Οι μικρές ρόδες και τα χιλιόμετρα...

Διάβασα σε ένθετο περιοδικό κυριακάτικης εφημερίδας ( 29 Μαρτίου 2009), πάνω σε μιά ολοσέλιδη φωτό αναδιπλούμενου ποδηλάτου την φράση " οι μικρές ρόδες δέν κάνουν για πολλά χιλιόμετρα.."

Δεν ξέρω ποιές μικρές ρόδες εννοούσε ο συντάκτης, πάντως όχι τις 16 ιντσών ρόδες του brompton, γιατί την ίδια στιγμή πού τυπωνόταν το περιοδικό, το Σάββατο 28 Μαρτίου 2009, έκανα με τους συμφορουμίτες την διαδρομή πού είναι στο παρακάτω λίνκ...

http://www.bikely.com/maps/bike-path/269086
κοιτάξτε και τα υψομετρικά για μια εκτίμηση δυσκολίας.

Μια μικρή περιγραφή της διαδρομής εδώ
http://www.podilates.gr/node/3877?page=2

Νομίζω ότι τα 33 και κάτι χιλιόμετρα με ανάβαση σε δυό βουναλάκια, μπορούν να θεωρηθούν από τον αστικό ποδηλάτη "πολλά χιλιόμετρα"

Δεν νομίζω ότι κουράστηκα παραπάνω από τούς υπόλοιπους με τις μικρές ρόδες τού brompton μου και ας ήμουνα ο μεγαλύτερος και φεύ , ο βαρύτερος της παρέας...

Categories: 
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

Τώρα ο μικρός ο μύλος σαφώς θα αλέσει μικρότερη ποσότητα απο έναν μεγαλύτερο μύλο.
Ένας τροχός κούρσας θα διανύσει μεγαλύτερη απόσταση εάν τον κυλήσεις σε μία κατηφόρα και σε μικρότερο χρόνο απο έναν τροχό ενός ποδηλάτου βουνού.
Το συμπέρασμα του δημοσιευματος αφόρά και στηρίζεται στην θεωρία.Εκεί παρεμβαίνει η πραξη και άλλες φορές επιβεβαιώνει τον κανόνα ενω άλλες όχι.
Σίγουρα δεν θα βρούμε ποτέ απάντηση γιατί οι παράγοντες που καθορίζουν κάποια πράγματα πολλές φορές είναι περισσότεροι απο ένας και μεταβαλλόμενοι κάθε φορά.

ovelix
Απών/απούσα

καταλαβαινω γιατι ντε και καλα πρεπει να παραβουμε/αγνοησουμε τους ορους της φυσικης

και κατι αλλο , μονο τα brompton εχουν 16 ιντσων ροδες ? τα υπολοιπα σπαστα ?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

οι μικρές ρόδες δεν κάνουν για πολλά χλμ
παρόλα αυτά ο vang απέδειξε ότι αν είσαι αρκετά ξεροκέφαλος ή αν έχεις την αντιπροσωπεία της brompton μπορείς να κάνεις 33 χλμ με σπαστό brompton όχι με άλλο σπαστό μόνο με brompton

γενικότερα το πρόβλημα με τους μικρούς τροχούς είναι ότι δεν κρατάνε την ταχύτητα
σε αντίθεση με έναν μεγάλο τροχό για αυτό και στα city έχουμε μεγάλους τροχούς όπως και στις κούρσες

για την ιστορία
έχω μιλήσει ουκ ολίγες φορές για τον ουζουνίδη αυτός έκανε έναν γύρο Ελλάδος (3000χλμ) με ένα ποδήλατο χρεπι city νομίζω χωρίς καν ταχύτητες
και τι να πούμε πως κάνει το συγκεκριμένο ή όχι
????

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Εγώ πάλι πιστεύω ότι έτσι όπως αναγράφηκε στην εφημερίδα "οι μικροί δεν κάνουν για πολλά χλμ" είναι πολύ αόριστο. Ο χλαπάτσας που κάνει 4 μέτρα και σκάει θα διαβάσει το παραπάνω και θα σκεφτεί "Α, εφόσον δεν είναι για πολλά χλμ τότε δεν θα πάρω σπαστό για να πηγαίνω στη δουλειά μου που είναι 3χλμ μακρύα", το οποίο είναι εντελώς λάθος λογική.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

αόριστο είναι πάντα ένα τέτοιο θέμα
αν είχαμε και το άρθρο θα είχαμε πιο αντικειμενική άποψη
αλλά δεν το έχουμε
έχουμε μόνο ένα Brompton που έκανε 33 χλμ για μένα τα 33 χλμ είναι λίγα
για αυτόν που έγραψε το άρθρο μπορεί να είναι ασύλληπτο το ποσό :D

Η ερώτηση είναι
αν αγοράσεις ένα ποδήλατο για πολλά χλμ θα ήταν πρώτη επιλογή σου το σπαστό??

