Καλημερα στη παρεα.
Εχει δοκιμασει κανεις σελα της ISM σε κουρσα?ισχυριζονται οτι με κλινικά αποδεδειγμένες έρευνες στο Πανεπιστήμιο της Κολονίας στην Γερμανία, απέδειξαν ότι με την ISM™ η ροή του αίματος στα ευαίσθητα σημεία επαφής του περίνεου παρέμεινε στο 100% καθ'όλη την διάρκεια του τεστ.
Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ό,τι και να λένε έχει να κάνει με την ανατομία του καθενός και όχι με το τι σχήμα έχει η σέλα. Υπάρχουν σέλες που σε κάποιους "πάνε" και σε κάποιους άλλους όχι.
Τώρα για αυτές που λες και για τις άλλες τις πιο ακριβές, εγώ που δοκίμασα δύο, είναι πολύ φαρδιές μπροστά και πιέζουν το μέσα μέρος του μηρού και κατά συνέπεια και την μηριαία αρτηρία και όσο καθόμουν πάνω σε αυτές μούδιαζαν τα πόδια μου.
Εγώ τελικά κατέληξα σε αυτή την soma αφού δοκίμασα καμιά δεκαπενταριά. Μου έκαναν και fitting στο ποδήλατο στο bikeme και όλα οκ..
....
Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ό,τι και να λένε έχει να κάνει με την ανατομία του καθενός και όχι με το τι σχήμα έχει η σέλα.
... και με το στυλ που ποδηλατεί ο καθένας από μας.
Όπως έχω βαρεθεί να γράφω ΔΕΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥΜΕ ΣΑΝ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ.
Σηκωνόμαστε από τη σέλα, αλλάζουμε θέσεις, αλλάζουμε γωνίες, αλλάζουμε πιασίματα στο τιμόνι ( αλλάζουμε και κέντρο βάρους / πίεσης πάνω στη σέλα), κάνουμε ορθοπέταλο κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ.
Φυσικά και δεν ποδηλατούμε σαν κούτσουρα αλλά ο καθένας έχει και το δικό του στυλ. Δηλαδή άλλοι είναι πιο ευκίνητοι και άλλοι όχι. Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν υπάρχει κανόνας για το τι είναι η κάθε σέλα.
Όπως είπα και πιο πριν αυτές οι ISP ( ή όπως τις λένε τέλος πάντων ) εμένα προσωπικά δεν με βόλεψαν καθόλου. Σε κάποιον άλλο μπορεί να είναι το τέλειο. Εμένα μου φαίνεται τέλεια η soma και άλλοι πίνουν νερό στο όνομα της prologo.. Τρέχα γύρευε.. Όσοι οι είναι οι ... πισινοί είναι και οι σέλες.
´Άμα θέλετε να βρείτε σέλα δοκιμάστε πολλές ΠΆΝΩ στο ποδήλατο και κάντε τες βόλτα έστω και για ένα οικοδομικό τετράγωνο κάθε φορά.
Αρκεί για να καταλάβετε που περίπου πατάνε τα κόκαλα της λεκάνης και ποια είναι τα σημεία που πιέζει η σέλα πιο πολύ. Άμα έχετε μετρήσει και τα κόκκαλα της λεκάνης σας, ακόμα καλύτερα γιατί τότε περιορίζετε τις επιλογές και δεν ψάχνετε στα κουτουρού. ( εκεί παίζει μέτρημα πριν διαλέξετε).
παιδες ευχαριστω για τις πληροφοριες ελπιζω να βρω την καταλληλη(σελα εννοω).επομενη κινηση ειναι μετρημα sit bones και fitting οπως εγραψες πολυ σωστα wicca.
...τωρα στρωνω μια "μπρουκς" που ψωνισα προσφατα ,οντως ποδηλατικο μαρτυριο ,αγαλι αγαλι γινεται...
Χα χα !! Το ότι στρώνει η σέλα είναι η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι οτι στρώνει ο κ*λος σου στη σέλα. Απόδειξη πως εγώ αισθάνθηκα άνετα από την πρώτη στιγμή με την καινούργια flyer, καθότι η τέταρτη brooks.
...μια υγρη πετσετα, βαλτη διπλη, και καθησε επανω.
Αυτη θα αποτυπωσει τα σημεια που ακουμπανε τα οστα της λεκανης.
Μετα, σου χρειαζεται ενα μετρο. Μετρας κεντρο-κεντρο τα βαθουλωματα της πετσετας.
Αυτος ειναι ενας τροπος μετρησης. Ο καλυτερος τροπος μετρησης ομως, ειναι η δοκιμη.
Η δοκιμη της υποψηφιας σελλας.
Πως μετράμε τα κόκκαλα τις λεκάνης μας μόνοι μας, για να ξέρουμε τι σέλα θα πάρουμε το ξέρετε ή όχι;;
...παμε και βγαζουμε ακτινογραφια τη λεκανη μας ,μετα παιρνουμε το υποδεκαμετρο το τοποθετουμε απα'στην πλακα (της ακτινογραφιας) ,και μετρουμε με ακριβεια χιλιοστου την αποσταση αναμεσα στα 2 κοκκαλα που εφαπτωνται στη σελα και ειμαστε ετοιμοι ,σας καλυψα...?
...παμε και βγαζουμε ακτινογραφια τη λεκανη μας, μετα παιρνουμε το υποδεκαμετρο το τοποθετουμε απα' στην πλακα (της ακτινογραφιας)
Καλό το ανέκδοτο αλλά οι Lepper Primus 215 ανδρικό μέγεθος είναι πάνω από μισό αιώνα στις ίδιες διαστάσεις.
