Θετουμε ως δεδομενο ενα κλασικο trekking ποδηλατο (το λεω για να μην μπλεξουμε στα τεχνικα, δλδ σε mtb εαν πρεπει να εχουμε αναρτηση με αερα ή ελατηριου και το κανουμε αχταρμα).
Πως μπορουμε να μειωσουμε το βαρος -ταυτοχρονα- χωρις να χασουμε πολλα πραγματα; ή τουλαχιστον να λεμε και τι θυσιαζουμε.
Δεδομενο μονο ο σκελετος και οτι φερει v-brakes, ολα τα υπολοιπα μεταβαλλονται.
- Αλλαγη πιρουνιου με αλλο carbon ή ατσαλινο. Εκτος το κερδος απο το βαρος (περιπου κιλο), την καλυτερη αισθηση, την καλυτερη ευθυβολια κτλ εχουμε και το πλεονεκτημα οτι η λειτουργια του θα μεινει σταθερη και οχι σαν τις συνηθως φτηνες αναρτησεις τρεκινγκ που μετα απο λιγο σταματανε να λειτουργουν και τα υπολοιπα γνωστα προβληματα.
Αυτο που καποιοι θα πουν οτι βοηθα η αναρτηση, θα πω οτι ενα 700x38 λαστιχο ειναι πολυ καλυτερη αναρτηση απο ολες αυτες.
- Πιστευω η καλυτερη αλλαγη σε σχεση με το κοστος. - Μετραμε το ελαχιστο που πρεπει να ειναι μεσα στο σκελετο το παλουκοσελο (ας πουμε Α). Σημειωνουμε το σημειο που ειναι το παλουκοσελο στην κανονικη θεση οδηγησης, δλδ ακριβως στο σημειο που φαινεται εξω απο τον σκελετο. Μετραμε απο εκεινο το σημειο (προς τα κατω) το Α που μετρησαμε προηγουμενως. Κοβουμε ο,τι περισσευει.
- Mικρο κερδος αλλα τσαμπα. - Εαν πουμε οτι αντεχουν τα ποδια μας και δουμε οτι τελικα χρησιμοποιουμε μπροστα στο δισκοβραχιονα μονο ενα δισκο. Τοτε αφαιρουμε δυο δισκακια, ντεραγιε μπροστα, κρικους αλυσιδας, shifter αριστερο, ντιζοκαλωδια. Σημαντικη διαφορα βαρους αρκει να αντεχουν τα ποδια μας.
- Μεγαλο σχετικα κερδος βαρους αλλα υπο προϋποθεσεις. - Ακομα καλυτερα αλλαζουμε το δισκοβραχιονα και με εναν τυπου hollowtech II. H διαφορα απο την μεσαια τριβη περιπου μισο κιλο.
- Εχει ομως κοστος. - Επισης κερδος βαρους μπορεις να εχεις (πολλες φορες σημαντικο) και ταυτοχρονα να βελτιωσεις αρκετα και την κυλιση σου, την αξιοπιστια σου κτλ με ενα καλυτερο ζευγαρι τροχους.
- Επειδη ειναι σημαντικο κοστος και δεν ξερω σε ενα τετοιο ποδηλατο εαν αξιζει να δωσετε τοσα λεφτα, το σκεφτομαι πολυ εαν πρεπει να αναλυθει.
Συνεχιστε ελευθερα...
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
6. Αλλαγή Σελλας (?) νομίζω οτι μπορεί να ελαφρύνει αρκετά το πόσο μας ενοχλεί ενα ποδήλατο (περισσότερο απο το αν κερδίσουμε πχ λίγο σε βάρος παλιά σελά vs καινούργια )
Να αναλογιστούμε τους λόγους για την μείωση του βάρους.Ετσι θα δούμε που σταματάμε (απόδοση-τιμή )
Κώστα: ύψος?
βάρος?
για πιο λόγο να θέλεις να έχεις ένα ελαφρύ trekking Ποδήλατο?
και από την ανάρτηση γλιτώνεις κοντά στα 1500 γραμμ
και το 2ο σημαντικό κομμάτι είναι τροχοί λάστιχα
Κώστα δεν μένουν και πολλά να συμπληρώσουμε. Ανάρτηση,
τροχοί και δισκοβραχίωνας είναι η κλασική συνταγή για
όλα τα ποδήλατα όλων των κατηγοριών.
Τα υπόλοιπα είναι είτε ακριβά (κασέτες, αλυσίδες, ελα-
στικά, πετάλια) είτε χαζά (λαιμοί, τιμόνια, σέλες) εί-
τε χαζά και ακριβά (βίδες, παγουροθήκες, τάπες, χερού-
λια, σαμπρέλες).
