Επισκευή ποδηλάτου ή αγορά νέου

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Joe_Doe
Απών/απούσα

Γεια σας,

 

Στις φωτογραφίες βλέπετε το ποδήλατο μου, ένα Peugeot Hi-Power του 1996 ή 1997.

Είναι σε κακή κατάσταση και σκέφτομαι να αλλάξω τις ζάντες γιατί έχουν στραβώσει, λάστιχα γιατί έχουν καεί.

Το derailleur πιθανότατα θέλει αλλαγή, η αλυσίδα, τα τακάκια συν ότι άλλο μπρείτε να δείτε και εσείς.

 

Το ερώτημα είναι, αξίζει να αλλάξω τόσα εξαρτήματα από άποψη κόστους ή να πάω σε ένα νέο;

100-150€ θα τα έδινα για τα ανταλλακτικά, αξίζει όμως;

Θα είναι καλύτερο από ένα έτοιμο των 250-300€;

 

Θέλω να πιστεύω πως θα το χρησιμοποιώ για να κατεβαίνω στην πόλη.

Άσφαλτος, 10χλμ πήγαινε έλα αλλά όχι κάθε μέρα.

Συνημμένες εικόνες: 
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Δώσε βάση στην πενιά, νομίζω αξίζει να το δοκιμάσεις.

Οι λέξεις - κλειδιά της ανάρτησής σου είναι οι: Θέλω να πιστεύω πως θα το χρησιμοποιώ για να κατεβαίνω στην πόλη. Άσφαλτος, 10χλμ πήγαινε έλα αλλά όχι κάθε μέρα.

Βλέποντας το ποδήλατο, που δεν θεωρώ ότι είναι σε άσχημη κατάσταση, θα πρέπει να διερωτηθείς για 2-3 πραγματάκια: (α) είσαι διατεθειμένος να προσφέρεις αγάπη / προσωπική δουλειά στο δίτροχο άτι σου? (β) Πιάνουν τα χέρια σου ή έχεις επαφή με κάποιον που πιάνουν τα χέρια του και θα ήθελε να σε βοηθήσει? (γ) έχεις φαγούρα στην τσέπη και σου περισσεύουν χρήματα ή σκέφτεσαι ότι πλησιάζουν διακοπές και "το_κορίτσι_θα_θέλει_θάλασσα" ?????????

Για την χρήση που περιγράφεις και για το ποδήλατο που βλέπω, νομίζω ότι είναι μια χαρά για να φτιάξεις ένα μονοτάχυτο που θα σε μεταφέρει με ασφάλεια και άνεση στην άσφαλτο, στις μικρές σου διαδρομές. Ξεκίνα με καλό πλύσιμο / σαπούνισμα / τρίψιμο σε όλα τα σκουριασμένα (ατσαλόμαλλο από σουπερμάρκετ ή εργαλεία) να φανεί το μέταλλο.

Οι στραβομένες ρόδες ακτινολογούνται και έρχονται στη θέση τους.

Τακάκια, λάστιχα, σαμπρέλες, αλυσίδα, ντιζοκαλώδια φρένων δεν σώνονται, αλλάζονται με περίπου: 10€ + 20€ + 10€ + 10€ + 10€ = 60€ ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΓΥΡΑ ΣΤΙΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΒΡΕΙΣ ΣΤΗ ΜΙΣΗ ΤΙΜΗ. Βάλε άλλα 10€ για την ακτινολόγηση.

Ντεραγιέ - χειριστήρια - ντιζοκαλώδια ταχυτήτων τα αφαιρείς. Κασέτα και τρίδισκο: καλό σαπούνισμα, τρίψιμο, λάδωμα και άστα όπως είναι. Επέλεξε μια καλή σχέση (γρανάζι-δίσκο) και κόψε την αλυσίδα στο κατάλληλο μήκος (ίσως χρειαστείς και κανα half-link, ίσως όχι).

... κάπως έτσι το σκέφτομαι..... Εναλλακτικά, το κόστος θα ανέβει πολύ, και δεν θα αξίζει / στην ουσία παίρνεις καινούργιο ποδήλατο.

[ΦΥΣΙΚΑ όλα αυτά έχουν νόημα αν ο σκελετός του ποδηλάτου είναι εντάξη ως μέγεθος και όχι "παιδικός"...]

