και όπως λέει και στο blog εύκολο στην συναρμολόγηση και οικολογικότερο αν χρησιμοποιηθεί το φωτοβολταικό πάνελ. Νομίζω ότι θα είναι κάτι πολύ χρήσιμο για εκείνους που ακόμα το σκέφτονται να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο για την δουλειά τους επειδή φοβούνται ότι θα φτάσουν ιδρωμένοι ή κουρασμένοι.
Eίναι εξαιρετική ιδέα. Γιατί όπως καταλαβαίνετε δεν μπορεί να πάει κάποιος μούσκεμα στον ιδρώτα στην δουλειά του. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι. Οπότε μπορεί να δώσει λύσεις.
Μην ξεχνάτε ότι δεν είμαστε και Ολλανδία. Έχουμε ανηφορές μπόλικες. Οπότε αν μένεις Τουρκοβούνια ας πούμε και επιστρέφεις ψόφιος από την δουλειά σου, ε δεν είναι ότι καλύτερο το πεταλάρισμα!
Στεγνός με 40 βαθμούς και να ψήνεσαι στο ποδήλατο (κανονικό ή γιαλατζί) δεν υπάρχει. Αν θέλω να πάω στεγνός παίρνω το αμάξι, φεύγω 40 λεπτά νωρίτερα και απολαμβάνω τον κλιματισμό μου.
Παιδιά, όλη η φιλοσοφία του ποδηλάτου - με την κυριολεξία του όρου - και η ευφυής επινόησή του από τη μια αλλά και η απέραντη διαχρονικότητά του από την άλλη, έγκειται στην αυτονομία που σου προσφέρει...
Οποιαδήποτε προσθήκη με σκοπό την άνεση ή την ξεκούραση, αφαιρεί κομμάτια από την πρωταρχική του έννοια, που το έκανε και συνεχίζει να το κάνει δημοφιλές. Η αυτονομία, ήταν και θα συνεχίσει να είναι το βασικό χαρακτηριστικό του...
Παιδιά, όλη η φιλοσοφία του ποδηλάτου - με την κυριολεξία του όρου - και η ευφυής επινόησή του από τη μια αλλά και η απέραντη διαχρονικότητά του από την άλλη, έγκειται στην αυτονομία που σου προσφέρει...
Οποιαδήποτε προσθήκη με σκοπό την άνεση ή την ξεκούραση, αφαιρεί κομμάτια από την πρωταρχική του έννοια, που το έκανε και συνεχίζει να το κάνει δημοφιλές. Η αυτονομία, ήταν και θα συνεχίσει να είναι το βασικό χαρακτηριστικό του...
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η προσθήκη μοτέρ με φωτοβολταικό καταργεί την έννοια της αυτονομίας του ποδηλάτου; Πόσω μάλλον γιατί η προσθήκες με σκοπό την άνεση και την ξεκούραση είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Τότε δεν θα έπρεπε να προστεθούν και ταχύτητες στο ποδήλατο ( αφού τα πρώτα ποδήλατα ήταν χωρίς αυτές), αφού και αυτές συμβάλουν σε μία πιο άνετη και ξεκούραστη ποδηλασία.
Με την ίδια λογική φυσικά θα έπρεπε να καταργείται και η αυτονομία του από την στιγμή που λόγο τεχνολογικών εξελίξεων ( ταχυτήτων και λοιπών τεχνικών μερών πάνω στο ποδήλατο) χρειάζεται να έχεις κάποιο ποδηλατά για να στο συντηρεί.
Γενικότερα βλέπω ότι πολλοί στραβώνουν με τις τεχνολογικές εξελίξεις αλλά δεν έχω καταλάβει γιατί; Δεν έχω καταλάβει ποιος έχει πρόβλημα αν εγώ θα βάλω στο ποδήλατο μου μοτέρ με φωτοβολταϊκή ηλεκτροδότηση; Μήπως θα πρέπει να πάρω και άδεια για αυτό ή μήπως θα θεωρούμαι λιγότερο ποδηλάτισσα μετά από αυτό;
Όπως ανέφερα και σε ένα άλλο thread έχω την αίσθηση ότι κοιτάτε το δέντρο και χάνετε το δάσος. Και το δάσος στην προκειμένη περίπτωση είναι η μαζικές οικολογικές μετακινήσεις, η εγκατάλειψη του αυτοκινήτου ως κύριου μέσου μεταφοράς, ( για τα μειονεκτήματα που όλοι γνωρίζουμε ότι έχει ) και η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων δια μέσου της αναβάθμισης του περιβάλλοντος στο οποίο ζουν.
Εκτός αν δεν είναι αυτό που πρέπει να μας ενδιαφέρει αλλά μόνο να κάνουμε πετάλι και δεν πάει να γαμηθεί το σύμπαν.
Eγω marlene θα συμφωνησω με τον elderly στο θεμα της αυτονομιας διοτι αν το ποδηλατο με αυτα τα περιφερειακα ζυγιζει 15 κιλα παραπανω + 15 το ποδηλατο =30 στην καλυτερη, τοτε δεν ειναι να μεινεις απο μπαταριες. Ασε που οι πωλητες - κατασκευαστες αυτων των συστηματων ειμαι σιγουρος οτι δινουν αυτονομια πλασματικη. Οποτε αν σου λεει αυτονομια 20 χλμ μην περιμενεις πανω απο 15.
Και συνεχιζω... αυτονομια 20 χλμ με full ισχυ μπαταριων, πριν αρχισουν να πεφτουν κατω απο το 90% της αποδοσης τους η μεχρι να τα φτυσουν τελειως? Φανταζομε ισχυει το δευτερο οποτε καπου στα 10χλμ η ισχυς θα εχει πεσει καπου στο 60%. Κατω ομως απο αυτο το ποσοστο ισχυος δεν ξερω αν η δυναμη ωθησης που θα προσφερουν θα καλυπτουν τα επιπλεον 15 - 20 κιλα του ποδηλατου.
