μου εκανε εντυπωση , ειδα μια Pinarello και μια cube. το νουμερο της pinarello ηταν για 1,75. δε παρατηρησα τροχο.. πρεπει να ταν 28.
μηπως ειναι η race γεωμετρια?
δε ξερω παιδια. εχω δει τις κανονικες κουρσες ( λογικα endurance) και αυτες τις δυο , οι οποιες μου εκαναν εντυπωση γιατι ο σκελετος φαινοταν πιο μικροκαμομενος. και γενικα το ποδηλατο πιο χαμηλα στο εδαφος- πιο κοντο κτλ κτλ.
η race γεωμετρια σε σχεση με την endurance εχουν διαφορα στο ποσο μεγαλος ειναι ο σκελετος?
Καλώς σας βρήκα Χρόνια πολλά σε όλους και με το καλό η νέα χρονιά να διώξει την παλιά που μας γονάτισε.
Είμαι ο Γιώργος ετών 40 και τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι με το τρέξιμο κυρίως ορεινό....Τρεχω τις περισσότερες φορες στον Υμηττό από άσφαλτο αλλά και χώμα και τώρα τελευταία βλέπω τόσες 100αδες ποδήλατα ειδικά το ΣΚ που μου μπήκε το μικρόβιο και εμένα να σπάσω λίγο τις 4 προπονήσεις τρέξιμο μέσα στην εβδομάδα με 2 τρέξιμο και 2 ποδήλατο....
Και κάπου εδώ ξεκινάνε οι ερωτήσεις του αρχάριου...Τι ποδήλατο να πάρω κάτι αρχήν. Νομίζω ότι θέλω μόνο άσφαλτο και τα κομμάτια που θα κάνω ποδήλατο θα είναι κυρίως παρατεταμένα ανηφορικά και με μεγάλη κλίση.
Μετά από μικρή έρευνα νομίζω ότι ένα ποδήλατο fitness καλύπτει τις ανάγκες μου....Από κει και πέρα θέλω τις πολύτιμες γνώσεις σας και γνώμες σας.Να πω ότι είμαι 1.84 ύψος 77 κιλά με πολύ καλό καρδιοαναπνευστικο αλλά αρκετούς τραυματισμούς(ευτυχώς όχι πολύ σοβαρούς) στα πόδια μου....Σ αυτό το σημείο θέλω να ρωτήσω αν θα μπορέσω να μπω κατευθείαν βουνό η πρέπει οι προπονήσεις μου να γίνουν πρώτα σε ευθεία κομμάτια και σιγά σιγά να βάλω ανηφόρες....
Αυτά προς το παρών....Περιμένω τις απαντήσεις σας .
Και πάλι καλή χρονιά και θα τα λέμε από δω ευελπιστώ πολύ πιο συχνά.
Καλησπερα Γιωργο και καλη χρονια,με υγεια και αγαπη.
Ειμαι της γνωμης,πως ιδανικη επιλογη,για διαδρομες σε ασφαλτο ειναι η κουρσα και μετα το fitness.Προσοχη ομως στην επιλογη σου για fitness,γιατι τα περισσοτερα ειναι υβριδικα η πολης.
Εγω ειμαι κατοχος Fitness,για κυριες μετακινησεις εντος Αθηνας και ειμαι απολυτα ευχαριστημενος......Αν με ρωταγες ομως τι θα επελεγα αυτη την στιγμη,θα σου ελεγα κουρσα η Gravel,για τον λογο οχι πως δεν με βολευει σε αστικες μετακινησεις,αλλα επειδη με περιοριζει σε μακρινες αποστασεις 60χιλ.++++.
Οσο αφορα για το βουνο,που αναφερεις με ποδηλατα fitness και κουρσα,το ξεχνας.Ισως να μπορεσεις με το fitness εχοντας ενα ελαστικο 700x32c να κινηθεις σε καλα πατημενα και ομαλα μονοπατια με χωμα η πλακοστρωτα.
Η κουσρα λογο λεπτων ελαστικων,ειναι ακαταλληλη για χωμα.
