επισκευή παλαιού ποδήλατου

41 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Νομίζω πως δεν αξίζει να δώσεις τόσα χρήματα. Αν ήταν new old stock (n.o.s.) ο σκελετός, σε κατάσταση καινούριο δηλαδή, (υπερ σπάνια περίπτωση), τότε ναι, να έχωνες σε nos ανταλλακτικά. Μόνο λύσιμο καθάρισμα λίπανση και μοντάρισμα σε πρώτη φάση. Χωρίς άγχος, χωρίς πρωτοβουλίες (σφιξίματα, σπασίματα και λοιπά), μέχρι εκεί που μπορείς μόνος σου χωρίς να προκαλείς τα λεγόμενα σφαξίματα. Τρώγοντας έρχεται η όρεξη! θέλω να πω οτι και μόνο το ταξίδεμα στο χρόνο και την τεχνολογία θα σε αποζημιώσει. Μπορείς να βρεις ένα άλλο ποδήλατο για να βολτάρεις. Ψυχραιμία και σύνεση!

automatik
Απών/απούσα

Σεβαστό το point, αλλά δεν έχω την πολυτέλεια να το δω σαν side project αυτή τη στιγμή (και να αγοράσω 2ο ποδήλατο..). Εξάλλου το χέρι μου δεν πιάνει και τόσο σε κάτι τέτοια - θα το κάνω χειρότερα απ ότι είναι

Προς το παρόν θα δώσω έμφαση στο να βρώ κάποιο μετάχειρο μπράτσο προκειμένου να αντικαταστήσω το φαγωμένο, ώστε να μπορώ να χρησιμοποιώ το ποδήλατο. Κάπου θα υπάρχει εκεί έξω, δεν μπορεί

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Ο άξονας είναι σιδερένιος, τα μπράτσα αλουμινένια. Ειδικά με τα octa-joint θα χρειαστεί προσεκτικό σφίξιμο, όταν με το καλό βρεις φρέσκο "arm" αριστερό

https://www.sheldonbrown.com/brandt/installing-crank...

ή καλομεταχειρισμένο. Είναι μαλακότερο και λόγω του πολύπλοκου οκτα-σχήματος φαίνεται να υστερεί έναντι του κλασσικού καρέ. (square taper )

https://www.youtube.com/watch?v=yrkqf91H_Zk     το οποίο επι δεκαετίες ήταν το κυρίαρχο.

Καλή επιτυχία, ότι κι αν διαλέξεις!

 

automatik
Απών/απούσα

Ναι, διάβασα και γω ότι η οκτα βάση στο μπράτσο τρώγεται πιο γρήγορα, αλλά προς το παρόν αυτή είναι η πιο αποδοτική λύση (αν καταφέρω τελικά να βρω). Μελλοντικά βλέπουμε

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Γρούβας Παναής? φιλότιμος και παλιο καραμπίνας, πιστεύω ίσως (αν του έστελνες φωτογραφίες) θα έδινε κάποια βάση παραπάνω στο θέμα σου.

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

Γιατί παιδεύεσαι με τον adamas και τα ποτήρια του και δεν βάζεις μια οικονομική μεσαία τριβή και έναν δισκοβραχίονα που να ταιριάζει αισθητικά και να ξεμπλέξεις;

automatik
Απών/απούσα

Μετά από αρκετό ψάξιμο, η μόνη λύση που βρήκα σε Adamas, θα μου πάει ενα 100αρι (μετάχειρο, καλή κατάσταση). Διαβάζω όμως ότι η οκτα βάση του τρώγεται σχετικά εύκολα και αυτό με απασχολεί. Αν πχ ήταν να δώσω το 100αρι και να ξεγνοιάσω που λένε, τότε θα ήμουν έτοιμος να το κάνω. Αλλά δεν θέλω να χω πάλι τα ίδια σε 2 χρόνια.

Αν εξετάσω το ενδεχόμενο αλλαγής μεσαίας τριβής - και εννοείται για να βάλω κάτι της προκοπής ώστε να κρατήσει - τότε για πόσα λεφτά κοιτάω; Ο μηχανικός μου χε πει χονδρικά ένα 150αρι (γιατί θα πρέπει να το πάει σε μηχανουργό και να κάνει νεες βόλτες, γιατί όπως είπε είναι πρεσαριστό και όχι βιδωτό..) Επίσης με το 150αρι που είπε, δεν έχω αίσθηση του τι νέα παρελκόμενα είχε στο μυαλό του (και αν είναι της προκοπής, που είναι το ζητούμενο εδώ)

Κοιτώντας στο skroutz για να κάνω ένα προυπολογισμό, τι combo μεσαιας τριβής + δισκοβραχίονα προτείνετε ώστε να μείνει το ποδήλατο στα original specs (πέρα απ το εμφανισιακό). Ο Adamas μου λέει 52-42 και η πίσω ρόδα έχει 6 σκάλες...που σημαίνει 12 ταχύτητες (;) Και εκτός από μεσαία τριβή + δισκοβραχίονα, τι άλλο θα χρειαστεί να αλλάχθει για να δέσει το γλυκό;

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

Για αρχή άλλαξε μηχανικό. Τα ποτήρια της adamas είναι βιδωτά με κανονικό σπείρωμα. Αν δεν τα έχεις ξαναδεί, όντως μοιάζουν με πρεσσαριστα. 

Αν το πήγαινε σε μηχανουργό με την οδηγία να τα ξεπρεσάρει, απλά θα σου κατέστρεφε τα πασά της μεσαίας τριβής μια και καλή, με μαθηματική ακρίβεια. Βρες έναν όμορφο διπλό δισκοβραχίονα για καρέ, μια shimano μεσαία των 10-15€ και κάποιον που να μπορεί να σου κάνει πατέντα ώστε να αφαιρέσει τα υπάρχοντα ποτήρια γιατί απαιτούν ειδικό εργαλείο που δυσκολα θα βρεις. 

automatik
Απών/απούσα

Αν είμαστε 100% σίγουροι ότι το bracket μπορεί να βγεί χωρίς να διαλυθεί τπτ, τότε τα πράγματα είναι όντως ευχάριστα

Οπότε τα επόμενα βήματα θα πρέπει να ναι:

α) Βρίσκω ποδηλατά που να μπορεί να βγάλει τα ποτήρια/bracket και έπειτα τα αντικαθιστώ με κάτι μοντέρνο & αξιόπιστο. Υπάρχει τρόπος να βρω ποιο bracket χρειάζομαι πριν το πάω στον ποδηλατά; Κοιτάω εδώ, αλλά δεν έχω ιδέα ποιό θα ήταν μια καλή επιλογή: https://bike.shimano.com/en-EU/components/road/categ... (και φαντάζομαι ότι το bracket περιλαμβάνει και τα ποτήρια;;)

β) Φαντάζομαι ότι με βάση το νέο bracket που θα μπει, θα πρέπει να επιλέξω και τον δισκοβραχίονα: https://bike.shimano.com/en-EU/components/road/categ...

Ποιό απ αυτά είναι πλησιέστερο σαν προφιλ με τον Adamas που έχω; Δεν θα ήθελα να χάσω σε τελική ταχύτητα απ τον Adamas...Όσον αφορά το εμφανισιακό, οι περισσότεροι 'όμορφοι' μου φαίνονται, αλλά θα προτιμούσα κάποιον σε ασημί/metal χρώμα (όχι μαύρο δλδ)

Τώρα που θα βρω ποδηλατά που να χει αυτό το ειδικό εργαλείο, είναι από μόνο του ένα challenge. Θα πρέπει να παίρνω τηλέφωνα και να τους στέλνω φωτός από την βάση και καλή τύχη

steliosp
Εικόνα steliosp
Απών/απούσα

Το εργαλείο που χρειάζεται για την αφαίρεση των ποτηριών, λέγεται tl-ff20 και γενικά δε νομίζω να το έχει κάποιος. Το μόνο που σε νοιάζει είναι πως τα ποτήρια παρόλο που μοιάζουν πρεσσαριστα, είναι βιδωτά με κανονικό σπείρωμα, πιθανότατα BSA και να βρεις κάποιον που να είναι διατεθειμένος να ασχοληθεί λίγο με την αφαίρεση. Μπορείς να δοκιμάσεις τον Mario Volante ή το Cycle lovers. Είναι κοντά σε εμένα και νομίζω θα ασχοληθουν με την αφαίρεση. Πιθανόν να έχουν και κάτι σε μεταχειρισμένο εποχής για να σου τοποθετήσουν. 

Ειδάλλως λύσεις οικονομικές που να είναι λειτουργικές και "καλαίσθητες" υπάρχουν.  Βλέπω 3-4 επιλογές σε διπλό ασημί, ΔΒ στο Σκρούτζ, σε τιμές 35-60€. Το μήκος της μεσαίας τριβής το καθοριζει ο δισκοβραχίονας και όχι το αντίθετο.

Η μεσαία τριβή κλειστού τύπου, περιλαμβάνει και τα ποτήρια ας πούμε ναι. Ότι αγοράσεις τοποθετείται μονοκόμματο σχεδόν. Μια square taper κλειστή χρειάζεσαι, με μήκος που θα υποδείξει ο δισκοβραχίονας.