μπορει να το λενε οντως γιατι δεν ξερουμε τι θα βγει στο μελλον.
ΙΣως φτασουνε σε σημειο να εκτυπωνουν με 3d εκτυπωτες το εκαστοτε μοντελο για την εκαστοτε χρηση και αυτο να διαρκει με τρομερη αποδοση για μια εδβομαδα. Τοτε θα λενε παλια κραταγαν παραπανω. Γενικα η αποδοση με την μακροζωια εχουν πολυ κακες σχεσεις, η τη μια θα εχεις η την αλλη(στην υπερβολη του)
..
ΤΟ θεμα δεν ειναι η αποδοση, ειναι δεδομενο οτι μιλαμε για ποδηλατα με χαμηλοτερη αποδοση. Και φυσικα και εμενα με βολευουν τα συγχρονα ποδηλατα και ουτε θελω να δεσμευτω με ενα πλαισιο που θα ξεπεραστει σιγουρα.
Το θεμα ανταλλακτικων, απο οτι καταλαβαινω δεν ειναι θεμα οτι δεν θα βρεις να αντικαταστησεις, αλλα ενας λοξος μπορει να σου πει θελω τις δικες του μανετες και τα δικα του φρενα. Και στα σημερινα, λογω της fast food αλλαγης δεν θα φτιαξει ο αλλος μανετα η δαγκανα να σου κρατησει για τοσα χρονια, θα σου πει αλλαξε την (παραδειγμα ηταν η μανετα). Τα αναλωσιμα δηλαδη αποκτουν πιο ευρεια εννοια και γινονται ολο και μεγαλυτερα σε ογκο, πχ ηταν οι μπιλιες μονο, τωρα εγιναν τα ποτηρια αλλα και ο δισκοβραχιωνας
..
Αλλα παλι μιλαμε για απλη χρηση-λειτουργια. πχ να σκεφτουμε υποθετικα τι θα προτειναμε στην 15χρονη τοτε που πηγε να παρει ποδηλατο και οι αναγκες της ηταν απλες και δεν αλλαξαν, αν ειχε γκαμα και απο σημερινα ποδηλατα.
Α) το ραλει να κανει τις δουλειες στην πολη της για τοσα χρονια
Β) ενα ποδηλατο πολης σημερινο και με σωστη συντηρηση να το αλλαξει σε 15 χρονια και να συνεχισει να το κανει αυτο
Αλλα παλι μιλαμε για απλη χρηση-λειτουργια. πχ να σκεφτουμε υποθετικα τι θα προτειναμε στην 15χρονη τοτε που πηγε να παρει ποδηλατο και οι αναγκες της ηταν απλες και δεν αλλαξαν, αν ειχε γκαμα και απο σημερινα ποδηλατα.
Α) το ραλει να κανει τις δουλειες στην πολη της για τοσα χρονια
Β) ενα ποδηλατο πολης σημερινο και με σωστη συντηρηση να το αλλαξει σε 15 χρονια και να συνεχισει να το κανει αυτο
μα εαν θελεις κατι για απλη χρηση ενα απλο σιδερενιο πολης σημερινης τεχνολογιας και φτηνο ειναι (πολυ φτηνοτερο απο ενα αντιστοιχο του τοτε) και πολυ παραπανω θα αντεξει εστω και χωρις συντηρηση (ετσι κατι απλο παλια ειχες χυμα μπιλιες στην μεσαια τριβη αρα επρεπε να συντηρεις σημερα κλειστη μεσαια δλδ χωρις συντηρηση). Και κατι τετοιο δεν θελει αλλαγη.
Το θεμα ειναι οτι παλια θα επαιρνες το συγκεκριμενο ποδηλατο και δεν ειχες αλλη επιλογη ή οι αλλες επιλογες ηταν πολυ ακριβες. Σημερα θα παρεις αυτο το πολης που χρειαζεσαι ή θα ξεκινησεις, "καλο ειναι αλλα θελω κατι πιο ελαφρυ", "ενταξει ειναι αλλα αυτο το 29αρι ΜΤΒ με τα υδραυλικα ειναι πιο ωραιο" κτλ κτλ κτλ.
Έπινα καφέ πέρισυ σε ενα καφενέ σε ενα μικρό νησάκι.Κάποια στιγμή η συζήτηση πήγε στα καράβια. Λέει ένας παππούς "τα παλιά τα χρόνια φτιάχνανε πραγματικα καράβια απο καλο υλικό, τα σημερινά ειναι ψεύτικα, τι να πει κανεις...". Του λεω, "παππού, ήρθα με το νήσος Μύκονος στο νησί, ειχε 8 μποφόρ και δεν κατάλαβα Χριστό, δεν ξέρω απο τι υλικό είναι το Μύκονος αλλα ειναι φοβερό πλοίο". Με κοίταξε σαστισμένος και συνεχισε τον καφέ του."