Mια αλλη πολυ καλη λυση ειναι Gravel bikes.Ειναι ποδηλατο δρομου με φαρδυτερα ελαστικα,απο 30 εως 42 mm,που σου δινουν την δυνατοτητα να πηγαινεις ανετα και σε χωματοδρομους.Επισης για φρενα εχουν δισκοφρενα.....Ειναι λοιπον μια επιλογη,που μπορεις να κινηθεις σε πολλα τερρεν
Συγχαρητήρια για το άρθρο αλλά και για όλα τα σχόλια των μελών που βοηθούν όλους εμάς που ψάχνουμε κάποια άκρη στο θέμα του ποδηλάτου.
Έχω καταλήξει στην αγορά mtb ht σαν μέσον εκγύμνασης. Με ενδιαφέρει πολύ όμως αυτό το θέμα σχετικά με τους δίσκους και τα πατήματα που έχει αναφερθεί σε παραπάνω συζήτηση. Στην αγορά υπάρχουν mtb με 1 δίσκο μπροστά ή 3, με 21 ταχύτητες ή 9 ή 27 κλπ. Ποιό είναι το κριτήριο για να επιλέξει κάποιος;
Συγχαρητήρια για το άρθρο αλλά και για όλα τα σχόλια των μελών που βοηθούν όλους εμάς που ψάχνουμε κάποια άκρη στο θέμα του ποδηλάτου.
Έχω καταλήξει στην αγορά mtb ht σαν μέσον εκγύμνασης. Με ενδιαφέρει πολύ όμως αυτό το θέμα σχετικά με τους δίσκους και τα πατήματα που έχει αναφερθεί σε παραπάνω συζήτηση. Στην αγορά υπάρχουν mtb με 1 δίσκο μπροστά ή 3, με 21 ταχύτητες ή 9 ή 27 κλπ. Ποιό είναι το κριτήριο για να επιλέξει κάποιος;
Ευχαριστώ.
Θεωρω πως η επιλιγη των δισκων και η σχεση μεταδοσης των ταχυτητων,εχει να κανει με την χρηση του ποδηλατου και τον βαθμο δυσκολιας που εχεις να αντιμετωπισεις.
Ειμαι της γνωμης πως αν το θες μονο για ασφαλτο,να ψαξεις για κουρσα.
Μην κοιτας για υβριδικα ποδηλατα.
Το συγκεκριμενο ειναι μια καλη επιλογη,για μετακινηση εντος πολης και για αποστασεις οχι μεγαλες.
Αν θες να κανεις χιλιομετρα με ανεση και ξεκουραστα μονο κουρσα.
Και εγω με fitness ξεκινησα και η επομενη επιλογη μου θα ειναι κουρσα.
Με την κούρσα θα έχω μεγαλύτερη άνεση στις ανηφόρες απ' ότι με ένα υβριδικό ποδήλατο??
Επίσης επειδή τρέχω και προέρχομαι από 2 τραυματισμούς (τενοντίτιδα επιγονατίδας) και μικροζημια στη λαγονοκνημιαια ταινία παίζει κάποιο ρόλο στην επιλογή ποδηλάτου?
Σ ευχαριστώ ξανά για τις άμεσες απαντήσεις σου στις απορίες μου
Το ποδήλατο προορίζεται για άθληση. Κίνηση κυρίως σε άσφαλτο αλλά και κάποιες χωμάτινες διαδρομές που έχω εντοπίσει και θα 'θελα να δοκιμάσω στο μέλλον.
Σχετικά πρόσφατα έκανα δύο ασφάλτινα κομμάτια με ένα trekking που έχει 21 ταχύτητες. Το πρώτο που είχε μικρές έως και μηδενκές κλίσιες το έβγαλα με τους δύο μεγαλύτερους δίσκους μπροστά και πίσω τους τρεις μικρότερους. Στο δεύτερο κομμάτι όμως που ήταν στον Υμηττό χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω τον μικρότερο μπροστά με τον μεγαλύτερο πίσω.