Το δέρμα δεν είναι ζυμάρι αλλά στρώνει και προσαρμόζεται μόνο του στον νέο κάτοχο εφόσον χρησιμοποιηθεί τακτικά.
Μέσα στην πρώτη βδομάδα αρχίζουν να φαίνονται τα πρώτα σημάδια από νέο- σχηματιζόμενα σημεία πίεσης.
Το μόνο λάθος σε μια τέτοια σέλα είναι να την πάρεις μεταχειρισμένη.
Δεν θα δουλέψει ποτέ απόλυτα σωστά για σένα.
Το δεύτερο λάθος είναι να την πάρεις από Ελλάδα, με τρεις μεσάζοντες στην μέση.
Όσοι μπορούν ας ψάξουν Ebay Γερμανία.
Εχω δοκιμασει 6 σελες κοντα στα 100 ευρω εχωντας κανει την σχετικη μετρηση, εφτανα να κανω 50 χιλιομετρα αλλα απο εκει και περα τα πραγματα γινοντουσαν ανυποφορα, ειδικα οι αποστασεις 200-300 καταντουσαν μαρτυριο, φροντιζα παντα να σηκωνομαι τακτικα αλλα το μουδιασμα απο κατω μαζι με τον πονο στα κοκκαλα της λεκανης κραταγαν μεχρι και δυο μερες αναλογα με την αποσταση.
Προσφατα πηρα μια smp hybrid μετα απο συσταση φιλου, εχω κανει μερικες βολτες απο 50-100 χλμ και εκεινο που εχω παρατηρησει ειναι οτι μεχρι τα 50 χλμ δεν χρειαζεται να σηκωθω σχεδον καθολου η σελλα ειναι σκληρη αλλα δεν ενοχλει και κυριως δεν ασκει καμιά απολυτως πιεση στο περινεο, οι αποστασεις των 100 χλμ βγαινουν ευκολα, νιωθω καποια ενοχληση οχι πολυ πισω στην κορυφη των οστων οπως με τις αλλες αλλα καπου αναμεσα στα ποδια που ομως δεν με πειραζει ιδιαιτερα αφου φευγει γρηγορα. Με εχει βολεψει μια κλιση εμπρως περιπου 3 μοιρες αλλα ακομα πειραματιζομαι.
Με ειχαν ενημερωσει να προτιμησω την hybrid αντι της extra ακριβως γιατι σε αυτο το σημειο (αναμεσα στα ποδια) ειναι λιγο πιο στενη και ταιριαζε με την λεκανη μου.
Προς το παρον ειμαι ευχαριστημενος, για πιο μεγαλες αποστασεις επιφυλασομαι να ενημερωσω.
(brooks δεν εχω δοκιμασει)
Επιτρέψτε μου μια ερώτηση για brooks.
Οι B17 και Flyer είναι οι ίδιες σέλες με τη διαφορά ότι η δεύτερη έχει και ελατήρια.
Μήπως γνωρίζεται αν
1. Τα ελατήρια αυτά αντέχουν άτομα 120 κιλά;
2. Υπάρχει περίπτωση μετά από λίγο καιρό να αρχίσουν τα τριξίματα και σε κάθε πεταλιά να ακούω ιιιικκκ - ιιιικκκ;
διαβαζω το θεμα και προσπαθω να βγαλω μια ακρη σχετικα με τις σελες .
αυτο που καταλαβα ειναι οτι οπως εχουμε το νουμερο σκελετου για τα ποδηλατα , εχουμε το νουμερο της σελας ...
απο την αλλη διαβαζω για το ποσο ουαου και γαματες ειναι οι brooks , οι οποιες δεν εχουν ουτε νουμερα , ουτε παπαροθηκη ... και ως κατασκευες ειναι εκ διαμετρου αντιθετες με οποια αλλη σοβαρη κατασκευη ....
τελικα τι ισχυει ?
Επιτρέψτε μου μια ερώτηση για brooks.
Οι B17 και Flyer είναι οι ίδιες σέλες με τη διαφορά ότι η δεύτερη έχει και ελατήρια.
Μήπως γνωρίζεται αν
1. Τα ελατήρια αυτά αντέχουν άτομα 120 κιλά;
2. Υπάρχει περίπτωση μετά από λίγο καιρό να αρχίσουν τα τριξίματα και σε κάθε πεταλιά να ακούω ιιιικκκ - ιιιικκκ;
Oι Β17 και Flyer, εχουν απολυτως ιδιο το επανω δερματινο "καπακι", αλλα διαφορετικο σκελετο απο κατω.
Δηλαδη, η Flyer, ειναι μια Β17 με ελατηρια.
Τα ελατηρια της Flyer, σε καμμια περιπτωση δεν μπορουν να χαρακτηριστουν ως μαλακα.
Δεν εχουν καμμια σχεση με τα (μαλακωτερα) ελατηρια που "φορουσαν" παλιοτερα οι Β66 Champion, και των οποιων αντικαταστατες/διαδοχοι ειναι οι Flyer.
Παρ'ολα αυτα, τα ελατηρια αυτα λειτουργουν, και αποσβενουν τα εντονα κοπανηματα απο τις λακουβες και τις εντονες ανωμαλιες του οδοστρωματος, χωρις ομως και να δινουν την αισθηση μιας καλης αναρτησης, η οποια μετατρεπει το ποδηλατο σε "μαγικο χαλι".
Φυσικα, η Flyer δεν συνοδευεται κι απο το βαρος και την απωλεια ενεργειας της αναρτησης, η απο την απωλεια ενεργειας που συνοδευε την Β66 Champion, με τα πολυ μαλακα ελατηρια, που ταλαντευοταν συνεχως πανω-κατω με το παραμικρο (προσφεροντας ομως αξιοσημειωτη ανεση).
Τα παραπανω ισχυουν σιγουρα για αναβατες μεχρι 90-100 κιλα, γιατι μεχρι εκει φτανει η γνωση μου.
Ειναι σιγουρο, οτι τα ελατηρια της Flyer θα λειτουργουν περισσοτερο κατω απο το βαρος των 120 κιλων, δεν εχω ομως τη γνωση απο προσωπικη εμπειρια, ωστε να μπορω να απαντησω με σιγουρια για το τι ακριβως συμβαινει σ'αυτη την περιπτωση.
Πιστευω ομως οτι τα 120 κιλα βαρους βρισκονται μεσα στις δυνατοτητες της σελλας.
Αυτο που μπορω να πω με σιγουρια, ειναι οτι ατομα βαρυτερα απο 120 κιλα, χρησιμοποιουν την Β17, και ειναι πολυ ευχαριστημενα απο αυτην, χωρις παραλληλα η σελλα να εχει δειξει σημαδια αδυναμιας.
To τριξιμο των ελατηριων αντιμετωπιζεται με λιγο λιπος δερματων Proofide η Colonil, στα σημεια που βιδωνουν τα ελατηρια. Θα μπορουσε να χρησιμοποιηθει και λαδι η γρασσο, αλλα τα μηχανολαδα και τα γρασσα, δεν ξερω αν τα πανε καλα με το δερμα, και ποσο επηρρεαζεται η συμπεριφορα και η αντοχη του οταν ελθει σε επαφη με αυτα.
διαβαζω το θεμα και προσπαθω να βγαλω μια ακρη σχετικα με τις σελες .
αυτο που καταλαβα ειναι οτι οπως εχουμε το νουμερο σκελετου για τα ποδηλατα , εχουμε το νουμερο της σελας ...
απο την αλλη διαβαζω για το ποσο ουαου και γαματες ειναι οι brooks , οι οποιες δεν εχουν ουτε νουμερα , ουτε παπαροθηκη ... και ως κατασκευες ειναι εκ διαμετρου αντιθετες με οποια αλλη σοβαρη κατασκευη ....
τελικα τι ισχυει ?
Oι Brooks εχουν και παραεχουν νουμερα.
Τα νουμερα (πλατος) αλλαζουν αναλογα με το μοντελλο της σελλας. Οπως δηλαδη και σε καθε αλλη εταιρια.
Αλλο πλατος εχει πχ η Β17, κι αλλο η Swift.
Υπαρχει βεβαια μια τεραστια παρεξηγηση, οσον αφορα το πλατος της σελλας.
Το πλατος δεν πρεπει να εξαρταται μονο απο το ανοιγμα των οστων της λεκανης, η μαλλον οχι απο το ανοιγμα των οστων της λεκανης οταν καθεται κανεις με το σωμα ορθιο, οπως οταν καθεται κανεις πανω σε μια καρεκλα.
Κι αυτο γιατι οταν καθεται κανεις με το σωμα γυρτο προς τα εμπρος, πατανε διαφορετικα τα οστα της λεκανης, και τοτε τα δυο σημεια επαφης των οστων της λεκανης με τη σελλα ειναι κοντυτερα μεταξυ τους, και στηριζεται διαφορετικα το σωμα πανω στη σελλα. Γι αυτο το λογο και οι σελλες για κουρσες, ειναι κατα κανονα στενοτερες απο τις σελλες που προοριζονται για αλλα μοντελλα ποδηλατου, οπου το σωμα ειναι πιο ορθιο/καθετο απο οτι στις κουρσες.
Πληροφοριακα, ο ιδιος ανθρωπος, χρειαζεται διαφορετικου πλατους σελλα σε ενα κουρσακι, απο οτι σε ενα ποδηλατο πολης, με πιο καθετη/ορθια θεση οδηγησης.
Οσο για...παπαροθηκη, οι Brooks εχουν κι απ'αυτο:
Ολες οι Brooks Imperial, εχουν το γνωστο κοψιμο/ανοιγμα, ακα παπαροθηκη.
εγω εχω ενα kona dew και δεν με πολυβολευει η σελα του ...
παρατηρησα οτι δεν παιρνει και πολυ ρυθμιση η κλιση της σελας . δηλαδη με κλιση τερμα προς τα κατω ειναι σχεδον οριζοντια ...
μηπως δεν εχω βρει το κολπο ???
για ενα ποδηλατο σαν το δικο μου ποια νομιζετε οτι θα ηταν η ιδανικη σελα ?
τελικα δεν ειναι η σελα αλλα η γωνια στην ντιζα.
βασικα εβαλα την καναπεδατη σελα ενος φιλου και δεν με βολευε αφου η μυτη της σελας ηταν πολυ ψηλα παρολο που την ειχα παει τερμα κατω (την μυτη της σελας) ...
ψαχνοντας για το τι φταιει ειδα οτι η ντιζα η δικη μου εχει διαφορετικη γωνια εκει που στερεωνεται η σελα.
για να αλλαξω σελα θα πρεπει να αλλαξω και ντιζα ?
μηπως υπαρχει καποιος ανταπτορας ?
ποιο ειναι το νουμερο που κοιταμε για να δουμε αν η σελα ταιριαζει με την ντιζα ???
Δεν θα ηθελα για μια απλη ερωτηση να ανοιγω καινουργιο θεμα , οποτε την θετω εδω ,
Θα μπορουσε καποιος να μου εξηγησει την διαφορα αν υπαρχει μεταζυ της Brooks B17 standard και aged ? Σε διαφοραξενα φορα που διαβασα μερικοι λενε οτι την aged την αγοραζουν αυτοι που θελουν ενα μικροτερο χρονο στρωσιματος ή που θελουν να φυγουν συντομα ενα ταξιδι και δεν εχουν τον χρονο και την υπομονη να στρωσουν μια classic ...
Τελικα τι ισχυει απο ολα αυτα ? Ή μηπως τιποτα ?
Ευχαριστω εκ των προτερων για την βοηθεια σας και τις απαντησεις σας
Επιτρέψτε μου μια ερώτηση για brooks.
Οι B17 και Flyer είναι οι ίδιες σέλες με τη διαφορά ότι η δεύτερη έχει και ελατήρια.
Μήπως γνωρίζεται αν
1. Τα ελατήρια αυτά αντέχουν άτομα 120 κιλά;
2. Υπάρχει περίπτωση μετά από λίγο καιρό να αρχίσουν τα τριξίματα και σε κάθε πεταλιά να ακούω ιιιικκκ - ιιιικκκ;
Προς ενημέρωση θα ήθελα να πω ότι έστειλα mail στη Βrooks ρωτώντας αν η flyer έχει κάποιο όριο βάρους και αν τα ελατήρια θα δουλεύουν όπως πρέπει με αναβάτες 120 κιλών.
Η απάντηση τους:
There is no weight limit on the saddle. Though the effectiveness of the saddle very much depends on your riding position (upright or leaning forward). If you are in a ore upright position the flyer should be perfectly suited to you. If on the other hand you are leaning froward i'd recommend looking at a B17 Standard.
@Nils
Η aged είναι όπως το λέει η λέξη και όπως το κατάλαβες, "παλαιωμένη" δηλ έτσι επεξεργασμένη ώστε να είναι σαν να την έχεις ήδη χρησιμοποιήσει και "στρώσει". Xωρίς όμως αυτό να σημαίνει οτι δεν παίρνει το σχήμα του πωπού σου με τον καιρό.
Εμένα όμως μου φαίνεται άσκημη (το μπιμπικωτό δέρμα) και επειδή πολύ σπάνια χρειάστηκε κάποιος πολύ χρόνο για να στρώσει μια κλασική Brooks, δεν θα προτιμούσα την aged.
@Nils
Η aged είναι όπως το λέει η λέξη και όπως το κατάλαβες, "παλαιωμένη" δηλ έτσι επεξεργασμένη ώστε να είναι σαν να την έχεις ήδη χρησιμοποιήσει και "στρώσει". Xωρίς όμως αυτό να σημαίνει οτι δεν παίρνει το σχήμα του πωπού σου με τον καιρό.
Εμένα όμως μου φαίνεται άσκημη (το μπιμπικωτό δέρμα) και επειδή πολύ σπάνια χρειάστηκε κάποιος πολύ χρόνο για να στρώσει μια κλασική Brooks, δεν θα προτιμούσα την aged.
Ενταξει δεν φοβαμαι οτι με το στρωσιμο της aged θα γινει και μπιμπικωτος ο πωπος μου...:-) , απλως η απορια μου ειναι τι στο καλο επεξεργασια της κανουν και την μαλακωνουν (την aged παντα ) απο την στιγμη που -φανταζομαι , αν λεω βλακεια διορθωστε με- τα "καπακια" οπως λεει και ο columbus ειναι ιδια με την standard
απλως η απορια μου ειναι τι στο καλο επεξεργασια της κανουν και την μαλακωνουν (την aged παντα ) απο την στιγμη που -φανταζομαι , αν λεω βλακεια διορθωστε με- τα "καπακια" οπως λεει και ο columbus ειναι ιδια με την standard
The softness of the vegetable tanned leather across our Aged range is guaranteed by the special blend of oils and waxes massaged into the hide prior to manufacture.
Κάποια σχόλια σε ξένα fora λένε ότι πρόκειται απλά για
αισθητική αλλαγή, για τα μάτια που λέμε. Στην πράξη έ-
γραψαν ότι δεν είδαν κάποια διαφορά με την όχι "aged"
brooks.
Μετά από 15 ώρες πάνω στην Specialized Romin Evo Comp Gel έχω πολύύύ θετικές εντυπώσεις, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι ήμουν δυόμισι χρόνια εκτός σέλας και ο πισινός μου ακόμη συνηθίζει. Στην αρχή έκανα λάθος στην κλίση και το μούδιασμα πήγαινε σύννεφο. Από τη μέρα που τη σέταρα όπως γράφουν οι οδηγίες δεν ξαναμούδιασα ποτέ. OK την πίεση λόγω κιλών τη νιώθω, αλλά δεν ξαναέχασα επαφή με τον φιλαράκο εκεί κάτω :P
Ένα θεματάκι με ερεθισμούς στις προπονήσεις άνω της μιας ώρας το έχω, ειδικά όταν δεν υπάρχει rest day ενδιάμεσα. Δεν έχω καταλήξει αν είναι θέμα σέλας, κολάν, λιπαντικού που δε χρησιμοποιώ φέτος ή αν απλά χρειάζεται χρόνο ο πισινός μου να συνηθίσει.
Η απόλυτη λίπανση για τον μώλο του ποδηλάτη: βαλσαμόλαδο.
Το καλύτερο είναι να το κάνεις μόνος σου, με φρέσκο βάλσαμο που υπάρχει σε όλη την ελληνική φύση αρχές καλοκαιριού, σε ελαιόλαδο (οδηγίες βρίσκεις πολλές στο διαδίκτυο).
Μια φορά βάζεις λίγο πριν την (πολύωρη) ποδηλατική έξοδο, και κυρίως όμως το βράδυ πριν τον ύπνο λίγη επάλειψη, αν υπάρχει ερεθισμός, για την επούλωση της εκδοράς.
Τα βάλσαμο είναι σούπερ για την ανασύσταση του δέρματος. Όπως ξέρουμε, το βασικό πρόβλημα στη σέλα είναι η εκδορά από το τρίψιμο, ιδίως αν δεν φοράς καλό γυαλιστερό σορτσάκι (λύκρα) και σε γυαλιστερή σέλα.
Πολυ συνοπτικα, οι βασικες διαφορες ειναι:
Οι σελλες για ορθια σταση σωματος ειναι πιο πλατιες, ειδικα στο πισω μερος τους, και σε ορισμενες extreme περιπτωσεις, εχουν μονο πισω μερος, και τους λειπει η μυτη.
Χαρακτηριστικο παραδειγμα οι σελλες που φορανε τα Ολλανδεζικα ποδηλατα.
Οι σελλες για σκυφτη θεση οδηγησης ειναι πιο λεπτες τοσο μπροστα (στη μυτη) οσο και -κυριως- στο πισω τμημα τους. Χαρακτηριστικο παραδειγμα οι σελλες που φορανε τα ποδηλατα τυπου κουρσας.
Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ό,τι και να λένε έχει να κάνει με την ανατομία του καθενός και όχι με το τι σχήμα έχει η σέλα. Υπάρχουν σέλες που σε κάποιους "πάνε" και σε κάποιους άλλους όχι.
Τώρα για αυτές που λες και για τις άλλες τις πιο ακριβές, εγώ που δοκίμασα δύο, είναι πολύ φαρδιές μπροστά και πιέζουν το μέσα μέρος του μηρού και κατά συνέπεια και την μηριαία αρτηρία και όσο καθόμουν πάνω σε αυτές μούδιαζαν τα πόδια μου.
Εγώ τελικά κατέληξα σε αυτή την soma αφού δοκίμασα καμιά δεκαπενταριά. Μου έκαναν και fitting στο ποδήλατο στο bikeme και όλα οκ..
... και με το στυλ που ποδηλατεί ο καθένας από μας.
Όπως έχω βαρεθεί να γράφω ΔΕΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥΜΕ ΣΑΝ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ.
Σηκωνόμαστε από τη σέλα, αλλάζουμε θέσεις, αλλάζουμε γωνίες, αλλάζουμε πιασίματα στο τιμόνι ( αλλάζουμε και κέντρο βάρους / πίεσης πάνω στη σέλα), κάνουμε ορθοπέταλο κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ.
Παίζει σημαντικό ρόλο το στυλ που ποδηλατούμε.
Φυσικά και δεν ποδηλατούμε σαν κούτσουρα αλλά ο καθένας έχει και το δικό του στυλ. Δηλαδή άλλοι είναι πιο ευκίνητοι και άλλοι όχι. Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν υπάρχει κανόνας για το τι είναι η κάθε σέλα.
Όπως είπα και πιο πριν αυτές οι ISP ( ή όπως τις λένε τέλος πάντων ) εμένα προσωπικά δεν με βόλεψαν καθόλου. Σε κάποιον άλλο μπορεί να είναι το τέλειο. Εμένα μου φαίνεται τέλεια η soma και άλλοι πίνουν νερό στο όνομα της prologo.. Τρέχα γύρευε.. Όσοι οι είναι οι ... πισινοί είναι και οι σέλες.
´Άμα θέλετε να βρείτε σέλα δοκιμάστε πολλές ΠΆΝΩ στο ποδήλατο και κάντε τες βόλτα έστω και για ένα οικοδομικό τετράγωνο κάθε φορά.
Αρκεί για να καταλάβετε που περίπου πατάνε τα κόκαλα της λεκάνης και ποια είναι τα σημεία που πιέζει η σέλα πιο πολύ. Άμα έχετε μετρήσει και τα κόκκαλα της λεκάνης σας, ακόμα καλύτερα γιατί τότε περιορίζετε τις επιλογές και δεν ψάχνετε στα κουτουρού. ( εκεί παίζει μέτρημα πριν διαλέξετε).
...τωρα στρωνω μια "μπρουκς" που ψωνισα προσφατα ,οντως ποδηλατικο μαρτυριο ,αγαλι αγαλι γινεται...
παιδες ευχαριστω για τις πληροφοριες ελπιζω να βρω την καταλληλη(σελα εννοω).επομενη κινηση ειναι μετρημα sit bones και fitting οπως εγραψες πολυ σωστα wicca.
Χα χα !! Το ότι στρώνει η σέλα είναι η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι οτι στρώνει ο κ*λος σου στη σέλα. Απόδειξη πως εγώ αισθάνθηκα άνετα από την πρώτη στιγμή με την καινούργια flyer, καθότι η τέταρτη brooks.
Πως μετράμε τα κόκκαλα τις λεκάνης μας μόνοι μας, για να ξέρουμε τι σέλα θα πάρουμε το ξέρετε ή όχι;;
...μια υγρη πετσετα, βαλτη διπλη, και καθησε επανω.
Αυτη θα αποτυπωσει τα σημεια που ακουμπανε τα οστα της λεκανης.
Μετα, σου χρειαζεται ενα μετρο. Μετρας κεντρο-κεντρο τα βαθουλωματα της πετσετας.
Αυτος ειναι ενας τροπος μετρησης. Ο καλυτερος τροπος μετρησης ομως, ειναι η δοκιμη.
Η δοκιμη της υποψηφιας σελλας.
...παμε και βγαζουμε ακτινογραφια τη λεκανη μας ,μετα παιρνουμε το υποδεκαμετρο το τοποθετουμε απα'στην πλακα (της ακτινογραφιας) ,και μετρουμε με ακριβεια χιλιοστου την αποσταση αναμεσα στα 2 κοκκαλα που εφαπτωνται στη σελα και ειμαστε ετοιμοι ,σας καλυψα...?
Καλό το ανέκδοτο αλλά οι Lepper Primus 215 ανδρικό μέγεθος είναι πάνω από μισό αιώνα στις ίδιες διαστάσεις.
Το δέρμα δεν είναι ζυμάρι αλλά στρώνει και προσαρμόζεται μόνο του στον νέο κάτοχο εφόσον χρησιμοποιηθεί τακτικά.
Μέσα στην πρώτη βδομάδα αρχίζουν να φαίνονται τα πρώτα σημάδια από νέο- σχηματιζόμενα σημεία πίεσης.
Το μόνο λάθος σε μια τέτοια σέλα είναι να την πάρεις μεταχειρισμένη.
Δεν θα δουλέψει ποτέ απόλυτα σωστά για σένα.
Το δεύτερο λάθος είναι να την πάρεις από Ελλάδα, με τρεις μεσάζοντες στην μέση.
Όσοι μπορούν ας ψάξουν Ebay Γερμανία.
Lepper Primus 215 Unboxing
Εχω δοκιμασει 6 σελες κοντα στα 100 ευρω εχωντας κανει την σχετικη μετρηση, εφτανα να κανω 50 χιλιομετρα αλλα απο εκει και περα τα πραγματα γινοντουσαν ανυποφορα, ειδικα οι αποστασεις 200-300 καταντουσαν μαρτυριο, φροντιζα παντα να σηκωνομαι τακτικα αλλα το μουδιασμα απο κατω μαζι με τον πονο στα κοκκαλα της λεκανης κραταγαν μεχρι και δυο μερες αναλογα με την αποσταση.
Προσφατα πηρα μια smp hybrid μετα απο συσταση φιλου, εχω κανει μερικες βολτες απο 50-100 χλμ και εκεινο που εχω παρατηρησει ειναι οτι μεχρι τα 50 χλμ δεν χρειαζεται να σηκωθω σχεδον καθολου η σελλα ειναι σκληρη αλλα δεν ενοχλει και κυριως δεν ασκει καμιά απολυτως πιεση στο περινεο, οι αποστασεις των 100 χλμ βγαινουν ευκολα, νιωθω καποια ενοχληση οχι πολυ πισω στην κορυφη των οστων οπως με τις αλλες αλλα καπου αναμεσα στα ποδια που ομως δεν με πειραζει ιδιαιτερα αφου φευγει γρηγορα. Με εχει βολεψει μια κλιση εμπρως περιπου 3 μοιρες αλλα ακομα πειραματιζομαι.
Με ειχαν ενημερωσει να προτιμησω την hybrid αντι της extra ακριβως γιατι σε αυτο το σημειο (αναμεσα στα ποδια) ειναι λιγο πιο στενη και ταιριαζε με την λεκανη μου.
Προς το παρον ειμαι ευχαριστημενος, για πιο μεγαλες αποστασεις επιφυλασομαι να ενημερωσω.
(brooks δεν εχω δοκιμασει)
Καλημέρα και Χριστός Ανέστη.
Επιτρέψτε μου μια ερώτηση για brooks.
Οι B17 και Flyer είναι οι ίδιες σέλες με τη διαφορά ότι η δεύτερη έχει και ελατήρια.
Μήπως γνωρίζεται αν
1. Τα ελατήρια αυτά αντέχουν άτομα 120 κιλά;
2. Υπάρχει περίπτωση μετά από λίγο καιρό να αρχίσουν τα τριξίματα και σε κάθε πεταλιά να ακούω ιιιικκκ - ιιιικκκ;
διαβαζω το θεμα και προσπαθω να βγαλω μια ακρη σχετικα με τις σελες .
αυτο που καταλαβα ειναι οτι οπως εχουμε το νουμερο σκελετου για τα ποδηλατα , εχουμε το νουμερο της σελας ...
απο την αλλη διαβαζω για το ποσο ουαου και γαματες ειναι οι brooks , οι οποιες δεν εχουν ουτε νουμερα , ουτε παπαροθηκη ... και ως κατασκευες ειναι εκ διαμετρου αντιθετες με οποια αλλη σοβαρη κατασκευη ....
τελικα τι ισχυει ?
Oι Β17 και Flyer, εχουν απολυτως ιδιο το επανω δερματινο "καπακι", αλλα διαφορετικο σκελετο απο κατω.
Δηλαδη, η Flyer, ειναι μια Β17 με ελατηρια.
Τα ελατηρια της Flyer, σε καμμια περιπτωση δεν μπορουν να χαρακτηριστουν ως μαλακα.
Δεν εχουν καμμια σχεση με τα (μαλακωτερα) ελατηρια που "φορουσαν" παλιοτερα οι Β66 Champion, και των οποιων αντικαταστατες/διαδοχοι ειναι οι Flyer.
Παρ'ολα αυτα, τα ελατηρια αυτα λειτουργουν, και αποσβενουν τα εντονα κοπανηματα απο τις λακουβες και τις εντονες ανωμαλιες του οδοστρωματος, χωρις ομως και να δινουν την αισθηση μιας καλης αναρτησης, η οποια μετατρεπει το ποδηλατο σε "μαγικο χαλι".
Φυσικα, η Flyer δεν συνοδευεται κι απο το βαρος και την απωλεια ενεργειας της αναρτησης, η απο την απωλεια ενεργειας που συνοδευε την Β66 Champion, με τα πολυ μαλακα ελατηρια, που ταλαντευοταν συνεχως πανω-κατω με το παραμικρο (προσφεροντας ομως αξιοσημειωτη ανεση).
