Σπαστό mtb για μέσα στην πόλη;

16 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Neops
Απών/απούσα

Καλησπέρα σε όλους!

Είμαι νέος ποδηλάτης (το ξαναέπιασα μετά από καμιά 20αριά χρόνια!) και έχω ενθουσιαστεί και πάλι! Θέλω να πάρω ένα καινούριο ποδήλατο αλλά το θέλω σπαστό και με 26αρα ζάντα τουλάχιστον. Αυτά που υπάρχουν στην Ελλάδα (Dahon, Tern) ξεφεύγουν σε τιμή.

Έτσι είδα στο Amazon αυτά:
http://www.amazon.co.uk/ECOSMO-Folding-Mountain-Bicycle-SHIMANO-26SF02BL...
http://www.amazon.co.uk/ECOSMO-Aluminium-Folding-SHIMANO-26AF18BL/dp/B00...
http://www.amazon.co.uk/AMMACO-PAKKA-FOLDER-FOLDING-MOUNTAIN/dp/B00373JZ...

Όλα όμως είναι Mountain και όχι City, οπότε θέλω να ρωτήσω τι πρόβλημα μπορεί να έχω με ένα Mountain σε σχέση με ένα City;
Μήπως τα Mountain είναι πιο βαριά, πιο δύσχρηστα, έχουν πιο άβολη θέση οδήγησης ή εν πάσει περιπτώσει ότι πιστεύετε ότι μπορεί να με βοηθήσει στην απόφασή μου.

Σημειώνω ότι το ποδήλατο το θέλω αποκλειστικά για μέσα στην πόλη.
Ευχαριστώ!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Φαντάσου το αντίστοιχο/ανάλογο, ....πες ότι είσαι σε φόρουμ για ΙΧ αυτοκίνητα. Και κάποιος γράφει:
"θέλω ένα ΙΧ για μέσα στην πόλη, μέσα στην κίνηση, στην άσφαλτο. Αλλά το θέλω θηρίο, με λαστιχάρες από τρακτέρ και αναρτήσεις από monster truck. Επειδή όσα έχω δει να κυκλοφορούν, είναι πανάκριβα, έχω τσεκάρει στην Ινδία ένα μοντέλο που βγάζει η TATO (...όπως λέμε Tato nano....) με τα χαρακτηριστικά που θέλω. Τι λέτε? Θα μου κάνει? Θα μπορώ να περνάω από τα στενάκια του κέντρου? ή θα κολλάω στην κίνηση και θα γδέρνω όλα τα παρκαρισμένα? Μήπως θα είναι πολύ ογκώδες και δυσκίνητο και θα καίει τα κέρατά του?
Σημειώνω ότι το θέλω κυρίως για να πηγαίνω από το σπίτι μου στην Κυψέλη, στην εργασία μου στα Πετράλωνα."
...
...
...
...
ε? τι λες?

Ως γενική αρχή ισχύει ότι "όλα τα ποδήλατα πάνε παντού". Όπως και όλα τα αυτοκίνητα πάνε παντού. Αλλά ίσως, λέω ΙΣΩΣ, να μην είναι και η καλύτερη ιδέα να καβαλήσεις ένα τρακτέρ μέσα στην Πανεπιστημίου, ή ένα smart για να πας στα κατσάβραχα της Ικαρίας, ή ένα μικρό Hundai για να κάνεις το γύρω της Αφρικής..... κλπ κλπ κλπ

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Yποθετω οτι ο Κος ROCKA εγραψε χωρις να δει τα λινκ.

Εγω βλεποντας τα λινκ θα σου ελεγα να μην πεταξεις τα λεφτα σου. Τα ποδηλατα που εβαλες δεν αξιζουν γενικα για καμμια χρηση, οχι για την χρηση που θελεις.
Ισως λιιιιιγο το δευτερο αλλα φτανει ετσι και αλλιως τα περιπου 400 οποτε κοιτας αλλες επιλογες.

Neops
Απών/απούσα

οκ! Το πιασα το υποννοουμενο. Δηλαδή τα ποδήλατα αυτά είναι ψιλοχάλια. Επίσης αν αποκωδικοποιώ σωστά την σύγκριση αυτοκινήτου-ποδηλάτου τα mountain είναι σκληρά ποδήλατα που η χρήση τους θα είναι κουραστική για μέσα στην πολη, σωστα;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Yποθετω οτι ο Κος ROCKA εγραψε χωρις να δει τα λινκ.
.....