Αυτο με φοβιζει σε αυτα τα συστηματα. Αν θελω να κανω μια διαδρομη 30 χλμ, θα ειμαι αερατος στα πρωτα 10, νορμαλ απο τα 10 μεχρι τα 20 και απο τα 20 μεχρι τα 30 θα κουβαλαω εμενα το ποδηλατο μπαταριες κλπ. Οποτε δεν τιθεται θεμα αυτονομιας με ενα τετοιο συστημα. Για μικρες αποστασεις ναι. Σε καποιες περιπτωσεις διαδρομων ναι. Παυει ομως να ειναι ποδηλατο.
Λέει ηλιακό ποδήλατο.. η φωτοβολταική πλάκα που είναι στημένη στο ποδήλατο??
Τα watt τα χετε ακουστα? γιατί πρακτικά νομίζω οτι και τις πλάκες του ηλιακου θερμοσίφωνα σε εμβαδο να χεις βάλει στο ποδήλατο ούτε 200μ ανηφόρα δεν θα σε πάει.
Βάλτε και το βάρος των φωτοβολταικών και των μπαταριών.. καλύτερα αγοράστε κανα μολοσσο ή κανα ροντβαιλερ ζεψτε τον στο τιμόνι και με την κατάλληλη εκπαίδευση θα σας πηγαίνει σφαίρα στην δουλειά.. και όλα αυτά με 300γρ κροκέτες και εντελώς οικολογικά..(και ούτε σταγόνα ιδρώτα.. και απαραίτητως υδραυλικά δισκόφρενα!)
Η τεχνολογία σε ότι ηλεκτροκινούμενο έχει προχωρήσει μόνο στα μέσα αποθήκευσης.. δηλ. μπαταρίες.. στα μέσα συλλογής (στη συγκεκριμένη περίπτωση ηλ. ενέργεια) αυτο θα γίνεται με ανεφοδιασμό.
Αν το ποδήλατο υποβοηθηθεί με οποιοδήποτε τρόπο (ηλεκτρικό μοτέρ, ντίζελ, βενζινοκινητήρα, γαιδούρι, ροντβάιλερ, αγίου βερνάρδου, χάσκι κλπ) τότε παύει να είναι ποδήλατο, γιατί δεν κινείται με την μυική δύναμη του αναβάτη αλλά ΚΑΙ από αυτή της υποβοήθησης!
Αν σκέφτεστε τέτοιες λύσεις γιατί φοβάστε τον ιδρώτα ή 2-3 ανηφόρες, αγοράστε μηχανάκι ή κλειστείτε στο αρκουδίσιο της λαμαρίνας σας και μην γκρινιάζετε...
Τι αρνητικοί που είστε στο καινούριο και το διαφορετικό....
Δεν σας αναγκάζει κανείς να υιοθετήσετε αυτές τις τεχνολογίες. Απλά για κάποιες κατηγορίες ποδηλατών και για κάποιες συγκεκριμένες χρήσεις μπορεί να αποδειχθούν ωφέλιμες. Πχ αν αναπτυχθούν παραπάνω τα υβριδικά ποδήλατα έτσι ώστε να συνδυάζουν χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη αυτονομία και περισσότερα watt θα δώσουν σπουδαίες λύσεις στην αστική μετακίνηση που ίσως το παραδοσιακό ποδήλατο αντικειμενικά να ΜΗΝ μπορεί να τις δώσει.
Γιατί όχι λοιπόν;
Πεντακάθαρο, δίχως δηλαδή να μολύνει καίγοντας υδρογονάνθρακες....
Πάμφθηνο
Ήσυχο και φιλικό προς το περιβάλλον
Συνδυάζοντας ωφέλιμα χαρακτηριστικά ποδηλάτου (δεν παύεις να πεταλάρεις)
κατα την γνωμη μου ειναι ωραιο αν δεν θεσ να κουραζεσε και να ιδρωνεις
και με 1000 ευρο παιρνεις ενα μηχανακι
το ποδηλατο το παιρνεις για να γυμναστης και να απολαυσης πεταλι
Υ.Γ.
φανταζεστε να το βαλουμε αυτο σε εναν ποδηλατι του γυρου γαλλιας?
Ρε παιδιά μην μπερδεύετε τα μύδια με τα στρείδια! Δεν είπαμε να βάλουμε ηλεκτρική υποβοήθηση στο madone του Armstrong!!!! Ούτε να αντικαταστήσουμε το παραδοσιακό ποδήλατο με κάτι άλλο.
Αλλά αν κάποια οχήματα που κινούνται με υδρογονάνθρακες και μολύνουν το περιβάλλον μπορούν να αντικατασταθούν με τέτοια οχήματα (που δεν μολύνουν το περιβάλλον) και επιπλέον ποδηλατοφέρνουν, δηλαδή είναι περίπου σαν ποδήλατα, γιατί όχι;
Ρε σεις μην είστε τεχνολογικοφοβικοί. Αν ο άνθρωπος χρησιμοποιήσει σωστά την τεχνολογία μπορεί να κάνει θαύματα. Στο χέρι μας είναι!
Το θέμα είναι ότι πάμε να ξανανακαλύψουμε τον τροχό. Είχαμε το ποδήλατο, βγήκε το μοτοποδήλατο και τέλος το μηχανάκι. Το να βγει ένα μοτοποδήλατο που να αντί για βενζίνη να καίει ήλιο και αντί για 100χλμ αυτονομία να έχει 15χλμ, ε δεν το θεωρώ τεχνολογική πρόοδο.
