Γειά σε όλους!
Αν το βλέπει κανείς τώρα και μπορεί να απαντήσει, θα ήμουν ευγνώμων.
Εχω ένα trekking ποδηλατάκι και έχω κανονίσει βόλτα σε λίγο με κάτι φίλους, λέμε για καμιά 30αρια χλμ σε άσφαλτο, ίσως και σε λίγο χωματόδρομο, αλλά πολύ ομαλό.
Συνειδητοποίησα όμως ότι ο πίσω άξονας είναι στραβωμένος. Είμαι σίγουρος, γιατι τον ξεβίδωσα να το ελέγξω και φαίνεται. Δυστυχώς είναι κλειστά όλα τώρα γιατι είναι Κυριακή, οπότε θα τον αλλάξω αύριο. Στο μεταξύ μπορώ να πάω για βόλτα, ή θα έχω κάποιο πρόβλημα με τον στραβωμένο άξονα;
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Δεν εισαι ουτε ο πρωτος ουτε ο δευτερος, που ανακαλυπτει καποια στιγμη οτι ο πισω (κυριως) αξονας του κεντρου του ειναι στραβος. Για την ακριβεια, ολοι οι πισω αξονες των ΒΙΔΩΤΩΝ κεντρων (Freewheel) καποια στιγμη στραβωνουν, και μετα απο λιγο κοβονται/σπανε. Η αιτια βρισκεται τοσο στην προβληματικη σχεδιαση, οσο και στη χρηση ευτελων υλικων (κακης ποιοτητας χαλυβας αξονα). Υπηρχαν βεβαια και παλιοτερα τετοιες σχεδιασεις κεντρων (πριν "ανακαλυφθει" απο τη Shimano το Freehub), η καλυτερα μονο τετοιες, σε κεντρα που δεχοταν 5-6-7αρες βιδωτες κασσετες, και το προβλημα λυνοταν με τη χρηση πολυ καλης ποιοτητας αξονων. Οποτε τετοια φαινομενα σπασιματος αξονα δεν εμφανιζοταν σε μαρκες οπως η Campagnolo, Shimano, Sugino, Suntour, κ.λ.π., κ.λ.π.
Το θεμα ειναι τωρα τι γινεται. Ευτυχως υπαρχουν αξονες απο Cro-Moly, made in Taiwan συνηθως, αρκετα οικονομικοι, (4-5 ευρω...) με τους οποιους "ξελασπωνεις" στις περισσοτερες των περιπτωσεων. Πηγαινε λοιπον σε ενα ποδηλαταδικο απο Δευτερα, και ζητα να σου τον αλλαξουν με χρωμολενιο, αν δεν εχεις τα εργαλεια και/η δεν ξερεις να τον αλλαξεις μονος σου. Αν βεβαια ξερεις και εχεις τα εργαλεια, κανεις μια βολτα στα κοντινα σου ποδηλαταδικα, και θα βρεις σιγουρα καλο αξονα.
Ευχαριστώ πολύ! Δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι ήταν κάτι τόσο κοινό και αναμενόμενο Θα πάω να ζητήσω χρωμολένιο να τον βάλω.
ποιοι είναι οι άξονες οι φτηνιάρικοι και ποιοι οι καλοί; (Ειλικρινά ούτε εγώ ξέρω!)
Το ίδιο είχα πάθει και εγώ πριν κάποια χρόνια, σε ένα φανάρι που πήγα να ξεκινήσω με κάποια δύναμη, ένιωσα να χάνω την γη κάτω απ τα πόδια μου. Πηγαίνοντας το ποδήλατο σπίτι με τα χέρια, και ανοιγοντας το κέντρο δεν πίστευα τι έβλεπα. Ο άξονας φαινόταν "στραγγαλισμένος" και στραβός. Σε μια αναζήτηση μου τότε έμαθα και εγώ για τους ακριβούς (περίπου 5-6 ευρώ άξονες) χρωμολενίου αλλά και τους "απλούς" άξονες αμφιβόλου ποιότητας (με τιμή αν δεν κάνω λάθος κοντά στα 3 ευρώ). προφανώς ήταν κέντρο αρκετά παλιό και καθόλου συντηρημένο. μερικές λεπτομέρειες υπάρχουν και στο: https://www.podilates.gr/comment/302768#comment-302768
και εγώ ξέρω πως υπάρχουν
καλοί και κακοί αξόνες
απλά δεν ήξερα ότι πολλούντε οι κακοί άξονες ως ανταλλακτικό
:S
...εχουν χρωμα ασημι. Οι χρομολενιοι εχουν χρωμα λαδοχακι, αν τα λεω καλα. Αν περιμενετε λιγακι, γιατι εγω "δεν το εχω" με τα ψηφιακα, και καταφερω να ανεβασω φωτογραφιες, πιστευω θα ειναι καλυτερα.
Οπως φαινεται στην παρακατω φωτογραφια και με τη σειρα απο πανω προς τα κατω:
1) Αξονας διαμετρου 9χλστ, για μπροστα κεντρο. Ποιοτης χαλια.
2) Αξονας διαμετρου 10 χλστ, επισης για μπροστα κεντρο. Ποιοτης χαλια.
3) Αξονας διαμετρου 10 χλστ, για πισω κεντρο. Ποιοτης επισης χαλια.