Η σωστή απάντηση είναι
7. Το πετάς και παίρνεις ένα urban/fitness που να τα έχει
όλα έτοιμα από τη μάνα του μιας και δεν έχει νόημα να προ-
σπαθείς να "φτιάξεις" ένα trekking.
Προς τους τηλεθεατές: Η συζήτηση είναι φιλοσοφικού περιε-
χομένου. Μην πάτε να πετάξετε τα λεφτά σας για να φτιάξε-
τε κάτι που δεν φτιάχνει.
κυρίες και κύριοι, εμένα δε με καλέσανε αλλα έρχομαι για να σας πώ οτι η βάση της συζήτησης είναι σε σωστό φιλοσοφικό δρόμο, Προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε το βάρος τηρώντας χαμηλά και τον προϋπολογισμό. Δυστυχώς όμως μπαίνουν κι άλλες παράμετροι, π.χ. θέλω να το κρατήσω όσο το δυνατόν το ποδήλατο κοντά στο αρχικό set up, για να συμμετέχω στη Ηρωϊκή του 2026.
Τί να το κάνω να είναι π.χ. Reynolds 531 με long cage derαγιέ, φίτνες μίτνες φιξντ φλατ μπαρ και ελαφρώς γυφταρμάς και γιαρμάς? το θέμα είναι τί θέλουμε να κάνουμε με το ποδήλατο αλλα καί γιά το ποδήλατο. Το καημένο έχει και αυτό ψυχή, ωστόσο ...ανακουφίστηκα όταν έμαθα πως κι άλλοι κόβουν...παλουκόσελλα!
(παγωμάρα στο στούντιο )
Γιατι τρεκινγκ??
Αν και το εγραψα και παραπανω ειναι ο μονος τυπος ποδηλατου που μπορεις να γραψεις πολλα και ο μονος τυπος ποδηλατου που δεν θελει εξιδεικευση. Απο την αλλη τα περισσοτερα εφαρμοζονται σε ολα τα ποδηλατα.
Επισης ειναι καθαρα φιλοσοφικη η συζητηση οποτε κολλαει και το DON'T TRY THIS AT HOME. Και ειναι φιλοσοφικη γιατι τα μισα απο αυτα που θα γραφτουν δεν αξιζει να γινουν (ποιος ο λογος σε ποδηλατο 400 ευρω να βαλεις τροχους 300 ευρω εαν δεν μιλαμε για συνολικη αναβαθμιση κατι που στον τυπο ποδηλατου που κοιταμε πολυ απλα δεν γινεται???).
Απο την αλλη οταν γραφετε, καντε τον κοπο και γραψτε και μια μικρη αιτιολογηση.
Συνεχιζω....
Αλλαγη εξαρτηματων με carbon. Συνηθως τιμονι-λαιμος-παλουκοσελο. Αμφιβολου κερδους. Κερδιζεις βαρος (και παλι σε σχεση με καποια καλα αλουμινιου οχι πολυ) αλλα ειναι λιγο παραξενη η καθημερινη συμβιωση. ΠΧ δεν μπορεις να σφιξεις με λιγο παραπανω δυναμη (ειναι συγκεκριμενο το ποσο μπορεις να σφιξεις). Εαν κανεις το λαθος να σφιξεις λιγο παραπανω (θες ας πουμε να αλλαξεις την θεση της μανετας φρενου)μπορει και να καταστρεψεις την πλεξη και να το παρεις στο χερι. Συνηθως για να μην παμε και σε τρελο κοστος κοιταμε τα carbon απο Κινα (aliexpress kai ebay και τετοια πραγματα) οποτε αρχιζουμε και παιζουμε και με την αξιοπιστια. Γιατι ΟΚ να πουμε οτι δεχομαστε οτι ολα στα ιδια εργοστασια βγαινουν (που δεν ισχυει παντα) αλλα δεν ειναι και ιδια οτι βγαινουν απο ενα εργοστασιο. Για εμενα πολυ ρισκο για το τιποτα.
8) Αλλαγή ελαστικών.
Ίσως η πιό "φτηνή" αναβάθμιση για κάθε ποδήλατο - η οποία έτσι κι αλλοιώς θα γίνει κάποια στιγμή καθώς τα λάστιχα είναι αναλώσιμα.
Με ένα ζευγάρι καλά λάστιχα γλιτώνεις βάρος (και μάλιστα περιστρεφόμενο) ενώ κερδίζεις και σε κύλιση και αξιοπιστία (κατά περίπτωση).
Θεωρούμε (φυσικά) ότι τα λάστιχα που ήδη έχει το ποδήλατο είναι κάποιο οικονομικό μοντέλο, όχι διπλωτά, όχι πολλά TPI κτλ κτλ.
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ & ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΗ ΑΡΧΗ που ισχύει για τα ποδήλατα εδω και δεκαετίες:
- οικονομικό
- ελαφρύ
- αντοχής (ή μάχιμο, ή αξιόπιστο).
Διάλεξε δύο από τα παραπάνω και πορεύσου ανάλογα. ΔΕΝ γίνεται να πετύχεις και τα 3.
Αυτο μας οδηγεί αυτόματα, στο ότι για να ελαφρύνουμε ένα τρεκκιν, ή θα πρέπει να χώσουμε χρήμα ή να "παίξουμε" σε επικίνδνα μονοπάτια.
Ανάλογα με την χρήση που θα κάνουμε τελικά, ίσως και να μπορούμε να προβούμε σε κάποιες υποχωρήσεις. πχ αν οι διαδρομές είναι μέτριες σε απόσταση και δεν περιλαμβάνουν "αγριες καταστάσεις", ίσως μια πιο λεπτή / ελαφρυά σέλλα να μην είναι και έγκλημα. Ή ακόμα και ένα κινέζικο τιμονάκι. ή και ένα ζευγάρι πιο ελαφρυά (συνήθως αυτό συνεπάγεται και πιο "ευαίσθητα" σε φουιτ) ελαστικά κλπ κλπ.
Πάντως, η αλλαγή στο πιρούνι και στα ελαστικά, δίνει το μεγαλύτερο κέρδος, χωρίς να χώσουμε πολύ βαθειά το χέρι στην τσέπη. Από κει και πέρα, χαλάς πολύ χρήμα για μικρό - συγκριτικά κέρδος.
Συνεχίζω ελεύθερα:
Βάρος μέσου αναβάτη = 70 κιλά.
Βάρος μέσου ποδηλάτου ~ 13 κιλά.
Βάρος συνόλου = 70 + 13 = 83 κιλά.
=> αν γλιτώσεις 1,5 κιλό στο ποδήλατο (τόσο πάει στην καλύτερη) σημαίνει =>
μείωση βάρους = 1,5 / 83 = 1,8%.
=> Σιγά τα ωά.
Σαφές; Ή να το κάνω πιο λιανό;
η πλέον φτηνότερη και αποδοτικότερη για την ώρα είναι η ατομική βελτίωση, το χάσιμο βάρος, το κυνήγι του έρωτα και άλλα! Θα συνεχίσω μετα΄!
υπάρχει και μιά καλή κόλλα για κάρμπον εξαρτήματα, μή κάρμπον με κάρμπον
και κάρμπον με κάρμπον, αλλα δέ θέλω να τη καρβουνίσω ακόμα τη συζήτηση,
ντίίίννν, ο επόμενος...
Είναι λάθος το να θεωρούμε πως αυτό που είναι σωστό/ιδανικό/όμορφο/καλό γιά εμάς, είναι αντίστοιχα σωστό/ιδανικό/όμορφο/καλό και γιά τους άλλους.
Γι αυτό ακριβώς το λόγο υπάρχουν αγαθά (ποδήλατα εν προκειμένω) διαφόρων τύπων και χρωμάτων.
Οι αφορισμοί του τύπου "το ΜΤΒ είναι άχρηστο" ή "μόνο φίτνες είναι ποδήλατο" είναι δυστυχώς μονομανία.
Άπειροι διαβάστε να ξέστράβώθείτε.
Βγάζουμε την φάκαρολα και δεν φουσκωνουμε ποτέ τις μέγιστες πιέσεις οπότε δεν θα σκάσει το λάστιχο από τα κάψούλια.
Βγάζουμε τα καπάκια από τις σάμπρέλλες.
Βγάζουμε τις βιδες στον σκελετό που προορίζονται για τις πάγουροθήκες και τις πάγουροθήκες.
Εάν το ποδήλατο έχει λάσπωτήρες και σχαρα φεύγουν αλλά σπάνια φέρουν τέτοιο εξοπλισμό.
Όλα τα αυτοκολλητα φεύγουν αλλά και το χρώμα μπορεί να ξυστεί.
Βγάζουμε μπροστινό ντέραγιέ και τις αλλαγές στο τιμόνι αφήνουμε μόνο το πίσω οπότε χρειάζεται να αλλάξουμε μπροστά δίσκο σταματάμε και αλλάζουμε με το χέρι.
Βγάζουμε το μπροστά φρένο αν χρειαστούμε επιπλέον πεδηση τότε το πόδι στον μπροστά τροχο ή πάνω στο λάστιχο ή μεταξύ πήρουνίου και ελαστικόύ.
Βγάζουμε τα γκριπς του τιμόνιου και φοράμε πάντα γάντακια.
Έλα ρε!
Τα περισσότερα από αυτά (καπάκια/βίδες/σκάρες/φτερά/φρένα για πραγματικό Brakeless...)τα κάναμε πιτσιρικάδες!
Το χρώμα έφευγε μόνο του από τις γρατσουνιές
εχουμε να κανουμε με δυο εκ διαμετρου αντιθετα πραματα.
με τρεκιν ποσο μπορεις να ποδηλατησεις ωστε να πεις οτι το βαρος του σε κουρασε?
απο κει κ επειτα αυτο ειναι το τελευταιο στην κουραση που θα νιωθεις,η οποια προερχεται απο την ορθια σταση,η οποια παλι ξοδευει τουλαχ 30% ενεργεια που θα πηγαινε στα πεταλια.
πως αλλιως να εξηγησω οτι παταω πχ 53-17 στη κουρσα κ ξεκιναω απο φαναρια κλπ κ δε με κουραζει οσο το αντιστοιχο στο 26' υβριδιο που ειχα πριν?η με αλλα λογια,με 39-25 δε θα ανεβαινα καμια ανηφορα πριν..ενω τωρα το νιωθω χαλαρο κ βατο.κ δεν ειμαι κανας πρωταθλητης..
αρα εχουμε κ λεμε.δυστηχως,πετας το τρεκιν κ παιρνεις ενα ωραιο κουρσι (οχι απαραιτητα ακριβο) με καλα κεντρα
κ πορευσαι αναλογα,βελτιωνοντας το σωμα σου κ τις αντοχες σου για ολοκληρωμενη εμπειρια να το πω.
ειδαλως κρατας το τρεκιν κ συνεχιζεις οτι εκανες πριν.
το ελαφρωμα δεν ειναι παντα η λυση.
αλλα αν υπαρχει το περιθωριο συνιστω διαιτα στον αναβατη,πχ-5 κιλακια θα βοηθησουν ειτε περπατημα-τρεξιμο ειτε ποδηλατο.
Και επειδή όπως καταλαβαίνω για να κάνεις ποδήλατο πρέπει να είσαι πολύ fit... καλύτερα άμα δεν είσαι, να πετάξεις το trekking και να πάρεις παπάκι.
δυστυχώς δεν πάει έτσι
γιατι το σώμα σου το κουβαλάς έτσι και αλλιώς
με την ίδια λογική εγώ τώρα που είμαι 135 κιλά
και σηκώνω ένα τσουβάλι 50 κιλά
αν χάσω 35 κιλά
θα μπορώ να σηκώσω 85 κιλά τσουβάλι
ναι αλλα εχεις αλλες αντοχες αν εισαι μειον εστω 5-10 κιλα.το βλεπεις κατευθευιαν στα γονατα πχ χωρις καν να ζυγιστεις.
έχει γράψει ο μέγας Σέλντονας
http://sheldonbrown.com/gear-theory.html τώρα δέ μπορώ να το βρώ άμεσα οτι το να είναι κάποιος τετρακόκια κιλά και να "διαπραγματεύεται" αγορά βάσης παγουριού καρβουνίσιας, ε ναί το καίμε το θέμα!
Για τρία γραμμάρια θα δείς μεγάλη διαφορά είναι γεγονός! Μή πάμε απο τη μιά άκρη στην άλλη, άν χάσει ο άλλος τριανταπέντε κιλά και είναι εκατόν τριανταπέντε πάει να πεί οτι έγινε στυλάκι, και πάλι παίζει ρόλο το ύψος.
Τες πα, το φεγγάρι είναι τίγκα, και θυμηθηκα που έπαιρνα το σιδεροπρίγιονο, και έκοβα τη βάση του δυναμό, τα σχαρόφτερα, τα rack eyelet, τα μπόσιζ ότι έπιανε το χέρι μου! τώρα....προσπαθώ να τα κολλήσω!
να το κανεις πιο λιανα αλλα δεν παει ετσι. Εχει μεγαλη σημασια απο που χανεις το βαρος. Αλλο πραγμα το ενα κιλο εαν ειναι στα στεφανια των τροχων, αλλο το ενα κιλο εαν ειναι στο πιρουνι και αλλο εαν εχεις ενα μπουκαλι νερο του λιτρου στο σακιδιο σου.
μιλάω για εμένα
που είμαι 200cm
πέραν τούτου δεν απαντάς
γενικότερα ούτε εγώ είμαι με υπερβολές
πιστεύω πως ένα mtb πρέπει να είναι κοντά στα 11 κιλά για να είναι ελαφρύ και μία κούρσα κοντά στα 8-8.5
από εκεί και πέρα δίνεις υπερβολικά χρήματα για να κατέβεις χαμηλά
μην ρωτήσεις τώρα σε πιο μέγεθος :P