Επειδή το πείραμα της δημιουργίας χάρτη της Αττικής είχε αρκετή επιτυχία, είπαμε στη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας ΕΜΠ (καθηγητής Θάνος Βλαστός) να το επεκτείνουμε σε όλη την Ελλάδα, ώστε να αναδείξουμε τις περιοχές που προωθούν το ποδήλατο.
Είναι και ένας ωραίος οδηγός τώρα που καλοκαιριάζει για να προγραμματίσουμε τις (ποδηλατικές;) διακοπές σε μέρη που έχουν ποδηλατόδρομους.
Θα χρειαστούμε όμως βοήθεια στη διόρθωση και επικαιροποίησή του, διότι η παρακολούθηση των δρώμενων ανά την Ελλάδα δεν είναι το ίδιο εύκολη με την παρακολούθηση των δρώμενων στην Αττική.
Περιμένω σχόλια πριν τον ανεβάσουμε και αφού τον ανεβάσουμε, δηλαδή από τις ποδηλατικές κοινότητες ανά την Ελλάδα να τον τσεκάρουν και να μας προσφέρουν συνεχώς πρόσφατες πληροφορίες για την επικαιροποίησή του.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zY3nGt6U0zpU.kZRFXfO8OYeo&usp=sharing
Θα το γνωστοποιήσουμε στις πόλεις άμεσα ...
Ο φερόμενος ως ποδηλατόδρομος στο λιμάνι του Ναυπλίου δεν ΥΠΑΡΧΕΙ, είναι πάρκινγκ ΙΧ!!! και ο ποδηλατόδρομος της Ν. Τίρυνθας έγινε απλά μέσα απ τον καταυλισμό των Τσιγγάνων για να τους διώξουν!!!. Τοσο η εισοδός του όσο και εξοδός του ειναι γεμάτες μπάζα και δεν χρησιμοποιείται. Υπάρχουν ποδηλατικές διαδρομές, μη καταχωρημένες ως ποδηλατόδρομοι, - διέρχονται πολύ αραιά αγροτικά οχήματα, -, όπως η διαδρομή από το Άργος μέχρι το Κιβέρι παράλληλα με το δίκτυο του Αναβάλου, κατάλληλη για όλα τα ποδήλατα εκτός από κουρσες ή η χωμάτινη διαδρομή Κεφαλάρι Άργους- Νέα Κίος πλησίον του ποταμου Ερασίνου, κατάλληλη για όλες τις ηλικίες.
Υπάρχουν πολλές τέτοιες περιπτώσεις, όπου κατασκευάστηκαν μικροί ποδηλατόδρομοι ή ολόκληρο δίκτυο (Κορδελιό), το οποίο αφέθηκε στη βορά των ΙΧ, μέχρι που καταπατήθηκε πλήρως και καταργήθηκε στην πράξη και στη συνέχεια ήρθε και ο δήμος να το επικυρώσει (με καθαίρεση των πινακίδων). Πιστεύω ότι οι κατειλημμένοι από το ΙΧ ποδηλατόδρομοι, στους οποίους ο δήμος όμως δεν έχει προβεί σε επίσημη καθαίρεση των σημάτων πρέπει να φαίνονται στο χάρτη και να διεκδικούμε την λειτουργικότητά τους. Στο Κορδελιό που διαπίστωσα ότι ο δήμος έβγαλε όλες τις πινακίδες που έδειχναν που είναι ο ποδηλατόδρομος και δεν υπήρχε κανένα ίχνος στο οδόστρωμα (μετά λύπης) έσβησα το δίκτυο από το χάρτη μου. Η κηδεία ενός ποδηλατόδρομου είναι τραγικό (δεν έχουμε και πολλούς και ήταν ο πρώτος ποδηλατόδρομος στη Θεσσαλονίκη). Στο Ναύπλιο έβγαλα τα μάτια μου στο street view, αλλά έχω την εντύπωση ότι η ταμπέλα του ποδηλατόδρομου υπάρχει ακόμα (πίσω από μία μεγάλη λευκή ταμπέλα που παρουσιάζει ένα έργο στο λιμάνι), όπως και τα ίχνη στο οδόστρωμα. Αν κάνω λάθος πες μου να τον κηδέψω και αυτόν. Δόθηκε μία μάχη για να προφυλαχθεί ο ποδηλατόδρομος αυτός (με πλαστικά κολονάκια), η οποία έληξε με συντριπτική νίκη του ΙΧ.
Τώρα για τους γύφτους τι να πω... Όποτε περνάω από τις γειτονιές τους πάντα πετάγεται ένας πιτσιρικάς με το ποδήλατο και με κοντράρει.... Ο ποδηλατόδρομος ενώνει τη θάλασσα με έναν αρχαιολογικό χώρο. Είναι τόσο δύσκολο για το δήμο να διώξει τα μπάζα των γύφτων για να προφυλάξει έναν ποδηλατόδρομο με τουριστική αξία που χρειάζεται να τον κηδέψω και αυτόν;
Πηγή: http://www.prefadoros-blog.com/2013/05/blog-post_30.html
Καλησπέρα, μπράβο για την πρωτοβουλία!
κάποιες διορθώσεις για την περιοχή του Παπάγου, προσπερνώ το γεγονός ότι τα σηματοδοτημένα τμήματα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν γιατί έχουν γίνει πάρκινγκ Ι.Χ.,
- το τμήμα πάνω στην οδό Κύπρου δεν είναι ποδηλατόδρομος, ούτε καν σηματοδοτημένος!
- τα τμήματα που διατρέχουν τα αλσύλλια, επίσης δεν είναι ποδηλατόδρομοι!
Αφου πιασαμε ολη την Ελλαδα μηπως ξερουμε τιποτα για το δικτυο της Κυπρου. Απο εκει καταγομαι αλλα εχω κατι χρονια να κατεβω, ακουω ομως οτι κατι ψιλοκινειται απο ποδηλατοδρομους, στην Λαρνακα τουλαχιστον που εχω γνωστους.
Μια πρόταση
Μιας και κάποιοι ποδηλατόδρομοι έχουν αλλοιωθεί, θα μπορούσε να υπάρχει κάποιου τύπου διαβάθμιση ανάλογα με κάποια χαρακτηριστικά:
Βαθμός αλλοίωσης
Χρήση
Είδος
κλπ.
Ναι, ωραία θα ήταν να επεκταθώ και στην Κύπρο. Αργότερα όμως να καταφέρω πρώτα να συγκεντρώσω λίγο την Ελλάδα....
Ναι, όντως πρέπει τουλάχιστον να ξεχωρίσουν οι λειτουργικοί από τους μη λειτουργικούς ποδηλατόδρομους με διαφορετικό χρώμα ίσως. Αυτό προηγείται τις παραπάνω παρατήρησης θα το κάνω αμέσως μόλις οριστικοποιήσω τους ποδηλατόδρομους.
Ναι, όντως επί της Κύπρου και στα δασύλλια δεν είναι ποδηλατόδρομος (προϋπήρχαν του ποδηλατόδρομου). Ο ποδηλατόδρομος "οδηγεί" όμως τον ποδηλάτη σε αυτά και αφού δεν υπάρχει σήμα πεζόδρομου και επειδή είναι ασφαλείς και ωραίες διαδρομές για το ποδήλατο τις κράτησα μέχρι το σημείο που συναντούν τον πρώτο δρόμο. Μου φάνηκε από το σχεδιασμό των ποδηλατοδρόμων ότι ο μελετητής ήθελε να τα αξιοποιήσει ως διαδρομές ποδηλάτων, διαφορετικά ο ποδηλατόδρομος δε θα "έστριβε" προς τα αλσύλλια.
Καταγραφή ποδηλατόδρομων
ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Εξαιρετικό θέμα!!!
Βεβαια υπαρχουν και καποιοι χαρακτηρισμενοι ποδηλατοδρομοι που ο Θεός να τους κάνει ...
Αναφέρομαι για παράδειγμα στην γειτονια μου τον Κορυδαλλο, δήμο περιπου 60.000 κατοικων όπου εμφανιζεται ως τετοιος ενας (και μοναδικός) μηκους 0,5 χλμ στην καταγραφή - στην πραγματικοτητα είναι ακριβως 300μ, έλεος .....
Δεν έχει δύο σκέλη στον ίδιο δρόμο, όπως δείχνει ο χάρτης;
Υπαρχει ενας ποδηλατοδρομος στην Πετρούπολη που ξεκινάει από την πλατεία (κυκλικό) στην Σκουφά (στο ύψος της Επτανήσου) που βγάζει μέχρι την Αγία Τριάδος που βολεύει μετά για να ανέβετε στο Ποικίλο ορος.
εδώ είναι και η διαδρομή στον χάρτη...
Επτανησου -Αγιά Τριάδος
Τον έβαλα στο χάρτη! Να είσαι καλά! Ευχαριστώ! Βέβαια έβαλα μόνο τη Σκουφά και την Κολοκοτρώνη, διότι πουθενά αλλού δεν είδα σήμανση για ποδηλατόδρομο!
Καταρχήν συγχαρητήρια για την προσπάθεια. Μακάρι να αυξάνεται συνέχεια το κίτρινο στον χάρτη!
Κάποιες παρατηρήσεις για την Πάτρα. Οι μόνοι ποδηλατόδρομοι χωρίς εισαγωγικά είναι αυτοί του νέου λιμανιού Πατρών και ένας νεότερος, που δεν φαίνεται στον χάρτη, στην οδό Αυστραλίας, από Κανελλοπούλου έως Λοΐζου (σκυρόδεμα στο επίπεδο του πεζοδρομίου). Οι Ρ.Φεραίου και Κανάρη είναι πεζόδρομοι με πλακόστρωτο και λόγω της πυκνής κίνησης πεζών προσφέρονται μόνο εναλλακτικά για ασφαλή αργή διέλευση ή, συνηθέστερα, για επίδειξη του καινούριου ποδηλάτου μας.
Στον ποδηλατόδρομο που είναι στην Ιλισου υπάρχει διακλάδωση στην Πάτμου και μετά Θεσσαλονίκης παράλληλα με τον Ηλεκτρικό.
Η Ναύπακτος έχει δημιουργήσει ένα θαυμάσιο δίκτυο ποδηλατοδρόμων είχε βάλει και να αναμισθώσουμε ποδήλατα σε αυτόματα μηχανήματα αλλά φευ στην Ελλάδα ζούμε .
Παντού παρκαρισμένα αυτοκίνητα η παρκαρισμένα στην απέναντι πλευρά με αποτέλεσμα όλη η κίνηση των οχημάτων να διεξάγεται στο χώρο του ποδηλατοδρόμου .
Δεν έχει πει κανείς στην Τροχαία ότι μπορεί να μαζέψει πρόστιμα με μια απλή βόλτα , αφού ο καθένας μας κάνει ότι θέλει
Ναι έτσι είναι. Ιδίως σε καφετέριες και άλλα τέτοια μαγαζιά θεωρούν όπως έβλεπα την Κυριακη πως είναι για τα μηχανάκια τους ο ποδηλατόδρομος , και είμαι σίγουρος ότι πολλοί δεν ξέρουν γιατί είναι κόκκινος ο δρόμος εκεί :(
Ευχαριστώ για τις χρήσιμες παρατηρήσεις. Τα πέρασα στο χάρτη. Ήθελα να ρωτήσω για τη Ναύπακτο: Το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων λειτουργεί; Δίότι μέχρι το Μάιο μία δημοσίευση στο διαδίκτυο έγραφε ότι δεν λειτουργούσε. Αν τυχόν λειτουργεί να το περάσω στο χάρτη.
http://www.lepantomag.gr/nafpaktia/%CE%BD%CE%B1%CF%8D%CF%80%CE%B1%CE%BA%...
