Καλησπέρα σε όλους...
Έχουμε ένα ποδήλατο πόλης Ideal Citylife
με 7 ταχύτητες Revoshift (ελεύθερο Shimano MF-TZ21 14-28) και οπίσθιο ντεραγιέ Shimano Tourney RD-TX 35
(με δυνατότητα υποστήριξης ελεύθερου/κασέτας ως 34 δόντια βάσει προδιαγραφών). Επίσης έχει μονό δισκοβραχίονα 38 δοντιών.
Στόχος είναι να αποκτήσει μια πιο ελαφριά πρώτη ταχύτητα. Κατόπιν αναζήτησης ελεύθερου 7 ταχυτήτων, οι επιλογές ήταν 2:
Το Shimano Megarange 14-34: 14-16-18-20-22-24-34 και
Το Sunrace MFM300 14-34: 14-16-18-21-24-28-34
To εργοστασιακό ελεύθερο είναι: 14-16-18-20-22-24-28
Για λόγους πιο ομοιόμορφης κατανομής ταχυτήτων, επέλεξα το Sunrace. Αγόρασα επίσης καινούριο συρματόσχοινο και καινούρια αλυσίδα 7 ταχυτήτων της Sunrace (CNM54) για καλύτερη (θεωρητικά) συμβατότητα.
Αφαιρώντας το παλιό ελεύθερο 14-28 που είχε το ποδήλατο, μετρώντας με παχύμετρο μεταξύ πρώτου και τελευταίου γραναζιού, είδα ότι έχει πάχος 32,5-33mm. Το αντίστοιχο Sunrace έχει πάχος 33,5-34mm.
Προχωρώντας στην τοποθέτηση του νέου ελεύθερου και στη ρύθμιση ταχυτήτων, διαπιστώνω ότι όταν κουμπώνει η πρώτη ταχύτητα (γρανάζι 34 δοντιών πλέον), ακούγεται θόρυβος, σαν να μη ρολλάρει σωστά η αλυσίδα. Επίσης κάνοντας πετάλι ανάποδα, η αλυσίδα πέφτει στην δεύτερη ταχύτητα.
Οι υπόλοιπες ταχύτητες αλλάζουν σωστά και χωρίς πρόβλημα.
Δοκίμασα επίσης να βάλω την παλιά αλυσίδα του ποδηλάτου προσθέτοντας λίγα links γιατί ήταν κοντύτερη. Διαπίστωσα ότι η κατάσταση ήταν λίγο καλύτερη στην πρώτη ταχύτητα, αλλά και πάλι ακούγεται θόρυβος.
Η πρώτη μου ερώτηση είναι η εξής: Είναι συμβατό το ελεύθερο της Sunrace με το αντίστοιχο της Shimano?
Υπάρχει περίπτωση το ελεύθερο της Sunrace όντας 1mm φαρδύτερο να μετατοπίστηκε (σε σχέση με αυτό της Shimano) ελάχιστα προς το κέντρο του άξονα της ρόδας προκαλώντας αλλαγή του chainline και έτσι αλλαγή της γωνίας της αλυσίδας σε βαθμό που να δημιουργεί πρόβλημα?
Έχει κανείς κάποια άλλη ιδέα για το τι μπορεί να φταίει? ή τι μπορεί να γίνει προκειμένου να διορθωθεί η κατάσταση?
πρεπει να ρυθμισεις τα hi low stops του πισω ντεραγε κ μετα να τσεκαρεις αν αλλαζει ταχυτητες σωστα για να το σεταρεις τελειωτικα
https://www.youtube.com/watch?v=wQncKmddahk
Ευχαριστώ. Έχω ρυθμίσει ήδη τα high low. Στο low έχω τέρμα ξεβιδωμένη τη βίδα. Αν πάω να τη βιδώσω το πράγμα γίνεται χειρότερο. Ίσως βάλω μερικές φωτό και αν μπορέσω θα τραβήξω βίντεο (αν και το βίντεο λίγο δύσκολο).
μια μικρη απορια. Το πως να το κανεις το ηξερες ή ειδες απο βιντεακια, συμβουλες κτλ κτλ.???
Την βιδα του tension την ρυθμισες??
Δεν έχω μεγάλη εμπειρία στη ρύθμιση ταχυτήτων. Το έχω κάνει λίγες φορές και έχω συμβουλευτεί βιντεάκια και έχω ακούσει ενίοτε συμβουλές. Βίδα του tension εννοείς τη b-screw? Αν εννοείς αυτήν, ναι, τη βίδωσα λίγο προκειμένου το πάνω ροδάκι του ντεραγιέ να αποκτήσει πιο "σωστή" απόσταση όταν η αλυσίδα είναι στο 34άρι γρανάζι.
Τράβηξα μερικές φωτογραφίες και 2 βίντεο...
Τα βίντεο φαίνονται στην κορυφή. Δεν κατάφερα να τα ταξινομήσω διαφορετικά...
https://www.youtube.com/watch?v=ZDOHaRqAomk
https://www.youtube.com/watch?v=-LpUOCoiI7M
Διάβασε αυτό https://si.shimano.com/#/en/DM/GN0001
Έλεγξε με το μάτι και πες μας, έχοντας την αλυσίδα στο μεσαίο δισκάκι της 7πλέτας (3+1+3), εάν είναι σε ευθεία με τον μπροστινό δίσκο;
στο βιντεο ειναι η αλυσιδα που εχεις προσθεσει link ???
Αν και καλυτερα να το πας καπου που ξερουν να το δουν. Απο μακρια διαγνωση δεν γινεται σε τετοα θεματα
Με το μάτι και επιλεγμένη τη μεσαία 4η ταχύτητα στην εφταπλέτα δε φαίνεται να είναι απόλυτα στην ευθεία. Μου φαίνεται ότι ο δισκοβραχίονας είναι λίγο πιο δεξιά σε σχέση με την 4η ταχύτητα. Το ποδήλατο φοράει μεσαία τριβή Thun 119mm. Ο δισκοβραχίονας δεν ξέρω τι μάρκα είναι.
Πήρα τηλέφωνο σε 2 ποδηλατάδικα για να το πάω το ποδήλατο (σε ένα εξ αυτών δουλεύει και ένας φίλος μου). Και τα δύο πήζουν στη δουλειά και μου είπαν ότι θα πρέπει να αφήσω το ποδήλατο εκεί μέρες για να το δουν αφού ξεμπερδέψουν με την υπάρχουσα δουλειά. Γι αυτό μπήκα στη διαδικασία να ρωτήσω εδώ.
Ναι στο βίντεο είναι η αλυσίδα που έχω προσθέσει link (μαμά αλυσίδα). Το Citylife από τη μάνα του είχε κοντή αλυσίδα και επιπλέον προστέθηκε ένα μεγαλύτερο γρανάζι 34 δοντιών. Οπότε θεώρησα επιβεβλημένη την προσθήκη των links.