Το ποδήλατο έχει αυτονομία 40 χλμ. αν το βοηθάς κι εσύ με λίγο πετάλι που είναι και το ζητούμενο, και είναι υπεραρκετά κατά τη γνώμη μου για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Πόσοι κάνουν πάνω από 40 χλμ. τη μέρα; Δε λέω ότι δεν υπάρχουν τέτοια άτομα αλλά σίγουρα δε βγήκαν γι αυτούς αυτά τα ποδήλατα. Το ότι επιμένετε να πιστεύετε ότι "πάρε μηχανάκι ή λαμαρίνα καλύτερα" ακυρώνει το επιχείρημα της αυτονομίας που το έχετε καραμέλα. Επίσης ο τρόπος σας είναι κάργα κομπλεξικός, θα μολυνθεί η κλίκα μας κι έτσι, αράξτε να 'ουμ'.
δεν είναι θέμα κλίκας
το θέμα είναι ότι κάποιο το θεωρούν ποδήλατο και κάποιο όχι
το να νομίζεις πως είσαι ποδηλάτης επειδή έχεις υποβοηθούμενο και στις κατηφόρες πατάς λίγο πηδάλι είναι λάθος
είναι σχεδόν το ίδιο με το να νομίζεις ότι ξέρεις ποδόσφαιρο επειδή παίζεις
πολλές ώρες Playstation (Και εδώ κάποιες φορές κλοτσάς πράγματα)
σίγουρα είναι ένας τρόπος μεταφοράς καλύτερος από το αυτοκίνητο
αλλά οι λόγοι για να το αγοράσεις είναι οι ίδιοι λόγοι για να αγοράσεις μηχανάκι ή αυτοκίνητο
οι λόγοι για να πάρεις π.χ. αυτοκίνητο είναι:
να πηγαίνω πιο άνετα στην δουλειά μου
να μην πηγαίνω ιδρωμένος
να μην πηγαίνω κουρασμένος
να πηγαίνω πιο γρήγορα
οι ίδιοι είναι και με οποιοδήποτε υποβοηθούμενου οχήματος
:D
Οπότε είναι απλά ένα καλό παιχνίδι
από αυτά που λέει το site, οι μπαταρίες, που είναι και μεγάλο κομμάτι του extra βάρους είναι αφαιρούμενες. Και ο μπροστινός τροχός φαντάζομαι ότι θα αλλάζει εύκολα με έναν που δεν έχει μοτέρ στο κέντρο. Οπότε δεν καταργείς την έννοια του ποδηλάτου, απλά όταν π.χ. θες να πας "φρέσκος" στη δουλειά μπορείς να κοτσάρεις και τις μπαταρίες.
Όσον αφορά το "ηλιακό", έχει απλά να κάνει με την πατέντα που έχει κάνει για να φορτίζει τις μπαταρίες με solar panels. Λίγο άκυρο σαν προσδιορισμός.
Και όσον αφορά το οικολογικό, μην παραμυθιαζόμαστε. Οποιαδήποτε ΑΠΕ έχει κρυφή ή λιγότερη κρυφή περιβαλλοντική επιβάρυνση. Π.χ. την πιθανή χημική ρύπανση για την κατασκευή και καταστροφή στο τέλος της ζωής τους των μπαταριών και ηλιακών panels, την ρύπανση από τα εργοστάσια της ΔΕΗ για την παραγωγή του ρεύματος που θα χρειάζεται για να φορτίζει τα χιλιάδες ηλεκτροκίνητα οχήματα αν αυτά καθιερωθούν κτλ. Νομίζω ότι χρειάζονται ειδικές γνώσεις για να κρίνει κάποιος τι είναι πραγματικά καθαρή ενέργεια και τι όχι....
Το καψοποδηλατάκι από την άλλη, μόλις βγει από το εργοστάσιο, ότι βρώμισε βρώμισε. Από εκεί και πέρα, μοναδική ρύπανση η ισδρωτσίλα του αναβάτη. Καλά όλα τα υποβοηθούμενα, αλλά για ειδικές περιπτώσεις μόνο.
και για να σφιχτούμε να κλάσουμε υποβοήθηση θα χρειαζόμαστε..
Εδώ μιλάμε η παχυσαρκία εχει γίνει επιδημία και λέμε πώς να ξεφύγουμε απο την νωθρότητα του καναπέ, η "υποβοήθηση" μας μάρανε.
"Αν ο άνθρωπος χρησιμοποιήσει σωστά την τεχνολογία"... "ΑΝ" μέχρι τώρα την χρησιμοποιεί για να μολύνει και να γίνεται χοντρός... α και για την κονόμα..
μόλις το "ΑΝ" υλοποιηθεί, να να τρέξουμε όλοι να αγοράσουμε ηλιακές σαγιονάρες..
To ilektriko podilato, ine Enalaktiko Meso Metaforas. Gia na litourgisi i ipovoithisi, PREPI na kanis petali. Exi aftonomia toulaxiston 40 km xoris kanena provlima. An to traviksoume sta akra, tote, iparxoun panepistimiakes meletes/erevnes pou apodiknioun oti to Ilektriko podilato ine PIO oikologiko apo ena kino podilato, o logos ine oti i energia pou xriazete enas anavatis aplou podilatou ine poli megaliteri apo aftin enos anavati ilektrikou podilatou, ara kai oi anagges thermidon (trofis/energias) ine megaliteres (den to analio perisotero).
Oloi oi megaloi kataskevastes podilaton, pleon exoun stis epiloges tous kai ilektrika podila, kati akousa akomi kai gia tin IDEAL, xoris na mporo na to epiveveoso. Profanos kai me 1000 E agorazis mixanaki i akomi kai aftokinito, opos kai podilata mporis na agorasis kai me 10000 E, epiloges ine, opios theli kai mpori agorazi.
@cocahontes
δλδ συγκρίνεις την τροφή που τρώει ένας ποδηλάτης
με τα βαριά μέταλλα μιας μπαταρίας ???
όσο για το επιχείρημα που βγάζουν πλέον εταιρίες ebikes
είναι δουλειά τους να βγάζουν νέα προϊόντα για να βγάλουν περισσότερα χρήματα
δεν πιστεύω να το κάνουν για οικολογικές αξίες
το θέμα είναι ότι μπορεί ο καθένας να πάρει ebike απλά στα δικά μου μάτια δεν θα είναι ποδηλάτης
:D
@cocahontes
δλδ συγκρίνεις την τροφή που τρώει ένας ποδηλάτης
με τα βαριά μέταλλα μιας μπαταρίας ???
όσο για το επιχείρημα που βγάζουν πλέον εταιρίες ebikes
είναι δουλειά τους να βγάζουν νέα προϊόντα για να βγάλουν περισσότερα χρήματα
δεν πιστεύω να το κάνουν για οικολογικές αξίες
το θέμα είναι ότι μπορεί ο καθένας να πάρει ebike απλά στα δικά μου μάτια δεν θα είναι ποδηλάτης
:D
File mou Plannet, ego den siggrino tipota, antithetos. I anafora pou ekana afora kapia meleti xrisis mallon kai oxi kataskevis. Kai afto omos ine megalo thema sizitisis, oi mpataries pleon ine meros tis kathimerinotitas, alles megales alles mikres, sxedon pantou omos xriazonte, apo ena roloi mexri ena diastimoplio.
Profanos kai oi eteries vgazoun ebikes gia oikonomiko ofelos, kai gia emena kala kanoun, etsi tha veltiothoun, alpa leo oti ine kati pou tha vlepoume olo kai perisotero. Afto pou den katalaveno ine to Giati sta dika sou matia den ine podilatis? petali den kani kai aftos o anavatis?
-An to traviksoume sta akra, tote, iparxoun panepistimiakes meletes/erevnes pou apodiknioun oti to Ilektriko podilato ine PIO oikologiko apo ena kino podilato, o logos ine oti i energia pou xriazete enas anavatis aplou podilatou ine poli megaliteri apo aftin enos anavati ilektrikou podilatou, ara kai oi anagges thermidon (trofis/energias) ine megaliteres.!-
χαχα! Ε , ενταξει , δηλαδη το κανονικο ποδηλατο καταναλωνει εμμεσα μπανανες , σουβλακια , νερο κτλ.
-Δε συμφερει ενεργειακά να κανεις μπολικο πενταλι και να φας ενα ΚΑΑΑΛΟ γευμα , καλυτερα λιγο πενταλι και να φας ενα μαρουλι στον ατμο.
..διαφορετικα αναβατης με ορεξη + ebike = ειναι πολλα τα λεφτα .
Το προβλημα , κοινως , ειναι ο αναβατης !Βρε κολλημα που εχει να γυρνα αυτη τη μανιβελα!
..Αν τον παραλειψουμε , τα ποδηλατα ηλεκτρικα ή μη θα παψουν να εχουν προβληματα αυτονομιας , κοστους χρησης κτλ.
χαχαχαχα
χαχαχ
χαχ
Αν παλι καποιος θελει μια μικρη υπο(υπο)βοηθηση και στο πενταλι , υπαρχει και αυτο :
(ειναι και honda , να περιμενουμε και εκδοση GSX-R για τους "γρηγορους"? χαχαχ)
..λιγο στριμωκωλη την βλεπω την σελα .. ελπιζω να μην σε "σφυροκοπά" στον καβάλο !
..μανια πια με το πενταλι ! Λυσσα κακια !
..ενω εδω φορας το περπατομοτερακι , καβαλας το ποδηλατομοτερακι και πας στη δουλεια σου μιαααα χαρα! Βεβαια πρεπει να συγχρονισεις τα φορτισματα (μαζι με του κινητου , ασυσματου hands free κτλ) αλλιως σε βλεπω να παιρνεις ολα τα τσιμπρακαλα στους ώμους στο περπατομοτερακι ή , εστω , φορτωμενα στο ebike -και θα ειναι χαλαρα καμια 30αρια κιλακια !!!
ΧΑΧΑΧΑΧΑχαχαχαχ!
Σοβαρα τωρα , Αν ειναι να κανει καποιος ελαχιστα πενταλι , υπαρχουν και τα ηλεκτρικα μηχανακια , που συντομα θα βγουν ευρεως στην αγορα και θα ειναι πιο εστιασμενα και με μεγαλυτερη εμβελια αφου θα φερουν μεγαλυτερες μπαταριες που θα υπερκαλυπτουν το βαρος της μηχανης και του αναβατη( αφου δεν υπαρχει περιπτωση να χρειαστει ο αναβατης να το κουβαλησει με την δυναμη του).
Εμενα παντως , εξακολουθει το ηλεκτρικο ποδηλατο να μου φαινεται σαν ενδιαφερουσα ιδεα , αλλα για υπερήλικες , ανθρωπους με ευαισθησια (πχ στα γονατα) ,κατοικους σε δυσπρόσιτες(λογω ανηφόρας) περιοχες ,εντελως αντι-αθλητικους αναβατες και οικολογους , αλλα προφανως οχι τους φανατικους !
Το βλέπετε από λάθος οπτική. Ούτε την τεμπελιά προάγει, ούτε το ποδήλατο καταργεί, ούτε τίποτα. Είναι απλά μια εναλλακτική λύση, που μπορεί να βελτιώσει τις αστικές μεταφορές.
Εκεί που ας πούμε κάποιος θα χρησιμοποιούσε ένα μηχανάκι γιατί δεν είναι όλες τις φορές κατάλληλο το ποδήλατο, θα μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτό. Με όλα τα οφέλη που συνεπάγεται.
ενδιαφέρον παιχνίδι
Τι εννοεις παιχνιδι?
