Βρήκα ένα παλιό σκελετό σε καλή κατάσταση και σκέφτομαι να τον ξαναρίξω στο δρόμο, να γράψει πάλι χιλιόμετρα.
Έχω την εξής ερώτηση:
Ένας σιδερένιος σκελετός απο τη δεκαετία του 80 (μάλλον motobecane) έχει αντοχές; Ή θα μου κοπεί στα δύο πουθενά; Αξίζει να ασχοληθώ μαζί του;
Μου φαίνεται καλής ποιότητας πάντως.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
αυτό που ρωτάς θα το πει μόνο ο καιρός
εξαρτάτε απο τι κατάσταση ήταν
αν το είχε κάποιος αθλητής ή κάποιος ερασιτέχνης και πόσα χλμ έχει κάνει το ποδήλατο και διάφορα άλλα :D
γενικότερα το σίδερο είναι το πιο αντοχής μέταλλο
αξίζει αν το κόστος ανακατασκευής δεν ξεπεράσει τα 200 ευρό
βρήκες μόνο σκελετό ή ολόκληρο ποδήλατο
?
α και το πιο σημαντικό αν ξεκινίσεις να δεις τους τροχούς τι διάσταση είναι
γιατί παλιά υπήρχαν και άλλες διαστάσεις πέραν των 28"
Πρωτα απ'ολα οι σκελετοι αυτοι (της δεκαετιας 80) συνηθος ΔΕΝ ειναι σιδερενιοι, ειναι απο ατσαλι. (* υπαρχει μεγαλη διαφορα μεταξυ του ενος και του αλλου και ειναι λαθος οτιδηποτε δεν ειναι αλουμινιο να το λεμε σιδερο)
Αν δεν εχει σκουριες θα σου κρατισει ακομα πολλα πολλα χρονια...
Η επιφανιακη σκουρια δεν ειναι ανισηχιτικη, σημασια εχει να μην εχει διαβρωθει σε βαθος το μεταλο. Το καλυτερο που μπορεις να κανεις ειναι το περασεις μια αμμοβολη να φυγει ολο το παλιο χρωμα και η επιφανειακη σκουρια να δεις σε τι κατασταση βρισκεται ο σκελετος.
πια η διαφορά του ατσαλιού με το σίδερο
????
Χημικα, η διαφορα τους ειναι οτι το ατσαλι ειναι ενα κραμα με βασικα συστατικα τον σιδηρο και τον ανθρακα (και προσμιξεις μαγγανιου, χρωμιου, νικελιου, βαναδιου κτλ).
Mηχανικα το ατσαλι ειναι πιο σκληρο / ελαφρι / ακαμπτο / ανθεκτικο απο το σιδηρο. Αναλογα με το κραμα εχει συνηθος και μεγαληετρη αντισταση στη σκουρια με κορηφαιο παραδειγμα το ανοξειδοτο ατσαλι (INOX) αν και συνηθος δεν φτιαχνονται σκελετοι ποδηλατων απο αυτο.
ΠΧ τα κουζινικα (μαχαιροπηρουνα / κατσαρολες) και οι aftermarket εξατμησεις αυτοκινητων ειναι ΙΝΟΧ για να μην σκουριαζουν ποτε.
Πρακτικα η διαφορα τους ειναι στο οτι το σιδερο ειναι πιο βαρη και σκουριαζει πολυ πιο ευκολα απο το ατσαλι.
ΠΧ οι δισκοι των φρενων στα αυτοκινητα ειναι απο σιδερο (γιατι εχουν μεγαλητερη θερμικη αποροφητικη ικανοτητα) αλλα σκουριαζουν για πλακα αν μεινει πολυ καιρο ακινητο. Ομως δεν θεωρειται μειονεκτιμα αυτο επειδη βρισκονται σε συχνη τριβη και η σκουρια ειναι μονο επιφανειακη και φευγει αμεσος. Το σασι και τα περισσοτερα μηχανικα μερη ομως ειναι απο κραμα ατσαλιου για να ειναι ελαφρητερα και πιο ανθεκτικα στη διαβροση.
δλδ το ατσάλι είναι κράμα σίδερου με καλύτερη κραμμάτοση το οποίο του δίνει καλύτερα στοιχεία
αρά καλά έκανα και αναφέρθηκα σε σιδερένιο ποδήλατο...
