Σπασμένη ακτίνα σε tubeless ελαστικό

17 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Σήμερα το βράδυ, αφού έκανα ένα μικρό καθάρισμα στις τσιμούχες της ανάρτησης, είπα να κάνω και ένα τσεκ στις ακτίνες γιατί 2 μέρες συνεχόμενα έκανα τον Ταρζάν σε κάτι πετρόκηπους και σήμερα άκουγα και ένα περίργο ήχο που νόμιζα ότι ήταν από το πίσω κέντρο. Και τσούπ 1 ακτινα σπασμένη, αλλά κάπως είχε φρακάρει και δεν φαινόταν. Καθώς λοιπόν έχω κάνει την μετατροπή των τροχών σε tubeless με την γνωστή ταινία και τα ζουμιά, τώρα τι γίνεται;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

αν το καψούλι είναι εντάξει μετράς παίρνεις ακτίνα και προσεκτικά αλλάζεις την ακτίνα χωρίς να βγάλεις ελαστικό ζουμιά κτλπ (ακτινολογισούλα αν θέλει είναι αλλο έτσι )

καλό είναι να ανάψεις και ενα κεράκι επειδή γλύτωσες την ταλαιπωρία να βγάλεις τα ζουμιά

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

scarpedico wrote:
αν το καψούλι είναι εντάξει μετράς παίρνεις ακτίνα και προσεκτικά αλλάζεις την ακτίνα χωρίς να βγάλεις ελαστικό ζουμιά κτλπ (ακτινολογισούλα αν θέλει είναι αλλο έτσι )

καλό είναι να ανάψεις και ενα κεράκι επειδή γλύτωσες την ταλαιπωρία να βγάλεις τα ζουμιά


Το καψούλι μια χαρά είναι στην άλλη ακρη κόπηκε. Ευτυχώς που δεν την ξεμάγκωσα με δύναμη για να τρυπήσει η ταινία και να τρέχουμε. Και μετά σου λέει ανοξείδωτη double butted. Π@π@ρια μάντολες.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

βρε και απο τένοντα μονοφθαλμου μονόκερου που πριν 3 τέταρτα πήγε για βαφή με ρινόκερο να ήταν και να έκανε 50Ε πάλι μπορούσε να σπάσει

παίξε ενα τζόκερ και όλα θα φτιάξουν

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Εαν οι πετρόκηποι είναι μέσα στα πλαίσια της χρήσης
αυτής της ρόδας και εαν η ρόδα ήταν καινούργια και
εαν είσαι σε φυσιολογικά κιλά, τότε κάτι δεν είχε
γίνει σωστά εξαρχής με την ακτινολόγηση.

Εαν πάλι κάτι δεν ισχύει από τα παραπάνω, τότε δες
μήπως είναι καλύτερα να στριμώξεις μια Sapim Force
η οποία έχει λίγο πιο χοντρό J (2,18 αντί για 2).

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Εαν οι πετρόκηποι είναι μέσα στα πλαίσια της χρήσης
αυτής της ρόδας και εαν η ρόδα ήταν καινούργια και
εαν είσαι σε φυσιολογικά κιλά, τότε κάτι δεν είχε
γίνει σωστά εξαρχής με την ακτινολόγηση.

Εαν πάλι κάτι δεν ισχύει από τα παραπάνω, τότε δες
μήπως είναι καλύτερα να στριμώξεις μια Sapim Force
η οποία έχει λίγο πιο χοντρό J (2,18 αντί για 2).

Δεν ξέρω αν οι πετρόκηποι ήταν μέσα στα πλαίσια, απλά τα κιλάκια μου είναι κομμάτι παραπάνω (104). Το ποδήλατο το έχω κανά εξάμηνο και έχω γράψει κανά 1500άρι χιλιόμετρα, απλά κάνω λίγο τον Ταρζάν προσπαθώντας να πετύχω λίγο καλύτερο χρόνο στο αγαπημένο μου μονοπάτι, όχι άλματα, αλλά πολύ κοπάνημα... Και πάνω που βρήκα την σωστή πίεση και είχα αρχήσει να συνηθίζω τα tubeless,

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Αυτο που γράφει ο Άρης θέλει λίγο προσοχή και μελέτη.
Οι ακτίνες σε έναν τροχό είναι ένα ενιαίο σύνολο, που πρέπει να έχει - όσο το δυνατό - μεγάλη συμμετρία. πχ ίδιο μήκος, ίδες τάσεις, ίδια καψούλια κλπ
Το να αλλάξεις ΜΙΑ μόνο ακτίνα, με κάποια πιο "αντοχής" δημιουργείς παραφωνία που μπορεί να βγει ξυνή.
Αν όμως βρεις την κατάλληλη ακτίνα και σφίξεις σε "παρόμοια τάση" με όλες τις υπόλοιπες, μάλλον δεν θα έχεις πρόβλημα.