Μεγάλη μανία τελευταία με τα υποβοηθούμενα...
Ρε μπας και βαριέστε να κάνετε πετάλι;
Λέω εγώ τώρα...
παιχνίδι = παιχνίδι
κάτι για να περάσουμε την ώρα μας
:D
και όπως λέει και στο blog εύκολο στην συναρμολόγηση και οικολογικότερο αν χρησιμοποιηθεί το φωτοβολταικό πάνελ. Νομίζω ότι θα είναι κάτι πολύ χρήσιμο για εκείνους που ακόμα το σκέφτονται να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο για την δουλειά τους επειδή φοβούνται ότι θα φτάσουν ιδρωμένοι ή κουρασμένοι.
Εξαιρετική ιδέα..
Eίναι εξαιρετική ιδέα. Γιατί όπως καταλαβαίνετε δεν μπορεί να πάει κάποιος μούσκεμα στον ιδρώτα στην δουλειά του. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι. Οπότε μπορεί να δώσει λύσεις.
Μην ξεχνάτε ότι δεν είμαστε και Ολλανδία. Έχουμε ανηφορές μπόλικες. Οπότε αν μένεις Τουρκοβούνια ας πούμε και επιστρέφεις ψόφιος από την δουλειά σου, ε δεν είναι ότι καλύτερο το πεταλάρισμα!
Στεγνός με 40 βαθμούς και να ψήνεσαι στο ποδήλατο (κανονικό ή γιαλατζί) δεν υπάρχει. Αν θέλω να πάω στεγνός παίρνω το αμάξι, φεύγω 40 λεπτά νωρίτερα και απολαμβάνω τον κλιματισμό μου.
Eaglos +1
Παιδιά, όλη η φιλοσοφία του ποδηλάτου - με την κυριολεξία του όρου - και η ευφυής επινόησή του από τη μια αλλά και η απέραντη διαχρονικότητά του από την άλλη, έγκειται στην αυτονομία που σου προσφέρει...
Οποιαδήποτε προσθήκη με σκοπό την άνεση ή την ξεκούραση, αφαιρεί κομμάτια από την πρωταρχική του έννοια, που το έκανε και συνεχίζει να το κάνει δημοφιλές. Η αυτονομία, ήταν και θα συνεχίσει να είναι το βασικό χαρακτηριστικό του...
Εγώ πάντως μια χαρά πάω μούσκεμα στην δουλειά. Βγάζω τα κολάν και φοράω τα κανονικά μου ρούχα και ούτε γάτα ούτε ζημιά :)
Δεν έρχομαι σε επαφή με πελάτες βέβαια...
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η προσθήκη μοτέρ με φωτοβολταικό καταργεί την έννοια της αυτονομίας του ποδηλάτου; Πόσω μάλλον γιατί η προσθήκες με σκοπό την άνεση και την ξεκούραση είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Τότε δεν θα έπρεπε να προστεθούν και ταχύτητες στο ποδήλατο ( αφού τα πρώτα ποδήλατα ήταν χωρίς αυτές), αφού και αυτές συμβάλουν σε μία πιο άνετη και ξεκούραστη ποδηλασία.
Με την ίδια λογική φυσικά θα έπρεπε να καταργείται και η αυτονομία του από την στιγμή που λόγο τεχνολογικών εξελίξεων ( ταχυτήτων και λοιπών τεχνικών μερών πάνω στο ποδήλατο) χρειάζεται να έχεις κάποιο ποδηλατά για να στο συντηρεί.
Γενικότερα βλέπω ότι πολλοί στραβώνουν με τις τεχνολογικές εξελίξεις αλλά δεν έχω καταλάβει γιατί; Δεν έχω καταλάβει ποιος έχει πρόβλημα αν εγώ θα βάλω στο ποδήλατο μου μοτέρ με φωτοβολταϊκή ηλεκτροδότηση; Μήπως θα πρέπει να πάρω και άδεια για αυτό ή μήπως θα θεωρούμαι λιγότερο ποδηλάτισσα μετά από αυτό;
Όπως ανέφερα και σε ένα άλλο thread έχω την αίσθηση ότι κοιτάτε το δέντρο και χάνετε το δάσος. Και το δάσος στην προκειμένη περίπτωση είναι η μαζικές οικολογικές μετακινήσεις, η εγκατάλειψη του αυτοκινήτου ως κύριου μέσου μεταφοράς, ( για τα μειονεκτήματα που όλοι γνωρίζουμε ότι έχει ) και η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων δια μέσου της αναβάθμισης του περιβάλλοντος στο οποίο ζουν.
Εκτός αν δεν είναι αυτό που πρέπει να μας ενδιαφέρει αλλά μόνο να κάνουμε πετάλι και δεν πάει να γαμηθεί το σύμπαν.
Eγω marlene θα συμφωνησω με τον elderly στο θεμα της αυτονομιας διοτι αν το ποδηλατο με αυτα τα περιφερειακα ζυγιζει 15 κιλα παραπανω + 15 το ποδηλατο =30 στην καλυτερη, τοτε δεν ειναι να μεινεις απο μπαταριες. Ασε που οι πωλητες - κατασκευαστες αυτων των συστηματων ειμαι σιγουρος οτι δινουν αυτονομια πλασματικη. Οποτε αν σου λεει αυτονομια 20 χλμ μην περιμενεις πανω απο 15.
Και συνεχιζω... αυτονομια 20 χλμ με full ισχυ μπαταριων, πριν αρχισουν να πεφτουν κατω απο το 90% της αποδοσης τους η μεχρι να τα φτυσουν τελειως? Φανταζομε ισχυει το δευτερο οποτε καπου στα 10χλμ η ισχυς θα εχει πεσει καπου στο 60%. Κατω ομως απο αυτο το ποσοστο ισχυος δεν ξερω αν η δυναμη ωθησης που θα προσφερουν θα καλυπτουν τα επιπλεον 15 - 20 κιλα του ποδηλατου.