Πιστεύω πως οι 27 ταχύτητες υπερκαλύπτουν τηις 21. Ενδεχομένως δηλαδή να έχουν τους δίσκους του trekking και μερικούς ακόμη επιπλέον τέτοιου μεγέθους ώστε να εξασφαλίζουν ακόμη μεγαλύτερες ταχύτητες σε ένα φλάτ κομμάτι ή ακόμη μικρότερη αντίσταση σε ένα ανηφορικό, σε σχέση με το ποδήλατο που οδήγησα εγώ.Είναι όμως έτσι; Μήπως οι δίσκοι των mtb δεν έχουν καμμία σχέση με των trekking; Ακόμη και η αλυσίδα θα μπορούσε να διαφέρει. Κι εκτός αυτού με τις εννέα ταχύτητες τί γίνεται;
Η αλήθεια είναι πως μετά από αυτές τις δύο βόλτες- τις οποίες καταευχαριστήθηκα μετά από τόσα χρόνια που είχα να κάνω ποδήλατο -θεωρώ ότι ένα σύστημα με ένα δίσκο μπροστά είναι πιο εύχρηστο γιατί δεν έχεις να σκέφτεσαι πολλά: ένα λεβιεδάκι κάνει όλη τη δουλειά. Δεν ξέρω όμως τι περιορισμούς έχει και γι' αυτό θα 'θελα κάποια γνώμη.
Ειμαι της γνωμης πως αν το θες μονο για ασφαλτο,να ψαξεις για κουρσα.
Μην κοιτας για υβριδικα ποδηλατα.
Το συγκεκριμενο ειναι μια καλη επιλογη,για μετακινηση εντος πολης και για αποστασεις οχι μεγαλες.
Αν θες να κανεις χιλιομετρα με ανεση και ξεκουραστα μονο κουρσα.
Και εγω με fitness ξεκινησα και η επομενη επιλογη μου θα ειναι κουρσα.
Με την κούρσα θα έχω μεγαλύτερη άνεση στις ανηφόρες απ' ότι με ένα υβριδικό ποδήλατο??
Επίσης επειδή τρέχω και προέρχομαι από 2 τραυματισμούς (τενοντίτιδα επιγονατίδας) και μικροζημια στη λαγονοκνημιαια ταινία παίζει κάποιο ρόλο στην επιλογή ποδηλάτου?
Σ ευχαριστώ ξανά για τις άμεσες απαντήσεις σου στις απορίες μου
Καλο θα ηταν πρωτα να μιλησεις με εναν ορθοπεδικο για τα προβληματα που εχεις για τους τραυματισμους και μετα να κοιταξεις για ποδηλατο.
Υπαρχουν μυοσκελετικα προβληματα,που απαγορευουν την χρηση ποδηλατου.
Η ανεση σε ανηφορα,επιγχανεται με τις σχεσεις μεταδοσης των ταχυτητων.....
Δεν θεωρω πως θα εχεις προβλημα με τις ανηφορες με κουρσα,απο την στιγμη που διαθετεις,καλη φυσικη κατασταση.
Με φιλους που κανουμε βολτες,εντος Αττικης ανεβαινουν ανετα τις ομαλες ανηφορες με κουρσες (16 και 18 ταχυτητων) .Βεβαια εχουν δυνατα ποδια και ιδανικα κιλα......Βεβαια οσες περισσοτερες επιλογες ταχυτητων εχεις,αυξανεται και η ανεση στις ανηφορικες διαρομες.....
Υπαρχουν ποδηλατα και κουρσες με 30 ταχυτητες.........
Τελος αν οι μετακινησεις σου ειναι σε μεγαλες και αποτομες ανηφορες,τα ποδηλατα βουνου,διαθετουν την ιδανικη σχεση μεταδοσης.
