επισκευή παλαιού ποδήλατου

41 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
automatik
Απών/απούσα

Γεια σας,

Έχω μια κούρσα 30+ ετών που χρήζει επισκευής ο άξονας της πεταλιέρας (πιθανότατα να θέλει αλλαγή και η βάση)

Δεν γνωρίζω πως λέγονται τα επιμέρους τμήματα, αφού είμαι σχετικά...άσχετος επι του θέματος!

Αυτό που ξέρω είναι ότι το ανταλλακτικό που χρειάζεται είναι παλαιού τύπου και δεν υπάρχει πουθενά - τουλάχιστον στην γύρω περιοχή (Χαλάνδρι, Β Προάστια)

Το έχω πάει σε 4 μαγαζία εδώ κοντά και όλοι μου πρότειναν να το δει ο κος Αμανατιδης (Βριλήσσια), στον οποίο και το πήγα. Ο ίδιος ήταν πολύ εξυπηρετικός και το έψαξε, αλλά δεν βρέθηκε ούτε εκεί το ανταλλακτικό και η μόνη λύση που μου πρότεινε είναι να βγεί 'όλο το σύστημα' και να το πάει να του κάνουν βόλτες ώστε να μπεί 'μοντέρνα' βάση και κατόπιν καινούργια πεταλιέρα/άξονας. Το όλο εγχείρημα θα κοστίσει κάπως (~150), αλλά για συναισθηματικούς λόγους, δεν θα ήθελα να πετάξω το ποδήλατο αυτό. Επίσης, θα προτιμούσα να αλλαχθεί η βάση εφόσον είναι χαλασμένη, αλλά με ίδιου τύπου και χωρίς να αλλαχθεί η πεταλιέρα, αφού θα ήθελα να μην χαθεί ο χαρακτήρας του ποδηλάτου σε σχέση με το αρχικό

Μετά από αρκετό googling, βρίκα ότι πολλοί συστήνουν τον Αλτιπαρμάκη που λόγω του ότι κρατάει κάποια παλαιά κομμάτια/ανταλλακτικά, ίσως έχει αυτό που ψάχνω

Στον χάρτη με τα ποδηλατάδικα τον έχει ακόμα, αλλά το τηλ (210 5227851) λέει οτι "δεν αντιστοιχεί σε συνδρομητή". Έχουμε κάποιο νεότερο ή όντως έχει βγεί στη σύνταξη ο άνθρωπος;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Δυστυχώς ο Αλτιπαρμάκης δεν πάει πλέον στο μαγαζί. Μήπως μπορείς να πεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ποδήλατο (χώρα, είδος σπειρώματος αν σου είπαν, κλπ), ή ακόμα καλύτερα κάποιες φωτογραφίες;

automatik
Απών/απούσα

Η μάρκα του ποδήλατου ήταν "Carraro". Δεν γνωρίζω καν μοντέλο. Θυμάμαι το sticker που χε επάνω στο frame (που τώρα έχει ξεφτίσει εντελώς). Επίσης θυμάμαι ότι το έχω από το 1990-κατι και τότε είχε κοστίσει 70000 δραχμές...

Απ ότι καταλαβαίνω είναι σίδερο - σίγουρα όχι αλουμίνιο πάντως - γιατί ζυγίζει 400 κιλά. Το frame είναι σε άθλια κατάσταση (με αρκετή σκουριά). Αλλά σκοπεύω να το σουλουπώσω όσο μπορώ. Τελευταία φορά το είχα επισκευάσει με τα βασικά (σαμπρέλες/λάστιχα, φρένα) πριν από 1.5 χρόνο και για να είμαι ειλικρινής με εξέπληξε με το πόσο καλά πήγαινε, κυρίως αν αναλογιστώ ότι ήταν παρατημένο τόσες δεκαετίες! Λίγο αργότερα, λόγο του προβλήματος στον άξονα, τα πεταλ βγήκαν off. Τώρα όμως θέλω να το κάνω σωστά, γιατί σκοπεύω να το χρησιμοποιώ καθημερινά.

https://ibb.co/2ZYs7np

(με το βελάκι δείχνω ποιο είναι το πρόβλημα - "παίζει το πεταλ" -- ο κύκλος μάλλον τι πρέπει να αλλαχθεί)

Θα κοιτάξω να μάθω λεπτομέρειες για το σπείρωμα...

