το πεζοδρόμιο, ίσως να υπάρχουν συνθήκες τέτοιες που να του το επιβάλλουν και εμείς να μην το καταλαβαίνουμε γιατί δεν έχουμε ζήσει ανάλογη εμπειρία. Αυτό το λέω γιατί υπάρχουν δρόμοι που δεν αισθάνεσαι ασφάλεια όταν είσαι πάνω σε αυτούς. Παραδείγματα, κατά την άποψή μου: Θηβών, Πειραιώς. Έτσι κι αλλιώς τα πεζοδρόμια των συγκεκριμένων δρόμων μόνο για πεζούς δεν είναι, στα μεγαλυτερά τους τμήματα, οπότε και λίγη ποδηλασία πάνω σε αυτά δεν βλάπτει. Το μόνο που βλάπτει , το ξαναλέω, είναι η ασφαλειά μας.

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

rasomon wrote:
εδώ σου βγάζω κόκκινη κάρτα γι'αυτή σου την πρακτική.
Απολύτως παράνομη και "νεοελληνική".
Υποθέτω όταν πριν πάρεις αυτοκίνητο δε σκέφτηκες που θα
το παρκάρεις....
Δε χρειάζεται να σου πω οτι δίνω "στεγνά" όσους βλέπω να κάνουν
κάτι τέτοιο ή παρόμοιο....
Και να μην πω οτι όταν βλέπω καρέκλες, κουβάδες κτλ να "φυλάνε"
μέρος του δρόμου για πάρκινγκ, πάω και παρκάρω ακριβώς εκεί..
Αδεια πάρκινγκ βγάζεις όταν βγαίνουν τα σχέδια της κατασκευής στην
πολεοδομία, πληρώνεις εφάπαξ ένα ποσό, και τελειώνει η ιστορία εκεί,
έχουμε 2 θέσεις παρκινγκ στο σπίτι μας.
Marlene σε έπιασα αδιάβαστή..!

Κάηκες...:P γιατί δεν ισχύει μοναχά αυτό που λες.Tα παραπάνω που σου είπα είναι απόλυτα ακριβή αφού πριν από δύο τρία χρόνια είχα τρέξει έναν γείτονα για ένα τέτοιο θέμα και είχα ενημερωθεί σχετικά.
Σύμφωνα με τον νόμο που υπάρχει, ( αλλά είναι ένας από αυτούς που κανείς δεν υπολογίζει και επίσης σπάνια γνωρίζει), όλα τα αυτοσχέδια parkings ΕΙΝΑΙ παράνομα εκτός αν υπάρχει άδεια πληρωμένη από τον εκάστοτε Δήμο. Δεν ξέρω πότε έγινε μετατροπή του νόμου και ισχύει και κάτι με την πολεοδομία αλλά εικάζω ότι αυτό θα ισχύει για τις νεόκτιστες κατοικίες. Πάντως parking σε αυλή για να το νομιμοποιήσεις πρέπει να πληρώνεις στον Δήμο και αυτό γιατί για να μπεις στο parking κάνεις χρήση του πεζοδρομίου.

Επίσης δεν μπορεί κάποιος να διεκδικήσει θέση στο πλάι του πεζοδρομίου με οποιονδήποτε τρόπο εκτός αν είναι ΑΜΕΑ.
Όλα τα υπόλοιπα είναι παράνομα.

Πάντως το σωστότερο δεν το έχουμε εφαρμόσει ακόμα στην Ελλάδα αλλά το έχουν κάνει ήδη ... που αλλού;;; Στο Τόκιο.

ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΔΙΑΘΕΤΕΙΣ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΚΛΕΙΣΤΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ.. Αυτά είναι!!! Ζήτω η Ιαπωνία!

Κώστας
Απών/απούσα

Καλά, αυτοί οι Ιάπωνες δεν σκέφτηκαν αυτό που σε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο πέρασε από το μυαλό του: Οτι δηλαδή αν γινόνταν αυτό στην Ελλάδα, θα αγόραζα π.χ. εγώ μία θέση, στην συνέχεια με την απόδειξη αυτή θα μπορούσα να αγοράσω αυτοκίνητο, και επίσης θα πουλούσα στην συνέχεια την θέση αυτή σε κάποιον άλλο για να μπορέσει και εκείνος ο "φουκαριάρης" να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό...

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Κώστας wrote:
Καλά, αυτοί οι Ιάπωνες δεν σκέφτηκαν αυτό που σε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο πέρασε από το μυαλό του: Οτι δηλαδή αν γινόνταν αυτό στην Ελλάδα, θα αγόραζα π.χ. εγώ μία θέση, στην συνέχεια με την απόδειξη αυτή θα μπορούσα να αγοράσω αυτοκίνητο, και επίσης θα πουλούσα στην συνέχεια την θέση αυτή σε κάποιον άλλο για να μπορέσει και εκείνος ο "φουκαριάρης" να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό...

