Γειά σας!
Το ποδήλατό μου είναι ένα GT Aggressor 1.0 (2014) και από 2.1 λάστιχο που είχε του έβαλα ένα βουνού 2.3 (το Continental GRAVITY).
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί δεν κάθεται με τίποτα σωστά πάνω στη ζάντα με αποτέλεσμα το ποδήλατο να χοροπηδάει μετά τα 35-40 χλ/ώρα.
Ευχαριστώ προκαταβολικά!
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
θέλει πολύ προσοχη στο πέρασμα
και να δεις τις ανοχές από το στεφάνι σου
δλδ αν παίρνει τόσο φαρδύ λάστιχο
καλό είναι να κάνεις έλεγχο και στις σαμπρέλες
ενας λογος ισως ειναι αυτος που ειπε ο planet. θελεις μεγαλυτερη σαμπρελα απο την συνιθησμενη. και συνηθως τετοιες σαμπρελες χρησιμοποιουνταν σε downhill ποδηλατα και ειναι πιο παχιες.
Για να γίνω πιο συγκεκριμένος το λάστιχο σε άλλο σημείο μπαίνει πιο βαθιά στη ζάντα και σε άλλο πιο ρηχά.
Η σαμπρέλα που χρησιμοποιώ υπερκαλύπτει τη διάσταση 2,3 αλλά δεν είναι για downhill. Η γνώμη σας είναι να δοκιμάσω τη συγκεκριμένη σαμπρέλα;
η γνώμη μου είναι να το βάλεις με προσοχή το λάστιχο
γιατί αν μπαίνει έτσι όπως λες θα σου δημιουργήσει πρόβλημα όπως και σου δημιουργεί
...να κατσει σωστα το λαστιχο στη θεση του, πρεπει να το βοηθησεις να γλυστρησει το χειλος του πανω στο χειλος της ζαντας.
Υπαρχουν ειδικα υγρα γι αυτο το λογο, οπως πχ αυτο, αλλα αν δεν εχεις η δεν μπορεις να βρεις τετοιο η παρομοιο, μπορεις να χρησιμοποιησεις υγρο απορρυπαντικο για τα πιατα:
Διαλυεις λιγο υγρο για τα πιατα σε λιγο νερο, και με ενα πινελακι/σφουγγαρακι "περνας"
με το διαλυμα το χειλος του λαστιχου. Κατοπιν το μονταρεις και το φουσκωνεις κανονικα.
Με λιγη τυχη (και προσοχη), θα γλυστρησει το λαστιχο στη θεση του.
Μπορεις επισης να ψεκασεις και λιγο αζαξ για τα τζαμια στο χειλος του ελαστικου αντι για το σαπουνονερο. Παρομοια δουλεια κανει, οσον αφορα το περασμα του λαστιχου.
Επισης σημαντικο:
Οταν τοποθετεις μεγαλυτερη διασταση ελαστικου, φουσκωνεις το λαστιχο με μικροτερη maximum πιεση.
Υπαρχει πινακας που καθοριζει χοντρικα ποση πιεση αντεχει μια ζαντα, αναλογα με τη διασταση του ελαστικου που φοραει αυτη η ζαντα:
http://www.mavic.com/sites/default/files/download/tirepressurechart_eng.pdf
Επισης, οπως παρατηρουν και οι αποπανω, δεν συνισταται η τοποθετηση ελαστικου πολυ μεγαλου πλατους σε στενη σχετικα ζαντα.
Παρακατω ο σχετικος πινακας:
http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html
(Στην παραγραφο με τιτλο "Width considerations" με το πινακακι σε πρασινοκοκκινο χρωμα, θα βρεις τις συνιστωμενες διαστασεις).
Το πινακακι αυτο βεβαια, μπορεις να το παραβιασεις. Οχι παρα πολυ ομως.
αυτό δίνει λίγο τροφή για συζήτηση
μια πρώτη παρατήρηση είναι ότι το πινακάκι λέει γενικά για λάστιχα
δλδ δεν λέει ότι αν το στεφάνι είναι πιο στενό βάζεις λιγότερη πίεση!!!!
το λέω αυτό γιατί ο φίλος έχει στενότερο στεφάνι!?!?
2) δημιουργήτε το εξής πρόβλημα
η Mavic δίνει για 2.3 50 psi Η conti max psi δίνει 65Psi
οπότε ποιον από τους 2 να πιστέψω ???
βέβαια recomended δίνει 2 psi παραπάνω από ότι και η Mavic
3) το πόσο πίεση αντέχει το στεφάνι δεν έχει να κάνει και με την ποιότητα του στεφανιού??
ή τον πάτο του?
4) το πινακάκι αλλάζεις αν έχουμε διαφορετική διάμετρο τροχού???
δλδ 2.3 σε 26ρι τροχο 2.3 σε 27.5 2.3 σε 29ρι τροχό κτλ κτλ κτλ
Η Mavic κατασκευαζει ζαντες κυριως.
Το παρακατω πινακακι αναφερεται στην αντοχη της ζαντας:
http://www.mavic.com/sites/default/files/download/tirepressurechart_eng.pdf
Αναφερει την maximum πιεση στην οποια αντεχουν οι ζαντες της Μavic, αναλογα με την διασταση των ελαστικων που τοποθετουνται στις ζαντες της εταιριας.
Για παραδειγμα:
Σε μια ζαντα (πχ Mavic XM 317), αν τοποθετησεις λαστιχο πλατους 1" (πλατους δηλαδη 25 χιλιοστων), τοτε η εταιρια εγγυαται για την αντοχη της ζαντας αν φουσκωσεις το λαστιχο μεχρι 113 psi.
Στην ιδια ζαντα, αν τοποθετησεις λαστιχο πλατους 2.3" (πλατους 58 χλστ), τοτε η maximum επιτρεπομενη πιεση για να μην καταστραφει η ζαντα ειναι τα 49 psi.
Δηλαδη υπαρχουν δυο maximum επιτρεπομενες πιεσεις:
Μια maximum πιεση για τη ζαντα (που δινει ο κατασκευαστης της ζαντας), και μια maximum πιεση για το λαστιχο (που δινει ο κατασκευαστης του λαστιχου).
Συνηθως, τα λαστιχα αντεχουν σε μεγαλυτερες πιεσεις απο οτι αντεχουν οι ζαντες.
Οποτε, παντα πριν φουσκωσουμε ενα λαστιχο στη max πιεση που αναγραφεται στα πλαϊνα του, πρεπει να ελεγξουμε προηγουμενως αν αυτη την πιεση την αντεχει η ζαντα.
Αν υπερβει κανεις την επιτρεπομενη πιεση που αντεχει η ζαντα, τοτε η ζαντα θα καταστραφει, χωρις καν να χρησιμοποιηθει.
Θυμαμαι περιπτωση ανθρωπου, ο οποιος μη γνωριζοντας τα παραπανω, φουσκωσε φαρδυ λαστιχο (1.95") με 80 psi (γιατι το συγκεκριμενο λαστιχο αντεχε μεχρι 80 psi πιεση) σε ολοκαινουργια ζαντα (η οποια ομως δεν αντεχε τετοια πιεση για λαστιχο πλατους 1.95"), και η ζαντα σκιστηκε στη μεση σαν χαρτι, αμεσως μετα το φουσκωμα, πριν καν τοποθετηθει στο ποδηλατο.
Το ποση πιεση αντεχει το στεφανι εχει σαφως σχεση με την αντοχη και την χρηση για την οποια προοριζεται.
Πραγμα που εχει βεβαια επιπτωση στην κατασκευη του, στις διαστασεις και στο βαρος του.
Στεφανια (ζαντες) τα οποια αντεχουν υψηλες πιεσεις σε φαρδια λαστιχα, ειναι συνηθως πλατια, ενισχυμενα , και βεβαια αρκετα βαρια.
Σε καθε περιπτωση, τα στοιχεια αντοχης/συμβατοτητας ζαντας σε πιεση/διαστασεις ελαστικου, τα δινει ο κατασκευαστης της ζαντας.
Γενικα παντως, σε στενα στεφανια δεν ενδεικνυται η τοποθετηση φαρδιων ελαστικων, και ομοιως σε φαρδια στεφανια δεν ενδεικνυται η τοποθετηση λεπτων ελαστικων.
Γι αυτο και παραθετω το δευτερο πινακακι συμβατοτητας ζαντας-ελαστικου:
http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html
λίγο μπερδεύτικα τώρα
το πινακάκι της mavic είναι για συγκεκριμένες ζάντες ή για όλες τις ζάντες της mavic
γιατί αν είναι για συγκεκριμένες θα πρέπει να ξέρουμε για ποιες
αν είναι για όλες τότε όλες οι ζάντες έχουν την ίδια αντοχή κάτι που μου προκαλεί εντύπωση αλλά δεν είναι απίθανο
πάντως εγώ έχω δει ζάντα να φουσκώνει μαζί με το λάστιχο
:D
Το πινακακι ειναι για ολες τις ζαντες της Mavic.
Κι αν παρατηρησεις προσεκτικα, θα δεις οτι οι διαφορετικες κατηγοριες ζαντων της εταιριας (Road, Cross country, Enduro FR, Extreme MTB) δεν εχουν ολες η παντα την ιδια αντοχη στην πιεση των ελαστικων.
ναι αυτό το είδα
αλλά για δρόμο δεν βγάζει μόνο μία ζάντα ή ένα στεφάνι το ίδιο και στις άλλες κατηγορίες
Τελικά αφού είδα και απόειδα μου έμεινε η λύση ή της αλλαγής στεφανιών ή μικρότερης διάστασης ελαστικού! Επέλεξα τη δεύτερη και παρήγγειλα τα schwalbe racing ralph 2.1 που ελπίζω να εφαρμόσουν σωστά και να μου δώσουν το ίδιο αν όχι καλύτερο κράτημα από τα Gravity.
Ευχαριστώ για τη βοήθειά σας!
ωραια επιλογη. απλα προσεξε τα φρενα σου. μην σερνεις το πισω λαστιχο για να σταματησεις.
Αν δεν κάνω λάθος για να μην φθείρετε εύκολα το πίσω λάστιχο θα πρέπει να έχει πιο πυκνά τακούνια., έτσι δεν είναι;
δοκίμασες αυτό που είπε ο colompus με το σαπουνόνερο?
πιο πυκνα συνηθως σημαινει και πιο μικρα. επισης συνηθιζεται να βαζουν μπροστα ξεχωριστο λαστιχο με χοντρα και αραια μεταξυ τους τακουνια ενω πισω με πιο μικρα για να εχεις καλυτερη προσφυση στην μπροστα ροδα. δεν εχει να κανει με το πιο τρωγεται πιο γρηγορα.
δοκιμασες οπως λεει και ο planet με σαπουνονερο ?
Δοκίμασα κάτι νομίζω ακόμα πιο δραστικό....βαζελίνη
Η βαζελίνη δεν είναι κατάλληλη για λάστιχα. Απορροφάτε από τα περισσότερα λάστιχα και φουσκώνουν αλλάζοντας την γεωμετρία τους.
Για να καταλάβεις η βαζελίνη είναι κλασική περίπτωση που βάζεις όταν μπαίνει νερό από τα λάστιχα πόρτας,παράθυρου ενός αυτοκινήτου. Αν βάλεις πάρα πάρα πολύ κινδυνεύεις να μην κλείνει μετά η πόρτα.
Αν είχες βάλει βαζελίνη στο προηγούμενο ελαστικό,ίσως αυτό να ήταν η αίτια των προβλημάτων σου.
Τα καινούρια λάστιχα έφθασαν αλλά το πρόβλημα δεν λύθηκε!
Η λύση......το σαπουνόνερο! Σίγουρο και δοκιμασμένο!
Όσο για τα καινούρια λάστιχα δεν το μετανιώνω αφού φαίνεται να ταιριάζουν καλύτερα πάνω στις λεπτές ζάντες - το ποδήλατο απέκτησε μια πιο αέρινη συμπεριφορά και ελάφρυνε μισό κιλό. Το μόνο που μένει είναι η δοκιμή τους στο βουνό!
αφού λύθηκε το πρόβλημα καλές βόλτες από μένα