Κοινοποιώ το χάρτη που εγκρίθηκε από το Ρυθμιστικό Σχέδιο για μητροπολιτικό δίκτυο της Αθήνας
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zY3nGt6U0zpU.kFf__jgfGo50
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Κοινοποιώ το χάρτη που εγκρίθηκε από το Ρυθμιστικό Σχέδιο για μητροπολιτικό δίκτυο της Αθήνας
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zY3nGt6U0zpU.kFf__jgfGo50
Ο πεζόδρομος στη Βουτζά είναι της κακιάς ώρας.
Παρκαρισμένα αμάξια, μηχανάκια, πρόσκοποι κτλ.
Η Χειμάρας μόνο για αστείο ακουγεται τόσο εαν
εννοούν ανάποδη διεύλευση (προς Υμηττό) όσο
και κανονική (στενός δρόμος, κακή ορατότητα,
δεκάδες τρακαρίσματα κάθε χρόνο).
Αν την εννοούν για κατέβασμα ανάποδα με τη
φορά των αμαξιών, τότε εκατομύρια φορές α-
νώτερο το να κατέβει η διαδρομή από Ελλησπό-
ντου που είναι πιο φαρδύς δρόμος με λιγότερη
κίνηση και καταλήγει στην πλατεία του Υμηττού
και μετά να κατέβει όλο ευθεία της Θράκης ->
Γυμναστηρίου που είναι ένα μικρό ήσυχο δρομάκι
που δεν το ξέρει κανείς για να καταλήξει Βουλι-
αγμένης.
Ομοίως στο ανέβασμα καλύτερα να ακολουθήσουν
παρόμοια διαδρομή παρά τη Χειμαρας
ειδα κόκκινη τη Μεσογείων και κάτι σκίρτησε μέσα μου
Εμένα μπούκωσαν τα πνευμόνια μου από το καυσαέριο...
Δεν έχει νόημα η επιλογή κεντρικών δρόμων. Για ποιό
λόγο να φας όλη τη φασαρία και τη μπόχα;
Πες τα ρε eagloς γιατι οταν τα λεω εγω ειμαι κακος!!!!!
Όταν γινόταν η μελέτη του ΕΜΠ για τους άξονες κληθήκαμε να αξιολογήσουμε τα κριτήρια βάση των οποίων θα γινόταν η επιλογή των δρόμων στους οποίους θα υλοποιούνταν οι άξονες. Τόσο οι δικές μας προτάσεις μας όσο και αυτές των χρηστών του σάιτ ανέδειξαν δυο ως τα πιο σημαντικά κριτήρια: ταχύτητα και ενεργειακό κόστος! Πράγμα που σημαίνει ότι προτιμούνται ευθείες, χωρίς κλίσεις και όσο το δυνατόν λιγότερες διασταυρώσεις, δηλαδή κεντρικοί δρόμοι. Εξάλλου αυτή είναι και η έννοια των αξόνων: Κεντρικοί, φαρδιοί και γρήγοροι ποδηλατόδρομοι οι οποίοι θα αποτελούν μια ραχοκοκαλιά στην οποία θα μπορούν να "κουμπώνουν" τοπικοί.
Πέρα από τα παραπάνω είχαμε προσθέσει δυο επιπλέον λόγους: Ο ένας είναι η αντίδραση που πιθανά να υπήρχε από κάτοικους που θα έχαναν θέσεις πάρκινγκ, αν περνούσαν από γειτονιές. Ο πιο βασικός όμως είναι ότι με αυτό τον τρόπο επιβάλλεται μείωση της ροής των αυτοκινήτων στους κεντρικούς δρόμους αφού τους αφαιρείται χώρος. Κάτι που έχει σημασία και σε συμβολικό επίπεδο.
Γενικά καλό είναι να προσπαθούμε να σκεφτόμαστε και να κρίνουμε όχι με βάση τις σημερινές συνθήκες αλλά με αυτές που θέλουμε να διαμορφώσουμε.
Δεν μπορω να εχω αποψη για δρομους που δεν ξερω αλλα για περιοχες που ξερω.
Εχει στον χαρτη μια διαδρομη (που περιπου ετσι θα την εκανα και εγω) που ξεκιναει απο το Θησειο (σχεδον) και καταληγει παραλια παραλληλα με τις γραμμες του ηλεκτρικου και του Ιλισου. Οκ μια χαρα.
Στην λεωφ. Βουλιαγμενης σχεδον παντου παει απο διπλανους δρομους (και κανει και αρκετα ζιγκ ζαγκ) τελειως αντιθετα με αυτο που λες παραπανω
" ταχύτητα και ενεργειακό κόστος! Πράγμα που σημαίνει ότι προτιμούνται ευθείες, χωρίς κλίσεις και όσο το δυνατόν λιγότερες διασταυρώσεις, δηλαδή κεντρικοί δρόμοι. Εξάλλου αυτή είναι και η έννοια των αξόνων: Κεντρικοί, φαρδιοί και γρήγοροι ποδηλατόδρομοι οι οποίοι θα αποτελούν μια ραχοκοκαλιά στην οποία θα μπορούν να "κουμπώνουν" τοπικοί."
αλλα για εμενα καλυτερο και πιο ασφαλες.
Εκει στην Συγγρου μπορεις να μου περιγραψεις πως το σκεφτεστε??? Στο πλαΐ της Συγγρου??? Θα παρουμε κομματι λουριδας της Συγγρου?? Πως το φανταζομαστε??
kai egv ena diplo post
μια Αθήνα με πολλά ποδήλατα, ΜΜΜ και πεζούς και με ελάχιστα αυτοκίνητα τα οποία δε θα είναι καν ιδιόκτητα αλλά ενοικιαζόμενα!