Υποθέτω ότι δεν έχεις ακούσει για την Ινδική ΤΑΤΟ.... και το σούπερ πάμφθηνο μινι Tato Nano.... (οπότε λογικά δεν μπορείς να φανταστείς το αντίστοιχο σουπερ SUV που θα μπορούσε να φτιάξει η εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανία)

Tasakos10
Απών/απούσα

Neops wrote:
οκ! Το πιασα το υποννοουμενο. Δηλαδή τα ποδήλατα αυτά είναι ψιλοχάλια. Επίσης αν αποκωδικοποιώ σωστά την σύγκριση αυτοκινήτου-ποδηλάτου τα mountain είναι σκληρά ποδήλατα που η χρήση τους θα είναι κουραστική για μέσα στην πολη, σωστα;

Έτσι ακριβώς φίλε. Αυτά τα ¨ποδηλατα¨ ειναι για πέταμα κυριολεκτικά και ενα mountain (γιατι αυτά δεν ειναι mountain αλλά σκουπίδια ) δεν ειναι η καλύτερη λύση για πόλη.
Προσπάθησε να αποφύγεις αναρτήσεις και αλλα περιττά βάρη. Ειδικά για σπαστο, σε ενδιαφέρει το βάρος, οι μεντεσεδες σε σκελετό και λαιμό και γενικότερα η αντοχή στα σημεία που διπλωνει το ποδηλατο. Επίσης μην σε φοβίζουν οι μικροί τροχοι.

Neops
Απών/απούσα

Σας ευχαριστώ όλους! Για τους μικρούς τροχούς δεν είναι δική μου απόφαση αλλά του ορθοπεδικού μου (έχω θέμα με τα γόνατα, γι αυτό και το είχα αφήσει), οπότε δυστυχώς θα πάω σε πιο ακριβή κατηγορία. Δεν είναι πολλές οι επιλογές πάντως, είτε Dahon Espresso ή Tern Joe...

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Καλως ορισες και απο μενα. Ειδα το θεμα και λεω να πω και γω καμια κουβεντα σαν χρηστης σπαστου μεσα στην Αθηνα.Εαν θες πραγματικα σπαστο, λεω εαν διοτι δεν ειναι απαραιτητο, τοτε το θες επειδη ειναι μικρο σε μεγεθος και ελαφρυ. Το θες επειδη μπαινει στο ασανσερ πιο ευκολα, το παιρνεις στο γραφειο σου διπλα αντι να ψαχνεις που θα το δεσεις, το χωνεις με τεραστια ευκολια στο πορτ μπαγκαζ χωρις να διπλωνεις ουτε τα καθισματα ουτε τιποτα. Ας πουμε τα μπρομτον πχ μπορουν να μπουν και δυο-δυο στο πορτ μπαγκαζ ενος νορμαλ ιχ.
...
Τα μεγαλα σπαστα απο την αλλη με τους 26αρηδες τροχους αρχιζουν και το χανουν αυτο το θεμα.
...
Οποτε σπαστο σημαινει (χοντρικα)ειτε 20" ειτε 18" ειτε -ισως- και λιγοτερο ακομη.
Εκτος και εαν δεν θες σπαστο διοτι δεν προκειται να πας ποτε - λεμε τωρα - στο μουσειο μπενακη - ας πουμε - ή στο σινεμα και να το δωσεις στη ...γκαρνταρομπα να σου το φυλανε, αλλα θα το αφησεις απ'εξω, οποτε πας σε ασπαστο.
...
αυτα.
...
η δικη μου εμπειρια παντως απο το 20" σπαστο μου ειναι μια χαρα. Παει και παραπαει παντου. Χωραει και παραχωραει παντου. Μπαινω στο πλαισιο ή στο σουπερμαρκετ και το αφηνω στα ταμεια. κανενα προβλημα. Και στο σπιτι ειναι ενα ωραιο γλυπτο ειτε διπλωμενο ειτε ...ξεδιπλωτο.
...
Αλλο θεμα:
Τα γονατα.
Αν εχεις (απο αλλου) θεμα θα σε πονανε ειτε με 29 ιντες τροχο ειτε με 16.
δεν προκειται να σε σωσουν οι μεγαλυτερες ροδες.
Δεν υπαρχει καμια σχεση αναμεσα στα μεγεθη των τροχων και τα γονατα.
(Τουλαχιστον απ'οσο εγω ξερω).
Η σχεση που υπαρχει ειναι αναμεσα στο μεγεθος του ποδηλατου και τα γονατα. Και τα καλα μικρα σπαστα εχουν, απο τον σχεδιασμο τους, την δυνατοτητα να προσαρμοζουν τα υψη τους και τις αποστασεις τους σε πολυ μεγαλη γκαμα ποδηλατών.
...
Οποτε για ο,τι αποφασισεις καλη αρχη. Μην τα φοβηθεις. Αλλιως αν ειναι να πας σε μεγαλο η γνωμη μου ειναι οτι πας σε ενα "κανονικο" μη σπαστο ποδηλατο με προσανατολισμο την αστικη μετακινηση, οποτε η συζητηση παει αλλου και εχει πολυ (παρα πολυ) μελλον.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
kktsol wrote:
Yποθετω οτι ο Κος ROCKA εγραψε χωρις να δει τα λινκ.
.....

