Λίγο πριν το 2009 που λέτε αποφασίζω να πάω μια ωραία βόλτα και να συνδιάσω και μια δουλίτσα σε ένα μαγαζί στο ελληνικό. Ήμουν με το ποδήλατο μου και έπρεπε να ανέβω την Αλίμου. Από τον "πεζόδρομο" στην παραλιακή αποφάσισα να περάσω κάτω από την γέφυρα στην Αλίμου. Μια σκέψη ήρθε και πέρασε και με βοήθησε και περίμενα (λόγω δύσκολου σημείου) να μην έρχονται αυτοκίνητα. Πάνω που πάω λοιπόν να κατεβάσω από 3 πίσω σε 5 κρατς κρουτς. Τι να έγινε λέω ας φτάσω επάνω και να δω. Στο τρίτο κρατς σταματώ αναπάντεχα και ανορθόδοξα. Αμέσως πάνω στο πολύ στενό πεζοδρομιάκι να δω τι είχε γίνει. Είχε φύγει το σασμάν και είχε μπει στον πίσω τροχό και είχε μπλοκάρει η πίσω ρόδα. Ευτυχώς η ταχύτητα ήταν μικρή και δεν έπεσα και ευτυχώς δεν ερχόταν κανένα αυτοκίνητο.
Γιατί τα γράφω όλα αυτά? Για δύο λόγους.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Ο πρώτος είναι η ασφάλεια μας. Μια τέτοια η παρόμοια ζημιά μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε. Θα μπορούσα να έτρεχα και με το σταμάτημα που θα έκανα θα μπορούσα να έχω τσακιστεί άγρια. Μιλάμε ότι χωρίς καμία προειδοποίηση μπλοκάρει ο πίσω τροχός χωρίς να έχεις ιδέα γιατί. Επίσης μιλάμε για ζημιά που αν δεν έχεις εξολκέα αλυσίδας μαζί (εγώ μέσα στην πόλη δεν κουβαλάω) ακινητοποιείσαι τελείως.
Φυσικά όλα αυτά έρχονται συνήθως χωρίς προειδοποίηση. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι αν θυμάμαι καλά κάτι δεν μου πήγαινε καλά στις ταχύτητες αλλά δεν το είχα ελέγξει και είχα θεωρήσει και εκτιμήσει (αφού οπτικά δεν έβλεπα κάτι) ότι όλα ήταν εντάξει. Τελικά δεν ήταν.
Για αυτό προσοχή να μην παραμελούμε την συντήρηση του ποδηλάτου μας και βασικότερα τον έλεγχο αν κάτι δεν μας φαίνεται εντάξει. Μπορεί να μην φαίνεται κάτι αλλά να είναι κάτι πολύ σοβαρό. Και πάντα να έχουμε έναν καλό μάστορα ή κάποιον έμπειρο και ας ξέρουμε εμείς. Δεν θα ξεχάσω ότι κάποτε είχαμε λύσει ένα φρένο δύο άτομα (ο ένας έμπειρος ποδηλάτης και σε τεχνικά θέματα) να βρούμε που κολλάει, όταν ήρθε ένας τρίτος και κανει ρίχνοντας μια ματιά "ρε το τακάκι έχει φύγει από τη θέση του". Και είχαμε χαλάσει μισό μπουκάλι λάδι (πάντα αγνό παρθένο ποδηλατοέλαιο) να βρούμε που κολλάει.
ΕΓΓΥΗΣΗ
Μετά την ζημιά και αφού ήμουν όρθιος άρχισα να κοιτάω τι θα κάνω. Το ποδήλατο (Giant Traffic 2007) δεν είχε αποσπώμενο νύχι (μέγα λάθος στα αλουμίνια) και έψαχνα να βρω πατέντα. Το ίδιο απόγευμα πάω στον ποδηλατά μου μαζί με φώτο να δω τι θα μου πει και αυτός. Παίρνει τηλέφωνο κάποιον από την εταιρία και εξηγεί τι έχει συμβεί. Τελικά στέλνουμε το ποδήλατο στη Θεσσαλονίκη (αντιπρόσωπος) για έλεγχο. Μετά από ένα μήνα (είχα αρχίσει να εκνευρίζομαι) αποφασίστηκε ότι θα αλλαχτεί σκελετό μέσα σε μία εβδομάδα είχα το νέο σκελετό με νέο πιρούνι (φαντάζομαι για να ταιριάζει το χρώμα).
Που θέλω να καταλήξω? Μην υποτιμάτε την εγγύηση. Βέβαια θεωρώ πολύ μεγάλο πράγμα ότι μου το άλλαξαν. Θα μπορούσαν κάλλιστα να πουν ότι έπεσα και έσπασε (αν και ψιλοφαινόταν ότι δεν ήταν πτώση) και δεν θα μπορούσε κανείς να αποδείξει το αντίθετο. Τελικά έχουν ένα ικανοποιημένο πελάτη.
Όποιος κουράστηκε να διαβάζει δύο πράγματα.
