Καλημέρα σε όλους τους φίλους του ποδηλάτου,
Πρόσφατα και λόγω καραντίνας άρχισα να ασχολούμαι με το ποδήλατο . Επειδή δεν ήξερα αν πραγματικά θα μου άρεσε η ποδηλασία είπα πρωτού αγοράσω ένα νέο ποδήλατο να ξεσκονίσω το ποδήλατο (εφηβικό ) που είχα στην βεράντα . Το πήγα στον ποδηλατά , το έκανε σέρβις κλπ . Κόλλησα και άρχισα όλα να τα κάνω με το ποδήλατο εδώ και 3 μήνες . Το πρόβλημα μου είναι στις ανηφόρες και στην αλλαγή των πρώτων τριών ταχυτήτων (ακούω κραχ από την αλυσίδα και το ντεραγιέ νομίζωι) . Το μοντέλο είναι το clermont freeland με ταχύτητες simplex (μιας δεκαετίας) και αυτό που θα ήθελα είναι να κάνω κάτι για να ξεκολλήσουν οι πρώτες τρεις ταχύτητες και αν γίνεται να προσθέσω 2 ταχύτητες ή όσες χρειάζονται για να ανεβαίνω πιο ανετα και να έχω καλύτερη μέση ταχύτητα . Η κασέτα πίσω ειναι εξαρα , ο δισκοβραχιονας νομιζω μονός (δεν τα ξέρω πολύ καλά) τι θα με βόλευε να προσθέσω;
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
175883886_507764426910220_4979745503652941132_n.jpg | 49.17 KB |
176078039_487078749161303_8025821901869566792_n.jpg | 58.03 KB |
...μπροστά έχεις 3 δίσκους, πίσω έχεις 6 γρανάζια, δηλαδή ένα σύνολο 18 ταχυτήτων...
Το πήγες ήδη σε ποδηλατάδικο, εκεί δεν σου έλεγξε / ρύθμισε ταχύτητες? Προσοχή, αλλάζουμε ταχύτητα ενόσω κάνουμε πετάλι, χαλαρώνοντας το πάτημά μας. Που πάει να πει ότι αλλάζουμε / χαμηλώνουμε ταχύτητα ΠΡΙΝ ξεκινήσει η ανηφόρα. Επάνω στην ανηφόρα, που πατάμε με πολυ δύναμη αναγκαστικά / ρίχνωντας και το βάρος μας επάνω στα πετάλια, ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ να αλλάξεις ταχύτητες. Ότι έκανες - έκανες, πριν αρχίσει η δυσκολία. Μετά θα πρέπει να πορευτείς με ότι ταχύτητα έχεις επιλέξει.
Σε κάποιες καλές σειρές ταχυτήτων (πολύ μακρυά από ότι έχεις εσύ) και όταν είναι όλα καλορυθμισμένα και ξέρεις το "πώς", μπορείς να αλλάξεις ταχύτητες και επάνω σε δύσκολη ανηφόρα.....
Άρα, έλεγξε εσύ η ο ποδηλατάς σου, αν όλα είναι ρυθμισμένα όπως πρέπει και αν δεν έχει στραβώσει πχ το νύχι που κρέμεται το πίσω ντεραγιέ.
Επίσης, ρίξε λίγο καθάριμα και μετά λίγο λαδάκι. Η μάκα που έχει πιάσει είναι τόση που είναι λογικό να τρίζουν τα πάντα και να μην αλλάζουν οι σχέσεις σου...
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου . Όταν το πήγα για σέρβις έγινε η αλλαγή στην σαμπρέλα , στην αλυσίδα (δυστυχώς όχι στα γρανάζια η την κασέτα) παρόλα αυτά όχι δεν είχε γίνει αλλαγή ούτε στο ντεραγιε ούτε σε κάποιο άλλο σημείο .
Αρχικά δεν ήξερα καν πότε άλλαζα ταχύτητα οπότε τον πρώτο καιρό η ταχύτητα ήταν ορισμένη στο 5 και σπάνια την άλλαζα (δεν έκανα αποστάσεις τότε) οπότε ίσως να μην το είχα παρατηρήσει .
Τώρα πρόσφατα έπλυνα το ποδήλατο μου (βουρτσακι , βούρτσα μεγάλη αλλα και πανί για να φύγει η σκόνη ) , έβαλα γράσο στην αλυσίδα κλπ . Ό,τι βλέπεις στην φώτο δεν φεύγει με τίποτα είναι σκουριά λόγω κακής χρήσης (10 χρόνια χωρίς συντήρηση) οπότε σκεφτόμουν να του αλλάξω κασέτα , δισκοβραχιονα , σασμάν για να είναι πιο άνετη η κύλιση .
Έχω μπει στην διαδικασία να βλέπω βίντεο για το πως θα τα κάνω μόνος μου οπότε θα ήθελα να σε ρωτήσω αν μπορώ να προσθέσω περισσότερες ταχύτητες στο ποδήλατο και τι θα χρειαστώ για να το κάνω (πέρα από κασέτα , σασμάν , λεβιεδες ) . Σε ευχαριστώ για τον κόπο σου .