Joe_Doe
Απών/απούσα

Καλημέρα,

 

Σε ευχαριστώ για την απάντηση!

Να απαντήσω στις ερωτήσεις!!

Α: Ναι, είμαι!

Β: Ψιλο-πιάνουν αλλά έχω φίλους που μπορούν να βοηθήσουν.

Γ: Έχω φαγούρα γιατί θα αναπτύξω ξανά ένα παλιό χόμπι.

 

Μερικές ερωτήσεις γιατί είμαι άσχετος:

Όταν λες μονοτάχυτο, εννοείς μία ταχύτητα!! Έχω ανηφόρες!! Θα πεθάνω!!

Τις στραβομένες ρόδες που τις ισιώνω;

 

Ουσιαστικά, αν σε αντιλαμβάνομαι σωστά δεν αξίζει να δώσω π.χ. 150€ όταν μπορώ να αγοράσω νέο με 250-300€.

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

εχμμμ.... πόσο ανηφόρες είναι οι ανηφόρες? Με τι σχέση (γρανάζι - δίσκο) τις ανεβαίνεις τώρα?

Οι στραβωμένες ρόδες θέλουν ακτινολόγηση. Σε ποδηλατάδικο.

Κανα 100αρι, θα το έδινα, παραπάνω νομίζω δεν αξίζει. Αν έχεις πρόσβαση σε μτχρ ανταλλακτικά (από φίλους που έχουν κρατήσει τα "παλιά τους"), θα μπορούσες οικονομικά να κάνεις τις αλλαγές. Ή εναλλακτικά, υπομονή και καλό κοίταγμα στις αγγελίες, μέχρι να βρεις κάτι.

Είσαι Αθήνα ή επαρχία?

το αυτοκόλλητο στο σκελετό μπορεί να έλεγε κάποτε Peugeot, αλλά μου κάνει για απλό ποδήλατο σούπερ μάρκετ.... μπορεί να κάνω και τραγικό λάθος... δεν ξέρω, δεν τα πάω καλά με παλιά ΜΤΒ / ΑΤΒ ποδήλατα, υποθέτω ότι με 200 ευρώ βρίσκεις αντίστοιχο καινούργιο που δεν θα χρειαστεί να ασχοληθείς καθόλου.....frown

 

Joe_Doe
Απών/απούσα

Τώρα δεν ανεβαίνω, έχω να το οδηγησω μερικά χρόνια!

Επαρχία είμαι. Επίσης αν μου έρθει όρεξη μπορεί να το χρησιμοποιήσω και στο βουνό για βόλτες.

Το είχα αγοράασει από μεγάλο ποδηλατάδικο. Ήταν με δραχμές τότε, κάτι μεταξύ 100-200 χιλιάδων δραχμών.

Τώρα, για κατάλληλα ελαστικά, σαμπρέλες κλπ θα βρώ απαντήσεις αν ψάξω στο forum, σωστά;

 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Καλώς όρισες Joe_Doe,

Κατ' αρχάς καμία σχέση δεν έχει η επισκευή ενός παλιού ποδηλάτου με την αγορά ενός καινούργιου. Είναι ανεξάρτητα πράγματα. Μπορούν να γίνουν και τα δύο για εντελώς διαφορετικούς λόγους.
...
Επίσης όπως σου λέει και ο απο πάνω, κατ' αρχάς πρέπει να σου κάνει το νούμερο. Σου κάνει; Πόσο ύψος έχεις; Πόσο είναι ο κάθετος στη σέλα σου; Κοντό μου φαίνεται από τις φωτό. Αν είσαι 1.85 δεν σου κάνει.Μέτρησέ τα αυτά, ψάξ' τα λίγο, και μετά βλέπεις.
...
Απ' ό,τι φαίνεται πάντως στην περιγραφή σου και στις πολύ μικρές φωτογραφίες που έχεις ανεβάσει, στην περιπτωσή σου ωραίο θα ήταν, για να κρατήσεις το κόστος σου όσο το δυνατόν χαμηλότερα, να μην αλλάξεις τίποτα εκτός από τα απολύτως αναλώσιμα, δηλαδή τα λάστιχα, τα τακάκια και ίσως την αλυσίδα σου. Ούτε 100 ευρώ δεν κάνουν αυτά. 70 στα έβγαλε πιο πάνω ο RR. Επίσης δεν χρειάζεται να επισκευάσεις κάτι εκτός από τους τροχούς.
Όμως πρέπει να λύσεις, να καθαρίσεις και γρασάρεις οτιδήποτε κινείται ή περιστρέφεται στο ποδήλατό σου: κέντρα τροχών, λαιμό, μεσαία τριβή, εμπρός και πίσω εκτροχιαστές, συρματόσχοινα χειριστήρια ταχυτήτων και λεβιέδες φρένων και αλυσίδα.
...
Εγώ προσωπικά δεν θα άλλαζα τίποτα από πάνω του μέχρι να δω ότι κάτι δεν δουλεύει ή δεν επισκευάζεται. Μόλις αρχίσεις να ψάχνεσαι με αλλαγές κλπ νομίζω ότι είσαι τόσο κάτω σε κόστος που πας κατευθείαν για καινούργιο.
Όμως μια επισκευή γίνεται για το γαμώτο. δεν γίνεται μόνο με οικονικικά κριτήρια.
Αν τα κάνεις όλα τα παραπάνω και μπεις στο κόλπο του ποδηλάτου κι εσύ όπως όλοι μας, τότε θα έρθει και το  καινούργιο, με πολύ πιο ώριμο τρόπο και πολύ πιο κοντά στο τι θέλεις να κάνεις.
...
Το συγκεκριμένο δεν είναι κάτι τρομερό αλλά δεν παύει να έχει χαρακτήρα με τα (μια χαρά κατά τα άλλα) καντιλεβερ φρένα του, τα περιστροφικά του αλλαχτήρια ταχυτήτων και τις τεράστιες (τις φαντάζομαι- δεν φαίνονται στις φωτό σου) μανέτες για τα φρένα του.
Καλή δουλειά εύχομαι.
 

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Αν ήμουν στην θέση σου, και επειδή στην επαρχία δεν υπάρχουν πολλές  λύσεις, όπως στην πόλη, θα το έβαζα στη θέση του πάλι πίσω, με την προοπτική να μείνει για να εξασκείσαι πάνω του στο δέσε λύσε/ φτιάξε.

 Μη κοιτάξεις "πίσω", κάνε άλμα προς τα εμπρός, καλά σου λέει ο αγαπητός απο πάνω. Με 41 κάθετο θα ψάχνεις για γόνατα. Στο κατάλογο τότε της πεζώ, δεν είχαν αξιωθεί να βάλουν ούτε μιά βασική πληροφορία, όχι επειδή δεν θέλανε, αλλα επειδή ήταν low end ποδήλατο, βλέπε "πέτα με στο φαράγγι". Βλέπεις...τα πάντα είναι Μάρκετινγκ. Και η πεζώ ειδικά, είχε κατακλύσει την Υφήλιο με ποδήλατα για κάθε βαλλάντιο και κάθε τερραίν.

 Δεν τα λέω εγώ, θα τα δεις και στα κέντρα, αλλα και στους εκτροχιαστές, δηλαδή η ποιότητα είναι τέτοια, που δεν πάει πιό κάτω. Οπότε αν υποθέσουμε οτι πας για γενική επισκευή...η χαρά ίσως να μην κρατήσει πολύ. Ενώ αν ήταν υψηλού επιπέδου ποδήλατο, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά...

 Πάρε ένα καινούριο ποδήλατο, σε κάθε περίπτωση, και μόνο αφού σε μετρήσουν στοιχειωδώς. Αν ήμουν στη θέση σου θα πέταγα στο καιάδα το πεζώ, χωρίς καμία ενοχή ή αναστολή και συγνώμη που στο λέω. Θα σκεφτόμουν μέσα μου..."ωρε τι νύχια είχε αυτή η μπαλότσα που είχα" ?!  θα έκλεινα το κεφάλαιο Εφηβεία, ξαναγράφοντας ένα νέο, ποδηλατικού περιεχομένου αθλητικό και προσωπικό μου κεφάλαιο, την Ωριμότητα

Βέβαια ...αν υπάρχει χώρος, μπορεί να γίνει αγορά και καινούριου με παράλληλη φύλαξη του πέζουρα! Σίγουρα όμως (προσωπική γνώμη πάντα), η επαρχία πρέπει να διαλέγει το άριστο, να μην της μένει η δευτεράντζα. Αλλωστε τα βουνά και τα τοπία της ζητάνε το καλύτερο. Δηλαδή όχι επειδή είναι επαρχία, να της δώσουμε βήτα διαλογής πράγμα.

