Καλημέρα στο φορουμ.
Θα ήθελα τη συμβουλή σας. Στο ποδήλατο μου , ένα παλιό ατσαλένιο MTB της δεκαετίας του 90 θέλω να αλλάξω το τιμόνι για πιο άνετη και όρθια θεση οδήγησης. Το τιμόνι που εχω δει και νομίζω θα εξυπηρετούσε είναι αυτό https://www.bike-components.de/en/NC-17/Trekking-Pro-60-mm-25-4-Riser-Handlebars-p21449/black-618-mm-32--o209181/
Το ποδήλατό μου είναι αυτό https://www.dropbox.com/s/34lloo0lxeem11v/podilato.j... και έχει ίσιο τιμόνι. Δεν ξέρω αν θα κερδίσω κάτι ή όχι ή θα είναι ασκοπη μετατροπή.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Καλησπέρα! σε ένα βιβλίο διάβασα οτι όσο πιό συχνά οδηγάμε(ειδικά στην πόλη με τα γκάπα γκούπα και τις φάπες που έρχονται απο παντού!), τόσο πιό συχνά πρέπει να αλλάζουμε το τιμόνι μας. Έλεγε για αντικατάσταση κάθε τέσσερα χρόνια, αλλα δεν θυμάμαι τί ακριβώς έγραφε(αλουμίνιο ή χρωμολένιο), ούτε περισσότερες λεπτομέρειες, π.χ. για βουνό ή δρόμο καθημερινή χρήση, ή άλλες λεπτομέρεις.
Επειδή το Τrek θέλει μεράκι http://www.vintage-trek.com/component_dates.htm στην θέση σου θα επέλεγα ατσαλένιο τιμονάκι, βαρύτερο μεν, αλλα πιό ασφαλές.Βέβαια είναι τελείως προσωπικό το θέμα, οι επιλογές πάρα πολλές https://www.hashtagbikes.com/category_s/610.htm οι παράμετροι ακόμα περισσότερες(ανοιχτά πνευμόνια ? άνεση ή αγωνιάρικη γεωμετρία? "επιθετική" οδήγηση, ή καλύτερη ορατότητα?), το καλύτερο και ασφαλέστερο θα ήταν ένα Nitto, με χαρακτηριστικά σαν του NC-17
Προσωπικά θα απέφευγα το αλουμίνιο, και θα πήγαινα εκεί που προτίμησε και ο κατασκευαστής, δηλαδή στην απόλυτη ποιότητα της Nitto. Λένε οτι το αλουμίνιο έχει μικρή μνήμη, και απο έναν αριθμό φορτίσεων και μετά σπάει σαν αγγούρι, ενώ το χρωμολένιο αντέχει πολύ περισσότερο σε κύκλους φόρτισης(εφ΄ όσον έχει σφιχτεί σωστά βέβαια).Πιθανολογώ οτι με ατσαλένιο τιμονάκι το σύνολο θα γίνει ακόμα απορροφητικότερο και άνετο όπως άλλωστε η εμπειρία ενός τέτοιου Trek έχει επιβεβαιώσει. Καλές και ασφαλείς βόλτες πάντα!
το ποδήλατο έχει από την «μάνα του» αλουμινένιο τιμόνι, και το πιο πιθανό είναι να πάω πάλι σε αλουμινένιο.
Τα NITTO που αναφέρεις δεν τα ήξερα, έχουν όντως ενδιαφέρουσες επιλογές και σε αλουμίνιο. Αυτό που επιδιώκω είναι περισσότερη άνεση και καλύτερη ορατότητα , γιατί το ποδήλατο το χρησιμοποιώ πια αποκλειστικά για αστική χρήση.
Και γιατί πια η σκυφτή θέση στο συγκεκριμένο ποδήλατο με κουράζει. Το θέμα μου είναι, θα δώ βελτίωση με αυτή τη μετατροπή ή είναι πεταμένα λεφτά; το έχει κάνει κανείς; έχει κάποιος να προτείνει κάποιο τιμόνι που να εκπληρώνει τον στόχο μου;
@johnheret το δευτερο link (hashbikes) έβαλες δεν μου το ανοίγει.
Καλημέρα
Σε αντίστοιχο ατσάλινο που έχω στήσει (όχι για εμένα), έβαλα ένα λαιμό με ρύθμιση και κλίση προς τα επάνω και τιμόνι σχετικά μεγάλο και κουρμπαριστό, δλδ έρχεται λίγο προς τα πίσω. Δίνει μια άνετη και όρθια θέση αυτός ο συνδυασμός. Αν μπορέσω θα βγάλω μια φώτο να ανεβάσω εδώ.
Να δεις λογο τα city τιμόνια που έχει το rose.
Δηλαδη εβαλες τιμονι flat απλα με κληση προς τα πισω; Εγω ελεγα να βαλω κατι και με κληση και με rise.
Ναι, αλλά του έδωσα και ύψος με το λαιμό.
Η κλήση όμως στα άκρα συμβάλλει και στην πιο όρθια θέση.
... αν μιλάμε για τυπική αστική χρήση, ασφάλτινη ποδηλασία, χωρίς: ταρζανιές / χωματο-γκρεμίλες / καταβάσεις_δίχως_αύριο, τότε μην ασχολείσαι με το υλικό κατασκευής. Αλουμίνιο, ατσάλι, κάρμπον ΝοΝΝΑΜΕ, κάρμπον επώνυμο, όλα κάνουν, ΑΡΚΕΙ να ΜΗΝ ΣΦΙΞΕΙΣ ΠΟΛΥ τις βίδες του λαιμού και το τσακίσεις.
Κυκλοφορώ τα τελευταία 6-7 χρόνια με ένα ΝοΝαμε κινεζιά και_καλά_κάρμπον τιμόνι που μου χάρισαν, το έχω βάλει στο ideal trekking και δεν έχω δει κανένα πρόβλημα. Μάλιστα το έχω κόψει και αρκετά και έχει μείνει πολύ στενό.....
Σχετικά με το σχήμα / μέγεθος / κλήση, όλα είναι στην απόλυτη ΕΠΙΛΟΓΗ του ποδηλάτη. Διαλέγεις και βάζεις. Γράφεις " θέλω να αλλάξω το τιμόνι για πιο άνετη και όρθια θεση οδήγησης ". Ε, ένα τέτοιο τιμόνι σαν αυτό του λινκ που έβαλες, ή ένας λαιμός με ρυθμιζόμενη θετική κλήση θα σου δώσει αυτήν την πιό όρθια θέση. Οπότε, το μόνο που μένει είναι η δοκιμή... κια μετά να γράψεις τις εντυπώσεις σου από την αλλαγή..... :)
Τα μεγέθη που σε αφορούν είναι τρία (εκτός του μήκους που κόβεται σιγά σιγά μέχρι να φτάσεις στο επιθυμητό).
Α. backsweep μετριέται σε μοίρες και είναι η οριζόντια κλίση από το κέντρο προς τα πίσω, κατ’ εμέ είναι πολύ σημαντική για την άνεση αφού έρχεται κοντύτερα και οι παλάμες σε πιο φυσική κλίση και σε κάνει να οδηγάς λιγότερο σκυφτός και άρα ψηλότερα.
Β. upsweep μετριέται σε μοίρες και είναι η κάθετη κλίση από το κέντρο προς τα πάνω, σε συνδυασμό με το προηγούμενο μέγεθος προσφέρει, σε αντίστοιχο ίδιο μήκος τιμονιού, περισσότερο όρθια θέση.
Γ. rise το ύψος του τιμονιού από τον λαιμό, μετριέται σε εκατοστά/χιλιοστά, αν έχει rise ένα τιμόνι θεωρείται ψηλό.
Οι πρώτες δύο μετρήσεις είναι σχετικές ανάλογα με το μήκος του τιμονιού γι αυτό και μετριούνται σε μοίρες.
