Peugeot carbolite 103 - Αναβάθμιση με shimano 105 (5700)

21 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
mitsubae
Απών/απούσα

Καλημέρες στους φίλους ποδηλάτες.
Πρόσφατα ένας πολύ καλός φίλος μου χάρισε μιά σειρά shimano 105 (5700)
και μου μπήκε η ιδέα να αναβαθμίσω ένα peugeot carbolite 103 που
καθότανε στην αποθήκη, μπάς και γράψει και αυτό κανένα χιλιόμετρο...
Το αρχικό "πρόβλημα" της μεσαίας τριβής λύθηκε αγοράζοντας την shimano BBR60 (BSA)
οπότε ο δισκοβραχίονας τοποθετήθηκε αρκετά εύκολα.
Το πρώτο πρόβλημα είναι πως ο σκελετός δεν έχει τρύπα στο ψαλίδι έτσι ώστε
να μπορέσω να βιδώσω το πίσω derailleur. Ξέρω πως υπάρχουν τα derailleur Hanger
αλλά πρέπει να βρώ συγκεκριμένο για το ποδήλατό (ή φαντάζομαι λάθος?)
Το δεύτερο πρόβλημα είναι πως το μπροστά derailleur που μου έδωσαν είναι τύπου
braze-on αλλά ο σκελετός μου δεν έχει τέτοια υποδοχή. Βρήκα clamp adaptor αλλά
είναι μεγάλο σε διάσταση (31.6mm νομίζω) ενώ ο κάθετος σωλήνας μου έχει διάσταση
28.3mm περίπου. Υπάρχει adaptor σε τέτοια διάσταση ή θα κάνουμε καμιά ανταλλαγή
με κάποιον που να έχει ένα fron derailleur με clamp στη διάσταση που θέλω?
Το τρίτο πρόβλημα ήταν τα φρένα, τα οποία δυστυχώς δε φτάνουν να πατήσουν στη
ζάντα για να φρενάρω. Είναι της σειράς 105 αλλά με σηματάκι orbea. Οκ, ξέρω
πως μπορώ να πάρω τα Tektro long reach...θα βρώ άκρη τέλοσπάντων...

Νομίζω πως αυτά είναι τα προβλήματα που έχω, αρχικά...
Το ιδανικό θα ήταν να ψάξω για ένα σιδερένιο σκελετό λιγάκι πιό σύγχρονο και να
τα κουμπώσω όλα επάνω και τέλος...αλλά το λυπάμαι το peugeot να κάθεται...
Παραθέτω φωτό από το πίσω ψαλίδι και από ένα παλιό hanger που έχω (είναι από
simplex) αλλά θέλει πολύ κοπτοραπτική για να κουμπώσει σωστά.

Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη.
Ξέχασα να αναφέρω πως το ποδήλατο αναβαθμίζεται στο Ναύπλιο αλλά εγώ βρίσκομαι και κάποιες μέρες της βδομάδας στο Χαλάνδρι.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon Hanger απο Simplex982.62 KB
Image icon Πίσω ψαλίδι678.62 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...δεν ειναι πληρες.
Του λειπει κι ενα "μισοφεγγαρακι" που βιδωνει απο πισω του, και το συγκρατει σταθερα στο drop-out.
Κατα τα αλλα δεν χρειαζεται κοπτοραπτικη.
Οσο για το μπροστα ντεραγιε, υπαρχει ανταπτορας στη διασταση που θελεις, αρκει να τον εχει καποιος και να στον δωσει, η στη χειροτερη τον αγοραζεις.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

3ο πόστ, το εξαρτηματάκι νούμερο 8
http://www.bikeforums.net/classic-vintage/995062-suntour-vx-rd.html
το ...φασολάκι?! ευχαριστούμε Teacher!