Καλές αναβάσεις!

Joe_Doe
Απών/απούσα

Καλημέρα σας!!

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

Είμαι 1.87 αλλά το αισθάνομαι καλά όταν το καβαλάω, τουλάχιστον για τις μικρές βόλτες που το είχα κάνει πριν μερικά χρόνια.

Πως μπορώ να αντιληφθώ αν είναι κατάλληλο για το ύψος;

Προς το παρόν, σκέφτομαι να αλλάξω τα απολύτως απαραίτητα, να το δοκιμάσω και το βλέπω.

Αν μπορείτε, δώστε μερικές ιδέες για νέα ποδήλατα μικτής χρήσης, κυρίως για την πόλη αλλά ίσως και κάποιες εξορμήσεις στο βουνό.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Όπως εί[παμε άλλο το να σώσεις ένα ποδήλατο από τον αφανισμό, άλλο το να σου κάνει εσένα προσωπικά κι άλλο το να αγοράσεις ένα καινούργιο γι αυτό που χρειάζεσαι.
...
Αφού είσαι 1.87 δεν σου κάνει.
Μπορεί να κάνει ίσως σε κάποιο φίλο σου ή σε κάποιο άλλο μέλοςτης παρέας σου ή της οικογένειάς σου. Αλλά για σενα δεν κάνει.
Ακόμα κι αν σου φαίνεται οκ για μια βόλτα 2-3 χλμ μετά απ' αυτό, απλώς κάνεις κακό στο μυοσκελετικό σου.
...
Αν το φτιάξεις θα το κάνεις (όπως είπαμε) για το γαμώτο και για κάποιον άλλον που θα του κάνει.
...
Αυτό που χρειάζεσαι για αρχή είναι να ψάξεις κάποιο site που θα λέγεται κάπως σαν bicycle fitting guide ή κάτι τέτοιο. Θα βάλεις τις μετρήσεις σου εκεί και θα δεις τι θα σου δόσει για το νέο ποδήλατο που θα αγοράσεις.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

....μια χαρά τα γράφετε, αλλά ας μην υπερβάλουμε. Ναι, όντως, πάντα και για πάντα θα φωνάζουμε για δύο ΒΑΣΙΚΑ θέματα: (α) επιλέξτε τον σωστό τύπο ποδηλάτου για τη χρήση που θα κάνετε και (β) επιλέξτε το σωστό νούμερο σκελετού για το σώμα σας.

Λάθος τύπος / κατηγορία ποδηλάτου, σημαίνει ότι μάλλον θα δυσκολευτείς, το ποδήλατο δεν θα σε βοηθήσει, θα ταλαιπωρείσαι λίγο παραπάνω.... Πριν χρόνια τα σουπερ μάρκετ πουλούσαν ΜΤΒ (λέμε τώρα...) με χοντρολαστιχάρες και περισσότερες σούστες από ότι η stratocaster του Stevie Ray Vaughan... και όλοι τα αγόραζαν και βολτάρανε στο Σύνταγμα..... ΠΡΟΦΑΝΩΣ όλα τα ποδήλατα θα σε πάνε παντού και μια χαρά βολτάρεις στην άσφαλτο με 2,5" ελαστικά και σούστες, απλά θα κουραζόσουν λιγότερο με 1" ελαστικά και ΧΩΡΙΣ αμορτισερ. Επίσης, έχουμε δει κούρσες σε χωματοκαταστάσεις, αλλά φυσικά ένα ΜΤΒ με δισκόφρενα και σωστά ελαστικά θα σε πάει πιο γρήγορα και με ΑΣΦΑΛΕΙΑ στις γκρεμίλες του Υμηττού. Το ίδιο και με τα σπαστά, έχουμε δει σπαστά σε brevets, απλά ο αναβάτης έκανε διπλό άθλο....