Πλέον τα σύγχρονα Mtb διαθέτουν συστήματα 1x. Οι λόγοι είναι το βάρος, καθώς η ευκολία και η συντήρηση. Όταν μάλιστα έχουν φτάσει σε σημείο να έχουν 12 γρανάζια πίσω με το μεγαλύτερο 50,51, ή και 52 δόντια. Οι δύσκολες ανηφόρες δεν προβληματίζουν. Πρόσφατα από σύστημα 2x10 άλλαξα σε 1x12 και η διαφορά είναι εμφανής. Ανηφόρα με 20 και 21% κλίση με σαθρό τεραίν και κυλιόμενη κροκάλα που απαιτούσε και τεχνική, το ανέβηκα σαφώς πιο άνετα χωρίς να ρημάξω τα γόνατα μου. Επόμενη δοκιμή σε ένα 23% στην Πεντέλη που δεν το έχω καταφέρει και για 50 μέτρα το πέρνω στα χέρια.
Υπάρχει κάποια κλιμάκωση στους δίσκους που κάνει ένα σύστημα πιο βολικό από κάποιο άλλο. Π.χ. λες ο μεγαλός δίσκος 52 δόντια. Ο αμέσως πιο μικρός πρέπει να είναι ας πούμε 50 και μετά 48, 46 και πάει λέγοντας;
Η ανεση σε ανηφορα,επιγχανεται με τις σχεσεις μεταδοσης των ταχυτητων.....
Δεν θεωρω πως θα εχεις προβλημα με τις ανηφορες με κουρσα,απο την στιγμη που διαθετεις,καλη φυσικη κατασταση.
Με φιλους που κανουμε βολτες,εντος Αττικης ανεβαινουν ανετα τις ομαλες ανηφορες με κουρσες (16 και 18 ταχυτητων) .Βεβαια εχουν δυνατα ποδια και ιδανικα κιλα......Βεβαια οσες περισσοτερες επιλογες ταχυτητων εχεις,αυξανεται και η ανεση στις ανηφορικες διαρομες.....
Υπαρχουν ποδηλατα και κουρσες με 30 ταχυτητες.........
Τελος αν οι μετακινησεις σου ειναι σε μεγαλες και αποτομες ανηφορες,τα ποδηλατα βουνου,διαθετουν την ιδανικη σχεση μεταδοσης.
Βεβαια ξεχνας την ανεση των μεγαλων διαδρομων
Οχι απλα Οχι. Το οτι διαθετεις καλη φυσικη κατασταση δεν σημαινει οτι θα ανεβαινεις και ευκολα. Πρεπει να δουλεψουν μυς που δεν τους εχεις δουλεψει με το τρεξιμο. Η ανηφορα θελει δουλεια. Το οτι εχεις καλη φυσικη κατασταση θα βοηθησει στο να ερθεις πιο γρηγορα στο σημειο που θα ανεβαινεις πιο ευκολα.
Απο εκει και περα για να ανεβαινεις πιο ευκολα δεν παιζει ρολο το ποσες ταχυτητες εχεις αλλα το τι ευρος εχουν. Δλδ στο ενα ποδηλατο εχω 8 ταχυτητες πισω και κασσετα 11-30. Στο αλλο 10 πισω και κασσετα 13-29. Ανηφοριστικο ειναι αυτο με τις 8 ταχυτητες πισω.
οχι οι ιδιοκτητες ειναι μεγαλοι :D
μου εκανε εντυπωση , ειδα μια Pinarello και μια cube. το νουμερο της pinarello ηταν για 1,75. δε παρατηρησα τροχο.. πρεπει να ταν 28.
μηπως ειναι η race γεωμετρια?
πιστας/χρονομετρου τοτε? Εχεις φωτογραφια?
οχι ηταν με drops Κανονικα.
δε ξερω παιδια. εχω δει τις κανονικες κουρσες ( λογικα endurance) και αυτες τις δυο , οι οποιες μου εκαναν εντυπωση γιατι ο σκελετος φαινοταν πιο μικροκαμομενος. και γενικα το ποδηλατο πιο χαμηλα στο εδαφος- πιο κοντο κτλ κτλ.
η race γεωμετρια σε σχεση με την endurance εχουν διαφορα στο ποσο μεγαλος ειναι ο σκελετος?
mini-velo? μπαα
Μαλλον πιστας εννοεις με 650c σαν αυτα?
2003 HH Racing Group Pista 650
Fuji Classic Track 650c Single Speed Bike 2012
Bianchi EROS
οχι τιποτα απ τα δυο...
κανονικη κουρσα με κανονικο groupset. 2 γραναζια μπροστα.... τωρα που το ξανασκεφτομαι ισως ηταν με 26" τροχο... αμα τα ξαναπετυχω θα τα κοιταξω...
απλα ξαναλεω οτι μου εκανε εντυπωση... οι κανονικες κουρσες ειναι πιο μεγαλες και πιο ψηλες.. αυτα οχι.
Παιδιά καλησπέρα
Καλώς σας βρήκα Χρόνια πολλά σε όλους και με το καλό η νέα χρονιά να διώξει την παλιά που μας γονάτισε.
Είμαι ο Γιώργος ετών 40 και τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι με το τρέξιμο κυρίως ορεινό....Τρεχω τις περισσότερες φορες στον Υμηττό από άσφαλτο αλλά και χώμα και τώρα τελευταία βλέπω τόσες 100αδες ποδήλατα ειδικά το ΣΚ που μου μπήκε το μικρόβιο και εμένα να σπάσω λίγο τις 4 προπονήσεις τρέξιμο μέσα στην εβδομάδα με 2 τρέξιμο και 2 ποδήλατο....
Και κάπου εδώ ξεκινάνε οι ερωτήσεις του αρχάριου...Τι ποδήλατο να πάρω κάτι αρχήν. Νομίζω ότι θέλω μόνο άσφαλτο και τα κομμάτια που θα κάνω ποδήλατο θα είναι κυρίως παρατεταμένα ανηφορικά και με μεγάλη κλίση.
Μετά από μικρή έρευνα νομίζω ότι ένα ποδήλατο fitness καλύπτει τις ανάγκες μου....Από κει και πέρα θέλω τις πολύτιμες γνώσεις σας και γνώμες σας.Να πω ότι είμαι 1.84 ύψος 77 κιλά με πολύ καλό καρδιοαναπνευστικο αλλά αρκετούς τραυματισμούς(ευτυχώς όχι πολύ σοβαρούς) στα πόδια μου....Σ αυτό το σημείο θέλω να ρωτήσω αν θα μπορέσω να μπω κατευθείαν βουνό η πρέπει οι προπονήσεις μου να γίνουν πρώτα σε ευθεία κομμάτια και σιγά σιγά να βάλω ανηφόρες....
Αυτά προς το παρών....Περιμένω τις απαντήσεις σας .
Και πάλι καλή χρονιά και θα τα λέμε από δω ευελπιστώ πολύ πιο συχνά.
Καλησπερα Γιωργο και καλη χρονια,με υγεια και αγαπη.
Ειμαι της γνωμης,πως ιδανικη επιλογη,για διαδρομες σε ασφαλτο ειναι η κουρσα και μετα το fitness.Προσοχη ομως στην επιλογη σου για fitness,γιατι τα περισσοτερα ειναι υβριδικα η πολης.
Εγω ειμαι κατοχος Fitness,για κυριες μετακινησεις εντος Αθηνας και ειμαι απολυτα ευχαριστημενος......Αν με ρωταγες ομως τι θα επελεγα αυτη την στιγμη,θα σου ελεγα κουρσα η Gravel,για τον λογο οχι πως δεν με βολευει σε αστικες μετακινησεις,αλλα επειδη με περιοριζει σε μακρινες αποστασεις 60χιλ.++++.
Οσο αφορα για το βουνο,που αναφερεις με ποδηλατα fitness και κουρσα,το ξεχνας.Ισως να μπορεσεις με το fitness εχοντας ενα ελαστικο 700x32c να κινηθεις σε καλα πατημενα και ομαλα μονοπατια με χωμα η πλακοστρωτα.
Η κουσρα λογο λεπτων ελαστικων,ειναι ακαταλληλη για χωμα.
Mια αλλη πολυ καλη λυση ειναι Gravel bikes.Ειναι ποδηλατο δρομου με φαρδυτερα ελαστικα,απο 30 εως 42 mm,που σου δινουν την δυνατοτητα να πηγαινεις ανετα και σε χωματοδρομους.Επισης για φρενα εχουν δισκοφρενα.....Ειναι λοιπον μια επιλογη,που μπορεις να κινηθεις σε πολλα τερρεν
Καλησπέρα και σε ευχαριστώ για την απαντηση.
Η αλήθεια είναι πως στη φάση που είμαι το ποδήλατο το θέλω μόνο για άσφαλτο.
Έχω κατά νου το ideal funcore. Ποια είναι η γνώμη σου?
Ειμαι της γνωμης πως αν το θες μονο για ασφαλτο,να ψαξεις για κουρσα.
Μην κοιτας για υβριδικα ποδηλατα.
Το συγκεκριμενο ειναι μια καλη επιλογη,για μετακινηση εντος πολης και για αποστασεις οχι μεγαλες.
Αν θες να κανεις χιλιομετρα με ανεση και ξεκουραστα μονο κουρσα.
Και εγω με fitness ξεκινησα και η επομενη επιλογη μου θα ειναι κουρσα.
Καλή χρονιά σε όλους και καλές ποδηλατοβόλτες!
Συγχαρητήρια για το άρθρο αλλά και για όλα τα σχόλια των μελών που βοηθούν όλους εμάς που ψάχνουμε κάποια άκρη στο θέμα του ποδηλάτου.
Έχω καταλήξει στην αγορά mtb ht σαν μέσον εκγύμνασης. Με ενδιαφέρει πολύ όμως αυτό το θέμα σχετικά με τους δίσκους και τα πατήματα που έχει αναφερθεί σε παραπάνω συζήτηση. Στην αγορά υπάρχουν mtb με 1 δίσκο μπροστά ή 3, με 21 ταχύτητες ή 9 ή 27 κλπ. Ποιό είναι το κριτήριο για να επιλέξει κάποιος;
Ευχαριστώ.
Θεωρω πως η επιλιγη των δισκων και η σχεση μεταδοσης των ταχυτητων,εχει να κανει με την χρηση του ποδηλατου και τον βαθμο δυσκολιας που εχεις να αντιμετωπισεις.
Με την κούρσα θα έχω μεγαλύτερη άνεση στις ανηφόρες απ' ότι με ένα υβριδικό ποδήλατο??
Επίσης επειδή τρέχω και προέρχομαι από 2 τραυματισμούς (τενοντίτιδα επιγονατίδας) και μικροζημια στη λαγονοκνημιαια ταινία παίζει κάποιο ρόλο στην επιλογή ποδηλάτου?
Σ ευχαριστώ ξανά για τις άμεσες απαντήσεις σου στις απορίες μου
Το ποδήλατο προορίζεται για άθληση. Κίνηση κυρίως σε άσφαλτο αλλά και κάποιες χωμάτινες διαδρομές που έχω εντοπίσει και θα 'θελα να δοκιμάσω στο μέλλον.
Σχετικά πρόσφατα έκανα δύο ασφάλτινα κομμάτια με ένα trekking που έχει 21 ταχύτητες. Το πρώτο που είχε μικρές έως και μηδενκές κλίσιες το έβγαλα με τους δύο μεγαλύτερους δίσκους μπροστά και πίσω τους τρεις μικρότερους. Στο δεύτερο κομμάτι όμως που ήταν στον Υμηττό χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω τον μικρότερο μπροστά με τον μεγαλύτερο πίσω.