mitsubae
Απών/απούσα

...υπάρχει το μισοφεγγαράκι και η βιδούλα του.
Το πρόβλημα είναι στο σχήμα του hanger το οποίο δεν είναι το ίδιο με της
φωτογραφίας που μας ανέβασε ο petaliaris (και τον ευχαριστώ πολύ).
Δυστυχώς το hanger ου έχω δεν μπαίνει στο ντεραγιέ...δεν έχει σωστό νύχι
για να πατήσει η βίδα που ρυθμίζει το πώς κάθεται το ντεραγιέ.
Ουσιαστικά ψάχνω το hanger της φωτογραφίας του petaliari.
Ένα άλλο πρόβλημα του hanger είναι πως όταν πάω να το βάλω με το
μισοφεγγαράκι του, βρίσκει το μικρό γρανάζι της κασσέτας....οπότε δεν μου
κάνει με τίποτα αυτό που έχω.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα
christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

Έχω την εντύπωση πως και το hanger που έχεις κάνει,
αλλιώς στα "παλιά" ποδηλατάδικα θα βρεις.
Η shimano 5700 είναι 10αρα σειρά και πρέπει να ανοίξεις τα stays στα 130mm από τα 125-6 που είναι τώρα.
Για να δεις σημαντική διαφορά (αναβάθμιση) υπολόγισε και ένα ποσό για τροχούς.
Επίσης αν δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να κρατήσεις το peugeot η σκέψη σου για ένα καλύτερο ατσάλινο πλαίσιο (κόστος?) θα δώσει και καλύτερο ποδήλατο συνολικά.

mitsubae
Απών/απούσα

http://www.ebay.com/itm/Shimano-Rear-Mech-Hanger-Derailleur-Adapter-SIS-...

Σε όλα αυτά θα έχω το ίδιο πρόβλημα. Θα βρίσκει το πίσω παξιμάδι στο μικρό
γρανάζι της κασσέτας λόγω μικρού χώρου. Αυτό πρέπει να λύσω. Έχω μιά ιδεα πάντως...
Στο ebay έχει πολύ πράγμα...αλλά ήθελα να το αποφύγω λόγω χρόνου.
Πιστεύω πως θα βρώ αν κάνω καμιά βόλτα στα ποδηλατάδικα.
Ευχαριστώ πολύ vasscott.

mitsubae
Απών/απούσα

christako wrote:
Έχω την εντύπωση πως και το hanger που έχεις κάνει,
αλλιώς στα "παλιά" ποδηλατάδικα θα βρεις.
Η shimano 5700 είναι 10αρα σειρά και πρέπει να ανοίξεις τα stays στα 130mm από τα 125-6 που είναι τώρα.
Για να δεις σημαντική διαφορά (αναβάθμιση) υπολόγισε και ένα ποσό για τροχούς.
Επίσης αν δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να κρατήσεις το peugeot η σκέψη σου για ένα καλύτερο ατσάλινο πλαίσιο (κόστος?) θα δώσει και καλύτερο ποδήλατο συνολικά.

Δέν κάνει δυστυχώς...
Τα stays άνοιξαν με τα χέρια με λίγο κόπο και τον πήρε τον πίσω τροχό.
Τροχοί υπάρχουν οι shimano r501-30 οπότε βολευόμαστε για αρχή.

Όσο για το τελευταίο που αναφέρεις, επείδή δεν έχω συναισθηματικό δέσιμο με το ποδήλατο, ίσως θα μπορούσα να το πουλήσω κοντά στο 150αρι και να πάρω ένα σκελετό βαριά στα 200 ευρώ, λόγω οικονομικής στενότητος!

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

Με 200€ σίγουρα μπορείς να βρεις καλύτερο σκελετό από το peugeot.
Αν όμως δεν έχει τα παρακάτω,
ποτήρια, παλουκόσελο, λαιμό, τιμόνι + ταινία, σέλα, cable stops, πετάλια,.........,
θέλεις σίγουρα άλλα 100€.

mitsubae
Απών/απούσα

christako wrote:
Με 200€ σίγουρα μπορείς να βρεις καλύτερο σκελετό από το peugeot.
Αν όμως δεν έχει τα παρακάτω,
ποτήρια, παλουκόσελο, λαιμό, τιμόνι + ταινία, σέλα, cable stops, πετάλια,.........,
θέλεις σίγουρα άλλα 100€.

Γιαυτό θα βολευτούμε αρχικά με το peugeot και θα βρώ και ένα ζευγάρι cable stops μιάς και μου το θύμισες!