@kktsol
στην τιμη εννοειται αν παιρνεις καθε τοσο ενα φθηνο σιερενιο και το φροντιζεις θα σου βγει πολυ φθηνα. Δεν ηθελα να ψαξω να βρω επιλογη που θα εβγαινε πιο φθηνη. Εννοουσα αν επαιρνε ενα αλουμινιου σημερινο με κανενα 500αρι.
Ουτε ηθελα να δειξω οτι μια απο τις 2 επιλογες ειναι λαθος, και οι 2 επιλογες που εβαλα, φυσικα και ειναι σωστες. Απλα με τη μια εχεις ενα αντικειμενο για μια ζωη, με οτι και αν συνεπαγεται αυτο.
...
Γενικα να πω, πρεπει να ξεχωρισουμε τι λεμε. Κανενας δεν λατρεψε τα παλια ποδηλατα σε αυτο το θεμα, αλλα την διαδικασια παραγωγης που επελεγαν, την σημασια στην λεπτομερεια στην κατασκευη, απο το σκελετο μεχρι την τελευταια βιδα. Ο σημερινος σχεδιασμος ειναι πολυ πιο αποδοτικος για τον αναβατη, δεν χρειαζεται να το λεμε σε καθε ποστ με αυτοκινητα και καραβια. Δεν υποστηριξε κανεις το αντιθετο.
..
Ονειρο θα ηταν να εφτιαχναν ποδηλατο με σημερινο σχεδιασμο και να εφαρμοζαν τα στανταρ παραγωγης και υλικων του τοτε
@ntimitris καλες γιορτες και χρονια πολλα.
οχι ρε συ δεν με καταλαβες.
Εννοω οτι εαν παρεις ενα ποδηλατο πολης σιδερενιο σημερα και κανεις τα αυτονοητα (αλυσιδα, λιπανση, λαστιχα κτλ κτλ) το ιδιο θα αντεξει με της κυριας στο αρχικο ποστ, ισως και παραπανω, και θα το εχεις παρει σε παααααρα πολυ λιγοτερα χρηματα. Ποδηλατο για μια ζωη ειναι και αυτο. Αυτα τα ολανδικα, οπως τα λεμε σαν τυπο ποδηλατου, τι νομιζεις οτι μπορουν να παρουσιασουν σε παρα πολλα χρονια απο τωρα?? Απολυτως τιποτα εαν βαζεις λιγο λαδακι και αλλαζεις τακακια-λαστιχα.
Το θεμα ειναι οτι κανενας δεν παιρνει τετοιο ποδηλατο σημερα αλλα ολοι πανε σε κατι πιο μοντερνο (χωρις να λεω οτι αυτο ειναι λαθος) το οποιο ομως εχει ημερομηνια ληξης ή πιο ακριβοτερη συντηρηση.
υ.γ.Τα στανταρ παραγωγης και υλικων ηταν αρκετα χαμηλοτερα τοτε. Τα μοντερνα ποδηλατα θελουν πολυ μικροτερες ανοχες υλικων και πολυ μεγαλυτερη ακριβεια στην παραγωγη.
Όσο και να λαδώσεις ένα καινούργιο Acera μακριά δεν θα πάει. Όλα τα κομμάτια από φτηνή λαμαρίνα πρεσαριστή και οι πίροι του κ@λου. Δεν συζητάμε τι θα πάθει από καλή σφαλιάρα. Εκεί απλά θα διαλύσει. Ότι και να μου πει κανείς, περί εξέλιξης και αηδίες, τον προκαλώ να το συγκρίνει με ένα ΧΤ737 του '90.
Και δεν θεωρώ την σύγκριση άνιση, επειδή βάζουμε ΧΤ εναντίον Acera, μιας και μιλάμε για κάτι πολύ απλό στην κατασκευή που στα τόσα χρόνια που παράγεται απλά θα έπρεπε να έχει φτηνήνει.
Όσον αφορά τους σκελετούς, μην ξεχνάμε τους φτηνούς των SM που είναι όλοι σιδερένιοι. Αρα σιδερένιους έχουμε σε όλο το φάσμα τιμών. Κάτι που δεν παίζει για το αλουμίνιο. Παλιά είχαμε σε υψηλές και μέσες τιμές. Μετά πήγαμε σε μέσες και πλέον φτηνές κυρίως. Το κάρμπον ακόμα είναι μόδα και κρατάει σχετικά τιμές. Όχι για πολύ ΝΟΜΊΖΩ. Το τιτάνιο και το ατσάλι πάνε προς τα πάνω όμως.
Και αυτό μάλλον έχει να κάνει με το ότι ο κόσμος συντονίζει ότι καλή η μόδα, αλλά στην ουσία τα πράγματα στο ποδήλατο είναι πιο απλά και δεδομένα. Αν βρεις την γεωμετρία που σου κάθεται, για τη χρήση που το θες φυσικά, ποιος ο λόγος να αλλάξεις σκελετό? Καθαρά για λόγους κατανάλωσης, μιας και όλοι μας ξέρουμε ότι η ροζ φανέλα δεν έρχεται λόγο ποδηλάτου.
Και δώσε διαφήμιση για τα οβάλ φύλλα. Λες και άλλαξε κάτι από τα biospace της δεκαετίας του 90. Και δώσε χρήμα, πάνω και κάτω από το τραπέζι, να σπρώξουμε δισκόφρενα στις κούρσες, για να έρθουν οι πελάτες να ψωνίσουν. Ρίξε και λίγο τις τιμές να ψαρώσουν, να δημιουργήσεις βάση πελατών και ξανά ανέβασε μετά πάλι στο θεό. Εκτός αν κανείς πιστεύει ότι η αντικειμενική αξία 2 λεβιεδομανετών είναι 200 και 300 ευρώ. Να δείτε που θα πάνε σε 6 μήνες με την επέλαση των υδραυλικών φρένων. (οι κινέζοι πουλάνε, στην Αθηνα, καινούργια μηχανάκια με 199 ευρώ)
Πηγαίνετε καμιά βόλτα και μέχρι να λιώσει το ποδήλατο που καβαλάτε έχετε καιρό για αποφάσεις....
(καπιταλισμός BTW δεν είναι το μονοπώλιο της shimano. Καπιταλισμός είναι Reynolds εναντίον Tange εναντίον Columbus)
Δεν τα γνωρίζω τα παλιά ποδήλατα. Δεν εχω ιδέα. Υποθέτω οτι θα υπήρχαν και καλά και υποδεέστερα. Γνωρίζω όμως τα σημερινά. Δεν μπορώ να κάνω σύγκριση με ασφάλεια γτ κάποιοι από εσάς έχετε πιάσει στα χερια σας ποδήλατα πολύ παλιά και γνωριζετε. Εγω πάντως δεν θεωρώ οτι τα σημερινά ειναι της πλάκας. Η προσωπική μου εμπειρία ειναι μια κούρσα με τιαγρα με την οποία εχω γραψει 15 χιλιάδες χιλιόμετρα σε δυο χρόνια και έχω αλλάξει μόνο τις ντιζες. Αν αυτά τα χιλιόμετρα τα έκανα σε στυλ commute μεσα στην πόλη θα χρειαζόμουν πόσα χρόνια; να πούμε 7 χρονια;Ας πούμε 5 χρόνια. 5 χρόνια με κόστος 2 ντιζες και 2 ελαστικά. Δεν το λες και του πεταματου.
@κκτσολ
τα συγχρονα ολλανδικου τυπου χρησιμοποιουν στα περιφερειακα αλουμινιο να υποθεσω. Δηλαδη στεφανια, τιμονι, λαιμος, δισκοβραχιωνας κτλ. Δυσκολευομαι να πιστεψω οτι αυτα αντεχουν 70 χρονια. ΑΝ ισχυει αυτο, παμε παλι πισω την κουβεντα στο τι θεωρουμε αναλωσιμο, μιας και αναλωσιμο μπορει να θεωρηθει ολο το ποδηλατο. Το οτι σου εβγαζαν ανταλλακτικα για την παραμικρη βιδα ακομα και αυτοκολλητα που λεει ο κολομπους δειχνει μεγαλυτερη σημασια λεπτομερεια να διατηρησεις το ποδηλατο. ΔΕν θα βγαλει η σιμανο τον αλτους δισκοβραχιωνα ιδιο πχ για να διατηρησεις την πιστωτητα του σημερινου ποδηλατου, θα παει σε αλλο μοντελο στην fast food λογικη που λεγαμε.
..
Δεν εγινα αρκετα συγκεκριμενος πριν. Μια διαδικασια παραγωγης περιλλαμβανει απο τον σχεδιασμο του προιντος μεχρι και την κατασκευη του. Οι συγχρονες κατασκευστικες μεθοδοι εχουν βελτιωθει απειρως για την ιδια την επιχειρηση και οχι τοσο για τον πελατη. Την διαφορα που αντιλαμβανομαστε με τον αλεξανδρο στα συγχρονα προιοντα την ωφειλουμε στον προ-κατασκευαστικο σχεδιασμο κυριως. Βεβαια για να μιλησουμε με στοιχεια πρεπει να εξετασουμε ακριβως την καθε περιπτωση, πριν και μετα, που ειναι δυσκολο.
..
Τα καινουργια υλικα και οι κατεργασιες τους βελτιωνονται . Αλλα η πρωτη υλη στο σιδερο ειναι χειροτερη. Το σιδερο ειναι το πιο ανακυκλωσιμο υλικο στον πλανητη και η παραδοσιακη μεθοδος αρχισε να εκλειπει γυρω στο 60-70. Πλεον δεν υπαρχει η παραδοσιακη μεθοδος γιατι ακομα και οι βιομηχανιες που την χρησιμοποιουν εχουν σε μαγαλο ποσοστο αναμειξει την καινουργια μεθοδο. Οι ποδηλατοβιομηχανιες δεν μπορουν να το ελλενξουν αυτο. Αυτο που περιγραφω μπορει να κανει ελαχιστη εως καθολου διαφορα στο χρονο ζωης που υπολογιζουν το προιον τους, αλλα στα 70 χρονια μετραει.
Χωρια οτι απο οτι ξερω τα συγχρονα σιδερενια (χωρις να ειναι κανονας) χρησιμοποιουν πιο μεγαλες διαμετρους και λεπτοτερα τοιχωματα στις σωληνες. Αρα βλεπω, οτι σε οτι πιασαμε απο υλικα και μεθοδους μεχρι ποδηλατα, δεν υπαρχει μαυρο ασπρο, βρηκαμε παντου βελτιωσεις και παντου πισωγυρισματα για χαρη του κερδους χορνου και χρηματος
@κκτσολ
τα συγχρονα ολλανδικου τυπου χρησιμοποιουν στα περιφερειακα αλουμινιο να υποθεσω. Δηλαδη στεφανια, τιμονι, λαιμος, δισκοβραχιωνας κτλ. Δυσκολευομαι να πιστεψω οτι αυτα αντεχουν 70 χρονια. ΑΝ ισχυει αυτο, παμε παλι πισω την κουβεντα στο τι θεωρουμε αναλωσιμο, μιας και αναλωσιμο μπορει να θεωρηθει ολο το ποδηλατο. Το οτι σου εβγαζαν ανταλλακτικα για την παραμικρη βιδα ακομα και αυτοκολλητα που λεει ο κολομπους δειχνει μεγαλυτερη σημασια λεπτομερεια να διατηρησεις το ποδηλατο. ΔΕν θα βγαλει η σιμανο τον αλτους δισκοβραχιωνα ιδιο πχ για να διατηρησεις την πιστωτητα του σημερινου ποδηλατου, θα παει σε αλλο μοντελο στην fast food λογικη που λεγαμε.
με εξαιρεση τους τροχους, σιδερο παντου.
Αλλα και αλουμινιο που εχουν σε καποια αλλα εξαρτηματα παλι αντεχουν εαν η χρηση ειναι σαν αυτη του αρχικου ποστ.
Γενικως εαν η χρηση ειναι σαν αυτη του αρχικου ποστ ειναι πολυ ευκολο να βρεις ποδηλατα που θα αντεξουν 50-60-70-80 χρονια και με ελαχιστα χρηματα.
Σαν παραδειγμα στο παρακατω ποδηλατο τι νομιζεις οτι μπορει να παρουσιασει προβλημα? (εκτος απο τα πεταλια της φωτο που εαν δεν κανω λαθος δεν πωλειται με αυτα αλλα με μεταλικα και που τελικα πεταλια θα βαλεις αυτα που σε βολευουν)
Το προβλημα δεν ειναι εκει.
Το προβλημα ειναι οτι δεν θελουμε τετοια ποδηλατα. Θελουμε ποδηλατα που πρεπει να ειναι στο edge of technology οποτε ξερουμε οτι θα ξεπεραστουν. Και μετα θα θελουμε το τοτε edge.
Και το θελουμε αυτο γιατι δεν θελουμε να κανουμε απλη βολτα. Θελουμε να μπορουμε σε δρομο με στροφες να πιανουμε 70-80 κτλ κτλ να στριβουμε και να φρεναρουμε απο αυτα τα χλμ και να μην αισθανομαστε ασαφειες κτλ κτλ. Θελουμε να ειμαστε μεσα στο μονοπατι με πολλα να περναμε τις πετρες χωρις να τις καταλαβαινουμε και χωρις να αισθανομαστε οτι το ποδηλατο θα διαλυθει και να εχουμε και τον ελεγχο.
Οταν θελουμε να κανουμε κατι τετοιο αυτο δεν μπορει να γινει με ποδηλατο 20 χρονια πισω σε τεχνολογιες.
Και επισης ξερουμε οτι οταν θα τεθουν τα νεα ορια απο τους νεους σχεδιασμους-υλικα κτλ κτλ το παρα πολυ καλο ποδηλατο που εχουμε σημερα τοτε θα ειναι ξεπερασμενο οποτε τι να το κανω εαν αντεχει αφου δεν θα μπορει να ακολουθησει.
ξερω οτι εχεις παραπανω γνωσεις απο εμενα και ξερω οτι αυτο που λες το πιστευεις και ενδεχομενως να ειναι αληθεια.
Απλα, ειναι απο τα πραγματα που δηλωνω οτι πρεπει να το δω (να αντεχει) για το πιστεψω, δηλωνω δηλαδη ξεροκεφαλος.
..