1)Πολύ προσοχή και τακτικός έλεγχος
2)Να έχουμε πάντα σε μια άκρη στο μυαλό μας ότι τα πάντα μπορούν να συμβούν. Μην επαναπαύεστε στο ότι α εγώ προσέχω και συντηρώ και ελέγχω και και και.. Όπως λέει και ο Μέρφι.. Ότι είναι να συμβεί θα συμβεί.
Εγώ λοιπόν τα πάντα περίμενα. Εκτός από ένα σπασμένο νύχι. Τελικά όλα βγήκαν σε καλό και ας ταλαιπωρήθηκα ένα διάστημα...
ΥΓ. Μεγάλο βγήκε το κείμενο ε? Είπα και εγώ να γράψω τις σκέψεις μου... Άτιμη εξεταστική.. Περνάω πολύ χρόνο στο pc!
Έχω και φώτο από το ραγισμένο σπείρωμα στο νύχι...
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
IMG_0010.JPG | 0 bytes |
IMG_0011.JPG | 0 bytes |
IMG_0012.JPG | 0 bytes |
γμτο δεν έπιασαν οι κατάρες μου
:P
αφού δεν χτύπησες όλα καλά
γενικότερα το να μην έχει αποσπόσμενο νύχι νόμιζα ότι είμαι ο μόνος που το παρατηρώ τελικά τώρα θα το προσέχεις και εσύ
είναι χαρακτηριστικό των φτηνών σκελετών
το κόστος αντικατάστασης είναι μικρό και κακός δεν ζήτησες κάνα καλύτερο μοντέλο σκελετού πληρώνοντας απλά την διαφορά :D
γενικός ένας τακτικός έλεγχος χρειάζεται πάντα :D
Το ποδήλατο είναι απλή μηχανή, είναι δηλ. εύκολο να συντηρείται. Αν το προσέχεις - λίγο κάθε μέρα - σε ανταμείβει με το παραπάνω. Βασικά πράγματα: λίπανση στα κινούμενα μέρη και έλεγχο για λασκαρίσματα. (Αν είχες τσεκάρει τη βίδα του νυχιού δεν θα έφευγε.)
Ένα ποδηλατικό πολυεργαλείο (με κόφτη αλυσίδας) κάνει καλή δουλειά, και μια φορά θα το πληρώσεις - αν σκεφτείς πόσα δίνεις συνολικά για το ποδήλατο δεν είναι και τίποτα τρομερό.
Για το αρχείο και μόνο. Το καινούργιο σκελετό αν και πάλι traffic είναι ΠΟΛΥ πιο βελτιωμένο γιατί είναι το πιο καινούργιο. Και αποσπώμενο νύχι έχει και ενισχυμένα drop outs και ένα κιλό πιο ελαφρύ και εντυπωσιακές σωληνώσεις μεταβλητού πάχους και ωραίο χρώμα. Δεν είναι ένα απλό σκελετό ας πούμε πόλης.. Πολύ πιο βελτιωμένο θεωρώ..
Μπήκαν και οι φώτο που ξέχασα...
Βλέπω κάπως περίεργη (όχι συνηθισμένη) τη δεξιά άκρη του μπλοκάζ, μπορείς να μου δείξεις την αριστερή (λεβιέ); Με ενδιαφέρει να δω το σύστημα που έχεις, μήπως πάρω καμιά ιδέα, γιατί στη δεξιά τουλάχιστον που βλέπω, μπορεί να δέσει πάνω ακροδέκτης για τρέιλερ κλπ.
Το μπλοκάζ είναι ασφαλείας μάρκας tranzX. Τα κλασσικά οικονομικά που κυκλοφορούν με κλειδάκι σαν άλλεν αλλά στην πράξη είναι πεντάγωνο. Έχει γρατσουνιστεί από την βάση που έχω για επισκευές.
θελω να επισημανω και εγω με τη σειρα μου τη σημαντικοτητα αυτου 1)Πολύ προσοχή και τακτικός έλεγχος
2)Να έχουμε πάντα σε μια άκρη στο μυαλό μας ότι τα πάντα μπορούν να συμβούν. Μην επαναπαύεστε στο ότι α εγώ προσέχω και συντηρώ και ελέγχω και και και.. Όπως λέει και ο Μέρφι.. Ότι είναι να συμβεί θα συμβεί. Καποτε μου ειχε λασκαρει η πεταλιερα την εσφιγγα' λασκαρε...πηγα λοιπον στον ποδηλατα και του λεω το και το μου λεει δε τη σφιγγεις καλα την εσφιξε αυτος 'τρελα' λεω νταξει καλα ειμαι. Και μια μερα λοιπον η πεταλιερα(η αριστερη παντα)εφυγε ενω εγω ετρεχα σε κεντρικο δρομο... εχασα την ισορροπια μου και ευτυχως δεν επεσα!Τι ειχε συμβει τωρα.. οταν λασκαρει η πεταλιερα που περναει σε τετραγωνο αξονα σιγα σιγα στρογγυλευει με αποτελεσμα λιγο δυνατο πεταλι να κανεις οταν δεν εχεις αντιληφθει το πρωτο λασκαρισμα χαλαει και μετα οσο και να το σφιξεις λασκαρει.. Υ.γ(επισης για το ολα μπορουν να συμβουν μου εχει χαλασει η sim?! δυο φορες σε 6μηνες μονη της)
..οτι εσπασες το νυχι σου και μου ηρθαν αλλες εικονες στο μυαλο (saw κτλ) !