 

 

lyhadj wrote:

Δυστυχώς ο Αλτιπαρμάκης δεν πάει πλέον στο μαγαζί. Μήπως μπορείς να πεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ποδήλατο (χώρα, είδος σπειρώματος αν σου είπαν, κλπ), ή ακόμα καλύτερα κάποιες φωτογραφίες;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

.... έχω την αίσθηση ότι αν πας ένα παλιό ποδήλατο σε ημιάθλια κατάσταση ("όψη" / εικόνα) δύσκολα θα ασχοληθούν μαζί του.... Γνώμη μου - χωρίς να είμαι ειδικός - κάνε ένα καλό στο ποδήλατό σου και κάτσε κάτω, καθάρισέ το καλά, τρίψε σκουριές με scotch bride ή ατσαλόμαλλο, σαπούνισε σκόνες / μαυρίλες / βρωμιές, λάδωσε το με ένα απλό λεπτόρευστο μηχανόλαδο και μετά κάνε μια βόλτα από μικρά παλιά συνοικιακά ποδηλατάδικα .... ίσως εκεί βρεις μάστορες που θα ασχοληθούν. Οι νέοι ποδηλατάδες, με τα φανταιζύ καταστήματά τους ενδιαφέρονται να πουλήσουν και όχι να ασχοληθούν με παλιά ποδήλατα.... (ειδικά αν τα δουν σε χάλια κατάσταση....).

Θυμάμαι ένα μικρό ποδηλατάδικο στις γραμμές του ΤΡΑΜ από Ν. Κόσμο προς Ν. Σμύρνη, δεξιά, σε μια γωνία. Με πολλά σκουριασμένα ποδήλατα από έξω. Αντίστοιχο ποδηλατάδικο θυμάμαι και στο Π. Φάληρο νομίζω στη Ζησιμοπούλου, πηγαίνοντας προς Συγγρού στο δεξί χέρι... Επίσης, θυμάμαι και άλλο ένα στις γραμμές του τραίνου, επί της Κωνσταντινουπόλεως, "κοντά" στη δ/ρωση με Αγίου Μελετίου....

Όσοι κυκλοφορύν στις παραπάνω περιοχές ή ξέρουν κάτι αντίστοιχο ας δώσουν ένα στίγμα αν είναι ακόμα ανοικτά αυτά... μπας και βοηθήσουμε τον συμποδηλάτη μας.

automatik
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για το info RockaRolla

Θα προτιμούσα να αποφύγω το σενάριο του να κόβω βόλτες με το ποδήλατο στο χέρι, μέχρι ωσότου κάποιος ποδηλατάς ευαισθητοποιηθεί και αποφασίσει να ασχοληθεί μαζί του. Μένω Χαλάνδρι, οπότε το να κατέβω κέντρο με το ποδήλατο, χωρίς να έχω να πάω κάπου στοχευμένα, δεν λέει. Αυτό που κατάλαβα από τους 4 που το έχω πάει είναι ότι το ανταλλακτικό που ψάχνω είναι πολύ δυσευρετο. Θα μάθω λεπτομέρειες για το τι ακριβώς χρειάζεται και αν μπορεί κάποιος να μου προτείνει κάτι, τότε καλώς. Αυτό που λες σχετικά με την overall κατασταση του ποδηλάτου, το πως δείχνει δλδ εμφανισιακά και το πώς αυτό μπορεί να επηρρεάσει κάποιους μαστόρους αρνητικά στο βαθμό του να μην το κοιτάξουν - το καταλαβαίνω. Αλλά δεν σκοπεύω να μπω σ αυτό το τρυπάκι. Δεν θέλω πάρε-δώσε με τέτοιο μάστορα

Απλώς ψάχνω κάποιον που να είναι αποδεδειγμένα ικανός με παλαιότερα ποδήλατα και να έχει θετικές αξιολογήσεις από τον κόσμο - για αυτό ανέφερα τον Αλτιπαρμάκη. Όχι ότι είναι κοντά να περπατήσω από Χαλάνδρι -> Ομόνοια, αλλά τουλάχιστον τότε θα ήξερα ότι θα το δει κάποιος που έχει μια σοβαρή πιθανότητα να το φτιάξει

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... το βασικότερο είναι να μάθεις πληροφορίες για το σπείρωμα της μεσαίας τριβής που έχει το πρόβλημα. Μήπως σου είπαν κάτι? Με βάση αυτό, μπορείς και τηλεφωνικά να κάνεις την αναζήτησή σου, και όποιος απαντήσει θετικά, το πας "στοχευμένα" σε εκείνον....

