Μου έδωσαν μια κούρσα peugeot η οποία είναι σίγουρα πάνω από 20 χρόνων και θέλω να την επαναφέρω.
Θα ήθελα να βρω ποιο μοντέλο είναι ώστε να βρω χαρακτηριστικά που θα με βοηθήσουν.
Σκοπεύω να τη βάψω και να αλλάξω όλα τα αναλώσιμα.
Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη.
Επίσης έχει δύο τρύπες στο σκελετό πίσω.
Είναι εύκολο να καλυφθούν?
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
https://www.bikeboompeugeot.com/Frames%20Headbadges%...
Μοιάζει με uo-8 αλλα εκείνες τις εποχές ακόμα και οι ίδιοι οι κατασκευαστές και πωλητές δεν ήξεραν τι πούλαγαν, καθώς η ζήτηση ήταν τεράστια.
Και οι παραλλαγές πάρα πολλές. Μπορείς να πάρεις μιά γεύση εδώ https://www.youtube.com/watch?v=N2bV44Yn4A8 για να μπεις δυναμικά!
Απο όσο φαίνεται, μάλλον είναι βαμμένη. Οι τρύπες είναι μεγάλης έκτασης, σε βαθμό που ίσως επηρεάζουν την ασφάλεια-σταθερότητα. Ήθελα να ήξερα ποιός και γιατί έκανε κάτι τέτοιο! Κατα τη γνώμη μου μόνο για εκπαίδευση και μεράκι δες το όλο το θέμα. Μόνο κερδισμένος θα βγείς. Καλές βόλτες, ότι και να διαλέξεις!
Ευχαριστώ για την απάντηση φίλε. Θα δω μήπως του κάνω ηλεκτροκόλληση και με τρίψιμο το φέρω προσωπο
...δεν τις βλέπω για "τρύπες", πιό πολύ μου κάνει για σκουριά που έφαγε το μέταλο και υποχώρησε ανοίγοντας τρύπες.
Επίσης, δεν τις λές "τρύπες", μου κάνουν ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΕΣ για ποδηλατο, ειδικά για τα επάνω ψαλίδια.... Προν ξεκινήσεις το οτιδήποτε σιγουρέψου ότι δεν το έχει φάει όλο η σκουριά ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ..... Από έξα έχει το χρώμα και τα βερνίκια και τα αστάρια και ότι άλλο βάζουν για να το προστατεύσουν. Από μέσα όμως....???!!!???
Δηλαδή μια ηλεκτροκόλληση εκεί για να κλείσουν οι τρύπες με τρίψιμο ώστε να γίνει ίσιο και μετά με μια αμμοβολή βάψιμο δε θα έρθει στα ίσα του?
Σε αυτά αν βάλουμε αλλαγή σε λάστιχα τακάκια σύρματα φακαρολες γρασαρισμα σε τριβές δεν είναι αρκετά?
Τόσα ανακατασκευασμένα ερείπια έχουμε δει να γίνονται καινούρια. Απ' ότι έμαθα ο προηγούμενος ιδιοκτήτης το είχε έτσι για 20 χρόνια στην αποθήκη παρατημένο. Του το είχε χαρίσει ένας φίλος του σε αυτή τη κατασταση
το ερώτημα είναι σχετικά απλό: έχει μείνει αρκετό μέταλλο? ΟΕΟ??? Ή η σκουριά έχει κάνει πάρτυ??
Αν απαντήσεις σε αυτό, τότε έχεις και την άποψή μου για το αν αξίζει να προχωρήσεις σε όσα λές.
Ίσως κάποιος που έχει ασχοληθεί με παλιά - παρατημένα - σκουριασμένα ατσαλάκια, να μπορεί να σου δώσει τα φώτα του.
Μόνο σε εκείνο το σημείο έχει το προβλημα. Ο υπόλοιπος σκελετός είναι μια χαρά για 30 χρονών ποδήλατο
Πώς το κατάλαβες ότι ο υπόλοιπος σκελετός είναι μη οξειδωμένος εσωτερικά;
Δεν ρωτάω ειρωνικά. Κανονικά ρωτάω για να μάθω την μέθοδο.
Πάντως είναι σημαντικό να καταλάβεις με ποιό τρόπο έγιναν οι δύο τρύπες. Για ποιό λόγο είναι εκεί που είναι και για ποιό λόγο είναι δύο.
Οι τρυπες πάντως είναι μεγάλες. Είναι γύρω στο 1/5 της περιφέρειας της διατομής. Και είναι και δύο. Αυτό δεν είναι αμελητέο.
λογικά πρέπει να ήταν τοποθετημένο για χρόνια κάποιο p clamp https://velo-orange.com/products/p-clamps-for-fender...
(seat stay mount να το πώ?) για σχάρα ή φωτισμό/ανακλαστικό, που προκάλεσε ηλεκτρόλυση/γαλβανική διάβρωση? (δε βλέπω, με πηραν τα χρόνια! )
Νομίζω πως δεν αξίζει το κόπο να μπεις σε περιπέτειες αν είναι τόόοσο σκούρα τα πράγματα:
https://framebuildersupply.com/collections/seat-tubes
https://www.framebuilding.com/brake.htm (να πας σε υπερ-μερακλή κατασκευαστή /επισκευαστή πλαισίων, να θερμάνει μούφες, βάλει νέα seat stay ή πατέντα "γέφυρα ) πάμε αλλού μετά...Σε κάθε περίπτωση δεν θα είναι όπως πριν....Αυτά έχουν οι έρωτες με τα κλασσικά!
Μια χαρά είναι το κουρσάκι για να ξεκινήσεις μια βασική ανακατασκευή, αν έχεις το χρόνο και τη διάθεση να ασχοληθείς...
Χωρίς να έχει ιδιαίτερη σημασία, δατηρώ αρκετές επιφυλάξεις ότι το ποδήλατο είναι αυθεντικό peugeot... Από τις λίγες και κακής ποιότητας φωτογραφίες που έχεις ανεβάσει, υπάρχουν αρκετά πράγματα που είναι αταίριαστα (όπως ο λαιμός κλπ)...
Μουφάτα peugeot βρίσκεις συνήθως μέχρι τις αρχές της δεκατίας των '80 αλλά εκείνη την εποχή δεν είχαν υιοθετηθεί ακόμα αυτά τα αφαιρετικά ντιζαινάτα αυτοκόλητα ... Τα UO-8 ήταν μουφάτα αλλά τα τετράγωνα κοψίματα στις μούφες του head tube, το χρωμιομένο κάτω μέρος στο πιρούνι και η βάσης της τρόμπας στο διαγώνιο, ήταν σήμα κατατεθέν για αρκετά χρόνια..
Φυσικά δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να έχουν αφαιρεθεί τα αυθεντικά αυτοκόλλητα, ακόμα και να βάφτηκε ο σκελετός και το πιρούνι και να κολλήθηκαν after market..
Κάποιες πιο καθαρές φωτογραφίες θα βοηθούσαν...Τόσο από σημεία του σκελετού (όπως το σημείο που βιδώνει το πίσω φρένο) όσο και από τα περιφερειακά...
Οι τρύπες στα seat stays είναι πιθανό να προέρχονται από κάποιο frame mounted locker που είχαν κάποια ποδήλατα εκείνης της εποχής σε αυτό το σημείο...Αν έχανες το κλειδί, μπορούσες να σπάσεις την κλειδαριά με ένα σφυρί αλλά οι κολλήσεις... άφηναν τρύπες...
Ακούω όλες τις απόψεις και αυτά που θέλω να πω είναι:
Εκεί που δεν είχα ποδήλατο βρέθηκα με ένα το οποίο έχω διάθεση να το φτιάξω αρκεί να μην είναι επικίνδυνο για ποδηλασία στυλ βόλτας και light γυμναστικής.
Θα το πάω σε ποδηλατά να πάρω μια δεύτερη γνώμη αν είναι εντάξει ο σκελετός ώστε να κάνω την ανακατασκευή.
Αν δώσει το οκ θα το πάω για αμμοβολή και ηλεκτροστατική σε άλλο χρώμα.
Δε με ενδιαφέρει αν χαθεί το κλασικό σαν χρώμα αλλά να γίνει όσο πιο καλό γίνεται με ενα λογικο κόστος το οποίο θα περιλαμβάνει τις κλασικές αλλαγές (καινούρια σύρματα - καλώδια, λίπανση ή αλλαγή μεσαίων τριβών - εκτροχιαστων, λάστιχα σαμπρέλες φακαρολες ταινίες τιμονιού).
Αν θέλετε κι άλλες φωτό πιο καλές από κάποια σημεία μπορώ να ανεβάσω.
