Γιατί μας ενδιαφέρουν τα ΣΒΑΚ; ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ώρα 19.30

62 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon svak3.jpg1.07 MB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

 

Γιατί μας ενδιαφέρουν τα Σβακ; Γιατί είμαστε διαπλεκόμενοι,σιγονταρουμαι αυτούς που χρηματοδοτούνται να τρέξουν τα Σβακ και στην ουσία είμαστε τα τσιράκια τους. Και ενώ παγκοσμίως το ποδηλατικό κίνημα αγωνίζεται με κορώνα το reclaim the streets και δράσεις ανάκαταλήψης των δρόμων εμείς κάνουμε ποδηλατο στην χαση και στην φεξη και παραδόξως στην Ελλάδα εχουμε γεμίσει άχρηστα πανάκριβα ποδηλατικα σχέδια του Πολυτεχνείου βλέπε μητροπολιτικό σχέδιο που αφού πατώσε και πάει ακλαφτο το γύρισαμε στα σβακ που θα μας μείνουν και αυτά(τα λεφτά στην τσέπη) τα σχέδια στα συρτάρια. Το ποδηλατο είναι καθαρά μέσο αστικής μετακίνησης και οφείλει να βρίσκεται στους δρόμους χωρίς καμία διάκριση Ολα όσα έχουμε κάνει μεταβάλλουν το ποδηλατο σε μέσο ψυχαγωγίας και μόνο με αποτέλεσμα την απαξίωση του από το σύνολο της κοινωνίας και την καθολική του απόρριψη ως μέσου μεταφοράς. Με λίγα λόγια είμαστε άξιοι της μοίρας μας,Ετσι για να λέμε και καμιά αλήθεια

aldro
Απών/απούσα

Καμμία αλήθεια.Μόνο ανοησίες χωρίς γνώση και αποδείξεις όπως κάνεις συνήθως

podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

Συγκεκριμένα για την Αθήνα, το αίτημα της Ποδηλατοπορείας (δείτε πρακτικά συνελεύσεων) είναι η κατασκευή του ποδηλατόδρομου του Βόρειου Αξονα του ΗΣΑΠ, από το Θησείο ως την Κηφισιά. Στην Αθήνα δεν ζητάμε λοιπόν μόνο σχεδιασμό (ΣΒΑΚ- πανελλαδικό αίτημα) αλλά και υλοποίηση ποδηλατόδρομων που έχουν ήδη σχεδιαστεί. Κάθε πόλη αντιστοίχως διατυπώνει τα δικά της αιτήματα.

Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι που πιστεύουν ότι όλοι οι δρόμοι είναι κατάλληλοι για ποδήλατο και δεν χρειάζεται να ζητάμε ποδηλατόδρομους. Συνήθως αυτοί αλλάζουν γνώμη όταν χρειαστεί να συνοδεύσουν παιδιά με ποδήλατα ανάμεσα στην κίνηση.

Πάντως και αυτοί είναι ευπρόσδεκτοι αύριο. Επίσης, αν υπάρχουν άλλοι γνώστες του θέματος τους οποίους εμείς δεν έχουμε υπόψη μας, παρακαλούμε θερμά να έρθουν και αυτοί για να εμπλουτίσουν την συζήτηση.

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

 
Μάλλον η κουβέντα γίνεται για τα παιδιά αφού η εργατική τάξη λόγω δουλειάς θα πρέπει να απέχει.Ωραία μέρα και ώρα μπράβο.
Βεβαίως να χρησιμοποιήσουμε για ακόμα μια φορά τα παιδιά ως ασπίδα και να σχεδιασουμε με γνώμονα τα παιδιά,την πληθυσμιακή ομάδα με τις μικρότερες ανάγκες αστικής μετακίνησης ως μονάδα/άτομο.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

..... δεν έχω πολλά να προσθέσω, ήδη ειπώθηκαν αρκετά....

...... αλλά:

1. εδώ και πάνω από μια δεκαετία οι ποδηλάτες έχουν ερωτηθεί και έχουν απαντήσει. Το πάγιο αίτημα τόσων και τόσων ποδηλατοπορειών, σε πανελλήνια βάση, αλλά και τόσων άλλων ποδηλατικών δράσεων έχει ΑΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ με την κατασκευή (ή καλύτερα, με τη δημιουργία) ποδηλατοδρόμων. Αν η δική σου άποψη είναι διαφορετική, μεγειά σου και χαρά σου. Αλλά οι υπόλοιποι, έχουμε τοποθετηθεί. ΞΕΚΑΘΑΡΑ. ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.

2. Το έχω ξανα-μανα-επανα- γράψει, πολλές φορές. Μεγάλωσα στο κέντρο της Αθήνας και είχα την τύχη να μπορώ να μετακινούμαι με ποδήλατο, ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Τότε στα μακρινά '80ς.

Όταν λοιπόν θα μπορεί και το ανιψάκι μου, αλλά και (ελπίζω συντόμως) η κόρη μου να πηγαίνει με ποδήλατο πχ στο σχολείο / στο φροντιστήριο / στην κοντινή βόλτα, ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, τότε θα νιώσω ικανοποιημένος. Επειδή η καφρίλα στους ελληνικούς και κυρίως στους αθηναϊκούς δρόμους, ζει και βασιλεύει μαζί με την πλήρη ασυδοσία και ατιμωρησία, θεωρώ ότι ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, καθώς και η αυστηρή τροχονόμευση είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ, για την επίτευξη του παραπάνω στόχου. Για μένα, που μετακινούμε με ποδήλατο εδω και 15 χρόνια καθημερινά, ναι, οκ, οι ποδηλατόδρομοι δεν είναι απαραίτητοι. Αλλά από όσο θυμάμαι δεν ζω μόνο εγώ εδώ. Δεν συνηθίζω να σκέφτομαι μόνο την πάρτη μου. Οπότε..... βουαλά....