Ναι αλλά την θέση πρέπει να την διατηρήσεις για να διατηρήσεις και το αυτοκίνητο αφού απαγορεύεται παντού το παρκάρισμα και το πρόστιμο είναι 1000 ευρώ .. Αν δηλαδή σουτάρεις την θέση και κρατήσεις το αυτοκίνητο που θα το παρκάρεις;

Και πριν μου πεις "μα που παρκάρουν τα αυτοκίνητα τους όταν πάνε κάπου" θα σου πω ότι έχουν πάρκινγκ φτιαγμένα από τον Δήμο που ναι μεν σου επιτρέπουν να παρκάρεις αλλά δεν σου επιτρέπουν να παρκάρεις μόνιμα και κατά την διάρκεια της νύχτας; Που θα το έβαζες λοιπόν το αυτοκίνητο για να μην ξυπνάς κάθε μέρα με πρόστιμο 1000 ευρώ; ( και στην Ιαπωνία, που είναι και όλα ψηφιακά, το πληρώνεις το πρόστιμο.. δεν την σκαπουλάρεις εύκολα! )

ccr
Εικόνα ccr
Απών/απούσα
cdouvis
Απών/απούσα

Το 2ο βιντεάκι του ccr, ο knimo και οι διευκρινίσεις του giospy με καλύπτουν απόλυτα για τα θέματα ασφάλειας (εξάλλου κι ο knimo αναφερεται σε δικό μου παλιότερο ποστ για μια ιστορία που μ'έχει σημαδέψει και μακάρι να μην τύχει σε κανέναν κάτι παρόμοιο με ατυχή κατάληξη). Κι άλλοι τα είπαν ωραία που δεν τους θυμάμαι τώρα

Εκτός από τα θέματα ασφάλειας όμως υπάρχει και το θέμα του σεβασμού. Δεν είναι μόνο ότι μπορεί να χτυπήσεις κάποιον. Μπορείς και να τον τρομάξεις. Μπορείς να τον αγχώσεις. Μπορείς να τον ενοχλήσεις. Το έχω κάνει κι εγώ αρκετές φορές στο παρελθόν, μερικές φορές είναι δύσκολο να το αποφύγεις, αλλά τώρα πια το έχω κόψει εντελώς. Εξακολλουθώ όμως να βλέπω πολλούς άλλους ποδηλάτες να επιδίδονται στο σαφάρι πεζών, πολλές φορές με ευχαρίστηση. Σαν τον ασυνείδητο στο 2ο βίντεο του ccr (πολύ καλά του έκανε ο άλλος με την κόρνα, το καταχάρηκα κι ας μου φάνηκε ότι είναι στημένο το βίντεο)

Πιστεύω ότι όλοι καταλαβαίνουν τι εννοώ, δεν χρειάζεται να αναλύσω τους τρόπους που μπορεί να γίνει αυτό. Συνήθως θα τρομάξεις όσους σου έχουν γυρισμένη την πλάτη, τους πολύ μεγάλους ή πολύ μικρούς, αυτούς που περπατούν αφηρημένοι, αυτούς που βγαίνουν από μια πόρτα κλπ. Δεν είναι καθόλου δικαίωμά μας να τρομάζουμε, να αγχώνουμε ή να ενοχλούμε με οποιοδήποτε τρόπο τους πεζούς στα πεζοδρόμια. Τα πεζοδρόμια ανήκουν αποκλειστικά στους πεζούς, είναι ήδη πολύ λίγα και έχουν κάθε δικάιωμα να περπατούν εκεί αμέριμνοι και χαλαροί.

Σαν ποδηλάτης θέλω να πιστεύω ότι είμαι ένα (ή περισσότερα) κλικ πιο πολιτισμένος από τον μέσο κάτοικο αυτής της χώρας. Ναι αλλά αυτό σημαίνει ότι συγκρατούμαι και δεν κάνω τέτοια ανεύθυνα πράγματα. Θα σας παρακαλέσω πολύ να προσπαθείτε κι εσείς να βγάζετε μια τέτοια εικόνα όταν κυκλοφορείτε στην πόλη

