Νορβηγία: Χωρίς αυτοκίνητα το κέντρο του Όσλο

16 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Νορβηγία: Χωρίς αυτοκίνητα το κέντρο του Όσλο μέσα σε τέσσερα χρόνια

.

Οι δημοτικές αρχές του Όσλο αποφάσισαν την απαγόρευση των αυτοκινήτων από το κέντρο της πόλης έως το 2019, σηματοδοτώντας την πρώτη ολοκληρωμένη και μόνιμη τέτοια απαγόρευση για μία ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.

Σύμφωνα με το νέο δημοτικό συμβούλιο, το σχέδιο αυτό θα ωφελήσει όλους τους πολίτες, παρά τις επιφυλάξεις των επιχειρηματιών που φοβούνται μείωση της κίνησης του αγοραστικού κοινού στο κέντρο της πόλης.

«Θέλουμε να κάνουμε το καλύτερο για τους πεζούς, τους ποδηλάτες αλλά και για τα καταστήματα», δήλωσε η Λαν Μαρί Νγκουγιέν Μπεργκ, εκπρόσωπος του Κόμματος των Πρασίνων στο Όσλο.

Σύμφωνα με τα σχέδια, ο δήμος θα κατασκευάσει τουλάχιστον 60 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων πριν από το 2019 και τις επόμενες δημοτικές εκλογές, και θα προωθήσει παράλληλα μαζικές επενδύσεις στις δημόσιες μεταφορές.

Εξαιρέσεις προβλέπονται για αυτοκίνητα που μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες και οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα στα καταστήματα, αναφέρει η ανακοίνωση του δημοτικού συμβουλίου, ενώ θα υπάρξουν διάφορες δοκιμαστικές περίοδοι πριν την εφαρμογή του μέτρου.

Αρκετές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες έχουν στο παρελθόν απαγορεύσει προσωρινά τα αυτοκίνητα στα κέντρα των πόλεων τους, όπως το Παρίσι τον περασμένο μήνα.

Άλλες πόλεις, όπως το Λονδίνο και η Μαδρίτη έχουν εισάγει οικονομικές επιβαρύνσεις στους οδηγούς για τον περιορισμό της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στο κέντρο.

Το Όσλο έχει περίπου 600.000 κατοίκους, ενώ σχεδόν 350.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν σε ολόκληρη την πόλη. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ζουν έξω από το κέντρο της πόλης, αλλά εντός των ορίων της αστικής περιοχής του Όσλο.

Αντιγραφή από τη σελίδα της Ναυτεμπορικής

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Είχα επισκεφτεί το Όσλο το 2008. Έμεινα 2 μέρες και περπάτησα όλη την πόλη. Δεν είναι πόλη το Όσλο... Είναι μία παραμυθούπολη ένα χάρμα οφθαλμών και αισθήσεων. Δεν μου προκαλεί εντύπωση αυτή η είδηση, άλλωστε από τότε έβλεπα ελάχιστα αυτοκίνητα να κινούνται στους δρόμους. Είναι πολλά χρόνια μπροστά.

ndimensi
Εικόνα ndimensi
Απών/απούσα

Η πόλη του μέλλοντος θα μπορούσε να έχει τίτλο το άρθρο...

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

Αλήθεια, μου φαίνεται οι κάτοικοι του Όσλο έβαλαν το μυαλό τους για να γίνει άξια η πρωτεύουσά τους. Έτσι θα μου άρεσε να ζήσω...

Σας εύχομαι κάθε καλό και καλό φθινώπορο

Υ.Γ. Σήμερα βγάλαμε τα χειμωνικά μουφάν μας· παρόλους του διψήφιους βαθμούς, αρχίζει ο χειμώνας.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Κοιτάξτε παιδιά, για τα ελληνικά δεδομένα - και όχι μόνο - η Νορβηγία είναι άλλος πλανήτης. Ειδική περίπτωση. Και όχι μόνο, επαναλαμβάνω.

Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι φταίει το κλίμα - σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον. Εδώ στο νότο, με το απολαυστικό κλίμα, οι άνθρωποι είναι κατά φύσιν τεμπέληδες. Ζώντας στον παράδεισο, τι άλλο να κάνεις, από το να κ*λοβαράς και μετά συγχωρήσεως. Όμως εκεί πάνω στο βορρά, με τόσο αντίξοο περιβάλλον, με τόσο σκληρές συνθήκες, οι άνθρωποι πρέπει διαρκώς να βάζουν τη γκλάβα τους να στροφάρει, για όλα, και να βρίσκουν τρόπους να λύνουν διαρκώς προβλήματα, και να συνεργάζονται για να επιβιώσουν, και για να κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη, ξεκινώντας από άμεσα και πιεστικά καθημερινά προβλήματα.

Η μόνη χώρα που έχει θετικό πρόσημο στην οικονομία της. Και προβληματίστηκαν τι να κάνουν το πλεόνασμα, και για να μη γίνουν υπερκαταναλωτικοί και καταστρέψουν το περιβάλλον... αποφάσισαν να το δώσουν σε αναπτυσσόμενες χώρες. Τι να λέμε τώρα;

Tasos
Απών/απούσα

χωρίς να χρειαστεί να κρεμάσουν και μερικούς ΙΧήδες για παραδειγματισμό;

Για να γίνει κάτι τέτοιο εφικτό κι εδώ θα πρέπει να διατυπωθεί καταρχήν το αίτημα και να διεκδικηθεί μαζικά, όχι μόνο από την ποδηλατική κοινότητα αλλά από ένα ευρύτερο κίνημα πολιτών και φορέων. Η αρχή όμως μπορεί να γίνει μόνο από ενεργά κινήματα και πρωτοβουλίες, δηλαδή και από εδώ μέσα. Οπότε τα πράγματα είναι απλά, ή ξεκινάμε εμείς κάτι τέτοιο ή περιμένουμε να γίνει από μόνο του!

Θυμίζω ότι και το ολλανδικό θαύμα προέκυψε μετά από μαζικές διαμαρτυρίες...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μια στο εκατομμύριο, να γίνει κάτι τέτοιο από αίτημα που να προέρχεται από ποδηλάτες.
Ο μόνος τρόπος να γίνει είναι να ξεκινήσει από ΠΕΖΟΥΣ (+ποδηλάτες).... δηλάδή μιλάμε για ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ, και σφήνα/τζόντα να βάλουμε (=να βάψουμε) και μια ποδηλατολωρίδα.
Προσωπικά κάτι τέτοιο το βλέπω εφικτό, μια χαρά βολικό και μια χαρά "οικονομικό".
Αν κρίνουμε από την επιτυχά της Ερμού, οι μαγαζάτορες θα πρέπει να είναι πολύ στόκοι για να "αρνηθούν" κάτι τέτοιο.
Ειδικά αν υποστηριχθεί σωστά με κοντινές στάσεις ΜΜΜ.

Το μόνο που απομένει είναι οι αντιρρήσεις από ΙΧήδες, που θα τους κόψει την "διέλευση", + ότι σίγουρα θα κόψει και θέσεις στάθμευσης, θέσεις διπλοπαρκαρίσματος, θέσεις καβαλήματος πεζοδρομίων (ξέρετε, τα κλασικά, σε κάθε μέτρο μήκους δρόμου, παρκάρουν 3-4 ΙΧ.....).
.
.
.
.
Από μια άποψη, έχουν δίκιο όσοι υποστηρίζουν ότι ήταν λάθος ο σχεδιασμός πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου (βλ. προ κρίσης.....). Είναι κύριος οδικός άξονας, ενώνει και άλλες οδικές αρτηρίες, θα είναι χοντρό ζόρι να την "κόψουμε". Απλά θα έπρεπε να μείνει ώς έχει ..... και να πεζοδρομήσουμε ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ μικρότερες οδούς παραδίπλα. ,
Θέλεις να περάσεις με ΙΧ? ΟΚ πέρνα.
Αν θέλεις να ψωνίσεις ή να πας κάπου εκεί γύρω, πάρε κάποιο από τα 3.768 ΜΜΜ που περνάνε από εκεί ή άπο εκεί κοντά ή έλα με τα πόδια, ή έλα με ποδήλατο / πατίνια κλπ.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Tasos wrote:
χωρίς να χρειαστεί να κρεμάσουν και μερικούς ΙΧήδες για παραδειγματισμό;