το inox δέχεται επιπλέον επεξεργασία για να γίνει ανοξείδωτο
όλα τα μέταλα δέχονται οξείδωση το οποίο εξαρτάτε από βαθμό οξείδωσης που έχει το κάθε μέταλλο και αντιοξειδωτική επεξεργασία (εξαιρούνται τα ευγενή μέταλλα στην καθαρή τους μορφή)
αυτό ισχύει ακόμα και στα κράματα αλουμινίου
αρά στο θέμα μας αν το συγκεκριμένο ποδήλατο έχει καλή κραμάτοση
θα είναι πιο ελαφρύ κτλ κτλ κτλ απο ένα άλλο που θα έχει κάποιο "φτηνό" κράμα σιδήρου :D
Ο σωστος ορος ειναι ατσαλινο γιατι αν ηταν σιδερενιο, θα ηταν απο σιδερο... (Reynolds steel tubing, Carbolite - ολα αυτα των 70'/80's αναφερωνται ως steel, οχι iron)
Το inox δεν δεχεται επιπλεον επεξεργασια για να γινει ανοξειδωτο, το inox ΕΙΝΑΙ το ανοξειδωτο αποτελσμα επεξεργασιας (ατσαλι με μεγαλη περιεκτηκοτητα σε χρωμιο και νικελιο).
..και απο εδω :
http://podilates.gr/node/2919
και για πες μου τώρα τι θα πει σιδερένιο
ποδήλατο και ποιες οι διαφορές με έναν ατσάλινο
και μην πεις ότι το σίδερο είναι κράμα μετάλλου με βάση το σίδερο γιατί αυτό είναι και το ατσάλι
αν ήταν έτσι δεν θα έπρεπε και να λέμε ποδήλατα αλουμινίου μιας και είναι κράματα που λόγο τεχνολογικής ανάπτυξης έχουν αριθμούς (7005,6061,6066 etc)
γενικότερα το ατσάλι είναι σίδερο με άνθρακα = χάλυβας
που είναι και η αρχική μορφή του σιδήρου τώρα γιατί επικράτησε να τα λέμε steel bikes και όχι iron bikes ενώ είναι κράμα σιδήρου δεν ξέρω να σου απαντήσω
το πόσο καθαρό είναι ένα κράμα τόσο ανοξείδωτο γίνετε
δεν ξέρω αν γίνεται τελείως
αλλά παραμένει να είναι σίδερο
και εδώ οι εταιρίες δίνουν ονομασίες με κωδικούς
δλδ inox από inox έχει διαφορετικό βαθμό οξείδωσης
ανάλογα με την χρήση που προορίζεται
και αλλά δέχονται και επιπλέον επεξεργασίας για αλμυρά μέρη π.χ. πάνω σε καράβια :D
για τα Inox ψαξε το λίγο ακόμα νομίζω πως είναι θέμα επεξεργασίας :D
μην κουράζεστε να προσπαθήτε να του εξηγήσετε...ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ !
Θέλει απλά να πει τις δικές του αερολογίες, απλά να γράψει κάτι για να δείξει οτι υπάρχει, παρ' όλες τις κατάρες...
Απλά προσπεράστε τον, όπως προσπερνάτε τα σκατά ενός σκύλου στην άκρη του δρόμου .
Ε τοτε γιατι να υπαρχει ο ορος "ατσαλι" και "κραμα ατσαλιου" και να μην τα λενε ολα "σιδερενια" ή "κραματα σιδηρου" ??? Και γιατι ΟΛΟΙ οι κατασκευαστες σκελετων τα αναφερουν ως "steel" ???
Μονο στην Ελλαδα χρησιμοποιουμε τον πολυ ευρη ορο "σιδερενιο", και κατα την αποψη μου ειναι λαθος αυτο.
Αnyway, δεν εχει σημασια... εγω δεν θα ασχολοθω αλλο μ'αυτο.
Ο καθενας εχει τη κριση του.
για τον ίδιο λόγο που στην ελλάδα λέμε ρουλεμάν και όχι σφαιροτριβέας
και γιατί η βάση όλων τον σίδερων είναι ο χάλυβας (ατσάλι)
είναι σαν να λέμε όλα τα αναψυκτικά νερά γιατί έχουν σαν βάση το νερό
αν δεις στην περιγραφή της columpus (για μένα η καλύτερη εταιρεία κατασκευής σωλήνων ποδηλάτου)
"Steel is an iron/carbon alloy that, with the addition of several elements such as chrome, nickel, manganese, molybdenum, vanadium, etc., develops specific characteristics such as tenacity, fatigue resistance, workability and insensitivity to overheating."
