καλησπέρα, έχω ένα atala replay με τα εξης χαρακτηριστικά
Crank: Steel 42/34/24
Gearing: Shimano Tourney RD-TX31 7V
derailleur: Shimano Tourney FD -TY10 31.8 mm
Controls: Shimano Tourney SL-RS35 RevoShift
Freewheel: Shimano Tourney 14-28 7V
το μόνο που εχω αλλάξει ειναι τα χειριστήρια σε shimano st-ef51 3x7. ρύθμισα απο την αρχή τον μπροστά και πισω εκτροχιαστή, τις βίδες L, H κλπ και οι ταχύτητες αλλάζουν μια χαρά χωρις να βρίσκει η καδένα και χωρις βγαίνει απο τα γρανάζια. το μόνο πρόβλημα μου ειναι οτι η αλλαγή της ταχύτητας από το 2x7 σε 3x7 γίνεται με πολύ δυσκολία και απαιτεί αρκετή δύναμη. ειναι πολύ αβολο, και κάποιες φορές χρησιμοποιώ το δεξί μου χερι(που ειναι το δυνατό μου) ωστε να μπορέσω να αλλάξω ταχύτητα.. καμια ιδέα στο τι μπορεί να φταίει ? Ευχαριστώ για τον χρόνο σας
Αρρυθμιστο μπροστα ντεραγιε. Αυτο φταιει.
παντως δοκιμασα αρκετές φορές να το ρυθμίσω και ακολούθησα και αυτον εδώ τον οδηγό http://www.cyclist.gr/article.php?id=2372
επίσης όταν το ρύθμιζα αλλιώς ώστε η αλλαγη της ταχύτητας να γίνεται με μεγαλύτερη ευκολία, ή θα έβρισκε πάντα η καδένα, σε φυσιολογικές ταχυτητες πχ 2x5 ή δεν θα γινόταν καθόλου η αλλαγή της ταχύτητας!
http://www.podilates.gr/node/36260
Τις βίδες Η-L τις ρύθμισες και έθεσες το εύρος
κίνησης του εκτροχιαστη. Τώρα πρέπει να παίξεις
με το ρυθμιστικό στο χειριστήριο για να φτιάξεις
τις αλλαγές από 1 σε 2 σε 3 και το αντίστροφο.
Θα συμφωνησω με τον colompus. Απο την στιγμη που εχεις stef και δεν ανεβαζει (ή θελει πολυ δυναμη) τοτε μπορει μεχρι και το Η να μην ειναι ρυθμισμενο σωστα ή να θελει μεχρι και μετακινηση το ντεραγιε. Απο την αλλη δεν ειναι κριτηριο το οτι δεν βρισκει η καδενα στο ντεραγιε (σε καποια ντεραγιε και σε καποιες σχεσεις θα βρισκει και θα ειναι και φυσιολογικο).
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις θα προσπαθήσω να το ρυθμισω ξανά.
Αν ξεβιδωσω τελείως το Η ώστε να δώσω χώρο στο ντεραγιε η αλλαγη πάλι γίνεται με την ίδια δυσκολία οπότε θα έλεγα δεν είναι το Η το θέμα μου. Ίσως να πρεπει να παίξω με το ποσό τεντωμένο ή όχι είναι το συρματόσχοινο και ας βρίσκει η καδένα σε περισσοτερες σχέσεις.
Επίσης όταν λέω δε βρίσκει η καδένα εννοώ σε λογικες σχέσεις οπως 2x5. Σε σχέσεις οπως 3x2 κλπ εννοείται οτι βρίσκει
Μου φαίνεται ότι έχεις δώσει πολύ λίγο συρματόσχοινο και
Γι' αυτό κοντράρει τρελά από ένα σημείο και μετά. Εαν στο
μεσαίο δίσκο είναι τσίτα η ντίζα τότε έχεις κάνεις λάθος
ρύθμιση καθώς τσίτα πρέπει να είναι στον μεγάλο δίσκο.
αυτο που λες θα ειναι γιατι απο το μεσαιο δίσκο είναι τσιτα..
στον οδηγο που ακολουθησα εγραφε αυτο :
"Χρησιμοποιώντας το δεξί χειριστήριο του τιμονιού μας ανεβάζουμε την αλυσίδα στο μεγαλύτερο γρανάζι της κασέτας ενώ μπροστά η αλυσίδα βρίσκεται στο μικρότερο γρανάζι του δισκοβραχίονα.
Ασφαλίζουμε / βιδώνουμε το συρματόσχοινο στην ειδική θέση του εκτροχιαστή διατηρώντας το ταυτόχρονα ελαφρώς τεντωμένο με μια πένσα."
αν το κανω αυτο ερχομαι αντιμέτωπος με αυτο που ειπε ο Eaglos. το συρματοσχοινο είναι τσιτα απο το 2ο δισκο. Μήπως υπάρχει κάποιος καλύτερος τρόπος να το κάνω? ή απλα δοκιμάζω μεχρι να το βρω?
και σε αγγλικό ιστοτοπο το ίδιο γράφει
"Now that both limit screws are set up, shift back to the largest sprocket in the rear, and the smallest in the front. Make sure your front shifter is in the lowest gear position, and pull the shift cable to eliminate any extra slack, before tightening the cable bolt."
Η ντίζα δένει στον μπροστινό εκτροχιαστή, αν βλέπεις ότι
υπάρχει περίσευμα ντίζας μετά το δέσιμο τότε χαλάρωσε τη
βίδα και άφησε να κατέβει η ντίζα προς τα κάτω για να λα-
σκάρει λίγο η τάση.
Εαν δεν υπάρχει περίσευμα μετά το δέσιμο, τότε αυτός που
σου έκοψε τη ντίζα έκανε μαλακία μέτρηση. Θα χρειαστείς
νέα ντίζα μακρύτερη.
Οι οδηγίες δεν βγάζουν νόημα. Στο μικρό δίσκο η τάση είναι
χαλαρή και το καλώδιο επίσης σχετικά χαλαρό και στο μεγάλο
είναι ανάποδα. Εαν από το μικρό δίσκο είναι ήδη τεντωμένο
το καλώδιο τότε δεν θα μπορέσει να τεντώσει κι άλλο για
να ανέβει στους δυο επόμενους.
σου έγραψα και ποιο πριν αλλα δεν αποθηκεύτηκε (μου έβγαλε bad gateaway)
Χοντρικά ετσι πρέπει να βλέπουμε τις ταχύτητες οτι δουλεύουν οκ
αν πείραξες το συρματόσχοινο τότε απλά το μπουκώνεις δες τα όρια σου χωρίς συρματόσχοινο πάνω και βάλτο ποιο χαλαρό με κανα 2 στροφές έξω βιδωμένο το βαρελάκι
να τεντώσεις μεν αλλα όχι να είναι χαλαρό
diplo post
eaglos και scarpedico ευχαριστω για τις συμβουλες. Έπαιξα λιγο τωρα με την ταση της ντιζας, ξεβιδωσα - ξαναβιδωσα μέχρι να ειμαι κοντα στο επιθυμητό, έπαιξα κ λιγο με το βαρελάκι στο τιμονι και φαινεται να λειτουργει καλά τωρα! :)
Eaglos, πράγματι οι οδηγιες δεν ηταν καλές γιατί τώρα καταλαβα οτι τεντώνοντας απο την αρχη το καλώδιο δε μπορουσε μετα να τεντώσει κ αλλο με ευκολία. ευτυχώς το συρματοσχοινο ηταν μακρύ όποτε το λασκαρα
scarpedico, έκανα αυτο που είπες :)
σας ευχαριστω για τη βοηθεια
απλά έχε υπόψιν σου οτι η ντίζα καλώ είναι να έχει λίγο περιθώριο
δηλαδή το βαρελάκι που λέμε να μην είναι τέρμα μέσα
αυτό γιατί ετσι μπορούμε να κάνουμε μικρο ρυθμισούλα αν χρειαστεί χωρίς θέμα
ακόμα και βίντεο να δείς θα καταλάβεις οτι η δουλειά γίνετε με διάφορους τρόπους
αλλα η γενική αρχή είναι η ίδια
το βαρελάκι ειναι στη μεση περιπου :) γενικά η ρυθμιση του ντεραγιε δεν ειναι καμια υπερβολικά δυσκολη υπόθεση φτάνει να ξες πως κ γιατι :p απλα εγω ειχα λαθος τρόπο στο μυαλό μου!
μου είναι αδύνατον να ρυθμίσω το μπροστά ντεραγιέ μετά από αλλαγή του συρματόσχοινου.
Να σημειώσω ότι τα χειριστήρια που έχω είναι αυτά τα περιστρεφόμενα gripp shift.
Έχω ρυθμίσει τα όρια με τα βιδάκια high και low, αν και μου φαίνεται ότι το high δεν κάνει απολύτως τίποτα και το όριο του ντεραγιέ πάνω από τον μεγάλο δίσκο ρυθμίζεται μόνο από το βαρελάκι στο χειριστήριο αυξάνοντας την ένταση του συρματόσχοινου.
Καταφέρνω δύο πράγματα. Ή που δεν θα μπορώ να ανεβάσω στο μεγάλο δίσκο την αλυσίδα λόγο μη επαρκούς τάσης του συρματόσχοινού, ή το ρυθμίζω έτσι ώστε να ανεβαίνει ομαλά ως τον μεγάλο δίσκο, αλλά δεν «κάθεται» εκεί. Κατεβαίνει μόνο του πάλι στο μεσαίο.
Δεν μπορώ να βρω ενδιάμεση λύση. Να πω πως κατά την αντικατάσταση τις ντίζας έβαλα μέσα στο χειριστήριο γράσο. Δεν ξέρω αν αυτό ήταν λάθος ή αν πρόκειται για κόπωση υλικού π.χ. των ελατηρίων που βρίσκονται μέσα στο ντεραγιέ ή στο χειριστήριο.
και τώρα δεν δουλεύει, τότε μάλλον κάτι δεν έκανες σωστά.
Βέβαια τα περιστροφικά σπάνε @@ τόσο κατά το στήσιμο όσο
και κατά το ρύθμισμα.
Δεν αποκλείω να έχει κάτσει στραβά κάτι μέσα στο χειρι-
στήριο και να σου πετά πίσω τον εκτροχιαστή αλλά θα πρέ-
πει να σιγουρέψεις ότι έχει επαρκές μήκος ντίζας για να
ανέβει στο μεγάλο δίσκο.
Τη βίδα H μπορείς να επιβεβαιώσεις ότι δουλεύει βιδώνο-
ντάς τη στο τέρμα όπου λογικά δεν θα σε αφήνει να κου-
νήσεις τον εκτροχιαστή προς το μεγάλο δίσκο. Από εκεί-
νο το σημείο άρχισε να ξεβιδώνεις μέχρι να ανέβει στο
μεγάλο δίσκο και να μην ξίνει η αλυσίδα όταν θα βρίσκε-
ται στο μικρότερο γρανάζι πίσω.
Σου προτείνω να κουνάς τον εκτροχιαστή είτε με το χέρι
είτε τραβώντας τη ντίζα. Έτσι θα αποκλείσεις το χειρι-
στήριο και θα μπορέσεις να κάνεις σωστή ρύθμιση. των
ορίων και φυσικά να καταλάβεις εαν χρειάζεται κι άλλο
μήκος ντίζας.
Όταν τραβάω την ντίζα με το χέρι ενώ το χειριστήριο βρίσκεται στη θέση 3 (μεγάλος δίσκος) τότε αυτό περιστρέφεται και πάει στη θέση 2. Μάλλον θα πρέπει να το ανοίξω πάλι μήπως κάτι δεν τοποθέτησα καλά. Πάντως κάνει κρακ-κρουκ όταν το περιστρέφω.
Εαν τα εβαλες ολα σωστα μαλλον κατι εσπασε (φαγωθηκε να το πω καλυτερα) μεσα στο χειρηστηριο (το δοντακι που κραταει την τελευταια ταχυτητα στην θεση του φαγωθηκε και στην παραμικρη πιεση κλωτσαει μαλλον????). Ειμαι και σχεδον σιγουρος οτι το Η δεν το εχεις ρυθμισει σωστα.
σόρρυ που σας πρήζω αλλά δεν καταφέρνω να το ρυθμίσω.
εχθές τα αποσυναρμολόγησα όλα. Πέρασα καινούρια ντίζα.
Το βιδάκι low: όλα καλά! Το βιδάκι High και τέρμα έξω να το έχω ο εκτροχιαστής βρίσκει ελαφρώς στην αλυσίδα (μεγάλος δίσκος μροστά- μικρός πίσω.) Με αυτή τη ρύθμιση δεν μου «κλωτσάει» το χειριστήριο. Αν αυξήσω λίγο την τάση της ντίζας, ο εκτροχιαστής δεν βρίσκει πια στην αλυσίδα, αλλά με το παραμικρό άγγιγμα του χειριστηρίου μου το γυρνάει πίσω (από το 3 στο δύο). Δεν καταλαβαίνω τι φταίει.
Όλες οι άλλες σχέσεις δουλεύουν άψογα (αυτές που πρέπει). Και μέχρι τη σχέση μεγάλος μπροστά- 2ος μικρότερος πίσω είναι οκ. Αυτό που δεν καταφέρνω είναι μεγάλος μπροστά- μικρός πίσω.
εαν το εχω καταλαβει σωστα.
Ο μπροστα εκτροχιαστης εαν το Η ειναι τελειως λασκα και χωρις συρματοσχοινο πρεπει να μπορεις να το τραβηξεις αρκετα εξω απο τον μεγαλο δισκο (και οχι στην τερμα θεση του να βρισκει η αλυσιδα). Αφου δεν στο κανει αυτο σημαινει ή οτι δεν ειναι σωστα τοποθετημενος ή δεν κανει ο εκτροχιαστης ή ειναι λαθος ο δισκοβραχιωνας.
...με το χειριστηριο.
Η εχει φαει τα ψωμια του, η κατι εκανες εσυ λαθος κατα τη συναρμολογηση.
Αν μπορεις, ξαναλυσε το, σκουπισε καλα τα γρασσα που εβαλες, και δωσε λιγη ταση στο ελατηριακι/ελατηριακια που "κουμπωνουν" στις 3 θεσεις του χειριστηριου.
Επισης ελεγξε αν ειναι φθαρμενες/σπασμενες οι θεσεις/δοντακια που κουμπωνει το χειριστηριο, οπως σου ειπε ο kktsol παραπανω.
Αν βεβαια παραλληλα με το service του χειριστηριου, εχεις κανει κι αλλες αλλαγες (δισκοβραχιονας, ντεραγιε), τοτε μπορει να ειναι και ζητημα ασυμβατοτητας ανταλλακτικων.
Παντως, αν χρειαστει να αλλαξεις χειριστηρια, να προτιμησεις τα χειριστηρια με σκανδαλη/λεβιεδακια. Ειναι πιο αξιοπιστα, και πιο ακριβη.
Αν το Η είναι τελείως λάσκα τραβιέται ο εκτροχιαστής με το χέρι αρκετά πέρα από το όριο του μεγάλου δίσκου. Είναι όλα εργοστασιακά οπότε θέμα ασυμβατότητας δεν νομίζω να υπάρχει. Με τελείως λάσκα το Η όμως βρίσκει η αλυσίδα στον εκτροχιαστή. ο μόνος τρόπος να το ρυθμίσω να μη βρίσκει είναι αυξάνοντας ελάχιστα την τάση του συρματόσχοινου. Όταν το κάνω όμως αυτό «κλωτσάει» το χειριστήριο. Δηλαδή ή θα έχω μια ρύθμιση όπου στο μεγάλο δίσκο η αλυσίδα θα βρίσκει λιγάκι στον εκτροχιαστή ή θα έχω μια ρύθμιση που με το παραμικρό το χειριστήριο θα γυρνάει μόνο του από το 3 στο 2.
Εγω διαβαζοντας αυτο
"Το βιδάκι High και τέρμα έξω να το έχω ο εκτροχιαστής βρίσκει ελαφρώς στην αλυσίδα (μεγάλος δίσκος μροστά- μικρός πίσω.) Με αυτή τη ρύθμιση δεν μου «κλωτσάει» το χειριστήριο. Αν αυξήσω λίγο την τάση της ντίζας, ο εκτροχιαστής δεν βρίσκει πια στην αλυσίδα, αλλά με το παραμικρό άγγιγμα του χειριστηρίου μου το γυρνάει πίσω (από το 3 στο δύο)."
καταλαβαινω οτι ο εκτροχιαστης στο τερμα του βρισκει λιγο η αλυσιδα και δεν παει φυσιολογικα παραπανω. Αυξανω την ταση της ντιζας και τον "αναγκαζω" να παει λιγο πιο περα με το ζορι(με πιεση στο λεβιεδακι και τελικα το κραταει το δοντι που εχει μεσα το χειριστηριο το οποιο μετα απο λιγο θα σπασει) αλλα επειδη ειναι πολυ πιεσμενο για να δουλεψει εξω απο τα ορια του με το παραμικρο γυρναει πισω.
Δεν νομιζω οτι ειναι το χειριστηριο αλλα ασυμβατοτητα ή λαθος τοποθετηση εκτροχιαστη-δισκοβραχιωνα.
EDIT.Επανερχομαι διαβαζοντας το σχολιο που εγινε οταν εγραφα και εγω. Κατι δεν καταλαβα σωστα. Εαν ο εκτροχιαστης με το χερι παει παραπερα απο τον μεγαλο δισκο εκει ειμαστε ΟΚ (πρεπει να ρυθμισεις βεβαια το Η αλλα ειμαστε ΟΚ). Εαν ισχυουν αυτα το θεμα ειναι στο χειριστηριο (υποθετω οτι το συρματοσχοινο εχει μπει σωστα).
Τα γράσα τα αφαίρεσα και πράγματι είχε μια μικρή βελτίωση. Τα δοντάκια φαίνονται εντάξει δεν είναι φαγωμένα. Λάθος συναρμολόγηση δε νομίζω. Το ελατήριο έχει μία μόνο δυνατή θέση να μπει όπως και το συρματόσχοινο. Αυτό που δεν σκέφτηκα να κάνω είναι να δώσω τάση στο έλασμα. Θα το ξαναδοκιμάσω.
Ευχαριστώ για της απαντήσεις.
επίσης να αναφέρω ότι το ποδήλατο (και τα χειριστήρια) είναι του 1999. Συνολικά έχει χρησιμοποιηθεί περίπου έξι με εφτά χρόνια.
παρακολουθώντας πάλι άπειρα βίντεο στο youtube πέτυχα το παρακάτω και είδα ότι η μόνη δυνατή θέση που μπορεί να μπεί το έλασμα είναι άλλη από αυτήν που νόμιζα εγώ
. Το έχω βάλει ανάποδα.
![γριπσηιφτ](http://oi62.tinypic.com/j7dyd4.jpg)
θα το δοκιμάσω όταν πάω σπίτι.
Ευχαριστώ για τη βοήθεια και σόρρυ για την αναστάτωση![](/sites/default/files/smileys/smile.gif)
μπα... τελικά καλά το είχα βάλει. Παιδιά, δεν γίνετε τίποτα.
Τα χειριστήρια σκανδάλη ποιά είναι; Έχετε κανένα λίνκ;
Οι εκτροχιαστές μου είναι shimano stx 3x8
edit εννοώ κάτι καλό αξιόπιστο χωρίς να ξεπαραδιαστώ;
Κοιτα εαν δεν το δει καποιος απο κοντα δεν βγαινει ακρη. Οτι ηταν να γραφτει εχει γραφτει.
Αλλα μην πληρωσεις για χειριστηρια και τελικα να ειναι κατι αλλο.
...χειριστηρια 3 Χ 8:
http://www.rosebikes.com/article/shimano-acera-sl-m360-rapidfire-shift-l...
http://www.bike-components.de/products/info/p35963_Acera-Schaltgriff-SL-...
Συμφωνα με αυτα που αναφερεις, το πιθανοτερο ειναι να φταιει το grip shift.
Αλλα οπως σου λεει κι ο αποπανω, πριν μπεις στη διαδικασια αλλαγης τους, σιγουρεψου οτι ολα τα αλλα ειναι ενταξει.
Ιδανικα, ασε να τσεκαρει τη ρυθμιση καποιος που εχει καποια εμπειρια στις ρυθμισεις.