πχ μήπως ανέφερε κάτι κάποιος από αυτούς που το είδαν ήδη, για Ιταλικό σπείρωμα, ή γαλλικό ή BSA ή κανα νούμερο πχ 68 ή 70...... ????

.... πάντως, αν κατάλαβα καλά και αν σου είπε την αλήεθια ο μάστορας, τότε το πρόβλημα είναι στη φωλιά της μεσαίας τριβής, και ειδικότερα στο σπείρωμά της. Αν έχει χαλάσει, αν έχει ραγίζει, αν είχε στραβοβιδωθεί και μας "χαιρέτισε" όντως δεν μπορείς να κάνεις και πολλά, παρά ίσως να ανοιχθεί νέο σπείρωμα στο σκελετό (στη φωλιά). Αν απλά θέλει αντικατάσταση η μεσαία τριβή (ποτήρια - άξονας κλπ) τότε κάνε την αναζήτησή σου, όλο και κάτι θα βρεθεί.... και αν όχι από εδώ τότε από ιντερνετ (αλλά πρώτα θα πρέπει να ξέρεις ακριβείς διαστάσεις / τύπο κλπ).

automatik
Απών/απούσα

Μίλησα πάλι με τον άνθρωπο και μου είπε ότι είναι το μπράτσο. Είναι λέει τύπου "octalink" λεπτό (σε συγκριση με τα σημερινά που είναι πιο φαρδιά). Μπαίνει πρεσσαριστά

Δεν ξέρω αν σας λένε τπτ αυτά τα ολίγα που έμαθα (έχω ρωτίσει και ένα φίλο που μένει Αγγλία)

Απ ότι καταλαβαίνω εγώ, μάλλον αναφέρεται σε " OCTALINK BOTTOM BRACKET" (?) Το θέμα είναι και ότι δεν έχω ακριβείς διαστάσεις για να το ψάξω. Σίγουρα θα υπάρχει κάτι τέτοιο εκεί έξω (π.χ. ebay)

automatik
Απών/απούσα

Απ ότι βλέπω, τα στοιχεία που χρειάζεται κανείς για να βρει αυτό το πράμα είναι τα εξής:

 

Cup type/size: Italian threaded...??" cups x ?? threads per inch (tpi)

Shell width: ?? mm

Spindle/axle type: Octalink (V?)

Spindle/axle length: ?? mm

 

Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι το type ειναι Italian, αφού το Carraro είναι ιταλική μάρκα...καλά πάω :)

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

automatik wrote:

Απ ότι βλέπω, τα στοιχεία που χρειάζεται κανείς για να βρει αυτό το πράμα είναι τα εξής:

Cup type/size: Italian threaded...??" cups x ?? threads per inch (tpi)

Shell width: ?? mm

Spindle/axle type: Octalink (V?)

Spindle/axle length: ?? mm

Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι το type ειναι Italian, αφού το Carraro είναι ιταλική μάρκα...καλά πάω :)

 

Θα σε απογοητεύσω αλλά δεν έχουν όοοολα τα ιταλικά ποδήλατα ιταλικό σπείρωμα.. Υπάρχει τρόπος να εξακριβώσει ο μάστορας αν είναι αγγλικό ή ιταλικό, μια και εκτος από το πάσο των  σπειρωμάτων που είναι διαφορετικά, εχουν διαφορά και στο πως  που βιδώνουν στο σκελετό (δεξιοστροφα ή αριστερόστροφα από την αριστερή πλευρά), και επίσης βγαίνουν σε διαφορετικά μεγέθη, Αν φταίει μόνο αυτό δεν είναι μεγάλη φασαρία να αλλαχτεί -, το ποδήλατο λες οτι είναι της δεκαετίας του '90 άρα όχι τόσο παλιό και η shimano βγάζει ακόμα τετοια. 

Ισως βρεις πληροφορίες στο διαδίκτυο https://www.bikeforums.net/classic-vintage/453713-ol... (νομίζω όμως οτι αφορά πιο παλία ποδήλατα) ή απλώς βάζοντας carraro bikes '90 στο google. 

Επίσης μπορεί να σε βοηθήσει σιγουρα ο Γιωργος Τσακιρακάκης που είναι όμως κοντά στο Γκαζι . Στην περιοχή του Χαλανδρίου δύσκολα να βρείς κάποιον που να ασχοληθεί με παλιό ποδήλατο.... ίσως μόνο στην Μεσογείων ο Κεραμιδας (ειναι παλιός αλλά δεν γνωρίζω καθόλου τι ξέρει και τι κάνει) και ο Μαλατεστας στην Αγία Παρασκευή που θα πρέπει να ξέρει και έχω ακούσει καλά λόγια.. Υπάρχει και ο Γατσουλης στην Αγ.Παρασκευής που ξέρουν επίσης από τετοια ποδήλατα, ειναι παλιοί ποδηλαταδες πατερας και γιος σε αυτο το καταστημα, αν έχουν όρεξη θα ασχοληθούν ή τουλαχιστον θα σου πουν τι να κάνεις. 

Βασικά πρέπει κάποιος που έχει τον συγκεκριμένο εξολκέα να την βγάλει με προσοχή να μην χαλάσει τα σπειρώματα (ειπαμε αν ειναι ιταλικό δεν ξεβιδώνει απο την μια μεριά με τον ιδιο τροπο όπως τα αγγλικά), να την μετρήσει (μήκος ) και να την αλλάξει. αν τα σπειρώματα είναι χαλασμένα τότε πας και στα φτιάχνουν (Τσακιρακάκης και νομίζω κι ο Frederik).

 

 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

σχεδον 100% σιγουρος οτι δεν ειναι octalink. 

Να ξεκινησω εγω με μια αλλη ερωτηση. Θα αλλαξεις και μεσαια τριβη και δισκοβραχιωνα? (πολυ πιθανον και αλυσιδα κτλ κτλ)

automatik
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για το χρόνο σου

Ο Γιώργος που λες τον έχει "Μηχανικό & Μηχανουργό" - όχι ποδηλατά. Αλλά για να τον προτείνεις, μάλλον θα ξέρει απ αυτά

Θα δω αν μπορέσω να έχω στα χέρια μου αυτό το εξάρτημα, ώστε να δω ακριβώς ποιο είναι, μπας και βρεθεί απέξω

Μιας και δεν έχω φωτό αυτή τη στιγμή, το ποδήλατο μοιάζει πάρα πολύ με αυτό: http://www.osgear.co.uk/carraro-1989-campagnolo.html

automatik
Απών/απούσα

δεν ξέρω, ότι μου πουν ότι χρειαστεί..θελω να γίνει σωστά αυτή τη φορά

 

kktsol wrote:

σχεδον 100% σιγουρος οτι δεν ειναι octalink. 

Να ξεκινησω εγω με μια αλλη ερωτηση. Θα αλλαξεις και μεσαια τριβη και δισκοβραχιωνα? (πολυ πιθανον και αλυσιδα κτλ κτλ)

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

automatik wrote:

δεν ξέρω, ότι μου πουν ότι χρειαστεί..θελω να γίνει σωστά αυτή τη φορά

 

 

kktsol wrote:

 

σχεδον 100% σιγουρος οτι δεν ειναι octalink. 

Να ξεκινησω εγω με μια αλλη ερωτηση. Θα αλλαξεις και μεσαια τριβη και δισκοβραχιωνα? (πολυ πιθανον και αλυσιδα κτλ κτλ)

 

 

OK οποτε μπορεις να μετρησεις το μηκος του shell?? Πρεπει να ειναι ή 68μμ ή 70μμ

automatik
Απών/απούσα

https://ibb.co/D4g8wNn

Όταν λέμε το μήκος του shell - είναι το (α) ή το (β);;

Μπορώ να το μετρήσω αν είναι επάνω στο ποδήλατο ή πρέπει να έχει βγεί;

 

kktsol wrote:

 

automatik wrote:

 

δεν ξέρω, ότι μου πουν ότι χρειαστεί..θελω να γίνει σωστά αυτή τη φορά

 

 

kktsol wrote:

 

σχεδον 100% σιγουρος οτι δεν ειναι octalink. 

Να ξεκινησω εγω με μια αλλη ερωτηση. Θα αλλαξεις και μεσαια τριβη και δισκοβραχιωνα? (πολυ πιθανον και αλυσιδα κτλ κτλ)

 

 

 

OK οποτε μπορεις να μετρησεις το μηκος του shell?? Πρεπει να ειναι ή 68μμ ή 70μμ

 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

κανενα απο τα δυο. Ειναι το μηκος της σωληνας του σκελετου που βιδωνει αυτο που μου δειχνεις

 

automatik
Απών/απούσα

Οπότε αυτό μπορώ να το μετρήσω απέξω, χωρίς να λύσω τίποτα

 

kktsol wrote:

κανενα απο τα δυο. Ειναι το μηκος της σωληνας του σκελετου που βιδωνει αυτο που μου δειχνεις

 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

automatik wrote:

Οπότε αυτό μπορώ να το μετρήσω απέξω, χωρίς να λύσω τίποτα

 

 

kktsol wrote:

 

κανενα απο τα δυο. Ειναι το μηκος της σωληνας του σκελετου που βιδωνει αυτο που μου δειχνεις

 

 

 

Ναι

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

οκταλινκ όχι, Σελέκτα σιμάνο ναι

https://www.bikeforums.net/classic-vintage/390350-st...

https://www.flickr.com/photos/montag-b-sides/sets/72...

https://www.bikeforums.net/classic-vintage/733841-re...

Ελπίζω να πάνε όλα καλά και να το χαρείς!

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

http://1.bp.blogspot.com/-pxumaJnk37I/Uv6Enw-P6kI/AA...

https://www.youtube.com/watch?v=KPXxLxhV8uw

Yπήρχε και Selecta shimano, εκεί γύρω στο 1978-1980 με το ελεύθερο μπροστά?! εδώ θέλει προσοχή, να βοηθήσεις το μαστορη και φυσικά να προστατεύσεις το

ποδήλατό σου. Δυστυχώς θέλει αρκετό ψάξιμο, επειδή όντως είναι σπάνιο, δυσεύρετο κομμάτι.Πρόδρομος της οκτα λινκ

Selecta, ήταν η "Διαλεκτή", η επίλεκτη, απο το λατινικό selectus.Μάλλον είναι απο τις καινοτόμες τότε προσπάθειες της Ιαπωνικής εταιρείας, να βγει απο τα συνηθισμένα, να πιάσει λίγο απο όλους, να ξεφύγει ακόμα παραπάνω. Αρκετές τεχνολογικές της προσπάθειες, πρωτοπόρες μεν, αλλα εμπορικά 'πατάτες΄', έπιασαν πάτο.

Περίπου την ίδια εποχή, ξαδελφάκι της Σελέκτα, ήταν μιά πατέντα με freewheel στον δισκοβραχίονα απάνω. Ύψιστη απόλαυση, απο όσο λένε τα ξένα φόρουμ, αυτό το κρρρρρρρρρρρ .... ο ελεύθερος τροχασμός !

 Η κάτω-κάτω, ιεραρχικά, σειρά ανταλλακτικών ποδηλάτων, ήταν η shimano tourney, βασική απλή για τον τουρίστα ερασιτέχνη. Η selecta ήταν ένα κλικ πιό πάνω, ας την πούμε Altus, η οποία είχε την ετυμολογική της ρίζα στο Ολυμπιακό altius, citius, fortius. Λογικά ήταν πιό "Αγωνιστική " απο την Tourney. Δυστυχώς θα πρέπει να επιλέξεις ανάμεσα σε λειτουργικότητα και  "να το αφήσεις όπως είναι, σαν αντίκα" ας την πούμε. Καλό καθαρισμα, λύσιμο και αναψυχή-ιστορική έρευνα τεχνολογική. Νομίζω (Χωρίς να παίρνω όρκο), οτι όντως θα χρειαστεί να ανοιχτούν βαθυτερα "πάσα"

με κάτι τέτοιο       https://www.bike24.com/p2276074.html

και να μπει new old stock (N.o.s.) καρέ μεσαία τριβή και προσεκτικά διαλεγμένος επιλεγμένοΔισκοβραχίων  εκείνης της εποχής, περίπου 1980 με αντίστοιχα μπράτσα. Όλα μαζί δεν γίνονται να τα έχουμε!

Άλλη λύση, πάλι λιγο ακριβούλα, είναι να αγοραστεί μεσαία τριβή (πάλι καρέ, αντί της οκτα τζόιντ)

που θα χρειαστεί λίγο facing στο καβούκι ("βάση") της μεσαίας τριβής

https://lecycleur.com/parts/mavic-bottom-bracket/

 

https://www.merciancycles.co.uk/online-shop/mavic-sp...