οπότε παίρνουν σαν βάση τον χάλυβα (σίδερο/άνθρακας) και με προσθήκη κάποιον μετάλλων φτιάχνουν κάτι άλλο το οποίο είναι γνωστό ως χρωμομολυβδένιο αλλά στην ουσία είναι σίδερο
το πόσο καλό ελαφρύ η ευάλωτο στην σκουριά είναι ανάλογα με την ποιότητα που θέλει να δώσει ο κάθε κατασκευαστής
και ουσιαστικά αυτό που δεν θέλεις να πεις είναι πως σίδερο είναι ότι έχει σαν βάση το σίδερο
το ατσάλι ή αλλιώς χάλυβας έχει σαν βάση το σίδερο άρα είναι κράμα σιδήρου
τώρα βέβαια μπορούμε να παίξουμε και άλλο με τις λέξεις :D
εδώ πιστεύω πως γράφει κάποια καλά πράγματα σε σχέση με τα ποδήλατα και τους σιδερένιους ή αν θέλεις τους ατσάλινους σωλήνες ποδηλάτου
http://www.columbustubi.com/eng/3_3.htm
για μένα ότι έχει σαν βάση το σίδερο είναι σιδερένιο και εννοείτε πως σιδερένιο από σιδερένιο έχει διαφορά :D
Το θέμα είναι πως αποφασίζεις ότι ένας παλιός σκελετός είναι ακόμα ασφαλής; Απλά με το μάτι;
@nasty
με το μάτι μόνο για σκουριές ή για χτυπήματα
μπορεί στο μάτι να φαίνεται μια χαρά
αλλά να τον είχε κάποιος αθλητής χρονομέτρου και να τον έχει γονατίσει τον σκελετό
βέβαια το σίδερο έχει την ικανότητα να αντέχει που σημαίνει ότι αν δεν έχει στραβώσει ή δεν έχει ραγίσει κάπου λογικά είναι ασφαλές το ποδήλατο
αλλά όπως και να το δεις ένα τέτοιο ποδήλατο το ανακατασκευάζεις για την ανασκεύαση σαν κίνηση και όχι για να κάνεις το super Ποδήλατο
οπότε ένας οπτικός έλεγχος είναι αρκετός :D
βέβαια ένας πιο προσεκτικός έλεγχος στις κολλήσεις :D
ΟΚ, τοτε ποτε ειναι σωστο να χρησιμοποιουμε τον ορο "ατσαλινο" ?
Kαι οταν κατι ειναι σιδερενιο (πριν τη θερμικη επεξεργασια που το μετατρεπει σε ατσαλι) πως το ονομαζουμε ωστε να το διαχωρισουμε απο το ατσαλι ?
Ειναι σωστο να λεμε ΟΛΑ τα καυσιμα (βενζινες, κυροζινες, diesel) πετρελαιο ? Εξαλου ολα απο εκει δεν προερχονται ?
Εμένα ηχητικά μου αρέσει πιο πολύ το ατσάλινο...αποπνέει μια ρώμη, μια δύναμη, ένα σθένος! Σε αντίθεση με το σιδερένιο που αποπνέει μια φτήνια...Ως εκ τούτου το δικό μου το αρχαιο mountainaki είναι ΑΤΣΑΛΙΝΟ! :)
@nasty
συμφωνώ
με αυτή την άποψή
:D
για τον ίδιο λόγο και δεν διαχωρίζω το ατσάλι με το σίδερο μιας και συνήθως μιλάμε για το ίδιο πράγμα :D
πες το όπως θέλεις στην ουσία είτε το πεις ατσάλινο σκελετό
είτε το πεις σιδερένιο είναι το ίδιο πράγμα
:D
απλά παίζει ρόλο η ποιότητα του σιδερένιου κράματος γιατί και το ατσάλι είναι σίδερο με άνθρακα :D
η αλλιώς το ατσάλι είναι είδους σιδήρου ή πιο ορθολογικά κράμα σιδήρου :D
Εγώ θα το φτιάξω το κουρσάκι σιδερένιο ή ατσάλινο δε με ενδιαφέρει. Μετά απο έναν οπτικό έλεγχο είναι εντάξει. Οι ζάντες είναι 27 και 1/4 Beretta,μάλλον αλλαγμένες απο τον προκάτοχο. Ρε παιδιά, το μόνο που με προβληματίζει είναι οτι η πίσω ρόδα ενώ είναι κεντραρισμένη εκεί που είναι τα τακάκια του πίσω φρένου, δεν είναι κεντραρισμένη γενικά όπως βλέπεις το ποδήλατο απο μπροστά. Δεν είναι δηλ στην ίδια ευθεία με την προστά ρόδα. Μήπως φταίει που έχει πενταπλέτα στην πίσω ρόδα και όχι τριπλέτα που ίσως να είχε αρχικά;;;;;;
Καλά θα κάνεις και θα το φτιάξεις
αύριο θα ρωτήσω σχετικά αν και δεν πιστεύω να φταίει η αλλαγή τις τριπλέτας
βασικά το πρώτο που θα ψάξεις να δεις αν υπάρχουν διαθέσιμα είναι λάστιχα και σαμπρέλες :D
Φοβαμαι πως το εν λογω κουρσακι δεν ειχε ποτε τριπλεττα πισω, οπως δεν ειχε και κανενα αλλο κουρσακι της εποχης εκεινης. Πενταπλεττες ειχαν ολα, και αργοτερα εξαπλεττες. Αν κοιτωντας απο μπροστα βλεπεις ΔΥΟ τροχους, τοτε σημαινει οτι οι τροχοι του δεν ειναι ο ενας πισω απο τον αλλο, δηλαδη αρχιζουν τα δυσκολα.
