όπως είπα δεν έχω εμπειρία καθώς δεν έχει χρειαστεί να το χρησιμοποιήσω τόσες ώρες, ωστόσο με την μέτρηση που έκανα και σύμφωνα και με απλές πράξεις υπολογίζω ότι θα κρατήσει περίπου τόσο. μπορεί και να κάνω λάθος στην πράξη. το φωτάκι των 5watt λογικά δεν θα τραβάει στο max του, οπότε λογικό να έχει και αυτήν την αυτονομία. διορθώστε με αν κάνω λάθος (να διευκρινίσω δεν είμαι ηλεκτρολόγος αλλά έχω κάποιες βασικές γνώσεις)
Τι αυτονομία μπορεί να έχει (στο περίπου) ένα τέτοιο σετάκι;
Το πρώτο σετ που έχω προαναφέρει πιο πάνω, στην χαμηλή "σκάλα" έσβησε η μία από τις τέσσερις ενδείξεις που έχει το xiaomi (10000 mah) μετά από τέσσερις ώρες!!!!!
Στην μεγάλη σκάλα, το ίδιο σετ, περι τις τέσσερις ώρες συνολικά!!!
Amsterdam
Αυτό που χρειάζεται να δώ, είναι η ανοιχτή δέσμη φωτός που αναφέρεις και η ένταση της κάθε σκάλας.
Γνωρίζεις μήπως αν υπάρχει κάποιο video στο youtube για το συγκεκριμένο φώς;
Γιατί κάνω αναζήτηση και μου βγάζει το άλλο με τη συγγκεντρωμένη δέσμη φωτός.
Amsterdam
Αυτό που χρειάζεται να δώ, είναι η ανοιχτή δέσμη φωτός που αναφέρεις και η ένταση της κάθε σκάλας.
Γνωρίζεις μήπως αν υπάρχει κάποιο video στο youtube για το συγκεκριμένο φώς;
Γιατί κάνω αναζήτηση και μου βγάζει το άλλο με τη συγγκεντρωμένη δέσμη φωτός.
Μιας και παρελαβα ενα φωτακι που περιμενα, θα προσπαθησω να συγκεντρωσω εδω με τροπο κατα το δυνατον κατανοητο και συνοπτικο, ο,τι σχετικο θεωρω οτι ειναι αξιο αναφορας. Στο τελος θα παραθεσω links των πηγων.
Ξεκινω ελεγχοντας κατα ποσο ενα φως με 1,2,3,4,5 xml - το συνηθισμενο led στα ποδ/κα φωτα καποιας ιχυος - μπορει να δωσει 2000, 4000, 6000, 8000, 10000 lumens.
Τα παρακατω ειναι αποσπασματα απο τα Datasheets της Cree.
Xml specs
Xml2 specs
Το μεν xml εχει "ταβανι" τα 1040 lm, ενω το xml2 τα 1052 lm.
Αρα τα 2000lm απο ενα xml κλπ αποτελουν μυθο.
Καποιοι παραγοντες που επηρεαζουν τον φωτισμο δρομου
• Θερμοκρασια χρωματος
Η σκεδαση του φωτος αυξανεται οσο προχωραμε απο το ερυθρο μερος του φασματος προς το ιωδες ή αλλιως η διεισδυτικοτητα μειωνεται.
Αυτος ειναι ο λογος που τα πισω φωτα ειναι κοκκινα ,τα φωτα ομιχλης κιτρινα,
που το χρωμα στις λαμπες στο εθνικο οδικο δικτυο ειναι προς το κοκκινο και οχι προς το μπλε.
Θα σας εχει τυχει την νυχτα να βλεπετε τη υγρασια σαν μια φωτεινη θολουρα, εχοντας φως που μπλεδιζει (6000Κ). Το φαινομενο θα ηταν δραστικα μειωμενο αν το λεντακι ηταν λιγοτερο στο μπλε, αν ηταν πχ στα 4300Κ.
• Ενταση φωτος - φωτεινη ενεργεια πανω στο αντικειμενο
Υποθετω οτι εχω δυο φωτα, χρωματικα σους ιδιους βαθμους Kelvin πχ 4000Κ και 2000lm το καθενα.
Θα φωτιζουν και τα δυο με το ιδιο ακριβως αποτελεσμα ενα αντικειμενο πχ δρομο;
Οχι απαραιτητα.
Αν υποθεσουμε οτι το ενα φαναρι εχει ενα συνηθισμενο κατοπτρο και ενα επιπεδο τζαμι τοτε ενα μικρο μερος της παραγομενης φωτεινης ενεργειας θα "φωτισει" το αντικειμενο και το μεγαλυτερο μερος του φωτεινου κωνου θα χαθει φωτιζοντας τον ουρανο, δεξια κι αριστερα κλπ. Το οτι ενα φαναρι εχει πολλα lm δεν σημαινει απαραιτητα οτι θα φωτιζει και καλυτερα απ οτι ενα αλλο με λιγοτερα το οποιο ομως εχει διαταξη που κατευθυνει το φως προς το αντικειμενο. Τετοιες ειναι τα πολυεστιακα κατοπτρα που συνανταμε στα αυτοκινητα οπως και τα κρυσταλλα με τις χαρακτηριστικες ραβδωσεις που παλι συναντουσαμε στα αυτοκινητα. Στη Γερμανια νομιζω αλλα δεν ειμαι βεβαιος, ο κοκ απαιτει πλεον και για τα ποδ/κα φωτα τετοιες διαταξεις.
Ενα αλλο θεμα, πιο υποκειμενικο, ειναι ποση διαρκεια θελουμε να εχει ο φωτισμος, αν το φωτακι ειναι επαναφορτιζομενο χωρις να μπορουμε να αλλαξουμε μπαταρια,επαναφορτιζομενο αλλα να αλλαζουμε οπως σε ενα φακο, αν θα ειναι με battery pack, επισης το βαρος που θελουμε να (μην) εχει κλπ.
Αφορμη για ολα αυτα σταθηκε μια κοκκορομαχια στα ορια της γελοιοτητας, απο την οποια πρεκυψαν καποια που μου κεντρισαν το ενδιαφερον και αρχισα να ψαχνω για reviews για ion 700, fenix bc21R και fenix bc30.
Μετα απο μπολικο ψαξιμο και reviews, επεσα πανω σε ενα ιστοτοπο με κριτικες αναλυσεις πδλτκων φωτων στον οποιο υπaρχει ενα πολυ ωραιο εργαλειο: επιλεγεις δυο φωτα που θελεις να συγκρινεις και βλεπεις το συγκριτικο. Η καθετη μπλε μπαρα ειναι μετακινησιμη δεξια ή αριστερα ωστε ολη η φωτογραφια εμφανιζει το δεξι η αριστερο φως.
Μπορεις να βαλεις τις σταθμες που εχει το καθενα και εχει και τα λινκ της παρουσιασης για το καθενα.
Υπαρχουν και καποια γνωστα κινεζοφωτα με την ονομασια Generic.
Αν καποιος που ειδε κατι για πρωτη φορα στο συγκεκριμενο θεμα θελει να το ποσταρει σε καποιο αλλο site, καλο θα ηταν να αναφερει και το που το συναντησε.
Πήρα ένα "CREE XM-L T6 LED Bicycle Light" απλό με 8 ευρώ κόστος από Κίνα free international shipping κλπ.
Το φοράω *κατευθείαν* πάνω σε μια μπαταρία 18650 *χρησιμοποιημένη* δηλ. από power pack από laptop και δουλεύει μια χαρά σε 3 σκάλες, βλέπω πού πάω κανονικά, και κρατάει κανένα δίωρο (σημ. με την χρησιμοποιημένη!). Αν του ρίξω περισσότερα βολτ (με μπαταρίες εν σειρά) θερίζει, αλλά το φως το θεωρώ ότι είναι υπερβολικό, δε χρειάζεται δηλαδή τόσο πολύ. Δε νομίζω ότι φτάνει σε καμία περίπτωση το φως που λένε αλλά αυτό νομίζω ότι δεν χρειάζεται. Έβαλα 4 18650 *καινούριες* εν παραλλήλω, πάλι κατευθείαν χωρίς power bank δηλαδή, και κράτησε γύρω στις 10 ώρες συνολικά.
Συμπέρασμα: δε φτάνουν τα lumens που διαφημίζουν, αλλά το φως είναι αρκετό. Πιο σημαντικό είναι να ξέρεις να το χρησιμοποιήσεις.
Απο πατεντες αλλο τιποτε, αλλα ποσοι μπορουν να τις κανουν?
Και το λεντακι μπορεις να αλλαξεις και με τζαμακια αμμοβολιασμενα μπορεις να παιξεις και και και....