Εκτός από το θέμα του σεβασμού και πολιτισμού άλλωστε τέτοιες συμπεριφορές δυσχεραίνουν τις διαπραγματεύσεις μας με τους πολιτικούς φορείς για τα αιτήματά μας. Η διαπραγματευτική μας θέση είναι καλύτερη όταν μας θεωρούν πολιτισμένους. Ο τσαμπουκάς δεν μας βοηθάει. Ειδικά για το μέτρό έχει χρησιμοποιηθεί και συγκεκριμένα το επιχείρημα "εσείς μπορεί να είσαστε σοβαροί ανθρώποι αλλά υπάρχουν και τσογλάνια που είναι πιθανό να τραυματίσουν κάποιον με το ποδήλατό τους μέσα στο μετρό". Καλά είναι απαράδεκτο επιχείρημα, όπως και όλα τα υπόλοιπα που μας είπαν, αλλά ισχυροποιείται μέσα στο μυαλό όσων έχουν παραστάσεις από αντικοινωνική συμπεριφορά ποδηλατών στα πεζοδρόμια

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

+1000000
I couldn't agree more!

rasomon
Εικόνα rasomon
Απών/απούσα

μιλάω για νεόκτιστη οικία,οι διαστάσεις του πάρκινγκ πληρούν κάποιες προδιαγραφές και μπλα μπλα, για εκ των υστέρων μετατροπή της αυλής, πυλωτής κτλ
δε γνωρίζω...!

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Ναι, ο ελληνικός Κ.Ο.Κ. το απαγορεύει. Αλλά μήπως δεν απαγορεύει και το παρκάρισμα ποδηλάτου σε πεζοδρόμιο; Ο Κ.Ο.Κ. απαγορεύει ακόμη και τα φώτα που αναβοσβήνουν ('Αρθρο 80). Ο ελληνικός Κ.Ο.Κ. δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στο ποδήλατο, και δεν προκύπτει από σημαντική εμπειρία με αυτό το μέσο.

Για να δώσω και μιά άλλη όψη στο θέμα, αναφέρω πως στο Seattle επιτρέπονται τα ποδήλατα στα πεζοδρόμια, με την προϋπόθεση να δίνουν προτεραιότητα σε κάθε πεζό, και να δίνουν ηχητικό σήμα όταν προσπερνάνε πεζό.

http://www.seattle.gov/transportation/bikecode.htm
Ο κανονισμός είναι στο τέλος της σελίδας.

Το ποδήλατο δεν είναι τόσο διαδεδομένο στο Seattle όσο είναι σε σύγχρονες Ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Αμστερνταμ και η Καρδίτσα, αλλά έχει περισσότερη χρήση και σεβασμό απ' ότι στην Αθήνα. 'Εχω ποδηλατήσει αρκετά στο Seattle, και όταν έμαθα τον κανονισμό για τα πεζοδρόμιο, άνοιξε το κέντρο της πόλης για μένα και το ποδήλατό μου. Οι κεντρικοί δρόμοι δεν είναι ασφαλείς για ποδήλατο.

Η συνύπαρξη πεζών και ποδηλάτων στον ίδιο χώρο είναι φυσική. Οι υποδομές και οι ανάγκες είναι παρόμοιες (προστασία από μηχανοκίνητα μέσα, ησυχία, πεζόδρομοι, μονοπάτια αναψυχής, κ.λ.π.). Και οι πεζοί και οι ποδηλάτες διεκδικούμε τον ίδιο χώρο από τα αυτοκίνητα που μας τον έχουν κλέψει.

knimo wrote:

Προσωπικά μόνο σε πεζοδρόμους (γιατί εκεί υπάρχει το απαραίτητο φάρδος) θεωρώ αποδεκτό να κάνουμε ποδήλατο και αυτό με συνείδηση ότι ο πεζός έχει προτεραιότητα και ο ποδηλάτης 'φιλοξενείται'΄.

Όταν δεν υπάρχει αρκετό φάρδος, ο ποδηλάτης μπορεί πολύ εύκολα να κατεβεί απ' το ποδήλατο και να γινει πεζός.

Πεζόδρομοι και φαρδιά πεζοδρόμια έχουν μικρή διαφορά στην πράξη διότι πεζόδρομοι υπάρχουν κυρίως σε κεντρικές περιοχές και έχουν μεγάλη κίνηση πεζών. Επίσης είναι πολύ συνηθισμένο να συναντάς πεζούς που κυκλοφορούν στο δρόμο σε δρόμους μικρής κυκλοφορίας (που είναι και οι προτιμότεροι δρόμοι για ποδήλατο). Σ' αυτή την περίπτωση οι πεζοί αντιλαμβάνονται τα αυτοκίνητα που έρχονται από πίσω απ' το θόρυβο ή απ΄ τα φώτα και κάνουν στην άκρη. Δεν περιμένουν όμως να έρθουν ποδήλατα, που είναι αθόρυβα και δεν έχουν ισχυρά φώτα. Γι' αυτό οι ποδηλάτες πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα τους πεζούς και στο πεζοδρόμιο και στο δρόμο. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος προσοχής είναι η χαμηλή ταχύτητα (η ταχύτητα των πεζών) όταν υπάρχουν πεζοί.