καλησπέρα απ ότι έχω δει δεν υπάρχει πια τίποτα όλες οι βάσεις άδειες τα χειριστήρια σπασμένα και ωωωωωω του θαύματος όλοι οι ποδηλατοδρόμοι είναι πάρκινγκ αυτοκίνητων με τις ευλογίες δήμου και τροχαίας
στην νέα προέκταση της οδού Θηβών από Αγ . Νικολάου μέχρι την λεωφόρο Φυλής πάρα πολύ προσεγμένος και κατασκευασμένος
Το ξεθάβω και όχι για καλό. Το μοναδικό κομμάτι στο Αιγάλεω (αριστερά από το άλσος δίπλα στα ΤΕΙ) δεν ισχύει. Τουλάχιστον όχι τώρα. Δεν υπάρχουν πινακίδες ή σήμανση επί του δρόμου και απλά έγινε πεζόδρομος.
Επίσης ρε παιδιά πήγα προχθές στον ποδηλατόδρομο που ξεκινάει από το γκάζι και είναι απλά γεμάτος από πεζούς, κυρίες με τα καρότσια των παιδιών, νεαρούς και νεαρές που βγάζουν βόλτα τα σκυλιά κτλ. Ποδήλατο μπορείς να κάνεις μόνο με πολύ χαμηλές ταχύτητες και με πολύ προσοχή μην πέσει κανείς πάνω σου. Έκανα μόνο ένα χλμ και απογοητεύτηκα και εφυγα κατευθείαν για κανονικό δρόμο.
πρόκειται περι πρωταπριλάτικου αστείου μάλλον.. γιατι όλοι οι υπάλληλοι του νιάρχου πηγαίνουν από τον ίδιο "ποδηλατόδρομο" και χωρίς καθυστερήσεις στη δουλειά τους..
και επειδή είναι τόσο πετυχημένος θα τον επεκτήνουμε σε όλα τα σχολεία της αττικής..τέρμα οι κοπάνες..
Σημερα χρησιμοποιησα τον ποδηλατοδρομο της Αργυρουπολης.Με εξαιρεση μια παρκαρισμενη μοτοσυκλετα καθετα στον ποδηλατοδρομο,μου αφησε θετικες εντυπωσεις...
H εκδήλωση για την έναρξη λειτουργίας κοινοχρήστων ποδηλάτων θα πραγματοποιηθεί αύριο Σάββατο, 13 Ιουλίου 2019, στις 8 το βράδυ, στο πάρκο νοτίως του «Πανελληνίου», στην Καλαμάτα.
Στην εκδήλωση αυτή, θα γίνει παρουσίαση των ποδηλάτων και θα δοθεί η δυνατότητα χρήσης και δωρεάν δοκιμής, όσον αφορά σε 15 ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα, που θα είναι διαθέσιμα. Εν αναμονή αυτής της εκδήλωσης, ο Δήμαρχος περιεργάσθηκε τα ποδήλατα, παρουσία εκπροσώπου της αναδόχου εταιρείας, ενώ έκανε και μια μικρή βόλτα στο χώρο μπροστά στο Δημαρχείο.
Υπενθυμίζεται ότι, σε δημοπρασία για την εκμίσθωση 7 κοινοχρήστων χώρων όπου θα τοποθετηθούν ποδήλατα προς ενοικίαση, πλειοδότης αναδείχθηκε η εταιρεία «Brainbox Πληροφορική ΑΕ» , που προσέφερε ετήσιο μίσθωμα 2.000 €, ενώ η σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ του Δημάρχου και του νομίμου εκπροσώπου της εταιρείας έχει ισχύ 5 ετών, με δυνατότητα παράτασης για ακόμη 5 χρόνια.
https://messinia24.gr/%CE%B2%CF%8C%CE%BB%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%87%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CE%B5-%CE%AD%CE%BE%CF%85%CF%80%CE%BD/
Ένας χάρτης που περιλαμβάνει ποδηλατόδρομους και καταστήματα ποδηλάτων. https://opencyclemap.org/
Διορθώνεται εύκολα από τον καθένα μας στο osm.org