Vélib! : « Η πόλη είναι πιο όμορφη με ποδήλατο»

3 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Vélib! : « Η πόλη είναι πιο όμορφη με ποδήλατο»

Καινοτομία του φετινού καλοκαιριού:

το Παρίσι εγκαινιάζει την ενοικίαση ποδηλάτων και τα Χανιά εξακολουθούν να βιώνουν καλοκαιρινό κυκλοφοριακό κομφούζιο

Τι είναι το verib;
Από τις 15 Ιουλίου 2007, στην πόλη του Παρισιού έκανε ντεμπούτο η υπηρεσία «Vélib» ένα νέο σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων. Παριζιάνοι και επισκέπτες είναι σε θέση να ενοικιάζουν ποδήλατο από τα 750 σημεία ενοικίασης σε όλη την πόλη και με την δυνατότητα να το παραδίδουν σε ένα άλλο σημείο. Ήδη διαθέτονται 10.648 ποδήλατα με σκοπό μέχρι το τέλος του έτους, να διπλασιαστούν όχι μόνο τα ποδήλατα αλλά και οι θέσεις διάθεσης τους.
Για να έχουν πρόσβαση στα ποδήλατα, οι αναβάτες μπορούν να επιλέξουν μια ημερήσια κάρτα του 1 ευρώ, μια εβδομαδιαία κάρτα των 5 ευρώ ή μια ετήσια κάρτα των 29 ευρώ. Η πρώτη μισή ώρα χρήσης του ποδήλατου είναι δωρεάν, 1 ευρώ η επόμενη μισή ώρα, 2 ευρώ για άλλα 30 λεπτά κ.ο.κ.
Άραγε είναι τρελοί αυτοί οι Γάλλοι;
Μετά από αρκετά παραδείγματα πόλεων γειτονικών ευρωπαϊκών χωρών όπως το Βερολίνο, η Βιέννη και η Βαρκελώνη, έτσι και στην Γαλλία αντιλήφθηκαν τα πλεονέκτημα της χρήσης αυτού του χαμηλού κόστους και μη ρυπαντικού μέσου συγκοινωνίας και διευκόλυναν την παρουσία και την κίνηση των ποδηλάτων.
Το Παρίσι, παρά την πυκνότητα της κυκλοφορίας, προσπαθεί να προωθήσει το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς ακολουθώντας μια σειρά γαλλικών πόλεων που έχουν δει εδώ και χρόνια τα οφέλη αυτού του μέσου συγκοινωνίας όπως:
  • Η πόλη Rochelle, που από το 1976 δανείζει δωρεάν δημοτικά κίτρινα ποδήλατα,
  • Η Rennes, που τουρίστες και οι κάτοικοι μπορούν να ποδηλατήσουν χωρίς έξοδα από το 1998
  • Το Στρασβούργο, που έχει αναπτύξει μια από τις πιο μεγάλες ποδηλατικές διαδρομές και μια από τις υπηρεσίες ενοικίασης των αστικών ποδηλάτων είναι τα ποδήλατα που μιλούν και προορίζονται για τους τουρίστες προσφέροντάς περιγραφή των κυριότερων μνημείων της πόλης σε αρκετές γλώσσες...
  • Το Μπορντώ, που 30% των ταξιδιών στο κέντρο της πόλης γίνεται με το ποδήλατο και
  • Η Λυών, που 15.000 άνθρωποι μισθώνουν ποδήλατα καθημερινά και έχει τριπλασιαστεί η χρήση του μέσα σε δέκα έτη
Γιατί όχι και στα Χανιά; Διαστροφή, παραλογισμός, απραξία ή ανικανότητα;
Από το 2004 υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη που περιλαμβάνει και ποδηλατόδρομους.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα μεγαλύτερο και αβάσταχτο τώρα το καλοκαίρι, η έλλειψη χώρων πρασίνου, το νέφος διοξειδίων και αιθάλης που εμφανίσθηκε τα τελευταία χρόνια και στην πόλη μας, τα ακραία καιρικά φαινόμενα που ξετυλίγονται δειλά δειλά κάνουν επιτακτική την εφαρμογή αυτής της μελέτης .
Περιμένουμε ακόμα αυτό που οι άλλοι θεωρούν αυτονόητο και υπαρκτή πια ανάγκη.
-Γιατί η δημοτική αρχή μόνο με δηλώσεις ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη της χρήσης του ποδηλάτου αλλά χωρίς καμία ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση;
Επιστέγασμα αυτών των δηλώσεων η διαπίστωσή της ότι δεν είναι δυνατό να υλοποιηθεί στην πόλη των Χανίων το σχέδιο δράσης χρήσης του ποδηλάτου μέσω του προγράμματος «Η πόλη μου με ποδήλατο» της Γενικής γραμματείας νέας γενιάς και γι’ αυτό δεν το υποστηρίζει.
-Γιατί η προεκλογική δέσμευσή σας ότι θα συμπεριληφθεί η πραγματοποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης στον προϋπολογισμό του 2007 δεν έχει τηρηθεί;
-Γιατί δεν μπορεί να δοθεί ένα χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της;
-Γιατί το παραβλέπετε, γιατί κωφεύετε και κοιτώντας αλλού σφυρίζετε αδιάφορα;
Ως πότε θα κρύβεστε σαν την στρουθοκάμηλο, θα κοροϊδεύετε νομίζοντας πως μας εξαπατάτε;
Πόσο ακόμα μπορούμε να περιμένουμε; Οι άλλοι προχωράνε κι εμείς στάσιμοι!
Κύριοι άρχοντες.
Με αυτήν μας την ανακοίνωση θέλουμε και επιδιώκουμε να μας διαψεύσετε.
Διαψεύστε μας λοιπόν με τις ενέργειες των πραγματικών σας δεσμεύσεων.
Εμείς δεν εντασσόμαστε και ούτε παίζουμε με τους κομματικούς σας συσχετισμούς και τις μεταξύ σας διαπλοκές και συναλλαγές.
Διαψεύστε μας με πράξεις.
Πηγές:

http://podilatontas.blogspot.com/

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
bin podilanden
Εικόνα bin podilanden
Απών/απούσα

Bin Podilanden
Με αφορμή έναν αγώνα δρόμου βρέθηκα χθες (22/7) στο Κιάτο. Αρχικά ήθελα να πάω με το ποδήλατο βάζοντάς το στον προαστιακό αλλά επειδή δεν έκατσαν οι παρέες τελικά πήγα χωρίς αυτό. Από την πρώτη στιγμή που πάτησα πόδι στο Κιάτο διαπίστωσα ότι εκεί το ποδήλατο είναι το πρώτο μέσο μεταφοράς άσχετα με το αν δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι. Άλλωστε είναι τόσο χαλαρή η κυκλοφορία εκεί που δεν είναι και απόλυτα απαραίτητος ο σχεδιασμός κάποιου δικτύου. Άνθρωποι κάθε ηλικίας, κυκλοφορούσαν στον παραλιακό δρόμο, πήγαιναν για μπάνιο με το ποδήλατο. Για το μέγεθος της πόλης και για τα σημεία απ΄ όπου περπάτησα τα ποδήλατα που είδα ήταν υπερ αρκετά. Αν θα υπήρχε ένα σημείο που θα μπορούσε να γίνει ποδηλατόδρομος πιστεύω θα ήταν η παλιά εθνική οδός από Κόρινθο ως Ξυλόκαστρο η και παραπέρα, ή στους παράπλευρους δρόμους του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ ή του προαστιακού.

politicsgr.blog...
Απών/απούσα

paromio project exei o dimos karditsas, afineis to amaxi sto parking k sou dinei podilato gia na pas tis voltes sou