Τα παραπανω ισχυουν σιγουρα για αναβατες μεχρι 90-100 κιλα, γιατι μεχρι εκει φτανει η γνωση μου.
Ειναι σιγουρο, οτι τα ελατηρια της Flyer θα λειτουργουν περισσοτερο κατω απο το βαρος των 120 κιλων, δεν εχω ομως τη γνωση απο προσωπικη εμπειρια, ωστε να μπορω να απαντησω με σιγουρια για το τι ακριβως συμβαινει σ'αυτη την περιπτωση.
Πιστευω ομως οτι τα 120 κιλα βαρους βρισκονται μεσα στις δυνατοτητες της σελλας.
Αυτο που μπορω να πω με σιγουρια, ειναι οτι ατομα βαρυτερα απο 120 κιλα, χρησιμοποιουν την Β17, και ειναι πολυ ευχαριστημενα απο αυτην, χωρις παραλληλα η σελλα να εχει δειξει σημαδια αδυναμιας.
To τριξιμο των ελατηριων αντιμετωπιζεται με λιγο λιπος δερματων Proofide η Colonil, στα σημεια που βιδωνουν τα ελατηρια. Θα μπορουσε να χρησιμοποιηθει και λαδι η γρασσο, αλλα τα μηχανολαδα και τα γρασσα, δεν ξερω αν τα πανε καλα με το δερμα, και ποσο επηρρεαζεται η συμπεριφορα και η αντοχη του οταν ελθει σε επαφη με αυτα.
Oι Brooks εχουν και παραεχουν νουμερα.
Τα νουμερα (πλατος) αλλαζουν αναλογα με το μοντελλο της σελλας. Οπως δηλαδη και σε καθε αλλη εταιρια.
Αλλο πλατος εχει πχ η Β17, κι αλλο η Swift.
Υπαρχει βεβαια μια τεραστια παρεξηγηση, οσον αφορα το πλατος της σελλας.
Το πλατος δεν πρεπει να εξαρταται μονο απο το ανοιγμα των οστων της λεκανης, η μαλλον οχι απο το ανοιγμα των οστων της λεκανης οταν καθεται κανεις με το σωμα ορθιο, οπως οταν καθεται κανεις πανω σε μια καρεκλα.
Κι αυτο γιατι οταν καθεται κανεις με το σωμα γυρτο προς τα εμπρος, πατανε διαφορετικα τα οστα της λεκανης, και τοτε τα δυο σημεια επαφης των οστων της λεκανης με τη σελλα ειναι κοντυτερα μεταξυ τους, και στηριζεται διαφορετικα το σωμα πανω στη σελλα. Γι αυτο το λογο και οι σελλες για κουρσες, ειναι κατα κανονα στενοτερες απο τις σελλες που προοριζονται για αλλα μοντελλα ποδηλατου, οπου το σωμα ειναι πιο ορθιο/καθετο απο οτι στις κουρσες.
Πληροφοριακα, ο ιδιος ανθρωπος, χρειαζεται διαφορετικου πλατους σελλα σε ενα κουρσακι, απο οτι σε ενα ποδηλατο πολης, με πιο καθετη/ορθια θεση οδηγησης.
Οσο για...παπαροθηκη, οι Brooks εχουν κι απ'αυτο:
Ολες οι Brooks Imperial, εχουν το γνωστο κοψιμο/ανοιγμα, ακα παπαροθηκη.
εγω εχω ενα kona dew και δεν με πολυβολευει η σελα του ...
παρατηρησα οτι δεν παιρνει και πολυ ρυθμιση η κλιση της σελας . δηλαδη με κλιση τερμα προς τα κατω ειναι σχεδον οριζοντια ...
μηπως δεν εχω βρει το κολπο ???
για ενα ποδηλατο σαν το δικο μου ποια νομιζετε οτι θα ηταν η ιδανικη σελα ?
τελικα δεν ειναι η σελα αλλα η γωνια στην ντιζα.
βασικα εβαλα την καναπεδατη σελα ενος φιλου και δεν με βολευε αφου η μυτη της σελας ηταν πολυ ψηλα παρολο που την ειχα παει τερμα κατω (την μυτη της σελας) ...
ψαχνοντας για το τι φταιει ειδα οτι η ντιζα η δικη μου εχει διαφορετικη γωνια εκει που στερεωνεται η σελα.
για να αλλαξω σελα θα πρεπει να αλλαξω και ντιζα ?
μηπως υπαρχει καποιος ανταπτορας ?
ποιο ειναι το νουμερο που κοιταμε για να δουμε αν η σελα ταιριαζει με την ντιζα ???
Δεν θα ηθελα για μια απλη ερωτηση να ανοιγω καινουργιο θεμα , οποτε την θετω εδω ,
Θα μπορουσε καποιος να μου εξηγησει την διαφορα αν υπαρχει μεταζυ της Brooks B17 standard και aged ? Σε διαφοραξενα φορα που διαβασα μερικοι λενε οτι την aged την αγοραζουν αυτοι που θελουν ενα μικροτερο χρονο στρωσιματος ή που θελουν να φυγουν συντομα ενα ταξιδι και δεν εχουν τον χρονο και την υπομονη να στρωσουν μια classic ...
Τελικα τι ισχυει απο ολα αυτα ? Ή μηπως τιποτα ?
Ευχαριστω εκ των προτερων για την βοηθεια σας και τις απαντησεις σας
Προς ενημέρωση θα ήθελα να πω ότι έστειλα mail στη Βrooks ρωτώντας αν η flyer έχει κάποιο όριο βάρους και αν τα ελατήρια θα δουλεύουν όπως πρέπει με αναβάτες 120 κιλών.