4) Αξονας διαμετρου 10 χλστ, για πισω κεντρο. Υλικο κατασκευης Cro-Moly. Πολυ πιο ανθεκτικος απο την παραπανω "σαβουρα".
Στην πρωτη παρακατω φωτογραφια, φαινεται το κουτι που περιειχε τους Χρωμολενιους αξονες. Τρεις ειχαν μεινει, οι τελευταιοι, κι ετσι "τσιμπησα" και το κουτακι μαζι.
Στην πιο κατω και τελευταια φωτογραφια, φαινεται ενας Χρωμολενιος αξονας σε μεγεθυνση, για να μπορει να τον αναγνωριζει κανεις ευκολοτερα.
Οσο για τις τιμες, ισχυουν -με μικρες αποκλισεις- αυτες που ηδη προαναφερθηκαν απο τον Marios90. Αν παλι θελετε κατι ακομη πιο ποιοτικο, τοτε μπορειτε να ψαξετε για Χρωμολενιους αξονες μασιφ της Shimano. Θα δυσκολευτειτε ομως να τους βρειτε, και η τιμη τους θα ειναι αρκετα ψηλοτερη απο τους Ταϊβανεζικους (12 -20 ευρω πανω-κατω). Αυτα τα ολιγα απο μενα, ελπιζω να σας καλυψα.
Νομίζω, υποψία έχω, ακουστά, κλπ., ότι οι επιθετικότατοι ανατολίτες της διαβόητης Σιμάνο (το γράφω ελληνικά οπότε δεν μπορεί να θεωρηθεί δυσφήμιση...) κάνουν ελαφρώς διαφορετικό το πάσο στον άξονα, με τέτοιον τρόπο ώστε να μην ταιριάζουν καλά τα δικά τους κώνοι/άξονες με τα υπόλοιπα κώνους/άξονες της αγοράς. Αυτό το έχω διαπιστώσει στην πράξη. Οπότε πρέπει αυτό να το έχει κανείς υπόψιν όταν ζευγαρώνει άξονες-κώνους.
ΥΣ. Προσωπική συμβουλή. Ακόμα και σε καινούργιο κώνο, ρίχνεις λιγουλάκι ένα φρεσκάρισμα αναζωογοννητικό. Θα έχεις καλύτερη κύλιση!
...το προβλημα λυθηκε, οι φωτογραφιες φαινονται, ολα καλα.
...λογικο ειναι να κυκλοφορουν με το παχυμετρο στην κωλοτσεπη. Αν οχι, τοτε κατι δεν παει καλα: Καμμια γριπη, καμμια ιωση, κ.λ.π.
Το επομενο πιο χρησιμο εργαλειο εμενα μου φαινεται οτι ειναι το σπειρομετρο. Ετσι, με το συνδυασμο παχυμετρου/σπειρομετρου, μπορεις παντα να γνωριζεις επακριβως τα ακριβη χαρακτηριστικα του καθε αξονα που σε ενδιαφερει. Κι επειδη τα πολλα λογια ειναι φτωχεια, μπαινω στο ψητο: Παμε στην πρωτη φωτογραφια του ποστ #7, και μετραμε τον πρωτο αξονα που προοριζεται για μπροστα κεντρο:
1) Διαμετρος 8 χλστ στο σπειρωμα, και το σπειρωμα εχει "πασσο" 1 mm, και το συνολικο μηκος του αξονα ειναι 135 χλστ.
2) Ο επομενος μασιφ αξονας (ασημι χρωμα) ο οποιος προοριζεται για χρηση κι αυτος για μπροστα κεντρο, εχει διαμετρο σπειρωματος 9.5 χλστ. και το σπειρωμα του εχει "πασσο" 1mm, ενω το συνολικο μηκος του αξονα ειναι 140 χλστ.
3) Ο τριτος κατα σειρα -απο πανω προς τα κατω- μασιφ αξονας (ασημι χρωμα), προοριζεται για χρηση σε πισω κεντρο, εχει διαμετρο σπειρωματος 9.5 χλστ., και το σπειρωμα του εχει "πασσο" 1 mm, ενω το συνολικο μηκος του αξονα ειναι 174 χλστ.
4) Ο τεταρτος κατα σειρα -απο πανω προς τα κατω- μασιφ αξονας (με σκουρο χρωμα), κι ο οποιος ειναι χρωμολενιος και θεωρητικα υψηλοτερης αντοχης απο τους ασημι που προηγουνται, οι οποιοι δεν φημιζονται για την αντοχη κι αξιοπιστια τους, εχει διαμετρο σπειρωματος 9.45 χλστ., και το σπειρωμα του εχει "πασσο" 1 mm, ενω το συνολικο μηκος του αξονα ειναι 174 χλστ.
5) Υπαρχουν βεβαια και οι τρυπιοι ταιβανεζικοι αξονες, οι οποιοι προοριζονται για χρηση quick-release, και οι οποιοι δεν περιλαμβανονται στις παραπανω φωτογραφιες, αλλα αφου τους εχουμε προχειρους, δεν χανουμε κατι να τους "ταυτοποιησουμε" κι αυτους: Η εξωτερικη διαμετρος του σπειρωματος τους ειναι 10 χλστ, και το σπειρωμα εχει "πασσο" 1mm, ενω το συνολικο μηκος του αξονα ειναι 145 χλστ. Υπαρχουν κι αλλοι, πανομοιοτυποι σε ολα, με μονη διαφορα το συνολικο μηκος, στα 155 χλστ.