Γενικά έχω αρκετά ανταλλακτικά μιάς και μαζεύω διάφορα πραγματάκια για τις κούρσες μου αλλά όλο και κάτι χρειάζεται τελικά!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

mitsubae wrote:
christako wrote:
Έχω την εντύπωση πως και το hanger που έχεις κάνει,
αλλιώς στα "παλιά" ποδηλατάδικα θα βρεις.
Η shimano 5700 είναι 10αρα σειρά και πρέπει να ανοίξεις τα stays στα 130mm από τα 125-6 που είναι τώρα.
Για να δεις σημαντική διαφορά (αναβάθμιση) υπολόγισε και ένα ποσό για τροχούς.
Επίσης αν δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να κρατήσεις το peugeot η σκέψη σου για ένα καλύτερο ατσάλινο πλαίσιο (κόστος?) θα δώσει και καλύτερο ποδήλατο συνολικά.

Δέν κάνει δυστυχώς...
Τα stays άνοιξαν με τα χέρια με λίγο κόπο και τον πήρε τον πίσω τροχό.
Τροχοί υπάρχουν οι shimano r501-30 οπότε βολευόμαστε για αρχή.

Όσο για το τελευταίο που αναφέρεις, επείδή δεν έχω συναισθηματικό δέσιμο με το ποδήλατο, ίσως θα μπορούσα να το πουλήσω κοντά στο 150αρι και να πάρω ένα σκελετό βαριά στα 200 ευρώ, λόγω οικονομικής στενότητος!

...να ανοιξουν τα ψαλιδια του πλαισιου πισω.
Οσο και να ανοιξεις τα ψαλιδια, ακομα κι οταν το ανοιγμα γινει 130 χιλιοστα, ακομη κι οταν παραλληλισεις τα drop-out μετα το ανοιγμα (χρησιμοποιωντας κατι τετοιο: https://www.bike-components.de/de/Cyclus-Tools/Kontrolllehre-fuer-Ausfal...), θα χρειαστει να προσθεσεις ενα μικρο αποστατη (2-3 χλστ) στη δεξια μερια του αξονα του πισω τροχου ιδανικα μεσα απο την κοντρα του κωνου, για να μη βρισκει το μικρο γραναζι της κασσετας στο μισοφεγγαρακι/στηριγμα του hanger, και μετα να ξαναπιαταρεις/ομπρελιασεις τον τροχο, αν θελεις ο τροχος να ειναι απολυτα κεντραρισμενος αναμεσα στα stays του σκελετου.
Αυτο βεβαια, μειωνει την πλευρικη αντοχη του πισω τροχου (το πιαταρισμα) ακομη περισσοτερο, οποτε μπορεις και να το παραλειψεις, γνωριζοντας ομως οτι ετσι ο πισω τροχος θα καθεται λιιιγο αριστεροτερα απο τον μπροστα, κι οτι το ανοιγμα των stays θα ειναι λιγο μεγαλυτερο απο 130 χλστ (οσο δηλαδη ο αποστατης/ροδελα που θα προσθεσεις).
Οταν προσθεσεις τον αποστατη, θα "φας" το περισσοτερο απο το ελευθερο μηκος του αξονα του τροχου που προεξεχει απο τη δεξια μερια, και κεντραρει τον τροχο μεσα στο drop-out.
Ετσι θα ειναι λιγακι δυσκολοτερη η τοποθετηση του τροχου καθε φορα που θα τον μπαινοβγαζεις στο πλαισιο.
Υπαρχει ομως και μια διαφορετικη προσεγγιση στο προβλημα.
Λυνεις πολλα προβληματα (αλλα δημιουργεις...αλλα) αν αντικαταστησεις τον αξονα του πισω κεντρου με εναν μακρυτερο (απο ΜΤΒ/trekking):
Κατα το μονταρισμα, φροντιζεις να προεξεχει 4 χλστ ο αξονας του κεντρου απο την αριστερη πλευρα, και το υπολοιπο το αφηνεις να προεξεχει απο τη δεξια.
Ετσι, η δεξια προεξοχη περναει μεσα απο το δεξι drop-out, και το υπολοιπο μηκος του αξονα που βγαινει πιο εξω απο αυτο, το χρησιμοποιεις για να κεντραρεις το hanger.
Οποτε καταργεις και το μισοφεγγαρακι που στηριζει μονιμα το hanger στο drop-out, και τον αποστατη που διαφορετικα θα χρειαζοταν.
Βεβαια, ετσι, το hanger (μαζι με το ντεραγιε) δεν θα ειναι μονιμα τοποθετημενο πανω στο drop-out, και θα ειναι "χυμα" καθε φορα που λυνεις τον τροχο, και θα πρεπει να το τοποθετεις εσυ στη θεση του καθε φορα που μονταρεις τον πισω τροχο. Και φυσικα να το σταθεροποιεις σφιγγοντας το στη θεση του με το quick release που σφιγγει τον τροχο.
Ειναι λιγο μπελας στην τοποθετηση, αλλα το συνηθιζεις.
Ετσι κι αλλιως, οταν παντρευεις πραγματα διαφορετικων εποχων μεταξυ τους, καποιο τιμημα πληρωνεις παντα. Ειτε σε αυξημενο κοστος λογω πατεντας/μετατροπης, ειτε σε μπελαλιδικες τοποθετησεις/χειρισμους, ειτε και τα δυο.
Οποτε, τα βαζεις ολα στην ζυγαρια, και μετα αποφασιζεις...

