Καλησπέρα σε όλη την παρέα!
Είμαι νέος στο φόρουμ και έχω εντυπωσιαστεί από των όγκο των πληροφοριών που μπορεί κάποιος να βρει εδώ μέσα.
Μετά από άπειρο διάβασμα νιώθω έτοιμος πιο πολύ από ποτέ να αγοράσω το πρώτο μου ποδήλατο δρόμου.
Δεν με φοβίζει το κριάρι και η θέση οδήγησης (ίσα ίσα θυμάμαι μικρός στο mountain να κρατάμε το τιμόνι απο τα φρένα σκυφτοί για να νιώθουμε ότι οδηγάμε με τα άλλα παιδιά από το σχολείο ''αγωνιστικό'' ποδήλατο). Αλλά μένω στην Αθήνα με όλα τα στενά και τις κακοτοπιές της και θα ήθελα κάτι πιο μανιτζέβελο και ευέλικτο ας το πούμε.
Διάβασα, διάβασα, διάβασα.....Τα μάτια μου βγήκαν. Και αποφάσισα ότι αυτό που θα μου ταίριαζε θα ήταν ένα ποδήλατο gravel αν πήγαινα σε κριάρι να πηγαινω και σε κανένα ήπιο χαλικάκι ή ένα ποδήλατο fitness.
Τα gravel δυστυχώς είναι πανάκριβα (αλλά πανέμορφα τα άτιμα) οπότε τα απέρριψα και ασχολήθηκα πολύ στην εύρεση ενός καθαρόαιμου fitness. Γιατί έμαθα εδώ μέσα ότι ένα fitness που σέβεται το όνομα του είναι μια κούρσα με flat τιμόνι και όχι ότιδήποτε με flat τιμόνι και λεπτά λάστιχα.
Είδα ποια προτείνετε εδώ μέσα. Ξεχωρίζουν τα merida speeder, scott metrix, cube hyde, specialized sirrus, orbea carpe, trek fx, kona dew....
Κάπου κάποιος ανέφερε το Lombardo Ventimiglia 2200. Αυτό που παρατήρησα είναι ότι έχει carbon πιρούνι που το θεωρείτε πολύ σημαντικό και shimano claris δίσκους που και αυτούς τους θεωρείτε σημαντικούς. Και σε μια τιμή κόντα στα 500 ευρώ. Είναι ότι πιο ελκυστικό σε τιμή και αρκετά πιο φτηνό κατά 200 ευρώ μίνιμουμ από τις φτηνές εκδόσεις των προαναφερθέντων που δεν έχουν καν carbon πιρούνι.
Γιατί συμβαίνει αυτό? Μήπως δεν είναι εταιρεία με καλή φήμη? Ποια η άποψη σας τελικά για το Lombardo Ventimiglia 2200? Έχετε ιδία άποψη? Οτιδήποτε άλλο έχετε να μου προτέινετε στην περιοχή των 500 ευρώ είμαι όλος αυτιά. Και αν κάποιος πουλάει και κανένα fitness ποδήλατο μεταχειρισμένο για αναβάτη 1,85 (56αρι λογικά είναι το νούμερο μου) ας μου στείλει!
Ευχαριστώ πολύ!