Αυτο με φοβιζει σε αυτα τα συστηματα. Αν θελω να κανω μια διαδρομη 30 χλμ, θα ειμαι αερατος στα πρωτα 10, νορμαλ απο τα 10 μεχρι τα 20 και απο τα 20 μεχρι τα 30 θα κουβαλαω εμενα το ποδηλατο μπαταριες κλπ. Οποτε δεν τιθεται θεμα αυτονομιας με ενα τετοιο συστημα. Για μικρες αποστασεις ναι. Σε καποιες περιπτωσεις διαδρομων ναι. Παυει ομως να ειναι ποδηλατο.
να ρωτήσω κάτι?
Λέει ηλιακό ποδήλατο.. η φωτοβολταική πλάκα που είναι στημένη στο ποδήλατο??
Τα watt τα χετε ακουστα? γιατί πρακτικά νομίζω οτι και τις πλάκες του ηλιακου θερμοσίφωνα σε εμβαδο να χεις βάλει στο ποδήλατο ούτε 200μ ανηφόρα δεν θα σε πάει.
Βάλτε και το βάρος των φωτοβολταικών και των μπαταριών.. καλύτερα αγοράστε κανα μολοσσο ή κανα ροντβαιλερ ζεψτε τον στο τιμόνι και με την κατάλληλη εκπαίδευση θα σας πηγαίνει σφαίρα στην δουλειά.. και όλα αυτά με 300γρ κροκέτες και εντελώς οικολογικά..(και ούτε σταγόνα ιδρώτα.. και απαραίτητως υδραυλικά δισκόφρενα!)
Η τεχνολογία σε ότι ηλεκτροκινούμενο έχει προχωρήσει μόνο στα μέσα αποθήκευσης.. δηλ. μπαταρίες.. στα μέσα συλλογής (στη συγκεκριμένη περίπτωση ηλ. ενέργεια) αυτο θα γίνεται με ανεφοδιασμό.
Αν το ποδήλατο υποβοηθηθεί με οποιοδήποτε τρόπο (ηλεκτρικό μοτέρ, ντίζελ, βενζινοκινητήρα, γαιδούρι, ροντβάιλερ, αγίου βερνάρδου, χάσκι κλπ) τότε παύει να είναι ποδήλατο, γιατί δεν κινείται με την μυική δύναμη του αναβάτη αλλά ΚΑΙ από αυτή της υποβοήθησης!
Αν σκέφτεστε τέτοιες λύσεις γιατί φοβάστε τον ιδρώτα ή 2-3 ανηφόρες, αγοράστε μηχανάκι ή κλειστείτε στο αρκουδίσιο της λαμαρίνας σας και μην γκρινιάζετε...
Τι αρνητικοί που είστε στο καινούριο και το διαφορετικό....
Δεν σας αναγκάζει κανείς να υιοθετήσετε αυτές τις τεχνολογίες. Απλά για κάποιες κατηγορίες ποδηλατών και για κάποιες συγκεκριμένες χρήσεις μπορεί να αποδειχθούν ωφέλιμες. Πχ αν αναπτυχθούν παραπάνω τα υβριδικά ποδήλατα έτσι ώστε να συνδυάζουν χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη αυτονομία και περισσότερα watt θα δώσουν σπουδαίες λύσεις στην αστική μετακίνηση που ίσως το παραδοσιακό ποδήλατο αντικειμενικά να ΜΗΝ μπορεί να τις δώσει.
Γιατί όχι λοιπόν;
Πεντακάθαρο, δίχως δηλαδή να μολύνει καίγοντας υδρογονάνθρακες....
Πάμφθηνο
Ήσυχο και φιλικό προς το περιβάλλον
Συνδυάζοντας ωφέλιμα χαρακτηριστικά ποδηλάτου (δεν παύεις να πεταλάρεις)
Μόνο πλεονεκτήματα βλέπω εγώ.
κατα την γνωμη μου ειναι ωραιο αν δεν θεσ να κουραζεσε και να ιδρωνεις
και με 1000 ευρο παιρνεις ενα μηχανακι
το ποδηλατο το παιρνεις για να γυμναστης και να απολαυσης πεταλι
Υ.Γ.
φανταζεστε να το βαλουμε αυτο σε εναν ποδηλατι του γυρου γαλλιας?
@nasty
μου θυμίζεις τους πρώτους οδηγούς αυτοκινήτου
:D
Ρε παιδιά μην μπερδεύετε τα μύδια με τα στρείδια! Δεν είπαμε να βάλουμε ηλεκτρική υποβοήθηση στο madone του Armstrong!!!! Ούτε να αντικαταστήσουμε το παραδοσιακό ποδήλατο με κάτι άλλο.
Αλλά αν κάποια οχήματα που κινούνται με υδρογονάνθρακες και μολύνουν το περιβάλλον μπορούν να αντικατασταθούν με τέτοια οχήματα (που δεν μολύνουν το περιβάλλον) και επιπλέον ποδηλατοφέρνουν, δηλαδή είναι περίπου σαν ποδήλατα, γιατί όχι;
Ρε σεις μην είστε τεχνολογικοφοβικοί. Αν ο άνθρωπος χρησιμοποιήσει σωστά την τεχνολογία μπορεί να κάνει θαύματα. Στο χέρι μας είναι!
Το θέμα είναι ότι πάμε να ξανανακαλύψουμε τον τροχό. Είχαμε το ποδήλατο, βγήκε το μοτοποδήλατο και τέλος το μηχανάκι. Το να βγει ένα μοτοποδήλατο που να αντί για βενζίνη να καίει ήλιο και αντί για 100χλμ αυτονομία να έχει 15χλμ, ε δεν το θεωρώ τεχνολογική πρόοδο.