Υποθέτω ότι δεν έχεις ακούσει για την Ινδική ΤΑΤΟ.... και το σούπερ πάμφθηνο μινι Tato Nano.... (οπότε λογικά δεν μπορείς να φανταστείς το αντίστοιχο σουπερ SUV που θα μπορούσε να φτιάξει η εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανία)

ξεχνας οτι μιλας σε βενζινοαιματο. Η ινδικη ΤΑΤΑ αφου μιλαμε για το ΝΑΝΟ εχει δυο εκδοσεις (μια για την τοπικη αγορα που ειναι η φτηνη) και μια για εξαγωγες που δεν ειναι τοσο φτηνη. Για το αντιστοιχο SUV που ειπες να θυμισω απλως οτι η ΤΑΤΑ εχει στην κατοχη της land rover και jaguar.

Να ομολογησω ομως οτι δεν το σκεφτηκα ετσι οπως το εννοεις. Απλως σκεφτηκα οτι εαν ειχες δει τα λινκ θα ελεγες απλως οτι δεν αξιζουν τα ποδηλατα και δεν θα πηγαινες σε τετοια αναλυση.

τελος off topic

για το θεμα τωρα και εγω δεν βρισκω την συνδεση γονατα-διαμετρο τροχου. Εαν το συνδιαζα με τις σχεσεις (δλδ οτι ολα τα ποδηλατα εχουν παρομοιες σχεσεις ταχυτητων-κατι που δεν ισχυει βεβαια) θα ελεγα οτι θελουμε οσο το δυνατον μικροτερο τροχο για να εχουμε ελαφρυ πεταλι και οχι μεγαλυτερο. Αλλα και παλι δεν ισχυει αφου οι σχεσεις δεν ειναι ιδιες.

Tasakos10
Απών/απούσα

Neops wrote:
Σας ευχαριστώ όλους! Για τους μικρούς τροχούς δεν είναι δική μου απόφαση αλλά του ορθοπεδικού μου (έχω θέμα με τα γόνατα, γι αυτό και το είχα αφήσει), οπότε δυστυχώς θα πάω σε πιο ακριβή κατηγορία. Δεν είναι πολλές οι επιλογές πάντως, είτε Dahon Espresso ή Tern Joe...

Τι σχέση εχει το πρόβλημα στα γόνατα, με τους μικρούς τροχούς συγκεκριμένα ;

gts2013
Εικόνα gts2013
Απών/απούσα

Αν μιλάμε για γόνατα, πιθανόν ο ορθοπαιδικός σου να σου είπε να μην κάνεις καθόλου ποδήλατο!
Και πάλι οι πιο πάνω έχουν δίκιο, με την διαφορά, όπως το έχω δει εγώ, ότι οφείλεις να σέβεσαι το πρόβλημά σου και να το ξεπερνάς λίγο-λίγο. Δηλαδή να μην ξεσκίζεις τα πόδια σου με σκληρές σχέσεις, να μην υπερβάλεις σε αναβάσεις, να οδηγείς με όσο το δυνατό πιο τεντωμένα πόδια, να έχεις ελαφρύ ποδήλατο κλπ. Τουλάχιστον στην αρχή΄, μέχρι να δέσουν οι τετρακέφαλοι και να μην πέφτει η δύναμη στις αρθρώσεις αλλά να την τραβούν οι μύες.
Από την εμπειρία της χονδροπάθειάς μου, νομίζω ότι δεν πρέπει να αρχίσεις με σπαστό την ποδηλασία αλλά να κάνεις λίγο καιρό με κανονικό και αφού ενδυναμωθείς, να το δοκιμάσεις. Τότε μου φαίνεται ότι δεν θα έχει διαφορά η μικρή ή η μεγάλη ρόδα.