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Δεν μου φάνηκε να είπε στο συγκεκριμένο post ο vang ότι ΜΟΝΟ τα brompton τα σπάνε και όλα τα άλλα κλάνουν στα 10χλμ. Έτυχε να πάει μια διήμερη 33χλμ με brompton και το ανέφερε. Δεν είναι το θέμα αν τα σπαστά κάνουν για πολλά χλμ ή όχι. Όλα κάνουν για όλα με τις απαραίτητες παραχωρήσεις.

Για να απαντήσω και στην ερώτηση, για πολλά χλμ η πρώτη μου επιλογή θα ήταν μερικά πιάτα μακαρόνια, μέλια, σταφίδες και φρούτα :)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@eaglos
:PPPPPPPPPPPPppppppppp

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@eaglos
το θέμα είναι αν είναι το πιο κατάλληλο ποδήλατο
και όχι αν μπορείς και με αυτό να κάνεις πολλά χλμ
με όλα τα ποδήλατα μπορείς να κάνεις πολλά χλμ
ακόμα και με ένα bmx Που είναι ένα καθαρά στατικό ποδήλατο
αλλά θα ήταν βλακεία να πάρει κάποιος bmx για να κόβει πολλά χλμ :D

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το άρθρο το παρουσίασε σαν τα σπαστά να είναι μόνο για 500 μέτρα. Ο vang έδειξε ότι είναι για περισσότερο. Τώρα τι μου γράφεις για καταλληλοτητες και τέτοια δεν ασχολούμαι :)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

το άρθρο λέει
" οι μικρές ρόδες δέν κάνουν για πολλά χιλιόμετρα.."
το θέμα είναι αν κάνουν ή όχι???
είναι το ίδιο λάθος αν κάποιος δεν πάρει σπαστό από φόβο ότι δεν θα μπορεί να κάνει πάνω από 500 μέτρα
με το να να πάρει σπαστό με σκοπό να κάνει πάνω από 500 μετρά
η ουσία είναι στην μέση
ότι δεν είναι κατάλληλο για μεγάλες αποστάσεις
αλλά παρόλα αυτά μπορείς να κάνεις μεγάλες αποστάσεις (όπως και με όλα τα ποδήλατα)
το πόσο μεγάλες
πόσο παραπάνω κόπο κτλ κτλ κτλ
είναι μια μεγάλη συζήτηση :D

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

λεκτικές πορδές από τον σπαζοκλαμπάνια...
Και για όσους δεν τον ξέρουν, ας δουν και εδώ :

http://www.cyclist-friends.gr/showthread.php?t=7051&highlight=plannet

και εδώ :
http://www.cyclist-friends.gr/showthread.php?t=4672&highlight=plannet

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@strouf
δώσε δώσε

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

φυσικά δεν περιμένω πιά να συνέλθεις. Άλλως τε και η ψυχιατρική παραδέχεται το ανίατο ορισμένων περιπτώσεων.
Βλέπεις, ο εγκέφαλος παθαίνει εύκολα βλάβη, πόσο μάλλον αν υπολειτουργεί εξ αρχής.

... Απλά επισημαίνω και στα νεότερα μέλη του φόρουμ τι ακριβώς είσαι.

vang
Απών/απούσα

Η διάμετρος της ρόδας είναι μία από τις πολλές παραμέτρους πού καθορίζουν το τι μπορέι να κάνει ένα ποδήλατο καλύτερα και τί χειρότερα από ένα άλλο..

Αν οι μεγάλες ρόδες ήταν πανάκεια θα πηγαίναμε στα μπρεβέ με Penny Farthing ( τα ποδήλατα με τον μεγάλο τροχό μπροστά και τον μικρό πίσω)...

Τα σπαστά δεν είναι τα πλέον κατάλληλα για πολλά χιλιόμετρα αλλά αυτό είναι πολύ διαφορετική πρόταση από το ότι "δεν κάνουν" δηλαδή είναι ακατάλληλα... και αυτό δεν οφείλεται μόνο στις μικρές ρόδες.

Επίσης τα "πολλά χιλιόμετρα" στο άρθρο αφορούν τον μέσο αστικό ποδηλάτη και όχι τον διεθνή ποδηλατικό ταξιδιώτη...