 Εδώ  η ανατομία    https://www.ebay.com/itm/203081562114?hash=item2f489...

Βέβαια, κακά τα ψέματα, σαν την κλειστή, cartridge 

https://www.amazon.com/SHIMANO-BB-UN26-Square-Bottom... αξιόπιστη, σφιχτή και στεγανού τύπου, άλλη δεν έχει! αλλα δυστυχώς

αυτό θα χαλάσει υποτίθεται την εικόνα που θέλουμε για το ποδήλατο σου. Υποτιθεται πρέπει να μείνει "όπως ήταν", αλλα όπως λέμε, ....όλα μαζί δεν γίνονται.

Η μέση λύση θα ήταν να βρεις μιά παλιά (σε κατάσταση καινουριας) ανοιχτού τύπου μεσαία τριβή

https://www.ebay.com/itm/391381416365?_trkparms=ispr...

σαν την παραπάνω, (καλά, αυτη είναι λίγο ακριβουλα, αλλα υπάρχουν κι άλλες), να μετρήσεις όμως σωστά τι μήκος άξονα θέλεις, τι πλάτος έχει το καβουκι, τι μήκος άξονα χρειάζεται ο νέος δισκοβραχίονας (αν θα πάρεις). Παρε πρώτα όλες τις γνώμες και δες το θέμα σφαιρικά

Ευχάριστες λοιπόν σκοτούρες! τα παραπάνω είναι προσωπική, μη επαγγελματική μου άποψη και δεν έχω σχέση με τα ανωτέρω αναφερόμενα links

 

 

 

 

 

automatik
Απών/απούσα

Αυτό το "selecta" σίγουρα το έχω δει και το θυμάμαι από κάπου! Όντως, αυτό πρέπει να ναι!

Όταν δω πάλι το ποδήλατο από κοντά, θα το επιβεβαιώσω

Αυτό που έιπα ότι θα ήθελα να κρατήσω το "χαρακτήρα του ποδηλάτου" ισχύει, αλλά, αν μιλάμε για κάτι που θα μπορούσε να μου δώσει αισθητά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής / αξιοπιστία, τότε γιατί όχι. Εξαρτάται βέβαια και από το κόστος. Η λογική του να δώσω ~150ευρώ και να έχω μια (παλιά μεν) αλλά λειτουργική κούρσα είναι προτιμότερο για μένα απ το να δώσω 500άρικο για κάτι καινούργιο (και δεν νομίζω ότι παίρνω κάτι τις προκοπής - σε κούρσα μιλάω πάντα)

(όχι ότι έχω 500 ευρώ αυτή τη στιγμή!)

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Καλωσήλθες!    λίγο πριν και λίγο μετά το 18ο λεπτό

https://www.youtube.com/watch?v=G78gaGjih08    περιγράφει την δομή της ανοιχτής μεσαίας τριβής. Αυτή βρίσκαμε στις 1980 και 1990 σε ένα ποσοστό μπορώ να πω 85 τοις εκατό των περιπτώσεων (για τις κουρσες), ως χρυσή τομή βάρους, αξιοπιστίας αντοχής και λοιπά. Με αυτήν πορεύτηκαν πολλές ποδηλατικές εταιρείες και ποδηλάτες. Λέγεται καρέ, (τετράγωνη).

https://www.youtube.com/watch?v=N2bV44Yn4A8    

Αν μπορέσεις, στο πρώτο ποστάρισμά σου, ανέβασε φωτογραφίες όλου του ποδηλάτου. Η έδρα της Carraro ήταν στην Padova.

Μάλλον το δικό σου είναι ένα mid range ποδήλατο κούρσας, για αυτό είχε και ξεχωριστή μεσαία τριβή, αν και συνήθως τα ιταλικά

τα βλεπαμε με Campagnolo.

  Η ανοιχτή, στανταρ καρέ μεσαία τριβή, ήταν κάτι σαν Must. Υπήρχε φήμη για τις ιταλικου τύπου...οτι ξεβιδώνανε. Δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω. Μαλλον γινόταν επειδή σφίγγανε και οι δύο μεριές δεξιόστροφα(ενώ κανονικά θέλει ανάποδα η μιά μεριά)

 Εδώ μιά ανοιχτού μεν τύπου, αλλα με ρουλεμάν

http://www.frameteller.it/2016/04/08/f-t-gruppi-spec...