Πάλι χρησιμοποιείς αποσπασματικά τα λεγόμενα μου για να δημιουργήσεις λάθος εντιπώσεις και να προκαλέσεις ένταση... http://www.podilates.gr/node/39246#comment-292168

Να σαι καλά...

Υ.Γ.: Ελπίζω πραγματικά να μην πέσει πάλι επιλεκτική λογοκρισία στην απάντηση μου...

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Vasscott wrote:
Tasos wrote:
χωρίς να χρειαστεί να κρεμάσουν και μερικούς ΙΧήδες για παραδειγματισμό;

Πάλι χρησιμοποιείς αποσπασματικά τα λεγόμενα μου για να δημιουργήσεις λάθος εντιπώσεις και να προκαλέσεις ένταση... http://www.podilates.gr/node/39246#comment-292168

Να σαι καλά...

Υ.Γ.: Ελπίζω πραγματικά να μην πέσει πάλι επιλεκτική λογοκρισία στην απάντηση μου...

Και ειστε και πισω. Εχουμε καταληξει οτι το συνθημα ειναι
"ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΙΧ".

Παρ'ολο που το εχουμε συζητησει πολλες φορες......
Για να γινει κατανοητο που ειναι το προβλημα με αυτο που θελουμε να διεκδικησουμε. Οταν λεμε να κλεισει το κεντρο απο τα αυτοκινητα για ποια ακριβως περιοχη μιλαμε???

LowInertia
Εικόνα LowInertia
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
Κοιτάξτε παιδιά, για τα ελληνικά δεδομένα - και όχι μόνο - η Νορβηγία είναι άλλος πλανήτης. Ειδική περίπτωση. Και όχι μόνο, επαναλαμβάνω.

Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι φταίει το κλίμα - σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον. Εδώ στο νότο, με το απολαυστικό κλίμα, οι άνθρωποι είναι κατά φύσιν τεμπέληδες. Ζώντας στον παράδεισο, τι άλλο να κάνεις, από το να κ*λοβαράς και μετά συγχωρήσεως. Όμως εκεί πάνω στο βορρά, με τόσο αντίξοο περιβάλλον, με τόσο σκληρές συνθήκες, οι άνθρωποι πρέπει διαρκώς να βάζουν τη γκλάβα τους να στροφάρει, για όλα, και να βρίσκουν τρόπους να λύνουν διαρκώς προβλήματα, και να συνεργάζονται για να επιβιώσουν, και για να κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη, ξεκινώντας από άμεσα και πιεστικά καθημερινά προβλήματα.

Η μόνη χώρα που έχει θετικό πρόσημο στην οικονομία της. Και προβληματίστηκαν τι να κάνουν το πλεόνασμα, και για να μη γίνουν υπερκαταναλωτικοί και καταστρέψουν το περιβάλλον... αποφάσισαν να το δώσουν σε αναπτυσσόμενες χώρες. Τι να λέμε τώρα;

αδερφε, δεν ξερω για τους αλλους ελληνες αλλα εγω δουλευω καθημερινα. γιατι με λες τεμπελη;

Tasos
Απών/απούσα

"Για να γινει κατανοητο που ειναι το προβλημα με αυτο που θελουμε να διεκδικησουμε. Οταν λεμε να κλεισει το κεντρο απο τα αυτοκινητα για ποια ακριβως περιοχη μιλαμε???"

Δεν υπάρχει κάποιο επεξεργασμένο σχέδιο για αυτό. Ούτε πρόκειται να προκύψει από εδώ μέσα. Η ελληνική κοινωνία απέχει πολύ από κάτι τέτοιο το ίδιο και η πολιτική βούληση και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα. Στόχος πρέπει να είναι η δραστική μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου με κάθε δυνατό τρόπο. Ενδεικτικά: αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ, μείωση των θέσεων παρκαρίσματος ΙΧ, ποδηλατόδρομοι, πεζοδρομήσεις, μπάρες ελέγχου πρόσβασης, περισσότερα ΜΜΜ κλπ. Αυτό σε καμία περίπτωση δε σημαίνει μείωση της κινητικότητας. Το αντίθετο μάλιστα! Και το μέτρο για αυτό δεν είμαστε εμείς -οι νέοι (λέμε τώρα) και υγιείς- αλλά οι ηλικιωμένοι, τα παιδιά, οι μαμάδες με καρότσια, οι ΑΜΕΑ κλπ
Όσο για τις αντιδράσεις, είναι φυσικό να υπάρξουν. Εδώ υπάρχουν στο φόρουμ που είναι, υποτίθεται, η αιχμή του δόρατος του ποδηλατικού κινήματος. Όπως και να έχει, προσωπικά με ενδιαφέρει μια τέτοια πρωτοβουλία και η διακήρυξη που έχει υπογραφεί είναι μια καλή αρχή...

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Tasos wrote:
"Για να γινει κατανοητο που ειναι το προβλημα με αυτο που θελουμε να διεκδικησουμε. Οταν λεμε να κλεισει το κεντρο απο τα αυτοκινητα για ποια ακριβως περιοχη μιλαμε???"

Δεν υπάρχει κάποιο επεξεργασμένο σχέδιο για αυτό. Ούτε πρόκειται να προκύψει από εδώ μέσα. Η ελληνική κοινωνία απέχει πολύ από κάτι τέτοιο το ίδιο και η πολιτική βούληση και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα. Στόχος πρέπει να είναι η δραστική μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου με κάθε δυνατό τρόπο. Ενδεικτικά: αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ, μείωση των θέσεων παρκαρίσματος ΙΧ, ποδηλατόδρομοι, πεζοδρομήσεις, μπάρες ελέγχου πρόσβασης, περισσότερα ΜΜΜ κλπ. Αυτό σε καμία περίπτωση δε σημαίνει μείωση της κινητικότητας. Το αντίθετο μάλιστα! Και το μέτρο για αυτό δεν είμαστε εμείς -οι νέοι (λέμε τώρα) και υγιείς- αλλά οι ηλικιωμένοι, τα παιδιά, οι μαμάδες με καρότσια, οι ΑΜΕΑ κλπ
Όσο για τις αντιδράσεις, είναι φυσικό να υπάρξουν. Εδώ υπάρχουν στο φόρουμ που είναι, υποτίθεται, η αιχμή του δόρατος του ποδηλατικού κινήματος. Όπως και να έχει, προσωπικά με ενδιαφέρει μια τέτοια πρωτοβουλία και η διακήρυξη που έχει υπογραφεί είναι μια καλή αρχή...

Αρα αυτο που λεμε για να κλεισει το κεντρο το αφηνουμε προς το παρον. Απλως ετσι συζητηση να γινεται.....

Για τα "καινουργια" που λες τωρα. Δεν αντιδρω στην καλυτερη κινητικοτητα κτλ κτλ. Αντιδρω στον τροπο που το ζηταμε. Λες πχ.
1.Αυστηρη εφαρμογη του ΚΟΚ--αυτο το ειχα πει και εγω (δεν ηταν δικη μου ιδεα). Ειχα τονισει ομως οτι σε αυτον το ΚΟΚ πρεπει να πειθαρχουμε και εμεις (δεν βλεπω τετοια διαθεση απο παααααρα πολλους ποδηλατες).
2.Μειωση των θεσεων παρκαρισματος ΙΧ. Ετσι στην τυχη και χωρις σχεδιο. Κατι σαν αυτο που λεμε να κλεισει το κεντρο στα μηχανοκινητα???
Το προβλημα δεν ειναι στο να μειωθουν οι υπαρχουσες θεσεις παρκαρισματος. Το προβλημα ειναι να κυνηγηθουν τα παρανομα παρκαρισμενα. Ξεκιναμε απο εκει και εαν τα καταφερουμε θα δεις οτι δεν χρειαζεταινα μειωσεις τις θεσεις παρκαρισματος.
3.ποδηλατοδρομοι. Εχω ηδη εξηγησει πολλες φορες γιατι ειμαι κατα και επισης εχω εξηγησει πολλες φορες γιατι οι ποδηλατοδρομοι στους κεντρικους δρομους που φανταζεστε ειναι λαθος.
4.πεζοδρομησεις. Σαν να λεμε κλεινω ενα κομματι δρομου. Παλι ετσι στην τυχη και χωρις σχεδιο. Γιατι εαν σου πω να μου πεις ποιους δρομους λες να πεζοδρομησουμε θα μου απαντησεις κατι σαν αυτο που μου απαντησες οταν σε ρωτησα για το ποιο ακριβως κομματι του κεντρου θελετε να κλεισουμε.
κτλ κτλ κτλ

Καταλαβαινεις πιστευω οτι οπουδηποτε να πας με τοσο φλου αιτηματα και χωρις να θεσεις τι ακριβως ζητας πρακτικα το τι αποτελεσμα θα παρεις.

Tasos
Απών/απούσα

Προηγείται ο στόχος και τα τεχνικά ζητήματα έπονται. Εξάλλου μόνος μου δεν πρόκειται να πάω πουθενά. Αν υπάρξουν κινήματα και άτομα που συμφωνούν σε μια τέτοια κατεύθυνση, πολύ πιθανόν να φτιαχτεί μια ομάδα που θα επεξεργαστεί συγκεκριμένα αιτήματα.

Για τις θέσεις που εκφράζεις, είναι σεβαστές αλλά επίτρεψέ μου κι εμένα να διαφωνώ. Για παράδειγμα όσον αφορά το (3) το δίκτυο ποδηλατοδρόμων έχει ήδη μια ιστορία 7 τουλάχιστον χρόνων συλλογικής δουλειάς και μαζικών κινητοποιήσεων, μέχρι να ενταχθεί στο ΡΣΑ. Λες τώρα να θέσουμε θέμα αμφισβήτησής του;

Επίτρεψέ μου επίσης να μην απαντήσω εκ νέου στο ίδιο ερώτημα...

AfloEydK
Απών/απούσα

εχω επισκεφθει το οσλο δυο φορες τα τελευταια 2 χρονια

δεν μου κανει καμια εντυπωση
ποιος ειναι ο λογος ?

1. στην πολη του οσλο δεν χρειαζεσαι αυτοκινητο εχει φοβερο δικτυο συγκοινωνιας
2. στην πολη του οσλο δεν βλεπεις πολλα αυτοκινητα ετσι και αλλιως και ακομα λιγοτερα εξω
3. στην πολη του οσλο ειναι ακριβο σπορ το αυτοκινητο , βλεπεις μονο πενταετιας επταετιας αυτοκινητα σουπερ ανετα και μεγαλα εχουν ομως περαν απο την τιμη αποκτησης απιστευτα ακριβη ασφαλεια και ισχυρα αντικινητρα για την εισοδο στην πολη ακριβα παρκιγκ και καθολικη απαγορευση σταθμευσης σε μια εσωτερικη ζωνη της πολης
εχω σε φωτοτυπια το προστιμο του ελληναρα συναδελφου μου που παρκαρε το οχημα του διπλα σε εμπορικο κεντρο και του ακινητοποιησαν το μπροστινο τροχο με ενα σιδερενιο πραγμα . πληρωσε προστιμο 330ευρω για παρανομο παρκιγκ και εξοδα εξοπλισμου δημοτικης αστυνομιας???!!!???
4. στην πολη του οσλο εχει πολλα ποδηλατα
5. η πολη του οσλο ειναι σχετικα μικρη

οποτε ναι ειναι φυσιολογικο να κανουν κατι τετοιο στο μελλον δεν θα κανει σε κανεναν εντυπωση εκει πανω

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

[που 'σαι ρε Γιάννη? Χαθήκαμε. Που θα σε βρούμε?]