εχει ενα λαθος η σκεψη σου. Ξεκινησες για gravel. Μια χαρα. Γιατι δεν εμεινες εκει?? Υπαρχουν Gravel με χαμηλο κοστος (οκ εχουν πολλους συμβιβασμους αλλα ειναι gravel). Το ολο θεμα ειναι να κανεις αυτο που σκεφτοσουν στην αρχη. Το συζητω γιατι εγω ειχα στο μυαλο μου το triban (πιο ακριβο απο το ποσο που λες) αλλα φιλος (και πολυ δυνατος ποδηλατης) μου ειπε οτι πηρε καποιο orient. Τιγκα στους συμβιβασμους για αυτον (ξαναλεω πολυ δυνατος ποδηλατης) αλλα κανει αυτο που θελει και παιζει και στο χωμα και το αναβαθμιζει σιγα σιγα στο επιπεδο που θελει. Ενδεικτικα φοραει χαλια τροχους (ειναι η πρωτη αλλαγη που κανει), δεν εχει carbon πιρουνι (οκ το ξερει αλλα δεν τον ενοχλει στην οδηγηση, θα το αλλαξει στο μελλον) , εχει 7αρα σειρα (αλλα φοραει κασσετα οποτε ουτε αυτο τον ενοχλει αφου εχει το ευρος που θελει) αλλα για τη δουλεια που το ηθελε και για να παιζει κανει μια χαρα και δεν τον προβληματιζει πουθενα τοσο ωστε να τον δυσκολευει. Παιρνει πολυ αναβαθμιση (ναι παρα πολυ) αλλα ταυτοχρονα και πριν τις αναβαθμισεις δουλευει μια χαρα.
Οποτε εαν δεν ηθελες να αλλαξεις κατηγορια μπορουσες να δεις κατι. Γιατι οσο και καλο να ειναι ενα fitness δεν ειναι gravel οποτε εαν θες gravel παιρνεις Gravel και οχι οτιδηποτε αλλο τυπο ποδηλατου. Εαν τωρα βολευεσαι με fitness και εχεις αλλαξει συνειδητα κατηγορια μια χαρα ειναι το lombardo.
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Καταλαβαίνω αυτό που λες αλλά ίσως υπάρχει μια μέση λύση να φορέσω σε ένα fitness ποδήλατο ένα λιιιιιιγο πιο χοντρό λαστιχάκι και με μερικές αυλακώσεις.
Αν το έκανα αυτό στο Lombardo δεν θα πλησίαζα αρκετά μια πιο gravel φιλοσοφία έστω και χωρίς κριάρι; Επιθετική κουρσαδικη φιλοσοφία με ανθρακόνημα πιρούνι στα 500 ευρώ είναι δέλεαρ.
All around ποδήλατο δρόμου πολης ψάχνω με κάποιες ανοχές σε πολύ βατό χωματόδρομο. Θελω σβελτάδα και ξεκούραστη οδήγηση. Διάβασα το θρεντ με τα trekking και συμφωνώ έτσι όπως κατασκευάζεται αυτή η φιλοσοφία ότι είναι πολύ μέτρια παντού. Για αυτό κατέληξα σε fitness και gravel.
Παρεπιπτοντως είμαι άτυχος με τα Lombardo. Βρήκα ένα καινούριο σήμερα και έτρεξα να ανέβω πάνω να δω πως νιώθω. Μέγεθος 52. Εγώ είμαι 1.85, με ύψος καβάλου (σωστά μετρημένο με πίεση) στα 0.855 και άνοιγμα χεριών 1.95. Το 52 μικρό. Μετά η εταιρεία βγάζει το 58. Ίσως οριακά μεγάλο.
Γενικά με το συγκεκριμένο ποδήλατο ποια αλλά ποδήλατα θα μπορούσαν να μπουν στην ίδια ζυγαριά;
Σε πολύ βατό χωματόδρομo που λες, θα πας με το Ventimiglia, ακόμη κ με κούρσα πας. Ρίξε κ μια ματιά σε αυτό το scott που είναι στα ίδια χρήματα με το Ventimiglia. Δεν έχει καρμπόν πιρούνι αλλά ούτε κ αλουμίνιο.
δεν καταλαβες αυτο που λεω. Τελειως αλλο πραγμα τα gravel-all terain και αλλο πραγμα τα fitness. Δεν μπορεις να καταληξεις ή στο ενα ή στο αλλο για την ιδια χρηση.
