Άλλαξα σήμερα τα λάστιχα στην κούρσα το εμπρός με το πίσω. Το λάστιχο είναι το Mavic Aksion, 65A Compound, 25-622. Παρατήρησα ότι το πίσω (που τώρα είναι μπροστινό) είχε σαφώς μεγαλύτερη φθορά από το μπροστά (που τώρα είναι πίσω). Σε κάποιο σημείο μάλιστα έχει χαθεί τελείως το "ψωμί" που υπήρχε στην κορυφή του ελαστικού από κάποιο δυνατό φρενάρισμα προφανώς. Αυτό που με ανησύχησε όμως είναι ένα σκίσιμο περίπου 3-4mm αρκετά βαθύ γύρω από το οποίο υπάρχει η τάση για καρούμπαλο. Νομίζω λοιπόν ότι έχει έρθεί η ώρα να αντικατασταθεί. Να σημειώσω ότι το λάστιχο έχει κάνει 2200km (σχετικά λίγα νομίζω) αλλά τα κιλά μου (105kgr) είναι αρκετά για να το καταπονήσουν δεόντως.
Δεδομένου ότι όπως έχω αναφέρει σε προηγούμενο post χρησιμοποιώ εδώ και έναν μήνα το ποδήλατο για να πηγαίνω στην δουλειά (20+20km να πάω και να γυρίσω) θέλω ένα λάστιχο υψηλών προδιαγραφών για μέγιστη ασφάλεια, κράτημα και προστασία από σκασίματα. Η κύλιση δηλαδή και η επίδοση δεν είναι προτεραιότητα μου. Ως προς τη χρήση να σημειώσω ότι οι ταχύτητες που πιάνω είναι έως και 60km/h (έχω μια καλή κατηφόρα) και ο δρόμος μου περιλαμβάνει αρκετές λακκούβες και ανεβάσματα σε πεζοδρόμιο (από ράμπες φυσικά). Επίσης έχω παρατηρήσει και κάποιες πλαγιο-ολισθήσεις σε βρεγμένους δρόμους με μερεμέτια, όπου ο πίσω τροχός αδυνατεί να καβαλήσει κάποιο σκαλοπατάκι από κάποιο μπάλωμα και για το λόγο αυτό οι δύο τροχοί κινούνται σε παράλληλες τροχιές με το πλάγιο εσωτερικό μέρος του πίσω ελαστικού να καταπονείται (ελπίζω να έγινα κατανοητός).
Τέλος πάντων. Θέλω ένα καλό και σκληροτράχηλο λάστιχο. Έχω ακούσει τα καλύτερα λόγια για το continetal GP 4000 S II, αλλά ταυτόχρονα έχω διαβάσει και κάποια παράπονα για αστοχίες του ελαστικού (και της conti γενικότερα) τα πλαϊνά του.
Ποιες είναι οι εναλλακτικές τού. Έχετε να μου προτείνεται κάτι. Γενικώς δεν έχω άποψη επί του θέματος καθώς αυτή θα είναι η πρώτη αλλαγή ελαστικού στο ποδήλατο.
Continental gp 4season...καλυτερη προστασια απο το 4000 χειμερινο λαστιχο πιο σκληρα πλαινα και πολυ καλη κυληση...
εγω στην κουρσα μου εχω αυτα. για οσους δεν ξερουν τα tufo να πω οτι ειναι λαστιχα tubeless αλα cylinder. δηλαδη σαν η σαμπρελα να ειναι κολλημενη με το λαστιχο. δεν μπορεις να την αλλαξεις. και για αυτο τοποθετεις απο την βαλβιδα ενα ειδικο υγρο που κλεινει αυτοματα τυχων σκασιματα.
δεν ειμαι στα κιλα σου αλλα μου αντεξαν πολλα χιλιομετρα πριν χαλασουν ~4,5k. η ιστορια ειναι περιπου σαν την δικια σου. το πισω λαστιχο φαγωθηκε τοσο μεχρι που τρυπησε απο ενα χαλικακι στο δρομο. η τρυπα ηταν αρκετα μεγαλη και δεν μπορεσε να την κλεισει το ειδικο υγρο.
και εννοειτε οτι οταν μου χαλασε το λαστιχο το αντικατεστησα με ενα ιδιο ζευγαρι. και νομιζω οτι εαν μου ξαναχαλασει καποτε, τα ιδια θα διαλεξω. πραγματικα τα εχω αγαπησει αυτα τα λαστιχα
Δε βαραινει ομως πολυ ο τροχος με αυτο το υγρο; Εστω και λιγο παραπανω βαρος στην περιμετρο του τροχου πολλαπλασιαζεται και το νιωθεις στην κυλιση.
πολυ δεν θα ελεγα με τιποτα. αντιθετως θα ελεγα πολυ λιγο. τοσο λιγο που δεν παιζει ρολο. διοτι εχουν υπεροχη αισθηση. εχουν καλα κρατηματα και απορροφουν χτυπηματα καλυτερα. εγω σας προτεινω να τα δοκιμασετε.
* edit: ασε που εσυ που ανυσηχεις για το βαρος, γιατι θες να βγαινεις πρωτος στους αγωνες, αμα σκασει η σαμπρελα σου μεχρι να την αλλαξεις θα σε εχουν περασει ολοι και θα μεινεις τελευταιος.
Ώωωπα..... ποιός σου είπε ότι στο ποδήλατο αλλάζουμε ελαστικά το μπροστά με το πίσω?
Δεν είναι ΙΧ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΟΤΕ ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΗ ΦΘΟΡΑ, ΔΕΝ ΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΕΤΣΙ.
Στην "καλύτερη" των περιπτώσεων, άντε επειδή είναι γιορτές, και επειδή έχουμε κρίση, άντε να δεχθώ ότι βάζουμε το μπροστά πίσω.... ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΝΕΟ, ΦΡΕΣΚΟ, ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ, ΤΟΥ ΚΟΥΤΙΟΥ, ΑΠΑΤΗΤΟ για μπροστά.
Δηλαδή, ΠΑΝΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ θέλουμε το καλύτερο δυνατό (σε κατάσταση) ελαστικό.
Το πίσω φθείρεται πιο γρήγορα (βάρος αναβάτη + είναι ο τροχός που δέχεται "το φορτίο της κίνησης") οπότε το πίσω ΠΕΤΙΕΤΑΙ και απλά μεταφέρεις το λίγο_φθαρμένο μπροστινό και το κάνεις πισινό, ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ ΝΕΟ ΓΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ.
Και πάμε και στο προκείμενο.
http://www.rosebikes.com/article/schwalbe-marathon-plus-tyre/aid:718659
Πριν κανα μήνα τα έβαλα - για χρήση αστική, σε δρόμους με "εμπόδια / γυαλιά / καρφιά κλπ"
ΔΕΝ έχει την γλύκα του conti 4000s, ή του vittoria rubino pro II, ή του michelin race pro (που όμως όλα αυτά είναι καθαρόαιμα κουρσάδικα ελαστικά).
Αλλά έχει αντοχές και κρατήματα που πλεονεκτούν για την χρήση που θέλεις.
συμφωνό με το συγκεκριμένο λάστιχο
σχετικά ακριβό αλλά ίσως και όχι αν σου βγάλει τα 2πλάσια χλμ
http://www.custombicycles.gr/index.php?act=viewProd&productId=336
http://www.custombicycles.gr/index.php?act=viewProd&productId=453
και αυτό στα μισά χρήματα
Υπάρχουν και τα durano plus τα οποία είναι για race/road bike και έχουν υψηλή αντοχή σε τρυπήματα κλπ. Με το ανάλογο κόστος βέβαια (βάρος + τιμή)
http://www.schwalbe.com/en/road-reader/durano-plus.html
Τα έχω δοκιμάσει και αυτά βάζω στην κούρσα μου μια που δεν την πάω μόνο σε δρόμο & με νοιάζει πιο πολύ η αξιοπιστία στο τρύπημα από το παραπάνω βάρος κλπ.
Τα marathon είναι για touring (bike) πιο πολύ χωρίς να τα κάνει αυτό κακά/ακατάλληλα αν σου ταιριάζει το μέγεθος.
Τα λάστιχα τα αλλάζω (με καινούργια) ανάλογα με τη φθορά τους. Βέβαια αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχω πιο παλιό μπροστά και πιο καινούργιο πίσω. Ίσως να μην είναι και η καλύτερη ιδέα τώρα που το σκέφτομαι. Απλά βαριέμαι να πηγαίνω το μπροστά πίσω και θεωρώ υπερβολικό έξοδο να τα αλλάζω και τα 2 ταυτόχρονα μια που όταν το πίσω θέλει αλλαγή, το μπροστά έχει ζωή ακόμα.
Ποια κούρσα έχεις;
Ποιους τροχους έχει;
Τι clearance έχει;
Φτερά έχεις; θα βάλεις;
Ποση ωρα κάνεις;
ΘΟΔΩΡΉΣ
Εγω προτεινω τα
continetal 4 season gia akribo
Continetal gatoskin
Swable lugano
kai αυτα που εβαλα φτηνα και καλα και αντοχης απο τον Custom cycles που ειναι ωραιος εππαγγελματιας και στα εξηγει ωραια. Vittorio Zafiro pro
αν εξαιρέσω τα gatorskin που έχουν την φήμη των σκληροτράχηλων ελαστικών (ΔΕΝ τα έχω δοκιμάσει) τα υπόλοιπα που γράφετε είναι τυπικά ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΑ ΚΟΥΡΣΑΔΙΚΑ ελαστικά.
Καλά και άγια, γρήγορα και με καλή κύληση.
Αλλά, ΑΝ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΛΑ, νομίζω ότι ο OP μιλάει για άλλη χρήση.
Μεταφέρω:
"....τα κιλά μου (105kgr) είναι αρκετά για να το καταπονήσουν δεόντως.
... χρησιμοποιώ εδώ και έναν μήνα το ποδήλατο για να πηγαίνω στην δουλειά (20+20km να πάω και να γυρίσω) θέλω ένα λάστιχο υψηλών προδιαγραφών για μέγιστη ασφάλεια, κράτημα και προστασία από σκασίματα. Η κύλιση δηλαδή και η επίδοση δεν είναι προτεραιότητα μου. Ως προς τη χρήση να σημειώσω ότι οι ταχύτητες που πιάνω είναι έως και 60km/h (έχω μια καλή κατηφόρα) και ο δρόμος μου περιλαμβάνει αρκετές λακκούβες και ανεβάσματα σε πεζοδρόμιο (από ράμπες φυσικά)..."
Ξαναβάζω στο τραπέζι την πρότασή μου για 700χ25 schwalbe marathon plus
Το 4seasons & 4000s δεν είναι ελαστικά για να ανεβοκατεβαίνεις λακούβες - πεζοδρόμια κλπ, δεν είναι ελαστικά "με μέγιστη ασφάλεια από σκασίματα"... Είναι πολύ καλά ελαστικά (4000ς χρησιμοποιώ στην κούρσα, δύσκολα θα τα αλλάξω) αλλά για άλλη χρήση.
Οποτε λογικα για κουρσα υπαρχουν 3 κατηγοριες λαστιχα.
Τα τελειως σλικ , αυτα που προτεινα εγω , και τα πιο σκληρα ακομα .
νομίζω πως αυτό
http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/race-tyres/grand-prix-4-s...
προσφέρει αυτά που θέλει ο χρήστης
σίγουρα θα υπάρχουν και άλλα στην αγορά και μπορεί και καλύτερα ή φθηνότερα
αλλά αυτά που ζητάει ο χρήστης τα προσφέρει
το καθαρόαιμα κούρσας δεν το καταλαβένω
αν εννοείς λάστιχο αγώνων
το 4 season όχι δεν είναι λάστιχο αγώνων
λάστιχο προπονήσεων και touring είναι
ΟΚ, θα συμφωνήσω μαζί σας, μάλλον το μπέρδεψα με κάποιο άλλο.
Θα ρωτήσω κάποιον φίλο που - αν θυμάμαι καλά - τα είχε για ένα διάστημα, και θα επανέλθω.
Πετρο τα 4season τα εχω εγω σε 28αρια...δεν ειναι αγωνιστικα κανουν για χειμωνα και στο προηγουμενο ζευγαρι δεν ειχα κανενα σκασιμο..τα αντικατεστησα με καινουργια τα ιδια με σκοπο να βγαλω ολα τα μπρεβετ ως το καλοκαιρι με αυτα..σκληρα απιθανη κυληση ελαφρια ...ειχα επισης ενα ζευγαρι 30αρια σβαμπλ τα spicer..πολυ καληπροστασια κιαυτα αλλα καπως μαλακα με συνεπεια οχι τοσο καλη κυληση..επισης μεγαλη διαφορα στο βαρος..αυτα λοιπον τα φυλαω για...φορτωμενο τουρισμο...
Είχα τα Michelin pro 3 , πολύ καλό ελαστικό αλλά μετά απο 5000χλμ τα έπαιξε. Νομίζω για την περίπτωση σου είναι πολύ καλά αυτά: http://www.wiggle.com/vredestein-fiammante-duocomp-folding-tire/
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις και να διευκρινίσω ότι δεν απάντησα μέχρι τώρα οφείλεται στο ότι όταν έγραψα το post, κράσαρε το σύστημα και είχα μείνει με την εντύπωση ότι δεν ανέβηκε ποτέ η δημοσίευση.
Στο εντωμεταξύ αγόρασα 1 λάστιχο γιατί με είχε αγχώσει πολύ το θέμα με το σκίσιμο και δεν ήθελα σε καμία περίπτωση να μου συμβεί κάτι μέσα στην κίνηση. Από την περιγραφή που έκανα στο ποδηλατάδικο που πήγα και σε σχέση με τα λάστιχα που είχε μου έδωσε το Maxxis Re-fuse.
Το έβαλα πίσω (σε αντικατάσταση αυτού με το σκίσιμο) και με παίδεψε πολύ για να μπει. Όχι ότι έχω την μεγάλη εμπειρία από αλλαγές ελαστικών αλλά τα Mavic ήταν σαφώς πιο μαλακά. Η πίεση τους max 120 psi με πραγματικό πλάτος 23,5mm ενώ τα mavic είχαν max130 με πραγματικό πλάτος 24,75mm. Και το maxxis και το mavic έχουν ονομαστικό πλάτος 25mm. Λόγο σωματικού βάρους φουσκώνω τα ελαστικά πάντα το μέγιστο επιτρεπτό.
Δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι το μπροστινό ελαστικό πρέπει να είναι πάντα το κάλο. Πολύ χρήσιμη η παρατήρηση σας θα την εφαρμόσω άμεσα αγοράζοντας καινούριο λάστιχο και για τον μπροστινό τροχό. Το πιθανότερο είναι να πάρω το ίδιο.
1. Cube Peloton SL
2. Mavic Aksium
3. Δεν ξέρω τι είναι το clearence
4. Όχι. Όχι
5. Για την δουλειά 1 ώρα να πάω και 1 ώρα να γυρίσω.
Το πραγματικο πλατος ενος ελαστικου, θα το βρεις μετρωντας το πλατος του, 24 ωρες αφου το φουσκωσεις στη max πιεση (και εννοειται αφου το αφησεις φουσκωμενο για 24 συνεχεις ωρες).
Αν βεβαια το γνωριζεις, αγνοησε το.
Nα απαντήσω και εγώ ο άσχετος.
Ξεκίνησα να ψάχνω λόγο αυτού του νήματος. Το ζητούμενο είναι αξιοπρεπης κύληση, όχι θεοβαρο, κα το βασικό, να μην παθαίνει φούιτ, με τα 100φύγε κιλά μου. Δεν τρέχω αγώνες κλπ, και δεν θέλω να πολυασχολούμαι.
Ολοι οι δρόμοι τελικά οδήγησαν στα Specialized All Condition Armadillo. Τα έχει δοκιμάσει κανείς?
Και όσο ψάχνεις, διαβάζοντας τεστ και αξιολογήσεις χρηστώ, η απομυθοποίηση πάει σύννεφο.
Να σημειώσω ότι εδώ και ενάμιση χρόνο φοράω τα υπέροχα και πανάκριβα σλικαδούρια Michelin Dynamic Sport με τα οποία δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα, ούτε στο στεγνό ούτε στο βρεγμένο.