Το εν λόγω κέντρο, κατασκευασμένο τον Μάρτιο του 1963, εξοπλίζει ένα ιδίας ηλικίας ποδήλατο Helcules (υπομονή θα το δείτε εν καιρώ). Αποφασίσαμε να του κάνουμε overhaul αφού δε δούλευε καθόλου και συγχρόνως του έλειπαν μικροεξαρτήματα. Την εμπειρία μας αυτή θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας.
Η παρουσίαση θα γίνει με σύγχρονη χρήση φωτογραφιών και κειμένου για κάθε στάδιο.
Σε πρώτη φάση, καθαρίστηκε και γυαλίστηκε το επιχρωμιωμένο περίβλημα του hub με λεπτό σύρμα κουζίνας και γυαλιστική κρέμα wenol.
Τα ανωτέρω εργαλεία και υλικά απαιτήθηκαν για την εργασία της επισκευής. Επίσης, αγοράστηκαν από το διαδίκτυο τα ανταλλακτικά που χρειαζόντουσαν.
Βήμα 1: Αφαίρεση των εξωτερικών μπουλονιών, ροδελών, ασφαλειών:
1:Μπουλόνι στερέωσης κέντρου στο σκελετό του ποδηλάτου
2:Ειδική ροδέλα προσαρμογής στο drop-out.
3:Μπουλόνι ασφάλισης κώνου.
4:Ροδέλα ασφάλειας κώνου.
5:Ασφάλεια κώνου.
Τα ίδια εξαρτήματα αφαιρούνται από δεξιά.
Βήμα 2: Αφαίρεση με χρήση κωνόκλειδου του αριστερού κώνου.
Βήμα 3: Η ίδια εργασία από δεξιά.
Βήμα 4: Δουλεύοντας πάντα από δεξιά
1. Αφαίρεση του ελατηρίου μετά του καλύμματός του.
2. Αφαίρεση της ροδέλας ασφάλισης του γραναζιού με χρήση λεπτού ίσιου κατσαβιδιού που τοποθετείται σε μια από τις τρεις εγκοπές του ρουλεμάν.
3. Αφαίρεση της άνω ροδέλας του γραναζιού.
Βήμα 5:
1. Αφαίρεση γραναζιού.
2. Αφαίρεση κάτω ροδέλας γραναζιού.
3. Αφαίρεση καλύμματος προστασίας από σκόνη.
Βήμα 6:
Ξεβίδωμα του μπιλιοφόρου που ασφαλίζει τον εσωτερικό μηχανισμό χρησιμοποιώντας το ειδικό κλειδί της SA ή εναλλακτικά, ένα μεγάλο ίσιο κατσαβίδι και βαριοπούλα (μην πανικοβάλεστε, είναι επισήμως ενδεδειγμένη μέθοδος).
Προσοχή: Το σπείρωμα είναι δεξιόστροφο, διπλής όμως εκκίνησης πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να σημειωθεί σε ποιο ακριβώς σημείο του εξωτερικού κελύφους βρίσκεται η εγκοπή με το εγχάρακτο SA ούτως ώστε όταν ξαναβιδωθεί να βρεθεί στο ίδιο ακριβώς σημείο.
Βήμα 7:
1. Αφαίρεση του ρουλεμάν.
2. Αφαίρεση του μπιλιοφόρου.
3. Αφαίρεση του ωστικού δακτυλιδιού.
Βήμα 8: Αφαίρεση του εσωτερικού μηχανισμού από το έξω κέλυφος.
Βήμα 9:
1. Αφαίρεση του κλειδιού του άξονα χειρισμού (αντικαταστάθηκε το σπασμένο με νέο).
2. Αφαίρεση του συμπλέκτη.
3. Αφαίρεση του δακτυλίου του συμπλέκτη.
Βήμα 10:
1. Αφαίρεση αξόνων γραναζιών (τεμ. 4).
2. Αφαίρεση εσωτερικών γραναζιών κυκλικής τροχιάς (τεμ. 4).