..... 10 χρόνια είναι 10 χρόνια..... αλλά και εσύ ήρθε η ώρα να του δείξεις την αγάπη σου.
Στρώνεις κάτω εφημερίδες. Το γυρίζεις ανάποδα με τις ρόδες στον αέρα. Παίρνεις πετρέλαιο / καθαριστική βενζίνη / αντισκουριακό σπρέι / παραφινέλαιο / υγρό καθαριστικό τζαμιών ΟΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ από αυτά όλα, και ρίχνεις σε πανί. Κρατάς το πανί στη χούφτα σου και περνάς μέσα την αλυσίδα. Γυρνάς το πετάλι προς τα πίσω (να γυρνάει η αλυσίδα αλλά όχι οι τροχοί. Ξανά κια ξανά, και με νέο πανί, και μπόλικο καθαριστικό, μέχρι να λάμψει η αλυσίδα. Λαμπίκο λέμε. Να ξυρίζεσαι στον καθρεπτισμό της. Με κάποιο τρόπο που εσύ θα βρεις [ή θα κάνεις cheat και θα βρεις στο youtube, ή και εδώ στο section με τις σχετικές οδηγίες που έχουμε βγάλει] κάνεις το ίδιο στην κασέτα πίσω και στους δίσκους μπροστά. Μετά και στα ντεραγιέ (ειδικά στα ροδάκια πίσω).
Πρέπει όλα αυτά να γυαλίσουν, για να δείξουν (α) την λάμψη τους (β) την δύναμη που κρύβεις μέσα σου (γ) την αγπάη σου που θέλεις να εκδηλώσεις προς το ποδήλατό σου.....
Μετά ΕΣΥ ανεβάζεις εδώ φωτος από το αποτέλεσμα και ΕΜΕΙΣ σου λέμε τα παρακάτω / περαιτέρω / επόμενα / παρελκόμενα και διερχόμενα.....
[και αυτό είναι δέσμευση....]
.
.
.
.
.
.
ω, ναι, θέλει κόπο και τρόπο. Εναλλακτικά, το κατεβάζεις κάτω στο δρόμο, δίπλα στον κάδο απορριμάτων και βάζεις ταμπέλα "διαθέσιμο σε όποιον υπόσχεται να του δείξει την αγάπη που του στέρησα επί 10 χρόνια".
.
.
.
.
.
επίσης, αν εσύ ή κάποιος άλλος ξαναβάλει γράσσο σε ποδηλατική αλυσίδα, θα έρθω κάτω από το σπίτι του και θα βάλω κόλλα logo και locktite σε όλους τους μεντεσέδες ΚΑΙ στις κλειδαριές στο σπίτι του. Μέσα - έξω.
Στην ποδηλατική αλυσίδα, αφού την καθαρίσουμε καλά και φύγει μάκα - σκουριές - σκόνες - λάσπες, μετά απλώνουμε ελάχιστο ΛΕΠΤΟΡΕΥΣΤΟ μηχανόλαδο [ακόμα και λαδάκι από ραπτομηχανή είναι απείρως καλύτερο από οποιοδήποτε γράσσο]
Χαχαχχα οκεεε ! Αρα σε πρώτο χρόνο καθαρίζω καλά τα γρανάζια μέχρι να γίνουν λαμπερά και μετά θα σας ανεβάσω φωτογραφίες . Θα ήθελα να ρωτήσω για την σκουριά αν θα είχε αποτέλεσμα να αφαιρέσω την κασέτα και το δισκοβραχίονα και να το τρίψω με ξύδι η κόκα κόλα .
H σωστή δουλειά θα ήταν όντως να αφαιρέσεις κασέτα αλυσίδα σασμαν κλπ κλπ, να τα μουλιάσεις σε βενζίνη και μετά με πινέλο βουρτσες πανάκια κλπ να τα καθαρίσεις, να βγάλεις συρματόσχοινα/ντιζες φρένων και ταχυτητων και να τα αλλάξεις ή τουλαχιστον να τα λιπάνεις για να γλυστράνε καλύτερα .. Αυτά όλα όμως προυποθέτουν κάποια εργαλεία και κάποιες γνώσεις για να τα επανατοποθετήσεις..ΕΙδικά για την κασέτα και το δισκοβραχίονα. Ανάλογα με το κέφι σου και τη πρόσβαση σε εργαλεία το κάνεις ή αλλιώς τα καθαρίζεις πάνω στο ποδήλατο όπως σου ειπε ο R&R. Επισης να τσεκάρεις (πάλι όπως σου ειπε ο R&R) με τι τρόπο κάνεις τις αλλαγές ταχυτητων, πήγαινε σε μια ισιάδα και κάνε πρόβες πάνω κάτω αλλαγές με μαλακό πάτημα και άκου τι σου λέει το ποδήλατο. Καλές βόλτες, και σε κάποια φάση βάλε αν θελεις λιγο πιο λεπτά λάστιχα οχι τρακτερωτά..