παιδια βοηθεια ανοιξα σημερα το κεντρο μου επειδη μου εσπασε το αλυσιδακι και το ανοιξα για να βγαλω το κομματι της καδενας που ειχε μεινει μεσα.Με την ευκαιρια εριξα και λιγο γρασσο μεσα στο κεντρο, καθαρισα τα εξαρτηματα που ειχα βγαλει και τα γρασσαρα.Κατα τη συναρμολογηση προσεξα οτι δυσλειτουργουσε.ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΓΡΑΝΑΖΙ ΓΥΡΝΑΕΙ ΚΑΙ Ο ΑΞΟΝΑΣ.Το ξανανοιξα και το ξανακλεισα πολλες φορες προσπαθωντας να το διορθωσω αλλα δε καταφερνω τιποτα.Παρακαλω βοηθειστε με εχω σπασει το κεφαλι μου!
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
...γιατι αυτη τη στιγμη βιαζομαι:
Αρχικα, το αλυσιδακι δεν επρεπε να σπασει. Εκτος αν προκειται για καποια πτωση η αλλου ειδους ατυχημα.
Το γρασσο που χρησιμοποιειται για τη λιπανση των Sturmey, ειναι ειδικο λεπτορρευστο γρασσο, ειτε κατασκευης Sturmey, ειτε το γνωστο Shimano που προτεινει η Shimano για τη λιπανση/συντηρηση των δικων της κεντρων με εσωτερικες ταχυτητες.
Γρασσο χρησιμοποιειται στα νεωτερα Sturmey για λιπανση απο τη μαμα τους, ενω στα παλιοτερα χρησιμοποιουσαν λαδι.
Αν χρησιμοποιησεις ακαταλληλο γρασσο (πολυ "πηχτο"), τοτε δεν ειναι απιθανο τα προβληματα να προερχονται (και) απο αυτο.
Παντως, κι επειδη τα Sturmey (κι οχι μονο, αλλα και τα υπολοιπα κεντρα εσωτερικων ταχυτητων) εχουν τις ιδιοτροπιες τους, και χρειαζονται πολυ προσεκτικο ελεγχο στα επι μερους εξαρτηματα τους για φθορες/βλαβες, καθως επισης και πολυ προσεκτικο μονταρισμα/συναρμολογηση/ρυθμιση, δεν ειναι παντα ευκολο να κανει κανεις διαγνωση εξ'αποστασεως για το τι φταιει και δυσλειτουργει ενα τετοιο κεντρο.
Παντως, αν δοκιμασες να γυρισεις το γραναζι με τον τροχο εκτος ποδηλατου, ειναι λογικο κι αναμενομενο να περιστρεφεται και ο αξονας.
Οταν ο τροχος τοποθετηθει στο ποδηλατο, υπαρχουν ειδικοι ανταπτορες/"κοντρες" που σταθεροποιουν τον αξονα πανω στα drop-out του σκελετου, και δεν αφηνουν τον αξονα να περιστρεφεται, κι αντιστοιχως πολλαπλασιαζοντας η υποπολλαπλασιαζοντας τη σχεση μεταδοσης.
Edit αργοτερα:
Αν περιστρεφεις το γραναζι με τον τροχο εκτος ποδηλατου, και ο τροχος ειναι ακινητος (ειτε γιατι τον κρατας, ειτε γιατι ακουμπαει στο εδαφος), τοτε πρεπει να περιστρεφεται ο αξονας. Αν δεν περιστρεφεται ο αξονας, τοτε κατι δεν παει καλα.
Και για την ακριβεια, οταν ο τροχος ειναι αμονταριστος, και το αλυσιδακι (indicator chain) δεν ειναι συνδεδεμενο με το χειριστηριο του, τοτε το κεντρο αυτοματως επιλεγει την τριτη ταχυτητα (την πιο "γρηγορη"). Τοτε, αν περιστρεψεις το γραναζι (εννοειται κρατωντας ακινητο τον τροχο), ο αξονας θα περιστρεφεται με περισσοτερες στροφες απο οτι το γραναζι. Αν τωρα ακινητοποιησεις με καποιο τροπο τον αξονα, θα αρχισει να περιστρεφεται ο τροχος (παντα με περισσοτερες στροφες απο οτι το γραναζι, αφου το κεντρο λειτουργει στην 3η ταχυτητα).
Αυτα τα ολιγα προς το παρον, αν σου λυθηκε η απορια καλως, αν οχι, ξαναρωτας αλλα τοτε θα χρειαζονται περισσοτερες πληροφοριες.
το κεντρο το εχω ξαναγρασσαρει κατ'αυτο τον τροπο.Θα κοιταξω τι γινεται με το γρασσο.Θα το ανοιξω θα το καθαρισω θα το ξαναγρασσαρω με εγκεκριμενου τυπου γρασσο και μακαρι να δω αποτελεσμα. Οταν κραταω τον αξονα με το χερι η με κλειδι το γραναζι δε γυρναει,και οταν βαζω τον τροχο πανω στη θεση του δε γυρναει ουτε τοτε.
...λες οτι οταν κρατας τον αξονα με κλειδι δεν γυρναει το γραναζι. Ο τροχος ειναι ελευθερος να περιστραφει; Γιατι αν ο τροχος δεν ειναι ελευθερος να περιστραφει (ειτε γιατι ακουμπαει κατω, ειτε γιατι...τον κρατας, ειτε για καποιο αλλο λογο), τοτε ειναι επομενο να μην γυριζει το γραναζι οταν εχεις ακινητοποιησει τον αξονα.
Λειτουργει και αντιστροφως αυτο: Οταν εχεις ακινητοποιησει το γραναζι, δεν περιστρεφεται ο αξονας (παντα με την προϋποθεση οτι εχει ακινητοποιηθει και ο τροχος).
Με λιγα λογια, οταν ακινητοποιειται το ενα απο τα τρια στοιχεια (αξονας, τροχος, γραναζι), τα αλλα δυο περιστρεφονται, παντα σε σχεση το ενα με το αλλο.
Οταν ακινητοποιησεις δυο απο τα τρια στοιχεια, (πχ. τροχος-αξονας)τοτε δεν μπορει να περιστραφει τιποτα.
ε οχι,τετοια πατατα δεν εκανα ξερω πως ειναι η σωστη λειτουργια του κεντρου.Τελικα λειτουργησε στην προσπαθεια να ανοιξω το κεντρο.Χτυπωντας με κατσαβιδι και σφυρι τις σφηνες δεξιοστροφα καποια στιγμη δεν κουνιοτανε τιποτα.Χτυπουσα μετα αριστεροστροφα και κουνιοτανε αξονας-γραναζι τρελα.Καπου στο ενδιαμεσο το βρηκα και τωρα γυρναει κανονικα.Δε το κυκλοφορησα ομως ακομα,αρα τιποτα δεν ειναι σιγουρο αν φτιαχτηκε και λειτουργει κανονικα.
...πατατα τελικα απο οτι φανταζεσαι;
ΤΟ ΣΦΥΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΣΑΒΙΔΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ!!!!
Με σφυρι και κατσαβιδι;;;;;; Τις σφηνες;;;;; Ποιες σφηνες;;;;
Μηπως εννοεις τους κωνους;
Μηπως δεν γυρνουσε τιποτα γιατι ειχες σφιξει τους κωνους του θανατά;
Υπαρχει πολυ συγκεκριμενη διαδικασια ρυθμισης των κωνων, και θα πρεπει να την γνωριζεις πριν αποφασισεις να βαλεις χερι στο κεντρο.
Διαφορετικα, το κεντρο θα παραδωσει το πνευμα πολυ πριν της ωρας του.
Για την ακριβεια, πρωτα ρυθμιζεται ο δεξιος κωνος, κατα το τελος της συναρμολογησης των "εντοσθιων" του hub πανω στον αξονα, βιδώνοντάς τον "finger tight" μεχρι να τερματισει, και κατοπιν τον ξεβιδωνεις 90-180 μοιρες, κι εκει τον ασφαλιζεις με το κοντρα παξιμαδι του, και δεν τον ξαναπειραζεις.
Κατοπιν τοποθετεις ολο το μονταρισμενο unit του αξονα στο κελυφος του hub, το βιδωνεις πολυ σφιχτα και το σταθεροποιεις, και αφου τοποθετησεις και τον αριστερο κωνο, κανεις την τελικη ρυθμιση μονο απο αυτον, χωρις να ξαναπειραξεις τον δεξιο. Μαζευεις ισα-ισα τα μποσικα, χωρις να σφιγγεις τον κωνο πανω στις μπιλλιες, και τον σταθεροποιεις με την ασφαλεια και το κοντρα παξιμαδι του.
Οι οποιες ρυθμισεις στους κωνους, γινονται με κωνοκλειδα, αντε και με κανενα γερμανικο για την κοντρα του κωνου.
Thats all.
...προβλημα παλι με το κεντρο μου.Φοβαμαι μαλιστα πως ειναι δικο μου το λαθος γιατι δεν καταφερνω να ρυθμισω σωστα τους κωνους.
Αφου ελυσα-εδεσα το hub αρκετες φορες ωστε να εξαλειψω θορυβο ενοχλητικο,διαπιστωνω πως η ζαντα εχει "μποσικα" σε σχεση με τον αξονα.Δεν ξερω αν ευθυνεται η ρυθμιση των κωνων του κεντρου ή κατι αλλο...Αρχιζω να μετανοιωνω για την επιλογη μου...
...μπορει να το εχει η ζαντα, ως αποτελεσμα του ελαχιστου μποσικου που πρεπει να υπαρχει στο hub.
Ως γνωστον, το μποσικο στον αξονα, πολλαπλασιαζεται οταν φτανει στην ζαντα...
Το μποσικο στη ζαντα, το αναφερει η Sturmey ως απολυτα φυσιολογικο στα κιταπια της.
Η μονη στιγμη που πρεπει να αφαιρειται εντελως το μποσικο ειναι κατα τη διαρκεια της ακτινολογησης. Οπως εξ'αλλου και σε οποιοδηποτε αλλο κεντρο.
Μετα την ακτινολογηση, ο ακτινολογητης/wheelbuilder/τεχνιτης επιβαλεται να ξαναρυθμιζει το (όποιο) κεντρο, και να του δινει το πρεπον "μποσικο", οταν φυσικα το μποσικο ειναι απαραιτητο (βλεπε κεντρα με quick release και σια).
Ευχαριστώ Columbus.Εμένα φυσικά ο τζόγος μου φαίνεται "αρκετός",αλλά εσύ ξέρεις καλύτερα.
...έχω ένα θεματάκι με το sturmey μου.Μόλις "πατήσω" λίγο πιο δυνατά και με διάρκεια την τρίτη ταχύτητα,τότε κατά την περιστροφή κάνει κάποια κενά,"πιάνει αέρα" δηλαδή.Τι πρέπει να κοιτάξω για να το εξαλείψω(το πρόβλημα);
Καλημέρα παιδιά υπάρχει κάποιος στην Αθήνα να επισκευάζει κέντρο sturmey archer 5
Έχω ένα Brompton 20 χρονών στην αρχή δε δούλευε μόνο η δεύτερη ταχύτητα τώρα έχει μπλοκάρει στην πρώτη και δεν αλλάζει καμιά ταχύτητα