Το θέμα tubeless γιατί το μπλέκεις? Όσο τα καψούλια μένουν στη θέση τους - ακόμα και όταν σπάνε ακτίνες - τι σε νοιάζει αν έχεις tubeless ή οτιδήποτε άλλο?

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
Αυτο που γράφει ο Άρης θέλει λίγο προσοχή και μελέτη.
Οι ακτίνες σε έναν τροχό είναι ένα ενιαίο σύνολο, που πρέπει να έχει - όσο το δυνατό - μεγάλη συμμετρία. πχ ίδιο μήκος, ίδες τάσεις, ίδια καψούλια κλπ
Το να αλλάξεις ΜΙΑ μόνο ακτίνα, με κάποια πιο "αντοχής" δημιουργείς παραφωνία που μπορεί να βγει ξυνή.
Αν όμως βρεις την κατάλληλη ακτίνα και σφίξεις σε "παρόμοια τάση" με όλες τις υπόλοιπες, μάλλον δεν θα έχεις πρόβλημα.

Το θέμα tubeless γιατί το μπλέκεις? Όσο τα καψούλια μένουν στη θέση τους - ακόμα και όταν σπάνε ακτίνες - τι σε νοιάζει αν έχεις tubeless ή οτιδήποτε άλλο?

Σε πρώτη φάση θα πάρω την ίδια ακτίνα, αν δω ότι συνεχίζει να παραμένει το πρόβλημα θα αλλάξω κσι τις 36 ακτίνες με αυτές που γράφει ο eaglos. .εμπλεξα τα tubeless γιατί έχω κάνει την πατέντα με τα ζουμιά και δεν ήξερα, αν κατα την αλλαγή της ακτίνας θα χρειαστεί αλλαγή και στο καψούλι και αντινολόγηση, αρα ξανάμανά ταινίες και ζουμιά.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

απλά δες και τα ζουμιά σου πως τα φτιάχνεις μονο σου γιατί αν χρειαστείς καλό είναι να το κάνεις εσύ .

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Σε Force θα έχει νόημα να πας εαν μιλάμε για καλή ρόδα.
Διαφορετικά, το να δώσεις κοντά στο 1 Ευρώ για κάθε α-
κτίνα, δεν έχει πολύ νόημα. Εκτός αν πεις οτι βάζεις
Force μόνο από τη δεξιά μεριά της κασέτας που τρώει
το ζόρι και στην αριστερή βάλεις κάτι σε Sapim Race
ή DT Competition με 0,5 Ευρώ η μια.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να στο ελεγξει καλά όποιος
το δει καθώς πολλές φορές υπάρχει αλυσιδωτή αντίδραση.
Σου σπάει σήμερα μια, την αλλάζεις, σου σπάει μετά μια
διπλανή, την αλλάζεις και πάει λέγοντας.

Με τα καψούλια δεν θα έχεις πρόβλημα καθώς σου έσπασε
στην κάτω μεριά οπότε μπορείς εύκολα να την ξεβιδώσεις
κρατώντας το καψούλι σταθερό. Όταν θα βάλεις την και-
νούργια ακτίνα θα πρέπει πάλι να κρατήσεις σταθερό το
καψούλι και να το στρίψεις μερικές φορές για να πάρει
τις αρχικές βόλτες.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

johnny_alex wrote:
scarpedico wrote:
αν το καψούλι είναι εντάξει μετράς παίρνεις ακτίνα και προσεκτικά αλλάζεις την ακτίνα χωρίς να βγάλεις ελαστικό ζουμιά κτλπ (ακτινολογισούλα αν θέλει είναι αλλο έτσι )

καλό είναι να ανάψεις και ενα κεράκι επειδή γλύτωσες την ταλαιπωρία να βγάλεις τα ζουμιά


Το καψούλι μια χαρά είναι στην άλλη ακρη κόπηκε. Ευτυχώς που δεν την ξεμάγκωσα με δύναμη για να τρυπήσει η ταινία και να τρέχουμε. Και μετά σου λέει ανοξείδωτη double butted. Π@π@ρια μάντολες.