με γεια το ποδηλατο!
προταση: παρε τον παλιο σκελετο , αν τον εχεις , και κανε ενα ποδηλατο μονοταχυτο..λεει !
Για χαζούς τους εχεις? Θα μου έστελναν το σκελετό πίσω... Καλά θα ήταν αλλά δεν...
Γράφω και εγώ αυτό που μου έτυχε την προηγούμενη εβδομαδα, μήπως την γλιτώσει κανας φίλος.
Κάτι παρόμοιο με τον freediver. Στην συνηθισμένη βόλτα "γύρω - γύρω όλοι" που κάνουμε Τρίτες και Πέμπτες βράδυ στο ΣΕΦ, εκεί που πήγαινα να συνατήσω την παρέα, στον περιφερειακό δρόμο του ΣΕΦ, ένοιωσα όλη την αριστερή πεταλιέρα να φεύγει. Στην αρχή νόμιζα ότι απλά λύθηκε το πετάλι και έπεσε (ήμουν στο κομμάτι που "βασιλεύουν σκοτάδια μαύρα"...) μετά με το φωτάκι είδα ότι είχε φύγει όλη η αριστερή πεταλιέρα, από την μεσαία τριβή.
Λάσκαρε η χοντρή βίδα άλλεν (σφίγγει με 8αρι άλλεν κλειδί) έφυγε (την έχασα....) και μετά έφυγε και η πεταλιέρα.
Όσο και αν κοιτάξαμε, δεν καταφέραμε να βρούμε τη βίδα. Φυσικά και να την βρίσκαμε αμφιβάλω αν κάποιος είχε 8αρι άλλεν μαζί του (εγώ έχω μέχρι 6αρι).
Το αποτέλεσμα: επιστροφή με το ποδήλατο στα χέρια, ΣΕΦ - Ακρόπολη...
Την επόμενη ημέρα έκανα κατάθεση 9 ΕΥΡΩ (!!!!) στον Φρειδερίκο για την αντικαταστάτρια της συγκεκριμένης βίδας (πρέπει να είναι απο σπάνια πολύτιμα μέταλλα, και μάλλον φτιαγμένη από τα χεράκια του ίδου του κου Shimano, δεν ξηγείται αλλιώς...!!!).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ, εκτώς από καθάρισμα, λίπανση, ρύθμιση ταχυτήτων και φρένων, περιοδικά ΣΦΙΓΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΙΔΕΣ....
(έπαθα και έμαθα)
@rockarolla
ποιον δισκοβραχίονα έχεις??
δεν είναι Hollotech 2 ???
Στο Ideal Integrator (2007) είναι hollowtech (το αρχικό στυλ, όχι το ΙΙ), τον άλλαξα πριν κανα δίμηνο (δεν είναι το μοντέλο με τα εξωτερικά ρουλεμάν - όπως στις κούρσες, κλασσικό Octalink...ξέρεις)
και γιατι παράγγείλες shimano?
τέτοια υπάρχουν με 2-3 ευρο ...!!!!!
Γιατί πήγες σε ποδηλατικό κατάστημα για βίδα; Τόσα μαγαζιά υπάρχουν με τέτοια είδη.
Αφού δεν τσακίστηκες πάλι καλα..
Γενικά αυτές τις βίδες αφού τοποθετήσουμε και σφίξουμε τις ξαναελέγχουμε μετά από μία δύο βόλτες και ξανά σφίξιμο.
στο ποδηλατο μου (10 χρονων) με το σασμαν να κρεμεται απο βιδα,η οποια της ειχα φααει τα σπειρωματα 2 φορες με ισαριθμες αλλαγες.νταξει ισως το παρακανα στο σφιξιμο λογω απειριας τοτε,αλλα εκτοτε εκοψα το κρεμασταρι του σασμαν με πριονι και στη συνεχεια εβαλα σασμαν που πιανει στον αξονα.
πυροβοληστε με. λολ.
Spirosta απ οτι βλεπω εχεις αφαιρεσει καιτον πλαστικο διαφανη δισκο που βρισκετε στον πισω τροχο μεταξυ κασσετας και ακτινων! Γνωριζεις γιατι υπαρχει αυτος εκει? Για να μην μπλεχτει η αλυσιδα στις ακτινες σε περιπτωση που βγει για τον α η β λογο απο το μεγαλο γραναζι. Εκτος του οτι θα στραβωσουν ακτινες, θα σπασεις σασμαν κτλ μπορει να μην φανεις παλι τυχερος, χτυπα ξυλο. Πολλοι το βγαζουν γιατι δεν ξερουν για ποιο λογο ειναι εκει. Θα σου προτεινω να το βαλεις και αχρειαστο να ειναι.