Κινούμαι με ποδήλατο Τι προσέχω όταν κυκλοφορώ στο δρόμο…
Ποδηλατώ χρησιμοποιώντας σωστά το οδικό δίκτυο. Αξιολογώ τον κίνδυνο της περιοχής που ποδηλατώ κάθε στιγμή.
Ποδηλατώ με δεδομένο ότι οι υπόλοιποι οδηγοί δεν προσέχουν και επομένως θα πρέπει να προσέχω εγώ.
Φοράω πάντα κράνος και προστατευτικά στους αγκώνες και τα γόνατα.
Αφήνω πάντα περιθώριο από το έρεισμα, το πεζοδρόμιο, το άκρο του οδοστρώματος και τα κινούμενα, σταματημένα ή παρκαρισμένα οχήματα.
Ελέγχω και «σαρώνω» τον δρόμο σε όλες τις κατευθύνσεις, ακόμη και αν κινούμαι ευθεία.
Ελέγχω πριν περάσω την διασταύρωση, ακόμη και όταν το φανάρι μου είναι πράσινο.
Ποδηλατώ πάντα στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, εκτός αν έχω πρόθεση να προσπεράσω ή να στρίψω αριστερά.
Επιλέγω έγκαιρα τη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας, προειδοποιώντας τουςάλλους οδηγούς σε περίπτωση που θέλω να στρίψω.
Προειδοποιώ πάντα τους οδηγούς για κάθε αλλαγή τις πορείας μου: για στροφή αριστερά εκτείνω το αριστερό χέρι, για δεξιά το δεξί και για μείωση ταχύτητας κινώ πάνω-κάτω εκτεταμένη την παλάμη μου.
Αποφεύγω τις ριψοκίνδυνες και παράτολμες ενέργειες.
Κρατάω το τιμόνι του ποδηλάτου και με τα δύο χέρια, εκτός εάν πρέπει να κάνω προειδοποιητικό σήμα στους οδηγούς που με ακολουθούν.
Αν θέλω να στρίψω σε μία διασταύρωση αλλά κινούμαι στην απέναντι λωρίδα κυκλοφορίας από αυτήν που βρίσκεται η στροφή ή εάν οι συνθήκες του δρόμου είναι «δύσκολες» (η κίνηση είναι πυκνή, οι ταχύτητες των οχημάτων μεγάλες κ.λ.π.) είναι προτιμότερο να σταματήσω στο φανάρι και να περάσω το ποδήλατο απέναντι από την διάβαση πεζών.
Όταν διασχίζω κάθετα έναν δρόμο, περνώ από μία διάβαση ή νησίδα κ.λ.π. είναι ασφαλέστερο να κατέβω από το ποδήλατο και να το περάσω απέναντι με τα χέρια.
Προσπερνώ κρατώντας απόσταση 1 μέτρου εντός πόλης και 1,5 μέτρου εκτός πόλης.
Προσπερνώ πάντα από αριστερά όταν σταματά μπροστά μου λεωφορείο ή ταξί σε στάση, γιατί από δεξιά κατεβαίνουν επιβάτες και υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος.
Προσπερνώ ένα εμπόδιο ή όχημα αφού προηγουμένως ελέγξω γύρω μου και ιδιαίτερα πίσω μου, υπολογίσω την ταχύτητα και την θέση των οχημάτων στο οδόστρωμα και κατόπιν προσπερνώ προσεκτικά κρατώντας τις αποστάσεις.
Όταν με προσπερνάει κάποιο άλλο όχημα δεν αλλάζω πορεία (μόνο σε έκτακτη ανάγκη εκμεταλλεύομαι το περιθώριο που έχω αφήσει), κρατώ σταθερά το τιμόνι του ποδηλάτου για τον όγκο του αέρα που θα φέρει πάνω μου το όχημα και δεν «τα χάνω». όταν βγαίνω από στενό σε κεντρικό δρόμο, εκτός από τα διερχόμενα οχήματα, προσέχω μήπως κάποιο σταματημένο ξεκινήσει, ξεπαρκάρει ή κάνει αναστροφή.όταν στρίβω σε διασταύρωση με πορτοκαλί βέλη που αναβοσβήνουν προσέχω και παραχωρώ προτεραιότητα στους πεζούς που περνούν την διάβαση.
Η πορεία του ποδηλάτου μου πρέπει να είναι σταθερή, να έχω καλή ισορροπία, να μην ποδηλατώ κάνοντας ζικ-ζακ και ελιγμούς, γι’αυτό κρατώ χαλαρά αλλά σταθερά το τιμόνι του ποδηλάτου και κοιτώ μακριά μπροστά μου.
Υπάρχουν δρόμοι στους οποίους η κίνηση με ποδήλατο με μεγαλύτερη ταχύτητα εγγυάται την ασφάλειά μου περισσότερο από ότι η βραδυπορία μου.
Γενικότερα όσο λιγότεροι με προσπερνούν τόσο το καλύτερο.
Αποφεύγω να ποδηλατώ πάνω στο πεζοδρόμιο. Δεν παρεμποδίζω την κίνηση των πεζών στο πεζοδρόμιο.
Προτιμώ δρόμους με λιγότερη κίνηση που τα οχήματα κυκλοφορούν με χαμηλότερες ταχύτητες όπως στενά, απόκεντρους, παραλιακούς δρόμους, παράδρομους οδών κ.λ.π.
Όπου υπάρχει δρόμος αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτου (ποδηλατόδρομος) τον χρησιμοποιώ. Κάποιες φορές είναι προτιμότερο να καλύπτω όλη τη λωρίδα κυκλοφορίας με το ποδήλατο, ώστε οι οδηγοί να με προσέχουν περισσότερο.
Κατά τη νυκτερινή οδήγηση χρησιμοποιώ μεγάλα εμπρόσθια και οπίσθια φώτα, φοράω ανακλαστικό γιλέκο και αποφεύγω τα μαύρα ρούχα, έτσι ώστε να γίνομαι ευκολότερα ορατός.
Δεν οδηγώ φοβισμένα ή τρομαγμένα, δίνοντας δικαίωμα στους υπόλοιπους οδηγούς να οδηγούν πιο επιθετικά και να μη με λογαριάζουν.
Περισσότερα ποδήλατα που κυκλοφορούν μαζί, αναγκάζουν τους οδηγούς να προσέχουν περισσότερο.
Εκμεταλλεύομαι το πλεονέκτημα της καλύτερης ορατότητας που μου προσφέρει η καλύτερη και ψηλότερη θέση οδήγησης του ποδηλάτου έναντι των οδηγών του αυτοκινήτου.
Σε περίπτωση ατυχήματος δεν πανικοβάλλομαι, ξεκουράζομαι, πίνω λίγο νερό, δέχομαι τη βοήθεια τρίτων και αν είναι κάτι σημαντικό καλώ σε βοήθεια. Καλό είναι να γνωρίζω τις βασικές πρώτες βοήθειες.
Ιδιαίτερα προσέχω…
Τις πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά από σταματημένα ή παρκαρισμένα οχήματα και αφήνω πάντα περιθώριο ενός μέτρου από αυτά για να μπορώ να αντιδράσω έγκαιρα.
Τα σταματημένα ή παρκαρισμένα οχήματα που ξεκινούν ή ξεπαρκάρουν χωρίς προειδοποίηση και αφήνω πάντα περιθώριο ενός μέτρου από αυτά για να μπορώ να αντιδράσω έγκαιρα.
Τα αυτοκίνητα που με προσπερνούν και αμέσως μετά στρίβουν ακριβώς μπροστά μου, ενώ εγώ συνεχίζω να κινούμαι ευθεία.
Τα στενά, τις μεγάλες διασταυρώσεις, τις «δύσκολες» διασταυρώσεις χωρίς ορατότητα, είτε έχω προτεραιότητα είτε όχι.
Τα αυτοκίνητα που προπορεύονται, διότι μπορεί να σταματήσουν ξαφνικά μπροστά μου χωρίς προειδοποίηση και αφήνω αποστάσεις για να μπορώ να αντιδράσω έγκαιρα.
Τις σφήνες στα μποτιλιαρίσματα, τους καθρέφτες και τα χέρια των οδηγών που προεξέχουν, τις απότομες αλλαγές λωρίδας των οχημάτων, τις πόρτες που μπορεί να ανοίξουν ξαφνικά κλπ.
Διατηρώ χαμηλή ταχύτητα καθώς περνάω με το ποδήλατο μου ανάμεσα από τα σταματημένα αυτοκίνητα.
Τα παιδιά, τους ηλικιωμένους και τα ζώα που μπορεί να πεταχτούν ξαφνικά μπροστά μου.
Την προτεραιότητα στους κυκλικούς κόμβους και τις κινήσεις των υπόλοιπων οδηγών.
Μήπως τα μπατζάκια του παντελονιού και τα κορδόνια μου σκαλώνουν στους δίσκους, διότι υπάρχει κίνδυνος ανατροπής μου από το ποδήλατο.
Πώς χρησιμοποιώ τα φρένα μου,
δεν πατάω ποτέ μόνο το ένα και ιδιαίτερα το μπροστινό, διότι υπάρχει κίνδυνος ανατροπής μου από το ποδήλατο.
Στο οδόστρωμα προσέχω…
Όταν υπάρχει υγρασία, νερό, πάγος, σαπουνάδα, άμμος, χαλίκι, πετρέλαιο κ.λ.π. η άσφαλτος είναι επικίνδυνη και χρειάζεται να προσέχω περισσότερο. Προσέχω τις ράγες τρένου ή του τραμ, τις σχάρες υπονόμων κ.λ.π. και τις περνάω κάθετα για την ασφάλειά μου και την προστασία του ποδηλάτου μου.
Προσέχω το ανέβασμα και κατέβασμα πεζοδρομίων ή εμποδίων και τα περνάω κάθετα για την ασφάλειά μου και την προστασία του ποδηλάτου μου.
Προσέχω τις λακκούβες, τα υψώματα και τις κακοτεχνίες του δρόμου κ.λ.π., τα αποφεύγω ή ανασηκώνομαι ελαφρώς για την ασφάλειά μου και την προστασία του ποδηλάτου μου.
Προκειμένου να ανέβω ένα πεζοδρόμιο ή να αλλάξω επίπεδο στο δρόμο ανασηκώνομαι από τη σέλλα και ρίχνω το βάρος μπροστά, για να το κατέβω ρίχνω το βάρος πίσω, με αυτό τον τρόπο ανεβοκατεβαίνω εύκολα χωρίς να καταστρέφω το ποδήλατο.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Παραθέτω το λίνκ
www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=16013&Item...
Πολλά μπράβο σε αυτόν που το έγραψε,έχω μείνει εντυπωσιασμένος.
Sticky
Πολύ καλό είναι, αλλά αυτό το
..."Φοράω πάντα κράνος και προστατευτικά στους αγκώνες και τα γόνατα" τι τό ήθελε;; Καλά το κράνος (συμφωνώ - στις αστικές μετακινήσεις) αλλά τα "προστατευτικά στους αγκώνες και τα γόνατα" ;;!!!!
Θα το εγραψε κανενα χοιρινο
απο την ομαδα δελτα
Μην ξεχνάτε την ασπίδα και τις κρότου λάμψης
Αν και το σιχαίνομαι αυτο, θα πω ότι ειναι πολύ σωστό και φαίνεται ότι το έχει γράψει ή ποδηλάτης ή μηχανάκιας μπάτσος ή απλά έξυπνος.
Αναφέρει ακόμα και τον αέρα που σου πετάει το οχήμα που σε προσπερνάει...και οτι εσυ πας μόνο ευθεία χωρίς να του κάνεις χώρο (δεν εκμεταλλεύεσαι το περιθώριο που εχεις αφήσει)
Επίσης, αναφέρει και οτι αν θες να στρίψεις αριστερα και είσαι τερμα δεξια ... περνα το ποδήλατο από τη διάβαση των πεζων. Γιαυτό κάποια στιγμή είχα ''τσακωθεί''με ενα γνωστό που μου έλεγε...τι ειστε μάγκες?? Τι να πεις.
Είναι όντως πολύ σωστό σαν κείμενο. Σίγουρα το έχει γράψει ποδηλάτης.
Ποδηλάτης (και έξυπνος!) πρέπει να είναι όμως και αυτός που το ανέβασε στη σελίδα της Αστυνομίας.
Το κείμενο έχει Πηγή: podilato.eu, γνωστό ποδηλατάδικο της Θεσαλλονίκης και το κείμενο βρίσκεται εδώ:
http://www.podilato.eu/index.php?act=viewCat&catId=103
μαζί με άλλα χρήσιμα.
Και δε μπορώ να βρώ μια φωτό που είχε τραβηχτεί στην παραλιακή, τυπος με προστασίες σε αγκώνες και γόνατα....ΠΑΝΩ ΣΕ ΚΟΥΡΣΑ ??!!??
(Μάλλον θα είχε διαβάσει το κείμενο!)
Εγώ (και μόνον για εγώ μπορώ να μιλώ) δεν θα μίλαγα με τον γνωστό τρόπο για όποιον το έγραψε.
Εννοώ πως εδώ παίζεται η σχέση του ποδηλάτου με τους υπόλοιπους στο οδόστρωμα. Προσωπικά θεωρώ τέτοια κείμενα εξαιρετικά σημαντικά. Ο,τιδήποτε διαμορφώνει επίσημη γραμμή για παιδεία συνύπαρξης με βρίσκει απόλυτα συμμέτοχη κι όχι απλά συμφωνούσα. Τα περί χοιρινών ας τ’ αφήσουμε για την κακή την ώρα κι όχι σ’ αυτή την περίπτωση.
Και ναι συμφωνώ με τον Pahisjohn. Δικός μας το έγραψε. Κάποιος που έχει ζυμωθεί στο δρόμο και φαίνεται κι εγώ αυτόν χοιρινό δεν θα τον προσφωνώ....
Δηλαδή ελέγχω είτε είναι πράσινο το φανάρι, είτε είναι κόκκινο και αν είμαι ασφαλής περνάω.
Συμπεραίνει λοιπόν κανείς ότι το να περνάς με κόκκινο με το ποδήλατο, είναι πρακτική αποδεκτή από την Ελληνική Αστυνομία. Να πώς βελτιώνεται ο ΚΟΚ στην πράξη!
Παιδί μου δικός μας το έχει γράψει...Ο άνθρωπος στο δρόμο κάθε μέρα είναι. Μη λέτε πολλά και τα αλλάξουν...Όλα καλά.
Το μόνο μειονέκτημα που βρίσκω είναι η τελευταία παράγραφος που αναφέρεται στο ανέβασμα και το κατέβασμα από τα πεζοδρόμια.
Υποψιάζομαι ότι εκεί στην αστυνομία δεν το διάβασαν μέχρι τέλους το κείμενο πριν το αναρτήσουν. Σε αντίθετη περίπτωση θα το είχαν αφαιρέσει μιας και τα ποδήλατα είναι οχήματα που πρέπει να κινούνται στο δρόμο. Τα πεζοδρόμια είναι αποκλειστικά για πεζούς.
Αν λέει κάτι διαφορετικό ο ΚΟΚ (κυρ-αστυνόμε) παρακαλώ να με διορθώσετε.
Καλημέρα Θ. μου. Μην ξεχνάς κάτι ποδηλατόδρομους στα πεζοδρόμια...ονόματα δεν λέμε οικογένειες δεν θίγουμε;
Εσύ δεν ανεβαίνεις ποτέ στα πεζοδρόμια;
Παραπάνω λέει "Αποφεύγω να ποδηλατώ πάνω στο πεζοδρόμιο".
Δεν προτρέπει τους ποδηλάτες να ποδηλατούν στα πεζοδρόμια, αλλά δίνει συμβουλές ασφαλείας ακόμα και για όσους τυχαίνει να το κάνουν για οποιοδήποτε λόγο.
Δεν καταλαβαίνω τη συμβουλή όμως. Πώς "ρίχνω το βάρος μπροστά" ή "ρίχνω το βάρος πίσω";
Εγώ για ν' ανέβω τραβώ το τιμόνι για να σηκώσω τη μπροστινή ρόδα και μόλις πατήσει η μπροστινή ρόδα ανασηκώνομαι λίγο για να περάσει πιο εύκολα η πίσω ρόδα. Δεν θυμάμαι τι κάνω για να κατέβω.
Πριν λίγο, για παράδειγμα, πάρκαρα στην πλατεία με το ποδήλατο, όχι επειδή μ' αρέσει να τρώω γιαούρτια από τους πεζούς και ντομάτες από τους ποδηλάτες, αλλά επειδή μόνο εκεί είχε κάγκελα για κλείδωμα. Στο φύγε ξεκαβάλησα το πεζοδρόμιο. Έχοντας το παρόν θέμα κατα νου, προσπάθησα να παρατηρήσω την τεχνική μου. Λοιπόν, και στο ανέβασμα και στο κατέβασμα ρίχνω το βάρος πρώτα πίσω και μετά μπροστά. Πρώτα πίσω για να σηκωθεί η μπροστινή ρόδα, και μετά μπροστά για να σηκωθεί η πίσω ρόδα.
Θα μπορούσα βέβαια να πάω το ποδήλατο περπατητό μέχρι το δρόμο. Αλλά έχω αποκτήσει την κακή συνήθεια να αποφεύγω το περπάτημα όταν έχω ποδήλατο.
Αυτό σημαίνει ότι όταν θα βγάλω ένα οδηγό για άπειρους οδηγούς ή μερικούς βασικούς ποδηλατικούς κανόνες συμπεριφοράς θα γράψω μέσα "όταν μας πιάνει κόκκινο κοιτάμε δεξιά αριστερά και περνάμε σφήνα όπου βρούμε κενό" ??
Πολύ περισσότερο δε όταν το κείμενο αυτό αντιπροσωπεύει την ελληνική αστυνομία που υποτίθεται είναι υπεύθυνη για τη σωστή εφαρμογή του ΚΟΚ.
εντάξει οι σερίφηδες, μπορεί να τα λένε καλά κάπου, αλλα...
http://www.podilates.gr/node/31545
...εσωτερικά τί λέμε?
( ο βασικός "καμβάς" είναι μιά συνομιλία δύο φίλων, μόνο που ο ένας ...Κάτι σα σκετσάκι-ανέκδοτο, κι΄όμως τόσο πιθανό και αληθινό!)
Αυτό με τις επαγκωνίδες και τα λοιπά, οκ, καλή είναι η προφύλαξη, αλλα είναι και λίγο ανάλογη με το είδος ποδηλασίας που κάνουμε. Αμα κάνω κόλπα bmxάδικα, σωστά και όχι άδικα,θα ντυθώ σα το ninja. Άν κάνω όμως μιά διαδρομή μικρή και στη χαλαρουΐτα...στου Τρίτση μέσα π.χ. μόνος μου...να ζωστώ με ...αφρολέξ?!
Προφανώς, ο συγγραφέας ήθελε να καλύψει όλες τις περιπτώσεις,
άρα ας μή τα περιμένουμε όλα απο τους άλλους, όταν εγώ γιουχαΐστηκα σε μιά προσπάθεια συγκέντρωσης-καταγραφής του "ποδηλατικού σαβουάρ βίβρ"!
Υπάρχει και το ...σαβούρα βίβρ! καθείς κάνει ό,τι νομίζει ασφαλέστερο για τον εαυτό του, έλα όμως που κυκλοφορούν κι΄ άλλοι εκεί έξω!
Ευχαριστώ και καλό μήνα!