Neops
Απών/απούσα

Έχω χονδροπάθεια και στα δύο γόνατα κι ενώ παλιότερα οι γιατροί μου το είχαν απαγορέψει, πλέον με τα νέα ιατρικά δεδομένα τόσο ο ορθοπεδικός όσο και ο φυσιοθεραπευτής ήταν κάθετοι ότι το ποδήλατο επιτρέπεται και μάλιστα βοηθάει πάρα πολύ αρκεί να τεντώνει το πόδι και να μην ζορίζεται πολύ. Για το τέντωμα του ποδιού αρκεί η ψηλή σέλα, αλλά για το ζόρισμα και οι 2 μου είπαν τουλάχιστον 26αρα ζάντα για να είναι πιο άνετο στην ποδηλασία. Να είναι δηλαδή πιο αργοί οι κύκλοι τέντωμα-μάζεμα ποδιού για να προλαβαίνει να ανανεώνεται το αίμα στον τετρακέφαλο και να γίνεται σωστά η άσκηση χωρίς να ταλαιπωρείται το γόνατο. Δεν γνωρίζω αν είναι όντως έτσι ή μπορεί να γίνει αυτό και με 20αρα, αλλά λέω να μην το ρισκάρω γιατί έχω φάει μεγάλη ταλαιπώρια με τα γόνατα... Πάντως η αλήθεια είναι ότι τον τελευταίο μήνα που το ξανάπιασα υπάρχει πολύ μεγάλη βελτίωση στην σταθερότητα της επιγονατίδας ενώ και οι πόνοι έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Τώρα κάνω μόνο με τα ποδήλατα του Thessbike (Κοινόχρηστο δίκτυο ποδηλάτων στην Θεσσαλονίκη) αλλά είναι πολύ μέτρια ποδήλατα και θέλω κάτι άλλο.
Συμφωνώ ότι το 20αρι σπαστό έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα μεγέθους σε σχέση με το 26αρι, αλλά το 26αρι εξακολουθεί να μπαίνει εύκολα σε ασανσέρ και να το βάζω και στο γραφείο και επιπλέον είναι και κανονικού μεγέθους ποδήλατο. Πάντως θα δανειστώ και ένα 20αρι για δοκιμή.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Neops wrote:
τουλάχιστον 26αρα ζάντα για να είναι πιο άνετο στην ποδηλασία. Να είναι δηλαδή πιο αργοί οι κύκλοι τέντωμα-μάζεμα ποδιού για να προλαβαίνει να ανανεώνεται το αίμα στον τετρακέφαλο και να γίνεται σωστά η άσκηση χωρίς να ταλαιπωρείται το γόνατο. Δεν γνωρίζω αν είναι όντως έτσι ή μπορεί να γίνει αυτό και με 20αρα,

Τα σπαστά, ανεξάρτητα της διαμέτρου των τροχών έχουν μετάδοση ρυθμισμένη ώστε να "προσφέρει" την ίδια καταπόνηση (μικρή ή μεγάλη) στα γόνατα. Ίδια με τα μη σπαστά. Αν επιτρέπεται να ποδηλατείς, το σπαστό δεν έχει διαφορά !

Neops
Απών/απούσα

strouf wrote:

Τα σπαστά, ανεξάρτητα της διαμέτρου των τροχών έχουν μετάδοση ρυθμισμένη ώστε να "προσφέρει" την ίδια καταπόνηση (μικρή ή μεγάλη) στα γόνατα. Ίδια με τα μη σπαστά. Αν επιτρέπεται να ποδηλατείς, το σπαστό δεν έχει διαφορά !