σαν την Gian Robert. Θα είναι ωραίο γενικά, σιγά σιγά να το στήσεις όπως ήταν, ή όπως το θέλεις! Με μεράκι, προσήλωση και ιστορικοτεχνολογική πίστη θα τα καταφέρεις άνετα. Χωρίς βιασύνες όλα γίνονται. Επίσης όλο το εγχείρημα θα πρέπει να ισορροπήσει και στο full italy ή full shimano. Λογικά και τα άλλα που φοράει πάνω του θα είναι σιμάνο. Εκείνο το καιρό το μάτι τραβιόταν απο το Δισκοβραχίονα. Δεν αποκλείεται να είναι φουλ σιμάνο. Eδώ η shimano selecta /altus

ελπίζω να βοηθήσει το όλο project. Δύσκολο, αλλα όχι ακατόρθωτο το θέμα να είναι full Altus. Μπορεί να βρεθεί κάποιος, καθολου απίθανο να την εχει κρατήσει, ή κομμάτι κομμάτι να την μαζέψεις όλη, ή στο περίπου, να έχεις shimano 600EX (arabesque) και να είναι χρονικά συνεπές το ποδήλατο. Αν και αυτά είναι λεπτομέρειες

Σίγουρα όμως το αποτέλεσμα θα σε δικαιώσει, θα δώσει χαμόγελα και μνήμες, λίγο παραπάνω ίσως χρήμα και υπομονή

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα
retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

εφόσον το μείζον πρόβλημα εντοπίζεται στην μεσαία τριβή και αφού θέλεις να το φέρεις σε λειτουργική κατάσταση με τα αρχικά του εξαρτήματα, μήπως να δοκίμαζες να επικοινωνήσεις με τον Χαλάση; Ο άνθρωπος απλά είναι μάγος

https://www.youtube.com/user/Xalasis715/featured

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

δ

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

 Αν πας στο Χαλάση...θα στο χαλάσει!  χα χα! πλάκα πλάκα είναι all around player, τον έχω παρακολουθήσει κι άλλες φορές, θεούλης! Ωστόσο τίποτα δεν εγγυάται οτι θα παραδώσει αξιόπιστα αποτελέσματα/στο χρόνο που πρέπει και λοιπά. 'Αλλωστε (νομίζω το έχει παραδεχτεί και ο ίδιος ο Χαλάσης), οι επσικευές και πατέντες με τις οποίες ασχολείται, είναι κυρίως για αναψυχή και τεχνολογική φιλοσοφο-απόλαυση. Βλέπε χάλαση των μυών, χάλαση του πέους, όπως λέμε στην Ανατομία, ιατρική και λοιπά. Κοντολογίς...μέχρι να βρεθεί ο Χαλάσης για να φτιάξει, θα πρέπει να του προσκομίσει σχέδια, φωτογραφίες, να βοηθήσει δηλαδή τον Χαλάση....Για να του το χαλάσει?!  Εξειδικευμένος, παλιός, φιλότιμος ποδηλατάς πιστεύω θα δώσει λύση τέτοια που θα τον ικανοποιήσει

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

 αν και 6-7 χρόνια τώρα που τον παρακολουθώ, δεν έχει χαλάσει τίποτε. Απεναντίας. Οι μόνοι που χαλιούνται είναι οι μπλαμπλάδες αντιδραστικοί. Εν πάση περιπτώσει μιά πρόταση ήταν για κάποιον που δίνει λύσεις αντί για αμπελοφιλοσοφίες. Φιλικά

automatik
Απών/απούσα

Τελικά μάλλον σας έδωσα λάθος πληροφορίες. Ο άξονας είναι ακόμα 'ΟΚ' (έχει ακόμα ζωή δλδ) και δεν χρειάζεται αλλαγή άμεσα, αλλά αυτό που σίγουρα χρειάζεται είναι το αριστερό μπράτσο

https://ibb.co/bgY3Sb8
https://ibb.co/4mrdTrc
https://ibb.co/cTjYf91
https://ibb.co/PWLsTdg

Φαίνεται ξεκάθαρα πως έχει φαγωθεί σχεδόν ολοκληρωτικά από την εσωτερική πλευρά, εκεί που κάθεται δλδ