mitsubae
Απών/απούσα

...στον προβληματισμό μου φίλε Colombus.
Βλέποντας αυτό https://www.youtube.com/watch?v=QwxEPRk3LFg και διαβάζοντας
αυτό http://www.velobase.com/resource_tools/ArticleView.aspx?ArticleFile=83e5... αρχίζω να ξανασκέφτομαι το εγχείρημα.
Μήπως να πάω να πάρω κάτι τέτοιο http://www.velosaloon.com/shop/gazelle-champion-mondial-ab-frame-60-cm-c... και να λύσω μερικά από τα προαναφερθέντα ζητήματα?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Ο σκελετος της Gazelle (531), ειναι κλασεις ανωτερος απο αυτον που εχεις.
Αν σου κανει το μεγεθος, και ειναι φθηνα τα μεταφορικα, αξιζει τον κοπο.
Μπορεις επισης να ψαξεις ακομα λιγο, ευκαιριες υπαρχουν παντα στο e-bay.
Iσως και καλυτερες απο αυτη που βρηκες...

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

Το πλαίσιο που έβαλες από το velosallon σίγουρα είναι ανώτερο από το peugeot αλλά έχει και αυτό rear spacing: 126 mm. (με πιο εύκολο κεντράρισμα τροχού).
Αν ο προβληματισμός σου είναι μόνο για το άνοιγμα στα ψαλίδια νομίζω πως θα βρεις τις λύσεις. Εδώ είναι οι εμπειρότεροι να σε βοηθήσουν.
Ρίξε μια ματιά και στο ebay με βασικό κριτήριο το σωστό μέγεθος πλαισίου.
Το peugeot είναι στο σωστό για σένα μέγεθος;

mitsubae
Απών/απούσα

το λοιπόν, οι μετρήσεις μου είναι αυτές:

The Competitive Fit The Eddy Fit The French Fit
Seat tube range c-c 55.1 - 55.6 56.3 - 56.8 58.0 - 58.5
Seat tube range c-t 56.8 - 57.3 58.0 - 58.5 59.7 - 60.2
Top tube length 54.3 - 54.7 54.3 - 54.7 55.5 - 55.9
Stem Length 11.2 - 11.8 10.1 - 10.7 10.3 - 10.9
BB-Saddle Position 72.8 - 74.8 72.0 - 74.0 70.3 - 72.3
Saddle-Handlebar 53.6 - 54.2 54.4 - 55.0 56.1 - 56.7
Saddle Setback 6.2 - 6.6 7.4 - 7.8 6.9 - 7.3

Το peugeot είναι (αν θυμάμαι καλά) 58αρι...στη χειρότερη 57αρι. Δεν το έχω εδώ για να το μετρήσω τώρα.
Μιάς και έχετε όρεξη να βοηθήσετε (και σας ευχαριστώ πολύ γιαυτό) πάμε παρέα να βρούμε ένα σκελετό για να στηθεί ένα ατσαλάκι με την 105. Τί νούμερο σκελετό προτείνετε να ψάξω?
Τροχούς, τιμόνια κλπ έχουμε....