Πάντως το θέμα με προβληματίζει γιατί μ' ενοχλεί πολύ όταν είμαι πεζός και βλέπω μηχανάκια να αλωνίζουν το πεζοδρόμιο ή οδηγούς να παραβαίνουν το νόμο εμποδίζοντας τους πεζούς (με παρκάρισμα στο πεζοδρόμιο κ.λ.π.). Δεν θέλω λοιπόν κι εγώ να κάνω το ίδιο ποδηλατώντας, αλλά πρέπει να προσέξω και την ασφάλειά μου, έχοντας υπόψη το διωγμό του ποδηλάτου από τους δρόμους. Τελικά αποφεύγω να κάνω ποδήλατο στο πεζοδρόμιο σε διαδρομές που ξέρω, αλλά δε διστάζω να το χρησιμοποιήσω σε περιοχές που δεν ξέρω καλά και μου φαίνεται επικίνδυνο να χρησιμοποιήσω το δρόμο. Όσο για το αν ο δρόμος είναι πιο ασφαλής απ' το πεζοδρόμιο, συμφωνώ ότι πολλές φορές είναι έτσι, αλλά χρειάζεται κάποια εμπειρία και γνώσεις για να ποδηλατήσεις με ασφάλεια σε δρόμο που υπάρχουν αυτοκίνητα, και ακόμα και για να κατανοήσεις ή να εκτιμήσεις την ασφάλεια στο δρόμο. Στο πεζοδρόμιο χρειάζεται λιγότερη εμπειρία. Για σκεφτείτε, πού θα θέλατε να ποδηλατούν τα παιδιά σας;

tomac4
Απών/απούσα

βρηκα την λυση λοιπον για να μην τσακωνεστε παιδακια μου... θα γκρεμισω
τα πεζοδρομια γιατι ετσι γουσταρω και θα σας φτιαξω ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ
συμφωνει?????? οτι δεν λυνεται..... ΚΟΒΕΤΑΙ!!!

I like my bike
Απών/απούσα

Δεν χρειάζεται να γίνουμε Ιαπωνία (αν και καλό θα μας έκανε μάλλον) πρόβλεψη για θέσεις στάθμευσης σε κάθε κτίριο υπάρχει, αλλά παράλληλα υπάρχει και η δυνατότητα εξαγοράς των υποχρεωτικών θέσεων όπως υπάρχει και η δυνατότητα πληρωμής προστίμου και νομιμοποίησης για τις θέσεις που μετατράπηκαν σε άλλους χώρους. Επίσης αν δεν κάνω λάθος ο αριθμός θέσεων εάν το οικόπεδο δεν είναι αρκετά μεγάλο δεν βγαίνει βάσει του αριθμού των διαμερισμάτων αλλά βάσει του εμβαδού του οικοπέδου (αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος που να το ξέρει στα σίγουρα)
Έτσι και αλλιώς η λογική μου λέει ότι αν το οικόπεδο δεν είναι αρκετά μεγάλο δεν θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα να χτιστεί. Αλλά η λογική του οικοδομικού κανονισμού είναι άλλη «χτίσε όπως νομίζεις και εάν δεν συμφωνεί το κτίριο σου με αυτά που ορίζει ο νόμος δεν πειράζει, αρκεί να πληρώσεις το κάτι τις σου»

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Στο τρίτο πρόγραμμα μία εκπομπή όπου αναφερόταν στα στραβά της Αθήνας.
Είπε μία φοβερή ατάκα: Είπε ότι η Αθήνα είναι μία πόλη αυτοκινητοκεντρική αντί για μία πόλη ανθρωποκεντρική. Και νομίζω ότι αυτό που είπε τα εξήγησε όλα σε μία λέξη.

podilatofreak
Απών/απούσα

Ελπίζω να μην ήταν ο Μιχαηλίδης το πρωί που το είπε...

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

podilatofreak wrote:
Ελπίζω να μην ήταν ο Μιχαηλίδης το πρωί που το είπε...

Χθες το βράδυ το άκουγα 8 ή 9 πρέπει να ήταν, στον ηλεκτρικό που άκουγα ραδιόφωνο. Δεν άκουσα όμως την εκπομπή από την αρχή και έτσι δεν ξέρω ποιος μιλούσε.

contact