Πιστεύω πως οι 27 ταχύτητες υπερκαλύπτουν τηις 21. Ενδεχομένως δηλαδή να έχουν τους δίσκους του trekking και μερικούς ακόμη επιπλέον τέτοιου μεγέθους ώστε να εξασφαλίζουν ακόμη μεγαλύτερες ταχύτητες σε ένα φλάτ κομμάτι ή ακόμη μικρότερη αντίσταση σε ένα ανηφορικό, σε σχέση με το ποδήλατο που οδήγησα εγώ.Είναι όμως έτσι; Μήπως οι δίσκοι των mtb δεν έχουν καμμία σχέση με των trekking; Ακόμη και η αλυσίδα θα μπορούσε να διαφέρει. Κι εκτός αυτού με τις εννέα ταχύτητες τί γίνεται;
Η αλήθεια είναι πως μετά από αυτές τις δύο βόλτες- τις οποίες καταευχαριστήθηκα μετά από τόσα χρόνια που είχα να κάνω ποδήλατο -θεωρώ ότι ένα σύστημα με ένα δίσκο μπροστά είναι πιο εύχρηστο γιατί δεν έχεις να σκέφτεσαι πολλά: ένα λεβιεδάκι κάνει όλη τη δουλειά. Δεν ξέρω όμως τι περιορισμούς έχει και γι' αυτό θα 'θελα κάποια γνώμη.
Καλο θα ηταν πρωτα να μιλησεις με εναν ορθοπεδικο για τα προβληματα που εχεις για τους τραυματισμους και μετα να κοιταξεις για ποδηλατο.
Υπαρχουν μυοσκελετικα προβληματα,που απαγορευουν την χρηση ποδηλατου.
Η ανεση σε ανηφορα,επιγχανεται με τις σχεσεις μεταδοσης των ταχυτητων.....
Δεν θεωρω πως θα εχεις προβλημα με τις ανηφορες με κουρσα,απο την στιγμη που διαθετεις,καλη φυσικη κατασταση.
Με φιλους που κανουμε βολτες,εντος Αττικης ανεβαινουν ανετα τις ομαλες ανηφορες με κουρσες (16 και 18 ταχυτητων) .Βεβαια εχουν δυνατα ποδια και ιδανικα κιλα......Βεβαια οσες περισσοτερες επιλογες ταχυτητων εχεις,αυξανεται και η ανεση στις ανηφορικες διαρομες.....
Υπαρχουν ποδηλατα και κουρσες με 30 ταχυτητες.........
Τελος αν οι μετακινησεις σου ειναι σε μεγαλες και αποτομες ανηφορες,τα ποδηλατα βουνου,διαθετουν την ιδανικη σχεση μεταδοσης.
Βεβαια ξεχνας την ανεση των μεγαλων διαδρομων
Πλέον τα σύγχρονα Mtb διαθέτουν συστήματα 1x. Οι λόγοι είναι το βάρος, καθώς η ευκολία και η συντήρηση. Όταν μάλιστα έχουν φτάσει σε σημείο να έχουν 12 γρανάζια πίσω με το μεγαλύτερο 50,51, ή και 52 δόντια. Οι δύσκολες ανηφόρες δεν προβληματίζουν. Πρόσφατα από σύστημα 2x10 άλλαξα σε 1x12 και η διαφορά είναι εμφανής. Ανηφόρα με 20 και 21% κλίση με σαθρό τεραίν και κυλιόμενη κροκάλα που απαιτούσε και τεχνική, το ανέβηκα σαφώς πιο άνετα χωρίς να ρημάξω τα γόνατα μου. Επόμενη δοκιμή σε ένα 23% στην Πεντέλη που δεν το έχω καταφέρει και για 50 μέτρα το πέρνω στα χέρια.
Υπάρχει κάποια κλιμάκωση στους δίσκους που κάνει ένα σύστημα πιο βολικό από κάποιο άλλο. Π.χ. λες ο μεγαλός δίσκος 52 δόντια. Ο αμέσως πιο μικρός πρέπει να είναι ας πούμε 50 και μετά 48, 46 και πάει λέγοντας;
Ευχαριστώ για τη απάντησή σου.
Απο εκει και περα για να ανεβαινεις πιο ευκολα δεν παιζει ρολο το ποσες ταχυτητες εχεις αλλα το τι ευρος εχουν. Δλδ στο ενα ποδηλατο εχω 8 ταχυτητες πισω και κασσετα 11-30. Στο αλλο 10 πισω και κασσετα 13-29. Ανηφοριστικο ειναι αυτο με τις 8 ταχυτητες πισω.