Ο σκοπός του ποδηλάτου θα είναι να γράφει προπονητικά χιλιόμετρα σε συνδυασμό με τα τρεξιματικά χιλιόμετρα που ήδη κάνω εδώ και καιρό λόγω μαραθωνίου.

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

Αν το peugeot έχει οριζόντιο 58 τότε σου είναι μεγάλο.
Από τις μετρήσεις θα πρότεινα 54,5 - 55cm. οριζόντιο.
αλλά περίμενε να ακούσεις και άλλες απόψεις.
Βάλε και τις μετρήσεις σου σε ύψος (175;) και καβάλο(

mitsubae
Απών/απούσα

Κάθετος 58...όχι οριζόντιος!!!

Είμαι 1.85 με 85 καβάλο

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

mitsubae wrote:
Κάθετος 58...όχι οριζόντιος!!!

Είμαι 1.85 με 85 καβάλο

Με 1,85 ύψος το peugeot το καβαλάς άνετα. οριζόντιος 57ctc;

-Τα αποτελέσματα των μετρήσεων μου φαίνονται λίγο περίεργα κυρίως για το μήκος του οριζόντιου.

mitsubae
Απών/απούσα

http://www.competitivecyclist.com/

Σε αυτό το site μπήκα και πήρα τα αποτελέσματα που παρέθεσα.
Οριζόντιο θα σου μετρήσω αύριο που θα είμαι στο ποδήλατο.

Όσο πάντως το ξανασκεφτομαι, κλείνω προς την αγορά νέου σκελετού.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

mitsubae wrote:
...Όσο πάντως το ξανασκεφτομαι, κλείνω προς την αγορά νέου σκελετού.

Αυτό φίλε mitsubae που έχεις μια σειρά στην άκρη και τελικά αποφασίζεις να αγοράσεις σκελετό και να στήσεις ένα ολόκληρο ποδήλατο, έτσι απλά επειδή υπαρχει η σειρά, ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΕΞΕΙΣ... δεν έχει επιστροφφή αυτός ο δρόμος.
Από εμένα, με το καλό για το Ν+1...
christako και columbus θα σου εξειγήσουν καλύτερα τι εννοώ!

Στην ουσία τώρα, αν αποφασίσεις για σκελετό ατσάλινο, μη βιαστείς.
Κατέληξε στο μέγεθος και ψάξε 2 πράγματα για σωλήνες (columbus, reynolds κλπ.) και μετά έχε υπομονή.

Γερμανικό ebay έχει ωραία κομμάτια (σε δημοπρασίες) και σε καλές τιμές, αν και τελευταία τα χτυπάνε παραπάνω απ' ότι παλιότερα).

mitsubae
Απών/απούσα

Vasscott wrote:
Αυτό φίλε mitsubae που έχεις μια σειρά στην άκρη και τελικά αποφασίζεις να αγοράσεις σκελετό και να στήσεις ένα ολόκληρο ποδήλατο, έτσι απλά επειδή υπαρχει η σειρά, ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΕΞΕΙΣ... δεν έχει επιστροφφή αυτός ο δρόμος.
Από εμένα, με το καλό για το Ν+1...
christako και columbus θα σου εξειγήσουν καλύτερα τι εννοώ!

Στην ουσία τώρα, αν αποφασίσεις για σκελετό ατσάλινο, μη βιαστείς.
Κατέληξε στο μέγεθος και ψάξε 2 πράγματα για σωλήνες (columbus, reynolds κλπ.) και μετά έχε υπομονή.

Γερμανικό ebay έχει ωραία κομμάτια (σε δημοπρασίες) και σε καλές τιμές, αν και τελευταία τα χτυπάνε παραπάνω απ' ότι παλιότερα).

Δυστυχώς, καταλαβαίνω απόλυτα τί εννοείς!
Είναι εγκεφαλικό το πρόβλημα μου και έχω και μεγάλη αποθήκη οπότε δέ μου πιάνουν χώρο τα ποδήλατα!!!! Πού να δείς τι γίνεται και από τις βέσπες εκεί κάτω!!!

Στα δικά μας τώρα, θα το ζυγίσω από δώ και από κεί και κάπου θα καταλήξω.

contact