Από σημερινό άρθρο στη Guardian
Το 1980, στο Πεκίνο το 63% των εργαζομένων πήγαιναν στη δουλειά τους με ποδήλατο. Το 2000 αυτό το ποσοστό είχε πέσει στο 38% και σήμερα (2016) είναι λιγότερο από 12%. Στο μεταξύ η Κίνα έχει γίνει η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο και υποφέρει από μποτιλιάρισμα και ατμοσφαιρική ρύπανση. Γι' αυτό ελπίζουν να αυξήσουν το ποσοστό χρήσης ποδηλάτου, με κοινόχρηστα ποδήλατα.
Τα κοινόχρηστα ποδήλατα υπάρχουν στην Κίνα εδώ και 10 χρόνια. O ρυθμός ανάπτυξης τους είναι πρωτοφανής. Αναφέρεται οτι έχουν εκατοντάδες χιλιάδες κοινόχρηστα ποδήλατα, που τα διαχειρίζονται πολλαπλές εταιρίες, όπως η Mobike, Ofo, και Bluegogo. Τα ποδήλατα διατίθονται και χωρίς σταθμούς στάθμευσης. Τα βρίσκει κάποιος με μια εφαρμογή κινητού απ' όπου παίρνει το συνδυασμό της κλειδαριάς. Η εταιρία παρακολουθεί που βρίσκεται το ποδήλατο με το GPS από το κινητό του ποδηλάτη, ο οποίος μπορεί να αφήσει το ποδήλατο κλειδωμένο όπου θέλει.
.............................αναζητά καινούριες αγορές.
Παρουσίαση πρότασης για κοινόχρηστα ποδήλατα από κινεζική εταιρία στην Καλαμάτα
Συνάντηση Δημάρχου Ρόδου με Κινέζικη Εταιρεία για τη διερεύνηση επένδυσης στην Ρόδο
Εχουμε στην Καβαλα τετοια, ετσι καθονται, το ενα κλαπηκε...
Καβάλα: 33χρονος «υπεξαίρεσε»… δημοτικό ποδήλατο!
εχμ.... καταλαβαίνω λιγάκι το νόημα των "πιο" αποπάνω....
Αλλά τώρα να φέρνουμε ως παράδειγμα την Καβάλα? Για ποδηλατική πόλη? Που η πιο μικρή ανηφόρα είναι συγκρίσιμη με την ανάβαση Υμηττού? Που αν βρεις 50 μέτρα ευθείας είτε είσαι στη θάλασσα (μέσα) ή έχεις φύγει από τον νομό εξολοκλήρου, ολότελα και διαπαντώς???!!!!!!!
Από την άλλη, Καλαμάτα και Ρόδος...... Για Ρόδο, δεν θυμάμαι, δεν έχω ποδηλατίσσει, θα σας παραπληροφορήσω. Αν ξέρω πάρα πολύ καλά ότι έχουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΗ (αγωνιστική) ΠΑΡΑΔΟΣΗ... οπότε, τέτοιες δράσεις δεν θα ξενίσουν κανέναν.
Αλλά για Καλαμάτα... τι να λέμε.... πιο επίπεδη και από Ολλανδία την θυμάμαι.... Μια χαρά θα ήταν.
Οι Κινέζοι είναι κακοί. Αν ήταν ντόπιοι, θα ήταν κατάπτιστοι εκμεταλλευτές. Αν ήταν ο Δήμος αφεαυτού του, θα ήταν για "μιζαδόρικες" φάσεις..... ΟΚ, καλύτερα λοπόν οι δημότες / επισκέπτες / τουρίστες να πηγαίνουν στην δουλειά τους / στην αγορά / στην βόλτα τους με τζιπ 2.500κ.εκ. .... ώστε να πετύχουν και να ταιριάζουν και με τις άλλες Ελληνικές μεγαλουπόλεις..!!!!
.....................που διαχειρίζεται τα κοινόχρηστα της Καβάλας είναι Ελληνική εταιρεία που συνολικά σε όλη την Ελλάδα διαχειρίζεται 2000 κοινόχρηστα ποδήλατα.
Οι κινέζικές εταιρείες κοινόχρηστων ποδηλάτων πλυμμηρίζουν τις περιοχές με ποδήλατα και είναι χαρακτηριστικό πως στην Ρόδο με το καλημέρα προγραμματίζουν να αναπτύξουν σύστημα 2000 ποδηλάτων.
Η ελλήνική προσπάθεια είναι αξιέπαινη και πολυβραβευμένη για τα ελληνικά δεδομένα και εξωστρεφής αφου κατάφερε να πάρει δουλειές και στην Βουλγαρία αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να πλησιάσει την δυναμική μιας κινεζικής εταιρείας,ούτε την μεθοδολογία.
Από σημερινό άρθρο στη Guardian