Αλλαγή δισκοβραχρίονα....

11 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
radaristas
Απών/απούσα

Καλημέρα σε όλους...

Εδώ και 1,5 χρόνο περίπου, έχω στην κατοχή μου ένα ποδήλατο city-trekking.
Πιο συγκεκριμένα το Regina Street Supreme Man.

http://reginabikes.it/it/pd/street-supreme-man/

Regina Street Supreme

Έχοντας ποδηλατήσει 200 και κάτι χλμ, διαπίστωσα πως δε βάζω το μεγάλο δίσκο (48 δόντια) πρακτικά ποτέ και πως με το ζόρι στροφάρω τον μεσαίο (38 δόντια) με μικρό πίσω γρανάζι (11-12-13 δόντια). Σημειοτέον ότι το ποδήλατο έχει δισκοβραχίονα 28-38-48 175mm μπράτσο και 8άρα κασσέτα 11-30.
Αυτό που σκεφτόμουν λοιπόν λόγω των παραπάνω που αναφέρω είναι η αλλαγή του δισκοβραχίονα σε 22-32-42 ή 24-32-42 ή κάτι παρεμφερές. Έχω δει ένα δισκοβραχίονα αλλά δεν ξέρω αν θα ταιριάξει/λειτουργήσει χωρίς να χρειαστεί να αλλάξω τίποτε άλλο. Ο εν λόγω δισκοβραχίονας είναι ο εξής:

SHIMANO Deore FC-M610-10

http://www.rosebikes.com/article/shimano-deore-fc-m610-10-crankset/aid:6...

Shimano Deore

Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής: Θα λειτουργήσει σωστά το εγχείρημα? Θα λειτουργήσουν όλα σωστά χωρίς αλλαγή αλυσίδας, ντεραγιέ ή ο,τιδήποτε άλλο?
Φυσικά ευπρόσδεκτες οποιεσδήποτε προτάσεις, ιδέες, σχόλια και εναλλακτικές...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

radaristas wrote:
Εδώ και 1,5 χρόνο περίπου, έχω στην κατοχή μου ένα ποδήλατο city-trekking.
Έχοντας ποδηλατήσει 200 και κάτι χλμ, διαπίστωσα πως δε βάζω το μεγάλο δίσκο (48 δόντια).
... αλλαγή του δισκοβραχίονα σε 22-32-42 ή 24-32-42 ή κάτι παρεμφερές...

.. με το συμπαθιο....
Για 1,5 χρόνο... έχεις κάνει λίγα χλμ. Το αφήνουμε στην άκρη αυτό.
Μου κάνει εντύπωση, σε καμιά κατηφόρα δεν χρειάστηκες ποτέ μεγάλο δίσκο?
Και αυτό το αφήονυμε στην άκρη.
Πάμε στο "δια ταύτα":
- τσεκάρεις προσεκτικά τον δισκοβραχίωνά σου. Αν τα δισκάκια είναι βιδωτά (λογικά θα δεις 4 άλλεν βίδες, που τα συγκρατούν στον βραχίωνα) είσαι τυχερός. Απλά ξεβιδώνεις τους δίσκους, παίρνεις τους πιο μικρούς αντίστοιχους, βιδώνεις και είσαι κατά 50% έτοιμος.
- Λογικά, θα χρειαστεί ΚΑΙ κόντιμα η αλυσίδα. Η ίδια που έχεις τώρα επάνω. Να αφαιρεθούν κάποιοι κρίκοι και να ξανασυνδεθούν τα άκρα. (-> σε ποδηλατά ή φίλο σου που έχει κόφτη αλυσίδας και κρικάκι επανα-σύνδεσης).
- Επίσης θα χρειαστεί να κατέβει λίγο το μπροστά ντεραγιέ. Δηλαδή να χαλαρώσεις λίγο την βίδα που το συγκρατεί στον κάθετο σωλήνα του ποδηλάτου, και το σπρώχνεις πιο χαμηλά, ώστε ίσα που να μην εμποδίζει τον νέο μεγάλο δίσκο (ποδηλατάς, ή φίλος που γνωρίζει, εύκολο είναι, δυσκολο να στο περιγράψω).

