Παράδοξη μετακίνηση - Paradox Kinetics Greece

Εκδότης: 
Επί Τροχών

Τελικά είναι σωστό το ρητό πως «η τρέλα δεν πάει στα βουνά»;
Την απάντηση στο ερώτημα που από ανέκαθεν απευθυνόταν στις εναλλακτικές δραστηριότητες τις οποίες μπορούμε να απολαύσουμε στην άγνωστη ελληνική φύση. Πήρα αφορμή για τις σκέψεις μου αυτές από ένα ξεχωριστό τεστ ντράιβ, που είχα την ευκαιρία να πραγματοποιήσω κατά την διάρκεια της εκθέσεως που διοργάνωσε προσφάτως το Επί–τροχών με θέμα το κλασσικό ποδήλατο.

2 φίλοι από το κατάστημα εναλλακτικών ποδηλάτων Bike in art (Θεσσαλονίκη) έκαναν την εμφάνισή τους την ώρα που αμέριμνος απολάμβανα το πρωινό μου καφεδάκι με θέα το Σέιχ-σου και παρέα το Fiat 500X.

Η έλευση 2 ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση ξεσήκωσε την πεσμένη διάθεσή μου στα ουράνια και έδωσαν τροφή στην περιέργειά μου να ανακαλύψω τις δυνατότητες της πανίσχυρης υποβοήθησης που, ήδη με είχε συνεπάρει με τον άγριο ήχο της.

Ένα ΜΤΒ Vector 27,5 με περιφερειακά shimano περίμενε ετοιμοπόλεμο έξω από τον πολυχώρο we, για να υποστεί όλες τις παπαριές που μπορούσε την ώρα εκείνη να βάλει ο νους μου, θέλοντας να γνωρίσω τις δυνατότητες του μικροσκοπικού μοτέρ το οποίο ήταν αναρτημένο στο χαμηλότερο σημείο του κέντρου βάρους του σκελετού.

Ο Σίμος Εφραιμιάδης, πατέρας του μοτέρ και ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας paradox kinetics, μόλις καβάλησα το ποδήλατο έσπευσε να με «καλωδιώσει» με την πηγή ενέργειας του μοτέρ ούτως ώστε να κινούμε απρόσκοπτα και όχι με περιττό βάρος επάνω στο ποδήλατο. Βέβαια η πράξη του αυτή μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, καθώς όλοι οι «πωλητές» ενός προϊόντος, πρωτίστως το παρουσιάζουν σαν το μοναδικό, με καλή τιμή και άσε που κουβαλάει και την καλύτερη προίκα στις αποσκευές του! Εδώ όμως τα πράγματα διαφέρανε από την πρώτη στιγμή και για αυτό το λόγο χωρίς ούτε δεύτερη σκέψη, βρέθηκα πάνω στην σέλλα του vector mtb έτοιμος να ξεκινήσω υπό τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Το ΜΤΒ Vector 27,5 με περιφερειακά shimano αποτέλεσε μια καλή βάση για τη μετατροπή με την προσθήκη ηλεκτρικής υποβοήθησης.

Η πρώτη εντύπωση μου προκάλεσε θαυμασμό καθώς όντας σαν γνήσιος ποδηλάτης κινήθηκα με την δύναμη των ποδιών μου όπου στην ευθεία της οδού Λ.Στρατού έβαλα με άνεση τον μεγάλο δίσκο μπροστά και πίσω την μικρότερη σχέση απολαμβάνοντας έτσι ένα πεταλάρισμα αρκετά δυναμικό χωρίς κανένα απολύτως δείγμα αδυναμίας.

Τα πράγματα εξελίχθηκαν λίγο σκληρότερα στην συνέχεια του τέστ, καθώς εισήλθαμε εντός των χώρων της ΔΕΘ και τότε άρχισαν όλα. Ποιος είδε τον Παντελή και δεν τον φοβήθηκε! Κανένα εμπόδιο και κανένα σκαλοπάτι δεν μπορούσε να ανακόψει την απίστευτη δυναμική πορεία που έδινε ο ηλεκτροκινητήρας των 1,5 κw στο ποδήλατο. Ξαφνικά ένιωσα πως την ώρα εκείνη έχανε κάτι από την ξεχωριστή του αίγλη και ομορφιά που μόνο αυτό ξέρει να χαρίζει στον αναβάτη του. Το κλείσιμο του λεβιέ ισχύος ήταν η επόμενη κίνηση που έκανα μόλις οι σκέψεις αυτές πέρασαν από το μυαλό μου.

Απίστευτη η δύναμη και η τεχνολογική εφαρμογή που κατασκευάζουν ο Σίμος, ο Γιάννης και ο Giordi, που εύχομαι μια μέρα να αποτελούν την πρώτη επιλογή των νέων ανθρώπων, όταν ανακαλύπτουν τον κόσμο της μετακίνησης και μη έχοντας την απαιτούμενη γνώση αλλά και παιδεία, μεταπηδούν από το ποδήλατο στην μοτοσυκλέτα. Τέλος οι σκέψεις!