Η απάντηση τους:
There is no weight limit on the saddle. Though the effectiveness of the saddle very much depends on your riding position (upright or leaning forward). If you are in a ore upright position the flyer should be perfectly suited to you. If on the other hand you are leaning froward i'd recommend looking at a B17 Standard.
@Nils
Η aged είναι όπως το λέει η λέξη και όπως το κατάλαβες, "παλαιωμένη" δηλ έτσι επεξεργασμένη ώστε να είναι σαν να την έχεις ήδη χρησιμοποιήσει και "στρώσει". Xωρίς όμως αυτό να σημαίνει οτι δεν παίρνει το σχήμα του πωπού σου με τον καιρό.
Εμένα όμως μου φαίνεται άσκημη (το μπιμπικωτό δέρμα) και επειδή πολύ σπάνια χρειάστηκε κάποιος πολύ χρόνο για να στρώσει μια κλασική Brooks, δεν θα προτιμούσα την aged.
Ενταξει δεν φοβαμαι οτι με το στρωσιμο της aged θα γινει και μπιμπικωτος ο πωπος μου...:-) , απλως η απορια μου ειναι τι στο καλο επεξεργασια της κανουν και την μαλακωνουν (την aged παντα ) απο την στιγμη που -φανταζομαι , αν λεω βλακεια διορθωστε με- τα "καπακια" οπως λεει και ο columbus ειναι ιδια με την standard
The softness of the vegetable tanned leather across our Aged range is guaranteed by the special blend of oils and waxes massaged into the hide prior to manufacture.
Κάποια σχόλια σε ξένα fora λένε ότι πρόκειται απλά για
αισθητική αλλαγή, για τα μάτια που λέμε. Στην πράξη έ-
γραψαν ότι δεν είδαν κάποια διαφορά με την όχι "aged"
brooks.
Nils,,,ήρθε το καλοκαίρι...παλι.
Θα έρθεις?
Ετοιμαζομαι Man , :-) ;-) συντομα επιτελους κοντας σας ! Ετοιμαζω σιγα σιγα backpack , αρκει οταν ερθω να μην εχετε φυγει ε....!!!
Eaglos kai doom σας ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σας , αν και ακομα αναποφασιστος ειμαι...
Αν πας σε Brooks, πάρε τη νορμάλ και στρώστην όπως τόσος κόσμος :)
Εν τω μεταξύ έβγαλε και καινούρια λαστιχένια (όχι δερμάτινα) αγωνιστικά μοντέλα...
http://www.brooksengland.com/cambium/
Μετά από 15 ώρες πάνω στην Specialized Romin Evo Comp Gel έχω πολύύύ θετικές εντυπώσεις, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι ήμουν δυόμισι χρόνια εκτός σέλας και ο πισινός μου ακόμη συνηθίζει. Στην αρχή έκανα λάθος στην κλίση και το μούδιασμα πήγαινε σύννεφο. Από τη μέρα που τη σέταρα όπως γράφουν οι οδηγίες δεν ξαναμούδιασα ποτέ. OK την πίεση λόγω κιλών τη νιώθω, αλλά δεν ξαναέχασα επαφή με τον φιλαράκο εκεί κάτω :P
Ένα θεματάκι με ερεθισμούς στις προπονήσεις άνω της μιας ώρας το έχω, ειδικά όταν δεν υπάρχει rest day ενδιάμεσα. Δεν έχω καταλήξει αν είναι θέμα σέλας, κολάν, λιπαντικού που δε χρησιμοποιώ φέτος ή αν απλά χρειάζεται χρόνο ο πισινός μου να συνηθίσει.
Η απόλυτη λίπανση για τον μώλο του ποδηλάτη: βαλσαμόλαδο.
Το καλύτερο είναι να το κάνεις μόνος σου, με φρέσκο βάλσαμο που υπάρχει σε όλη την ελληνική φύση αρχές καλοκαιριού, σε ελαιόλαδο (οδηγίες βρίσκεις πολλές στο διαδίκτυο).
Μια φορά βάζεις λίγο πριν την (πολύωρη) ποδηλατική έξοδο, και κυρίως όμως το βράδυ πριν τον ύπνο λίγη επάλειψη, αν υπάρχει ερεθισμός, για την επούλωση της εκδοράς.
Τα βάλσαμο είναι σούπερ για την ανασύσταση του δέρματος. Όπως ξέρουμε, το βασικό πρόβλημα στη σέλα είναι η εκδορά από το τρίψιμο, ιδίως αν δεν φοράς καλό γυαλιστερό σορτσάκι (λύκρα) και σε γυαλιστερή σέλα.
Τι διαφορα εχουν οι σελες που προτιμουντε για ορθια θεση οδηγησης απο αυτες για ξαπλωτη θεση οδηγησης ?
Πολυ συνοπτικα, οι βασικες διαφορες ειναι:
Οι σελλες για ορθια σταση σωματος ειναι πιο πλατιες, ειδικα στο πισω μερος τους, και σε ορισμενες extreme περιπτωσεις, εχουν μονο πισω μερος, και τους λειπει η μυτη.
Χαρακτηριστικο παραδειγμα οι σελλες που φορανε τα Ολλανδεζικα ποδηλατα.
Οι σελλες για σκυφτη θεση οδηγησης ειναι πιο λεπτες τοσο μπροστα (στη μυτη) οσο και -κυριως- στο πισω τμημα τους. Χαρακτηριστικο παραδειγμα οι σελλες που φορανε τα ποδηλατα τυπου κουρσας.