Εάν θέλεις κάτι δραστικά διαφορετικό πάρε τιμόνι με rise. Εάν θες να αλλάξεις τη θέση οδήγησης σε πιο ξεκούραστη αλλά χωρίς δραματικές αλλαγές, προτίμησε τιμόνι με μεγάλο backsweep ή/και upsweep. Προσωπικά εγώ έχω στενό τιμόνι με backsweep και το θεωρώ αρκετά πιο ξεκούραστο για τα χέρια και την άνεση. Δεν θα επέλεγα τιμόνι με rise επειδή δεν θα με βόλευε να σηκωθώ τόσο πολύ αλλά αν ήθελα, θα έπαιζα πρώτα με ενα λαιμό ψηλότερο/ρυθμιζόμενο (αν ήθελα κάτι τέτοιο) πριν αγοράσω κάποιο ακριβό τιμόνι.
Αν αγοράσεις αναμένουμε εντυπώσεις από τη δοκιμή!
Καλημέρα. Ευχαριστώ για τις συμβουλές.
Τελικα αφού ειδα στο internet άπειρες φωτογραφείες απο τιμονια με κλησεις, κουρμπες, μοίρες, μήκη, αλουμινια, σιδερα, ζαλίστηκα. Τελικα δεν μπορώ να φανταστώ το αποτελεσμα. Έτσι παρηγγειλα αυτό https://www.ergotec.de/en/products/lenker/sub/e-bike...
Αποφάσισα να παω στη λύση με τον υπάρχων λαιμό για να κρατήσω χαμηλό το κόστος. Επίσης μου αρεσαν πολύ τα nitto αλλά και αυτά ακριβά οταν δεν ξερεις πιο ακριβως θα ειναι το αποτέλεσμα.
Πάντως σκέφτομαι να μετατρεψω το ποδήλατο σε καθαρά citybike με φτερά σχαρες κ.τ.λ. αφου για αλλες διαδρομες εχω το κουρσακι.
Υ.Γ. ειχα καιρο να γράψω στο φόρουμ και γενικα ειχα παρατησει το ποδηλατο για καμποσο καιρο, βλεπεις καμια φορά η ζωή σφηγγει λιγο παρανω τη βίδα αλλα ολα καλα. Ξαναπιανω το ποδηλατακι μου με ενθουσιασμο. Χαίρομαι που ειστε ολοι καλα .
@scrabler: Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!
@diopan: καλή επιλογή, με δεκαετή μάλιστα εγγύηση για σπάσιμο(χτύπα ξύλο). Βρήκα το βιβλίο του Zinn Lennard που απαντάει και στο
https://www.velonews.com/tag/technical-faq. Εννοούσε (όχι βέβαια για μάρκετινγκ), αλλα για πολιτικές
https://company.3t.bike/3t-group-warranty-policy/ ασφαλείας και πρόληψη(για να μην φτάνει κάποιος στην δωρεάν αντικατάσταση
ή την κακιά ώρα)
Καλές βόλτες σε όλους!
Η αλλαγή έγινε επιτέλους.
Το ποδήλατο απέκτησε νέο τιμόνι και μαζί με αυτό νέο χαρακτήρα. Στην πραγματικότητα έγινε ένα άλλο ποδήλατο. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι μεγάλωσε μαζί μου. Έχασε τελείως τον όποιο αγωνιστικό χαρακτήρα είχε. Πριν η θέση οδήγησης ήταν πολύ σκυφτή.
Το τιμόνι έχει έρθει στο ύψος της σέλας ενώ πριν ήταν αρκετά πιο χαμηλά.
Η αλλαγή ήταν σχετικά εύκολη. Δύο απρόοπτα εμφανιστήκαν. Το πρώτο ήταν ότι στο παλιό τιμόνι τα άκρα είχαν ζουλιχτεί από τα barends και δεν μπορούσα να αφαιρέσω τα χειριστήρια, αλλά εδώ βοήθησε το σιδηροπρίονο.
Το δεύτερο ήταν ότι το καλώδιο του ενός φρένου ήταν κοντό για το καινούργιο τιμόνι αλλά ευτυχώς είχα περίσσευμα από παλιά.
Σε ότι αφορά την οδήγηση, πέτυχα αυτό που ήθελα. Έγινε ποδήλατο αστικής μετακίνησης.
Βέβαια με την μετατροπή αυτή κάτι παίρνεις, κάτι χάνεις. Το ποδήλατο σε κάνει να θες να πάς αργά. Δεν σε παρασύρει να τρέχεις. Σε προσκαλεί να πάς βόλτα και όχι για «αγώνα».
Χάνεις αρκετά στις ανηφόρες. Δεν τραβιέσαι εύκολα από το τιμόνι για να βάλεις δύναμη. Εκεί δηλαδή που πριν στον ανισόπεδο κόμβο πέρναγα του σκοτωμού πάνω από την γέφυρα, τώρα πάω χαλαρά από κάτω χωρίς να κουράζομαι. Μπορεί να είναι και το ότι μεγαλώνω.
Χάνεις και στις κατηφόρες, δηλαδή αν αναπτύξεις μεγάλη ταχύτητα δεν έχεις τον έλεγχο του ποδηλάτου όπως παλιά, αλλά το ζητούμενο έτσι κι αλλιώς δεν ήταν η ταχύτητα, αλλά η άνεση.
Έχει γίνει ένα ποδήλατο που δεν το σκέπτεσαι να ανέβεις για μια χαλαρή βόλτα ή για να πας στη δουλειά σου. Δεν ενοχλούν τα καθημερινά ρούχα κατά την ποδηλασία. Έχει γίνει τόσο εύκολο να καβαλήσεις το ποδήλατο για να πας από το Α στο Β χωρίς να το σκέπτεσαι και χωρίς πολλές προετοιμασίες.
Ένα πράγμα που δεν θα μπορέσω να μεταφέρω στο κείμενο είναι ο ενθουσιασμός που έχω κατά τη βόλτα με το «καινούργιο» μου ποδήλατο. Ένα πράγμα που μετάνιωσα λίγο, είναι ότι ίσως θα έπρεπε πέρα από το λειτουργικό κόμματι να προσέξω λίγο και το οπτικό, δηλαδή να πάω σε λίγο διαφορετικά ανταλλακτικά όπως τα nitto τιμόνια και έναν ποιο ποιοτικό λαιμό, αλλά δεν πειράζει, και έτσι καλό είναι.
Καλές βόλτες σε όλους.
Κάποτε ήταν έτσι
μετά έγινε έτσι
Του έδωσες ωραίο χαρακτήρα!!!
Άλλαξες και λαιμό, σωστά? Τα καλώδια νομίζω θέλουν λίγο μάζεμα.
Ναι, άλλαξα τον λαιμό γιατί στην αρχη το αποτελεσμα δεν με ικανοποιούσε. Παραδόξως έπεφτε πολυ βαρος στις παλάμες και διορθωνα συνεχώς την λαβή κατα την οδηγηση, οπότε έβαλα και τον λαιμό και το σηκωσα ακομη πιο ψηλά.
Αυτό το ποδήλατο το έχω από οταν ημουν εικοσιπέντε χρονών δηλαδη είκοσι χρονια τωρα. Δεν θα το άλλαζα εύκολα , έχει γεράσει μαζι μου.
όλα καλά τα έκανες, εκτός από ένα..... Εκείνον τον παλιό ριμαδολαιμό γιατί ασέλγησες τόσο άσχημα στο γηραιό κορμί του??????? Τι σου έφταιξε??? Δεν σε συντρόφευε με αγάπη τόοοοοοοοοοσα χρόνια?????
ΟΚ, να τον κόψεις, προφανώς, ναι. Αλλά όσο το δυνατό πιο κοντά στις στραβομένες άκρες. Όχι εκεί πέρα στη μέση!!!!. Τον αχρήστευσες, ενώ αν έκοβες πχ 5 + 5 πόντους θα είχες ένα όμορφο spare τιμόνι......
Η αλήθεια δεν το σκέφτηκα έτσι, αλλά ήταν παλιό, διαβρωμένο και σε κακή κατάσταση. δεν νομίζω ότι θα το χρησιμοποιούσα ποτέ ξανά.
Για ποιό λόγο το έκοψες;
(Απλά από περιέργεια ρωτάω).
Είχαν στραβώσει οι άκρες από τα barends που ηταν βιδωμένα πάνω και δεν χώρουσαν να βγούν τα χειριστηρια.
ok κατάλαβα. Ευχαριστώ.