Ποδηλάτες ταξιδιώτες έχουν γυρίσει την γή με recumbent ποδήλατα με 20 ίντσες τροχούς...Είναι και αυτοί μικροί και ακατάλληλοι για "πολλά χιλιόμετρα"?

Να και ένα βιντεάκι για όσους ενδιαφέρονται...
http://www.youtube.com/watch?v=8WndsLfN1Kw&feature=related

vang
Απών/απούσα

ξεροκέφαλοι...;;;

http://www.foldsoc.co.uk/Mike/ltob2006.html
http://www.foldsoc.co.uk/camel.html
http://www.foldsoc.co.uk/staffslanes2005.html

Τα brompton που αναφέρονται στις ιστορίες είναι παλιότερα μοντέλα. Τα καινούργια είναι πολύ βελτιωμένα...

Φαντάζομαι ότι δέν βγαίνουν πολλές νέες περιγραφές με ¨πολλά χιλιόμετρα" γιατί είναι πια "old news" με την έννοια ότι όλος ο κόσμος πού ασχολείται ξέρει ότι τα ποιοτικά αναδιπλούμενα μπορούν να "καταπίνουν" χιλιόμετρα όπως και τα ξαδερφάκια τους με σταθερό σκελετό...

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Βαγγέλη... ακόμα δίνεις σημασία στον Plannet; H τρολάρα έχει βάλει και φωτογραφία όπως παρατηρείς.. Μην ταίζεις το αδηφάγο κήτος.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

κάποιος εδώ μέσα πρέπει να έχει penny farthing
το πρόβλημα σε τόσο μεγάλο τροχό είναι ότι θα σε κουράζει πολύ για να πιάσεις στροφές
γενικότερα θα συμφωνήσω μαζί σου πως η διάμετρος του τροχού δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό σε ένα ποδήλατο
αλλά στην προκειμένη περίπτωση αρκετά σημαντικό
και μην κάνεις σαν την Marlene
έλεος ρε παιδιά
λες
"Τα σπαστά δεν είναι τα πλέον κατάλληλα για πολλά χιλιόμετρα αλλά αυτό είναι πολύ διαφορετική πρόταση από το ότι "δεν κάνουν" δηλαδή είναι ακατάλληλα... και αυτό δεν οφείλεται μόνο στις μικρές ρόδες."
και πιο κάτω λες
"Ποδηλάτες ταξιδιώτες έχουν γυρίσει την γή με recumbent ποδήλατα με 20 ίντσες τροχούς...Είναι και αυτοί μικροί και ακατάλληλοι για "πολλά χιλιόμετρα"?"
δλδ παίζουμε με τις λέξεις?

δλδ δεν κάνει άλλα δεν είναι ακατάλληλο αρά κάνει και τελικά θα μας πεις αν κάνει ή όχι?

μπας και καταφέρουμε και ψήσουμε ότι τα σπαστά είναι τα ιδανικά ποδήλατα???

και ένα από τα πράγματα που είπα είναι να είχαμε όλο το άρθρο να το κρίνουμε
όχι έναν τίτλο και όχι μία πρόταση

να σε ρωτήσω για το video
αν το παιδί είχε μια κούρσα πόσο πιο γρήγορα θα το έκανε το ταξίδι του?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@vang
τελικά θα μας πεις όλο το άρθρο να το διαβάσουμε ??

kynhgos77
Απών/απούσα

Αν βαλουμε ομως μια κοντρα ενα σπαστο με μια κουρσα απο δαφνη μεχρι το αιγαλεω το σπαστο θα φτασει πρωτο γιατι θα μπει και στο μετρο...

kynhgos77
Απών/απούσα

Επισης με ενα σπαστο εισαι σιγουρος οτι θα κανεις πολλα χιλιομετρα.... γιατι δεν θα στο κλεψουν. χαχαχα

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@kynigow 1
το μετρό πόσες inches τροχούς έχει??
@kynigow 2
μα και να στο κλέψουν το ποδήλατο θα συνεχίσει να κάνει χλμ απλά με άλλον αναβάτη πάνω
:D

einzel
Απών/απούσα

Βασικά οι ρόδες του brompton είναι έτσι και αλλιώς τεράστιες http://www.telemarketing.gr/default.asp?pid=5&itm=6693&ct=139&la=1

DonP
Απών/απούσα

Quote:
Τώρα ο μικρός ο μύλος σαφώς θα αλέσει μικρότερη ποσότητα απο έναν μεγαλύτερο μύλο.

