Πλέξιμο τροχών ή έτοιμοι;

51 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Καλησπέρα,

εδώ και ένα χρόνο έχω μία κούρσα κοντά στα 8,6 κιλά με tiagra. Έχει πάνω τους εισαγωγικούς τροχούς της Shimano, τους WH R-500. Σκέφτομαι να διαθέσω ένα ποσό της τάξεως των 400 ευρώ το πολύ και να κάνω αναβάθμιση στους τροχούς. Αρχικά θεώρησα καλή επιλογή τους zonda στα 320 ευρώ. .

Ανεβάζοντας το ποσό στα 400 ευρώ μπορώ να φτιάξω τροχούς με τα εξής:

1) http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=71588;page=5;...
2) http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=71533;page=1;...
3) http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=54665;page=2;...
4) http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=15712;menu=1000,2,302,304

Οι ερωτήσεις μου είναι οι εξής:

α) Έτοιμοι τροχοί ή κομμάτι-κομμάτι;
β) Αυτά που διάλεξα είναι συμβατά; Σκέφτομαι για 20 ακτίνες μπροστά και 24 πίσω
γ) Τι σημαίνει Radial Lacing patern και τι 1,2,3 cross.
δ) Πως θα υπολογίσω το μήκος των ακτίνων; (έχει σχέση και με το προηγούμενο γιατί είναι παράμετρος υπολογισμού).

Να σημειώσω ότι τα παραπάνω δίνουν ένα βάρος τροχών κάτω από 1500 γρ...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τα έχουμε γράψει ξανά πριν λίγο καιρό.

Το πρώτο και κυριότερο πλεονέκτημα του custom τροχού
είναι ότι έχεις να κάνεις με κοινά εξαρτήματα τα ο-
ποία μπορείς να βρεις εύκολα, γρήγορα και σε λογι-
κές τιμές. Στον αντίποδα, μπορεί να περιμένεις κα-
νά μήνα για μια ακτίνα των 8 Ευρώ ή να πληρώσεις
πολλά για το ειδικό ρουλεμάν κτλ.

Κατά τα άλλα μίλα με μαγαζιά όπως Πουκαμισάς, Σιγανός
κτλ που ασχολούνται με πλεξίματα. Οι τιμές στις μαύρες
DT Competition δεν είναι καλές. Αν είσαι χαμηλά κιλά,
τότε οι επιλογές σου σε στεφάνια, ακτίνες κτλ αυξάνο-
νται.

Το radial, 1, 2 κτλ είναι πόσες φορές διασταυρώνεται η
κάθε ακτίνα με κάποια άλλη. Στο Radial προφανώς καμία,
στο 1 μια φορά, στο 2 δυο κτλ.

20/24 είναι οκ αν είσαι λίγα κιλά απλά να θυμάσαι ότι
θα πρέπει να βάλεις ποιότικά εξαρτήματα μιας και οι
τάσεις θα είναι μεγάλες.

Τα Hope είναι καλά κέντρα. Το πίσω έχει αλουμινένιο σώμα
το οποίο σημαίνει ότι ίσως χρειαστείς να πάρεις εφεδρικό
καθώς θα το φάει η όχι αλουμινένια κασέτα.

Στεφάνια επίσης υπάρχουν πάρα πάρα πάρα πολλές επιλογές.
Από τα κλασικά DT Swiss, σε H plus Son, σε Pacenti σε
Araya, HED, American Classic.....

Το μήκος τις ακτίνας το μετρά αφού έχεις στα χέρια σου
τα κέντρα και τα στεφάνια και μόνο τότε. Δεν λαμβάνεις
υπ' όψην νούμερα που θα βρεις στο google.

Μιλά, διάβασε, ρώτα. Μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα.

rafi2000
Εικόνα rafi2000
Απών/απούσα

φίλος κουρσάς που είχε και έχει zonda τροχούς είναι πολύ ευχαριστημένος, και εγω που τους είχα πάρει για εναν αγώνα ήταν αριστοι και πολύ ανθεκτικοί! Εγώ πάντως θα προτιμούσα έτοιμους από το εργοστάσιο! Για τις αλλες ερωτήσεις δεν γνωρίζω να σου απαντήσω! Καλή συνέχεια!