Οπως ελεγε ενα αποκριατικο τραγουδι :
Μην ρωτάς για σας παιδιά
σας το λέω αληθινά,
μην ρωτάς πόσο την έχει
μα τι καν' μ' αυτήν που εχει
τα πράγματα είναι πάρα πολύ πιο απλά.
Το κινεζοφώς των 8 ευρώ (ακριβά το πήρες... χαχαχα... εγώ παίρνω το άλλο με τα 6,7 ευρώ!!!!! χαχαχα) και μια μπαταρία 18650 στη "θαλάμη", και άλλη μια spare στο τσαντάκι.
Ούτε εν σειρά, ούτε εν παραλλήλω, ούτε κολλήσεις, ούτε αμμοβολές, ούτε σιδεροκόλληση, ούτε plasma-spray, ούτε καν ραδιοβόληση.....!!!!!
έχω 2 φακούς σαν τον τρίτο τύπο απο αυτούς που παραθέτεις αλλα το προηγούμενο μοντέλο το οποίο υποτίθεται φώτιζε με 1200 lumen.
Κατ αρχήν να σου πώ οτι σώθηκα γιατι μπορεί να μην έχει 1200 lumen αλλά επιτέλους βρήκα το φώς μου εδώ και 3 χρόνια που τα χρησιμοποιώ.Είναι φθηνά και αποτελεσματικά.
H μπαταρία έχει αρκετή διάρκεια (περίπου όση περιγράφουν) ,ανάλογα με την σκάλα που χρησιμοποιείς.
τα προβλήματά που έχω διαπιστώσει έιναι :1) η διάρκεια της μπαταρίας πέφτει με τη χρήση και τον καιρό αλλά σε βγάζει 1μιση με 2 χρόνια.
2)εαν κατα τη χρήση η μπαταρία ταλαιπωρείται πολύ (κραδασμοί, καλώδια που τραβιούνται κλπ τότε ξεκολάει το έλασμα που ενώνει τις μπαταρίες μέσα στο battery pack και ξαφνικά τσαφ ! μενεις απο φώς.
Θα πρότεινα τέλος να προσέξεις τα εξής:
1) σε περίπτωση που χρειάζεσαι το φακό κυρίως για να βλέπεις (και όχι τόσο γι ανα σε βλέπουν) ειδικά για οδήγηση σε μέρη χωρίς φώτα (μονοπάτια , επαρχιακούς δρόμους κλπ) καλύτερα να πάρεις φακό με ανοιχτή δέσμη φωτός ωτσε να φωτίζεται ο δρόμος ομοιόμορφα και να μπορέις να οδηγήσεις καλύτερα.
2) εαν και πάλι οδηγείς (σχετικά γρήγορα) σε μέρη που βασίζεσαι αποκλειστικά στο φακό για να βλέπεις, θα σου πρότεινα να πάρεις και δεύτερο ο οποίος θα φέγγει παράλληλα και συμπληρωματικά με τον πρώτο.
(δυστυχώς την έπαθα να μου σβήσει βράδυ σε κατάβαση σε μονοπάτι λόγω του ελάσματος της μπαταρίας που ανέφερα παραπάνω , και ευτυχώς έτυχε να είμαι σε ευθεία και στα τυφλά κατάφερα να σταματήσω χωρίς τη βοήθεια δέντρου...απο τότε έχω πάντα και 2ο αναμένο στην μικρή σκάλα )
....την έπαθα να μου σβήσει βράδυ σε κατάβαση σε μονοπάτι λόγω του ελάσματος της μπαταρίας που ανέφερα παραπάνω ....
όλα καλά και σωστά, αλλά ΠΟΤΕ των ΠΟΤΩΝ και ζαμέ των ζαμών δεν θα χρησιμοποιούσα κινεζοφως για κατάβαση σε μονοπάτι.
Ότι έχω γράψει, ότι έχω προτίνει, ότι έχω δοκιμάσει είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για ομαλή χρήση σε άσφαλτο, με ποδήλατο δρόμου. Για μεγάλες - πολύωρες διαδρομές, με κρύο - με ζέστη, με τρελή υγρασία, με βροχή .... αλλά πάντα σε καλοστρωμένη "ελληνική" άσφαλτο.