Αγύμναστος τελείως, έχοντας να ποδηλατήσω πάνω απο 5 χρόνια, με διάφορα κινητικά προβλήματα που είχα μετά απο ατύχημα (εδώ για ένα 4μηνο δεν περπατούσα καν, όχι να ποδηλατίσω) και χονδροπάθεια, την πρώτη βδομάδα που πήρα το brompton πήγα: Γουδί - Κέντρο Γουδί και Γουδί - Π.Φάληρο - Γουδί και Γουδί - Άλιμος - Γουδί. Σε όλες αυτές τις διαδρομές είχα υπολογίσει αρχικά και συγκοινωνία μέσα, που τελικά δεν την χρειάστηκα (μια χαρά αντέχω λίγο ακόμα κτλ μέχρι που στο τέλος έφτανα άνετα στον προορισμό μου)!! Οπότε ο καθημερινός ποδηλάτης της πόλης που είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση απο μένα, νομίζω μπορεί να φτάσει όπου θέλει.

΄Εχωντας απο τότε κάνει και διαδρομές με ένα κουρσάκι, μπορώ να πω οτι τα περι πολλών χιλιομέτρων είναι μπούρδες, απλά με το καθένα κάνεις άλλους συμβιβασμούς. Η ουσία για την απόσταση (όταν δεν μιλάμε για αγώνα ταχύτητας ή ανώμαλο τεραιν) είναι τα πόδια, η αντοχή, και η όρεξη κατα 96%, και το υπόλοιπο 4% είναι το είδος του ποδηλάτου. Τουλάχιστον έτσι φαίνεται με το brompton.

Η μικρή ρόδα δεν σε περιορίζει σε τίποτα ουσιαστικό πέρα απο την άνεση (λόγω υψηλής πίεσης ελαστικών, και νιώθεις και σε "υψηλότερη ανάλυση" το... ανάγλυφο του δρόμου), 2 πράματα μόνο πρέπει να προσέχεις, κι αυτά όχι λόγω των τροχών όσο των ταχυτήτων που έχεις στη διάθεση σου λόγω του διπλώματος: απο μία ταχύτητα και πάνω θα ήθελες ένα πιο ψηλό γρανάζωμα ακόμα, και απο μία κλίση ανηφόρας και πάνω θα ήθελες ένα ακόμα πιο κοντό... Με λίγα λόγια στις έντονες μακριές κατηφόρες(δηλ. μόνο έξω απο την πόλη...) κάνεις πετάλι αρκετά πολύστροφο και στις πολύ έντονες ανηφόρες (αυτές με τις πινακίδες για την προσοχή στην κλίση του δρόμου...) θέλεις παραπάνω δύναμη. Αυτοί είναι οι περιορισμοί, και δεν έχουν να κάνουν λοιπόν με την απόσταση...

vang
Απών/απούσα

DonP wrote:
... απο μία ταχύτητα και πάνω θα ήθελες ένα πιο ψηλό γρανάζωμα ακόμα, και απο μία κλίση ανηφόρας και πάνω θα ήθελες ένα ακόμα πιο κοντό... Με λίγα λόγια στις έντονες μακριές κατηφόρες(δηλ. μόνο έξω απο την πόλη...) κάνεις πετάλι αρκετά πολύστροφο και στις πολύ έντονες ανηφόρες (αυτές με τις πινακίδες για την προσοχή στην κλίση του δρόμου...) θέλεις παραπάνω δύναμη. Αυτοί είναι οι περιορισμοί, και δεν έχουν να κάνουν λοιπόν με την απόσταση...

..νομίζω περιγράφεις τις σχέσεις πριν το BWR ( Brompton Wide Range )6 ταχυτήτων του 2009.
Στίς έξι ταχύτητες του 2009 το έυρος είναι πολύ μεγαλύτερο σάν να έχεις μία πιό μιήρη και μία πιό μεγάλη από πρίν.

¨Αν μάλιστα επιλέξεις μικρότερο ή μεγαλύτερο δίσκο αντίστοιχα μπορέις να μεταφέρεις όλο το εύρος προς τα ελαφρύτερα ή τα βαρύτερα πατήματα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@donp
δεν θα μπω στην διαδικασία για τους τροχούς
απλά ανακάλυψα κάτι πιο ενδιαφέρον για συζήτηση
αυτό σχετικά με την επανασύνδεση σου με το ποδήλατο
θα προτιμούσα σαν συζήτηση :D

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια