Γεια σε όλους, είμαι απο Ρόδο και 46 ετών, μόλις σήμερα έκανα εγγραφή στο φορουμ με αφορμή την αγορά ενός μεταχειρισμένου ποδηλάτου (GT mountain bike aggressor 3.0 του 2011), σκοπός μου είναι να εξοικονομήσω 1 με 2 ώρες μέρα παρά μέρα για αερόβια άσκηση, στο παρελθόν δοκίμασα γυμναστήριο αλλά η μονοτονία με κάνει να βαριέμαι αφάνταστα για αυτό και σκέφτηκα εναλλακτικά το ποδήλατο.
Στόχος μου είναι να μοιραστώ μερικές σκέψεις – απορίες σε περίπτωση που κάποιος με περισσότερη εμπειρία μπορεί να μου δώσει χρήσιμες συμβουλές.
Το ποδήλατο οπτικά είναι άριστο (δεν είμαι και ο ποιο έμπειρος για να το κρίνει αλλά έτσι δείχνει τουλάχιστον) τα λάστιχα τα φρένα οι ταχύτητες σχεδόν αχρησιμοποίητα, (ο προηγούμενος κάτοχος το αγόρασε το 2011 για να ασχοληθεί αλλά μετά από μερικές βόλτες κατέληξε στην αποθήκη και έκτοτε έμεινε εκεί, έτσι τουλάχιστον μου είπε).
Σε πρώτη φάση δεν γνωρίζω αν πρέπει να γίνει κάποιο σέρβις και σε τι εξαρτήματα, σκέφτηκα να το πάρω σε έναν ποδηλατά, σκέφτηκα ότι ίσως έχετε να μου προτείνετε κάποια σημεία που πρέπει να προσέξω έτσι ώστε να μην με «εκμεταλλευτεί» ως άσχετο με το αντικείμενο, δηλαδή π.χ. τι πρέπει να αλλαχτεί να συντηρηθεί η να γρασαρίσει κλπ. η ενδεχομένως κάτι άλλο….
το ολο εχει να κανει με το τιμη στο δινει. Απο εκει και περα πρεπει να ξερεις οτι ουσιαστικα ειναι ξεπερασμενο (26αρηδες τροχοι) και οτι για βολτες τα 26αρια ΜΤΒ δεν ειναι οτι καλυτερο αλλα τις βολτες σου θα τις κανεις. Εαν απο το 11 δεν εχει πειραξει τιποτα θα θες ελαστικα και τακακια (εαν δεν κανω λαθος ειναι με v-brake??) μπορει και αλυσιδα. Ολα τα υπολοιπα κανονικα πρεπει να ειναι λειτουργικα (η αναρτηση θα εχει κολησει λιγο αλλα.......). Βεβαια το σωστο ειναι να το δει καποιος που ξερει και οχι να σου λεμε τα θεωρητικα
Το αγόρασα ήδη απο χθες, ναι ειναι με v-brake, η ανάρτηση την πίεσα λιγο δεν ξερω.... μου φάνηκε νορμαλ αλλα και παλι δεν ειμαι σιγουρος.... δεν καταλαβα γιατι ειναι ξεπερασμένοι οι τροχοι 26''? μπορώ να βάλω μεγαλύτερες ρόδες απο 26'' ? βασικά τα λαστιχα που εχει πάνω ειναι για δρομο (slick) οχι τρακτεροτα.
Κώστα, ο άνθρωπος είναι 46 και μιλάει για ολιγοωρη αερόβια άσκηση. Αν δεν είναι ντερέκι μέχρι εκεί σ'απάνου, μια χαρά θα του κάτσει το 26".
Αν μιλάμε για γκρεμίλες και χωματολασπουριές και λακουβάρες στα βουνό, ΟΚ, μαζί σου, θα προτιμούσα 29"..... αλλά μάλλον όλα αυτά είναι εκτός θέλατος.
Προς τον νέο φίλο από Ρόδο: μια χαρά το ποδήλατο, και η τιμούλα πολύ τζετ. Ρίξε μια καλή ματιά σε ελαστικά - τακάκια - αλυσίδα - συρματόσχοινα. Αν είναι σε καλή κατάσταση, προχώρα και γράφε χλμ. Αν κάτι είναι φθαρμένο, άλλαξέ το ΧΘΕΣ.
Το γυμναστήριο είναι εντελώς άχρηστο όταν ζεις στη Ρόδο που έχει απίστευτες διαδρομές και που κάθε 2η γειτονιά έχει και μια ποδηλατοομάδα.....!!!! Βγες και γράφε χλμ. Βρες παρέα και ο ένας να "τσιγκλάει" τον άλλο ώστε να βγαίνετε ΣΥΧΝΑ. Αν μείνεις σόλο, πολύ φοβάμαι ότι θα το βαρεθείς και θα το αφήσεις πρόωρα..... ΒΡΕΣ ΠΑΡΕΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑΣ "ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑΣ" με την δική σου .... και καλές πεταλιές.
Φιλέ μου σε ευχαριστώ και εσένα για την ανταπόκριση σου στο thread, βασικά έπιασες ακριβώς το νόημα, όντως για ολιγόωρη αερόβια το θέλω και έχω ύψος 1:70 οπότε πιστεύω οτι ειναι στα μέτρα μου βάση των λεγομένων σου, όσο για τα χρήματα μου φάνηκαν και εμένα μια χαρά για την κατάσταση που ήτανε το ποδήλατο (σχεδόν αχρησιμοποίητο ούτε γρατζουνιές ουτε φθορές ουτε σκουριες τιποτα απολύτως) χθες το καθάρισα (στεγνά όμως διότι το μονο που ειχε ήτανε λιγη σκόνη και ποιο πολύ για να δω και όλα τα εξαρτήματα από πολύ κοντα) και δεν το εχω λιπάνει ακόμα, όλα φαίνονται καινούρια και αχρησιμοποίητα (ουτε γρατζουνιές στον σκελετό ούτε φθορά γραναζιών "ειναι καινούρια χωρίς φθορές" η αλυσίδα φαίνετε άθικτη) απλα θα το λιπάνω θα φουσκώσω τα λάστιχα και θα το βγάλω μια βολτα και βλέποντας και κάνοντας, οσο για την Ρόδο όντως ειναι ετσι οπως τα περιγράφεις, μακάρι να βρω παρεα εδω στην Ρόδο για βολτες και ιδιαίτερα "ιδιας δυναμικότητας" αυτο θα ήτανε καταπληκτικό.
Έχω μερικές ερωτήσεις:
1) τα ρουλεμάν της μεσαίας τριβής (το διάβασα στον ιντερνετ) καθώς και των αξόνων του εμπρός και του πίσω τροχού λιπαίνονται με κάποιο γράσο ανά κάποια χιλιόμετρα? ή δεν αξίζει τον κόπο και αλλάζεις μια και καλή τα ρουλεμάν όταν χαλάσουν (υποθέτω ότι αυτό γίνετε αντιληπτό όταν θα ακούς έντονο θόρυβο ή έχει κάποια ενδεικτικά χιλιόμετρα για αλλαγή)?
2) την ίδια σχεδόν ερώτηση εχω και για την αλυσίδα, δηλαδή θέλει μετά από κάποια χιλιόμετρα άλλαγμα ή όταν ΟΠΤΙΚΑ δείξει ότι εχει υποστεί έντονες φθορές την αλλάζεις?
3) σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω «βαζελίνη για την λίπανση της αλυσίδας» κάπου διάβασα ότι είναι το καλύτερο λιπαντικό, ισχύει? Και ειδικά για τώρα που πλέον ενόψει καλοκαιριού.
1. μεσαία τριβή, σε τέτοια ποδήλατα σαν το δικό σου, είναι ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ. Δεν αξίζει να ασχοληθείς παρά μόνο αν τρίζει ΠΟΛΥ ή αν έχει χαλαρώσει / ξεβιδωθεί και παλατζάρει. [οπότε θέλει απλά σφίξιμο ή άλλαγμα => σε ποδηλατάδικο]
2. Με την αλυσίδα είναι πιο εύκολα τα πράγματα. Καθαρίζεις με κάποιο σπρέι / καθαριστικό / ζεστό σαπουνόνεο / ατμοκαθαριστή ή ότι άλλο βρεις (τσέκαρε ειδική ενότητα μέσα στο φόρουμ). Στεγνώνεις και τσεκάρεις Οπτικά για σκουριές ή στράβωμα ή χτύπημα. Και μετά την μετράς με ειδικό εργαλείο (μάλλον σε ποδηλατάδικο). Αν έχει ξεχειλώσει, θέλει αλλαγή.
3. Ποτέ μα ποτέ και Ζαμέ_των_Ζαμών δεν έχω ακούσει για βαζελίνη σε ποδηλατική λίπανση. Ούτε γράσσο, ούτε βαζελίνη ούτε κόκακόλα ούτε μελάσσα, ούτε κουμκουάτ. Απλό φθηνό ΛΕΠΤΟΡΕΥΣΤΟ μηχανόλαδο. Το πιο λεπτό και το πιο φθηνό που θα βρεις. Αν έχεις λάδι από ραπτομηχανή κάνει.
- Λιπαίνουμε ΜΟΝΟ ΑΦΟΥ έχουμε καθαρίσει / στεγνώσει.
- Δεν αφήνουμε ΠΟΤΕ αλίπαντη μεταλλική επιφάνεια που έχουμε καθαρίσει.
καταπληκτικός, ευστοχος και περιεκτικός, ευχαριστω πολυ!
τα ρουλεμαν στις ροδες δεν θα σου συνιστουσα να περιμενεις να φαγωθουν για να τα κοιταξεις. γιατι στην ουσια δεν εχει ρουλεμαν αλλα χυμα μπιλιες και οι φωλιες δεν αλλαζονται.
οσο για την αλυσιδα. μπορει να φενεται καλη με το ματι αλλα υπαρχει τροπος που μετραμε την φθορα. εαν εχει μακρυνει/ξετανισει θελει αλλαγμα συμφωνα με τα λεγομενα του κατασκευαστη.
τσεκαρε αυτο εδω.
αν εχεις εναν μεγαλο χαρακα μετρας 12" ή 30,5cm απο το κεντρο ενος κρικου και εαν δεν πεσεις μεσα στο ματακι του αλλου κρικου πας για αλλαγμα.
Μια χαρα ειναι η βεζελινη για βιδες ή παλουκοσελο π.χ που απλα δεν θες να σκουριασουν και δεν τρωνε μηχανικη καταπονηση :)
Αλλα και για αυτα ακομα, σαν προσορινη λυση, θα κανει τη δουλεια που χρειαζεται μεχρι να βρεις κατι πιο καταληλο. Αρκει να θυμασαι οτι τα τρεχεις με προσορινη λιπανση
Δεν την ξερεις γιατι δεν εισαι αρκετα παλιος :p
Για την αλυσιδα τωρα επειδη ειναι πολλων χρονων αλλα χωρις χρηση δεν υπαρχει περιπτωση ουτε να ειναι εκτος οριων (αυτο που σου λενε να μετρησεις για το εαν εχει "τεντωθει" παραπανω απο το προβλεπομενο) και ουτε λιγη σκουρια θα κανει τιποτα. Αλλα επειδη δεν εχει χρησιμοποιηθει τοσο καιρο πρεπει να δεις εαν εχεις κανενα κολλημενο κρικο. Και αυτο φαινεται μονο με το ματι.
Φίλος, η βαζελίνη είναι για αλλού.... εμείς οι παλιοί την
χρησιμοποιούσαμεχρησιμοποιούμε αλλού.... Τώρα εσείς τα νέα παιδιά, που δεν ξέρετε από δαύτα, την βάζετε στα ποδήλατά σας....Πέραν της πλάκας, οι παλιοί, επειδή είχαν ακόμα πιο παλιούς γονείς και γιαγιάδες, που είχαν ραπτομηχανές, βάζανε αποκλειστικά λαδάκι της singer / ραπτομηχανών. Μάλιστα είχαν - οι παλιοί - και ένα μικρό μπουκαλάκι με λεπτό στόμιο / ειδικό για λάδωμα με τέτοιο λεπτόρευστο λάδι.... Αυτά με τους παλιούς. Με τους σύγχρονους τώρα, ΓΙΑ ΦΑΣΗ "ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ" που αναφέρετε πιο πάνω, έχω δει το ακόμα πιο απλό: μαγειρικό / βρώσιμο λαδάκι από την κουζίνα της μαμάς..... Σταματάει τριξίματα, διώχνει υγρασία, και δίνει και μια εσσάνς πιο γκουρμέ στο ποδήλατό σου....
Το πρόβλημα με την βαζελίνη, είναι πόσο εύκολα μπορείς να την καθαρίσεις μετά, όταν θα έχει γίνει στόκος με την μάκα του δρόμου και την λασπουριά, και όταν θα παλεύεις όχι_με_ατμοκαθαριστή αλλά με σφυροκάλεμο για να την απομακρύνεις και να καθαρίσεις....
Μπορει και να κανω λαθος αλλα εχω την εντυπωση οτι ολα τα ποδηλατικα γρασσα εχουν τη βαζελινη σαν βαση και σαπουνια για να γινονται πιο στοκοι και να αντεχουν τριβες και θερμοκρασιες. Ειναι δηλαδη βαζελινη με προσθηκη σαπουνιων και λαδιων, συνθετικων και/ή ορυκτων. Βαση αυτου θα φανταζομουν οτι τα ποδηλατικα γρασσα θα ειναι πιο δυσκολο να αφαιρεθουν οταν θα εχει κολησει η μακα και η λασπουρα...
Αν δεν ειχα κατι καλυτερο θα προτιμουσα βαζελινη στα ποτηρια του λεμου παρα ελαιολαδο. Απο αυτο θα εβαζα στην αλυσιδα