(Για να κατεβάσετε την αφίσα της εκδήλωσης πατήστε εδώ)
https://www.facebook.com/events/420950002005610/
Ποδηλάτισσες και ποδηλάτες ρωτούν, υποψήφιοι δήμαρχοι απαντούν
(ερωτηματολόγιο προς υποψήφιους για την δημαρχία της Αθήνας)
Κυριακή 17 Μαρτίου 2019, Σύλλογος Αρχιτεκτόνων, Βρυσακίου 15, Πλάκα
Αθήνα: Ωρα για ποδήλατο
αίθουσα εκδηλώσεων Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, Βρυσακίου 15, Πλάκα
---------------------------------------------------
Ευχαριστούμε όλους τους υποψήφιους δημάρχους της Αθήνας και όσους ήρθαν χτες το βράδυ στην εκδήλωση "Αθήνα, ώρα για ποδήλατο". Αρκετός κόσμος και όλοι έμειναν μέχρι αργά για να ακούσουν τις τοποθετήσεις των υποψήφιων δημάρχων αλλά και των μηχανικών σχετικά με τα σχέδια τους για το ποδήλατο και την βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα.
Τοποθετήσεις υποψήφιων δημάρχων
Όλη η εκδήλωση σε βίντεο και φωτογραφίες
Ερωτηματολόγιο προς υποψήφιους δημάρχους
---------------------------------------------------
Πρόγραμμα
- 18.30-19.45, Το ποδήλατο στην Αθήνα χθες, σήμερα και αύριο
- Ποδηλατόδρομοι σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας Ηλίας Παπαγεωργίου, Ποδηλάτ-ισσ-ες
- Διάδρομος βιώσιμης κινητικότητας στις αδρανείς γραμμές του τραμ Πρόταση ταχείας εφαρμογής (quick-in) Κοσμάς Αναγνωστόπουλος, Civinet
-Τα σχέδια του φορέα Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε. για την ένταξη του ποδηλάτου στη ζωή της πόλης, Νίκος Μπελαβίλας, πρόεδρος Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.
- Παρουσίαση των 4 πιλοτικών έργων ποδηλάτου που εγκρίθηκαν τον Οκτώβριο από το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, Ευθύμιος Μπακογιάννης, Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας ΕΜΠ
- Βασικές στρατηγικές για την Αθήνα, Θάνος Βλαστός, Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας ΕΜΠ
- Ερωτήσεις-Συζήτηση
Συντονισμός: Μάνος Χαραλαμπάκης, Ορθοπεταλιές
- Σύντομο διάλειμμα
- 20.00-21.30, Οι υποψήφιοι εκθέτουν τις απόψεις τους για το ποδήλατο
- Παύλος Γερουλάνος, υποψήφιος δήμαρχος, Αθήνα είσαι εσύ
- Νάσος Ηλιόπουλος, υποψήφιος δήμαρχος, Ανοιχτή Πόλη
- Κώστας Μπακογιάννης, υποψήφιος δήμαρχος, Αθήνα Ψηλά
- Στάθης Δρογώσης, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, Λαϊκή Συσπείρωση
- Παρεμβάσεις από εκπροσώπους ΠΕΖΗ, Μαμάδες+ στο Δρόμο, ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ Κοινότητα.
- Ερωτήσεις-Συζήτηση
Συντονισμός: Ευρυδίκη Μπερσή, Ποδηλάτ-ισσ-ες
Οργάνωση:
Ποδηλάτ-ισσ-ες (podilates.gr)
Φίλοι του Ποδηλάτου (filoi-podilatou.gr)
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
athina_ora_gia_podilato_20190317_9_low_res.jpg | 456.26 KB |
πολλες για να σας καμαρωνουμε σαν τους τσολιαδες στην αφισα
Ήμουν στο πρώτο μέρος και οι παρουσιάσεις ήταν αρκετά κατατοπιστικές. Δυο-τρεις παρατηρήσεις:
Ο Ευθύμης Μπακογιάννης επισήμανε στην αρχή της ομιλίας του ότι οι παρεμβάσεις που σχεδιάζονται στο δήμο Αθηναίων γίνονται με γνώμονα την ελάχιστη δυνατή "αναστάτωση" της κυκλοφορίας και της στάθμευσης των ΙΧ. Μπορούν τέτοιες υποδομές να λειτουργήσουν υπέρ του ποδηλάτου; Θα είναι δηλαδή χρηστικές ή αντίθετα θα απαξιωθούν και μαζί με αυτές και η ιδέα της ποδηλατικής μετακίνησης;
Ο Θάνος Βλαστός, στην ιδιαίτερα θερμή του ομιλία, τόνισε την προτεραιότητα του πολιτισμού, της κουλτούρας και της εκπαίδευσης ως προϋποθέση υλοποίησης φθηνών και γρήγορων παρεμβάσεων στους δρόμους. Όπως σε πολλές χώρες του εξωτερικού όπου με απλή μπογιά δημιουργούν ποδηλατόδρομους. Εδώ, με όλο το σεβασμό στο έργο και στο πρόσωπό του, νομίζω ότι σφάλει. Οι νοοτροπίες, η κουλτούρα κι ο πολιτισμός χτίζονται με την πάροδο του χρόνου κι εφόσον υπάρχουν οι κατάλληλες υλικές συνθήκες. Ούτε το σχολείο μπορεί να έχει αυτό τον μεταμορφωτικό ρόλο που θα επιθυμούσαμε για δυο λόγους: Πρώτον, γιατί δεν περιλαμβάνεται στους στόχους του σχολείου και άρα δεν υπάρχει στο αναλυτικό του πρόγγραμα. Και πως θα μπορούσε να υπάρχει απούσας της πολιτικής απόφασης μείωσης της χρήσης του ΙΧ; Δεύτερον, το σχολείο λειτουργεί σε καθαρά ιδεαλιστικό επίπεδο. Οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν -όσοι το κάνουν- στα παιδιά το επιθυμητό, το ιδεατό, το οποίο βέβαια έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την πραγματικότητα που βιώνουν. Το αποτέλεσμα είναι το αντίστροφο από το επιθυμητό -αποσύνδεση της γνώσης από την πρακτική χρήση της, από την ζωή τους- αφού δεν μπαίνουν καν στον κόπο (ή στο ρίσκο;) να εξηγήσουν στα παιδιά το γιατί συμβαίνει αυτό.
Όσο αφορά τις γρήγορες και φθηνές υποδομές υπενθυμίζω την περίπτωση των δοκιμασμένων superilles οι οποίες δεν μειώνουν τις ιερές(!!!) θέσεις στάθμευσης αλλά μειώνουν την πρόσβαση των ΙΧ στους δρόμους, αφού απαγορεύουν την κάθετη διέλευση από αυτούς.
Μπράβο και πάλι για τη διοργάνωση!
Υπάρχει μήπως βίντεο των ομιλιών;;;
Ε, τοσος και τοσος κοσμος βολευεται παρκαροντας παρανομα και περνοντας κοκκινα, μην τους αναστατωσουμε κιολας.
Ο καλύτερος ποδηλατόδρομος είναι όντως αυτός με την μπογιά στην άσφαλτο και όχι επάνω στο πεζοδρόμιο,
Αλλά πως θα δουλέψουν οι εργολάβοι και πως θα παρουσιάσουν έργο οι δήμοι,τραβώντας μια γραμμή;
^ Εχουμε αντιστοιχα τετοια για τα μεσα μαζικης μεταφορας. Οταν φτιαχτικαν ειχαν να δειξουν οι εργολαβοι. Το προβλημα ειναι οτι στην πραξη δεν δουλευουν πολυ καλα. Γιατι να δουλεψουν για το ποδηλατο?
Οι λεωφορειολωριδες. Ειναι ο καλυτερος δρομος για τα λεοφορεια και μηχανακια. Θεωριτικα θα εμπαινες στο λεοφοριο που θα ηταν ακριβως στην ωρα του και η διαδρομη σου θα ειχε μια συγκεκριμενη διαρκεια +/- μερικα λεπτα.
Αυτο ομως σε ενα ιδανικο κοσμο, γιατι στην πραξη οι λεωφορειολωριδες ειναι κατειλημμενες απο αλλους που μπαινουν ή παρκαρουν παρανομα και κανεις δεν κανει ποτε κατι για αυτο. Βλεπω π.χ. λιγο πιο κατω απο τη microsoft στη Β.Σοφιας να κοβουν κλεισεις για δακτυλιο μονο ενω αυτοκινιτα κινουνται κανονικοτατα στη λεοφορειωλοριδα και μπρος πισω απο το σημειο που ειναι τα περιπολικα εχει παρανομα παρκαρισμενα χωρις κλεισεις. Πιο κατω στο φαναρι στη μαβιλης σταθερα περνανε 1-3 με κοκκινο και χωρις καν επιπλιξη απο τους τροχονομους που ρυθμιζουν εκει την κινηση. Αλλωστε αυτοι ειναι μονο για το δακτυλιο ενω οι παρακατω, στο φαναρι, μονο για να ελεγχουν την κινηση, δεν εχει χρονο ή διαταγες να κοψουν κλησεις για κατι αλλο. Φυσικα αυτα γινονται σε συγκεκριμενα μερη, σε ολα τα αλλα επικρατει.
Καλα και χρησιμα ολα αυτα και οι συζητησεις, αλλα στην πραξη με μαζικη ατομικη διεκδικηση θα παρουμε πισω τους δρομους. Κανενας δεν θα μας τους δωσει γιατι κανεναν δεν συμφερει να μας τους δωσει
.
Ο καλύτερος ποδηλατόδρομος δεν είναι ούτε στο πεζοδρόμιο, ούτε με μπογιά στην άσφαλτο. Είναι προστατευμένη λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτου.
Φανταζομαι πως ολοι οι υποψηφιοι που συμφωνησαν εχουν καταλαβει την αξια του ποδηλατου και κυκλοφορουν καθημερινα με αυτο δινοντας το παραδειγμα..
^ οχι. Φοβουνται να βγουν στους δρομους οπως και τοσοι αλλοι που μιλαω και θα ηθελαν να κανουν ποδηλατο αλλα δεν κανουν γιατι τρεμουν τους δρομους :)
@αιθεροβάμων ναι ναι.. ή σου λένε οτι σε ζηλευουν που μπορείς!!!
Τα ακούς ειδικά από πολιτικούς υποψήφιους, κολλητούς με τα διάφορα υπουργεία κατά καιρούς, και απορείς απλά γιατι δεν έχουν κάνει τίποτα για την προώθηση του ποδηλάτου τόσο καιρό... Αυτά τα διάφορα υπουργεία και οι αρμόδιοι δηλ. περιμένουν άραγε από κάποιον "καλό" δήμαρχο να κάνει κάτι για το ποδήλατο, έτσι αυθαίρετα;;;;
1] πραγματικά ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ για όσους είχαν την σκέψη, για όσους οργάνωσαν και για όσους εκτέλεσαν όλο αυτό. Δείχνει ότι η κοινότητα είναι ζωντανή και πλέον έχει κύρος αλλά και όραμα και όρεξη να το υλοποιήσει. ΜΠΡΑΒΟ.
2] δεν περιμένω ο δήμαρχος να είναι ποδηλάτης. Περιμένω να με ακούσει όμως, ΝΑ ΜΕ ΑΚΟΥΣΕΙ ΣΟΒΑΡΑ, όχι να με ξεπετάξει για προεκλογικούς λόγους. Περιμένω επίσης να έχει πίσω του και μια ομάδα "ειδικών / εντεταλμένων" που να σχεδιάσει και να υλοποιήσει ΚΑΤΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ για το ποδήλατο στην Αθήνα. Αν αυτό που θα υλοποιήσει τελικά, έχει περάσει και από τις ποδηλατικές συλλογικότητες της πόλης, τόσο το καλύτερο. Για όλους μας.
3] Οι λεωφοριολωρίδες είναι λίγες, μετρημένες στα δάκτυλα, συγκεκριμένες και ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΣΗΜΑΣΜΕΝΕΣ. Είναι ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ να διατηρηθούν ΑΝΟΙΚΤΕΣ στα ΜΜΜ (και στα ποδήλατα, ό,τι ορίζει ο ΚΟΚ). ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ. Δεν υπάρχει λόγος να ξαναγράψω για 654η φορά το "ας βγει η τροχαία επιτέλους να κάνει τη δουλειά της μπλ-μπλα-μπλα". Είναι ξεκάθαρη ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ το να αποκτείσουμε κυκλοφοριακή συνείδηση στο κέντρο της Αθήνας.
4] Κρατάω το πολύ σωστό που διάβασα πιο πάνω. Αν φτιάξεις πιο πολλές θέσεις στάθμευσης, απλά θα αυξήσεις τα ΙΧ, θα χειροτερεύεσεις το ήδη τεράστιο πρόβλημα. Κάποτε θα πρέπει να καταλάβουμε ότι η Αθήνα ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ 2 και 3 ΙΧ σε κάθε οικογένεια. Ούτε σαν χώρους στάθμευσης, ούτε σαν χώρους κίνησης, ούτε σαν εκπεμπόμενους ρύπους, ουτε πουθενά αλλού. Το θέμα είναι ΝΑ ΞΕΒΟΛΕΨΕΙΣ τους Αθηναίους από την μ@λ@κί@ που μας δέρνει και που μπορεί να συνοψιστεί στη φράση: "ας πάρω το 2.500 κ.εκ ΙΧ μου που ζυγίζει και 2 τόνους να περάσω από το κέντρο να κάνω 4 χλμ απόσταση και να παρκάρω όπου βρω..." Για να γίνει αυτό, πρέπει να οργανώσεις σωστές συγκοινωνίες / ΜΜΜ και ταυτόχρονα να κόψεις κώλους σε κάθε παράβαση του ΚΟΚ που έχει να κάνει με τέτοια (βλ. παραπάνω φράση) συμπεριφορά. Το 2ο μπορεί ΚΑΛΛΙΣΤΑ να χρηματοδοτίσει το 1ο. Ξαναλέω ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ.
5] Οι δικαιολογίες είναι πραγματικά γελοίες. Πλέον στο κέντρο της Αθήνας υπάρχουν ένα σωρό συγκοινωνίες. Μπορείς εύκολα και οικονομικά να κατέβεις στο κέντρο και να κάνεις την όποια δουλειά σου και να επιστρέψεις σύντομα. ΠΡΟΣΟΧΗ: Όταν λέω ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ, εννοώ ότι το 1,40€ εισιτήριο είναι πιο λίγο από τα 5 ευρώ /ώρα πάρκιν. Δεν υπολογίζω το "τσάμπα θα παρκάρω στη ράμπα αναπήρων, άλλωστε 2 λεπτά θα κάνω".... ΟΚ? Όταν λέω ΣΥΝΤΟΜΑ, εννοώ ότι: και η λεωφοριολωρίδα θα είναι ανοικτή και ανεμπόδιστη από ΙΧ και το ΤΡΑΜ θα κινείται όπως κινείται σε 523 άλλες πόλης του κόσμου και το τρόλευ θα διασχίζει τα στενά δρομάκια ανεμπόδιστο χωρίς παράνομα παρκαρισμένα ΙΧ στη γωνία με την κίτρινη διαγράμμιση.... ΟΚ? ........... Το οποίο επαναλαμβάνω είναι ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ που δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ στην πολιτεία, παρά μόνο στους παραβάτες.
.... άιντε να δούμε πότε θα κάνει ξαστεριά.....
Ούτε κι εγώ, αλλά αν ήταν θα είχε τεράστια επίδραση.
Δεν ξεχνάω το ρόλο τη φωτογραφίας με τον ΠτΔ Στεφανόπουλου τότε στο μακρυνό 2000...κάτι.
Ένα σχόλιο με αφορμή τη συζήτηση:
Αναφέρθηκε από έναν ομιλητή πως οι νέες προδιαγραφές για τους ποδηλατόδρομους αποτελούν "ένα βήμα πίσω" στην υπόθεση του ποδηλάτου, είναι "φαραωνικές" και εξυπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες. Διαφωνώ με αυτήν την άποψη. Αν και κατανοώ τις δυσκολίες που θέτουν στους μελετητές, πιστεύω πως συνιστούν ένα θετικό βήμα, καθώς προστατεύουν από κακούς ποδηλατόδρομους σαν όλους όσους έχουμε δει να φυτρώνουν τα τελευταία χρόνια. Αν το σύνολο των μελετητών διαφωνούν ως προς κάποιες από τις υποχρεωτικές διαστάσεις που θέτουν οι προδιαγραφές, οφείλουν συγκροτημένα και συλλογικά να καταθέσουν τις διαφωνίες και τις προτάσεις τους ώστε να βελτιωθούν. Στην εισαγωγή, άλλωστε, των τεχνικών οδηγιών (στις πρώτες σελίδες) αναφέρεται ρητά η ανάγκη κοινοποίησης θετικών ή αρνητικών διαπιστώσεων από την εφαρμογή τους.
Οι κραυγές και τα "κατηγορώ" με ενοχλούν...