Το Lombardo δεν εχει επιθετικη κουρσαδικη γεωμετρια. Το οτι φοραει ανθρακονημα πιρουνι απο μονο του δεν λεει τιποτα. Ο σκελετος του ειναι hybrid. Και ειναι αυτο που λεμε ευρειας χρησης. Πριν την lombardo τον ιδιο σκελετο τον χρησιμοποιουσαν αλλες τρεις ιταλικες εταιρειες (τρεις ξερω εγω μπορει να ειναι και αλλες) που το εδεναν με αλλα εξαρτηματα απο μτβ σειρες μεχρι Tiagra και με αναλογα τα υπολοιπα εξαρτηματα-τροχους κτλ. Εαν μου ζηταγαν να το χαρακτηρισω θα το ελεγα on road aggresive hybrid. Δεν το κανει κακο αυτο αλλα ......
Ξεκαθαρισε τι τυπο ποδηλατο θελεις (ενα φιτνες δεν γινεται Gravel εαν του αλλαξεις ελαστικα) και μετα ψαχνεις το τι υπαρχει στην κατηγορια που κοιτας
Ωραία τέλεια! η συζητήση εξελίσσεται σε πολύ γόνιμη για να αρχίσω να αποκωδικοποιώ τις γνώσεις σας μέχρι την τελική απόφαση.
Θα παραθέσω bullet points με το τι έχω καταλάβει από τις έρευνες μου.
Χρήση: Στο δρόμο στην Αθήνα να πηγαίνω στην πισίνα (παίζω πόλο και έχω καθημερινά προπονήσεις) που βρίσκεται 4 χλμ μακριά μου (θα κουβαλάω και τσάντα στην πλάτη με βρεγμένο μπουρνόυζι) και επισκέψεις σε φίλους στα βόρεια προάστια σε ακτίνα 7-8χλμ. Θέλω γρήγορες και ξεκούραστες μετακινήσεις να μην υποφέρω όπως με το mtb.
Φίλε, η χρήση που περιγράφεις είναι πολύ απλή κ εύκολη. Ναι, θα δεις διαφορές με διαφορετικούς τύπους ποδηλάτου αλλά όχι ότι κάποιος θα σε κάνει να υποφέρεις. Σε τέτοιες περιπτωσεις, όπου δηλ. η χρήση δεν φωνάζει καθαρά για έναν τύπο ποδηλάτου, παίζει μεγάλο ρόλο ο υποκειμενικός παράγοντας, ακόμη κ το γούστο. Πάντως εφόσον δεν θα κάνεις πολλά χιλιόμετρα κ δεν θες το ποδήλατο για γυμναστική, δεν χρειάζεσαι καθαρόαιμο fitness. Αν θες το παίρνεις, δεν θα έχεις πρόβλημα, απλά δεν το χρειάζεσαι. Μιας κ θα κουβαλας καθημερινα σάκο, θα μπορούσες να σκεφτείς την περίπτωση σχάρας.
Όσον αφορά το 35αρι το κατάστημα μου το πρότεινε μιας και του είπα ότι θα σκεφτόμουν ένα πιο χοντρό λάστιχο και οτι το παίρνει.
Για το γούστο έχεις απόλυτο δίκιο. Θέλω να ξεφύγω απο mtb και αναρτήσεις και αυτό που έκανα σαν έφηβος. Θέλω κατι σβέλτο επιθετικό να δίνω πόνο όταν γουστάρω να πατήσω πετάλι και να νιώθω οτι στην ανηφόρα το ποδήλατο είναι εκεί για να με στηρίξει και όχι να το σέρνω εγώ λόγω μεγάλου βάρους και φαρδιών ελαστικών και αναρτήσεων. Θέλω να μπορώ αν μου τη βαρέσει ένα όμορφο πρωινο να φύγω απο τα Βριλήσσια που μένω και να παω στην Λουτσα, χωρίς αυτό να είναι συχνό φαινόμενο. Αλλά να μπορώ να το κανώ και να νιώθω όμορφα μια στο τόσο. Και τέλος να μπορω να πατήσω και λίγο χωματάκι χαλικάκι αν ποτέ χρειαστεί.
Χαχα...Είναι τόσο ακριβά τα άτιμα....
Φίλε kktsol διάβασα πολύ προσεχτικα όλα όσα έγραψες και έκανα και την έρευνα μου. Αυτό που κατάλαβα είναι ότι ο φίλος σου πήρε ένα orient gravel στα 500 ευρώ. Παραδέχτηκες ότι το συγκεκριμένο ποδήλατο χρειάζεται μεγάλες αναβαθμίσεις για να στηθεί ας πούμε πιο σωστά. Αν είναι να αλλάξω δραστικά περιφερειακά ας ανέβω οικονομικά και να πάρω κάτι πιο ολοκληρωμένο. Δεν λέω ότι δεν θα κανεις συμβιβασμούς από τη στιγμή που το budget είναι περιορισμένο αλλά νιώθω ότι κάνω λιγότερους συμβιβασμούς με ένα hybrid/fitness μοντέλο. Και αυτό δεν το το λέω επειδή ξαφνικά απέκτησα άποψη. Άσχετος είμαι. Το λεώ από άποψη βασικής οικονομικής θεωρίας. Όταν το 95% των gravel ποδηλάτων κοστίζουν πάνω από 1000 ευρω, ένα gravel ποδήλατο στα 500 ευρώ αντιλαμβάνομαι ότι θα έχει κάνει τεράστιους συμβιβασμούς (σε λάστιχα, πιρούνια, ντεραγιερ κτλ). Από την άλλη στα hybrid/fitness ποδήλατα βρίσκεις απο 350 ευρώ, και στα 500-600 που είναι το δικό μου budget βρίσκεις πάρα πολλά και με περιφερειακά που μόνο από το όνομα τα εκθειάζετε εδώ μέσα (shimano claris, carbon πιρούνια, 8αρες κασέτες κτλ). Έχω άδικο σε αυτή την σκέψη; Επίσης υπάρχουν αλλά gravel ποδήλατα μέχρι 700 ευρώ;
Το triban στα 650 πχ έρχεται με καρμπον πηρούνι και Sora πάντως. Οκ οι τροχοί του δεν είναι τίποτα καταπληκτικό αλλά δεν νομίζω πως είναι χειρότεροι από το Lombardo που λες.
Επισης αλλο λαθος. Κολλας στα περιφερειακα. Γ@μησε τα τα περιφερειακα. Δεν θες περιφερειακα και για αυτο τα λενε περιφερειακα. Αυτο που οδηγας ειναι σκελετος-πιρουνι-ροδες. Και εαν αυτα δεν καλυπτουν αυτο που θες να κανεις οσο καλα και να ειναι τα περιφερειακα δεν θα κανεις τιποτα.
Στο ειπα και πιο πανω. Κατεληξε σε ενα τυπο ποδηλατου. Το fitness πχ δεν ειναι οτι καλυτερο για το χωμα που λες οτι θες να περνας. Αφου καταληξεις στον τυπο τοτε κοιτας τι μοντελο θα παρεις
Έχεις δίκιο. Κατάλαβα απόλυτα τη λογική πλεόν και συμφωνώ 100%.
Πάμε λοιπόν να δούμε τι μοντέλα gravel μπορούν να με καλύψουν μιας και όντως είναι ο τύπος που ταιριάζει στις ανάγκες μου.
Τι θα προτείνατε εκτός του orient gravel στα 500-700 ευρώ?
Μπορείς να μου στείλεις κάποιο λινκ απο κάποιο ποδηλατάδικο εδω στην Ελλάδα που το έχει?
To decathlon ta φερνει ( https://www.decathlon.com.gr/gr_gr/cycle-touring-roa... ) αλλα δεν ξερω τι παιζει με τις διαθεσιμοτητες αυτην την εποχη, εχουν θεματα με τους προμηθευτες τους.