Πρωτα απ' ολα, πρεπει να εξασφαλισεις οτι ο ΠΙΣΩ τροχος ειναι σωστα τοποθετημενος στη θεση του, και αυτο δεν το ελεγχεις απο τη θεση της ζαντας σε σχεση με τα φρενα.
Το ελεγχεις απο την αποσταση της ζαντας δεξια και αριστερα απο τα Chain stays(οι δυο οριζοντιοι σωληνες του σκελετου που συνδεουν τη μεσαια τριβη με τον αξονα του πισω τροχου), η οποια πρεπει να ειναι ιδια. Μιλαμε για αποστασεις ενος-δυο εκατοστων, η περιπου τοσο.
Ελεγχουμε και την αποσταση της ζαντας δεξια και αριστερα απο τα seat stayς(οι δυο κεκλιμενοι σωληνες του σκελετου, που συνδεουν τον αξονα του πισω τροχου με τη βαση της σελλας), η οποια επισης πρεπει να ειναι ιδια.
Αφου λοιπον εξασφαλισουμε οτι ο πισω τροχος ειναι σωστα κεντραρισμενος στο σκελετο, τοτε ελεγχουμε-ρυθμιζουμε και τις αποστασεις απο τα τακακια των πισω φρενων, και οχι αντιστροφα(δηλ. οχι πρωτα φρενα και μετα σκελετο).
Αφου βεβαιωθουμε οτι ο πισω τροχος ειναι σωστα κεντραρισμενος, ΤΟΤΕ ελεγχουμε την ευθυγραμιση του εμπρος -(σε σχεση με τον)- πισω τροχου.
Ο ελεγχος γινεται ευκολωτερα κοιτωντας απο πισω προς τα μπρος το ποδηλατο. Ακομα καλυτερα, βαζουμε καποιον να οδηγησει το προς ελεγχο ποδηλατο σε ευθυγραμμη πορεια, και κοιταμε απο ΠΙΣΩ, η ακολουθουμε απο πισω με αλλο ποδηλατο, ελεγχοντας το μπροστα. Με αυτον τον τροπο, η παραμικρη αποκλιση σε ευθυγραμμιση των τροχων, διαπιστωνεται αμεσως.
Και πιο συγκεκριμενα: Αν κοιτωντας απο πισω, ο πισω τροχος "σκεπαζει" απολυτα τον μπροστα, τοτε ολα ειναι ροδινα, και η καρδια μας παραμενει στη θεση της.
Αν ομως εκτος απο τον πισω, βλεπουμε και τον μπροστα τροχο(συνηθως υπο κλιση), τοτε στην καλυτερη περιπτωση, ο αξονας του εμπρος τροχου δεν "καθεται" σωστα στα drop out του πηρουνιου, η ειναι στραβο το πηρουνι. Στη χειροτερη, ειναι στραβος και/η ο σκελετος.
Και το μεν πηρουνι αντικαθισταται η ισιωνει σχετικα (ΠΟΛΥ σχετικα) ευκολα, οδε σκελετος αρκετα πιο δυσκολα!!!
Αυτα, πριν αποφασισεις να ασχοληθεις με την αναπαλαιωση του συγκεκριμενου ποδηλατου(=κοπος-χρονος-εξοδα).
Αν παλι σου το χαριζουν και θελεις οπωσδηποτε να ασχοληθεις μαζι του, γιατι ετσι σου αρεσει, να ξερεις πως παρολα τα προβληματα, θα ειναι μια εξαιρετικη εμπειρια, και στο τελος θα εχεις αποκτησει γνωση και εμπειρια που διαφορετικα δεν θα ειχες.
O Tsimbidis sigoura tha exi eksartimata pou boris na xrisimopiisis gia tin anapalewsi. Ine stin stoa Theatrou Alpha, PAtision ke Stournari gonia, dipla ston Frederik. PIgene omos noris giati klini kata tis 5 to argotero ke na exis ipomoni mazi tou ehheheh.
Egw ekana mia ybrisiki tipou anapalewsi koursas. Pandrepsa kenourgia ke palia periferiaka se enan palio skeleto koursas, evala isio timoni ke to exw erotefti oso afora tin emtakinisi mou mesa stin poli h se megales voltes.
Και λαστιχα υπαρχουν και σαμπρελλες. Και αν δυσκολευτεις στην τοπικη αγορα, να ξερεις πως στο Net θα βρεις. Η Schwalbe εχει το πασιγνωστο Marathon σε διασταση 27x1 1/4 (32-630), και το HS-159 σε 32-630, σε πιο φτηνο. Σιγουρα τη διασταση αυτη θα τη βρεις και σε αλλες μαρκες, δεν ειναι τοσο σπανια, υπαρχουν ακομη πολλα τετοια ποδηλατα στο δρομο. Αν θελεις παντως, να ξερεις πως πολυ ευκολα μπορεις να βαλεις "κανονικους" τροχους: 28" (622). Η διαφορα σε διαμετρο μεταξυ των δικων σου στεφανιων (630) και των "συγχρονων" (622), ειναι μερικα χιλιοστα. Οποτε προβλημα συμβατοτητας με το σκελετο και τα φρενα, δεν θα υπαρχει...
@columbus
δεν θα ακουμπάει το λάστιχο μετά τον σκελετό?
εννοώ αν βάλεις 28αρα ζάντα
???
Το φιαχνω τωρα γιατι εβγαινα με mountain μεχρι τωρα αλλα απ'οσο ρωτησα τον ποδηλατα μου υπαρχουν τα παντα.αυτη τη στιγμη θα του βαλω φτηνα λαστιχα και αναλωσιμα γιατι δεν νομιαω οτι αξιζει να δωσεις λεφτα σε κατι τετοιο.Αν δω οτι αρχίζω και κάνω αρκετα χιλιομετρα τοτε η καλητερη λυση ειναι για κατι καινουργιο η μεταχειρισμενο τελευταιων χρόνων.Η αποψη μου!
@ Planet
Οχι, δεν θα ακουμπαει. Κι αυτο γιατι η διαμετρος ενος τροχου 28" (ιντσων), ειναι ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ απο τη διαμετρο ενος τροχου 27", οσο παραλογο κι αν φαινεται. Για την ακριβεια, η ονομαστικη διαμετρος στο συγχρονο Ευρωπαικο συστημα τυποποιησης και μετρησης τροχων ποδηλατου (ETRTO:European Tire and Rim Technical Organization), μιας ζαντας 28" ειναι 622 χιλιοστα. Η αντιστοιχη διαμετρος μιας ζαντας 27" ειναι 630 χιλιοστα. Προφανως, η διασταση 27" και η αντιστοιχη τυποποιηση, ειναι προιον αλλης εποχης, και διαφορετικου τροπου μετρησης, νομιζω αγγλοσαξονικου η γαλλικου. Ο.Κ.?
@columbus
ενδιαφέρον θα πάω να το ψάξω
Βέβαια αν είναι διαφορά είναι 8mm για το που θα πατάει το τακάκι είναι αρκετή
αυρίο περνάω απο τον ποδηλατά μου θα δώ αν έχει καμία παλιά ρόδα
intresting
thank you
χαχαχα
Εντάξει, το κοτσανολόγιο θα γεμίσει!!!!
Μην προσπαθέις να αποδείξεις με λογική τη διαφορά των μετάλλων, δεν θα βρείς ανταπόκριση, αυτό που σε συμβουλεύει ο strouf είναι το καλύτερο.
Αυτός ο strouf έχει γράψει ιστορία . Χα χα! Άκου "σαν τα σκατά ενός σκύλου"...
μιλάμε για φωστήρα!
χααααχαχαχαχα