Αν είναι πεζώ μουφα ή όχι δε με ενοχλεί.
Από Δευτέρα θα ασχοληθώ με τα παραπάνω.
Υπολογιζω 40 για βάψιμο, κάνα 50 για λαστιχοσαμπρελλες, κάνα 10? για ταινία τιμονιού, 10 για φρένα.
Δηλαδή ένα 100 συν πλην για να είναι λειτουργικό.
Μέχρι τα 400 για αγορά καινούριου όπου δεν υπάρχουν διαθέσιμα μοντέλα είναι αρκετά λεφτά διαφορα από τη στιγμή που έχω το κέφι να ασχοληθώ αρχικά με το πεζω.
Αργότερα αν το βαρεθω η δε πετύχει η ανακατασκευή χτυπάω ένα καινούριο που θα φτιάξουν τα πράγματα με τη σημερινή κατάσταση που βιωνουμε
Μια άλλη ερώτηση έχω:πως θα βρω αν κάνει για το σωματότυπο μου μη το φτιάξω τζάμπα.
Θα μετρήσω κάθετο σωλήνα, οριζόντιο και το καβαλο μου?
Nik τι έγινε με το πρότζεκτ, προχώρησε?
Δεν ήταν peugeot, δεν ήταν κούρσα, δεν ήταν στο μέγεθος του φίλου. Παρ΄ όλα αυτά, αυτά τα "δώρα", είναι μεγάλη ευκαιρία για έρευνα και εκμάθηση της ποδηλατικής Τέχνης. Το ιδανικό είναι, να έχεις ένα καλό ποδήλατο, στο μέγεθός σου και να μην εξαρτάσαι απο Ανακατασκευές, έρευνες και μάχες με το χρόνο. Να το έχεις δηλαδή "το πεζώ" για να βγάζεις το άχτι σου, να βιδώνεις να ξεβιδώνεις, να αναλύεις, να συνθέτεις κλπ. (το μοντάρισμα είναι πιό εύκολο).
Οι φωτογραφίες έδειξαν εκείνο το μυστήριο ταψί ως κάλυμα των ταχυτήτων πίσω. Είδαμε και σφουγγάρι στο τιμόνι, δείγμα του οτι επρόκειτο για low end
ημίαιμη κουρσα. Ή αλλιώς ψευδοκούρσα. Ιδανικές συνθήκες για να "την" πάρεις όπως είναι και να την πετάξεις στα παλιοσίδερα με μεγάλη χαρά. Δεν είναι όμως πάντα έτσι. Κάποιο συναίσθημα, κάποια μνήμη, κάποια ανάγκη για μαστόρεμα και χαλάρωση, μας κρατάει πεισματικά πάνω "της". Είναι όμως έτσι ? είδε μέσα τη σκουριά ο φίλος που λέει ("μιά χαρά είναι, προχώρα" ), πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα? Είναι (ήταν) το ποδήλατο, κοντά έστω στο μέγεθος του αναβάτη? Εξω απο το χορό, πολλά τραγούδια λένε. Μερικές φορές, κάποιοι παλιότεροι, δίνουν λύσεις και κανείς δεν τους ακούει.
Η πρώτη ερώτηση που πρέπει να γίνεται όταν παραλαμβάνουμε τέτοιο χρεπάκι, είναι " τι θέλεις να κάνεις με αυτό" ? (το λέω με σεβασμό, επειδή πέρασαν κι απο μένα ουκ ολίγα χρέπια και αποφάσισα, έστω και καθυστερημένα, τι θέλω να κάνω! ) Το θέλεις για να λύσεις ένα πρόβλημα? ή για να δημιουργήσεις προβλήματα? Η ζωή βέβαια έχει και δυσκολίες, όμως μόνο μέσα απο αυτές μαθαίνουμε! Επίσης αξίζει το κόπο να γνωρίζουμε και την ιδιότητα ή τη σχέση μας με τον δωρητή. Το δίνει ως Δώρο, ή ως Ευκαιρία για εκμάθηση? ή για να το ξεφορτωθεί και λοιπά?
*
Τρία στα τρία ο φίλος. Του δώσανε λεμόνια και τα έκανε αντισκωριακο. Πρέπει να ήταν δυνατή περίπτωση για να είναι για τη χωματερή. Ελπίζω να το χάρισε τουλαστιχον σε κάποιον στο μέγεθος του.