Τα μονοπάτια, το ΜΤΒ, οι καταβάσεις κλπ κλπ ΑΠΑΙΤΟΥΝ άλλα συστήματα, άλλη "αξιοπιστία", άλλη εφεδρεία κλπ κλπ. Δεν θα εμπιστευόμουν κινεζοφως. Γνώμη μου και δεν θέλω να φανώ απόλυτος..., απλά.... έτσι τα βλέπω...
έχεις δίκιο ,το σωστό είναι να χρησιμοποιείς κατι ποιοτικότερο για ΜΤΒ,ωστόσο μετά απο την εμπειρία μου (πραγματικά μόλις σβήσει το φώς ,ειδικά εαν είναι δυνατό, κινείσαι με ταχύτητα ενώ είσαι εντελώς τυφλός για μερικά δευτερόλεπτα μέχρι να συνηθίσει το μάτι στο σκοτάδι) δεν θα εμπιστευόμουν ενα και μόνο φώς για κατάβαση όσο καλό και να ήταν.
Το ιδανικό είναι κατα την γνώμη μου,για αυτή την χρήση και ανεξάρτητως ποιότητας φακού, να έχεις 2 ανεξάρτητα φώτα,οπότε αφενώς σχεδόν μηδενίζεις την πιθανότητα black out και αφαιτέρου έχεις την δυνατότητα να διορθώσεις τα κενά της μίας δέσμης φωτός με την βοήθεια της άλλης.
Το αρνητικό με το παραπάνω είναι κυρίως το κόστος (και το βάρος εννοείται)
οπότε εάν κάποιος έχει χρήματα παίρνει ένα καλό φως και ενα φθηνότερο για εφεδρικό,εαν δεν έχει όμως, η δική μου γνώμη είναι για την συγκεκριμένη χρηση να πάρει 2 φθηνότερα που θα δουλεύουν παράλληλα αντι για ένα ακριβότερο.
τα κινεζοφώτα κάνουν και για μονοπάτι , απλά πάντα πρέπει να έχεις έξτρα γιατί είσαι σε αφιλόξενο μέρος (οπως και εξτρα κινητό κτλπ ) και πρακτικα εαν θέλουμε να έχουμε σωστή ορατότητα πρέπει εκτος απ οτο τιμόνι να υπάρχει και ενα δυνατό φως στο κράνος (για να βλέπουμε που κοιτάμε ). Το πως θα πέφτει η δέσμη , αυτονομία κλπ .Εχει να κάνει με την ΧΡΗΣΗ και οχι με τι θα θέλαμε να κάνει .
Η ποιοτικές διαφορές ανάμεσα σε ενα επώνυμο με ενα "οικονομικό" παρόμοιων χαρακτηριστικών μπορεί να είναι είτε μεγάλη είτε μικρη. Βασική διαφορά είναι η στεγανότητα σαν σύνολο, η αντοχή του LED (μηχανικά ) και τα υλικά που έχουν επιλεχθεί . Κατα τα αλλα η διαφορά ειναι στην γενική αξιοπιστία του προϊόντος.
Είμαι σε φάση δοκιμής μπαταριών και μπορώ να πώ οτι σε οικονομικά φώτα (που πέρασαν απο τα χέρια μου κάποια ) είδα διαφορές και η ποιότητα δεν είναι πάντα κακή , στα χέρια μου έπεσε για επισκευή και ενα sigma κάπου στα 200Ε που εαν εξαιρέσεις φινίρισμα , στεγανότητα ,αυτονομία δεν είχε κάτι ιδιαίτερο κατασκευαστικά που θα το έκανε ιδανικό για τη μάζα των χρηστών .
όπως είπα δεν έχω εμπειρία καθώς δεν έχει χρειαστεί να το χρησιμοποιήσω τόσες ώρες, ωστόσο με την μέτρηση που έκανα και σύμφωνα και με απλές πράξεις υπολογίζω ότι θα κρατήσει περίπου τόσο. μπορεί και να κάνω λάθος στην πράξη. το φωτάκι των 5watt λογικά δεν θα τραβάει στο max του, οπότε λογικό να έχει και αυτήν την αυτονομία. διορθώστε με αν κάνω λάθος (να διευκρινίσω δεν είμαι ηλεκτρολόγος αλλά έχω κάποιες βασικές γνώσεις)
Το πρώτο σετ που έχω προαναφέρει πιο πάνω, στην χαμηλή "σκάλα" έσβησε η μία από τις τέσσερις ενδείξεις που έχει το xiaomi (10000 mah) μετά από τέσσερις ώρες!!!!!
Στην μεγάλη σκάλα, το ίδιο σετ, περι τις τέσσερις ώρες συνολικά!!!
Amsterdam
Αυτό που χρειάζεται να δώ, είναι η ανοιχτή δέσμη φωτός που αναφέρεις και η ένταση της κάθε σκάλας.
Γνωρίζεις μήπως αν υπάρχει κάποιο video στο youtube για το συγκεκριμένο φώς;
Γιατί κάνω αναζήτηση και μου βγάζει το άλλο με τη συγγκεντρωμένη δέσμη φωτός.
Δεν γνωρίζω κάτι σχετικό.
Δεν πειράζει κάπου θα βρω να το δω.
Ευχαριστώ πάντως!
Μιας και παρελαβα ενα φωτακι που περιμενα, θα προσπαθησω να συγκεντρωσω εδω με τροπο κατα το δυνατον κατανοητο και συνοπτικο, ο,τι σχετικο θεωρω οτι ειναι αξιο αναφορας. Στο τελος θα παραθεσω links των πηγων.
Ξεκινω ελεγχοντας κατα ποσο ενα φως με 1,2,3,4,5 xml - το συνηθισμενο led στα ποδ/κα φωτα καποιας ιχυος - μπορει να δωσει 2000, 4000, 6000, 8000, 10000 lumens.
Τα παρακατω ειναι αποσπασματα απο τα Datasheets της Cree.
Xml specs
![](http://www.imageupload.co.uk/images/2016/11/08/xmlspecs.jpg)
Xml2 specs
![](http://www.imageupload.co.uk/images/2016/11/08/xml2specofications.jpg)
Το μεν xml εχει "ταβανι" τα 1040 lm, ενω το xml2 τα 1052 lm.
Αρα τα 2000lm απο ενα xml κλπ αποτελουν μυθο.
Καποιοι παραγοντες που επηρεαζουν τον φωτισμο δρομου
• Θερμοκρασια χρωματος
Η σκεδαση του φωτος αυξανεται οσο προχωραμε απο το ερυθρο μερος του φασματος προς το ιωδες ή αλλιως η διεισδυτικοτητα μειωνεται.
Αυτος ειναι ο λογος που τα πισω φωτα ειναι κοκκινα ,τα φωτα ομιχλης κιτρινα,
που το χρωμα στις λαμπες στο εθνικο οδικο δικτυο ειναι προς το κοκκινο και οχι προς το μπλε.
Θα σας εχει τυχει την νυχτα να βλεπετε τη υγρασια σαν μια φωτεινη θολουρα, εχοντας φως που μπλεδιζει (6000Κ). Το φαινομενο θα ηταν δραστικα μειωμενο αν το λεντακι ηταν λιγοτερο στο μπλε, αν ηταν πχ στα 4300Κ.
• Ενταση φωτος - φωτεινη ενεργεια πανω στο αντικειμενο
Υποθετω οτι εχω δυο φωτα, χρωματικα σους ιδιους βαθμους Kelvin πχ 4000Κ και 2000lm το καθενα.
Θα φωτιζουν και τα δυο με το ιδιο ακριβως αποτελεσμα ενα αντικειμενο πχ δρομο;
Οχι απαραιτητα.
Αν υποθεσουμε οτι το ενα φαναρι εχει ενα συνηθισμενο κατοπτρο και ενα επιπεδο τζαμι τοτε ενα μικρο μερος της παραγομενης φωτεινης ενεργειας θα "φωτισει" το αντικειμενο και το μεγαλυτερο μερος του φωτεινου κωνου θα χαθει φωτιζοντας τον ουρανο, δεξια κι αριστερα κλπ. Το οτι ενα φαναρι εχει πολλα lm δεν σημαινει απαραιτητα οτι θα φωτιζει και καλυτερα απ οτι ενα αλλο με λιγοτερα το οποιο ομως εχει διαταξη που κατευθυνει το φως προς το αντικειμενο. Τετοιες ειναι τα πολυεστιακα κατοπτρα που συνανταμε στα αυτοκινητα οπως και τα κρυσταλλα με τις χαρακτηριστικες ραβδωσεις που παλι συναντουσαμε στα αυτοκινητα. Στη Γερμανια νομιζω αλλα δεν ειμαι βεβαιος, ο κοκ απαιτει πλεον και για τα ποδ/κα φωτα τετοιες διαταξεις.
Ενα αλλο θεμα, πιο υποκειμενικο, ειναι ποση διαρκεια θελουμε να εχει ο φωτισμος, αν το φωτακι ειναι επαναφορτιζομενο χωρις να μπορουμε να αλλαξουμε μπαταρια,επαναφορτιζομενο αλλα να αλλαζουμε οπως σε ενα φακο, αν θα ειναι με battery pack, επισης το βαρος που θελουμε να (μην) εχει κλπ.
Αφορμη για ολα αυτα σταθηκε μια κοκκορομαχια στα ορια της γελοιοτητας, απο την οποια πρεκυψαν καποια που μου κεντρισαν το ενδιαφερον και αρχισα να ψαχνω για reviews για ion 700, fenix bc21R και fenix bc30.
Μετα απο μπολικο ψαξιμο και reviews, επεσα πανω σε ενα ιστοτοπο με κριτικες αναλυσεις πδλτκων φωτων στον οποιο υπaρχει ενα πολυ ωραιο εργαλειο: επιλεγεις δυο φωτα που θελεις να συγκρινεις και βλεπεις το συγκριτικο. Η καθετη μπλε μπαρα ειναι μετακινησιμη δεξια ή αριστερα ωστε ολη η φωτογραφια εμφανιζει το δεξι η αριστερο φως.
Μπορεις να βαλεις τις σταθμες που εχει το καθενα και εχει και τα λινκ της παρουσιασης για το καθενα.
Υπαρχουν και καποια γνωστα κινεζοφωτα με την ονομασια Generic.
Τη σελιδα θα την βρειτε εδω.
Αν καποιος που ειδε κατι για πρωτη φορα στο συγκεκριμενο θεμα θελει να το ποσταρει σε καποιο αλλο site, καλο θα ηταν να αναφερει και το που το συναντησε.
Χρήσιμοι σύνδεσμοι:
Xml
http://www.cree.com/LED-Components-and-Modules/Products/XLamp/Discrete-D...
XML datasheet
http://www.cree.com/~/media/Files/Cree/LED-Components-and-Modules/XLamp/...
Xml2
http://www.cree.com/LED-Components-and-Modules/Products/XLamp/Discrete-D...
Xml2 datasheet
http://www.cree.com/~/media/Files/Cree/LED-Components-and-Modules/XLamp/...
Human-body model (HBM)
https://en.wikipedia.org/wiki/Human-body_model
What is LED binning and why is it necessary?
http://blog.luxexcel.com/lighting/led-binning-ansi/
LED Binning – Some Like it Hot
http://www.cree.com/~/media/Files/Cree/LED-Components-and-Modules/XLamp/...
Lux, Cd και Lumen
https://el.wikipedia.org/wiki/Lux
https://el.wikipedia.org/wiki/Κηρίο_(φυσική)
https://el.wikipedia.org/wiki/Λούμεν_(μονάδα_μέτρησης)
Παραθετω και καποια αλλα χρησιμα αποσπασματα μιας και καποιες φορες μετα απο καιρο, οταν παταμε ενα link ανακαλυπτουμε οτι η σελιδα δεν υπαρχει πλεον.
Xml chs
![](http://www.imageupload.co.uk/images/2016/11/08/xmlchs.jpg)
http://www.imageupload.co.uk/images/2016/11/08/xmlchs.jpg
Xml2 chs
![](http://www.imageupload.co.uk/images/2016/11/08/xml2ch.jpg)
http://www.imageupload.co.uk/images/2016/11/08/xml2ch.jpg
Xml Flux
![](http://www.imageupload.co.uk/images/2016/11/08/xml2flux.jpg)
http://www.imageupload.co.uk/images/2016/11/08/xml2flux.jpg
Xml2 Flux
![](http://www.imageupload.co.uk/images/2016/11/08/xml2flux.jpg)
http://www.imageupload.co.uk/images/2016/11/08/xml2flux.jpg
Πήρα ένα "CREE XM-L T6 LED Bicycle Light" απλό με 8 ευρώ κόστος από Κίνα free international shipping κλπ.
Το φοράω *κατευθείαν* πάνω σε μια μπαταρία 18650 *χρησιμοποιημένη* δηλ. από power pack από laptop και δουλεύει μια χαρά σε 3 σκάλες, βλέπω πού πάω κανονικά, και κρατάει κανένα δίωρο (σημ. με την χρησιμοποιημένη!). Αν του ρίξω περισσότερα βολτ (με μπαταρίες εν σειρά) θερίζει, αλλά το φως το θεωρώ ότι είναι υπερβολικό, δε χρειάζεται δηλαδή τόσο πολύ. Δε νομίζω ότι φτάνει σε καμία περίπτωση το φως που λένε αλλά αυτό νομίζω ότι δεν χρειάζεται. Έβαλα 4 18650 *καινούριες* εν παραλλήλω, πάλι κατευθείαν χωρίς power bank δηλαδή, και κράτησε γύρω στις 10 ώρες συνολικά.
Συμπέρασμα: δε φτάνουν τα lumens που διαφημίζουν, αλλά το φως είναι αρκετό. Πιο σημαντικό είναι να ξέρεις να το χρησιμοποιήσεις.![](/sites/default/files/smileys/wink.gif)
Απο πατεντες αλλο τιποτε, αλλα ποσοι μπορουν να τις κανουν?
![](/sites/default/files/smileys/smile.gif)
Και το λεντακι μπορεις να αλλαξεις και με τζαμακια αμμοβολιασμενα μπορεις να παιξεις και και και....
Οπως ελεγε ενα αποκριατικο τραγουδι :
Μην ρωτάς για σας παιδιά
σας το λέω αληθινά,
μην ρωτάς πόσο την έχει
μα τι καν' μ' αυτήν που εχει
τα πράγματα είναι πάρα πολύ πιο απλά.
Το κινεζοφώς των 8 ευρώ (ακριβά το πήρες... χαχαχα... εγώ παίρνω το άλλο με τα 6,7 ευρώ!!!!! χαχαχα) και μια μπαταρία 18650 στη "θαλάμη", και άλλη μια spare στο τσαντάκι.
Ούτε εν σειρά, ούτε εν παραλλήλω, ούτε κολλήσεις, ούτε αμμοβολές, ούτε σιδεροκόλληση, ούτε plasma-spray, ούτε καν ραδιοβόληση.....!!!!!
έχω 2 φακούς σαν τον τρίτο τύπο απο αυτούς που παραθέτεις αλλα το προηγούμενο μοντέλο το οποίο υποτίθεται φώτιζε με 1200 lumen.
Κατ αρχήν να σου πώ οτι σώθηκα γιατι μπορεί να μην έχει 1200 lumen αλλά επιτέλους βρήκα το φώς μου εδώ και 3 χρόνια που τα χρησιμοποιώ.Είναι φθηνά και αποτελεσματικά.
H μπαταρία έχει αρκετή διάρκεια (περίπου όση περιγράφουν) ,ανάλογα με την σκάλα που χρησιμοποιείς.
τα προβλήματά που έχω διαπιστώσει έιναι :1) η διάρκεια της μπαταρίας πέφτει με τη χρήση και τον καιρό αλλά σε βγάζει 1μιση με 2 χρόνια.
2)εαν κατα τη χρήση η μπαταρία ταλαιπωρείται πολύ (κραδασμοί, καλώδια που τραβιούνται κλπ τότε ξεκολάει το έλασμα που ενώνει τις μπαταρίες μέσα στο battery pack και ξαφνικά τσαφ ! μενεις απο φώς.
Θα πρότεινα τέλος να προσέξεις τα εξής:
1) σε περίπτωση που χρειάζεσαι το φακό κυρίως για να βλέπεις (και όχι τόσο γι ανα σε βλέπουν) ειδικά για οδήγηση σε μέρη χωρίς φώτα (μονοπάτια , επαρχιακούς δρόμους κλπ) καλύτερα να πάρεις φακό με ανοιχτή δέσμη φωτός ωτσε να φωτίζεται ο δρόμος ομοιόμορφα και να μπορέις να οδηγήσεις καλύτερα.
2) εαν και πάλι οδηγείς (σχετικά γρήγορα) σε μέρη που βασίζεσαι αποκλειστικά στο φακό για να βλέπεις, θα σου πρότεινα να πάρεις και δεύτερο ο οποίος θα φέγγει παράλληλα και συμπληρωματικά με τον πρώτο.
(δυστυχώς την έπαθα να μου σβήσει βράδυ σε κατάβαση σε μονοπάτι λόγω του ελάσματος της μπαταρίας που ανέφερα παραπάνω , και ευτυχώς έτυχε να είμαι σε ευθεία και στα τυφλά κατάφερα να σταματήσω χωρίς τη βοήθεια δέντρου...απο τότε έχω πάντα και 2ο αναμένο στην μικρή σκάλα )
αυτά απο μένα
όλα καλά και σωστά, αλλά ΠΟΤΕ των ΠΟΤΩΝ και ζαμέ των ζαμών δεν θα χρησιμοποιούσα κινεζοφως για κατάβαση σε μονοπάτι.
