Καλημερα σε ολους.
Για ολες τις εικονες σε 1 ζιπ αρχειο κατεβαστε το απο εδω. ΖΙΠ αρχειο με ολες τις φωτο
Ειχα ενα προβλημα με ευθυγραμμιση βαλβιδας στο στεφανι μου και το ελυσα με μια καλη τρομπα.
ΟΜΩΣ το πισω λαστιχο οταν το φουσκωσα, εσπασε/ διογκωσε το στεφανι της ζαντας photo ζαντα στεφανι προβλημα1, photo ζαντα στεφανι προβλημα2
Εχθες το παρατηρησα και πρεπει να το φτιαξω γιατι το ποδηλατο ειναι το αμαξι μου= μονο αυτο εχω.
Λεφτα περιορισμενα αλλα αλλη λυση δεν υπαρχει οπως ειπα παω παντου με αυτο.
Εχω 1 mountain Raleigh stonefly photo το ποδηλατο Κακα τα ψεματα, εχει υποστει πολλή ταλαιπωρία το ποδήλατο εδω και 15 χρονια, χωρις συντηρηση ποτε εκτος απο αλλαγες σαμπρελας.
Η ζαντα/τροχος γραφει RIGIDA AS26FL 20x559 9931430 (φωτο) και θελει πεταμα απο οτι καταλαβα.
photo ζαντα στοιχεια
Εχουν φθαρθει τα δοντια της πισω κασεττας που αλλαζει ταχυτητες photo κασετα, photo κασετα με σιμανο η αλυσιδα, και επισης το μπροστινο ντεραλιε (με πεταλια) αν το λεω καλα photo ντεραλιε μπροστα
Εχει 7 ταχυτητες πισω και 3 μπροστα.
Τι τυπος πισω τροχου/ζαντας ειναι αυτος που εχω. Βλεπω στα eshop ορους οπως AXLE, QR, μετα Disbrake
και εχω χασει πασα ιδεα για το τι πρεπει να αγορασω και αν ειναι συμβατο με το ποδηλατο.
Ο τροχος με τα γραναζια μαζι, απο οτι καταλαβα μπαινει πανω σε 1 κυλινδρο, τον HUB ?
Αν ναι τι τυπο HUB πρεπει να αγορασω
Επισης τα φρενα shimano πιθανα να αλλαξουν αν αλλαξω ζαντα/ταχυτητες με νεα γραναζια ? Αν ναι αλλαγη και στο σιμανο photo φρενα-ταχυτητες
Τοσα χρονια δε σκουριασε ποτε, δε ξερω υπαρχει ανοξειδωτο αξεσουαρ ή ειναι μονο αλουμινιου και τι ποιοτητες εχει.
Θελω βοηθεια
1) να βρω τα ανταλλακτικα δε ξερω τι πχ μοντελο ειναι η κασεττα για να παραγγειλω.
Βλεπω και πχ 8αρες κασετες και δε ξερω αν απο την 7αρα πρεπει πχ να γινει αλλαγη σε 8αρα καλυτερα ?
2) αν υπαρχουν Ελλαδα απο που προτεινετε να τα αγορασω.
3) αν πχ βρισκονται εξωτερικο τι συστηνετε?
4) Μαστορα για την αλλαγη. Προτιμω Λεσβο, Χιο ισως καβαλα. Αλλιως αθηνα και θεσσαλονικη οπου υπαρχει.
ευχαριστω
το στεφανι που θες ειναι για 26αρι τροχο για v-brakes.Πρεπει να μετρησεις και τις ακτινες που εχεις για να δεις με ποσες τρυπες για ακτινες θελεις (πονταρω στο 36 αλλα μετρα το).
Δεν ξερω κατα ποσο ομως σε συμφερει στεφανι (θα εχεις κοστος στεφανιου, ακτινων, πλεξιμο και εαν υπαρχει καποιος εκει που εισαι για να κανει αυτη την δουλεια (πλεξιμο-ακτινολογηση)) ή να παρεις ετοιμο τροχο.
Απο εκει ξεκινας. Τωρα εαν δεν αλλαξεις να πας σε κασσετα αυτο που εχεις με τα γραναζια το ζητας σαν 7αρι ελευθερο βιδωτο. 90% θα θελεις και αλυσιδα.
Παντως ολα αυτα υπαρχουν Ελλαδα, ακριβα δεν τα λες, και δεν υπαρχει λογος να μπλεξεις με εξωτερικο.
...να κανεις κι ενα service στο πισω κεντρο, και ν'αφησεις τα υπολοιπα πραγματα στην ησυχια τους.
Λιγο λαδακι ποτε-ποτε στην αλυσιδα, και τελος.
Η ζαντα ειναι οντως τελειωμενη, αλλα τα υπολοιπα πραγματα μπορει να ειναι χρησιμοποιημενα, αλλα δειχνουν να εχουν ακομη αρκετη ζωη μπροστα τους.
Η κασσετα σου δεν δειχνει να εχει σημαντικη φθορα, τετοια που να δικαιολογει αλλαγη της. Η δικη μου κασσετα, εχει πολλη-πολλη περισσοτερη φθορα (κι η αλυσιδα ακομα περισσοτερη) κι ομως το συστημα δουλευει ρολοϊ.
Αν εχεις προβληματα δυσλειτουργιας, αλλου θα πρεπει να αναζητησεις την αιτια: Αρρυθμιστες ταχυτητες, στραβωμενο ντεραγιε η βαση ("νυχι") ντεραγιε, συρματοσχοινο που κολλαει, κλπ.
Μοναχα μπροστα στο δισκοβραχιονα το μεσαιο γραναζι δειχνει να εχει καποια φθορα, αλλα και παλι θα πρεπει να λειτουργει κανονικα.
Ουσιαστικα, το ποδηλατο σου χρειαζεται ενα καλο ξεγυρισμενο service, και μια αλλαγη στεφανιου.
Οσο για το σπασιμο του στεφανιου, υπαρχει πιθανοτητα να εγινε απο δικο σου λαθος:
Αν φουσκωσες το πισω λαστιχο με περισσοτερα απο 60-65 psi, τοτε πολυ πιθανον εισαι εσυ ο αιτιος της καταστροφης.
Εχε υπόψη σου παντως οτι υπαρχουν στην αγορα ζαντες μονοπατες (σαν τη δικη σου), αρκετα ενισχυμενες και οικονομικες, και οι οποιες μπορουν να πλεχτουν χρησιμοποιωντας τις υπαρχουσες ακτινες κατα 90%. Αν φυσικα οι ακτινες ειναι σε καλη κατασταση και δεν εχουν παρουσιαστει κρουσματα σπασμενων ακτινων.
Το πισω κεντρο (hub) επισης, το πιο πιθανο ειναι να μην χρειαζεται αλλαγη. Ενα καλο service και μια αλλαγη σε μπιλλιες-κωνους, και θα ξαναγινει καινουριο. Με την προϋποθεση παντα οτι δεν εχουν πειραχτει τα "ποτηρια" του (οι καμπυλες επιφανειες πανω στις οποιες κυλανε οι μπιλλιες του ρουλεμαν).
Επισης πληροφοριακα η κασσετα σου ειναι βιδωτη (freewheel) με μασιφ αξονα, που δεν δεχεται quick release.
Παιδια ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις.
Δεν ηξερα οτι το στεφανι το παιρνεις χωρις ακτινες... Εχω 36
Δε ξερω τι ειδατε στις φωτο αλλα οι ακρες απο τα οδοντωτα γραναζια που παταει η αλυσιδα ειναι σε πολλα σημεια καμπυλωτες - ενοω εχει φθορα πολυετη. Επιμενετε να κρατησω την κασετα ετσι οπως ειναι ?
Τη σαμπρελα τη φουσκωσα μεχρι 45-50psi με ενα πλαστικο μανομετρο που εχει πανω. Το ιδιο και τη μπροστινη αλλα δεν εσπασε ? Παντως ο πισω τροχος δειχνε να κανει 8άρια οταν τον κοιταω καθετα να δω αν ειναι στο κεντρο στο 'πηρουνι' που τον συγκρατει αν το λεω σωστα.
Οι ακτινες δεν εσπασαν ποτε ή εμφανισαν αλλο προβλημα.
Οι ταχυτητες κολανε πχ. το καλοκαιρι απο 5η παει 4η και το χειμωνα αλλαζω ταχυτητα αλλα δεν αλλαζει η αλυσιδα θεση στην κασετα.
Οποιος θελει ας μου στειλε μυνημα που προτεινει μαστορα η μαγαζι για ηλεκτρονικη αγορα κλπ εντος ελλαδας.
Αποφασισα να παρω ετοιμο τροχο/ζαντα αφου ερχεται με ακτινες πανω να μη μπλεξω και ειμαι και σε νησι.
Εχω μεγαλη διαφορα στις τιμες δε ξερω... ?
Μεχρι τωρα αριθμημενα αν καταλαβα καλα προτεινετε
1) Τροχο/ζαντα 26αρι για v-brakes ο οποιος ερχεται ετοιμος με 36 ακτινες. Προτασεις για μοντελο/ μαρκα να αντεχει ?
2) Μια κασετα 7άρα ελευθερη βιδωτή για 26αρη πισω τροχο και αλυσιδα οχι QR
3) Σερβις στο πισω κεντρο hub
4) Σερβις στις ταχυτητες, αλλαγη καλωδια φρενων κλπ
Τα ειπα καλα μεχρι εδω ? Εχω κατι αλλο ?
...κατσε να τα πω και γω τωρα:
Απο οτι φαινεται, το ποδηλατο εχει μαζεψει πολλα προβληματα μεσα στα χρονια, και τα οποια δεν λυθηκαν ποτε, με αποτελεσμα να φτασει ο κομπος στο χτενι καποια στιγμη.
Απο οτι φαινεται, δεν φταιει το φουσκωμα που εκανες στο λαστιχο για το σπασιμο της ζαντας.
Προφανως, τα πλευρα της ζαντας ελειωσαν απο τα τακακια των φρενων με την πολυετη χρηση, και ηλθε η ωρα που η ζαντα παρεδωσε το πνευμα.
Οσο για την δυσλειτουργια των ταχυτητων, πολλα μπορουν να φταινε:
Απο σκουριασμενα συρματοσχοινα, μεχρι στραβωμενη βαση του πισω ντεραγιε, η και του ιδιου του ντεραγιε.
Πληροφοριακα, ντεραγιε η εκτροχιαστης επι το Ελληνικοτερον, ειναι αυτο το εξαρτημα διπλα στο κεντρο του πισω τροχου, με τα δυο μαυρα πλαστικα ροδακια, που αναμεσα τους περναει η αλυσιδα διαγραφοντας ενα ζητα, και γραφει επανω του Shimano.
Ειναι αυτο που "εκτροχιαζει" την αλυσιδα, και την αναγκαζει να μετακινηθει απο γραναζι σε γραναζι της κασσετας.
Τα δοντια των γραναζιων δεν ειναι κατεστραμμενα ουτε φθαρμενα τοσο οσο νομιζεις.
Οι καμπυλοτητες και τα "κοψιματα" στις ακρες των δοντιων των γραναζιων δεν ειναι αποτελεσμα φθορας, αλλα εχουν κατασκευαστει ετσι απο το εργοστασιο και λειτουργουν σαν ραμπες για να διευκολυνουν την αλυσιδα να μεταπηδαει απο γραναζι σε γραναζι.