...κι αλλου τα π@π@ρια.
Οι προλαλησαντες ειπαν ηδη καποια πραγματα. Να συμπληρωσω κι εγω μερικα, κι ισως γινει κατανοητο το τι φταιει.
Οι ακτινες οταν σπανε στον ωμο τους (στο J, οπως λεει κι ο eaglos), σπανε λογω κοπωσης, κι οχι λογω υπερβολικης καταπονησης τη συγκεκριμενη στιγμη που σπανε.
Αν εσπαζε απο υπερβολικο ζορισμα (εφελκυσμο), δεν θα εσπαζε στο J οπου η συγκεκριμενη ακτινα εχει διατομη Φ2χιλιοστα, αλλα καπου στο μεσον οπου η διατομη της ειναι μειωμενη στο Φ1,8 χιλιοστα (ειδικα επειδη προκειται για ακτινα double butted).
Και οι ακτινες υποφερουν απο προωρη κοπωση ειτε γιατι δεν ειναι επαρκως "τεντωμενες" (κι ας εχουν ολες οι ακτινες παραπλησιες τασεις), ειτε γιατι οι διπλανες τους ειναι λιγοτερο τεντωμενες απο οσο πρεπει, ειτε γιατι οι ιδιες ειναι τεντωμενες περισσοτερο απο οσο πρεπει, με αποτελεσμα οι πιο τεντωμενες σε σχεση με αλλες να τραβανε ολα τα "ζορια" (δηλαδη κατα την κυλιση του τροχου, η ταση της υπερβολικα τεντωμενης ακτινας να αυξομειωνεται περαν του επιτρεπομενου, ξεπερνωντας το επιτρεπτο ευρος μεταβολης της).
Οποτε, δυο τινα μπορει να συμβαινουν:
α)Ειτε η ζαντα ειναι ελαφριας χρησης, Crosscountry ας πουμε, της οποιας ο κατασκευαστης δεν συνιστα πολυ υψηλες τασεις ακτινων, (επειδη ακριβως για να εχει μειωμενο βαρος=μειωμενο παχος=μικροτερη αντοχη και αρα δεν μπορει να αντεχει υψηλες τασεις ακτινων), με αποτελεσμα να μην αντεχει μεγαλα βαρη και ισχυρες καταπονησεις,
β)Ειτε η ακτινολογηση ειναι για τον πιπο, πραγμα που οδηγησε σε υπερβολικη κοπωση της συγκεκριμενης ακτινας με αποτελεσμα να σπασει σε μολις 1500 χιλιομετρα κατα πως λες.
Και τωρα τι γινεται;
Η πιο ευκολη και οικονομικη λυση, ειναι να ελεγξει καποιος που γνωριζει την καταλληλοτητα της ζαντας (και αρα του τροχου) για τη χρηση που του γινεται, και κατα δευτερον την ομοιομορφη αλλα και ενδεδειγμενη (γι αυτη τη ζαντα) ταση των ακτινων.
Αν δεν υπαρχει η δυνατοτητα αλλαγης ζαντας, αλλαζει η σπασμενη ακτινα με μια ιδια, και γινεται μια πολυ καλη ακτινολογηση, με σωστες και ομοιομορφες τασεις ακτινων, κι ελπιζεις η ακτινα που εσπασε να ειναι η μονη που ειχε προβλημα, και να μην αρχισει το ντομινο.
Η αμεσως δραστικοτερη λυση, και η επομενη απο πλευρας κοστους, ειναι να ξαναπλεχτει ο τροχος με ακτινες triple butted, οι οποιες ειναι και οι πλεον ενδεικνυομενες για χρηση Downhill, Tandem και Extreme Touring, οπως πχ Sapim Force (2,18-1,8-2,0) κατα πως προτεινει ο Eaglos, η ακομη καλυτερα με DT Swiss Alpine III (2,34-1,8-2,0), οι οποιες δεν ειναι τρομερα ακριβες (45 λεπτα η μια), κι εχουν τη μεγιστη αντοχη σε κοπωση, με την προϋποθεση παντα να υπαρχουν διαθεσιμες στο ζητουμενο μηκος.
Και η Τελικη Λυση, δεν ειναι αλλη φυσικα απο το να πλεξεις καινουριο τροχο με καινουρια ζαντα η οποια να ειναι καταλληλη για extreme καταστασεις, με αντιστοιχα ποιοτικες ακτινες (double butted η ακομη καλυτερα triple butted).
Και φυσικα να αναθεσεις τη δουλεια σε καποιον που πλεκει σωστα.

Οσο για τα tubeless λαστιχα σε ζαντες που δεν ειναι για tubeless, πραγματικα δεν ξερω αν αξιζει τον κοπο και την ταλαιπωρια η ολη διαδικασια αλλα και τα ενδεχομενα προβληματα (καλη ωρα...) που μπορει να συναντησει κανεις αργοτερα.
Αυτα τα ολιγα, good luck.

userXpod
Απών/απούσα

.

Ntimitris
Απών/απούσα

εμεις τα εχουμε βαψει μαυρα μαζι σου

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Leader biker grekkk wrote:
εγω σκεφτομαι να βαψω τις ακτινες μαυρες

Εχεις τρομπα;

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Εαν οι πετρόκηποι είναι μέσα στα πλαίσια της χρήσης
αυτής της ρόδας και εαν η ρόδα ήταν καινούργια και
εαν είσαι σε φυσιολογικά κιλά, τότε κάτι δεν είχε
γίνει σωστά εξαρχής με την ακτινολόγηση.