Αν δεν είναι βιδωτοί οι δίσκοι, αλλά "μονοκόμματοι" με τον βραχίωνα, πας σε νέο δισκοβραχίωνα, όπως είπες, και κάνεις και τα αντίστοιχα με αλυσίδα και μπροστά ντεραγιέ.
ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΟΧΗ, εδώ θα έχεις θέμα με την μεσαία τριβή. ΑΝ ΒΛΕΠΩ ΚΑΛΑ, τώρα πρέπει να έχεις καρέ...... παλιού τύπου.... ο δισκοβραχίωνας που έβαλες λινκ είναι πολύ νεότερος, θέλει άλλη μεσαία τριβή. Ή αλλάζεις και τα δύο, ή ψάχνεις για δισκοβραχίωνα συμβατό με την παλιά - υπάρχουσα μεσαία τριβή.

Καλές πεταλιές.

(*).... με το προστατευτικό κάλυμμα της αλυσίδας... δεν είμαι 100% σίγουρος αν θα χρειαστεί να κάνεις κάτι..... δεν ξέρω που πατάει, δεν ξέρω αν αλλάξεις δισκοβραχίωνα αν θα ξαναπατάει όπως πριν.... κλπ κλπ κλπ

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

βαρύ το 28/38/48 αλλά 200χλμ σε 1,5 χρόνο δεν βοηθάνε :)

Το 22/32/42 είναι μεν ελαφρύτερο αλλά θα καταλήξεις να
δουλεύεις μόνο το 32, λίγο το 42 και 99% καθόλους το 22.
Οπότε πάλι θα κουβαλάς τσάμπα δίσκο :)

Μήπως να το έκανες μονόδισκο 1x8 και να τελείωνες; Κάτι
σε 34 ή 36 και την 11-30 πίσω. Λογικά ίσως μπορέσεις να
με τρυπανάκι να αφαιρέσεις μεγάλο και μικρό δίσκο και
να μείνεις με τον 38άρι για να δεις πως πάει.

Όπως και να ΄χει, η πεταλιέρα που κοιτάς είναι Dynasys
για 10αρι σύστημα. Το κενό ανάμεσα στους δίσκους είναι
ελάχιστα διαφορετικό από αυτούς που έχεις τώρα, επομέ-
νως, ίσως χρειαστεί να παίξεις λίγο με τον εκτροχιαστή.

Εναλλακτικά υπάρχει και αυτή που παίζει σίγουρα.
http://www.podilates.gr/comment/reply/35760#comment-form

Για την τριβή και το κάλυμα στα είπε ο RockaRolla.

radaristas
Απών/απούσα

Φίλε Rockarolla, καταρχάς ευχαριστώ για την απάντηση...

Δυστυχώς δεν έχω προλάβει λόγω δουλειάς και συνθηκών να γράψω περισσότερα χιλιόμετρα... Το θέμα για το νέο δισκοβραχίονα είναι να βεβαιωθώ ότι ταιριάζει, δεδομένου ότι τον βρίσκω σε αρκετά καλή τιμή μαζί με τη μεσαία τριβή... Θα ταιριάζει όμως? και θα γίνει η δουλειά μόνο με κόντεμα αλυσίδας και κατέβασμα ντεραγιέ?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Κατά 99% αγγλικό σπείρωμα είναι η τριβή σου, οπότε
παίρνεις τα αντίστοιχα BSA ποτήρια, τα βιδώνεις
και περνάς την πεταλιέρα. Θα έχεις και κάποια
δαχτυλίδια μαζί με τα ποτήρια/πεταλιέρα. Αυτά
τα βάζεις δεξιά και αριστερά ανάμεσα ποτήρι
σκελετού. Δεν θυμάμαι πως πάνε δεξιά αριστερά :)

Κατά τα άλλα σου είπα, τα κενά ανάμεσα στους δίσκους
είναι λίγο διαφορετικό από την 8άρα που έχεις τώρα.
Επομένως ίσως χρειαστεί να παίξεις με τον εκτροχια-
στή για να πέφτουν σωστά οι αλλαγές και να μην τρί-
βεται η αλυσίδα.

Πάντως σκέψου και τη λύση του μονόδισκου. Θα κόψεις
αρκετά γραμμάρια από δίσκους, χειριστήρια, εκτροχι-
αστές. Πρακτικά δεν νομίζω ότι σου χρειάζεται κάτι
παραπάνω για μέσα στην πόλη.

radaristas
Απών/απούσα

Thanks Άρη... Εσύ το έχεις δει και από κοντά το ποδήλατο... ;)
Για μονόδισκο χλωμό το κόβω μιας και θα με αποθαρρύνει η οποιαδήποτε ανηφόρα... Γι αυτό σκέφτηκα τον Deore, που έχει χαμηλό βάρος και γρανάζωμα που πιστεύω ότι θα μου κάνει...

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Ισχύει ό,τι σου έγραψε ο ροκαρόλα.
Αν τελικά αγοράσεις από rose ή bike comp, έχω κάτι που χρειάζομαι. Αν θέλεις, στείλε ΠΜ.

Arxarios
Απών/απούσα

...το κόντυμα των σχέσεων εκτός εάν μένεις στο Πολύγωνο π.χ. ή στο Γαλάτσι που έχει όντως μεγάλες ανηφόρες.

Κατά τα λοιπά η λύση που λές είναι πολύπλοκη και ακριβή όταν με 15 ευρώ από το μαγαζί της γειτονιάς σου ή και από αγγελία μπορείς να βρείς μία 8άρα κασέτα 32-34 δοντιών. Από την άλλη οι δισκοβραχίονες με κούφιο άξονα και ποτήρια αντί μεσαίας τριβής είναι σούπερ αναβάθμιση για το ποδήλατο. Δεν ξέρω όμως πόσο εύκολα θα λυθεί το πρόβλημα που αναφέρει ο Eaglos με την ασυμβατότητα- 8άρας-10άρας

Διαλέγεις και παίρνεις.

radaristas
Απών/απούσα

Καλησπέρα φίλε...
Μένω όρια Βύρωνα-Αθήνας... Έχει και εδώ τρελές ανηφόρες αν γνωρίζεις την περιοχή. Ωστόσο όπως ανέφερα και πιο πάνω, όποτε έχω επιχειρήσει να στροφάρω με τον 48άρη δίσκο δυσκολευόμουν καλά καλά και στην ευθεία όσο περίεργο και αν ακούγεται. Τώρα για την κασσέτα που λες, δε νομίζω να κερδίσω πολλά δεδομένου ότι η κασσέτα μου είναι 11-30. Άρα το να πάω σε 11-32 πχ που προτείνεις πχ είναι 2 δόντια διαφορά συν το ότι δε θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω το 32άρι γρανάζι με τον 48άρη δίσκο.
Επιπλέον, απ όσο έχω δει, υπάρχουν και άλλα trekking ποδήλατα (εκτός από mountain) με δίσκους 22-24/32/42. Τέλος μέσω ενός bicycle gear calculator, υπολογίζω ότι και η θεωρητική τελική θα μου επαρκεί και θα στροφάρω το 42άρη δίσκο σχετικά εύκολα

atomgr
Εικόνα atomgr
Απών/απούσα

Το Deore είναι 10ρι
Με 8ρα κασέτα νομίζω ότι παίζει μέχρι 9ρα. Άρα ή Alivio ή Acera.
Για τα χιλιόμετρα που κάνεις δεν χρειάζεσαι παραπάνω από acera.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Πριν κανεις οποιαδηποτε αλλαγη.
Βαλε χλμ στα ποδια σου. Θα δεις οτι ολα αυτα που λες με τα χλμ θα φυγουν και δεν θα χρειαστεις καμμια αλλαγη.