Εδώ και πολύ καιρό θέλω να βρω ένα αξιόλογο φόρουμ με πληροφορίες για e-bikes αλλά κατα προτίμηση ΕΛΛΗΝΙΚΟ!
Και αφού δεν έχω βρεί είπα να κάνω πράξη το ρητό:
"Αν δε βρεις το δρόμο, δημιούργησέ τον"!!
... οπότε ξεκινώ αυτό το thread εδώ και ... όσοι πιστοί προσέλθετε!
Για αρχή σκοπεύω να παραθέσω τη δική μου εμπειρία με το e-bike μου, ώστε να έχει ο μέσος Έλληνας ο έρμος μια βάση για πολύτιμες πληροφορίες...
By all means please add yours (πείτε κι εσεις - που λεν και στο χωρίο μου)
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Μετέτρεψα το Megisto μου με ΚΙΤ μεσαίας τριβής TSDZ2 (κινέζικο) και μπαταρία 48V - 10Ah (γερμaνική με LG cells) και το ποδήλατο απλά ΠΕΤΑΕΙ.
Η όλη μετατροπή μου κόστισε 515€ και την έκανα με τα χεράκια μου
Έχει φανταστική pedal-assist λειτουργία και ικανοποιητική πορεία και με thumb-throttle.
Αλλά στο pedal-assist είναι τόσο ομαλή η υποβοήθηση (με 4 επίπεδα) που είναι απόλαυση να κάνεις βόλτες.
Βγάζει 40-50km αυτονομία με μία φόρτιση ΚΑΙ δεν είναι ιδιαίτερα βαρύ το όλο σύνολο (μου πρόσθεσε περίπου 6 κιλά)
Ακόμα και με κλειστή την υποβοήθηση, μπορείς να βολτάρεις στο χαλαρό! (οκ σε ανηφόρες σε χαλάει λίγο)
Συνολικά όμως είμαι ΠΑΡΑ πολύ ευχαριστημένος και δεν μπορώ να φανταστώ ΠΟΣΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ θα ήταν ένα εργοστασιακό ηλεκτρικό ποδήλατο που θα κόστιζε 3 χιλιάρικα...!!!
Εκτος απο αυτα που αναφερεις, καπου δεν επρεπε να πεις και οτι το οχημα που εφτιαξες ειναι παρανομο και απαγορευεται να κυκλοφορει στους δρομους;
Όχι. Πρέπει να ρωτήσεις πρώτα αν έχω κάνει τις νόμιμες διαδικασίες για να κυκλοφορει. Όπως επίσης και τις λεπτομέρειες του κατα πόσο περνάει το όριο των 25χαω...
Αν ενδιαφέρεσαι μπορούμε να το συζητήσουμε.
Όπως και να έχει, για να μη πλατιάσουμε μ αυτό το θέμα, αν θέλεις, δημιούργησε ένα ξεχωριστό thread για να το αναλύσουμε το θέμα της νομοθεσίας.
Παρακαλώ να μη βγούμε πολύ off-topic.
Όπως επίσης παρακαλώ αν υπάρχουν haters επι του θέματος ηλεκτρικό ποδηλατο να σεβαστουν αυτό το συγκεκριμένο thread. Θερμή παράκληση είναι (όποιος θέλει την τηρεί)
Θα ηθελα πολυ να μου αναφερεις ολες τις νομιμες διαδικασιες που εκανες για να κυκλοφορει στον δρομο και το τι χρειαζεσαι για να το οδηγεις. Και φυσικα δεν μιλαω για το οριο των 25χλμ την ωρα.
Απο τη στιγμή που έχεις ένα μοτέρ με χειρόγκαζο το οποίο δεν υποβοηθά μόνο -όπως λέει η νομοθεσία- και το οποίο είναι μεγαλύτερο απο 250w και φυσικά αναπτύσσει μεγαλύτερες ταχυτητες απο 25 Km/h, μπαίνεις αναγκαστικά στην κατηγορία "ηλεκτρικό σκούτερ". Δεν είναι "κακό" αυτό με τη διαφορά πως χρειάζεσαι άδεια/δίπλωμα/ασφάλεια που προφανώς δεν έχεις. Ότι άλλες "διαδικασίες" κάνεις θεωρώ πως είναι για να ξεγελαστεί το σύστημα και -παράνομα- να θεωρηθεί ποδήλατο και να αποκτηθεί με πλάγιους τρόπους κάποιο πιστοποιητικό συμμόρφωσης αφού όλοι ξέρουμε σε τι χώρα ζούμε (και τι πολίτες είμαστε)...
Έβαλα και το σχετικό θέμα παιδιά!
https://www.podilates.gr/forum/tehnika-themata-ki-id...
ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: Ας μη γεμίσουμε αυτό το thread με συζήτηση γύρω από τη νομοθεσία!... υπάρχει πλέον το άλλο. Αν θελετε το σέβεστε!
Κατα τ άλλα πρέπει να πω ότι είναι δικαιολογημένες οι αμφιβολίες και ενστάσεις πάνω στο γενικότερο θέμα, και σας ευχαριστώ για τη συμμετοχή! :)
kktsol, δεκτόν! Απλά θα το αναδιατυπώσω:
Το όχημα λοιπον που εφτιαξα ενδέχεται να μην είναι νόμιμο, βάσει της ευρωπαικής/ελληνικής νομοθεσίας.
Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, δε γνωρίζω τη νομοθεσία σε όλη της τη λεπτομέρεια, αλλά υπάρχει το σχετικό νήμα
https://www.podilates.gr/forum/tehnika-themata-ki-id...
... στο οποίο μπορείτε να πάρετε όλες τις πληροφορίες σχετικά.
Είναι προσφορά του χρήστη kktsol, ο οποίος φάινεται πως γνωρίζει τη νομοθεσία με όλες τις λεπτομέρειες και τον οποίο ευχαριστώ προσωπικά.
Και μερικές φωτο από το αποτέλεσμα:
(Το βαλιτσακι πίσω απ το τιμόνι μη σας μπερδέυει, καμια σχεση δεν έχει με τη μετατροπή) Το κιτακι δεν έχει ξεχωριστό κοντρόλερ, είναι όλα μέσα στο μοτερ στη μεσαία τριβή)
Και τώρα η ερώτηση του... χαζού...
Για πλύσιμο τι να κάνω?
Υποψιάζομαι πάντως ότι θα ήταν καλό να κάνω service-ακι έτσι κι αλλιώς κάποια στιγμή σύντομα γιατί έχω μαζέψει ήδη καμια 500ριά χιλιόμετρα...
Οπότε θα έλεγα είναι σοφό να πάω να μου το ελέγξουν συνολικά και ίσως να γινόταν καθαρισμα μαζί..
Καμια πρόταση παιδιά;
Έλα, κλασικέ Έλληνα!!!!!.... ξέθαψε το μάνουαλ του μοτέρ και διάβασε το, όλο και κάτι θα λέει......
Γενικά, τι έχεις καταλάβει? Ότι τα ηλεκτρήλατα είναι ή δεν είναι ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙΡΟΥ? Αν είναι, αν δηλαδή μπορείς να τα κυκλοφορείς με βροχή, τότε δεν έχεις θέμα. Ακολουθείς τις τυπικές διαδικασίες πλυσίματος ποδηλάτου και απλά ΞΕΧΝΑΣ την φάση "λάστιχο ποτίσματος ή πιεστικό".......
Άλλωστε το βασικότερο είναι: αλυσίδα, δίσκοι, γρανάζια, ντεραγιέ, στεφάνια. Εκεί μάλλον δεν είσαι μακρυά από ένα τυπικό ποδήλατο με ταχύτητες.
το μανουαλ??? χαχαχαχαχα!!
ποιοοοοο?
Ντεν ξερω κινεζικα μανα μου
Πέρα από την πλάκα, είχε κάτι σε αγγλικά, αλλά ήταν 2 σελίδες όλο κι όλο και δεν το λες μανουαλ...
Σίγουρα πάντως δε λέει τπτ για το πλύσιμο, πέρα απ το ότι έχει κάποιο βαθμό αδιαβροχοποίησης. (αν θελετε θα το βρω να το ανεβάσω)
Κατά τ άλλα ευχαριστώ για το κοπλιμέντο "κλασικέ Έλληνα".
Θα τα καταφέρω, έχεις δίκιο, ποδήλατο είναι...
ΓΙΑ ΣΕΡΒΙΣ καμια πρόταση παιδιά??
Καλημέρα,
Μπορείς να στείλεις το λινκ από που αγόρασες το κιτ;
Απορία: από όσο θυμάμαι στο δικό σου μοντέλο φοράει σετ 3Χ8 (24 ταχύτητες) και θεωρητικά πάντα με τον μεσαίο δίσκο μπροστά μπορείς να δουλέψεις όλες τις ταχύτητες πίσω. Ο καινούριος δίσκος του κιτ που είναι ένας μόνο (αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα προσαρμογής 2 - ή και 3- δίσκων και μπροστινό ντεραγιέ, κατά πόσο είναι στην ίδια ευθεία με τον αντίστοιχο μεσαίο δίσκο ώστε να μην καταπονείται το όλο σύστημα;
Συνηθως δεν πετυχαινεις ευθυγραμμιση του μπροστινου με το μεσαιο γραναζι πισω. Σε αυτου του τυπου τα κιτ ο μπροστινος δισκος ερχεται περιπου στην θεση του μεγαλυτερου δισκου 3πλου δισκοβραχιονα. Αυτο τωρα μπορει και να ειναι ενα θεμα αναλογα το μηκος των chainstays του σκελετου σου. Οσο μεγαλυτερα ειναι αυτα, τοσο λιγοτερο το προβλημα γιατι τοσο μικροτερη γινεται η γωνια της αλυσιδας οταν επιλεγεις την κοντυτερη σχεση μεταδοσης.