Στο αλλο συμφωνω μαζι σου, εχω υποστηριξει πολλες φορες το ποσο σωστο ειναι να δοκιμαζουμε και να κραταμε τις εξελιξεις που οντως βοηθανε χωρις να προσκολαμε σε αυτο που συνηθισαμε
ξερω οτι εχεις παραπανω γνωσεις απο εμενα και ξερω οτι αυτο που λες το πιστευεις και ενδεχομενως να ειναι αληθεια.
Απλα, ειναι απο τα πραγματα που δηλωνω οτι πρεπει να το δω (να αντεχει) για το πιστεψω, δηλωνω δηλαδη ξεροκεφαλος.
..
ραντεβου σε 70 χρονια απο τωρα σε αυτο το thread, εδω ακριβως, να δουμε ποιος εχει δικιο.
μπορει να το λενε οντως γιατι δεν ξερουμε τι θα βγει στο μελλον.
ΙΣως φτασουνε σε σημειο να εκτυπωνουν με 3d εκτυπωτες το εκαστοτε μοντελο για την εκαστοτε χρηση και αυτο να διαρκει με τρομερη αποδοση για μια εδβομαδα. Τοτε θα λενε παλια κραταγαν παραπανω. Γενικα η αποδοση με την μακροζωια εχουν πολυ κακες σχεσεις, η τη μια θα εχεις η την αλλη(στην υπερβολη του)
..
ΤΟ θεμα δεν ειναι η αποδοση, ειναι δεδομενο οτι μιλαμε για ποδηλατα με χαμηλοτερη αποδοση. Και φυσικα και εμενα με βολευουν τα συγχρονα ποδηλατα και ουτε θελω να δεσμευτω με ενα πλαισιο που θα ξεπεραστει σιγουρα.
Το θεμα ανταλλακτικων, απο οτι καταλαβαινω δεν ειναι θεμα οτι δεν θα βρεις να αντικαταστησεις, αλλα ενας λοξος μπορει να σου πει θελω τις δικες του μανετες και τα δικα του φρενα. Και στα σημερινα, λογω της fast food αλλαγης δεν θα φτιαξει ο αλλος μανετα η δαγκανα να σου κρατησει για τοσα χρονια, θα σου πει αλλαξε την (παραδειγμα ηταν η μανετα). Τα αναλωσιμα δηλαδη αποκτουν πιο ευρεια εννοια και γινονται ολο και μεγαλυτερα σε ογκο, πχ ηταν οι μπιλιες μονο, τωρα εγιναν τα ποτηρια αλλα και ο δισκοβραχιωνας
..
Αλλα παλι μιλαμε για απλη χρηση-λειτουργια. πχ να σκεφτουμε υποθετικα τι θα προτειναμε στην 15χρονη τοτε που πηγε να παρει ποδηλατο και οι αναγκες της ηταν απλες και δεν αλλαξαν, αν ειχε γκαμα και απο σημερινα ποδηλατα.
Α) το ραλει να κανει τις δουλειες στην πολη της για τοσα χρονια
Β) ενα ποδηλατο πολης σημερινο και με σωστη συντηρηση να το αλλαξει σε 15 χρονια και να συνεχισει να το κανει αυτο
μα εαν θελεις κατι για απλη χρηση ενα απλο σιδερενιο πολης σημερινης τεχνολογιας και φτηνο ειναι (πολυ φτηνοτερο απο ενα αντιστοιχο του τοτε) και πολυ παραπανω θα αντεξει εστω και χωρις συντηρηση (ετσι κατι απλο παλια ειχες χυμα μπιλιες στην μεσαια τριβη αρα επρεπε να συντηρεις σημερα κλειστη μεσαια δλδ χωρις συντηρηση). Και κατι τετοιο δεν θελει αλλαγη.
Το θεμα ειναι οτι παλια θα επαιρνες το συγκεκριμενο ποδηλατο και δεν ειχες αλλη επιλογη ή οι αλλες επιλογες ηταν πολυ ακριβες. Σημερα θα παρεις αυτο το πολης που χρειαζεσαι ή θα ξεκινησεις, "καλο ειναι αλλα θελω κατι πιο ελαφρυ", "ενταξει ειναι αλλα αυτο το 29αρι ΜΤΒ με τα υδραυλικα ειναι πιο ωραιο" κτλ κτλ κτλ.
Έπινα καφέ πέρισυ σε ενα καφενέ σε ενα μικρό νησάκι.Κάποια στιγμή η συζήτηση πήγε στα καράβια. Λέει ένας παππούς "τα παλιά τα χρόνια φτιάχνανε πραγματικα καράβια απο καλο υλικό, τα σημερινά ειναι ψεύτικα, τι να πει κανεις...". Του λεω, "παππού, ήρθα με το νήσος Μύκονος στο νησί, ειχε 8 μποφόρ και δεν κατάλαβα Χριστό, δεν ξέρω απο τι υλικό είναι το Μύκονος αλλα ειναι φοβερό πλοίο". Με κοίταξε σαστισμένος και συνεχισε τον καφέ του."
@kktsol
στην τιμη εννοειται αν παιρνεις καθε τοσο ενα φθηνο σιερενιο και το φροντιζεις θα σου βγει πολυ φθηνα. Δεν ηθελα να ψαξω να βρω επιλογη που θα εβγαινε πιο φθηνη. Εννοουσα αν επαιρνε ενα αλουμινιου σημερινο με κανενα 500αρι.
Ουτε ηθελα να δειξω οτι μια απο τις 2 επιλογες ειναι λαθος, και οι 2 επιλογες που εβαλα, φυσικα και ειναι σωστες. Απλα με τη μια εχεις ενα αντικειμενο για μια ζωη, με οτι και αν συνεπαγεται αυτο.
...
Γενικα να πω, πρεπει να ξεχωρισουμε τι λεμε. Κανενας δεν λατρεψε τα παλια ποδηλατα σε αυτο το θεμα, αλλα την διαδικασια παραγωγης που επελεγαν, την σημασια στην λεπτομερεια στην κατασκευη, απο το σκελετο μεχρι την τελευταια βιδα. Ο σημερινος σχεδιασμος ειναι πολυ πιο αποδοτικος για τον αναβατη, δεν χρειαζεται να το λεμε σε καθε ποστ με αυτοκινητα και καραβια. Δεν υποστηριξε κανεις το αντιθετο.
..
Ονειρο θα ηταν να εφτιαχναν ποδηλατο με σημερινο σχεδιασμο και να εφαρμοζαν τα στανταρ παραγωγης και υλικων του τοτε
@ntimitris καλες γιορτες και χρονια πολλα.
οχι ρε συ δεν με καταλαβες.
Εννοω οτι εαν παρεις ενα ποδηλατο πολης σιδερενιο σημερα και κανεις τα αυτονοητα (αλυσιδα, λιπανση, λαστιχα κτλ κτλ) το ιδιο θα αντεξει με της κυριας στο αρχικο ποστ, ισως και παραπανω, και θα το εχεις παρει σε παααααρα πολυ λιγοτερα χρηματα. Ποδηλατο για μια ζωη ειναι και αυτο. Αυτα τα ολανδικα, οπως τα λεμε σαν τυπο ποδηλατου, τι νομιζεις οτι μπορουν να παρουσιασουν σε παρα πολλα χρονια απο τωρα?? Απολυτως τιποτα εαν βαζεις λιγο λαδακι και αλλαζεις τακακια-λαστιχα.
Το θεμα ειναι οτι κανενας δεν παιρνει τετοιο ποδηλατο σημερα αλλα ολοι πανε σε κατι πιο μοντερνο (χωρις να λεω οτι αυτο ειναι λαθος) το οποιο ομως εχει ημερομηνια ληξης ή πιο ακριβοτερη συντηρηση.
υ.γ.Τα στανταρ παραγωγης και υλικων ηταν αρκετα χαμηλοτερα τοτε. Τα μοντερνα ποδηλατα θελουν πολυ μικροτερες ανοχες υλικων και πολυ μεγαλυτερη ακριβεια στην παραγωγη.
Όσο και να λαδώσεις ένα καινούργιο Acera μακριά δεν θα πάει. Όλα τα κομμάτια από φτηνή λαμαρίνα πρεσαριστή και οι πίροι του κ@λου. Δεν συζητάμε τι θα πάθει από καλή σφαλιάρα. Εκεί απλά θα διαλύσει. Ότι και να μου πει κανείς, περί εξέλιξης και αηδίες, τον προκαλώ να το συγκρίνει με ένα ΧΤ737 του '90.
Και δεν θεωρώ την σύγκριση άνιση, επειδή βάζουμε ΧΤ εναντίον Acera, μιας και μιλάμε για κάτι πολύ απλό στην κατασκευή που στα τόσα χρόνια που παράγεται απλά θα έπρεπε να έχει φτηνήνει.
Όσον αφορά τους σκελετούς, μην ξεχνάμε τους φτηνούς των SM που είναι όλοι σιδερένιοι. Αρα σιδερένιους έχουμε σε όλο το φάσμα τιμών. Κάτι που δεν παίζει για το αλουμίνιο. Παλιά είχαμε σε υψηλές και μέσες τιμές. Μετά πήγαμε σε μέσες και πλέον φτηνές κυρίως. Το κάρμπον ακόμα είναι μόδα και κρατάει σχετικά τιμές. Όχι για πολύ ΝΟΜΊΖΩ. Το τιτάνιο και το ατσάλι πάνε προς τα πάνω όμως.
Και αυτό μάλλον έχει να κάνει με το ότι ο κόσμος συντονίζει ότι καλή η μόδα, αλλά στην ουσία τα πράγματα στο ποδήλατο είναι πιο απλά και δεδομένα. Αν βρεις την γεωμετρία που σου κάθεται, για τη χρήση που το θες φυσικά, ποιος ο λόγος να αλλάξεις σκελετό? Καθαρά για λόγους κατανάλωσης, μιας και όλοι μας ξέρουμε ότι η ροζ φανέλα δεν έρχεται λόγο ποδηλάτου.
Και δώσε διαφήμιση για τα οβάλ φύλλα. Λες και άλλαξε κάτι από τα biospace της δεκαετίας του 90. Και δώσε χρήμα, πάνω και κάτω από το τραπέζι, να σπρώξουμε δισκόφρενα στις κούρσες, για να έρθουν οι πελάτες να ψωνίσουν. Ρίξε και λίγο τις τιμές να ψαρώσουν, να δημιουργήσεις βάση πελατών και ξανά ανέβασε μετά πάλι στο θεό. Εκτός αν κανείς πιστεύει ότι η αντικειμενική αξία 2 λεβιεδομανετών είναι 200 και 300 ευρώ. Να δείτε που θα πάνε σε 6 μήνες με την επέλαση των υδραυλικών φρένων. (οι κινέζοι πουλάνε, στην Αθηνα, καινούργια μηχανάκια με 199 ευρώ)
Πηγαίνετε καμιά βόλτα και μέχρι να λιώσει το ποδήλατο που καβαλάτε έχετε καιρό για αποφάσεις....
(καπιταλισμός BTW δεν είναι το μονοπώλιο της shimano. Καπιταλισμός είναι Reynolds εναντίον Tange εναντίον Columbus)
Και ολίγο πορνό: http://www.sunrise-cycles.com/Home.html
Δεν τα γνωρίζω τα παλιά ποδήλατα. Δεν εχω ιδέα. Υποθέτω οτι θα υπήρχαν και καλά και υποδεέστερα. Γνωρίζω όμως τα σημερινά. Δεν μπορώ να κάνω σύγκριση με ασφάλεια γτ κάποιοι από εσάς έχετε πιάσει στα χερια σας ποδήλατα πολύ παλιά και γνωριζετε. Εγω πάντως δεν θεωρώ οτι τα σημερινά ειναι της πλάκας. Η προσωπική μου εμπειρία ειναι μια κούρσα με τιαγρα με την οποία εχω γραψει 15 χιλιάδες χιλιόμετρα σε δυο χρόνια και έχω αλλάξει μόνο τις ντιζες. Αν αυτά τα χιλιόμετρα τα έκανα σε στυλ commute μεσα στην πόλη θα χρειαζόμουν πόσα χρόνια; να πούμε 7 χρονια;Ας πούμε 5 χρόνια. 5 χρόνια με κόστος 2 ντιζες και 2 ελαστικά. Δεν το λες και του πεταματου.
@κκτσολ
τα συγχρονα ολλανδικου τυπου χρησιμοποιουν στα περιφερειακα αλουμινιο να υποθεσω. Δηλαδη στεφανια, τιμονι, λαιμος, δισκοβραχιωνας κτλ. Δυσκολευομαι να πιστεψω οτι αυτα αντεχουν 70 χρονια. ΑΝ ισχυει αυτο, παμε παλι πισω την κουβεντα στο τι θεωρουμε αναλωσιμο, μιας και αναλωσιμο μπορει να θεωρηθει ολο το ποδηλατο. Το οτι σου εβγαζαν ανταλλακτικα για την παραμικρη βιδα ακομα και αυτοκολλητα που λεει ο κολομπους δειχνει μεγαλυτερη σημασια λεπτομερεια να διατηρησεις το ποδηλατο. ΔΕν θα βγαλει η σιμανο τον αλτους δισκοβραχιωνα ιδιο πχ για να διατηρησεις την πιστωτητα του σημερινου ποδηλατου, θα παει σε αλλο μοντελο στην fast food λογικη που λεγαμε.
..
Δεν εγινα αρκετα συγκεκριμενος πριν. Μια διαδικασια παραγωγης περιλλαμβανει απο τον σχεδιασμο του προιντος μεχρι και την κατασκευη του. Οι συγχρονες κατασκευστικες μεθοδοι εχουν βελτιωθει απειρως για την ιδια την επιχειρηση και οχι τοσο για τον πελατη. Την διαφορα που αντιλαμβανομαστε με τον αλεξανδρο στα συγχρονα προιοντα την ωφειλουμε στον προ-κατασκευαστικο σχεδιασμο κυριως. Βεβαια για να μιλησουμε με στοιχεια πρεπει να εξετασουμε ακριβως την καθε περιπτωση, πριν και μετα, που ειναι δυσκολο.
..
Τα καινουργια υλικα και οι κατεργασιες τους βελτιωνονται . Αλλα η πρωτη υλη στο σιδερο ειναι χειροτερη. Το σιδερο ειναι το πιο ανακυκλωσιμο υλικο στον πλανητη και η παραδοσιακη μεθοδος αρχισε να εκλειπει γυρω στο 60-70. Πλεον δεν υπαρχει η παραδοσιακη μεθοδος γιατι ακομα και οι βιομηχανιες που την χρησιμοποιουν εχουν σε μαγαλο ποσοστο αναμειξει την καινουργια μεθοδο. Οι ποδηλατοβιομηχανιες δεν μπορουν να το ελλενξουν αυτο. Αυτο που περιγραφω μπορει να κανει ελαχιστη εως καθολου διαφορα στο χρονο ζωης που υπολογιζουν το προιον τους, αλλα στα 70 χρονια μετραει.
Χωρια οτι απο οτι ξερω τα συγχρονα σιδερενια (χωρις να ειναι κανονας) χρησιμοποιουν πιο μεγαλες διαμετρους και λεπτοτερα τοιχωματα στις σωληνες. Αρα βλεπω, οτι σε οτι πιασαμε απο υλικα και μεθοδους μεχρι ποδηλατα, δεν υπαρχει μαυρο ασπρο, βρηκαμε παντου βελτιωσεις και παντου πισωγυρισματα για χαρη του κερδους χορνου και χρηματος
με εξαιρεση τους τροχους, σιδερο παντου.
Αλλα και αλουμινιο που εχουν σε καποια αλλα εξαρτηματα παλι αντεχουν εαν η χρηση ειναι σαν αυτη του αρχικου ποστ.
Γενικως εαν η χρηση ειναι σαν αυτη του αρχικου ποστ ειναι πολυ ευκολο να βρεις ποδηλατα που θα αντεξουν 50-60-70-80 χρονια και με ελαχιστα χρηματα.
Σαν παραδειγμα στο παρακατω ποδηλατο τι νομιζεις οτι μπορει να παρουσιασει προβλημα? (εκτος απο τα πεταλια της φωτο που εαν δεν κανω λαθος δεν πωλειται με αυτα αλλα με μεταλικα και που τελικα πεταλια θα βαλεις αυτα που σε βολευουν)
Το προβλημα δεν ειναι εκει.
Το προβλημα ειναι οτι δεν θελουμε τετοια ποδηλατα. Θελουμε ποδηλατα που πρεπει να ειναι στο edge of technology οποτε ξερουμε οτι θα ξεπεραστουν. Και μετα θα θελουμε το τοτε edge.
Και το θελουμε αυτο γιατι δεν θελουμε να κανουμε απλη βολτα. Θελουμε να μπορουμε σε δρομο με στροφες να πιανουμε 70-80 κτλ κτλ να στριβουμε και να φρεναρουμε απο αυτα τα χλμ και να μην αισθανομαστε ασαφειες κτλ κτλ. Θελουμε να ειμαστε μεσα στο μονοπατι με πολλα να περναμε τις πετρες χωρις να τις καταλαβαινουμε και χωρις να αισθανομαστε οτι το ποδηλατο θα διαλυθει και να εχουμε και τον ελεγχο.
Οταν θελουμε να κανουμε κατι τετοιο αυτο δεν μπορει να γινει με ποδηλατο 20 χρονια πισω σε τεχνολογιες.
Και επισης ξερουμε οτι οταν θα τεθουν τα νεα ορια απο τους νεους σχεδιασμους-υλικα κτλ κτλ το παρα πολυ καλο ποδηλατο που εχουμε σημερα τοτε θα ειναι ξεπερασμενο οποτε τι να το κανω εαν αντεχει αφου δεν θα μπορει να ακολουθησει.
ξερω οτι εχεις παραπανω γνωσεις απο εμενα και ξερω οτι αυτο που λες το πιστευεις και ενδεχομενως να ειναι αληθεια.
Απλα, ειναι απο τα πραγματα που δηλωνω οτι πρεπει να το δω (να αντεχει) για το πιστεψω, δηλωνω δηλαδη ξεροκεφαλος.
..
Στο αλλο συμφωνω μαζι σου, εχω υποστηριξει πολλες φορες το ποσο σωστο ειναι να δοκιμαζουμε και να κραταμε τις εξελιξεις που οντως βοηθανε χωρις να προσκολαμε σε αυτο που συνηθισαμε
ραντεβου σε 70 χρονια απο τωρα σε αυτο το thread, εδω ακριβως, να δουμε ποιος εχει δικιο.
το θεμα ειναι ποιος θα κανει πρωτος bump στο θεμα,
γιατι αυτος θα ακουσει το κραξιμο οτι ανεβασε θεμα 70 χρονων
Δειτε κατι σχετικο εδω
Ο ψηλός στο θεωρείο είναι ο Βασίλης και ο Κώστας έχει αφήσει μουστάκι,
εγώ δε, τα ραδίκια ανάποδα.
Εγω γιατι παντα ταυτιζομουν με τον stadler (τον ψηλο στα δεξια) και οχι με τον αλλον????