’Eπιστρέφοντας του δρόμους πίσω στους … ανθρώπους‘

3 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

Οι δρόμοι ανήκουν στα αυτοκίνητα,σου λέει ο άλλος,και διαβάζεις για τα superblocks της Βαρκελώνης και η πρώτη σκέψη που κάνεις είναι "Μα τι λέει ο Μπετόβλακας".
Επανοικειοποίηση του χώρου που έχει καταλάβει το
αυτοκίνητο από τους κατοίκους ή κερδίζοντας τους δρόμους για τους ανθρώπους δεν υπάρχει στην ατζέντα των πολιτικών μας ούτε σαν πυροτέχνημα προεκλογικής εκστρατείας και όμως βγαίνουν τόσο εύκολα από το στόμα της Αντιδημαρχιας της Βαρκελώνης.
http://www.citybranding.gr/2016/10/superblocks.html?m=1
https://2.bp.blogspot.com/-cqLXLB_CSlI/V_8VUL1qX_I/AAAAAAAARKU/1C7PNfMrR9MQCn-39VP6wpSN96sXV3UlQCLcB/s280/10.jpg
Διαβάζεις και αυτό και αναρωτιέσαι,έχει ξεκινήσει η επανάσταση και δεν εχουμε πάρει μυρωδιά τίποτα
Ανάλογη εφαρμογή των superblocks έχει ξεκινήσει
και στην πόλη της Αθήνας μέσω του διαγωνισμού
Αθήνα χ4 από την ΕΑΧΑ Α.Ε. Με δεδομένο το ότι η
ελληνική πόλη χαρακτηρίζεται από μικρά οικοδομικά
τετράγωνα με πυκνό δίκτυο δρόμων, στενά
πεζοδρόμια και κατακερματισμένους χώρους
πρασίνου, στόχος ήταν η δημιουργία ενός
μεγαλύτερου οικοδομικού τετραγώνου (οικοδομικά
τετράγωνα Χ 4, ΑΘΗΝΑ Χ 4) που θα επηρεάσει θετικά
το μικροκλίμα της περιοχής, την ποιότητα ζωής, την
εικόνα αλλά και τη λειτουργία του δημόσιου χώρου.
Αντικείμενο του διαγωνισμού ήταν η αξιοποίηση ως
συνδετικού κρίκου του «σταυρού», που σχηματίζουν
οι δρόμοι μεταξύ τεσσάρων τυπικών οικοδομικών
τετραγώνων σε γειτονιές της πόλης. Αντίστοιχοι
διαγωνισμοί πραγματοποιήθηκαν σε πόλεις όπως η
Θεσσαλονίκη, ο Βόλος, το Ηράκλειο κ.α.]

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Laou Laou wrote:
Διαβάζεις και αυτό και αναρωτιέσαι,έχει ξεκινήσει η επανάσταση και δεν εχουμε πάρει μυρωδιά τίποτα

...
θα σε περιλάβει τώρα το επαναστατόμετρο και κάηκες!

...
Κι ύστερα πριν κανα χρόνο (αν θυμάμαι σε κάποιο ποστ) λέγαμε ότι τα 25χαω στις γειτονιές της πόλης, είναι αρκετά.
Εδώ το έχουν πάει στα 5μαω (8χαω)!
...
(Μαω δεν είναι ο Μάο. Είναι Μίλια ανα ώρα.)

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

http://citiesforcycling.gr/wp-content/uploads/2016/12/ads.png
Tα Parklets είναι πλατφόρμες οι οποίες μετατρέπουν μία ή
περισσότερες θέσεις στάθμευσης οχημάτων σε πυρήνες
κοινωνικοποίησης. Είναι ευρεία διαδεδομένες σε πολλές πόλεις
του κόσμου και συνεισφέρουν τα μέγιστα στην ανάπτυξη της
τοπικής κοινωνίας και οικονομίας.
Επίσης γνωστά ως καθιστικό του δρόμου, τα Parklets είναι
προϊόν συνεργασίας μεταξύ Δήμου, τοπικών επιχειρήσεων,
γειτονιάς και κατοίκων.Καθένα έχει τη δική του ξεχωριστή
σχεδίαση που ενσωματώνει ένα καθιστικό, πυρήνες πρασίνου
και πολλές φορές χώρο στάθμευσης ποδηλάτων, με σκοπό να
προσφέρουν περισσότερο δημόσιο χώρο σε στενούς,
πολυσύχναστους και εμπορικούς δρόμους της πόλης.
Τα Parklets δημιουργούνται συνήθως σε περιπτώσεις όπου στενά
ή υπό συμφόρηση πεζοδρόμια,δεν επιτρέπουν την προέκταση
των επιχειρήσεων του συγκεκριμένου δρόμου προς το
πεζοδρόμιο (καφέ κλπ.) καθώς επίσης όπου υπάρχει η ανάγκη
επέκτασης της χωρητικότητας και του δημόσιου χώρου σε μια
συγκεκριμένη οδό.
Για τη δημιουργία τους, οι ιδιοκτήτες ακινήτων και
επιχειρήσεων πρέπει να συνάψουν συμφωνία με το Δήμο, να
υποβάλλουν την αίτησή τους μέσω συγκεκριμένης διαδικασίας
και σαφώς να έρθουν σε επαφή με προμηθευτές και
κατασκευαστές οι οποίοι είναι γνώστες του συγκεκριμένου
εγχειρήματος.
Όπως η κατασκευή τους προέρχεται από συνεργασίες έτσι και η
συντήρησή τους προέρχεται από τη συνέργεια των ιδίων μελών.
Οι τοπικοί εταίροι προγραμματίζουν τη συντήρηση και την
καθαριότητα των Parklets και σε περιπτώσεις ?που δεν υπάρχουν,
ένα Parklet μπορεί να εγκατασταθεί και να διοικείται από την
πόλη όπως ένα παραδοσιακό πάρκο ή δημόσιος χώρος.
Όποιος ανατρέξει στην ιστορία των πόλεων θα διαπιστώσει πως
δεν υπάρχει η δημιουργία πεζοδρομίου, θα δει όμως πως
προστέθηκε μετά την ανακάλυψη των αυτοκινήτων για την
ασφάλεια των κατοίκων των πόλεων.
Παρόλα αυτά η σημερινή κατάσταση διαφέρει κατά πολλού.
Μήπως ήρθε η ώρα να δούμε με άλλο μάτι τις λέξεις ασφάλεια,
συνεργασία, συνύπαρξη; Όταν το καταφέρουμε αυτό, η Αθήνα δε
θα έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλες μεγαλουπόλεις του κόσμου.
http://citiesforcycling.gr/parklets

contact