Υπαρχουν δυο πραγματα που μπορεις να κανεις ομως. Το πρωτο ειναι να καταργησεις ενα απο τα μικροτερα γραναζια της κασσετας και να το χρησιμοποιησεις ως αποστατη ετσι ωστε το μεγαλυτερο να ερθει μια θεση πιο εξω. Πχ αν εχεις 8αρα κασσετα 11,13.......34 με το 11ρι και το 13ρι να μην ειναι πριτσινωμενα πανω στα υπολοιπα, μπορεις να βαλεις το 13ρι πισω απο το 34ρι ωστε να εχεις μια κασσετα 11,15.....34,13 και αντιστοιχα να ρυθμισεις το στοπ του εκτροχιαστη ωστε να εχεις 7 ταχυτητες αντι 8.
Το δευτερο που μπορεις να κανεις αν παρεις bafang μοτερ, ειναι να αγορασεις ενα μπροστινο δισκο lekkie bling ring, ο οποιος εχει καποιο οφσετ προς τα μεσα ωστε τελικα ο μπροστινος δισκος να ερχεται περιπου στην θεση του μεσαιου.
Τελος, καλες τιμες για τα tongseng μοτερ εχει καποιος pspower. Εγω εχω ενα bafang (750w) που ειναι ενα σκαλι πανω σε ποιοτητα και υποστηριξη με ανταλλακτικα κλπ. Το δικο μου το αγορασα 2ο χερι απο μελος του φορουμ.
Εσύ στο δικό σου κιτ της έχεις κάνει για την ευθυγράμμιση της αλυσίδας;
Το πρωτο απο τα δυο που αναφερω πιο πανω.
C..... Thanks, για το "άνοιγμα" του θέματος.
Για το θέμα E- BIKE είμαστε πολύ πίσω και είναι καλό να μπορούν να εξηγηθούν κάποια θέματα.Το θέμα της νομοθεσίας ήταν καίριο και χαίρομαι που ανοίξατε ΚΑΙ τέτοι τοπικό.
Ημείς ,μπορούσαμε μέχρι εκεί , λόγω οικονομικών,να νοιώσουμε και να απολαύσουμε τα θετικά της ...............υποβοήθησης.
Παραλλαγές αρκετές , με ποικιλία αποτελεσμάτων. Μπορούμε βέβαια απο εδώ να κάνουμε μια πιο γενική κουβέντα και να λύσουμε απορίες. Να ακούσουμε απόψεις.
Για αρχή η μετατροπή σου είναι διακριτική και λόγω κινητήρα. Εύχομαι απολαυστικές βόλτες.
Παρομοίως προστέθηκε σε INTEGRATOR το ανάλογο μοτερ με 250 w,άνευ γκαζιού. Με μπαταρία 38v /10Ah
H επιλογή έγινε, αφου το είχα στο μυαλό μου πολύ καιρό μα αφορμή δοκιμαστική βόλτα σε ανηφόρα, με κινητήρα ανάλογης δύναμης και λειτουργίας.
Ο στόχος ήταν και λόγω ηλικίας ........να μπορώ να κάνω περισσότερα χιλιόμετρα, να ανεβαίνω τις αγαπημένες μου ανηφόρες ,να απολαμβάνω τις βόλτες μου και να βρίσκομαι πιο συχνά έξω με το αγαπημένο μου δίκυκλο.
Οι πρώτες εμπειρίες είναι απόλυτα ικανοποιητικές και τα συναισθήματα μου έντονα θετικά.
Εδώ είμαστε να τα λέμε.
Χαιρετίζω την παρέα, και απο μένα.
Από ότι εχω καταλάβει-διαβάσει, νομίζω οτι μπορείς να έχεις και μπροστινό ντεραγιέ. Υπάρχουν δίσκοι για προσαρμογή τουλάχιστον διπλοί , για τριπλούς δεν είμαι σίγουρος.
Έιναι αλήθεια αρκετά ..........Όμως μία κούρσα τέτοια δεν θα με χάλαγε, με το εφάπαξ...χεχεχε
Ευχαριστίες για το μοίρασμα.
Καλημέρα! σ ευχαριστώ κι εγώ που πρόσθεσες την εμπειρία σου :)