Steel is real fun club: Είσαι φίλος; Γίνε μέλος!

65 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Δεν ειναι καθολου ασχημη περιπτωση το stelvio..ο χρονος της προσφορας ομως τελειωνει και πρεπει να αποφασισεις γρηγορα..θα σου πω μια γνωμη ακομη για να σκεφτεις..επειδη το stelvio εχει ιδια γεωμετρια με το kona rove που ειχα ,( και ημουν πολυ ευχαριστημενος ) , μπορω να σου πω τις διαφορες μεταξυ του kaffen και του stelvio..

Το kaffen μεκοντυτερα chainstays ειναι πιο γρηγορο και δειχνει ελαφρυ στην οδηγηση..κανει για τουρισμο αλλα υστερει στο μπροστινο φορτωμα..βεβαια κιαυτο λυνεται με ειδικες βασεις..το stelvio κανει εξισου για ολα ,υποψιν και τα δυο ειναι μια χαρα ανετα στην πολη , αλλα λογω μακρυτερων chainstays θα το νοιωθεις λιγο πιο βαρυ και πιο αργο.παιρνει ομως πιο πολυ φορτωμα απτο kaffen...

Ο γριφος δικος σου...αλλα γρηγοραααα.....

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

'Ενας σκελετός Stelvio, μεγέθους Large και χρώματος Cherry Red, μαζί με τα ψιλολόγια του, έχει ήδη πακεταριστεί και περιμένει καρτερικά να ταξιδέψει από αύριο προς Ελλάδα! 

yahooyahooyahoo

Εννοείται ότι μόλις παραλάβω θα ανεβάσω φωτογραφίες....

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους για τις απαντήσεις στα ερωτήματά μου (θα χρειαστώ τη βοήθειά σας και στη συνέχεια), αλλά ιδιαίτερα σε grampa, αιθεροβάμωνα και colombus που ανέχτηκαν τα άπειρα pm μου και δίνοντάς μου αναλυτικές απαντήσεις με βοήθησαν να καταλήξω...

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Ανοίγω των φάκελο μετάδοση (τουριστικού ποδηλάτου): scratch head1

(α) Παρατηρώ ότι τουριστικά ποδήλατα στήνονται είτε με κουρσάδικες (Sora, Tiagra κλπ) είτε με MTB (Deore, SLX, XT) μεταδόσεις; Ποιά τα πλεονεκτήματα - μειονεκτήματα της κάθε επιλογής; Μπορούν να γίνουν συνδυασμοί μηχανικών μερών από διαφορετικές σειρές;

(β) Κατ' επέκταση και λαμβανομένου υπόψη ότι το ποδήλατο θα στηθεί αρχικά με dropbar και STI, θέλω να υπάρχει συμβατότητα η μετάδοση να δουλέψει πιθανόν μελλοντικά και με ίσιο τιμόνι και αντίστοιχα χειριστήρια. Πρέπει να οδηγηθώ σε συγκεκριμένη επιλογή σειράς;

(γ) Προφανώς για τουριστική χρήση μιλάμε για 3πλό δισκοβραχίονα. 'Ομως βλέπω επιλογές γραναζιών από 50/39/30 έως 44/32/22. Σκέφτομαι το μάλλον πιο ισορροπημένο 48/36/26. Και πάλι αυτό συνεπάγεται την επιλογή συγκεκριμένης σειράς ή κάθε σειρά μπορεί να παραγγελθεί με το επιθυμητό γρανάζωμα;

(δ) Λαμβάνοντας υπόψη και όσα αναφέρθηκαν σε προηγούμενα post, καταλαβαίνω ότι μια μετάδοση 3x9 είναι υπεραρκετή για τουριστική χρήση και κυρίως μια προσιτή επιλογή. Έχει νόημα να αναζητήσει κάποιος μια παλιότερη σειρά 3x8 για ακόμη χαμηλότερο κόστος; Τι θα χάσει;

(ε) Η επιλογή μεσαίας τριβής είναι άμεσα εξαρτώμενη από τον δισκοβραχίονα στον οποίο θα καταλήξω (πχ. το "έτοιμο" Stelvio της PlanetX φοράει ΒΒ square taper 68mm BSA πλάτους 110mm);

(στ) Στοχεύοντας πάντα σε μια αξιόπιστη, ταιριαστή για τουριστική χρήση αλλά κυρίως οικονομικά προσιτή επιλογή μετάδοσης, ποιες σειρές θα προτείνατε να ψάξω είτε σαν προσφορά (πχ παλιότερες σειρές) είτε μτχ; Είναι προτιμότερη η αναζήτηση ολόκληρου groupset ή στήσιμο κομμάτι-κομματι (συμβατότητα???);

Σχολιάστε ελεύθερα... Παρακαλώ για αναλυτικές απάντήσεις....help sos

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Αντε με το καλο το στελβιο και περιμενου!ε φωτο..

Τωρα με τοθεμα της σειρας..καλο ειναι να μεινεις στο 3*8 η 3*9..οτι βρεις σε καλυτερη τιμη..το θεμα ειναι οτι οι σειρες αυτες βγαινουν με 50*34 δισκοβραχιονα η με 50*39*30..

Οποτε πρεπει να ψαξεις χωριστα για μανετες κλαρις η σορα τριπλες και να παρεις κιενα δισκοβραχιονα ας πουμε  alivio 48*36*26..

Το μπροστα ντεραγιε πρεπει να ειναι κιαυτο κλαρις η σορα και το πισω καποιο μαουντεν τρεκιν με long reach για να μπορεις να βαλεις μια κασσετα μαουντεν ας πουμε 11*34..

Συνοψιζοντας λοιπον ,η δικη μου γνωμη ειναι  ..οκταρα για πιο φθηνα ακομα,στο τουριστικο δεν ειναι και καμμια δραματικη διαφορα η εννιαρα ,να τα ψαξεις χωριστα μανετες χωριστα δισκοβραχιωνα ,οπως λες το 48 36 26 ειναι η πιο λογικη επιλογη ,και πισω μαουντεν ντεραγιε κασσετα ..

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Πολύ καλός μπούσουλας! Τα ψάχνω ήδη....

Αρά ο συνδυασμός road και mountain υλικών παίζει! Είναι δεδομένο λοιπόν ότι ξεκινάμε από road τριπλές λεβιεδομανέτες (που αποτελούν και το μεγαλύτερο κόστος), είτε Claris ST-2403T για 3x8 ταχύτητες, είτε Sora ST-3503 για 3x9 ταχ. Υπάρχουν άλλες σειρές 3x8 ή 3x9; Αν κατάλαβα καλά, οι σειρές Tiagra, 105, Ultegra είναι συμβατές με 3x10 και ξεφεύγουν σε τιμή...

Κατόπιν επιλέγουμε δισκοβραχίονα trekking για να χουμε γρανάζωμα 48/36/26. Εδώ οι επιλογές είναι πολλές: Acera FC-M391, Alivio FC-M431, Alivio FC-M4060, Deore FC-M590 (ίσως και άλλοι...) διάβασα οτι δίνονται ως συμβατοί με 9αρα κασσέτα (ενώ οι Altus και κάποια άλλοι Acera για 8άρα). Τα χαρακτηριστικά Hyperdrive, Octalink, Hollowtech τί σημαίνουν; Έχουν να κάνουν με τη μεσαία τριβή που θα επιλεγεί; Η διαφορά κόστους (πχ ο Deore έχει υπερδιπλάσιο κόστος από τον Acera) που οφείλεται ακριβώς; Είναι θέμα ποιοτητας ή και κάτι άλλο;  

Και πάμε στα ντεραγιε... Γιατί αλήθεια επιλέγουμε Mountain; Για να έχουν συμβατότητα με τον trekking δισκοβραχίονα και την 11-34 κασσέτα; Αν είναι έτσι τότε οι λεβιεδομανέτες Claris (3x8) με ποιά mountain σειρά (εμπρός-πίσω ντεραγιέ) είναι συμβατή (Altus, Acera??); Οι Sora παίζουν μάλλον με τις αντίστοιχες Deore. Επειδή υπάρχουν πολλές επιλογές, θα βοηθούσε αν προτείνατε κάποια συγκεκριμένη, ειτε για 3x8 είτε για 3x9.

Διορθώστε με, φυσικά, αν σε κάτι από τα παραπάνω κάνω λάθος...

Τέλος, από μια πρώτη έρευνα αφενός η εγχώρια αγορά είναι μάλλον ακριβή και στο car.gr δεν βρήκα κάτι αξιόλογο μτχ. Ιντερνετικά ψάχνω σε bike-components, bike-discount, rosebikes. Αν κάποιος έχει κάτι άλλο να προτείνει... είμαι όλος αυτιά!music

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

jumaru wrote:

Αρά ο συνδυασμός road και mountain υλικών παίζει! Είναι δεδομένο λοιπόν ότι ξεκινάμε από road τριπλές λεβιεδομανέτες (που αποτελούν και το μεγαλύτερο κόστος), είτε Claris ST-2403T για 3x8 ταχύτητες, είτε Sora ST-3503 για 3x9 ταχ. Υπάρχουν άλλες σειρές 3x8 ή 3x9; Αν κατάλαβα καλά, οι σειρές Tiagra, 105, Ultegra είναι συμβατές με 3x10 και ξεφεύγουν σε τιμή...

- όπως τα γράφεις......
-θα μπορούσες να βρεις και σε αγγελίες αλλά σπάνια βλέπεις μεταχειρισμένες tiagra 3x10 ή 3χ9 

jumaru wrote:
Κατόπιν επιλέγουμε δισκοβραχίονα trekking για να χουμε γρανάζωμα 48/36/26. Εδώ οι επιλογές είναι πολλές: Acera FC-M391, Alivio ......) διάβασα οτι δίνονται ως συμβατοί με 9αρα κασσέτα (ενώ οι Altus και κάποια άλλοι Acera για 8άρα).

-καλό θα ήταν να βρείς δισκοβραχίονα με γρανάζωμα 48/38/28 καθώς το μπροστινό road ντεραγιέ μπορεί να μην συνεργάζεται με 26 δόντια, αλλά δεν είμαι και σίγουρος καθώς δεν το έχω δοκιμάσει,
-δεν έχεις πρόβλημα συμβατότητας αν επιλέξεις 8αρι δισκοβραχίονα με 9άρες μανέτες και ντεραγιέ
αλλά βάζουμε την ανάλογη αλυσίδα. 

jumaru wrote:

Τα χαρακτηριστικά Hyperdrive, Octalink, Hollowtech τί σημαίνουν; Έχουν να κάνουν με τη μεσαία τριβή που θα επιλεγεί; Η διαφορά κόστους (πχ ο Deore έχει υπερδιπλάσιο κόστος από τον Acera) που οφείλεται ακριβώς; Είναι θέμα ποιοτητας ή και κάτι άλλο;  

-ναι, ανάλογα με την μεσαία τριβή, θα έλεγα να αποφύγεις την Octalink,
-θέμα ποιότητας - βάρους, marketing, παλαιότητας μοντέλου, χρήση που προορίζεται......  

jumaru wrote:

Και πάμε στα ντεραγιε... Γιατί αλήθεια επιλέγουμε Mountain; Για να έχουν συμβατότητα με τον trekking δισκοβραχίονα και την 11-34 κασσέτα; Αν είναι έτσι τότε οι λεβιεδομανέτες Claris (3x8) με ποιά mountain σειρά (εμπρός-πίσω ντεραγιέ) είναι συμβατή (Altus, Acera??); Οι Sora παίζουν μάλλον με τις αντίστοιχες Deore. Επειδή υπάρχουν πολλές επιλογές, θα βοηθούσε αν προτείνατε κάποια συγκεκριμένη, ειτε για 3x8 είτε για 3x9.

-όπως τα λες, επιλέγουμε mtb ντεραγιέ για να τρέξουμε μεγάλο γρανάζι - 34Τ αλλά θεωρούνται και μεγαλύτερης αντοχής 
-δεν έχεις πρόβλημα συμβατότητας για 8αρες και 9αρες σειρές, για τις 10άρες αλλάζουν τα πράγμτα, απλά κοιτάς να μπορεί να τρέξει την κασέτα που θέλεις σε συνδιασμό με τον δισκοβραχίονα που θα επιλέξεις 
αν για παράδειγμα θέλεις max 32Τ πίσω και έχεις 48/38/28 trekking δισκοβραχίονα τότε μπορείς να βάλεις και από road σειρές με total capacity: 41 teeth
κάνε μια αναζήτηση για το total capacity για να δεις και τις επιλογές σου

jumaru wrote:

Τέλος, από μια πρώτη έρευνα αφενός η εγχώρια αγορά είναι μάλλον ακριβή και στο car.gr δεν βρήκα κάτι αξιόλογο μτχ. Ιντερνετικά ψάχνω σε bike-components, bike-discount, rosebikes. Αν κάποιος έχει κάτι άλλο να προτείνει... είμαι όλος αυτιά!music

η αναζήτηση μεταχειρισμένων θέλει χρόνο, υπομονή και λίγες γνώσεις, η ελληνική αγορά δεν είναι απαραίτητα ακριβότερη αλλά και εδώ θέλει ψάξιμο,
επιπλέον στο συνολικό κόστος υπολόγισε και την εργασία για το "δέσιμο" του ποδηλάτου. 
 

Arxarios
Απών/απούσα

...πάμε για μετάδοση.

Σε συνέχεια του πμ, άποψη μου είναι να πας στην 3Χ9 και όχι στην 3Χ8. Ο λόγος είναι ότι στο 3Χ8 θα νιώθεις τα "κενά" πιο έντονα και κυρίως δεν θα έχεις δισκοβραχίονα με κούφιο άξονα, hollowtech που λέγαμε και στο ...χωριό μου. Η διαφορά του δισκοβραχιόνα με τον κούφιο άξονα είναι ότι αποτελείται από δύο τμήματα δεξιός βραχίονας με ενσωματομένο άξονα και αριστερός βραχίονας και όχι τρία δεξιός βραχίονας, άξονας και αριστερός βραχίονας καθώς και ότι έχει διάμετρο περίπου 2,5 εκατοστά ενώ τα άλλα έχουν περίπου 1 εκατοστό. Το αποτέλεσμα είναι η σαφώς αντιληπτή στιβαρότητα και μειωμένη απώλεια ενέργειας που την καταλαβαίνεις.ακόμα και εάν δεν είσαι πολύ δυνατός αναβάτης. Η διαφορά μεσαίας τριβής square taper και octalink είναι μάλλον μικρή, αντί για τετράγωνος ο άξονας είναι οκτάγωνος. Βέβαια και οι hollowtech από την αριστερή μεριά αναγκαστικά και αυτοί octalink είναι, αλλά δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς.

Δυστυχώς μεταχειρισμένα 3Χ9 Groupset Road σχεδόν μπορώ να σου εγγυηθώ ότι δεν θα βρεις. Είναι πολύ περιορισμένο το εύρος τους εφαρμογής τους σε εργοστασιακά ποδήλατα και σε όσα μπαίνουν δύσκολα τα αλλάζουν. Αντιθέτως 2Χ8/9/10 θα βρεις άπειρα, καθώς οι χομπίστες κουρσάδες τους αρέσουν οι αναβαθμίσεις οπότε υπάρχουν καλές ευκαιρίες. Επίσης μεταχειρισμένους δισκοβραχίονες και κασσέτες δεν έχει πολύ νόημα να πάρεις καθώς είναι αναλώσιμα τμήματα.

Νομίζω κάπως έτσι πρέπει να κινηθείς βάλε και μία αλυσίδα/κασσέτα όποια θες

http://www.ebay.com/itm/Triple-3x9-Speed-Road-Lever-... (αλλιώς τα αυθεντικά 30 ευρώ πάνω http://www.ebay.com/itm/New-Shimano-Sora-ST-3500-ST-... )

https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-sora-9-s...

https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-sora-3x9...

https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-sora-3x9...

Γιατί δισκοβραχίονα Road? Γιατί ο δισκοβραχίονας ΜΤΒ/trekking 48/36/26 που πρέπει να έχεις για να έχεις με κούφιο άξονα, διαπιστωμένα δεν τα πηγαίνει πολύ καλά με τον Road μπροστινό εκτροχιαστή που πρέπει να βάλεις για να δουλεύει με τα Road χειριστήρια. Δουλεύει, αλλά όχι βουτυρένια όπως μπορεί η Shimano. Πίσω βάλε ότι εκτροχιαστή θες είτε Road είτε ΜΤΒ, μηδαμινή σημασία έχει.

Πόσο το πήρες το πλαίσιο τελικά με τα μεταφορικά? Αν βάλεις και ένα 50άρι (?) που θα σου πάρει ένας ποδηλατάς για συναρμολόγηση φοβάμαι πως το πρότζεκτ θα εκτροχιαστεί από τον προϋπολογισμο του...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ΟΚ, καλά τα γράφετε, αλλά όλα είναι συνάρτηση του "τι budget έχω"....

Μια χαρά οι κούφιοι και οι κουρσοσειρές και το 3χ9.

Αλλά, αν δεν φτάνουν τα οικονομικά μέχρι εκεί, ΜΙΑ ΧΑΡΑ είναι και τα 3χ8 τρεκκιν σειρές και οι octalink. Παραπάνω από ΜΙΑ ΧΑΡΑ.

Επίσης, μόνο μόνη ένσταση, για αυτό που γράφτηκε για "κενά στην περίπτωση του 3χ8". Με τριπλό μπροστά, η ένοια του κενού ελαχιστποιείται.... Ειδικά αν μιλάμε για πχ 28-38-48 και πίσω κάτι σε 11-32.

Κενό ίσως να παρατηρήσεις αν πας σε κασέτα megarange πίσω... αλλά πας σε τέτοιες λύσεις σε περίπτωση που έχεις φορτώσει όλη την προίκα της Lyhatz και του Columbus... και ξαφνικά θυμηθείς ότι εκεί ψηλά στα 1400μ υψόμετρο έχει ένα ωραίο ξωκλήσσι για να διανυκτερεύσεις (χχΧαχχα), οπότε είναι ένα κενό που όσοι το έχουν ΟΤΑΝ το χρειαστούν ανάβουν καντήλια και κάνουν μεγάλους σταυρούς και όταν δεν το έχουν και το χρειαστούν κατεβάζουν καντήλια και σταυρούς..... (ξανα-μανά ΧΧχχαχαχαχα)

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσες οι απόψεις που κατατίθενται στο thread.... newspaper

Αν κατάλαβα καλά, όλοι συμφωνούμε στην επιλογή mountain πίσω ντεραγιέ long-reach (SGS) για συνεργασία με μια κασσέτα 11-34Τ (ή 11-32Τ στην περίπτωση 3x8).

Αυτό που με προβληματίζει είναι η διχογνωμία που υπάρχει αναφορικά με το εμπρός ντεραγιέ, road ή mountain; Υπάρχει περίπτωση να μην συνεργάζεται (και τόσο) η Claris/Sora μανέτα με τον Altus/Alivio/Deore εκτροχιαστή; Έχει να κάνει με το διαφορετικό... pull(???) των road και mountain σειρών;

Απ' την άλλη, θεωρώ (σχεδόν) δεδομένο ότι δεν θα πάω σε road δισκοβραχίονα 50-39-30, αλλά σε mtb/trekking 48-36-26 (ίσως ούτε καν 48-38-28), όπως βλέπω ότι τα περισσότερα έτοιμα τουριστικά ποδήλατα (Fuji, Surly) επιλέγουν, οπότε η επιλογή mountain εμπρός ντεραγιέ φαίνεται μάλλον επιβεβλημένη για συνεργασία με το 26αρι γρανάζι. Αν υπάρχουν αντιρρήσεις στα παραπάνω παρακαλώ να πέσουν στο τραπέζι... Όπως επίσης αν γνωρίζετε κάποια "ασυμβατότητα" σειρών (κάπου διάβασα για μη στρωτή λειτουργία Sora με Deore μπροστά αλλά δεν είμαι και σίγουρος)...

Τέλος, όσον αφορά στη μεσαία τριβή, πως (βάση ποιού στοιχείου) επιλέγω το μήκος άξονα μεσαίας τριβής (ξέρω πχ οτι το Stelvio παίρνει μεσαία τριβή 68αρα και ας πούμε οτι έχω επιλέξει δισκοβραχίονα Alivio M4060 και μεσαία τριβή ΒΒ-UN55); 

Περιμένω (εναγωνίως) τις απαντήσεις σας και μέσα στις επόμενες μέρες θα ανεβάσω δυο set-up (ένα βασικό-οικονομικό κι ένα λίγο ακριβότερο) για τη μετάδοση του Stelvio προς σχολιασμό... 

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Καλημερα..σου απαντω μονο σε οτι γνωριζω απτην προσωπικη μου εμπειρια..για τα υπολοιπα οι πιο εμπειροι..

Πισω ντεραγιε αλτους με 11  34 οκταρα κασσετα δουλευει μια χαρα με τις κλαρις..

Μπροστα ντεραγιε αλτους δεν δουλεψε με κλαρις τριπλη..χρειαστηκε να βαλω ενα σορα τριπλο και ολα οκ..αλλα αυτο μην σε προβληματιζει ενα κλαρις η σορα μπροστινο δεν εχει πανω απο 20 ευρω..μικρη διαφορα δηλ.απο ενα αλτους..

Το θεμα ειναι ,οτι εγω το ειχα με 48 38 28 ...αργοτερα οταν εβαλα 48 36 26 εβαλα και μπαρενταλλαγες οποτε δεν μπορω να σου πω αν αυτες οι μανετες δουλευουν με το 26..

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

jumaru wrote:

Τέλος, όσον αφορά στη μεσαία τριβή, πως (βάση ποιού στοιχείου) επιλέγω το μήκος άξονα μεσαίας τριβής (ξέρω πχ οτι το Stelvio παίρνει μεσαία τριβή 68αρα και ας πούμε οτι έχω επιλέξει δισκοβραχίονα Alivio M4060 και μεσαία τριβή ΒΒ-UN55); 

O alivio M4060 θέλει Hollowtech μεσαία τριβή https://www.bike-components.de/en/Shimano/SM-BB52-Deore-Alivio-Hollowtech-II-Bottom-Bracket-p40091/
και όχι Square Taper που είναι η BB-UN55
Στην περίπτωση αυτή δεν κοιτάς κάτι άλλο εκτός του σπειρώματος Αγγλικό - BSA 68 για το stelvio.
Αν θέλεις δισκοβραχίονα με Square Taper μεσαία τριβή ανάλογα με τον δισκοβραχίονα πάει και το μήκος του άξονα της BB,
για παράδειγμα ο Acera FC-M361 θέλει 123mm BB και στο δίνει στα specs
https://www.bike-components.de/en/Shimano/Acera-Kurbelgarnitur-FC-M361-Vierkant-mit-KSR-p35955/

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Ο δισκοβραχίονας Alivio M4060 θέλει μεσαια τριβή hollowtech II που σημαίνει ίδιο μηκος άξονα.

Η ΒΒ-UN55 είναι τυπου "καρέ" και συμβατή με αντίστοιχους δισκοβραχιονες όπου σε αυτές ο κατασκευαστής συνηθως προτείνει το μήκος (του άξονα) της μεσαίας τριβής που πρέπει να χρησιμοποιηθεί.

ΥΓ: Άργησα μερικά νανοδευτερόλεπτα!

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Πολύ-πολύ χρήσιμη η πληροφορία που δίνεις αιθεροβάμωνα... και κυρίως γιατί προέρχεται από την προσωπική σου εμπειρία πάνω σε ένα set-up που παίζει πολύ και για μένα στο Stelvio!

Βέβαια η ίδια η Shimano στο επίσημο site της δίνει για τα εμπρός ντεραγιέ Claris FD-2403 και Sora FD-3503 capacity 20T και 16Τ αντίστοιχα, οπότε θεωρητικά κανένα από τα δύο δεν θα μπορούσε να συνδυαστεί με δισκοβραχίονα 48/36/26...!!!

Αξίζει ίσως να σημειωθεί ότι και ο Andy Blance της Thorn Cycles στην "εγκυκλοπαίδεια" που έχει γράψει για τα ποδήλατά του (προφανώς!) αλλά και για τον ποδηλατικό τουρισμό γενικότερα (και γι' αυτό είναι ένα πολύ ενδιαφέρον ανάγνωσμα), προτείνει σε dropbar τη χρήση λεβιεδομανέτων Road STI 10sp (Tiagra, 105 κλπ) με mountain Deore δισκοβραχίονα 48/36/26 και κασσέτα 11-36 10sp, με εμπρός ντεραγιέ Tiagra 10sp και πίσω Deore ακόμη και 9sp!!

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

@ christako, scrambler: Χίλια ευχαριστώ για τις σκεδόν ταυτόχρονες απαντήσεις σας... Έτσι απλοποιούνται αρκετά τα πράγματα αναφορικά με την επιλογη μεσαίας τριβής αν έχω καταλήξει στον δισκοβραχίονα!

Παρότι σαν εξέλιξη οι τύποι των μεσαίων τριβών πέρασαν μεταξύ άλλων από Square taper σε Octalink και μετά σε Hollowtech, οι περισσότεροι προτείνουν να αποφύγω Octalink (και άρα τους δισκοβραχίονες που οδηγούν αποκλειστικά σε αυτή τη λύση). Γιατί άραγε;;; (σημ. ο Colombus αν θυμάμαι καλά προτιμά τη squαre taper και από τη hollowtech!).

By the way, ξέρετε τι διαφορά έχει σε χαρακτηριστικά ο δισκοβραχίονας FC-M4060 με τον FC-T4060;      

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

jumaru wrote:

By the way, ξέρετε τι διαφορά έχει σε χαρακτηριστικά ο δισκοβραχίονας FC-M4060 με τον FC-T4060;      

After the Deore XT, the SLX and the Deore, Shimano introduces the Alivio 4000, the fourth component group, launched in two different "flavors": one specifically designed for the mountain bike segment, and one for trekking...

Προφανώς το Μ είναι Mountain και το Τ είναι Trekking.
Επί της ουσίας δεν έχουν διαφορά εκτός από το Q factor που στον Μ ειναι 176mm και στον Τ ειναι 181.7mm.
Επίσης το Τ βγαίνει σε 22-32-44, 26-36-48 και δυο χρωματα και το Μ σε 26-36-48 κι ενα χρωμα.
Υλικό κατασκευής ίδιο.

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Καταρχήν, χίλια ευχαριστώ scrabler για την άμεση απάντησή σου! thumb up

Κατά τ'άλλα, μια απορία προσπαθώ να λύσω, δέκα πετάγονται την αμέσως επόμενη στγμή... Q-factor???

"...A larger Q Factor (wider tread) will mean less cornering clearance (while pedaling) for the same bottom bracket height and crank arm length. A smaller Q Factor (narrower tread) is desirable on faired recumbent bicycles because then the fairing can also be narrower, hence smaller and lighter. Sheldon Brown said that a narrower tread is ergonomically superior because it more closely matches the nearly-inline track of human footsteps."

Με βάση το τελευταίο και... διυλίζοντας τον κώνωπα, ίσως ο Μ να είναι προτιμότερος! dashed1

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Σ αυτο το φόρουμ δεν θυμάμαι κάποια συζήτηση που να μας είχε απασχολήσει το Q factor. Πάρε όποιο σ' αρέσει/βρίσκεις. Αλλά καλύτερα δώσε περισσότερο προσοχή στις καμήλες παρά στα κουνούπια.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

.....

αν έκανες αγωνιστική ποδηλασία

ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΝ είχες κουμπωτά παπούτσια - πετάλια, με μηδενική ανοχή "παίξιμο" στο σχαράκι (zero floating degrees)

τότε θα μιλούσαμε για q factor.... και θα βλέπαμε αν όντως καταπονεί αρθρώσεις και γόνατα κλπ κλπ....

Μέχρι τότε, κάνε πετάλι και μείνει σε απλές - οικονομικές λύσεις άνευ διύλισης εντόμων και λοιπών μεγάλων θηλαστικών...

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Μέχρι τότε, κάνε πετάλι και μείνει σε απλές - οικονομικές λύσεις άνευ διύλισης εντόμων και λοιπών μεγάλων θηλαστικών...

μα είναι τόσο απλά θαυμάσιο που όλη αυτή η φιλολογία΄- όχι ότι είναι ανώφελη, καθόλου! - όμως από ένα σημείο και μετά το κάνει εμμονικό και υπερφίαλο και δεν πρέπει, φεύγει η αίσθηση στα πόδια και στα χέρια και στο σώμα, που σου επιβάλλει η χρήση η ίδια να αλλάξεις κάτι ή να μην πειράξεις τίποτα ... όσες συμβουλές και να μας δώσει κάποιος, το προσωπικό βίωμα είναι ο βασικός μοχλός κάθε επιλογής (νομίζω, ταπεινά και καθόλου παντογνώστρια!)

εύχομαι άπειρη ευχαρίστηση με το ποδήλατό σου, το καταδικό σου επιλεγμένο απ' την κορυφή ως τα νύχια!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Κανονικα θα χρειαζοταν ολοκληρο σεντονι, οπου μπορουν να αναλυθουν τα παντα, συν φωτογραφιες κλπ, αλλα δυστυχως αυτη την εποχη δεν περισσευει χρονος για τετοια.

Πολυ συντομα λοιπον:

Οι μεσαιες τριβες τυπου octalink, οταν πρωτοεμφανιστηκαν, ηταν ποιοτικα απαραδεκτες, χωρις να εχουν να προσφερουν κατι το ουσιαστικο. Μετα απο αυτο η Shimano τις βελτιωσε, μακραινοντας το μηκος του οκταπλου πολυσφηνου, ετσι ωστε να μην καταστρεφεται σε συντομο χρονικο διαστημα το αλουμινιο του συνεργαζομενου μπρατσου του δισκοβραχιονα. Παρόλα αυτα, δεν ειχε να προσθεσει κατι το ουσιαστικο, ακομη κι ο βελτιωμενος τυπος.

Κατοπιν περασε στο Hollowtech ΙΙ, οπου οντως υπηρχαν διαφορες, αλλες θετικες, αλλες αρνητικες.

Στα θετικα μπορει να συμπεριλαβει κανεις το μειωμενο βαρος και την αυξημενη ακαμψια.

Στα αρνητικα μπορει να περιλαβει κανεις ολα τα υπολοιπα: Αρκετα υψηλο κοστος, και σημαντικα μειωμενη αντοχη και αξιοπιστια. Το οριο ζωης των ρουλεμαν της μεσ. τριβης στις καλες εκδοσεις, (τυπου ultegra και σια), ειναι τα 20.000χιλιομετρα. Οχι και τοσο καλα δηλαδη, τη στιγμη που οι "παλιου τυπου" ΒΒ UN 52-...55, αντεχουν διπλασια τουλαχιστον χιλιομετρα για να μην πω τριπλασια και βαλε.

Κι αυτο εξηγειται, αλλα δεν ειναι του παροντος. Επισης, αν σημειωθει φθορα στα ρουλεμαν της Hollowtech II, και ο ιδιοκτητης δεν το παρει χαμπαρι εκαιρως ωστε να τα αλλαξει, φθειρεται παραδοξως και ο αξονας του δισκοβραχιονα, κι ετσι παει στα σκουπιδια ολο το πακεττο, δισκοβραχιονας και μεσαια τριβη. Piece of junk δηλαδη, κατα την ταπεινη μου γνωμη. Επισης, αντιθετα με τη μεσ. τριβη τυπου square taper, οπου ειναι οντως fix and forget, η μεσ. τριβη τυπου Hollowtech II δεν ειναι ετσι, παρ'ολο που υποτιθεται οτι ειναι. Προκειμενου να ζησει λιγο παραπανω, πρεπει ο ιδιοκτητης να την αποσυναρμολογει απο καιρου εις καιρο, (με πατεντα εννοειται, και παρα τις αντιθετες οδηγιες της Shinamo που λεει οτι δεν πρεπει να λυνεται), ετσι ωστε να καθαριζονται και να λιπαινονται τα external bearings της τριβης. Και αλοιμονο σε οποιον δεν την μονταρει χρησιμοποιωντας ποιοτικο αδιαβροχο γρασσο. Τα νερα εισχωρουν εκει που δεν πρεπει, και οξειδωνουν τον αξονα εκει που παταει στα ρουλεμαν και τοτε ειναι πλεον θεμα χρονου...

Με λιγα λογια, καταλαβαινω τη χρηση της Hollowtwch II σε ποδηλατο κουρσας που κυνηγαει τις επιδοσεις και το μειωμενο βαρος, η σε καποιο fitness, αλλα σε ποδηλατο τουρισμου (ειδικα ¨σκληρου") οπου εχει να φαει νερα, βροχες, και μεγαλα ζορια, δεν το καταλαβαινω.

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:

Κανονικα θα χρειαζοταν ολοκληρο σεντονι, οπου μπορουν να αναλυθουν τα παντα, συν φωτογραφιες κλπ, αλλα δυστυχως αυτη την εποχη δεν περισσευει χρονος για τετοια.

Πολυ συντομα λοιπον:

Οι μεσαιες τριβες τυπου octalink, οταν πρωτοεμφανιστηκαν, ηταν ποιοτικα απαραδεκτες, χωρις να εχουν να προσφερουν κατι το ουσιαστικο. Μετα απο αυτο η Shimano τις βελτιωσε, μακραινοντας το μηκος του οκταπλου πολυσφηνου, ετσι ωστε να μην καταστρεφεται σε συντομο χρονικο διαστημα το αλουμινιο του συνεργαζομενου μπρατσου του δισκοβραχιονα. Παρόλα αυτα, δεν ειχε να προσθεσει κατι το ουσιαστικο, ακομη κι ο βελτιωμενος τυπος.

Κατοπιν περασε στο Hollowtech ΙΙ, οπου οντως υπηρχαν διαφορες, αλλες θετικες, αλλες αρνητικες.

Στα θετικα μπορει να συμπεριλαβει κανεις το μειωμενο βαρος και την αυξημενη ακαμψια.

Στα αρνητικα μπορει να περιλαβει κανεις ολα τα υπολοιπα: Αρκετα υψηλο κοστος, και σημαντικα μειωμενη αντοχη και αξιοπιστια. Το οριο ζωης των ρουλεμαν της μεσ. τριβης στις καλες εκδοσεις, (τυπου ultegra και σια), ειναι τα 20.000χιλιομετρα. Οχι και τοσο καλα δηλαδη, τη στιγμη που οι "παλιου τυπου" ΒΒ UN 52-...55, αντεχουν διπλασια τουλαχιστον χιλιομετρα για να μην πω τριπλασια και βαλε.

Κι αυτο εξηγειται, αλλα δεν ειναι του παροντος. Επισης, αν σημειωθει φθορα στα ρουλεμαν της Hollowtech II, και ο ιδιοκτητης δεν το παρει χαμπαρι εκαιρως ωστε να τα αλλαξει, φθειρεται παραδοξως και ο αξονας του δισκοβραχιονα, κι ετσι παει στα σκουπιδια ολο το πακεττο, δισκοβραχιονας και μεσαια τριβη. Piece of junk δηλαδη, κατα την ταπεινη μου γνωμη. Επισης, αντιθετα με τη μεσ. τριβη τυπου square taper, οπου ειναι οντως fix and forget, η μεσ. τριβη τυπου Hollowtech II δεν ειναι ετσι, παρ'ολο που υποτιθεται οτι ειναι. Προκειμενου να ζησει λιγο παραπανω, πρεπει ο ιδιοκτητης να την αποσυναρμολογει απο καιρου εις καιρο, (με πατεντα εννοειται, και παρα τις αντιθετες οδηγιες της Shinamo που λεει οτι δεν πρεπει να λυνεται), ετσι ωστε να καθαριζονται και να λιπαινονται τα external bearings της τριβης. Και αλοιμονο σε οποιον δεν την μονταρει χρησιμοποιωντας ποιοτικο αδιαβροχο γρασσο. Τα νερα εισχωρουν εκει που δεν πρεπει, και οξειδωνουν τον αξονα εκει που παταει στα ρουλεμαν και τοτε ειναι πλεον θεμα χρονου...

Με λιγα λογια, καταλαβαινω τη χρηση της Hollowtwch II σε ποδηλατο κουρσας που κυνηγαει τις επιδοσεις και το μειωμενο βαρος, η σε καποιο fitness, αλλα σε ποδηλατο τουρισμου (ειδικα ¨σκληρου") οπου εχει να φαει νερα, βροχες, και μεγαλα ζορια, δεν το καταλαβαινω.

Ευχαριστώ πολύ Χρήστο, ήσουν σούπερ αναλυτικός! thumbs up

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Ήρθεεεεε!!!! excitedexcitedexcited

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...τα δεχτηκες!!!

αιθεροβάμων
Εικόνα αιθεροβάμων
Απών/απούσα

Ωραιος..καλο στησιμο τωρα..

bleach
Εικόνα bleach
Απών/απούσα

Μεγειά φίλε! Αναμένω την πρώτη εξόρμηση, όταν είμαστε έτοιμοι! yahoo

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Αρχικά είχα την πρόθεση να παραθέσω στο φόρουμ για σχολιασμό δύο set-up για τη μετάδοση, ένα οικομομικότερο (3x8) και ένα λίγο ακριβότερο (3x9), όμως οι εξελίξεις τρέχουνε....! wink grin

Μόλις βρέθηκαν μτχ από ebay λεβιεδομανέτες Claris ST-2403 8sp κι έτσι το πρότζεκτ προσανατολίζεται πλέον σε 3x8 και προς το οικονομικότερο... φυσικά!

Μετά από αρκετό ψάξιμο/διάβασμα, παραθέτω παρακάτω τα υπόλοιπα πιθανά μηχανικά μέρη της μετάδοσης (μαζί με τα σχόλια/απορίες μου), τιμολογημένα από το Rosebikes:

  • Δισκοβραχίωνας SHIMANO Acera FC-T3010 48-36-26 175mm --> 38,95 € (Παρότι είναι 9sp, εκτιμώ ότι δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Φθηνότερος είναι μόνο ο Μ361 αλλά σε 48-38-28)
  • Μεσαία τριβή (square taper) SHIMANO BB-UN55 122mm --> 14,95 € (Σύμφωνα με το δισκ/να παραπάνω)
  • Εμπρός ντεραγιέ SHIMANO Claris FD-2403 B --> 14,95 € (Η επιλογή γίνεται για λόγους συμβατότητας με τις λεβ/τες, βάσει όσων ειπώθηκαν παραπάνω. Παρότι στις προδιαγραφές του έχει capacity 20t, ελπίζω θα δουλέψει με το 26αρι γρανάζι 48-26=22t. Επίσης το συγκεκριμένο ντεραγιέ έχει chainline=45* και chainstay angle =63-66. Τί σημαίνουν αυτά και αν/πότε πρέπει να ληφθούν υπόψη;) 
  • Πίσω ντεραγιέ SHIMANO Acera RD-M360-SGS --> 15,00 € (Έχει ακριβώς το απαιτούμενο total capacity = 43t σε συνδυασμό με κασσέτα 11-32. Βέβαια δεν διαθέτει(;) χαρακτηριστικά Servo/Shadow ακριβότερων ντεραγιέ. Αξίζουν τα επιπλέον χρήματα;)
  • Κασσέτα SHIMANO CS-HG41 8sp 11-32T --> 10,95 € (Διαφέρει σε κάτι η HG51;)
  • Αλυσίδα KMC Z8S 116links --> 7,45 €

Παρακαλώ για τα σχόλια - παρατηρήσεις σας, και ως προς τη συμβατότητα των ανωτέρω, αλλά και αναφορικά με κάθε ένα από αυτά. Αν προτείνετε κάτι διαφορετικό ή από διαφορετική πηγή (κάποιο άλλο τοπικό ή ιντερνετικό κατάστημα που μου διαφεύγει - παντως το Rosebikes φαίνεται αυτή τη στιγμή το φθηνότερο από Bike-components, Bike-discoint κλπ) ή ακόμη καλύτερα κάποια παλαιότερη σειρά ή μεταχειρισμένο που έχετε υπόψη προκειμένου να συμπιεστεί επιπλέον το κόστος, παρακαλώ... be my guest!!!   grin big

* edit: Τώρα πρόσεξα οτι το chainline του Claris εμπρός ντεραγιέ είναι 45, ενώ του δισκοβραχίονα Acera RD-M360 (με την προτεινόμενη από τη Shimano μεσαία τριβή) 50! Πρέπει να είναι ίδια αυτά; Μπορούν να γίνουν (παίζει ρόλο η επιλογή του μήκους του άξονα της μεσαίας τριβής); Στον πίσω άξονα/κασσέτα έχουμε chainline;

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Ξέρω σας έχω ζαλίσει...wacko1

Μετά από αρκετή (παρασκηνιακή) διαβούλευση, έχω σχεδόν καταλήξει στο παρακάτω set-up... ένα βήμα πριν την παραγγελία:

Παρακαλώ όποιος έχει κάτι να παρατηρήσει-σχολιάσει, την εμπειρία-γνώση του να καταθέσει..... ας το κάνει ΤΩΡΑ!!!

Mercian
Εικόνα Mercian
Απών/απούσα

  Τώρα είδα το θέμα και έριξα μια γρήγορη ματιά στις απαντήσεις. Επειδή κάτι παρόμοιο με απασχολεί και εμένα τελευταία και έκανα κάποια πειράματα, να σου πω για το chainline. Είναι η απόσταση του μεσαίου φύλλου του δισκοβραχίωνα από το μέσο του κάθετου σωλήνα. Το πιο μεγάλο (50mm) βγήκε για ΜΤΒ για να χωράει τα φαρδύτερα λάστιχα και τους πιο χοντρούς σωλήνες.

 

Στην πράξη τώρα. Σε Hollowtech II επειδή είναι σταθερός ο άξονας στο βραχίωνα δεν μπορείς να παίξεις και πολύ. Έχει τρία δαχτυλίδια στη μεσαία τριβή των 2.5mm έκαστο που μπαίνουν 2 από την μεριά της μετάδοσης και ένα από την άλλη. Αν βάλεις τα δύο από την άλλη πάει το chainline στα 47.5mm. Μπορείς να βάλεις 3 από την άλλη και να πάει στα 45mm αλλά θα είναι πολύ ασύμμετρη η εγκατάσταση. *

 

Στη δικιά σου περίπτωση που είναι square taper η σιμάνο λέει για να έχεις 50mm chainline θέλεις μεσαία τριβή με άξονα 122mm. Αν εσύ θες να το μειώσεις μπορείς να πάρεις μεσαία τριβή με μικρότερο άξονα. Για παράδειγμα αν πάρεις 113mm άξονα , θα μειωθεί από (122-113):2=9:2=4.5mm σε κάθε πλευρά οπότε και το chainline θα πέσει στα 45.5mm που σου ταιριάζει καλύτερα. Βέβαια με το ρίσκο ότι μπορεί κάτι να μην ταιριάξει απόλυτα γιατί βγαίνεις (ούτως ή άλλως) εκτός προδιαγραφών.

 

Να σου πω από προσωπική εμπειρία. Έχω και εγώ ατσάλινο πλαίσιο με 3x8 μανέτες 2303 (ο προκάτοχος της claris) , μπρος πίσω ντεραγιέ 2303, κασσέτα 12-25 και 11-30 (σε δύο σετ τροχών), un26 113mm μεσαία τριβή,  τριπλό 30-39-50 δισκοβραχίωνα 2303 με αλλαγμένα φύλλα 30,39(από διπλό) με ultegra και το 50 με TA specialites και 9αρα αλυσίδα (παίζει καλύτερα με το δικό μου)  με 45mm chainline.  *Δοκίμασα τον hollowtech II 22-32-44 SLX που έχω στο ΜΤΒ με τα δύο δαχτυλίδια αριστερά και ένα δεξιά,  47.5mm chainline, και έκανα τις εξής παρατηρήσεις:
- Τα ντεραγιέ και τα δύο παίξανε κανονικά.

-Το γρανάζωμα δεν μου φάνηκε και τόσο ελαφρύ αλλά μάλλον θα προτιμούσα το 26-36-48

-Η αλυσίδα ερχόταν πολύ στραβά με μεσαίο φύλλο μπροστά και μεγάλο πίσω.

-Κάποιες φορές όταν ανέβαζα από 22 σε 32 δεν καθόταν σωστά και ξαναέπεφτε. Μπορεί βέβαια να οφείλεται στη διαφορετική φθορά της αλυσίδας και του 32αριου γραναζιού. Δεν είχα κοντίνει και την αλυσίδα.

-Το άνοιγμα των μπράτσων (q-factor) είναι μεγαλύτερο όπως και το μήκος 175 αντί 170. Με ξένισε κάπως αρχικά αλλά δεν ξέρω μετά από χιλιόμετρα ή αν ξεκινήσεις έτσι. (θα πρότεινα τον 170 να πάρεις)

-Ελάφρυνε λίγο η μετάδοση (~250γρ)

Στην πρώτη ευκαιρία θα δοκιμάσω έναν 26-36-48 στη μεσαία τριβή που έχω (113) για να έρθει καλύτερα το chainline.
Ελπίζω να σε πρόλαβα και να βοήθησα!

Υ.Γ. Μια παρατήρηση για το 3x8, μην απογοητεύσαι που δεν είναι 3x10 κτλ. Μια χαρά δουλεύει. Πριν από αυτό είχα 3x10 105 και διάβαζα - μου λέγανε μην πάρεις 2303 δεν θα αλλάζει, θα χαλάει κτλ. Τίποτα από αυτά στα 5 χρόνια που την έχω, ~9000χλμ. Αν ρυθμιστεί σωστά και την κρατάω καθαρή και λαδωμένη δεν εντόπισα ΚΑΜΜΙΑ διαφορά από την 105!

jumaru
Εικόνα jumaru
Απών/απούσα

Φίλε Mercian, σ' ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου, μόνο που στη δική περίπτωση τα πράγματα είναι λίγο πιο ξεκάθαρα. Με τρέκινγκ δισκοβραχίονα 48-36-26 (με μεσαία τριβή με τον προβλεπόμενο άξονα 122mm) και τρέκινγκ εμπρός ντεραγιέ το chainline είναι το ίδιο (50). Οπότε δεν απαιτούνται κοντήματα και προσαρμογές.

Απ'την άλλη και από τα λίγα που μπορώ να καταλάβω, μου φαίνεται φυσιολογικό ότι από την ομαλή λειτουργία που είχε το αμιγώς road groupset σου, αυτή χάθηκε (το 22αρι δεν έπαιζε σωστά) όταν ξαφνικά πήγες σε τόσο "ακραίο" mtb δισκοβραχίονα... 

Όμως τα πειράματα ακριβώς αυτή την έννοια έχουν... παίζω και μαθαίνω!!!

Mercian
Εικόνα Mercian
Απών/απούσα

Το chainline σε επηρεάζει για το μπροστά ντεραγιέ. Αν το αφήσεις στα 50 , μπορεί να μη φτάνει να ανεβάσει στο μεγάλο. Κανονικά πρέπει να μετρήσεις το πλαίσιο και την κασσέτα πίσω και να βγάλεις πιο είναι το ιδανικό chainline για σένα.

Η δοκιμή μου ήταν όντως ακραία, αλλά ήθελα να δω αν το ντεραγιέ σηκώνει το chainline. Στα 47.5 ήταν σχεδόν οριακό, στα 50 πιθανόν να μην έφτανε. Κακώς δε δοκίμασα.

contact