Για μένα είναι η κόρη μου και το ανηψάκι μου. Για κάποιον άλλον είναι η μητέρα του ή η γυναίκα του ή ο ίδιος. Δεν έχουμε όλοι την ίδια εξοικείωση στο να ποδηλατούμε μέσα στην κίνηση. Είναι πάρα πολλοί αυτοί που μου λένε "μα δεν φοβάσαι"? Είναι η πρώτη ερώτηση όταν με βλέπουν με το ποδήλατο. Νομίζω σε όλους μας έχουν κάνει αυτήν την ερώτηση. Κάτι σημαίνει αυτό, ε, τι λες?

.

.

.

.

.

και για να ελαφρύνουμε λιγάκι: ..... αρχίζουν και μου μπαίνουν υποψίες για όσους δεν θέλουν ποδηλατοδρόμους. Μπας και εργάζονται σε μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων? Μπας και η καπιταλιστική δύναμη των κολοσσών που κατασκευάζουν ρυπογόνα ΙΧ έχει διεισδύσει ακόμα και στο ταπεινό και μάχιμο φόρουμ μας? Μπας και τα παγκόσμια διευθυντήρια της BMW της Ford της Toyota της Opel και τόσων άλλων έχουν βρει πρόσφορο έδαφος μέσα στην ποδηλατική κοινότητά μας και προσπαθούν να μας διασπάσουν ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ?

Βαστάτε αδέρφια..... δεν θα μας κάμψουν. Ο ιδρώτας του ποδηλάτη θα νικήσει την "εσάνς" της βενζίνης. Η μαυρίλα της βρώμικης αλυσίδας θα υπερνικήσει την μαυρίλα του ντήζελ.

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

 
Ολοι ποδηλατοδρομους θέλουμε(μακάρι τα 1000000χλμ οδικού δικτύου να αποκτήσουν ποδήλατοδρόμους),το φαουλτ είναι πως μέχρι τώρα σχεδιάζονται πάνω σε πεζοδρόμια και δεν διαμορφώνονται πάνω στους δρόμους γιατί οι ποδηλάτες(συλλογικότητα)μαζί με ΕΜΠ δεν θέλανε να συγκρουστούν με τα συμφέροντα του ΊΧ.
Ολα είναι κατάγεγράμμενα και τώρα τα λουζομαστε είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Θέλουμε ποδηλατόδρομους χωρίς αυτό να σημαίνει απαγόρευση για το ποδήλατο να πηγαίνει στο δρόμο μαζί με τα άλλα οχήματα εαν αυτό επιλέγει ο ποδηλάτης.

Θέλουμε συμμετοχή μας (με σήμα ή οδοσήμανση) στους Λεωφρειόδρομους.

Θέλουμε τους ανθρώπους που είναι πιο αρχάριοι ή πιο φοβισμένοι να μπορούν να έχουν Π/δρομους. Και όπως λέει ο Λάου λάου καλύτερο είναι όπου αυτό είναι δυνατό οι Π/Δ αυτόι να είναι σε βάρος του δρόμου κι όχι των πεζοδρομίων.

Θέλουμε ανθρώπους σαν τον Λάου Λάου να συνεχίσουν να διεκδικούν έμπρακτα και προφορικά ή γραπτά (εδώ και αλλού) το δρόμο με το ποδήλατό τους.

Θέλουμε εξίσου οι πεζοί να έχουν το χώρο τους όπως και τα κάθε είδους καροτσάκια.

Θέλουμε περισσότερο χώρο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και μεγαλύτερη πυκνότητα στις γραμμές τους.

θέλουμε να μπορούμε να συνδυαστούμε με τα ΜΜΜ.

Αυτό κάνει μια πόλη που θέλει προχωρήσει προς μια Βιοσιμότερη Αστική Κινητικότητα.

Όλο αυτό απαιτεί αναγκαστηκά να μειωθεί χώρος από το αυτοκίνητο.
Και επίσης απαιτεί ενημέρωση δική μας αλλά και του υπόλοιπου κόσμου.

Λιγότερο χώρο στο δρόμο, λιγότερες θέσεις στάθμευσης στο κέντρο, αυτστηρότερη τροχονόμευση, απαγόρευση των χρήσεων γης στα υπαίθρια πάρκιγκ του κέντρου πόληςκαι μετατροπή τους σε πλατείες ή παιδικές χαρές.

Αυτά ζητάμε ή τέλος πάντων αυτά θα πρέπει να ζητάει η ίδια η πόλη που σέβεται το μέλλον της (όχι μόνο τα παιδιά της).

Σήμερα πιστεύω ότι θα είναι μια ενδιαφέροσα συζήτηση στους φτπ.

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Στο τέλος της πολύ ωραίας χθεσινής συζήτησης είπαμε στο Βλαστό ότι κάποιοι από τους ποδηλατόδρομους που έχει φτιάξει έχουν προβλήματα, είναι πολύ στενοί, είναι πάνω σε πεζοδρόμια κτλ. Η απάντησή του:

"Μέχρι εκεί καταλάβαινα ότι με έπαιρνε. Κάθε δήμος ζητάει μια μελέτη που να μπορεί να εφαρμόσει."

Τι σημαίνει αυτό; Οτι χρειαζόμαστε πιο τολμηρούς μελετητές; Πιθανώς.

Σίγουρα όμως σημαίνει οτι εμείς πρέπει να φωνάζουμε ακόμη περισσότερο. Οι Δήμοι που θα θελήσουν να κάνουν παρεμβάσεις θα πρέπει να ξέρουν εκ των προτέρων ότι δεν γίνονται κανονικοί ποδηλατόδρομοι αν δεν καταργηθούν λωρίδες στάθμευσης.

Απλά πράγματα. Δεν θυμάμαι να έχουμε πει ποτέ το αντίθετο...

 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Σρο τέλος της πολύ σημαντικής και ενημερωτικής παρουσίασης και συζήτησης που έγινε χθες με τους μελετητές καθηγητή ΕΜΠ Θάνο Βλαστό και Κοσμά Αναστασόπουλο (δίκτυο Civicnet) ακούστηκε και ένα πολύ εντυπωσιακό και σημαντικό πράγμα από τα χείλη του Θάνου Βλαστού το οποίο το αναφέρω για να καταγραφεί και να μην ξεχαστεί:

Ο νόμος ορίζει σαν μίνιμουμ πλάτος πεζοδρομίου στην Ελλάδα τα 2,5 μέτρα (ή 2,1 μέτρα -δεν το θυμάμαι καλάαλλά δεν έχει τόση σημασία).
Όπου το 1,5 μέτρο είναι για την διέλευση δύο πεζών και το υπόλοιπο πάντα από τη μεριά του δρόμου, για την τοποθέτηση σημάτων, φωτεινών συματοδοτών, κουτιών μετρητών και φύτευση δέντρων.
...
Είναι εμβληματικό!
...
Χαρακτηριστικό μάλιστα ήταν ότι ο Θ. Βλαστός πρόσθεσε ότι αν τηρούνταν αυτός ο νόμος, θα έμεναν, σε όλη την επικράτεια, για το συνολικό μήκος δρόμων δηλαδή της Ελλάδας όπου υπάρχουν πεζοδρόμια, το 20% μόνο των σημερινών θέσεων στάθμευσης!
...
Θα ήταν  εξαιρετικά χρήσιμο να βρούμε σε ποιό νόμο αναγράφεται αυτό γιατί κατά τη γνώμη μου είναι εμβληματικό όχι τόσο ίσως για τα ποδήλατα όσο για τους πεζούς και τα πάσης φύσεως καροτσάκια!

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

...................................με τους αριθμούς.

http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=jwvxZe39RGk%3D&tabid=380&language

 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Να σαι καλά φίλε airpeace.
;2.05 λοιπόν.
Τέλειο.
Πολύ πολύ χρήσιμη πληροφορία.
Σ' ευχαριστώ πολύ.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

................................................θέμα καθολικής εφαρμογής του αφού το 2,05 είναι υποχρεωτικό για τα νέα σχέδια/έργα,οπότε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων διεκδικούμε το 1,5 μέτρο μαζί με δέντρα,κολόνες και με δεδομένο πως οι συνοικιακοί δρόμοι δεν ξεπερνούν τα 6 μέτρα την πεζοδρόμηση.

Τα περί 20% και άλλα τέτοια τσουβαλιάσματα καλό είναι να αποφεύγονται καθώς δημιουργούν λάθος εντυπώσεις που αποδυναμώνουν τις απτές και εφικτές διεκδικήσεις χρόνων.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Η αναφορά για το πλάτος πεζοδρομίου έγινε από τον Θ. Βλατό και αναφέρθηκε επίσης ότι το πλάτος αυτό είναι επί χρόνια νομοθετημένο έτσι αλλά απλά δεν εφαρμόζεται.
Η αναφορά επίσης του 20% είναι επίσης του Θ. Βλαστού.
Αν μεταφέρω κάτι λάθος ζητάω εκ των προτέρων συγγνώμη.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

.......................................................αυτό(είναι αλλά σε βάρος των πεζών και όχι των Ι.Χ)

Αν και υπάρχει αρκετός χώρος για τους πεζούς, οι περισσότεροι διαβάτες συνηθίζουν να περπατούν κατά μήκος του. Πηγή: www.lifo.gr

Αν ο ποδηλατόδρομος είχε αναπτυχθεί εις βάρος μιας λωρίδας κυκλοφορίας πιθανότατα να είχαμε κίνηση και αυτοκινήτων κατα μήκος.

Αν ο ποδηλατόδρομος είχε αναπτυχθεί εις βάρος μιας λωρίδας θέσεων στάθμευσης πιθανότατα να είχαμε να αντιμετωπίσουμε παρκαρισμένα αυτοκίνητα πάνω σε αυτόν.

Οι δύο παραπάνω περιπτώσεις όμως γίνονται πάντα στην προσπάθεια αυτής της περιβόητης μετάβασης στην βιώσιμη αστική κινητικότητα.

Ο σχεδιασμός πάνω σε πεζόδρομους που ήδη υπάρχουν(πέρνωντας χώρο απο τους πεζούς)https://www.podilates.gr/forum/pezi-metakinisi/na-min-pairnoyme-horo-ap-toys-pezoys δημιουργεί περισσότερο την λεγόμενη αβίωτη κινητικότητα αφού έρχεται και συγκρούει δύο διαφορετικές κατηγορίες μετακίνησης.Προστατευουμε  τους ποδηλάτες αλλά τους πεζούς ποιός θα τους προστατεύσει;

 

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

 
Τα ΣΒΑΚ ρε,

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Ακριβώς.
Δεν "τσουβαλιάζουμε" τίποτα.
Τα προβλήματα που αναφέρεις είναι υπαρκτότατα και είναι πολύ σημαντικά.
Και είναι ακριβώς αυτά που δημιουργούν απογοητεύσεις και (σωστές) αντιρρήσεις.
Έχουν να κάνουν με την περίφημη "εφικτότητα" κάθε περίπτωσης.
...
Προφανώς είμαστε αργοί, μαθαίνουμε δύσκολα, κάνουμε λάθη από τα οποία δυσκλευόμαστε να μαθαίνουμε και έχουμε εξαιρετικές αντιστάσεις όσον αφορά το πνεύμα και την νοοτροπία παραβατικότητας που υπάρχει αλλά και στην (τότεμικής φύσεως) λάτρεία που τρέφουμε για το αυτοκίνητο και το κάθε είδος μηχανοκίνητο.
...

Ένα άλλο πολύ σημαντικό πράγμα που ακούστηκε την Δευτέρα ήταν ότι όταν είχε ερωτηθεί  ο Jan Gehl , "πόσο σας πήρε για να τα υλοποιήσετε όλα αυτά;" είχε απαντήσει "40 χρόνια!"

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

................................................δείχνουν πως τα ΣΒΑΚ,κινούνται άκρως επιθετικά προς το Ι.Χ.

Ελπίζω να βρεθεί η πολιτική βούληση υλοποίησης των σχεδίων.

Άραγε η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου δεν ήταν ένα τέτοιο σχέδιο(προ σβακ εποχής),γιατί δεν υλοποιήθηκε ποτέ;

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Επίσης απ' ό,τι ειπώθηκε τη Δευτέρα, ήμασταν στο "παρά πέντε" να γίνει, είχε ζυμωθεί ένα ολόκληρο κομμάτι του κόσμου να πιστέψει σε μια τέτοια πεζοδόμηση και παράδοση του κεντρικού αυτού μέρους της πόλης στο ποδήλατο και δτις δημόσιες συγκοινωνίες αλλά δυστυχώς έπεσε στην μαρμάγκα της χρεοκοπίας και της κρίσης.
...
Δεν υπάρχει χώρος για οποιαδήποτε άλλη χρήση αν παραμείνει το αυτοκίνητο σαν προτεραιότητα στο σχεδιασμό των δρόμων και των δημόσιων χώρων των πόλεών μας. Οι πόλεις αν συνεχίσουν να σχεδιάζονται με  προτεραιότητα το ΙΧ τότε τα ΙΧ θα μας πνίξουν.
...
Επίσης δεν μένει μόνο η κίνηση σαν προτεραιότητα.
Ένα από τα άπειρα παραδείγματα αστικού σχεδιασμού που είδαμε την Δευτέρα ήταν και η ιδέα του Δημόσιου Χώρου Στάσης (τα ονόμασε 'στέκια" ό Θ.Βλαστός) . Μαζικοί χώροι που μπορείς να σταθείς, να χαζέψεις, να μιλήσεις, να διαβάσεις, να παρακολουθήσεις ένα μικρό θέαμα και  να δεις τους άλλους να περνούν.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

..........................................να αναρωτηθούμε όχι γιατί μας ενδιαφέρουν τα ΣΒΑΚ αλλά γιατί όλοι οι υπόλοιποι θα έπρεπε να ενδιαφέρονται για την ποδηλασία

δηλαδή εξαντλήσαμε τα δικά μας επιχειρήματα προς την επίτευξη των στόχων μας; 

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Τι ωραίο πολύχρωμο ποδηλατάκι!! Οι εικονίτσες που δείχνεις είναι οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, το ποδήλατο χωράει σε πολλούς απ αυτούς-(βιώσιμες πόλεις, συνετή διαχείριση φυσικών πόρων, υγεία για όλους)

Κατά τα άλλα:

Το να φ τιάξει ο κάθε δήμος ένα πλάνο για το πως θα προωθήσει το ποδήλατο, το περπάτημα και τα μέσα μεταφοράς (ένα σωστό ΣΒΑΚ) είναι ακριβώς στον πυρήνα των επιχειρημάτων μας. Ετσι νομίζω τουλάχιστον. Αρκεί φυσικά μετά να το υλοποιήσει...

Αυτό που δεν μας αφορά είναι από πού θα προέλθουν τα χρήματα. Αν κάποιος δήμος δεν θέλει τα κονδύλια του Πράσινου Ταμείου ή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με γεια του με χαρά του. Το θέμα είναι να κάνει τη δουλειά, δεν μας ενδιαφέρει πως.

Επίσης, αυτό που χρειάζεται είναι να αποκτήσει ο κάθε δήμος, η κάθε τεχνική υπηρεσία τεχνογνωσία για το πώς υπερυψώνεις μια διασταύρωση, πώς φτιάχνεις έναν ποδηλατόδρομο και να μην χρειάζεται κανένα πολυτεχνείο και κανένα ειδικευμένο μελετητικό για τα αυτονόητα.

 

 

 

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Ναι είναι όλα καταγεγραμμένα. Οπως τότε που ζωγραφίζαμε ποδηλατολωρίδα στην 3ης Σεπτεμβρίου για να παρακινήσουμε το Δήμο να καταργήσει την λωρίδα των παρανόμως παρκαρισμένων. Η όπως τότε που φτιάξαμε το σημαιάκι που έδειχνε την βενζίνη ως κρεμάλα. (το έχω ακόμα) Η τότε που κολλάγαμε αφίσες με το αυτοκίνητο που τρώει τον πλανήτη (κι αυτή την έχω ακόμα). Η πέρυσι το Σεπτέμβριο που κάναμε ποδήλατο ως το Πέραμα για να σιχτιρίσουμε τον πετρελαιά του Αγία Ζώνη. Αλήθεια, μερικοί-μερικοί  που ήταν σε όλ αυτά;

RoadRash
Απών/απούσα

airpeace79 wrote:
Άραγε η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου δεν ήταν ένα τέτοιο σχέδιο(προ σβακ εποχής),γιατί δεν υλοποιήθηκε ποτέ;

didotou wrote:
Επίσης απ' ό,τι ειπώθηκε τη Δευτέρα, ήμασταν στο "παρά πέντε" να γίνει, είχε ζυμωθεί ένα ολόκληρο κομμάτι του κόσμου να πιστέψει σε μια τέτοια πεζοδόμηση και παράδοση του κεντρικού αυτού μέρους της πόλης στο ποδήλατο και δτις δημόσιες συγκοινωνίες αλλά δυστυχώς έπεσε στην μαρμάγκα της χρεοκοπίας και της κρίσης.

Από όσο θυμάμαι, είχε γίνει μελέτη για την πεζοδρόμηση και για το πάρκο στην παραλία Καλλιθέας-Μοσχάτου. Τα έργα θέλαν να τα κάνουν με ευρωπαϊκά χρήματα. Τους το ακύρωσαν από έξω, σαν πολυτέλειες για χρεωκοπημένη χώρα. Ευτυχώς για το πάρκο έδωσε λευτά η Περιφέρεια Αττικής και έχουν αρχίσει οι πρώτες εργασίες εδώ και λίγους μήνες.

Σχετικά με τη συνάντηση του θέματος, δεν είναι αργά μετά από 1 βδομάδα να ποστάρω μια περίληψη ε?

Παρουσίαση Θάνου Βλαστού (περίπου 1 ώρα)

  • Γενική παρουσίαση για τη βιώσιμη κινητικότητα.
  • Τόνισε τη σημασία που έχει για ένα ΣΒΑΚ η ιεράρχηση των δρόμων ως προς τη χρήση τους.
  • Παρουσίαση πολλών παρεμβάσεων σε πόλεις του εξωτερικού. Έδειξε από μικρές λεπτομέρειες (π.χ. διαγραμμίσεις) μέχρι πολύπλοκους σχεδιασμούς. Ανέλυσε λίγο παραπάνω τα superblocks, που έχουν συζητηθεί και στο φόρουμ.
  • Παρουσίαση μελετών ΣΒΑΚ για ελληνικές πόλεις (νομίζω ήταν μόνο από μελέτες της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του Πολυτεχνείου). Έστω και με 1 διαφάνεια για κάθε πόλη, μπορούσε να διακριθεί η ιεράρχηση δρόμων και η δημιουργεία superblocks.
  • Σχόλιο από ερώτηση για πορεία μελετών: Οι χρηματοδοτήσεις για τις μελέτες των ΣΒΑΚ (μέσος όρος της τάξης των 40.000 ευρώ) επαρκούν για μελέτες διάρκειας 6-7, το πολύ 10 μηνών. Άρα είναι μελέτες που θα γίνουν σε μεγάλο ποσοστό άμεσα, μέσα στο 2018.

Παρουσίαση Κοσμά Αναγνωστόπουλου (<30 λεπτά)

  • Περιγραφή του civinet/civitas. Μέσω αυτού του ευρωπαϊκού προγράμματος ξεκίνησαν την επικοινωνία με τους δήμους σε Ελλάδα και Κύπρο.
  • Συμμετέχουν 120 ΟΤΑ, με περίπου 160 ΣΒΑΚ (σημ.: στη λίστα του Πράσινου Ταμείου που έχει ανέβει στο φόρουμ, υπάρχουν 160 ΟΤΑ, πρέπει να δούμε τι σημαίνει αυτή η διαφορά).
  • Βοηθάνε τους δήμους σε όλα τα βήματα για την ολοκλήρωση ενός ΣΒΑΚ. Αυτό περιλαμβάνει και την εύρεση χρηματοδότησης, που μπορεί να είναι από διάφορες πηγές.
  • Χρηματοδότηση αυτή τη στιγμή για τα περισσότερα ΣΒΑΚ, έχει βρεθεί μόνο για τη μελέτη. Υπάρχουν κάποιες λίγες πόλεις όμως που έχουν τελειώσει τη μελέτη και έχουν αρχίσει τα πρώτα έργα.
  • Τα ΣΒΑΚ από σχεδιασμού τους είναι δημοκρατικά/συμμετοχικά έργα. Υπάρχει υποχρέωση για εμπλοκή των πολιτών, μέσω π.χ. διαβουλεύσευων.

Συζήτηση

  • Ενδιαφέρον από τον κόσμο για το πως μπορούμε να έχουμε ενημέρωση για την πορεία μελετών και έργων, και πως μπορούμε να συμμετέχουμε σε διαβουλεύσεις.
  • Θα δημιουργηθούν 2 διαδυκτιακές πλατφόρμες για τα ΣΒΑΚ (hosted/supported από civitas), μία για κάθε δήμο και άλλη μία γενική/συγκεντρωτική. Από εκεί θα υπάρχει ενημέρωση, εφόσον το φροντίζει ο εκάστοτε δήμος βέβαια.
  • Υπόσχεση για αποστολή λίστας με μελέτες και διαβουλεύσεις που τρέχουν αυτή τη στιγμή, για να έχουμε ενημέρωση μέχρι να φτιαχτούν οι 2 πλατφόρμες.

Απόψεις μου

  • Τα ΣΒΑΚ για ελληνικές πόλεις που είδαμε είναι τολμηρά, προτείνουν παρεμβάσεις σε κεντρικούς δρόμους.
  • Είναι μεγάλα έργα, που μπορεί να θέλουν και πάνω από 10 χρόνια για να γίνουν.
  • Με τόσους πολλούς δήμους, θα υπάρξουν ευκαιρίες και για επιβράβευση των καλών προσπαθειών (μπας και γίνουν παράδειγμα), αλλά και για κράξιμο όσων κάνουν προχειρότητες.
  • Πολλοί δήμοι και σημαντικές αλλαγές, άρα μπορεί να δούμε αρκετό νέο κόσμο να ενδιαφέρεται για την κινητικότητα στις πόλεις. Κόσμο που θα μπορούσε να έρθει και στην ποδηλατική κοινότητα.
RoadRash
Απών/απούσα

Έφτιαξα και έναν ενδεικτικό χάρτη από τη λίστα του Πράσινου Ταμείου. Είναι σημειωμένα τα κέντρα των δήμων, όχι οι πόλεις που έχουν ΣΒΑΚ.
Ευκαιρίες για εμπλοκή θα υπάρχουν πολλές νομίζω. Μόνο μέσα στην Αττική είναι 51 δήμοι.
Μην ξεχνάτε ότι ΣΒΑΚ έχουν και δήμοι που δεν είναι σε αυτή τη λίστα, επειδή βρήκαν χρηματοδότηση από αλλού. Δεν υπάρχει για παράδειγμα η Καλλιθέα, της οποίας η μελέτη έχει σχεδόν τελειώσει και θα παρουσιαστεί άμεσα (πριν το καλοκαίρι) σε μια τελική διαβούλευση.

https://imgur.com/a/pp1Z8NI

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Ωραίος χάρτης! Το τέλειο βέβαια θα ήταν να μπορείς να κάνεις hover πανω σε κάθε τελεία και να σου λέει το όνομα του δήμου και τα κονδύλια. Λέω τώρα εγώ ιδεες...

Επίσης, αντιγράφω από το ποστ των πρακτικών (https://www.podilates.gr/pp2018/praktika) άλλη μία σύνοψη της παρουσίασης

Στη συζήτηση της 16ης Απριλίου ενημερωθήκαμε για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας από τους Θάνο Βλαστό (ΕΜΠ) και Κοσμά Αναγνωστόπουλο (Civinet)

Μια μικρή σύνοψη των όσων ειπώθηκαν:

    • Τα ΣΧΕΔΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ είναι στρατηγικές, όχι απλά σχέδια. Οι στόχοι τους είναι:  Ευθεία ανεμπόδιστη κίνηση πεζών και ποδηλάτων,  ζιγκ ζαγκ για τα αυτοκίνητα ώστε να μειωθεί η ταχύτητά τους και να αποθαρρυνθεί η κυκλοφορία τους στους δευτερεύοντες δρόμους. Αυτό προϋποθέτει ιεράρχηση του οδικού δικτύου. Πεζοί και ποδηλάτες να αισθανθούν ότι έχουν την πόλη δική τους, το αυτοκίνητο να αναγκαστεί να προσαρμοστεί στο περίπλοκο σχήμα της πόλης.

     

    • Ενας τρόπος να περιοριστεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων (και οι επιπτώσεις της, όπως η ρύπανση, ατυχήματα, κατάληψη δημόσιου χώρου)  είναι να περιοριστεί η στάθμευση. Και πώς καταργούμε θέσεις στάθμευσης; Απλώς τις καταργούμε. Προκειμένου να μεταμορφώσει την Κοπεγχάγη, από τη δεκαετία του 1970 ο δήμος, με προτροπή του μελετητή Γιαν Γκιλ αφαιρούσε κάθε χρόνο 3% των θέσεων στάθμευσης.  

     

    • Για την υλοποίηση ΣΒΑΚ είναι υποχρεωτική η δημόσια διαβούλευση. Αυτό προϋποθέτει μια άλλης μορφής δημοκρατία. 

     

    • Το ΣΒΑΚ κάθε πόλης είναι διαφορετικό ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες, το ανάγλυφο, τις ανάγκες κτλ. Ενα χαρακτηριστικό όμως που ενώνει όλα τα ΣΒΑΚ είναι ο περιορισμός της κίνησης/στάθμευσης αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης στην οποία έχει γίνει η παρέμβαση. 

     

    • Κάθε πόλη διαθέτει Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, το οποίο όμως συχνά είναι παρωχημένο. (Υποχρέωση επικαιροποίησης κάθε 5ετία) Τα ΣΒΑΚ μπορεί να λειτουργήσουν ως ιδέες για για την επικαιροποίηση των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων με γνώμονα την κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτων

     

    Μερικοί κίνδυνοι, όπως τους αντιλαμβανόμαστε εμείς:

    • Οι Δήμοι μπορεί να θεωρήσουν ότι έκαναν το χρέος τους ζωγραφίζοντας ποδηλατάκια στους δρόμους. Σύντομα η ζωγραφική θα ξεθωριάσει όπως ξεθωριάζουν οι διαβάσεις πεζών και θα γυρίσουμε στην προηγούμενη κατάσταση. 

     

    • Οι Δήμοι μπορεί να θεωρήσουν ότι έκαναν το χρέος τους φτιάχνοντας δρόμους ήπιας κυκλοφορίας (όπως αυτοί που υπάρχουν πχ στο Νέο Ψυχικό και οι οποίοι έχουν αποτύχει). Οι ταχύτητες των οχημάτων έχουν πράγματι μειωθεί αλλά όχι τόσο ώστε να αισθάνονται ασφαλείς οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

     

    • Οι Δήμοι μπορεί να αποφασίσουν για τις παρεμβάσεις χωρίς διαβούλευση με τους πολίτες, ή η διαβούλευση μπορεί να μην γίνει γνωστή στους ενδιαφερόμενους. Πρέπει να είμαστε σε επιφυλακή και να ενημερώνουμε πεζούς/ποδηλάτες σε κάθε δήμο ο οποίος σχεδιάζει ΣΒΑΚ.

     

    • Υπάρχει κίνδυνος να γίνουν διαφορετικής λογικής παρεμβάσεις σε όμορους δήμους, αντί συντονισμένων παρεμβάσεων

     

    Τι χρειάζεται:

     

    • Να πεισθούν οι Δήμοι να αξιοποιήσουν την ευκαιρία των ΣΒΑΚ. Κονδύλια 9 εκ ευρώ έχουν ήδη πιστωθεί στους λογαριασμούς 162 δήμων στο Πράσινο Ταμείο.
     
    • Να ζητήσουμε όχι μόνο κατάρτιση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αλλά και υλοποίησή τους- αν μείνουν στο συρτάρι δεν θα οφελήσουν σε τίποτα.
     
    • Να αλλάξει το νομικό πλαίσιο ώστε να είναι πιο εύκολες οι αναπλάσεις δρόμων

     

     
aldro
Απών/απούσα

1) http://transportlearning.fgm.at/index.php?id=61

icon module 1

Διαχείριση χώρων στάθμευσης, περιορισμός πρόσβασης και έλεγχος ταχύτητας

Author: ENU, United Kingdom
Date: April 2013
Site/format: 4,0 MB / ZIP

Download (GR)

 icon module 2

Μέτρα διαχείρισης της κινητικότητας για οικογένειες, νηπιαγωγεία και σχολεία

Author: TUD, Germany
Date: April 2013
Site/format: 5,8 MB / ZIP

Download (GR)

icon module 3

Χρήσεις γης και οικιστικά στη διαχείριση της κινητικότητας

Author: GEA21, Spain
Date: April 2013
Site/format: 5,1 MB / ZIP

Download (GR)

icon module 4

Μοντέλα δημόσιων συγκοινωνιών

Author: UPRC, Greece
Date: April 2013
Site/format: 5,6 MB / ZIP

Download (GR)
icon module 6
Σχεδιασμός και διαμόρφωση δρόμων, μέτρα ήπιας κυκλοφορίας

Author: ATU, Romania
Date: April 2013
Site/format: 15,6 MB / ZIP

Download (GR)
icon module 6
Πεζή μετακίνηση και ποδηλασία – συμβουλευτική σε δήμους

Author: ÖKI, Italy
Date: April 2013
Site/format: 8,8 MB / ZIP

Download (GR)

icon module 7

Σχεδιασμός και υλοποίηση εκστρατειών βιώσιμης κινητικότητας

Author: FGM-AMOR, Austria
Date: April 2013
Site/format: 7,2 MB / ZIP

Download (GR)

icon module 8

Εκπαίδευση στην επικοινωνία

Author: MEDIATEDOMAIN, Portugal
Date: April 2013
Site/format: 4,6 MB / ZIP

Download (GR)

Εκπαιδευτικό υλικό

icon training materials
 

 

 

 

 

  Σειρά 8 σεμιναρίων για προώθηση , περπατήματος και  ποδηλασίας

2) Σεμινάρια για Σ.Β.Α.Κ.

3) Οδηγίες για Σ.Β.Α.Κ.

4) ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ Σ.Β.Α.Κ

 

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

θαυμαστοί αμφότεροι!

εγώ βαστώ το στόμα μου ανάμεσά σας και τον Laou Laou,

βαστώντας το στόμα μου θα ήθελα να πω,

ας αποδεσμεύσουμε επι τέλους ό,τι διεκδικήσεις αφορούν στη μετακίνηση από ΣΒΑΚ και δεν ξέρω τι άλλο έχει μορφή ωραίου οράματος, αλλά καταντά εγκεφαλικό και δίνει ένα κρυμμένο αλλά γερό όμως smack και ταλαιπωρεί στον παρόντα χρόνο την άμεση διεκδίκηση της χρήσης των δρόμων

ο,τιδήποτε οριοθετεί τη χρήση στο δρόμο απ' την διασκέδαση και τη χαλάρωση...

ο μετακινούμενος δεν νοιάζεται για το πού θα κάτσει να "χαλαρώσει" ή να "χαζέψει" ή θα κοινωνικοποιηθεί με άλλες ομάδες χαλαρών ανθρώπων ... 

ας διαχωρίσουμε την διαφορετικότητα στην αναγκαιότητα, αν τα ΣΒΑΚ μέσα στο κλίμα γενικής πενίας που διάγουμε, στραγγαλίζουν την καθαρή μετακίνηση, ας τους δώσουμε την σημασία που διεκδικούν!

προσωπικά δεν εκτιμώ καθόλου τους ποδηλατόδρομους που έχουν γίνει, κοινώς δεν εμπιστεύομαι τους δήμους, τα κοντύλια και τους εργολάβους, απεχθάνομαι το γεγονός πως μας έχουν βάλει να ανταγωνιζόμαστε πεζούς κάθε είδους, που ανταγωνιζόμαστε με χαλαρούς ανθρώπους...κι αν θέλω να χαλαρώσω δεν θέλω να το κάνω σ' ένα πεζοδρόμιο, σε ένα πεζόδρομο...

για την ώρα τα σχέδια έχουν καταντήσει γραφικά στη μακροσήμαντη διαμόρφωση χώρων στυλ Πανεπιστημίου ή κι εγώ δεν ξέρω τι άλλο, λόγια, σχέδια, ώρες μελετών άχρηστων, μακέτες και κόντρα μακέτες που διανέμονται στα μμε ανάλογα με τις ανάγκες οιουδήποτε άλλου εκτός των μετακινούμενων ποδηλατών...

πολύ βαρετά και δαπανηρά κι απέλπιδα πράγματα!  

aldro
Απών/απούσα

Έχω παράπονο ότι ποτέ δεν κάνεις τον κόπο να διαβάσεις τα κείμενα πριν γράψεις τους ελεγειακούς αφορισμούς.Φαίνεται ότι τα ξέρεις όλα αφούς δεν κανεις το κόπο να κάνεις κλικ στους συνδέσμους.Και ότι το ότι εσύ μπορείς να κυκλοφορείς στον δρόμο , δεν προσφέρει τίποτα χρήσιμο στο 5χρονο ή 90χρονο ατομο που προσπαθεί να κινηθεί στην πόλη.Το ότι πιστεύεις πολύ αυτά που γραφεις ΔΕΝ είναι ισχυρό κριτήριο για την ορθότητα τους Τα ίδια πίστευε και ο John Forrester  στην Αμερική ξαι σοατάλησε 30 χρόνια .Google it.Εν ολίγοις δεν είσαι εσύ το κριτήριο προσβασιμότητας στην πόλη.Συγγνώμη αν ακούγομαι σκληρός , δεν θα γράψω ποτέ ξανά γιατί είναι πιά προφανές ότι υπάρχουν παράλληλοι μονόλογοι  :-(

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

ένα θέμα είναι το τι διαβάζω εγώ; κι ένα άλλο σοβαρότερο  δεν είναι, το τι μας έχει δείξει η ζωή να συμβαίνει; ξέρεις αγαπητέ aldro, έχουμε δοκιμαστεί όλοι σε βάθος χρόνου ... δεν είμαστε νεογνά

και ναι λέω την άποψή μου και δεν τη λέω για να δυσαρεστήσει, αλλά σαν συμβολή ... 

αν δυσαρεστεί δεν το θεωρώ δική μου υπαιτιότητα, απλά γιατί δεν έχω πρόθεση συγκρουσιακή... 

ως είναι φανερό αποτραβηγμένη είμαι και σε διαβεβαιώ καθόλου τυχαία, 

παρακινήθηκα απ' τις προσπάθειες έστω και κάποιων σ' αυτή την κοινότητα να ειδωθεί η κατάσταση ως έχει κι όχι σαν μακέτα ανεφάρμοστη ...

end of story κι απ' την πλευρά μου, ούτως ή άλλως η γνώμη μου δεν έχει και πολύ σημασία στις γενικότερες επιλογές σας, πολύ δε περισσότερο κάποια επίδραση ... 

αν θέλετε οι συζητήσεις να είναι μονόλογοι και τα θέματα που ανοίγονται να έχουν χαρακτήρα πειθούς δηλώστε το! θα πειθαρχήσουμε οι χρήστες του φόρουμ! γιατί να μιλάμε σε μια μη προτιθέμενη συζήτηση;

aldro
Απών/απούσα

Για να υπάρχει διάλογος ΠΡΕΠΕΙ να διαβάζεις τα επιχειρήματα του άλλου και να δίνεις τεκμηριωμένη απάντηση.Εσύ απέδειξες άλλη μια φορά πως απαξιείς .Στα κείμενα που παρέθεσα έχει σεμινάρια που μπορούν να γινουν άμεαα και άσχετα απο ΣΒΑΚ, ΒΡΑΚ ή ότι άλλο.Αλλά είναι τουλάχιστον 49 σελίδες.Συγγνώμη αλλά δεν υοάρχει βασιλικός δρόμος για την γνώση.Μόνο επιμονή και υπομονή και γνώση κανόνων επιχειρηματολογιας " Logical reasoning "

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

δεν απαξιώ, διαβάζω,

έχω άλλα κριτήρια

θα ήμουν ανοιχτή σε ο,τιδήποτε

ΑΝ αυτό είχε κάποιο απτό αποτέλεσμα στη ζωή μας 

να πω πως αντιτίθεμαι σε σεμινάρια διαπαιδαγώσησης; γιατί να το πω; ανοησία θα ήταν ... ας γίνουν όσα πιο πολλά μπορούν

δεν είναι αυτό το ζήτημα που με απασχολεί ιδιαίτερα

αντίθετα με απασχολεί η ουσία, δηλαδή η αντιμετώπιση όλων των αναγκών κι όχι μιας μόνο κατηγορίας

το ερώτημά μου είναι: δέχεστε πως η μετακίνηση είναι βασική και σημαντική υπόθεση έναντι της αναψυχής; γιατί ως τώρα η αναψυχή έρχεται και κυριαρχεί πάνω στην αναγκαιότητα της μετακίνησης;

δεν μιλώ με αφορισμούς, μιλώ επιγραμματικά που το σιχαίνομαι κι όλα, γιατί ο εδώ χώρος το απαιτεί...κι αν αντιλαμβάνεσαι αφορισμούς κι όχι επιχειρήματα δεν προτίθεμαι να στο ανατρέψω

αν μια προτεινόμενη οριοθέτηση των προτεραιοτήτων την θεωρείς αφορισμό, εγώ τι να πω; τίποτα δεν θα πω

παρεμπιπτόντως και παρενθετικά περί των προθέσεών μου: δεν έχω να υπερασπιστώ με σθένος καμιά ευθεία ή πλάγια γραμμή άποψης, δεν έχω στατικότητα στην προσέγγισή μου, δεν τη θεωρώ θέσφατη, δεν μάχομαι να εισακουστεί η γνώμη μου πάση θυσία, δεν θέλω να επιβάλω τη γνώμη μου...αν γινόταν μια ζύμωση των απόψεων στη βάση του να ληφθούν υπ΄όψιν όλες οι οπτικές γωνίες κι όχι μόνο μία ίσως είχε κάποιο νόημα, αλλά μόνο τότε