![](/sites/default/files/smileys/sad.gif)
Ότι έχω γράψει, ότι έχω προτίνει, ότι έχω δοκιμάσει είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για ομαλή χρήση σε άσφαλτο, με ποδήλατο δρόμου. Για μεγάλες - πολύωρες διαδρομές, με κρύο - με ζέστη, με τρελή υγρασία, με βροχή .... αλλά πάντα σε καλοστρωμένη "ελληνική" άσφαλτο.
Τα μονοπάτια, το ΜΤΒ, οι καταβάσεις κλπ κλπ ΑΠΑΙΤΟΥΝ άλλα συστήματα, άλλη "αξιοπιστία", άλλη εφεδρεία κλπ κλπ. Δεν θα εμπιστευόμουν κινεζοφως. Γνώμη μου και δεν θέλω να φανώ απόλυτος..., απλά.... έτσι τα βλέπω...
έχεις δίκιο ,το σωστό είναι να χρησιμοποιείς κατι ποιοτικότερο για ΜΤΒ,ωστόσο μετά απο την εμπειρία μου (πραγματικά μόλις σβήσει το φώς ,ειδικά εαν είναι δυνατό, κινείσαι με ταχύτητα ενώ είσαι εντελώς τυφλός για μερικά δευτερόλεπτα μέχρι να συνηθίσει το μάτι στο σκοτάδι) δεν θα εμπιστευόμουν ενα και μόνο φώς για κατάβαση όσο καλό και να ήταν.
Το ιδανικό είναι κατα την γνώμη μου,για αυτή την χρήση και ανεξάρτητως ποιότητας φακού, να έχεις 2 ανεξάρτητα φώτα,οπότε αφενώς σχεδόν μηδενίζεις την πιθανότητα black out και αφαιτέρου έχεις την δυνατότητα να διορθώσεις τα κενά της μίας δέσμης φωτός με την βοήθεια της άλλης.
Το αρνητικό με το παραπάνω είναι κυρίως το κόστος (και το βάρος εννοείται)
οπότε εάν κάποιος έχει χρήματα παίρνει ένα καλό φως και ενα φθηνότερο για εφεδρικό,εαν δεν έχει όμως, η δική μου γνώμη είναι για την συγκεκριμένη χρηση να πάρει 2 φθηνότερα που θα δουλεύουν παράλληλα αντι για ένα ακριβότερο.
τα κινεζοφώτα κάνουν και για μονοπάτι , απλά πάντα πρέπει να έχεις έξτρα γιατί είσαι σε αφιλόξενο μέρος (οπως και εξτρα κινητό κτλπ ) και πρακτικα εαν θέλουμε να έχουμε σωστή ορατότητα πρέπει εκτος απ οτο τιμόνι να υπάρχει και ενα δυνατό φως στο κράνος (για να βλέπουμε που κοιτάμε ). Το πως θα πέφτει η δέσμη , αυτονομία κλπ .Εχει να κάνει με την ΧΡΗΣΗ και οχι με τι θα θέλαμε να κάνει .
Η ποιοτικές διαφορές ανάμεσα σε ενα επώνυμο με ενα "οικονομικό" παρόμοιων χαρακτηριστικών μπορεί να είναι είτε μεγάλη είτε μικρη. Βασική διαφορά είναι η στεγανότητα σαν σύνολο, η αντοχή του LED (μηχανικά ) και τα υλικά που έχουν επιλεχθεί . Κατα τα αλλα η διαφορά ειναι στην γενική αξιοπιστία του προϊόντος.
Είμαι σε φάση δοκιμής μπαταριών και μπορώ να πώ οτι σε οικονομικά φώτα (που πέρασαν απο τα χέρια μου κάποια ) είδα διαφορές και η ποιότητα δεν είναι πάντα κακή , στα χέρια μου έπεσε για επισκευή και ενα sigma κάπου στα 200Ε που εαν εξαιρέσεις φινίρισμα , στεγανότητα ,αυτονομία δεν είχε κάτι ιδιαίτερο κατασκευαστικά που θα το έκανε ιδανικό για τη μάζα των χρηστών .