Λες δηλαδή ότι δεν έχει διαφορά στην καταπόνηση του γονάτου η 20αρα με την 26αρα; Θα είναι το ίδιο; Ενδιαφέρον αυτό γιατί το σπαστό με 20αρα θα μου είναι πιο βολικό γιατί χωράει και στο πορτ παγκαζ.
Από ταχύτητα όμως πως είναι; Μήπως είναι πολύ αργό; Δηλαδή θα πρέπει να κάνω πολλές επαναλήψεις στο πετάλι για να πιάσω την ίδια ταχύτητα με την 26αρα; Όπως κατάλαβες τώρα μαθαίνω και όλες οι πληροφορίες μου είναι χρήσιμες!

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Μιας και θα μπεις που θα μπεις στην φαση δες αυτο.
Για τα γονατα παιζει πολυ μεγαλο ρολο να μην στροφαρεις βαρια αλλα με"μια ταχυτητα κατω".
Προφανως οχι ορθοπεταλα
Ποδηλατο στην πολη αλλα οχι απο τωρα στην...ανω πολη
(τουλαχιστον στην αρχη)
επισης στο "βημα 5ο ραμμα-σελλα" δωσε πιο πολλη σημασια.
Ενας αλλος χρυσος κανονας γενικα για ολες τις σωματικες δραστηριοτητες: προθερμανση. Σιγα-σιγα στην αρχη οταν ειμαστε κρυοι. Θα δεις μετα το σωμα σου να πηγαινει αλλιως.
...
Αυτο που σου ειπε ο ορθοπεδικος γενικα, ειναι να μην ζοριζεις τα γονατα σου και τους μυες σου, αλλα να "εισαγεις το σωμα σου" στο ποδηλατο με ομαλο και ηρεμο τροπο σιγα-σιγα και μαλακα στην αρχη (οπως αλλωστε θα "το εισηγαγες" σε οποιοδηποτε αλλο αθλημα ή σωματικη δραστηριοτητα). Ετσι δυναμωνουν πρωτα οι μυες (χωρις να τραυματιστουν με θλασεις, τενοντιτιδες ή ενθεσιτιδες) και μετα μπορουν να υποστηριζουν και να βοηθουν την αρθρωση του γονατου, αποφορτιζοντας την.
Γενικα οι μυες, οι αρθρωσεις, οι συνδεσμοι, οι μηνισκοι, ειδικα οταν ειμαστε κρυοι ειναι πολυ ευαισθητοι στα αποτομα και βιαια πραγματα. Ομως με τον καιρο "μαθαινουν" και μπορουν να σε εκπληξουν ευχαριστα.
Μεχρι εκει λοιπον εχει απολυτο δικιο ο ορθοπεδικος σου και δεν πρεπει καθολου να σταματησεις να τον συμβουλευεσαι.
Οταν εμπλεξε ομως με τις ...διαμετρους των τροχων το εχασε καπως.
...
Πολυ - παρα πολυ- χοντρικα η ποιοτητα κυλισης ενος ελαστικου στην ασφαλτο εξαρταται απο το πλατος του και την σχεδιαση του και οχι απο τη διαμετρο του τροχου. Τα φαρδια τρακτερωτα λαστιχα ΜΤΒ αντιστεκονται πολυ περισσοτερο στην κυλιση τους απο τα λεπτα λειας σχεδιασης λαστιχα δρομου.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Neops wrote:

Από ταχύτητα όμως πως είναι; Μήπως είναι πολύ αργό; Δηλαδή θα πρέπει να κάνω πολλές επαναλήψεις στο πετάλι για να πιάσω την ίδια ταχύτητα με την 26αρα;

Δεν μπορώ βέβαια να ξέρω τις σχέσεις μετάδοσης του κάθε μοντέλου. μπορώ όμως σίγουρα να σου πω πως με την "μακρύτερη" σχέση (ας το πουμε όπως οι πιτσιρικάδες "την 24η")θα πετυχαίνεις περίπου την ίδια τελική με το ίδιο στροφάρισμα.
Η ποιότητα κύλισης θα είναι ελαφρά υποδεέστερη ΑΝ μιλάμε γιά τα ίδια ελαστικά και τους ίδια ποιοτικούς τροχούς. Όμως τα πλεονεκτήματα του σπαστού γιά την ενδεδειγμένη χρήση είναι τόσα που υπερκαλύπτουν αυτήν την αδυναμία.
Μπορώ (έχοντας ίδια αντίληψη) να σου πω πως η ποιότητα κατασκευής του ποδηλάτου παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο από την διάμετρο των τροχών. Ένα brompton με 16" τροχούς είναι πιό ξεκούραστο από ένα dahon με 20" τροχούς.