Εαν πάλι κάτι δεν ισχύει από τα παραπάνω, τότε δες
μήπως είναι καλύτερα να στριμώξεις μια Sapim Force
η οποία έχει λίγο πιο χοντρό J (2,18 αντί για 2).


Παιδιά ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Διαβάζοντας το manual των εξαρτημάτων του ποδηλάτου και μετρώντας και με παχύμετρο, διαπίστωσα ότι ο τροχός μου φοράει cn ακτίνες και συγκεκριμένα stainless steel duble butted 2-1.8-2, ρώτησα τον Λουκά και μου είπε ότι έχει, αλλά θέλει κανα 7άρι μέρες για να τις φέρει και ότι θα μπορούσε να μπει και sapim με ίδια διατομή αφού πρόκειται μόνο για 1 ακτίνα. Λέτε να υπάρχει θέμα; Θα του πάω από εκεί τους τροχούς να τους ρίξει μια ματιά και αν αξίζουν τα στεφάνια λέω να τις αλλάξω όλες με πιο ενισχυμένες.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...για να ελεγξεις αν οι ακτινες του τροχου ειναι ανοξειδωτες, ειναι το τεστ του μαγνητη.
Αν ο μαγνητης ελκεται με δυναμη απο τις ακτινες, τοτε αυτες ειναι ατσαλακι του Θεουλη.
Αν αντιθετα ελκεται λιγο η καθολου, τοτε ειναι ανοξειδωτες.
Η δοκιμη αυτη γινεται μονοδρομος οταν προκειται για ακτινες βαμμενες μαυρες.
Τα τελευταια χρονια που οι μαυρες ακτινες εγιναν πολυ της μοδας, πολλοι πονηρουληδες κατασκευαστες χρησιμοποιουν απλες ατσαλινες ακτινες (οχι ακριβοτερες ανοξειδωτες καλυτερης ποιοτητας) βαμμενες μαυρες.
Κι ενω οι αβαφες ακτινες ξεχωριζουν αμεσως αν ειναι ανοξειδωτες (πολυ χαρακτηριστικη η οψη των ανοξειδωτων ακτινων), η απλες ατσαλινες (επισης πολυ χαρακτηριστικη η οψη των απλων ακτινων με το επιφανειακο γαλβανισμα για προστασια απο σκουρια), οι βαμμενες μαυρες δεν ξεχωριζουν καθολου.
Παντως, οι CN Spokes (Chun Nan) αν ειναι ανοξειδωτες, ειναι αξιοπρεπεις ακτινες, δεν ειναι αυτο που θα λεγαμε κινεζιές σε καμμια περιπτωση.
Ειναι Ταϊβανεζικη φιρμα, και παραγει ακτινες απο το '70.
Για να δεις αν οντως οι ακτινες ειναι CN, κοιταξε προσεκτικα το κεφαλακι των ακτινων:
Θα πρεπει να εχουν χτυπημενο αναγλυφο ενα cn, με το c να ενωνεται με το n.
Τελευταια, τις συνανταει κανεις πολυ συχνα σε τροχους ποδηλατων.
Σιγουρα μπορει μια ακτινα CN να αντικατασταθει με μια Sapim, αρκει και η Sapim να ειναι ιδιου τυπου (double butted 2.0-1.8-2.0) με αυτη που θα αντικαταστησει.
Αν τα στεφανια ειναι καλα, χωρις χτυπηματα και στραβωματα, ισως αξιζει να τα κρατησεις, και αν εχεις και τη διαθεση, μπορεις να χρησιμοποιησεις πιο ανθεκτικες ακτινες απο τις υπαρχουσες:
Triple butted 2.3-1.8-2.0. Σωστα ακτινολογημενες, παρουσιαζουν μεγαλυτερη αντοχη στη θραυση απο κοπωση υλικου, απο τις υπαρχουσες.

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Οι ακτίνες τελικά ήταν ανοξείδωτες και sapim, δεν ξέρω γιατί το manual γράφει cn. Στο διαταύτα τώρα, πήρα παραμάσχαλα το ποδήλατο και πήγα σπό το κατάστημα. Βρήκαμε ίδιο μήκος ακτίνας σε sapim και αντικαταστάθηκε. Σε έναν έλεγχο που έγινε δεν διαπιστώθηκε κάποιο στράβωμα στους τροχούς. Μίλησα για το αν οι τροχοί αξίζουν για αναβάθμιση ακτίνων, και τα παιδιά μου είπαν ότι είναι αρκετά καλοί και να τους αφήσω για λίγο να δούμε αν θα σπάσει άλλη, και αν δούμε ότι σπάει, τις αλλάζουμε όλες. Πιθανόν το σπάσιμο προήλθε από την τελευταία βάρβαρη χρήση που του έκανα.

contact