Στο μπράτσο λέει τα εξής: "Shimano Japan 170", "EK", "L" (που μάλλον εννοεί "left"), καθώς επίσης και "8", "005" (;;) αν και δεν ξέρω τι σημαίνουν όλα αυτά

Οπότε, προς το παρόν, στόχος είναι να βρώ κάπου αυτό το μπράτσο (ιδανικά), καινούργιο (ιδανικά). Μάλλον απίθανο ε; Βλέπω κάποια παραπλήσια στο ebay, αλλά συνήθως πάει "set" και κοστίζει όσο όλο το ποδήλατο. Και συνήθως συνοδευεται με την λέξη "vintage" wink

Εναλλακτικά - μπορώ να ελπίζω να βρώ κάποιο άλλο μπράτσο που να κουμπώνει εκεί πάνω ακριβώς;

Όπως βλέπετε, έχουν αλλαχθεί 1-2 πραγματα ανα καιρούς, όπως οι ταχύτητες πίσω, με μάλλον της πλάκας (Acer). Αυτά σκοπεύω να τα μαζέψω σιγά σιγά, όπως επίσης ένα βάψιμο. Αλλά προτεραιότητα έχει το μπράτσο, γιατί κατα τ άλλα το ποδήλατο δουλεύει (όσο απίστευτο και αν φαίνεται απ τη φωτό!)

Νομίζω πως είναι αυτό

Υπάρχει και αυτό, αλλά πάει set. Και δεν είμαι 100% σίγουρος ότι κάνει..

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

170 μιλιμέτρ είναι απο κέντρο σε κέντρο, το μήκος του βραχίωνα (αν το έγραψα σωστά! ) . Υπάρχουν 167,5  170, 172, 5 mm διαστάσεις που είναι συνηθισμένες.

Ο δισκοβραχίονας τελικά είναι Αδάμας. (ax shimano)

 https://www.pedalpedlar.co.uk/blogs/thejournal/14852...

 Το ΕΚ σημαίνει (σύμφωνα με τη σιμάνο) Νοέμβριος του 1980

http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=9c7d384f-0...

 Η εταιρεία τότε είχε κατακλύσει την αγορά με διαφορες εκδοχές και υποκατηγορίες προϊόντων της. Για να καλύψει το bike boom εκείνης της δεκαετίας.

Οπότε (αντί να πας Σίφνο για ...Χαλάση!) δώσε λίγο ακόμα χρόνο στο ψάξιμο, καλού ποδηλατά και στοιχειων για το ποδηλατάκι σου, γιατι τούτες τις μέρες ψάχνουμε γωνία στο Ευρώ! (το μονόευρο)

Χρειάζεται παλιός ποδηλατάς, που να γνωρίζει πέντε πράγματα παραπάνω. παρά να βρεις ένα πιτσιρικά που να κάνει πειράματα πάνω στο κορμάκι του ποδηλάτου σου. Αμαρτία είναι

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

 8 σημαίνει octa joint, (για να μας προφυλάξει απο ....αφηρημάδες! ) άλλωστε το χέρι πάει μόνο του. Τώρα για το 005 αλλα και για διάφορα άλλα ...ιερογλυφικά της σιμάνο, δύσκολα να βρούμε πληροφορίες. Δεν αποκλείεται να είναι μυστικοί, εσωτερικοί, κωδικοί μάρκεντινγκ, ποιότητας, φορολογίας, ή σύμβολα σε ποιές χώρες πήγαν και λοιπά.

Έχω και εγώ μιά...καταραμένη απορία! για ένα τριγωνάκι σε μεσαία τριβή!  λογικά επίσης θα βρεθεί κάπου και το Via shimano

https://en.wikipedia.org/wiki/Shimano      ως σύμβολο εναρμόνισης και στάνταρντς του Vehicle inspection Association

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Ναι αυτά είναι (ebay και pdf )

automatik
Απών/απούσα

Από την φωτό σε αυτό το auction, βλέπω ότι το αριστερό μπράτσο έχει λίγο πιο πολύ φαγωμένο (σε σχέδη με το δεξί). Τελικά αναρωτιέμαι αν αξίζει το 100αρι μόνο για τα parts (απ τα οποία χρειάζομαι μόνο το 1 μπράτσο). Αλλά και πάλι καλά που υπάρχει, 40 χρόνια μετα