πάμε στο προκείμενο.
1. αν απαγορεύσουμε το 50-60% των άχρηστων μετακινήσεων με ΙΧ, και ΕΜΕΙΣ θα έχουμε φοβερές συγκοινωνίες
3. Μπορούμε να το κάνουμε και εμείς ακριβό το σπορ. Ήδη τέλη και ασφάλιστρα είναι στο Θεό. Αν πάψουν οι χρηματοδοτήσεις από τράπεζες (κάτι μου λέει ότι έχει γίνει και αυτό). Αν πάρει την ανηφόρα και το καύσιμο. Αν αρχίσουν και τα πρόστιμα / εφαρμογή του ΚΟΚ.
Κοντά είμαστε....
4. εκεί είμαστε πίσω. Θέλουμε υποδομές, θέλουμε προώθηση / διαφήμιση / μάρκετινγκ / στήριξη.
Σε συνδυασμό και με το 3, κάτι μπορεί να γίνει (ανάγκα και οι Θεοί πείθονται...)
5. Το κέντρο της πόλης είναι μικρό. Ειδικά το "ιστορικό κέντρο" είναι πολύ μικρό. Πιλοτικά, μια χαρά πρσφέρεται για πειράματα.
.
.
.
.
.
.
είπαμε, είμαι πολύ ρομαντικός.........

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

παλιά είχα διαβάσει το κεφάλαιο του μαρξ σε κομικ
σε ένα σκίτσο είχε κάτι γουρούνια να παίφτουν εκτός από ένα
και αντί να αναρωτιούνται για πέφτουν αναρωτιούνται γιατί το ένα δεν πέφτει

νορβηγία
η κρίσιμη ερώτηση είναι αν όντως είναι χώρα με ικανούς πολίτες
και πολιτικούς
ή απλά είχε την τύχη να έχει πολύ πετρέλαιο με ελάχιστους κατοίκους να το μοιράσει

με πληθησμό κάτι παραπάνω από 5 εκ. δλδ λιγότερο από ότι η αθήνα
και με πολλά πετρέλαια
μπορεί να το παίξει και οικολόγος και τα πάντα
και καλά συνταξιοδοτικά και πολλά καλά που ακούμε για αυτή την χώρα
μπορεί να δείχνει και χρήματα για τις αστικές μετακινήσεις
να έχει μετρό που να ντρέπεσαι να μπεις μέσα κτλ κτλ κτλ
το ίδιο επίπεδο ζωής με καθαρές πόλεις συνάντησα στο μπαχρειν όταν πήγα
3-4 λωρίδες με ελάχιστα αυτοκίνητα
οπότε πριν ζηλέψουμε κάτι όσο όμοφο και αν είναι και καλό και σωστό να δούμε πως το έχει πετύχει ο άλλος
και εδώ αν δείναμε χρήματα για τις μεταφορές θα είχαμε γαμάτες μεταφορές
αν δείναμε χρήματα για τις συντάξεις τα σχολία κλτ κτλ κτλ
θα είχαμε μια τελείως διαφορετική χώρα
αλλά
δεν έχουμε τα χρήματα (μιας και τα πάντα γίνοντε με λεφτά στον καπιταλισμό) για να τα κάνουμε όλα αυτά

θα είχε ενδιαφέρον μια χώρα που να μην έχει τόσο πλούτο στο υπέδαφος της τι θα έκανε για τον λαό της
για να πω το αντίθετο παράδειγμα
ζηλεύω πολύ περισσότερο την φτωχή κούβα που έχει 50 χρόνια εμπάργκο και έχει καταφέρει να έχει ένα καλό συστήμα παιδείας
και ένα πολύ καλύτερο σύστημα υγείας
και ας ζούνε μέσα στην φτωχιά

βέβαια κανείς δεν νοιάζεται για αυτά που λέω

contact