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Σε ευχαριστώ για την απάντηση. Αυτό που έγραψες για τις ακτίνες DT δεν το κατάλαβα. Είναι ακριβή η τιμή που τις βρίσκω; Ή δεν είναι καλή επιλογή; Το σύνολο που παρέθεσα δίνει καλό τροχό (στιβαρό αλλά και ελαφρύ) για αναβάτη 78-79 κιλών;

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Και εγώ έχω ακούσει ότι είναι πολύ καλοί τροχοί και σε καλή τιμή. Ψάχνω άκρη μήπως με τα ίδια χρήματα πάνω-κάτω φτιάξω κάτι πολύ καλύτερο.

rafi2000
Εικόνα rafi2000
Απών/απούσα

εγώ φίλε σου λεω ειναι οι καλύτεροι στα χρήματα που διαθέτεις! 13.000χλμ εχουν οι campagnolo και τα κεντρα τους δεν έχουν ανοικτοί για κανενα γρασσάρισμα και δουλευουν σαν τα τους εβγαλες τώρα από το κουτι! Παντως προσοχή να μην πας στο ποδηλατάδικο του κυρ μιτσου και γενικότερα της γειτονιάς αν θες καλο πλέξιμο!!! Να πας σε κανενα γνωστο! Πάνε κάνε μια ερωτηση σε κανενα ποδηλαταδικο πόσο περνουν για το πλέξιμο και οτι προϊόντα σου λενε, ψαξτα στο ιντερνετ και δες αν σε πιασουν γκοτσο ή οχι! Καλές αγορες! :)

rafi2000
Εικόνα rafi2000
Απών/απούσα

εγώ φίλε σου λεω ειναι οι καλύτεροι στα χρήματα που διαθέτεις! 13.000χλμ εχουν οι campagnolo και τα κεντρα τους δεν έχουν ανοικτοί για κανενα γρασσάρισμα και δουλευουν σαν τα τους εβγαλες τώρα από το κουτι! Παντως προσοχή να μην πας στο ποδηλατάδικο του κυρ μιτσου και γενικότερα της γειτονιάς αν θες καλο πλέξιμο!!! Να πας σε κανενα γνωστο! Πάνε κάνε μια ερωτηση σε κανενα ποδηλαταδικο πόσο περνουν για το πλέξιμο και οτι προϊόντα σου λενε, ψαξτα στο ιντερνετ και δες αν σε πιασουν γκοτσο ή οχι! Καλές αγορες! :)

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Είμαι επαρχία και δεν έχω επιλογές. Ότι διαβάσω και ότι καταλάβω μόνος μου. Δεν είναι βέβαια και πυρηνική φυσική, 3-4 εξαρτήματα είναι.
Το πλέξιμο, αν το κάνω τελικά, θα το κάνω Θεσσαλονίκη αν γνωρίζει κάποιος έναν καλό μάστορα ας πει.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

είναι εμπειρία, αρκεί να ξεκινήσεις απο μιά παλιά π.χ. μαουντενόροδα.
Λύσε ακτίνες, βγάλε τις, παρήγγειλε αυτές που θέλεις(αφού έχεις και το δείγμα)
και τελικά επέλεξε εσύ το καλύτερο.
Υπάρχει περίπτωση τα μαγαζιά που θα πάς, επειδή δέ προλαβαίνουν τη (ταπεινή αυτή)
δουλειά, να το αναθέτουν σε μερακλή, ή σε παππού έμπειρο που το κάνει για χόμπυ ακόμα ή απο ανάγκη.
Υπάρχουν όμως και φιλότιμα παλληκάρια που τη κάνουν τη δουλειά αυτή.

Είδα ένα κουφό θέμα με ακτίνες, τώρα πρόσφατα: σε campagnolo atlanta 1996, τοποθετημένες σε φιδουσα κούρσα αλουμινένια, αντί τα κεφαλάκια των ακτινών να φαίνονται απ έξω
http://www.justridingalong.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/06/enve...

..είχαν τοποθετηθεί ανάποδα, και "έβλεπαν μέσα"! αντι-aero περίπτωση?! δέ ξέρω,
το σίγουρο είναι όμως οτι δέ περιμένεις σε τέτοιους τροχούς τέτοια πατατιά!
εκτός άν έγινε για λόγους αισθητικής. Νομίζω πως δέν αλλάζει κατι άν μπουν αλλιώς τα ακτινοκέφαλα!
o i.alli.ellatha έχει ωραία άρθρα για τροχούς και
ένα που βρήκα τώρα
http://www.justridingalong.com/news/2011/10/spoke-count-and-lacing-patte...

καλή δύναμη!

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Μια φορά πήγα να κάνω ακτινολόγηση και τα έκανα μαντάρα. Δύσκολο να αναλάβω κάτι τέτοιο... Το θέμα είναι αν έχω κάνει σωστή επιλογή εξαρτημάτων και αν αξίζει να φτιάξω αυτούς τους custom τροχούς. Μου βγαίνει περίπου 400 ευρώ χωρίς το πλέξιμο. Αλήθεια, πόσο κοστίζει το πλέξιμο περίπου;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

επαρχία
χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις πάνω στο πλέξιμο
χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις πάνω στα υλικά των τροχών
..
..
..
..
χμμμ...... εχχμμμ...
..
όλα αυτά μου φωνάζουν "πάρε έτοιμους, ειδικά οι zonda είναι σούπερ.... τους έχω και ξέρω και είμαι και πολλά κιλά....."
Από την άλλη, με 400 ευρώ μάλλον φτιάχνεις ωραίους, ελαφρυούς, μουράτους, μάχιμους τροχούς... (..................
.......................................
.......................................
.......................................
.......................................
.......... αν ξέρεις..................)

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Να πλέξω εγώ τροχούς ούτε κατά διάνοια... Αλλά όσον αφορά τα υλικά έχω καταλάβει τι παίζει. Πάντως ανεβαίνει αρκετά το κονδύλι και δεν είμαι σίγουρος, ίσως πάω σε έτοιμους.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ακριβή η τιμή του bike24. 0,50Ευρώ πουλάνε τις
μαύρες εδώ Αθήνα.

Η ερώτηση είναι απλή: Έχεις αξιόλογους μάστορες εκεί
που μένεις; Αν όχι τότε δύσκολα να τους εμπιστευθείς
όχι μόνο για να σου πλέξουν σωστό τροχό αλλά και για
να σου κάνουν σερβις σε 400 Ευρώ έτοιμο σετ.

Το να πλέξεις τροχό εσύ τον τροχό είναι μια λύση αλλά
θα πρέπει πρώτα να πλέξεις κάμποσα ζευγάρια πρωτού πας
για το καλό και ακριβό.

Τα εξαρτήματα που παρέθεσες στα ανέλυσα στην αρχή. Τα
κέντρα είναι οκ, το πίσω έχει αλουμένιο σώμα ελεύθερου
που σημαίνει ότι θα φαγωθεί από την κασέτα οπότε κάποια
στιγμή θα χρειαστείς ανταλλακτικό σώμα. Τα στεφάνια δεν
τα ξέρω, σου έγραψα εναλλακτικές μάρκες. Ακτίνες βρί-
σκεις και φθηνότερα και δεν έχει νόημα να πας σε μαύ-
ρες που είναι πιο ακριβές.

Από εκεί και μετά πρέπει να βρεις τι θες να κάνεις με
τους τροχούς; Αναβάσεις; Ταχύτητες σε ευθεία; Αντοχή
και πολλά χλμ; Όσο πιο χαμηλό βάρος; Από αυτές τις
απαντήσεις θα δεις και αν κοιτάς για στεφάνι ελαφρύ,
βαρύ, ψηλού/χαμηλού προφίλ, ακτίνες απλές, πλακέ κτλ.

Αν πας για έτοιμους, μάθε πόσο κοστίζουν ανταλλακτικές
ακτίνες, σώμα ελεύθερου και ρουλεμάν (αν έχει). Μάθε
επίσης που μπορείς να τα αγοράσεις και πόσο θα πρέπει
να περιμένεις.

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Εδώ που μένω δεν νομίζω να έχει, αλλά θα έχει σίγουρα Θεσσαλονίκη, ίσως το ψάξω εκεί, έχω υπόψη μου ένα κατάστημα αλλά δεν έχω επικοινωνήσει ακόμα. Είτε custom είτε πάρω έτοιμους, αν παρουσιαστεί πρόβλημα πρέπει να κοιτάξω προς Θεσσαλονίκη οπότε αυτό δεν αλλάζει.
Να πλέξω εγώ αποκλείεται, πρέπει να ασχοληθώ καιρό και σε θεωρία και σε πρακτική.
Τα στεφάνια είναι πάρα πολύ ελαφριά για την τιμή τους και αυτό μου τράβηξε το μάτι. Είναι γερμανικά. Υποθέτω όμως ότι θα υστερούν σε δυνατές καταπονήσεις, καθώς αναφέρουν ανώτερο βάρος ποδηλάτη τα 90 κιλά.
Αυτό που θέλω είναι ένα ζευγάρι τροχών all around. Αυτοί που έχω τώρα είναι πάρα πολύ στιβαροί αλλά έχουν μεγάλο βάρος (1900γρ). Θέλω κάτι στιβαρό αλλά κοντά στα 1500 γρ ώστε να ανεβαίνω πιο άνετα (μου αρέσουν πολύ οι αναβάσεις) και να έχω και καλύτερη κύλιση. Δεν ενδιαφέρομαι για υψηλές ταχύτητες, με ενδιαφέρουν όμως τα πολλά χλμ (100-120).

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

http://i-alli-ellatha.blogspot.gr/2008/06/blog-post.html

το έργο έχει παιχτεί, αλλα το καλό να λέγεται, ευχαριστούμε! σε περίπτωση που το κάνεις μόνος σου, βάλε και λαδάκι ανάμεσα στα nipples και τις βόλτες των ακτίνων, ωστε να μή "κουρδίσουν" αλλα να "στρωθούν" γλυκά και να ακτινολογηθούν ομαλά(νά ΄σαι καλά καθηγητά Κολούμπους! σε ευχαριστώ για όλα όσα με υπομονή μας μαθαίνεις)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Στιβαρό και ελαφρύτερο από 1900 είναι το μόνο εύκολο.
Fulcrum Racing 7 και 5 στα 160 και 200 αντίστοιχα και
με βάρος 1700κάτι και 1600κάτι. Ισχύουν όμως αυτά που
σου έγραψα για ακτίνες κτλ.

Το θέμα της άνεσης είναι περίργο και δεν μετριέται εύ-
κολά. Ο ίδιος τροχός μπορεί να είναι άνετος και μη ά-
νετος αλλάζοντας απλά μάρκα/μοντέλο/διάσταση/psi ελα-
στικού.

Σε πρώτη φάση δες τι μπορείς να βρεις σε έτοιμους, μί-
λα με τους ποδηλατάδες στη Θεσσαλονίκη και βλέπουμε.

As32
Εικόνα As32
Απών/απούσα

Πάρε έτοιμους....

TL
Εικόνα TL
Απών/απούσα

Και για εμένα για όλα αυτά που ειπώθηκαν παραπάνω...επαρχία,μη γνώση του αντικειμένου το ότι δεν ξέρεις κάποιο μάστορα-μαγαζί που να εμπιστεύεσαι οδηγούν αναμφίβολα σε αγορά έτοιμου σετ.Εδώ στην Αθήνα με περισσότερες επιλογές και εγώ που δεν ξέρω παρ'όλο που το έψαξα και με συμβουλές από παιδιά εδώ τελικά δεν το τόλμησα.Σε κάθε περίπτωση κάνε μια έρευνα Θεσσαλονίκη σε σοβαρά μαγαζιά-αντιπροσώπους σε επώνυμες λύσεις με εγγύηση και ανταλλακτικά.

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Ας πούμε για έτοιμους λοιπόν

Αυτούς: http://www.bike-discount.de/en/buy/ultegra-wh-6800-wheelset-85405/wg_id-216

ή... αυτούς: http://www.bike-discount.de/en/buy/zonda-tm-clincher-wheel-set-black-cam...

Μιλάμε για βελτίωση και μεγαλύτερη άνεση στις αναβάσεις (500-600 μέτρα) σε συνδυασμό με αποστάσεις 100 χλμ. Ή αλλιώς 100 χλμ με 1500 μέτρα σύνολο υψομετρικών.

Δρόμοι: Σε κακά χάλια...

TL
Εικόνα TL
Απών/απούσα

Δυστυχώς δεν έχω εμπειρία σε κανένα από αυτούς τους τροχούς.Εγώ έχω βάλει τους πιο οικονομικούς fulcrum 7.Καλά σχόλια ακούω κι εγώ για τους Zonda.Aφού παίζεις μέχρι 400 ευρώ δες και τους fulcrum 3.Πρόσεχε μόνο αφού φοράς tiagra να είναι με ελεύθερο shimano γιατί αν πρόσεξα καλά στο λίνκ που έδωσες για zonda είναι με ελεύθερο campy.Επίσης καλό είναι να πάρεις και κανένα σετάκι ακτίνες να έχεις για παν ενδεχόμενο να μην ψάχνεις.
http://www.bike-discount.de/en/buy/racing-3-black-shimano-8-9-10-11-fach...

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Εκ παραδρομής έβαλα το link με την campy, το έχω υπόψη μου. Όπως και τους fulcrum 3. Οι διαφορές δεν είναι μεγάλες, αισθητικά πάντως οι zonda μου αρέσουν περισσότερο.

TL
Εικόνα TL
Απών/απούσα

Η Fulcrum θυγατρική της Campy είναι....οπότε παίρνεις ότι σ'αρέσει...όντως πάντως το πλέξιμο των zonda είναι πιο όμορφο...είναι και λίγο ελαφρύτερες νομίζω.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Πρίν από όλους τους ποδηλατάδες/μαγαζάτορες που προέκυψαν την τελευταία πενταετία, υπήρχαν (και συνεχίζουν να υπάρχουν πολλά παλιά ποδηλατάδικα που έχουν πλέξει/ακτινολογίσει εκατοντάδες τροχούς. Δεν είναι πυρηνική φυσική.
Αφού θα έχεις τα επιλεγμένα εξαρτήματα, το να τα πλέξει ένας μάστορας είναι απλό. ΥΠΑΡΧΟΥΝ τέτοιοι και στον συγκεκριμένο τομέα σαφώς θα τους προτιμούσα...

As32
Εικόνα As32
Απών/απούσα

Να παρεις τους zonda σε σχεση με τους shimano....καλα για το πλεξιμο δεν το συζητάω...ας τους πλέξει και αυτός που ανακάλυψε το ποδήλατο,τη τεχνογνωσία που εχει μια εταιρία και τα τεστ που έχει περάσει τους τροχούς...δεν τα βλέπει ούτε στο όνειρο του..

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

As32 wrote:
Να παρεις τους zonda σε σχεση με τους shimano....καλα για το πλεξιμο δεν το συζητάω...ας τους πλέξει και αυτός που ανακάλυψε το ποδήλατο,τη τεχνογνωσία που εχει μια εταιρία και τα τεστ που έχει περάσει τους τροχούς...δεν τα βλέπει ούτε στο όνειρο του..

μπορουμε εδω να διαφωνησουμε μαζι σου, ετσι????
Αυτο που διαφημιζουν ολες οι εταιρειες στους πολυ καλους τροχους ειναι ακριβως οτι τους πλεκουν μαστορες.
Ενδεικτικα απο την campagnolo.
"The Eurus™ wheel is entirely hand-assembled by a specialised Campagnolo® technician and is checked in every tiny detail with electronic instrumentation. This ensures maximum performance and reliability for all Campagnolo® wheels."

As32
Εικόνα As32
Απών/απούσα

Γιατι υπαρχει καπου που δεν μπορεις?

Ολοι οι τροχοι απο καποιο χερι πλεκονται....το αποτελεσμα τεσταρετε μεσα στο εργοστασιο,για αντοχη,φλεξ,κτλ....οταν παιρνεις υλικα και πλεκεις ενα τροχο,πως τεσταρης το αποτελεσμα???και σε ποια μηχανηματα?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

As32 wrote:
Να παρεις τους zonda σε σχεση με τους shimano....καλα για το πλεξιμο δεν το συζητάω...ας τους πλέξει και αυτός που ανακάλυψε το ποδήλατο,τη τεχνογνωσία που εχει μια εταιρία και τα τεστ που έχει περάσει τους τροχούς...δεν τα βλέπει ούτε στο όνειρο του..

Μα καθολου σιγουρος.

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Θεωρώ την δημιουργία τροχού κομμάτι-κομμάτι και το πλέξιμο των ακτίνων ίσως την πιο δύσκολη και "μαστόρικη" εργασία που έχει να κάνει με το ποδήλατο. Από την άλλη, όλα είναι φυσική και μηχανική. Ο τροχός είναι ένας φορέας που παραλαμβάνει φορτία και κάθετα και στρεπτικά. Επειδή λοιπόν όταν πλέκεις τροχό που δεν έχει τεσταριστεί στο εργοστάσιο, υπάρχει κίνδυνος να σε βρουν κάποια στιγμή σε ένα χαντάκι (αισιόδοξο σενάριο), μία είναι η λύση: Κάνεις τον φορέα σου υπερστατικό. Τι σημαίνει αυτό; Αυτό σημαίνει ότι θυσιάζεις κάποια επιπλέον γραμμάρια και βάζεις παραπάνω ακτίνες. Αντί λοιπόν να βάλεις 16-20 ή 20-24 που είναι στο όριο, βάζεις 24-28 ή 28-32 και καθάρισες. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο μειώνεις και τις τάσεις των ακτίνων. Όσον αφορά την διάταξη του πλεξίματος, οι μάστορες ξέρουν. Παρόλα αυτά, μάλλον θα πάω σε έτοιμους χωρίς να έχω βέβαια αποφασίσει ακόμα.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

As32 wrote:

Ολοι οι τροχοι απο καποιο χερι πλεκονται....

Όταν λες "όλοι" μάλλον εννοείς ένα μικρό ποσοστό "καλών".