3. Αφαίρεση πλαισίου στήριξης γραναζιών από τον κεντρικό άξονα.
Βήμα 11:
1 & 2: Αφαίρεση αξόνων από τις σκανδάλες της καστάνιας (τεμ. 2 + 2).
3: Άξονας, σκανδάλη και ελατήριο σκανδάλης.
Το hub στα εξ'ων συνετέθη.
Βήμα 12: Σχολαστικό καθάρισμα όλων των εξαρτημάτων με βενζίνη και στη συνέχεια γυάλισμα με μεταλλική βούρτσα πάνω στο dremel.
Μετά την εργασία καθαρισμού.
Βήμα 13: Γρασάρισμα ρουλεμάν και μπιλιοφόρων. Χρησιμοποιήθηκε γράσο shimano της ιδίας χημικής σύστασης και ιξώδους (NLGI Number: 2) με το προτεινόμενο από τη Sturmey Archer - SA103B.
Βήμα 14: Επίστρωση του σπειρώματος του κελύφους με γράσο σπειρωμάτων antiseizing για προστασία από υγρασία και μελλοντική ευκολία ξεβιδώματος.
Βήμα 15: Λάδωμα και επανατοποθέτηση των σκανδαλών της καστάνιας.
Χρησιμοποιήθηκε λάδι μηχανής Singer πιο λεπτόρευστο κατά μια βαθμίδα ιξώδους (DLPI no. 00) έναντι του προτεινόμενου (SA103A - DLPI no. 0).
Βήμα 16: Λάδωμα και επανατοποθέτηση των γραναζιών μετά των αξόνων τους και λάδωμα όλων των επιμέρους εξαρτημάτων του εσωτερικού μηχανισμού.
Τοποθέτηση της κεφαλής του πλαισίου στήριξης των γραναζιών.
Βήμα 17:
Τοποθέτηση του κεντρικού άξονα.
Συναρμολογώντας από δεξιά:
Τοποθέτηση όλων των επιμέρους εσωτερικών εξαρτημάτων με αντίστροφη σειρά των βημάτων 7 και 9.
Τοποθέτηση ελατηρίου με το καπάκι του προς τα πάνω.
Τοποθέτηση και σφίξιμο κώνου με δύναμη χειρός.
Λασκάρισμα του κώνου κατά μισή στροφή.
Τοποθέτηση ασφάλειας κώνου και ροδέλας (5 + 4).
Τοποθέτηση μπουλονιού ασφάλισης κώνου (3).
Σφίξιμο με χρήση κωνόκλειδου και γαλλικού κλειδιού.
Εισαγωγή του εσωτερικού μηχανισμού στο κέλυφος.
Βήμα 18: Συναρμολογώντας τώρα από αριστερά:
Τοποθέτηση κώνου και ρύθμισή του για ομαλή κύληση χωρίς τζόγο.
Ασφάλισή του όπως εκτελέσθηκε και στο δεξί κώνο (εικ. 1 - 5).
Βήμα 19: Βίδωμα του άξονα χειρισμού.
Αντί του πλαστικού γρασαδόρου που φορούσε αυτό το hub και που στη δικιά μας περίπτωση δεν υπήρχε, τοποθετήθηκε μία ακέφαλη αλενόβιδα.
Αίσιο τέλος μετά από 6 περίπου ώρες!
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
TechnicalInformation_ThreeSpeedHubGearTypeAW.pdf | 110.39 KB |
Σας ευχαριστουμε που μοιραζεστε τις γνωσεις σας,εισασταν πολυ αναλυτικοι που φανεται παιχνιδακι πλεον η συντηρηση των sturney
Μπράβο παιδιά, σωστές και αναλυτικές οδηγίες... εκτός από ποδήλατα γνωρίζεται καλά και τον υπολογιστή.. εξαιρετική και η παρουσίαση.
Απλά να πω πως στο τέλος καλό είναι να βάζουμε από την τάπα και 10-15ml λάδι 30αρι μηχανής ή χοντρή βαλβολίνη με μία σύριγγα. Στα ποιο καινούρια όπου δεν υπάρχει τάπα το βάζουμε από εκεί που μπαίνει το αλυσιδάκι.
Εξαιρετική δουλειά και ακόμη πιο εξαιρετική η λεπτομερής και επεξηγηματική παρουσίαση!
Μόλις τελειώσω αυτό που κάνω τώρα, το οποίο και θα αναρτήσω, ίσως μπω στα εντόσθια του FM αν και το φοβάμαι λίγο... έως πολύ!
η βαριοπουλα πονεσε.υπαρχει ειδικο κλειδακι-και πολλα παρομοια αγκυστροειδη για σφιξιμο αμορτισερ σε μοτοσυκλεττες-τετοιο χρησιμοποιω και βρισκεται παντου...αλλα μπραβο για την παρουσιαση(its a dirty job but someone has to do it)
Καλησπέρα σε όλους.
Μετά από τον δάσκαλο gpiter βλέπω και όλους από την κλασική παρέα και δεν ξέρω τι να πρώτο θαυμάσω.
Δεν είμαι του αθλήματος αλλά μπορώ να σας διαβάζω με τις ώρες,χίλια μπράβο σε όλους.
Μια σημείωση θα ήθελα να κάνω.
Όπως είπε και ο veloeska,τα γαντζόκλειδα από τα μοτόρια κάνουν παπάδες.
Βέβαια,η λύση ίσιο κατσαβίσι+βαριοπούλα είναι αθάνατη.
Μετά είναι και ο εξολκέας απόσπασης μπιλιοφόρου και από μοτόρια πλευρά είναι τα γαντζόκλειδα.
Ευχαριστούμε όλους για τα καλά σχόλια.
Το σκεπτικό βέβαια του άρθρου ήταν να μπορέσει ο οποιοσδήποτε που ασχολείται ολίγον και με απλά μέσα να κάνει την δουλειά.Χωρίς ειδικά υλικά και εργαλεία.Όπως δε ήδη γράψαμε εκτός απο C-Spanner μπορεί επισήμως να χρησιμοποιηθεί σφυρί- κατσαβίδι.Για του λόγου το αληθές το service manual της sturmey archer αναφέρει:"Loosen the right hand ball ring with a C-spanner or hammer and punch, and unscrew the ball ring to release the internal assembly from the hub shell",στο εξής link:http://www.hadland.me.uk/aw.pdf
συγχαρητήρια,σκέτο χειρουργείο!
Αν και είμαι (ακόμα ,θέλω να ελπίζω) παντελώς άσχετος με τα τεχνικά θέματα,
αν δεν είσαστε εσείς, ο gpiter και ο columbus,θάτρωγα ακόμα...βελανίδια!
ωωωωωωω
τι είπατε τώρα???? :) :) :) :) :)
πάρα πολύ ωραία και αναλυτική η παρουσίαση.
αν το είχα δει πριν λύσω το δικό μου θα είχα προετοιμαστεί ακόμα καλύτερα
να είστε καλά παίδες :)
Καλησπέρα δεν μου εμφανίζει τις εικόνες απ το συγκεκριμένο άρθρο. Κανω κάτι λάθος εγω; Μπορείτε να με κατατοπίσετε; Ευχαριστώ πολύ προκαταβολικά.
Δυστυχώς στα παλιά θέματα έχουν χαθεί οι φωτογραφίες γιατί τις έχουν διαγράψει τα site (τύπου imgur κλπ.) που τις φιλοξενούσαν δωρεάν.
Οκ σε ευχαριστώ πολύ
Καλημέρα παιδιά υπάρχει κάποιος στην Αθήνα να επισκευάζει κέντρο sturmey archer 5
Έχω ένα Brompton 20 χρονών στην αρχή δε δούλευε μόνο η δεύτερη ταχύτητα τώρα έχει μπλοκάρει στην πρώτη και δεν αλλάζει καμιά ταχύτητα
κρίμα που οι φωτογραφίες δεν γίνονταν upload στο σάιτ και έχουν χαθεί..
Είναι σα να μην υπάρχουν, τα νήματα ....