(και μετά πάντα ξυπνάω!)
Τα κριτήρια που σου ανέφερα αναδείχθηκαν ως τα πιο σημαντικά από τους ποδηλάτες, δεν είναι όμως τα μόνα. Μπορεί να υπάρχουν άλλοι λόγοι που επιβάλλουν τη χρήση ενός δρόμου κι όχι ενός άλλου. Για τη Συγγρού υπάρχουν αρκετά σχέδια, όπως πεζοδρόμηση ή μετατροπή της σε δρόμο χαμηλής ταχύτητας λόγω του νέου ΜΣΤ και του ιδρύματος Νιάρχου. Οπότε, τι να πω; Σαν αρχή προτιμώ ποδηλατόδρομους όπως τους περιέγραψα και στο προηγούμενο ποστ.
Γενικά πάντως το πιο δύσκολο κομμάτι είναι το πολιτικό, δηλαδή η απόφαση της υλοποίησης του δικτύου, κι εκεί είναι που πρέπει να ρίξουμε βάρος. Το τεχνικό έπεται...
Τελικά έχεις φαγωθεί με τη Λ. Συγγρού, έναν δρόμο
που σε κάθε ρεύμα έχει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας
μία λωρίδα για είσοδο και έξοδο από τη λεωφόρο και
παράδρομο. Συνολικά 6+6=12 λωρίδες κυκλοφορίας.
Αν θεωρείς αυτό το δρόμο επικίνδυνο για οδήγηση με
το ποδήλατο τότε έχουν δίκιο όσοι λένε ότι είναι
επικίνδυνο να μετακινείται κάποιος με ποδήλατο στην πόλη.
Και κάτι ακόμα νομίζεις ότι όλοι μένουν Καλλιθέα και
Μοσχάτο; Αυτοί που πάνε στη Νέα Σμύρνη, στο Παλαιό
Φάληρο ή στον Άλιμο πως πηγαίνουν πετώντας;
όταν συζητούσαμε για τους άξονες με την ομάδα του ΕΜΠ, είχε τεθεί ως προϋπόθεση η λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων. Που σημαίνει, εκτός των άλλων, ότι δίπλα στους ποδηλατόδρομους τα ΙΧ δε θα τρέχουν με 200. Εκτός από λιγότερα ΙΧ θέλουμε να επιβάλλουμε και μικρότερες ταχύτητες. Το αν, τι, πως, πότε κλπ θα γίνουν αυτά, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από εμάς, πόσο το θέλουμε και πόσο θα το διεκδικήσουμε...
κι εγώ διπλό ποστ!
+1000
Μιλαω για δρομους που ξερω και που πολλοι αλλοι επισης ξερουν.
Θες να μιλησουμε για τους υπολοιπους των νοτιων προαστιων?? Μηπως ομως ολοι οι υπολοιποι που ειναι στο σχεδιο (στα νοτια) δεν ειναι κεντρικες αρτηριες??
Παιρνω ομως αυτο που εγραψες (και εβαλα σε bold).
Εσυ αυτον τον δρομο δεν τον θεωρεις επικινδυνο για οδηγηση με το ποδηλατο???
Γιατι πρεπει να περιορισουμε τους αλλους (και να εχουμε αντιδρασεις) και να μην βρουμε εναν τροπο να συνυπαρχουν ολα χωρις να επηρεασουμε τους αλλους??
Γιατι δλδ θα πρεπει να επιβαλουμε μικροτερες ταχυτητες (πολυ μικροτερες) και να μην τους αφησουμε να τρεχουν αλλα σε πιο ελεγχομενο περιβαλλον??
Γιατι πρεπει ο σκοπος μας να ειναι μειωση της ροης (που πολυ μειωση θα σημαινει μποτιλιαρισμα) και οχι να καλυτερευσει η ροη για ολους??
φιλε kktsol εβαλες ενα πολυ καλο ερωτημα.
Το ερωτημα σου ειναι παρα πολυ σημαντικο και νομιζω βρισκεται στο επικεντρο του προβληματισμου για την Πολη.
...
Θα προσπαθησω να σου απαντησω και οποιος αλλος βεβαια μπορει να διαφωνησει ή να συμπληρωσει κατι:
Για να καταλαβουμε για τι μιλαμε πρεπει να κατανοησουμε κατ αρχας την εννοια της ροης στην κυκλοφορια οχηματων :
Κυκλοφοριακη Ροη λοιπον των οχηματων ειναι οχηματα ανα μοναδα χρονου.
Αυτο λοπον εξαρταται απο την ποσοτητα τους αλλα και απο την ταχυτητα τους διοτι οσο πιο πολυ τρεχουν τοσο πιο πολλα περνανε.
Οκ μεχρι εδω.
...
Οι δρομοι για τους οποιους μιλαμε ειναι οι λεγομενοι Αξονικοι Αυτοκινητοδρομοι (ή τελος παντων προσπαθουν να ειναι ή να γινουν διοτι για να γινουν θελει πολλα εργα καταργησης φαναριων,αριστερων -και δεξιων-στροφων, γεφυρες, υπογειοποιησεις κλπκλπ. Βλ Τοκιο π.χ.)
...
Που ειναι το κακο;
...
Το κακο ειναι οτι οι αξονικοι αυτοκινητοδρομοι (σε αντιθεση με τους Περιφερειακους Αυτοκινητοδρομους) μπαινοβγαζουν αυτοκινητα απο που;
Απο το Κεντρο της πολης.
Αρα τι κανουν σε αυτο το Κεντρο;
Το πηζουν. Δημιουργουν συμφορηση.
...
Αυτο ειναι το κακο.
...