http://www.youtube.com/watch?v=WXfK8VPgfaA

http://www.youtube.com/watch?v=EITEQLn8SUE

@Alexandros

Εαν δεν ασχολείσαι με άνοιγμα και συντήριση κέντρου, τότε
προτίμησε τροχό με κλειστά ρουλεμάν. Κατά τα άλλα θα σου
πρότεινα να προμηθευτείς από τώρα μερικές ακτίνες για τον
πίσω τροχό.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...που αφορα το ποδηλατο, δεν ειναι η κατασκευη τροχων, αλλα η κατασκευη του πλαισιου του ποδηλατου.
Η κατασκευη των τροχων, ερχεται αμεσως μετα.
Και οι δυο εργασιες, απο καταβολης ποδηλατου, γινονταν στο χερι απο ειδικευμενους τεχνιτες, και σε παρα πολλες περιπτωσεις, (ειδικα σε περιπτωσεις high-end ποδηλατων) ετσι γινονται ακομα.
Το οτι ενας τροχος δεχεται φορτια καθετα, πλευρικα και στρεπτικα, καθως και το τι δυναμεις υπαρχουν η αναπτυσσονται μεσα στον τροχο οταν αυτος λειτουργει, το γνωριζουν ολοι πολυ καλα, και αυτο απο καταβολης ποδηλατου.
Καλυτερα απο ολους ομως, το γνωριζουν οι εταιριες οι οποιες κατασκευαζουν ειτε ολοκληρους ετοιμους τροχους, κι ακομη καλυτερα οι εταιριες οι οποιες προμηθευουν τα υλικα, τα οποια χρησιμοποιουν αυτες οι εταιρειες κατασκευης τροχων.
Οπως ας πουμε οι κατασκευαστες ακτινων, κεντρων και στεφανιων.
Πολλες μαλιστα εταιριες, (οπως π.χ. η γνωστη Mavic) κατασκευαζει και ολοκληρους ετοιμους τροχους, αλλα και επι μερους υλικα για την κατασκευη τροχων, οπως π.χ. στεφανια και κεντρα τροχων.
Επομενως, για ολα τα υλικα τα οποια κυκλοφορουν στο εμποριο για την κατασκευη τροχων ποδηλατου, πριν αρχισουν να παραγονται και να πωλουνται στο εμποριο, εχουν περασει εκατονταδες ωρες (η και χιλιαδες) για τη σχεδιαση, αλλα και τη δοκιμη τους σε πραγματικες συνθηκες λειτουργιας.
Κατοπιν, τα υλικα αυτα διατιθενται ειτε σε μεγαλους κατασκευαστες τροχων, ειτε σε εξειδικευμενους τεχνιτες που πλεκουν τροχους.
Με λιγα λογια, η ποιοτητα υλικων που χρησιμοποιειται για την κατασκευη ειτε "ετοιμων" τροχων, ειτε χειροποιητων κατα παραγγελια, πληρει καποια standard και προδιαγραφες, και υποκειται σε αυστηρους ελεγχους κατα την παραγωγη.
Δηλαδη η ποιοτητα των εξαρτηματων ειτε μιλαμε για ετοιμους τροχους ειτε για χειροποιητους κατα παραγγελια, ειναι λιγο-πολυ ιδια.
Και βεβαια εξαρταται απο την κατηγορια τιμης στην οποια βρισκονται.
Επειδη λοιπον θιχτηκε το θεμα της αντοχης και αξιοπιστιας, ειναι σιγουρο κι εξακριβωμενο, οτι σε ιδια κατηγορια τιμης, οι ετοιμοι τροχοι, υστερουν απο τους χειροποιητους, ακριβως σε αυτο. Την αντοχη και την αξιοπιστια.
Οι εταιριες που παραγουν τροχους, προσπαθωντας να ικανοποιησουν τις απαιτησεις του κοινου (αλλα κυριως του τμηματος marketing) για ολο και λιγοτερα γραμμαρια βαρους, παραγουν ολο κι ελαφροτερους τροχους, cutting corners (κατα πως λενε οι Αγγλοσαξωνες) στον τομεα της αντοχης και της αξιοπιστιας, κινουμενοι στα ορια της αντοχης, και δεν ειναι καθολου λιγες οι περιπτωσεις οπου τετοιοι τροχοι διαλυθηκαν καταστροφικα κατα τη χρηση τους, πολλοι μαλιστα κατα τη διαρκεια αγωνων σε δρομο η σε πιστα. Στο U-tube υπαρχουν αρκετα βιντεακια.
Με μια μικρη αναζητηση στο νετ, βρισκει κανεις και πολλες αναφορες απο ιδιωτες/χομπιστες ποδηλατες γι αυτο ακριβως το θεμα: Σπασμενους η κατεστραμμενους χωρις προφανη λογο "ετοιματζιδικους" τροχους.
Ο συλλογισμος λοιπον οτι θα βρεθεις στο χαντακι αν ο τροχος δεν εχει δοκιμαστει στο εργοστασιο ειναι τελειως λαθος, γιατι πολλοι τετοιοι τροχοι εχουν καταρρευσει, ενω και τα υλικα τα οποια χρησιμοποιουνται απο αυτους που πλεκουν τροχους στο χερι, εχουν δοκιμαστει και τεσταριστει πολυ πριν βγουν στην παραγωγη και στην πωληση, με αριστα αποτελεσματα.
Ουτε ειναι αναγκη να καταφυγεις σε μεγαλο αριθμο ακτινων η μεγαλυτερο βαρος οταν πλεκεις ενα τροχο στο χερι προκειμενου νε πετυχεις αξιοπιστια, αντοχη και ποιοτητα.
Εκεινο που ειναι αναγκη να γινει, ειναι να διαλεχτουν με προσοχη τα καταλληλα εξαρτηματα, τα οποια να ειναι ενδεδειγμενα για την χρηση για την οποια προοριζονται, και φυσικα αυτος που θα κανει το πλεξιμο του τροχου, να ξερει τη δουλεια του.
(Αν υπηρχαν πιο χοντρα (bold) γραμματα, θα τα χρησιμοποιουσα)
Οποιος αμφισβητει ακομα τη χειροποιητη δουλεια σε σχεση με την "ετοιματζιδικη", ας ριξει μια ματια στο παρακατω τεστ τροχων του Cycling Plus, οπου εκτος των αλλων, περιλαμβανεται κι ενα σετ χειροποιητων τροχων Strada Handbuilt, κι ας συγκρινει τα βαρη, τον αριθμο ακτινων, αλλα κυριως τις μετρησεις στις τασεις των ακτινων, πριν και μετα τα τεστ...

Edit: Οσο για τους ετοιματζιδικους τροχους που δεν ειναι κορυφαια μοντελλα, δεν μπαινω καν στον κοπο να τους σχολιασω. Με προλαβε ο eaglos.

As32
Εικόνα As32
Απών/απούσα

@Columbus discovers Cro-moly

Καλα ολα αυτα και τα επώνυμα υλικα δοκιμασμενα,πολυ σωστα...οταν πλεκεις ,το αποτελεσμα δεν ειναι δοκιμασμένο,σε αυτο διαφωνο.

contact