Για το μέγεθος του σκελετού, έχει σημασία όταν θα κάνεις ΣΟΒΑΡΗ χρήση ποδηλάτου. Αν ετοιμάζεσαι για μεγάλες αποστάσεις, αν θέλεις να δαγκώνεις τα χρονόμετρα και τα καρδιοσυχνόμετρα, ΠΡΟΦΑΝΩΣ θα πρέπει να καβαλάς σωστό νούμερο και να στηθείς ΣΩΣΤΑ επάνω του. Για απλή χρήση, για απλές χαλαρές βόλτες, όσο συχνές και να είναι, δεν χάθηκε ο κόσμος αν είσαι και μερικά νούμερα εκτός. Πάλι θα σε δυσκολεύει, αλλά δεν θα κάνεις και καμιά ζημιά στο σώμα σου. Όταν κουμπώνεις με ποδηλατικά παπούτσια, τότε τα πράγματα ζορίζουν. Ακόμα και μικρές αποκλίσεις σε ρυθμίσεις ύψους σέλας και μπρος-πίσω κλπ μπορούν να επιφέρουν σωματικές βλάβες όταν κάνεις μεγάλες διαδρομές / έντονη προπόνηση.....

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

 Σωστά πάντα τα λές, απλά να κάνω μιά παρένθεση τώρα που είδα καλύτερα το φωτογραφικό υλικό

Νομίζω πως όταν η αλυσίδα είναι σκουριασμένη και κοκκαλωμένη, τότε είναι μονόδρομος η αλλαγή της. Επίσης φαίνεται να είναι και κάποια γρανάζια σκουριασμένα, που μάλλον σημαίνει οτι το ψωμάκι... κάπως έχει φαγωθεί. Αλλα πάλι δεν μπορεί να είναι κανείς σίγουρος, αν δεν δει / αγγίξει / σκαλίσει απο κοντά. Οι φωτογραφίες δεν λένε πάντα την αλήθεια. Αλλα όσο λύνεις, τόσο θα διαπιστώνεις το " μέγεθος της καταστροφής" Μακάρι να βγω ψεύτης

Απ΄ όσο ξέρω (απο ερασιτεχνική, μή επαγγελματική, μή αθλητική, ενασχόλησή μου με χρέπια, προς απόκτηση εμπειρίας), αν πάμε να  σώσουμε την αλυσίδα, μπορεί να έχουμε μεν κάποιες ελπίδες ανάστασης, αλλα συνήθως είναι  ήδη φθαρμένη (τεντωμένη) οπότε η αλλαγή της είναι επιβεβλημένη.... Σαν να λέμε "έβαλα βενζίνη στο αυτοκίνητό μου". Κάπως έτσι πιστεύω έχουν τα πράγματα,

Κι εγώ θέλω να δώσω ενθουσιασμό και ελπίδες όταν βλέπω εγκατάλειψη εργαλείου,για να παίρνουμε τα πάνω μας, για το γαμώτο, για την εμπειρία, .. αλλα απο την άλλη μεριά δεν πρέπει να δίνω φρούδες ελπίδες. Ο μάστορας απο μέσα μας πρέπει να είναι ...έτοιμος να βγεί πάντα ! χα χα χαΑΑ !

Τώρα για αγορά καινούριου, σίγουρα θα προτιμούσα ατσαλάκι, και πάντως όχι αλουμίνιο σκελετό, αλλα ....Δεν μιλάω άλλο, επειδή είναι πονεμένη ιστορία ! χα χα!

 Καλές βόλτες σε όλους εύχομαι!

Joe_Doe
Απών/απούσα

Το κοίταξα και πράγματι, είναι πολύ κοντό!!

Έψαξα στο site και βρήκα ποιες είναι οι ποιοτικές μάρκες ποδηλάτων και μάλλον θα πάω σε νέο ποδήλατο, είτε μεταχειρισμένο είτε καινούργιο.

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

https://steelspoke.blogspot.com/2015/08/fidusa-thund...

Αυτό το παλληκάρι που γράφει, έχει δοκιμάσει ουκ ολίγα ποδήλατα. Συμφωνώ μαζί του σε πολλά πράγματα που γράφει.

Βέβαια 26άρης τροχός σήμερα...? κατα κάποιο τρόπο μπήκε στο περιθώριο, βγήκαν άλλα κόλπα, 27,5  29  και λοιπά...

Αχ βρε χρόνια! πως περάσατε ! χα χα !    Καλές βόλτες, ότι και να πάρεις, πάντα όρθιος εύχομαι!