Το ποδήλατο έχει αυτονομία 40 χλμ. αν το βοηθάς κι εσύ με λίγο πετάλι που είναι και το ζητούμενο, και είναι υπεραρκετά κατά τη γνώμη μου για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Πόσοι κάνουν πάνω από 40 χλμ. τη μέρα; Δε λέω ότι δεν υπάρχουν τέτοια άτομα αλλά σίγουρα δε βγήκαν γι αυτούς αυτά τα ποδήλατα. Το ότι επιμένετε να πιστεύετε ότι "πάρε μηχανάκι ή λαμαρίνα καλύτερα" ακυρώνει το επιχείρημα της αυτονομίας που το έχετε καραμέλα. Επίσης ο τρόπος σας είναι κάργα κομπλεξικός, θα μολυνθεί η κλίκα μας κι έτσι, αράξτε να 'ουμ'.
δεν είναι θέμα κλίκας
το θέμα είναι ότι κάποιο το θεωρούν ποδήλατο και κάποιο όχι
το να νομίζεις πως είσαι ποδηλάτης επειδή έχεις υποβοηθούμενο και στις κατηφόρες πατάς λίγο πηδάλι είναι λάθος
είναι σχεδόν το ίδιο με το να νομίζεις ότι ξέρεις ποδόσφαιρο επειδή παίζεις
πολλές ώρες Playstation (Και εδώ κάποιες φορές κλοτσάς πράγματα)
σίγουρα είναι ένας τρόπος μεταφοράς καλύτερος από το αυτοκίνητο
αλλά οι λόγοι για να το αγοράσεις είναι οι ίδιοι λόγοι για να αγοράσεις μηχανάκι ή αυτοκίνητο
οι λόγοι για να πάρεις π.χ. αυτοκίνητο είναι:
να πηγαίνω πιο άνετα στην δουλειά μου
να μην πηγαίνω ιδρωμένος
να μην πηγαίνω κουρασμένος
να πηγαίνω πιο γρήγορα
οι ίδιοι είναι και με οποιοδήποτε υποβοηθούμενου οχήματος
:D
Οπότε είναι απλά ένα καλό παιχνίδι
από αυτά που λέει το site, οι μπαταρίες, που είναι και μεγάλο κομμάτι του extra βάρους είναι αφαιρούμενες. Και ο μπροστινός τροχός φαντάζομαι ότι θα αλλάζει εύκολα με έναν που δεν έχει μοτέρ στο κέντρο. Οπότε δεν καταργείς την έννοια του ποδηλάτου, απλά όταν π.χ. θες να πας "φρέσκος" στη δουλειά μπορείς να κοτσάρεις και τις μπαταρίες.
Όσον αφορά το "ηλιακό", έχει απλά να κάνει με την πατέντα που έχει κάνει για να φορτίζει τις μπαταρίες με solar panels. Λίγο άκυρο σαν προσδιορισμός.
Και όσον αφορά το οικολογικό, μην παραμυθιαζόμαστε. Οποιαδήποτε ΑΠΕ έχει κρυφή ή λιγότερη κρυφή περιβαλλοντική επιβάρυνση. Π.χ. την πιθανή χημική ρύπανση για την κατασκευή και καταστροφή στο τέλος της ζωής τους των μπαταριών και ηλιακών panels, την ρύπανση από τα εργοστάσια της ΔΕΗ για την παραγωγή του ρεύματος που θα χρειάζεται για να φορτίζει τα χιλιάδες ηλεκτροκίνητα οχήματα αν αυτά καθιερωθούν κτλ. Νομίζω ότι χρειάζονται ειδικές γνώσεις για να κρίνει κάποιος τι είναι πραγματικά καθαρή ενέργεια και τι όχι....
Το καψοποδηλατάκι από την άλλη, μόλις βγει από το εργοστάσιο, ότι βρώμισε βρώμισε. Από εκεί και πέρα, μοναδική ρύπανση η ισδρωτσίλα του αναβάτη. Καλά όλα τα υποβοηθούμενα, αλλά για ειδικές περιπτώσεις μόνο.
και για να σφιχτούμε να κλάσουμε υποβοήθηση θα χρειαζόμαστε..
Εδώ μιλάμε η παχυσαρκία εχει γίνει επιδημία και λέμε πώς να ξεφύγουμε απο την νωθρότητα του καναπέ, η "υποβοήθηση" μας μάρανε.
"Αν ο άνθρωπος χρησιμοποιήσει σωστά την τεχνολογία"... "ΑΝ" μέχρι τώρα την χρησιμοποιεί για να μολύνει και να γίνεται χοντρός... α και για την κονόμα..
μόλις το "ΑΝ" υλοποιηθεί, να να τρέξουμε όλοι να αγοράσουμε ηλιακές σαγιονάρες..
Αντισταθείτε στο εύκολο! Όσο περισσότερο του αντιστέκεσαι, τόσο πιο εύκολο γίνεται.
Το θέμα είναι πώς αντιλαμβάνεσαι-ορίζεις το εύκολο και το δύσκολο.
Αν θεωρείς το ποδήλατο δύσκολο, άσε καλύτερα, πάρε ελικόπτερο...
Καλά ρε, υπάρχει τίποτα πιο εύκολο από το ποδήλατο; :-)
To ilektriko podilato, ine Enalaktiko Meso Metaforas. Gia na litourgisi i ipovoithisi, PREPI na kanis petali. Exi aftonomia toulaxiston 40 km xoris kanena provlima. An to traviksoume sta akra, tote, iparxoun panepistimiakes meletes/erevnes pou apodiknioun oti to Ilektriko podilato ine PIO oikologiko apo ena kino podilato, o logos ine oti i energia pou xriazete enas anavatis aplou podilatou ine poli megaliteri apo aftin enos anavati ilektrikou podilatou, ara kai oi anagges thermidon (trofis/energias) ine megaliteres (den to analio perisotero).
Oloi oi megaloi kataskevastes podilaton, pleon exoun stis epiloges tous kai ilektrika podila, kati akousa akomi kai gia tin IDEAL, xoris na mporo na to epiveveoso. Profanos kai me 1000 E agorazis mixanaki i akomi kai aftokinito, opos kai podilata mporis na agorasis kai me 10000 E, epiloges ine, opios theli kai mpori agorazi.
@cocahontes
δλδ συγκρίνεις την τροφή που τρώει ένας ποδηλάτης
με τα βαριά μέταλλα μιας μπαταρίας ???
όσο για το επιχείρημα που βγάζουν πλέον εταιρίες ebikes
είναι δουλειά τους να βγάζουν νέα προϊόντα για να βγάλουν περισσότερα χρήματα
δεν πιστεύω να το κάνουν για οικολογικές αξίες
το θέμα είναι ότι μπορεί ο καθένας να πάρει ebike απλά στα δικά μου μάτια δεν θα είναι ποδηλάτης
:D
File mou Plannet, ego den siggrino tipota, antithetos. I anafora pou ekana afora kapia meleti xrisis mallon kai oxi kataskevis. Kai afto omos ine megalo thema sizitisis, oi mpataries pleon ine meros tis kathimerinotitas, alles megales alles mikres, sxedon pantou omos xriazonte, apo ena roloi mexri ena diastimoplio.
Profanos kai oi eteries vgazoun ebikes gia oikonomiko ofelos, kai gia emena kala kanoun, etsi tha veltiothoun, alpa leo oti ine kati pou tha vlepoume olo kai perisotero. Afto pou den katalaveno ine to Giati sta dika sou matia den ine podilatis? petali den kani kai aftos o anavatis?
-An to traviksoume sta akra, tote, iparxoun panepistimiakes meletes/erevnes pou apodiknioun oti to Ilektriko podilato ine PIO oikologiko apo ena kino podilato, o logos ine oti i energia pou xriazete enas anavatis aplou podilatou ine poli megaliteri apo aftin enos anavati ilektrikou podilatou, ara kai oi anagges thermidon (trofis/energias) ine megaliteres.!-
χαχα! Ε , ενταξει , δηλαδη το κανονικο ποδηλατο καταναλωνει εμμεσα μπανανες , σουβλακια , νερο κτλ.
-Δε συμφερει ενεργειακά να κανεις μπολικο πενταλι και να φας ενα ΚΑΑΑΛΟ γευμα , καλυτερα λιγο πενταλι και να φας ενα μαρουλι στον ατμο.
..διαφορετικα αναβατης με ορεξη + ebike = ειναι πολλα τα λεφτα .
Το προβλημα , κοινως , ειναι ο αναβατης !Βρε κολλημα που εχει να γυρνα αυτη τη μανιβελα!
..Αν τον παραλειψουμε , τα ποδηλατα ηλεκτρικα ή μη θα παψουν να εχουν προβληματα αυτονομιας , κοστους χρησης κτλ.
χαχαχαχα
χαχαχ
χαχ
Αν παλι καποιος θελει μια μικρη υπο(υπο)βοηθηση και στο πενταλι , υπαρχει και αυτο :
(ειναι και honda , να περιμενουμε και εκδοση GSX-R για τους "γρηγορους"? χαχαχ)
..λιγο στριμωκωλη την βλεπω την σελα .. ελπιζω να μην σε "σφυροκοπά" στον καβάλο !
..μανια πια με το πενταλι ! Λυσσα κακια !
..ενω εδω φορας το περπατομοτερακι , καβαλας το ποδηλατομοτερακι και πας στη δουλεια σου μιαααα χαρα! Βεβαια πρεπει να συγχρονισεις τα φορτισματα (μαζι με του κινητου , ασυσματου hands free κτλ) αλλιως σε βλεπω να παιρνεις ολα τα τσιμπρακαλα στους ώμους στο περπατομοτερακι ή , εστω , φορτωμενα στο ebike -και θα ειναι χαλαρα καμια 30αρια κιλακια !!!
ΧΑΧΑΧΑΧΑχαχαχαχ!
Σοβαρα τωρα , Αν ειναι να κανει καποιος ελαχιστα πενταλι , υπαρχουν και τα ηλεκτρικα μηχανακια , που συντομα θα βγουν ευρεως στην αγορα και θα ειναι πιο εστιασμενα και με μεγαλυτερη εμβελια αφου θα φερουν μεγαλυτερες μπαταριες που θα υπερκαλυπτουν το βαρος της μηχανης και του αναβατη( αφου δεν υπαρχει περιπτωση να χρειαστει ο αναβατης να το κουβαλησει με την δυναμη του).
Εμενα παντως , εξακολουθει το ηλεκτρικο ποδηλατο να μου φαινεται σαν ενδιαφερουσα ιδεα , αλλα για υπερήλικες , ανθρωπους με ευαισθησια (πχ στα γονατα) ,κατοικους σε δυσπρόσιτες(λογω ανηφόρας) περιοχες ,εντελως αντι-αθλητικους αναβατες και οικολογους , αλλα προφανως οχι τους φανατικους !
Πολλη βαρεμαρα ρε παιδι μου..
Το βλέπετε από λάθος οπτική. Ούτε την τεμπελιά προάγει, ούτε το ποδήλατο καταργεί, ούτε τίποτα. Είναι απλά μια εναλλακτική λύση, που μπορεί να βελτιώσει τις αστικές μεταφορές.
Εκεί που ας πούμε κάποιος θα χρησιμοποιούσε ένα μηχανάκι γιατί δεν είναι όλες τις φορές κατάλληλο το ποδήλατο, θα μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτό. Με όλα τα οφέλη που συνεπάγεται.
..