Πως θα λυθει το προβλημα με την συμφορηση του κεντρου πολης;
(Βλεπε και ολο τον προβληματισμο με την πεζοδρομηση της Πανεπιστημιου ή της Σταδιου που ειχαμε ασχοληθει περσυ την Ανοιξη)
Με το να υιοθετηθει η περιφημη Πολιτικη Απωθησης του ΙΧ απο το Κεντρο της Πολης.
Ενας πολυ καλος τροπος λοιπον για να γινει αυτο ειναι να μειωθει η ροη των εισερχομενων οχηματων σε αυτο. Ειτε μειωνοντας αμεσα την ποσοτητα τους καταργοντας λωριδες ειτε μειωνοντας την ταχυτητα με την οποια εισερχονται στενευοντας αυτες τις λωριδες. (Οπως ακριβως γινεται με τους σωληνες παροχης νερου για παραδειγμα).
...
δεν ειναι τιποτα καινουργιο ολο αυτο.
Εχει γινει και ξαναγινει σε παρα πολλα κεντρα πολης και κοντευει πια να ειναι μια συνταγη ρουτινας (περιπου δηλαδη εχουμε καθυστερησει τοσο πολυ σε αυτο που καταντα γραφικο)
Και εχουμε καθυστερησει οχι μονο να το κανουμε αλλα και να το κατανοησουμε και να το αξιολογησουμε επισης.
...
Ειμαστε ακομη στην νοοτροπια που ειχαν οι μαγαζατορες της Ερμου πριν την πεζοδρομηση της. (Φοβικοι, καχυποπτοι, κωφευοντες, κλεισμενοι στα γνωστα και τετριμμενα, ετσι τα βρηκαμε ετσι τα συνεχιζουμε κλπ κλπ.)
...
Δεν ειναι μονο θεμα χρηματων.
Κατα βαση ειναι θεμα πολιτικης αλλα και κοινωνικης βουλησης.
Και αυτο το τελευταιο μας αφορα αμεσα νομιζω.
Εκει ειναι το λαθος. Επειδη δεν θελουμε να πηζει το κεντρο (λεμε τωρα) θα κανουμε ποδηλατοδρομο στην Συγγρου και θα πηξουμε ολους τους αλλους που χρησιμοποιουν αυτον τον δρομο (χρησιμοποιω την Συγγρου επειδη το συζηταμε, εννοειται οτι το ιδιο ισχυει για ολους τους μεγαλους αξονες).
Προσεξε ομως.
1.Στην Βουλιαγμενης γιατι δεν κανουμε το ιδιο???(εαν δεις το σχεδιο θα δεις οτι στην Βουλιαγμενης μπαινει μονο σε ενα μικρο κομματι και ολη η αλλη διαδρομη παει απο παραλληλες)
2.Γιατι δεν καναμε στην Πειραιως αλλα εκει το καναμε απο παραλληλους και με πολυ καλυτερη σχεδιαση???
Η Πειραιως και η Βουλιαγμενης δεν ειναι μεγαλοι αξονες και δεν κατεβαζουν αυτοκινητα στο κεντρο????
3.Γιατι να κανουμε ενα δυσκολο ποδηλατοδρομο (δυσκολο γιατι ειναι πολυ δυσκολο στο να γινει ασφαλης) και τελικα επικινδυνο??? Ακομα δεν εχω καταλαβει πως θα γινει εκει ο ποδηλατοδρομος και πως θα χειριζεται το θεμα των εξοδων και εισοδων των αυτοκινητων στον δρομο.
Εαν θελουμε να περιορισουμε τα αυτοκινητα στο κεντρο...
ΠΧ Λονδινο-Διοδια για να πας στο κεντρο
Κανεις πολυ καλυτερες συγκοινονιες ωστε να μην χρειαζεσαι το αυτοκινητο στο κεντρο.
κτλ κτλ.
Οχι θα κανω ολη την κινηση ρημαδιο ωστε να μην παιρνεις το αυτοκινητο. Με την λογικη που λετε στον Πειραια που εχει μειωθει η ροη πααααρα πολυ θα επρεπε να ειναι ολοι με εναλακτικα μεσα μετακινησης. Δυστυχως δεν.
παιδιά μέση λύση δεν υπάρχει ,
2 φορές κοίταξα τον χάρτη και ξενέρωσα σε κάποια γνωστά σημεία με αυτά που είδα (αλλα τι να κάνουμε )
KKtsol οσο καλα ΜΜΜ να κάνουμε η κυρία απο το Αιγάλεω δεν θα παρκάρει κατεχάκη για να πάρει μετρό για το κέντρο-δουλειά τις .
Μονο αν πεζοδρομήσεις και απαγορεύσεις την στάθμευση κέντρο κάνεις δουλειά
Ασε μερικά σημεία για στάθμευση και τα υπόλοιπα βάλε πχ 1Ε/1ώρα μέχρι 2 ώρες ανανεώνοντας και θα σε πώ πόσο θα πήζει το κέντρο, κάνε ελέγχους, δώσε επιλογή σε άτομα με ειδικές ανάγκες να ευνοούνται (οχι μόνιμη θέση πάρκινκ φυσικά ) που έχουν κινητικές δυσκολίες και δεν μπορούν αλλιώς (πάλι έλεγχο )
είναι δύσκολα για Ελλάδα αλλα δυστυχώς μονο εκπτώσεις κάνουμε
επίσης οταν λέμε ποδηλατοδρόμος ξέρουμε τις προδιαγραφές ? κολονάκια κτλπ
πόσο ασφαλές και πόσο θα ενοχλεί ?
Κοιτα απλα προσπαθησα να εξηγησω την βασικη ιδεα ισως λιγο ατσαλα,ισως λιγο χοντρικα.
Ειναι προφανεστατα ενα τεραστιο θεμα που δεν ειναι να συμφωνησει κανεις ή να διαφωνησει αλλα να αναλυσει και να καταλαβει.
Να δει επισης τι εχει γινει αλλου και τι εχει πετυχει.
...
Πιστευω ομως οτι τα πραγματα χρειζονται βελτιωση σε πολλα παραλληλα επιπεδα, και χρειαζεται να γινουν βηματα με μικρες κινησεις που αλληλεπιδρουν ομως σαν ντομινο.
Δεν χρειαζεται να γινουν βιαιες αλλαγες.
Δηλ. λιγο κοβεται τη ροη, λιγο μειωνονται τα ιχ (οχι τα μμμ και τα ταξι ή τα μεσα σταθερης), λιγο βοηθιεται την βιωσιμη κινητικοτητα και παλι απο την αρχη.
Δεν ειναι καποια λυση να κοπει απλως η ροη, διοτι τοτε αποκοπτονται περιοχες ολοκληρες προφανως.(Τον Πειραια δεν τον ξερω οποτε δεν ξερω αν εχει γινει αυτο και μονο εκει.)
...
Παντως αυτα που σου περιεγραψα προερχονται απο τις παρουσιασεις και τις συζητησεις που εχουν ηδη γινει πανω στις πολιτικες πεζοδρομησης του κεντρου.
Μεσα στην κεντρικη στοχοθετηση των πεζοδρομησεων ειτε της Πανεπιστημιου ειτε της Σταδιου, κατεχει πρωτευουσα θεση η διακοπη της διαμπερους κυκλοφοριακης ροης και διελευσης ΙΧ απο το Κεντρο Πολης. Ολη αυτη η ιστορια με αυτο εχει να κανει.
...
Οποτε χοντρικα παλι:
Αν κλεισει η Πανεπιστημου για τα ΙΧ (που υποτιθεται οτι το δρομολογουν), τοτε ολα αυτα που θα διεσχιζαν το κεντρο απο Συγγρου μεσω Αμαλιας, Πανεπιστημιου κλπ που θα πανε; Αυτος ειναι ο προβληματισμος τους.
Αν καπου κανω λαθος διορθωστε με.
Για αυτα λοιπον τα αυτοκινητα απο το να διοχετευθουν στην Κηφισιας (που σημαινει πηξιμο) ειναι καλυτερο να μην κατεβουν καθολου κεντρο. Λενε λοιπον τουλαχιστον οι ανθρωποι που προωθουν την πεζοδρομηση της Πανεπιστημιου, οτι ειναι καλυτερο να απωθηθουν.
Δεν κατάλαβα γιατί σπαταλάμε φαιά ουσία για να ορίσουμε από το που θα περνάνε οι υποτιθέμενοι αν _και_ όταν_ και_ άμα_ υπάρχουν_ χρήματα_ για_ να _φτιαχτούν, ποδηλατόδρομοι, όταν θα έπρεπε να πιέσουμε να κλείσει το κέντρο της Αθήνας (μικρός δακτύλιος) οριστικά και συνολικά για όλα τα μηχανοκίνητα κάθε είδους, ώστε να τελειώνει η υπόθεση με συνοπτικές διαδικασίες.
Όλος ο χαμός υπάρχει γιατί υπάρχει ροή μηχανοκίνητων οχημάτων από και προς το κέντρο όλες τις ώρες της μέρας και χωρίς περιορισμούς. ( γιατί τώρα τα μονά ζυγά δεν είναι και περιορισμός όταν κάποιοι έχουν δύο αυτοκίνητα ή μηχανή).
Αν κλείσει το κέντρο και αυξηθούν οι συγκοινωνίες όπως για παράδειγμα τα τρόλει που είναι ηλεκτροκίνητα και έχουν ήδη δίκτυο, δεν χρειάζεται ούτε να ξοδευτεί χρήμα για να επεκταθεί το Τραμ.
Επίσης με το που θα κλείσει το κέντρο θα μειωθεί αυτόματα και οι κίνηση στους γύρω γύρω δρόμους σε ότι αφορά το πήγαινε έλα από και προς το κέντρο.
Άμα απαγορεύεται να πας στο κέντρο με το αυτοκίνητο ή την μηχανή σου, δεν θα μπεις στον κόπο να το μετακινήσεις καν. Οι κεντρικές λεωφόροι και αρτηρίες θα αδειάσουν από κίνηση αυτόματα από ένα μεγάλο ποσοστό της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης που δέχονται και αμέσως έχουμε καλύτερη ροή οχημάτων και αμέσως αμέσως χώρο στις δεξιές λωρίδες για να χρησιμοποιηθούν από ποδήλατα, ή άλλα πιο οικολογικά μέσα μετακίνησης.
Αντί αυτού καθόμαστε και αναλωνόμαστε εδώ για το που θα περάσει ο χ ποδηλατόδρομος και πότε θα τον φτιάξουν και με τι θα τον στρώσουν και άλλες τέτοιες μπούρδες, ενώ αν υπήρχε η θέληση θα ορίζονταν ποδηλατόδρομοι με σκέτη μπογιά στον λιγότερο επιβαρυμένο με αυτοκίνητα δρόμο..
Όσο για τα ρυθμιστικά σχέδια πόλεως και τις πόλεις φιλικές προς τα ποδήλατα, έχω να παρατηρήσω ότι κάτι ΕΣΠΑ που εκκρεμούν τα λιγουρεύονται πολλοί αφού υπάρχουν και προβλήματα ρευστότητας...
Aν και αυτο ειναι κατι τελειως διαφορετικο απο τους ποδηλατοδρομους (κανενας δεν μου απαντα κατα ποσο ειναι ασφαλες να γινει σε μεγαλες αρτηριες).
Το θεμα δεν ειναι να περιορισεις την ροη. Ακριβως το αντιθετο θελεις. Θελεις να εκτρεψεις την ροη. Θελεις να μην πηγαινουν αυτοκινητα στο κεντρο αλλα δεν θελεις να στραγγαλισεις την ροη. Αναφερεις παραπανω για αυτους που πανε στο κεντρο οποτε θελεις να κανεις πιο δυσκολη την ροη για αυτους. Για ολους τους αλλους που χρησιμοποιουν την ιδια αρτηρια αλλα δεν πανε στο κεντρο γιατι πρεπει να τους περιορισεις την ροη. Και εαν το θεμα σου ειναι να περιορισεις την ροη γιατι πρεπει να το κανεις με τον ποδηλατοδρομο (και να κινδυνευουν και οι ποδηλατες) και γιατι δεν το κανεις και στην Βουλιαγμενης και στην Πειραιως???
Επειδη ειπες για επιτυχημενες πρακτικες και οτι αυτες θα επρεπε να ακολουθησουμε....
Σε καμμια πολη της Ευρωπης δεν εχω δει σε κεντρικη αρτηρια να κοβουν λωριδες για να μειωσουν την ροη. Αντιθετα εχω δει να ενισχυουν τους δρομους γυρω απο το κεντρο για να διευκολυνουν την κινηση. Δλδ πεζοδρομουν, κλεινουν, δυσκολευουν την κινηση προς το κεντρο, βαζουν διοδια και εγω δεν ξερω τι αλλο για να μην πας με το αμαξι στο κεντρο αλλα ο κυκλος γυρω απο το κεντρο ειναι με γρηγορο δρομο και με οσο το δυνατον πιο ευκολη ροη.
Επισης σε πολεις με αυξημενο σταθερης τροχιας δικτυο (πως τα γραφω ο ανθρωπας) ενισχυουν τα parking στα ακρα ωστε να χρησιμοποιησεις τα ΜΜΜ. Κατι παρομοιο με το parking που εχει γινει στον σταθμο Αγ.Μαρινας του Μετρο. Το προβλημα ειναι οτι το συγκεκριμενο parking, οταν δουλευει γιατι πολυ συχνα δεν, ειναι κομπλε απο τις οκτω το πρωι οποτε ουσιαστικα δεν προσφερει τιποτα. Αλλα εαν ηταν σωστο και ειχε θεσεις θα βοηθουσε αρκετα.
Παντως σε καμμια πολη του εξωτερικου δεν εχω δει να κανουν ποδηλατοδρομο σε κεντρικη αρτηρια για να περιορισουν την ροη. Γενικως δεν κανουν τιποτα για να περιορισουν την ροη αντιθετα θελουν να την βοηθησουν.
Υ.Γ. ειναι τελειως διαφορετικο το " η διακοπη της διαμπερους κυκλοφοριακης ροης και διελευσης ΙΧ απο το Κεντρο Πολης. " με το στραγγαλιζω την ροη στις ακτινικες αρτηριες.
δεν ειναι απαραιτητο να λεμε διαφορετικα πραγματα παντως.
Μπορει να λεμε και τα ιδια.
Το ψαχνουμε και αναζηταμε αυτο που θα πιστευαμε πιο πολυ.
...
Βεβαιως με τη Συγγρου να πλακωνονται με 140 και δεν ξερω και γω ποσα προφανως και ειναι επικινδυνο να εισαι εσυ διπλα με τα οσα βγαζει ο καθενας στο ποδηλατο.
...
δες τι εχουν κανει στο Παρισι ομως, για το velib αλλα και για τα αλλα ποδηλατα. Eιναι πολυ ενδιαφερον.
Λωριδες για ποδηλατο, λεωφορια, αντιθετες ροες ποδηλατων σε μονοδρομους. Δες το λιγο. Δες με τι αγκωναρια διαχωριζονται οι λωριδες μεταξυ τους. Δεν το λεω κακα αλλα εχουμε χασει συνεχειες εδω στην Ελλαδα και δεν το πιστευουμε το τι μπορει να γινει καμια φορα. Και ομως εκει αλλαξαν την πολη τους. και βεβαια για το ΙΧ ειναι κολαση. Ακριβο και ανηπαρκτο παρκιγκ, πολλοι φαρδεις δρομοι απο τους οποιους εχει απομενει μονο μια λωριδα τελικα για ΙΧ. Μην κλεινουμε τα ματια. Το οτι δεν ξερουμε κατι δικαιολογημενα και το οτι δεν εχουμε κυκλοφορησει καπου επισης δικαιολογημενα δεν σημαινει ουτε οτι δεν υπαρχει ουτε οτι δεν γινεται.
...
Στο Παρισι αλλα και στις περισσοτερες γαλλικες πολεις με παραδειγμα τους Σκανδιναυους που τους εχουν σαν προτυπο, ακολουθειται απολυτα αρνητικη πολιτικη για το ΙΧ. Περιπου πολεμος. Οι κλησεις βροχη. Και ειναι και αυτοκινητοπαραγωγος χωρα. Ποσο μαλλον εμεις λοιπον που τα εισαγουμε ΟΛΑ.
...
Ομως εχεις δικιο καπου που δεν το τονιζεις ισως παρα πολυ. Φραγκα. Τα φραγκα λειπουν παρα πολυ απο μας. οι ανθρωποι εκει (εννοω τον δημο τους, την περιφερεια) διαθετουν τα αμυθητα. Ειναι απο τις πιο πλουσιες πολεις του κοσμου. κατοικουν εκει απο τους πιο πλουσιους ανθρωπους του κοσμου. Ειναι ενα μουσειο. Δεν μπορουμε εμεις να κανουμε τα ιδια λογω ΚΑΙ των φραγκων που λειπουν.
Ομως μπορουμε να κανουμε λιγοτερα και πιο λαου λαου. Δεν πειραζει. Κι αυτο καλο ειναι και ισως πιο φυσιολογικο για μια πολη που ειναι ωραιο να αλλαζει αργα και "φυσικα" και οχι στο αψε-σβησε απο τη μια μερα στην αλλη.
...
Οσον αφορα την ροη που κοβεται, κοβεται αυτη που αντιστοιχει με αυτους που θα εμπαιναν στο κεντρο. Αυτοι κοβονται. Δεν στραγγαλιζεται τιποτα.
Κοβεται ολη η ροη, Για την ακριβεια δεν κοβεις, στραγγαλιζεις. Οταν κανεις το ποδηλατοδρομο (ή κοβεις λουριδα με τον καθε τροπο) απο την αρχη της αρτηριας κοβεις απο ολους. Δεν υπαρχει διαχωρισμος "α, εσυ θα στριψεις χαμοστερνας οποτε περνα ελευθερα, εσυ πας κεντρο αρα θα κοψεις".
Δες το σε οποια χωρα θελεις. Την ροη ολοι την διευκολυνουν. Την μετακινηση και το κοστος μετακινησης με αυτοκινητο το ξερω και εγω οτι τα κυνηγανε οσο δεν παιρνει (κοστος παρκινγκ, απαγορευσεις, κτλ κτλ). Κανενας ομως δεν επηρεαζει την ροη τους αρνητικα.
Μιλας για το κεντρο ομως. Για το κεντρο συμφωνω και εγω, κλειστο τελειως, μονο με τα ποδια, δεν διαφωνουμε εκει.Και οταν λεω κεντρο εννοω ολο τον μικρο δακτυλιο. Αλλα αφου λεμε για το Παρισι (που εχει τελειως αλλη διαρυθμιση και τελειως αλλα θεματα με το λεκανοπεδιο), εχουν κανει γυρω απο το κεντρο κατι σαν περιφερειακο (ring, εννοω τον κυκλο που κανει ο Ε15 με τον Ε50) στον οποιο οχι μονο δεν κοβουν ροη αλλα προσπαθουν να του διευκολυνουν την ροη. Για τους ακτινικους αξονες (που για αυτους μιλαμε και για αυτους εχω τις αντιρησεις μου για τους ποδηλατοδρομους) δλδ για το Παρισι Α3, Α13, Α14 κτλ απο το Α που εχουν μπροστα μιλαμε για αυτοκινητοδρομους (σε καμμια περιπτωση μειωμενη ροη) αλλα εαν δεις και το παραπλευρο δικτυο μεχρι τους Ε50 και Ε15 θα δεις οτι εχει αναβαθμιστει και επεκταθει. Και εννοειται οτι οπουδηποτε μεσα στο κεντρο που οριζουν αυτοι οι δυο Ε μπορεις να πας με το Μετρο.
Απο την αλλη σκεψου το και λιγο αλλιως. Μου λετε οτι θα κανουμε ενα ποδηλατοδρομο επικινδυνο σε ενα δρομο για να του κοψουμε λιγο την ροη (ασχετα με το εαν ειναι σωστο ή οχι να του κοψουμε την ροη). Δλδ θα βαλουμε ανθρωπους να κινδυνευουν για να κοψουμε την ροη σε ενα δρομο. Εκτος εαν μιλαμε για ποδηλατοδρομο τελειως αποσπασμενο (υπερυψωμενο κτλ) που ομως αυτος δεν θα περιοριζει την ροη οπως μου ειπατε παραπανω.
Υ.γ.Για την Συγγρου που γραφεις για την παραλληλη μετακινηση με οσα παει το ποδηλατο και ο αλλος με 140 δεν ειναι το πιο επικινδυνο σημειο. Το πιο επικινδυνο ειναι στις εξοδους και ειδοδους της Συγγρου που θα πρεπει να βγαινουν και να μπαινουν τα αυτοκινητα και θα "κοβουν" τον ποδηλατοδρομο.
Αυτο επισης σκεφτειτε το γιατι καποιος μου ειπε και σαν επιχειρημα οτι με το ποδηλατο θα πηγαινεις γρηγορα και χωρις να σε κοβουν και προφανως νομιζει οτι τα αυτοκινητα θα περιμενουν να περασεις και μετα θα βγαινουν ή θα μπαινουν στην Συγγρου (πραγμα που εννοειται οτι δεν γινεται)
Να πω κάποια διευκρινιστικά πράγματα που διευκολύνουν τη συζήτηση. Η Συγγρού δεν ήταν επιλογή για το ποδηλατικό δίκτυο από το ΕΜΠ γιατί έχει σοβαρά θέματα στις εξόδους-εισόδους της. Όμως ο Οργανισμός Αθήνας δρομολογεί τη μετατροπή της σε αστικό δρόμο με περιορισμό των λωρίδων κυκλοφορίας, εισαγωγή τραμ κ.τ.λ. στο πλαίσιο της πολιτικής περιορισμού της ακτινικής ροής προς το κέντρο της πόλης, όπως ωραία το ανέλυσε ο didotou. Και ήταν αίτημα του Οργανισμού της Αθήνας να μπει ποδηλατόδρομος στη Συγγρού να βοηθήσει σε αυτή την κατεύθυνση. Η Πειραιώς και η Βουλιαγμένης είχαν παράλληλους δρόμους κατάλληλους για ποδηλατόδρομο (με καλές κλίσεις, με λίγα stop, προστατευμένοι από την κυκλοφορία), ενώ η Μεσογείων δεν είχε.
Τα περισσότερα ατυχήματα στον αστικό ιστό γίνονται λόγω υπερβολικής ταχύτητας. Στη Συγγρού και σε κάθε τέτοιο δρόμο στην ΑΘήνα που δεν είναι περιφερειακός αλλά διασχίζει πολύ πυκνοκατοικημένες περιοχές, είναι αδικαιολόγητες οι ψηλές ταχύτητες. (δεν είναι γνωμη μου μόνο αλλά πορίσματα μελετών)
Στη μελέτη του σχεδίου, όπως τόνισε και ο @tasos δεν χαράχθηκαν αυθαίρετα 10 γραμμές κατά το γούστο και το IQ του καθένα, αλλά συζητήθηκαν πολλές ώρες-ημέρες διεξοδικότατα ολες οι παρεμβάσεις με γνώμονα όχι μόνο το τι οραματίζονται οι ποδηλάτες αλλά και το τι είναι εφικτό, τι συγκοινωνιακές μελέτες υπάρχουν, ποιά είναι η εμπειρία αντίστοιχων μοντέλων, και κυρίως το τι μέλλον επιφυλάσσεται γενικότερα σε κάθε δρόμο (βάσει ΡΣΑ και σχεδίων πολεοδόμων).
Η Συγγρού πχ οπως και η Πειραιώς - οι διέξοδοι του κέντρου προς τη θάλασσα υποτίθεται (;) οτι δεν θα έχουν για πολύ καιρό ακόμα τη μορφή που έχουν . Ηδη τα πολιτιστικά κλπ κτήρια που χτίζονται και στον ένα και στν άλλο δρόμο έχουν τη βάση τους σε αυτόν το σχεδιασμό.
Οι κατευθύνσεις του ΡΣΑ είτε πρόκειται για ποδδρομους είτε για άλλες επεμβάσεις (ΙΧ,χρήση δρόμων και κτηρίων κλπ) είναι ένας μακροχρόνιος "μπούσουλας" που πρέπει να προβλέπει το μέλλον και τους πιθανούς μελλοντικούς σχεδιασμούς.
Ως εκ τούτου, το ζητουμενο που είναι η αποσυμφόρηση του ευρύτερου κέντρου από τα ΙΧ και η "βιώσιμη κινητικότητα" δεν μπορεί παρά να κατευθυνθεί προς λύσεις δοκιμασμένες σε άλλες χώρες και σε μελέτες που δείχνουν πως επιτυγχάνεται η οδική ασφάλεια.
Bike high ways υπάρχουν και προωθούνται όσο και να φαίνεται για μας εδώ αδιανόητο, με προτεραιότητα στο ποδήλατο (κόβεται δηλ η κυκλοφορία μεγάλων αρτηριών) επειδή ακριβώς οι μεγάλες ταχύτητες δεν έχουν θέση στις πόλεις.
Πρόκειται για "σκελετό" αρτηριών για το ποδήλατο, χρησιμοποιούμενος κυρίως για γρήγορες μετακινήσεις (άσχετος από δίκτυα ποδδρομων στις γειτονιές) και είναι μέρος διαφοροποιημένων πόλεων του μέλλοντος... Δύσκολο να τους κρίνει στη χώρα μας κανείς με τις υπάρχουσες συνθήκες και το μόνο που μπορεί να κάνει κανείς είναι να τους φανταστεί ως μέρος κάποιου ολοκληρωμένου σχεδιασμού της πόλης...
Το τι θα κάνει ο έλληνας με αυτές τις ρυθμίσεις αν ποτέ γίνουν, είναι θέμα το πως θα ενημερωθεί και πως θα καταφέρουν οι σχεδιαστές να του αλλάξουν οδική συμπεριφορά.
Δεν είπε κανείς οτι το ΡΣΑ πρόκειται να γίνει στη γενιά μας...
Να πάρεις αμάξια από ένα δρόμο με 6 λωρίδες και χωρίς
σταθμευμένα αριστερά και δεξιά και να τα ρίξεις σε έ-
ναν με 4 λωρίδες και σταθμευμένα αριστερά δεξιά ή το
ανάποδο;
ΥΓ: Όταν αρχίζουμε να συγκρίνουμε άσχετα πράγματα όπως
Παρίσι με ΑΘήνα, ας το κάνουμε τουλάχιστον ολοκληρωμένα.
Αναλογία κατοίκων ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, πλάτος πε-
ζοδρομίων, νοοτροπία κατοίκων κτλ. Διαφορετικά το να λέ-
με ότι το Παρίσι έχει το Α άρα μπορεί και η Αθήνα είναι
αστείο.
Πρώτα απ' όλα στη δεξιά λωρίδα τα αυτοκίνητα δεν τρέχουν
με 140 χιλιόμετρα.
Δεύτερον στις εξόδους εισόδους η ταχύτητα των αυτοκινήτων
είναι πολύ χαμηλή λόγω κίνησης.
Τρίτον ποιος σου είπε ότι δεν σε περιμένουν να περάσεις
στις εξόδους. Το λέω αυτό γιατί 8 χρόνια που ανεβοκατεβαίνω
τη Λ. Συγγρού με το ποδήλατο τα περιστατικά απρόσεχτων οδηγών
είναι ελάχιστα.
Δεν ξέρω τι θα γίνει αν φτιαχτεί ποδηλατόδρομος αλλά πήγαινε
μια βόλτα σε άλλες μικρότερες λεωφόρους που τα αυτοκίνητα
περνάνε ξυστά με 60-100 χιλιόμετρα και μετά μιλάμε για τα
140 χιλιόμετρα της αριστερής λωρίδας της Λ. Συγγρού η οποία
βρίσκεται αρκετά μακριά από εκεί που περνάς εσύ με το ποδή-
λατό σου.
Βιαζεσαι τοσο πολυ να μου την πεις που δεν διαβασες καν τι γραφτηκε.
1.Δεν ειπα εγω για 140 χλμ.
2.Ειναι κατι τελειως διαφορετικο το να κινησαι μαζι με τα αυτοκινητα (αρα το αμαξι μπορει να παει πισω σου και να μπει μετα δεξια) και τελειως αλλο το να υπαρχει ποδηλατοδρομος (αρα το αμαξι δεν μπορει να ερθει πισω σου) και φυσικα μιλαμε για πολλα περισσοτερα ποδηλατα (αυτος νομιζω ειναι ο σκοπος) και οχι οπως ειναι τωρα που περνανε 5-10 ποδηλατα και αυτα οχι μαζεμενα.
3.Το λενε και ολοι οι αλλοι παραπανω οτι με την σημερινη μορφη ειναι επικινδυνο (δεν το λεω μονο εγω).
Για το να παω να κυκλοφορησω σε αλλους δρομους για να δω το αφηνω απλως ασχολιαστο. Οσοι με εχουν δει ξερουν.
Διαβαζωντας ομως και τις τελευταιες απαντησεις καταλαβαινω οτι συγκεκριμενα για την Συγγρου δεν ειναι επιλογη απο ποδηλατες αλλα εχει επιλεγει απο αλλους. Αυτο μονο για εμενα ειναι αρκετο.
Όταν θα υλοποιηθεί το «Μητροπολιτικό δίκτυο ποδηλάτου» η Αθήνα δεν θα συγκρίνεται με το Παρίσι και πιθανά με καμία άλλη ευρωπαϊκή πόλη.
Το Παρίσι διαθέτει 371 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομου με πληθυσμό που αγγίζει μαζί με τα περίχωρα και τις γύρω κοινότητες τα 13.200.000 κατοίκους περίπου και είναι από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιφέρειες της ΕΕ.
Υπολογίζεται ότι το 4% των Παριζιάνων κινείται μόνο με ποδήλατο δηλ. 528.000 ποδηλατών.
Από τον χάρτη του ΡΣΑ «Μητροπολιτικό δίκτυο ποδηλάτου» έχουμε 39 ποδηλατικούς άξονες μήκους 334 χλμ.
Τώρα πόσα ποδήλατα θα κυκλοφορούν καθημερινά στους ποδηλατόδρομους της Αθήνας - Αττικής και με ποια συχνότητα είναι κάτι που δεν μπορώ να το φανταστώ.
Το σίγουρο είναι ότι όταν οι άλλοι θα πήζουν, όχι μόνο μέσα στα αυτοκίνητα τους αλλά και στα ΜΜΜ, εμείς θα ήμαστε άνετοι.
Υποθετω οτι μιλας ειρωνικα αλλα ενα απο τα μεγαλυτερα θεματα ειναι ακριβως εκει.
Δεν κοιταμε ολοκληρωμενη λυση αλλα να φτιαξουμε κατι για εμας και ταυτοχρονα να δυσκολεψουμε και τους αλλους. Το να κανουμε κατι συνολικο δεν περναει καν απο το μυαλο μας.
Το Παρισι το συζηταμε εγκυκλοπεδικα αλλα και εκει που το φερατε σαν επειχηρημα τελικα δεν κανουν αυτο που λετε για την Αθηνα (δεν κανανε ποτε στραγγαλισμο της ροης αλλα εκτροπη και αντιθετα την βοηθησαν να μεγαλωσει κιολας).
Σορυ Λυδια αλλα τα περισσοτερα ατυχηματα στον αστικο ιστο γινονται απο παραβιαση προτεραιοτητας και οχι απο υπερβολικη ταχυτητα.
Απ'ολο το παραπανω εγω τουλαχιστον καταλαβαινω οτι αποφασισαν αλλοι για τους ποδηλατες και το πεταξαν μεσα ετσι για να λεμε.
Και ξανα συγνωμη αλλα οταν βλεπω προτασεις του στυλ "να δουμε τι εκαναν οι αλλοι και να κανουμε και εμεις" ετσι γενικα δεν μου λεει τιποτα. Στο ενα παραδειγμα που μου φερατε (Παρισι) οχι μονο δεν περιορισαν την ροη στους ακτινικους αξονες αλλα αντιθετα την ενισχυσαν. Οποτε ή μου φερατε λαθος παραδειγμα ή δεν ξερουμε γιατι μιλαμε. Χωρια που ετσι και αλλιως το λεκανοπεδιο της Αθηνας εχει περιορισμους που δεν εχει σχεδον καμμια αλλη πολη της Ευρωπης.
Εγω προσωπικα πιστευω οτι εαν αυτη την στιγμη σας ρωτησω τι ακριβως θελουμε να πετυχουμε με ολα αυτα (συγκεκριμενα ομως οχι απαντησεις του στυλ "να βελτιωσουμε το επιπεδο της ζωης" κτλ) και τις μαζεψω σε ΠΜ (για να μην αντιγραφει ο ενας τον αλλον) θα εχω τοσες διαφορετικες απαντησεις οσα και ΠΜ. Σε απλα λογια δεν ξερουμε (βαζω και τον εαυτο μου μεσα) τι ζηταμε.
Και συζηταμε τοσες μερες και τελικα σημερα γραφουμε οτι οι μεγαλοι αξονες δεν ειναι επιλογη απο ποδηλατες αλλα απο αλλους (προφανως αντιθετη επιλογη απο δικες μας προτασεις) που μαλλον εξυπηρετουν αλλα συμφεροντα.