Η κίνηση του μοτέρ όπως και ο θόρυβος του, δεν προβληματίζει αρκεί να μην το παρακάνουμε. Η επιπλέον δύναμη που προσφέρει ο κινητήρας, δίνει τη δυνατότητα για γρήγορη οδήγηση εντός και εκτός δρόμου.

Το εργαλείο δεν το χόρτασα, και ο χρόνος του τεστ ντράιβ δεν ήταν αρκετός για να ανακαλύψω και τις εκτός δρόμου δυνατότητες του πολλά υποσχόμενου μοτέρ.

Η κίνησή του στις ευθείες των δρόμων φαντάζει απροβλημάτιστη αλλά λόγω της υψηλής του ταχύτητάς ο ποδηλάτης καλό είναι να πεταλάρει με κάποιο βαρύ πάτημα ούτως ώστε να μην αισθάνεται όντας ανήμπορος και ακίνητος επάνω στον ποδηλατικό πύραυλο. Η χρηστικότητά του γίνεται περισσότερο κατανοητή όταν ο αναβάτης κινείται σε ανηφορικές διαδρομές ασχέτου κλίσεως. Εκεί τα πράγματα αρχίζουν και αποκτούν μια ξεχωριστή ιδιαιτερότητα καθώς είναι σχεδόν αναγκαία η συμβολή της υποβοήθησης.

Με μια δεύτερη και απρόσκοπτη ματιά, απόλαυσα αυτήν την μοναδική και εξαιρετικά γρήγορη και Ελληνικότατη καινοτομία. Καλά τα 1,5 kw καλύπτουν όλες τις ανάγκες ενός μέσου και αδύναμου ποδηλάτη. Απροβλημάτιστη η μετακίνησή του εντός των πόλεων η οποία είναι κάτι παραπάνω από οικολογική. Τώρα όσον αφορά το βάρος της μπαταρίας, η οποία βρίσκεται σε ειδικό σάκκο πλάτης, μπορεί να τροποποιηθεί αναλόγως τις πεποιθήσεις του εκάστοτε ιδιοκτήτη. Η εταιρεία υπόσχεται πολλές νέες καινοτομίες το επόμενο διάστημα που θα εφαρμοστούν επάνω στα πρότυπα της νέας τρέλας των βουνών και όχι μόνον, που ακούει στο όνομα Fat bike. Το μοτέρ το οποίο το Επί –τροχών πραγματοποίησε την δοκιμή αυτήν είχε την κωδική ονομασία ΕΡΜΗΣ- HERMES Continuous Power 1.5 Kw Battery Capacity 635 Wh, και όλοι οι αναγνώστες μας μπορούν να απολαύσουν δωρεάν ένα τεστ ντράιβ γνωριμίας μαζί του, αν επισκεφθούν το κατάστημα bike in art που εδρεύει στην Λ. Γεωργίου 27, επιδεικνύοντας την αστυνομική τους ταυτότητα για την παραλαβή του ποδηλάτου! Το κόστος αγοράς του μοτέρ κυμαίνεται στις 2500€ και δεν έχει τέλη κυκλοφορίας!

Ο ηλεκτροκινητήρας ΕΡΜΗΣ- HERMES Continuous Power 1.5 Kw συνεργάζεται αρμονικά με την μπαταρία 635 Wh που αποθηκεύεται στο σακίδιο πλάτης του αναβάτη.

Θα έλεγα πως όλες οι ποδηλατικές ομάδες καλό είναι να εφοδιαστούν με ένα τέτοιο μοτέρ όπου ο προπονητής θα μπορεί να έχει μια τέλεια εικόνα αλλά και σχέση την ώρα των προπονήσεων με τους αθλητές του. Χαράς ευαγγέλια όμως θα έλεγα πως αποτελεί η πώλησή του στην Ελληνική αγορά του Down hill, όπου όλοι οι αθλητές είναι υποχρεωμένοι μετά την λήξη της κατάβασής τους να επανέλθουν στην γραμμή της εκκίνησης, που βρίσκεται ψηλά εκεί δηλαδή που πετούν οι αετοί.

Paradox Kinetics - Electromotive Systems
http://paradoxkinetics.com/
https://www.facebook.com/paradoxkineticsems/


Αρθρογράφος: 
Παντελής Τζερτζεβέλης
Ημερομηνία: 
Τρίτη, 22 Δεκέμβριος, 2015
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

Εκτυλίσσεται σε μία γωνιά της Αθήνας όπου
τρεις νέοι δημιούργησαν τα πρώτα
ηλεκτρικά ποδήλατα κατάλληλα (και) για
δύσκολες διαδρομές στο βουνό. Τι είπαν στο
Protagon

http://www.protagon.gr/themata/i-parea-twn-newn-pou-dimiourgise-ta-prwta-ilektrika-podilata-44341260931
http://www.protagon.gr/wp-content/uploads/2016/10/IMG_0949-1.jpg

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια